-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
KubanitoS
veterán
válasz runner 125 #6550 üzenetére
Igazad lehet, ezt most találtam:
"Előzni tilos" (32. ábra); a tábla azt jelzi, hogy az úton előzni tilos; ez a tilalom nem vonatkozik kétkerekű motorkerékpárnak, segédmotoros kerékpárnak és kerékpárnak, valamint állati erővel vont járműnek és kézikocsinak gépjárművel való előzésére, továbbá az úttest közepén levő vágányon haladó villamos előzésére;
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
Ferdzsoo
addikt
válasz runner 125 #6550 üzenetére
Azért a magyar utakon amilyen szép szélesek, egy 50-es robit nem előzöl meg BIZTONSÁGOSAN anélkül hogy ne mennél át a szembesávba.
Autóval természetesen.
Motorral simán"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
gerg0
aktív tag
Micsoda port kavartam itt azzal a kérdéssel.
Megkerestem a KRESZ cd-n.
231-es kérdés:
Melyik járművet előzheti gépjárművével közvetlenül a tábla után? (Előzni tilos tábla)
-A lassú járművet
-A mezőgazdasági vontatót
-A kétkerekű motorkerékpárt - Ennél ez a helyes válasz232-es kérdés:
Melyik járművet előzheti gépjárművével közvetlenül a tábla után? (Előzni tilos tábla)
-A motoros triciklit
-A lovaskocsit - Ennél meg ez a helyes válasz
-Az úttest szélén levő vágányon haladó villamostA vizsgán meg olyat kaptam, amelyiknél a válaszlehetőségek között szerepel a lovaskocsi meg a (segéd)motor. Ez a mindkét válasz jó, de az egyik mégse esete.
szerk.: konkrétan ezt a kérdést dobta a gép:
Melyik járművet előzheti gépjárművével közvetlenül a tábla után? (Előzni tilos tábla)
-A motoros triciklit
-A lovaskocsit - Ezt fogadta volna el...
-Segédmotort - Ezt jelöltem be[ Szerkesztve ]
-
Ferdzsoo
addikt
Elég durva balesetes videó akit felborzol, ne nézze!
De iszonyatosan érdekel itt mi történhetett a hátsó kerekével...?
Totál motorblokk-nak néz ki szerintem."It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
-
stifi
senior tag
na, újabb szomorú hír, ugyanakkor nem bírom felfogni ki az a kretén aki odaadja a kormányt olyannak, akinek nincs is a kategóriára jogsija, aztán FELÜL MÖGÉ bazzeg...
mi az anyámat hitt, hogy majd megtanítja nagymotoron közlekedni? 47 évesen olyan hülye valaki, hogy nem emlékszik az első körre, amit váltós motorral ment? hogy még egy simsonra is a kertben kell felülni először, és nem az országúton egy nagymotorral?
és ha más is megsérül? ha épp ott megyek az asszonnyal motorral szabályosan, ezek meg szembejönnek?
nem a papír kell a motorozáshoz, hanem az ész! sajnos ez sem jut elég mindenkinek...Nincs időm kedvesnek lenni!
-
runner 125
nagyúr
válasz Ferdzsoo #6554 üzenetére
Megnéztem többször, az elejét másodpercenként. Nekem úgy tűnik, h először egy minimálisat a motor eleje indul el balra, majd azt követően - feltehetőleg teljes blokkra taposott hátsó fék hatására - szépen kicsúszik a hátulja...
Első defekt, szimpla elfékezés, vagy fax tudja. De az biztos, h ilyen mértékű bedöntést egy ilyen enyhe (kanyart nem is írok) fordulós, 2 sávos + leállósávos autópálya nem igényel.
Mindenesetre szép nagy volt a zakó.
mod.
Nah igen, még jó h az nincs rajta a vidin..
[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
stifi
senior tag
én nem nézek ilyen videókat (ezt sem fogom megnézni), na nem mintha bármi meg tudna botránkoztatni, vagy babonás lennék, vagy undorodnék.. egyszerűen nem érdekel más hogy járt szarul, kielemezni meg nem fogom ahogy a sok troll, hogy ha "tud motorozni és rendesen ledönti a motort, beveszi a kanyart és még ma is él.."
vicces taknyolásokat szívesen nézek, hardcore balesetek ahol tényleg durván megsérülnek/meghalnak nem érdekel..néha a kollégáim szoktak ilyeneket nézegetni és huhogni hogy ki hogy hal meg autóban/motoron, meg hogy "ezt nézd meg de durva", de engem annyira nem érdekel és mindig elmondom nekik, hogy balesetek nem érdekelnek, se nyílt sípcsonttörések a focipályán, se vér.. ha ilyet akarok nézni majd keresek, találok eleget, de semennyire sem érdekel...
