-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
vendingo
veterán
Megérett az Sv650-em egy olajcserére.
Ki mit ajánl? Folyamatosan tépem neki, valami jófajta olaj kellene.Láncolajat is vennem kéne. Arra valami tipp?
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
Topiccsendőr
addikt
válasz ujskodas #7407 üzenetére
baja nem lesz tőle, csak lefogja a motort, meg rohadtul semmi értelme.
a gyári viszkozitást kell belerakni mindig. meg JASO MA2 legyen azt ennyi.
néhány olaj azt is túlteljesíti, de azoknak literje 5000 felett van. a márkát meg le kell szarni.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
vendingo
veterán
Köszi a tippeket.
Motulból melyiket? 10w40 vagy 50? S100- ért nincs kedvem bécsbe menni.Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
TayRol
veterán
válasz Topiccsendőr #7411 üzenetére
tehát az 50-es olaj rosszabb a blokknak?
-
ujskodas
tag
válasz Topiccsendőr #7411 üzenetére
Köszi. Akkor megnyugodhatok, nem lesz tőle baja. A vízhő folyamatos tempónál 76-78 C, városban megy feljebb, vagy ha valami miatt nem tudok országúton egy ideig előzni. Városban 106 c-nál kapcsol be a ventillátor.
Az ostoba hitelt ad a szóbeszédnek.
-
Topiccsendőr
addikt
baja nem lesz tőle, de a blokk hideg állapotában sűrűbb, és nem annyira ken, mint pl egy 40es olaj. az is sűrű hidegen, és a mai blokkoknak a kopása 99%ban hideg állapotában következik be, nem pedig meleg motornál.
nagyobb lesz egy picivel a fogyasztása, meg néhány LE vel kevesebb lesz, és milliószor linkeltem táblázatot, amiben az volt, hogyha netán 150 fokra felmelegedne (forró alkatrészeknél) akkor ugyanolyan folyós lesz, mint a 30as olaj. szóval nem látom értelmét.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
TayRol
veterán
válasz Topiccsendőr #7417 üzenetére
a hideg kopas evidens.
én mindig abban a tévhitben éltem hogy az 50-es olaj nagy nyári melegben többet bír mint a 40-es.[ Szerkesztve ]
-
Kasza08
őstag
válasz Topiccsendőr #7412 üzenetére
Privát megy, meg Tüzinek is
Prof: Még az is lehet
-
TayRol
veterán
válasz Topiccsendőr #7421 üzenetére
igen, arra gondoltam.
-
ujskodas
tag
válasz Topiccsendőr #7421 üzenetére
Na, most akkor normális, nem pályázós utcai használatnál (egy -két gyorsítgatás vadulás, de semmi komolyabb) maradhat jövő tavaszig a 10w50? (az lesz hamarabb, nem a km.)
Az ostoba hitelt ad a szóbeszédnek.
-
ujskodas
tag
válasz Topiccsendőr #7424 üzenetére
Mivan? Fuchs 10w50 Többet ne várj tőlem.
Az ostoba hitelt ad a szóbeszédnek.
-
stifi
senior tag
válasz ujskodas #7425 üzenetére
nekem is 600F van, volt már benne vagy 5 féle olaj.
eddig a motul tetszett a legjobban (5100-as 10W-40), mert azzal a 6000-res cseréig ugyanolyan volt a váltó, mint amikor belerakták.. a többi olajjal (gyári olaj, castrol racing, meg valami amivel vettem a gépet) 4000km után kicsit akadozóssá vált a szerkezet, ennek a motullal nyoma sincs, másodszor van már benne!amúgy meg ahogy persu (mint a PH nemhivatalos motorszerelője) mondja, tökmindegy
Nincs időm kedvesnek lenni!