Nincs időm kedvesnek lenni!
-
KubanitoS
veterán
válasz runner 125 #6560 üzenetére
Efféle dolog akkor megtörténhet akkor is, ha a vezető teljesen normálisan halad, nem "állatkodik"? Én nem láttam ezen a videón semmiféle olyan dolgot, ami arra utalna, hogy itt a vezető lett volna a hibás...
Tényleg ilyen könnyen csúszkálnak a motorok?
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
Prof01
veterán
-
runner 125
nagyúr
Strucc-effektus.
..szerintem meg nincs ezzel semmi baj. Ilyet is kell látni, sőt.
Az okkeresés meg miért ilyen borzasztó? Lehet azt normálisan, nem okoskodó, mindenkinél jobban tudom hozzáállással is. Ha más konklúziót nem tud levonni az ember, legalább a képi hatás beékelődik valahova távol az agyban, így esetlegesen meggondoltabb lesz a későbbiekben, legalábbis nálam ez működik.
Ezen a videón egyébként semmilyen morbid képkocka nincs, de még csak kitakarva sem. Egy jó nagy zakó látszik."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
stifi
senior tag
válasz KubanitoS #6562 üzenetére
nem láttam a vidit, de a motorok könnyen csúszkálnak igen.
meséltek olyat, hogy valaki most szezon elején az egyik márkaszerviz előtt borult meg motorral, húzni akarta neki, váltás kettesbe és a hideg aszfalton egyszerűen elcsúszott a hátulja, motor nullára leamortizálódott, a gyereknek meg kiment a válla a helyéről..
ja igen, ha az útviszonyoknak megfelelően megy a bicajjal, ez nem fordul elő. ez egyébként minden szituációra igaz, ha nem 200-zal mész a főúton, kisebb eséllyel hajtanak ki eléd, ha nem lapon veszed a kanyart 150-nel, a felhordott homokon is kevésbé valószínű, hogy megcsúszol... a motorokhoz elsősorban ész kell, másodsorban tudás és rutin. nem mindenkinek jut belőle sajna...Nincs időm kedvesnek lenni!
-
Prof01
veterán
válasz runner 125 #6565 üzenetére
0:12-nél akkor az a piros vmi, nem a keze neki?
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
-
runner 125
nagyúr
válasz KubanitoS #6562 üzenetére
Tessék; 01
..s, itt még hude nagy gázról sem volt szó, szimpla enyhe íves indulás, semmi több. Ennyit tesz a hideg gumi, kissé poros aszfalt.
Hasonló dolog történhetett itt is. Hideg gumi, poros aszfalt, szar technika.
Számtalan hasonló, kis tempós eséssel tele van a háló, ami 90%-ban user error.
mod.
Prof
Kilassítottam, franc tudja. Nem egyértelmű, mert szar minőségű. De, ha nem mondod fel sem tűnik. Passz, lehet, nem tudom.
[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
stifi
senior tag
válasz runner 125 #6565 üzenetére
lehet struccnak is hívni, biztos van benne valami. szerintem nem tudsz olyan undorító képet mutatni nekem amitől elhánynám magam, vagy olyan durva balesetet amitől felszisszennék.. (azért ne kezdjünk el linkelgetni a topikot, mert kiskorúak is láthatják )
egyszerűen úgy gondolom én már láttam sok mindent, nem érdekel az hogy más szenved.
az okoskodás zavar, nem az ok keresése! nem vagyok rá kíváncsi és kész..ha valahol baleset van, az emberek előbb szállnak ki mobillal kamerázni és tunkolni, mint hogy segítséget nyújtanának.. igazából ezzel van bajom, a videók is azért kerülnek fel hogy mások csámcsoghassanak rajta. én nem szoktam csámcsogni, több balesetet is láttam már ahol én voltam az első (és az egyetlen) aki megállt.. mások csak bámultak és dudáltak, hogy mi a fasz van már, miközben én szedtem ki az embert az összetört autóból..
nem szeretem az embereket, és azt a fajta szokásukat, hogy szeretnek más kárán szórakozni, ezért én soha nem flesselek rá más bajára, legyen az videó, élőben baleset, hullazsák, agyvelő, betegség... ha nem tudok már segíteni, továbbállok, és nem nézem meg a felvételt sem..