-
stifi
senior tag
válasz ujskodas #7427 üzenetére
jó kérdés, én már nem is emlékszem milyet raktam bele, csak arra hogy neten találtam valakit aki olcsón tudott szállítani olyat, ami máshol drága volt.. valami fórumon volt, tényleg nem tudom már sajnos..
de hogy valamit mondjak is, nekem szinteres betét van benne, azzal nem nagyon tudsz mellényúlni.. (pl Ferodo)
már bő 20000 km-t mentem és ahogy nézem van még benne ennyi.. mondjuk én keveset fékezek, kakucson nem kell fékezni, forgalomban meg sok motorféket használok, így akármire használom a gépet kímélve vannak a fékeim..Nincs időm kedvesnek lenni!
-
stifi
senior tag
válasz ujskodas #7431 üzenetére
enyém is makulátlan volt, sehol egy karc vagy elöregdett / meggyötört alkatrész.. egyedül az első gumi volt kuka, azt azonnal lecseréltem..
aztán azért én tettem róla, hogy ne maradjon karcmentes, pedig vigyáztam rá mint a gyerekemre, de ha esés van, akkor nem sok minden marad rajta ép...Nincs időm kedvesnek lenni!
-
Prof01
veterán
Én is 50est használok és tökéletes! Én nem hiszem, hogy az olcsó ásványi 20W40, meg hasonlók jobbak az öreg motorokba (sokan mondták már).
Mégis mitől lenne jobb, amikor hideg és meleg-oldali viszkozitásban is jobb a 10W50, ráadásul full szintetikus, ami gyorsabban be is melegszik...Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
-
mocsanisi
senior tag
válasz Kasza08 #7435 üzenetére
Még nem. 2013-ig meg lehet csinálni, illetve 21éves kor is 2013-ig van. (Hogy kapnák be amúgy... 17 évesen meglett a B-m, azzal beülhetek akár egy E36 M3 BMW-be ami lead 290-300 lovat hátsókerékre minden segítő elektronikát mellőzve. És akkor 21 évesen nem lehet nagyra ülni. Vicc..)
"Vékony srácoknál a kockahas olyan, mint dagadt csajoknál a nagy mell. Nem számít..."
-
Prof01
veterán
válasz Integra #7436 üzenetére
Itt nem ezzel van a gond, hanem, hogy Kasza08 kolléga A1 jogsival rendelkezik több, mint 2 éve tudtommal, és mivel nincs lehetősége különbözeti vizsgát tenni, így neki 30-40k helyett lesz 100-110k, ami 70k többletköltség... +a teljes tanfolyammal járó időveszteség.
mocsanisi: Sajnos nincs igazad!
2012-től érvényben van! 2013-tól pedig ki lesz tolva a korhatár 24évre, illetve egyéb kategóriamódosítások...[ Szerkesztve ]
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
-
Prof01
veterán
Nem is olyan rég be volt linkelve, de ha valaki kihagyta volna: [link]
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
-
válasz mocsanisi #7441 üzenetére
jó, de valld be, hogy motorral sokkal egyszerűbb benézni egy kanyart, mint autóval.
márpedig a bajok általában a kanyarokban kezdődnek. tolni parkettán a hülye is tudja, a kanyarodáshoz/megálláshoz kell az ész.
amikor pedig jön a szalagkorlát, inkább autóban ülnék, mint egy motor mögött csúszva várná, hogy hol fogom elkapni az oszlopot.どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
mocsanisi
senior tag
Persze. De ha a nagykorúság 18 éves kortól kezdődik, akkor milyen alapon tolják ki 24 éves korra ezt az egészet? Van olyan aki 18 évesen is ott van fejben, van hozzá érzéke, és elég érett. És van olyan aki 24 évesen se lesz rá alkalmas.