Nincs időm kedvesnek lenni!
-
Ferdzsoo
addikt
Egyáltalán nem érted a lényeget, szerintem az ilyen videókból CSAK tanulni lehet.
Ha úgy gondolod mi azért nézzük hogy csámcsoghassunk rajta, tévedsz!
Én tanulok belőlük, mert szinte mindegyikből kivétel nélkül lehet.runner: "beékelődik valahova távol az agyban, így esetlegesen meggondoltabb lesz a későbbiekben," - ez nálam is tökéletesen működik...
[ Szerkesztve ]
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
stifi
senior tag
válasz runner 125 #6568 üzenetére
na meg a szilikonnal lefújt szalongumi
istenem mennyit röhögtem ezen a hülyén, még a bőrruha meg a sisak, csizma, kesztyű is zsír új...
a Mulholland pedig egyszerűen csúszik, végtelen videó van fenn a kis taknyolásokról.. ez a hülye sem egy Rossi 2 kanyarral előtte olyan egyenesen veszi az íveket, hogy nem is értem hogy gondolta, hogy most elkezd mélyen motorozni, ahol mindig kamerázzák szerencsétleneket...Nincs időm kedvesnek lenni!
-
Prof01
veterán
válasz KubanitoS #6562 üzenetére
Újabb motorokon sok segítség van már a könnyű kezelhetőség érdekében. Ilyen pl. az antihopping kuplung, ami segít visszakapcsolásnál, hogy ne lépjen fel nagy motorfék, amitől megcsúszna a hátsó kerék. Idősebb motoroknál ezt, ugye a gázfröccsel lehet kiküszöbölni.
Engem is lepett már meg a mocim, amikor vizes úton kevés volt a gázfröccs. Elkezdett táncolni a hátulja kicsit.
Hideg gumitól is könnyen megcsúszhat. Poros úton, úthibától, rossz teleszkóptól. Teljesen más, mint egy autó. Nagyon ki kell ismerni a gépet. Amikor azt hiszed, hogy nagyon jól tudsz motorozni, az valószínűleg közel sincs úgy.[ Szerkesztve ]
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
-
KubanitoS
veterán
válasz runner 125 #6568 üzenetére
A második videón konkrétan mi lehetett a probléma?
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
stifi
senior tag
válasz Ferdzsoo #6570 üzenetére
nem azt mondtam, hogy Ti csámcsogtok rajta!
azt, hogy az emberek általában csámcsognak. _általában_.
mert az emberek szarok. tapasztalatból beszélek, sajnos.most ez a videó mit tanítana? azt írja az arc, hogy a hátsó kerék beállt vagy megcsúszott valami olajon.. szerintem tök mindegy mi történt, a tény hogy elnyalt és elvesztette a karját.. mit lehet ebből tanulni?
szerintem max annyit, hogy műszakilag legyen mindig oké a motorunk, ha élni akarunk, én ezt kipipálhatom, erre odafigyelek.
de egy videóból nem lehet megtanulni motorozni szerintem... el kell menni tréningre, és óvatosan kell közlekedni, abból lehet tanulni!Nincs időm kedvesnek lenni!
-
yodamastah
őstag
válasz KubanitoS #6573 üzenetére
AZ a kanyar hiresen szar, ott sokan esnek el, van ezer video rola. Egyszeruen fos az aszfalt. Persze nem segit az sem hogy nem ul ki rendesen. Stabilgazon volt, ilyenkor nehezen terhelodik tul az eleje. Esetleg akkor ha a vaz geometria nem jol van, azaz vagy tul sok suly van az elejen vagy tul keves. Esetleg ha a terde lett volna lent nem a csizmaja, a akkor lehet vissza tudja tolni az elejet. Bar amikor igy becsuklik a kormany akkor mar sokat nem lehet tenni. Az latszik hogy akkor megy el az eleje amikor leer a csizmaja a foldre, azaz lehet kiemeli a motort ezzel. Bar a felhajlo labtarto nem kellene hogy ezt engedje.
Durva hogy osszetorik a gyari fos idom, ennel kisebbet pedig nem is nagyon lehet esni.
-
doc
nagyúr
azert azt nem mondanam hogy 'konnyen csuszkalnak' bar teny hogy konnyen meg lehet csusztatni a gumit, de ez mind a vezetotol fugg. ha valaki esszel, megfontoltan megy, es kicsit ismeri a gepet akkor nincs gond
nekem is volt hogy beblokkolt a hatso egy visszavaltasnal (elso probaut, megvasarlas elott, meglepett a durva motorfek ) meg hogy kiporgott a hatso (tukorsima feher aszfalton elozesnel), de szerencsere nem volt gond, nem rangatom sem a gazt, sem a feket annyira hogy nagy baj legyen, a fenti esetek meg jok voltak arra hogy meg jobban figyeljekautonal is konnyen ki lehet porgetni a kereket vagy leblokkolni, a kulonbseg hogy az (tobbnyire) nem all fejre egy ilyen manovertol
-
yodamastah
őstag
válasz Ferdzsoo #6554 üzenetére
Ez gyanusan muszaki hiba, ilyen szituban nem igazan lehet elesni, esetleg ha lefele valtasz felfele helyett es megall a hatso kerek amikor raengeded a kuplungot... vagy persze amit irt is.. motorolaj a hatso kerekre, vagy beall a blokk, esetleg elszakad a lanc es megfogja a hatso kereket, esetleg defekt... ilyenek...
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
válasz yodamastah #6577 üzenetére
Ja meg annyit errol, hogy igaz oda lett a karja, de oriasi mazli hogy motorosoknak megcsinalt korlatnal esett el!. GYakorlatilag cafatok maradnak belole ha mondjuk magyarorszagon esik igy el autopalyan. A tempo mindegy ez mar 130-al is leves ha beszall a korlat ala.
-
Prof01
veterán
Itt szerintetek mi történt? Miért nem döntötte le és vette be simán a kanyart? [link]
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
-
Prof01
veterán
válasz yodamastah #6580 üzenetére
A target fixation az, amikor pont oda nézel, amit ki szeretnél kerülni, nem pedig, mellé, ahol ki kéne?
Meg van itt egy másik, leírásban az van, hogy "Compressed Suspension". Az első telóval történt valami? Mert a videóból én nem sokat tudtam kivenni, csak, hogy becsuklik a kormány és már csúszik is...
[ Szerkesztve ]
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
-
yodamastah
őstag
Compressed suspension az annyit tesz hogy ossze van ulve a villa. Vagy valami okbol osszeut a fem resz, es akkor kiuti az eljeet, vagy csak tul sok suly van az elso kereken es becsuklik lapra dontve a kormany. De ennel a konyu csajnal nem iszem hogy ez tortent. MIndenesetre nagyon rosszul ul amotoron, tuldonti tok foloslegesen ebben az ulespozicioban. Valamint elegge billegve donti le a motort. Egyebkent nagyon rossz szogbol vannak ezek filmezve, nem latni jol azt se mennyire mennek lapon. Lehet egyenetlen az ut attol billegett, nem latni igazan jol, de meglehetosen osszevissza emelkednek es ki/be dolnek ezek a kanyarok.
[ Szerkesztve ]
-
Prof01
veterán
Aha, értem.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
-
Ferdzsoo
addikt
válasz yodamastah #6577 üzenetére
Én is a műszaki hibától tartottam. Azt nehéz kivédeni.
Gondolom ő sem az az ember volt hogy nem cseréli le a láncot mert nincs rá pénze.
Vagy igazából már nem is tudom mit gondoljak, már hallottam ilyen eseteket hogy inkább benzinre költ mint lánccserére. Az ember esze ilyenkor megáll..."It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
Daywalker
addikt
Le van írva a leírásba, hogy ráment egy bukkanóra. Ha a lassításban megnézed, látszik is, hogy ugrik egyet a motor és utána esik el. Nyilván kivédhető, ha van rutinja és nem dönti túl feleslegesen.
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
senior tag
Szerinted egy vezetéstechnikai tanfolyamon nem