Engem igazából a pénzbeli vonzatai idegesítenek. Akinek van B kat.-ja korlátlannál ugyan úgy végig kell ülnie az összes kresz órát. Meg ha úgy vesszük valaki csinál 14 évesen M-et. Erről ugye nem lehet felfele lépni. 16 évesen csinál A1-et, 18 évesen mehet korlátlanra. Így ugye 3 lépcső, de mondjuk ne motorozzon 14 évesen legyen 2 lépcső. Ez után mi lesz? Hány vizsga meg óradíjat kell befizetni ha valaki nagymotorra akar ülni? Szerintem ez rohadt nagy szopatás. Vagy üljön a seggén 24 éves koráig, és akkor megcsinálja... Persze...Ebből előlre látom mi lesz. (de ne legyen így) Sok jogsi nélküli motoros, illetve sok nem kategóriában történő vezetés.
[ Szerkesztve ]
"Vékony srácoknál a kockahas olyan, mint dagadt csajoknál a nagy mell. Nem számít..."
-
válasz mocsanisi #7444 üzenetére
értem én amit mondasz.
nézd. ez olyan eu-s közlekedést sose látott (sofőrrel rendelkező) öltönyös fasztarisznyák mondják meg, hogy neked mi a jó. ha eu-s a barom, havi 15ezer euróért, plusz a mellékes.
ez van.
Feri is megmondta, hogy el lehet innen menni.
nosza én megfogadtam a tanácsát.mod:
mod-odhoz:
amikor megvettem a 125öst, akkor mentem el jogsira. mire meglett a jogsim 125re, már a 400assal toltam. mire különbözetivel meglett a jogsim a 400asra, rákövetkező évben megvettem a viffert. ebben a kb 3 évben 2szer akartak elkapni a rendőr bácsik, egyszer leindexeltem a főútról a közúti ellenőrzés előtt (pedig nagyon mutogattak, meg kergették a bogarakat maguk előtt), egyszer meg 60kmen át kergettek egy szép nyári éjjelen.
én megúsztam.
mák.
azt hozzá kell tennem, hogy voltak elborult pillanataim nekem is, de javarészt azért normálisan közlekedtem, városban nem baromkodtam, nem keróztam (sajnáltam volna a motorom tönkreb.szni), egyszóval észnél voltam.[ Szerkesztve ]
どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
mocsanisi
senior tag
Viszont eddig én úgy gondoltam hogy megcsinálok egy Akorl.-t és veszek egy "jó" papírokkal rendelkező 250-es Bandit-ot. Na ezek után, erősen elgondolkodtam rajta hogy szarok az egészre, 400-as bandit, és 1-2 vezetéstechnikai tréning. Kíváncsi leszek mi lesz a végleges amit kihoznak ezekből az új kategóriákból meg váltásokból, mert ha Akorl.-ról nem lehet korlátlanra lépni, akkor biztosan nem fogom megcsinálni. (valami olyasmit olvastam hogy csak A2-ről lesz lehetséges)
"Vékony srácoknál a kockahas olyan, mint dagadt csajoknál a nagy mell. Nem számít..."
-
Kasza08
őstag
Nekem pedig így vették el minden reménysugaramat attól, hogy idén újra motor nyergébe pattanhassak. Illetve így a következő néhány évre, amíg a főiskola tart. Tegyük fel, hogy a motorra szánt pénzem 1/3-ad elköltöm jogsira. Jó. Lett jogsim, motorom már nem. Talán majd 3 év múlva, mikor a sulinak vége. B verzió, nem csinálom meg a jogsit idén, akkor meg majd csak 24 éves koromban tehetem, azaz 5 év múlva. C verzió, rizikózok nagymotorral+A1-el, hogy elveszik-e vagy nem a többi jogsimat is. Csodás kilátások.
-
válasz mocsanisi #7447 üzenetére
Nem, mert trükkös voltam, és amikor (kétszer) közel voltak, lekapcsoltam a világítást.
60-70nél meg esélytelen, hogy leolvassák. (városi forgalmi blokád kikerülésénél)
400as meg lépett azért rendesen, külterületen 160-190 között... éjjel...
De nem volt belőle para.
Ha meg lett volna, akkor odaadtam egy rokonomnak... (akkor még élt a dolog)[ Szerkesztve ]
どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok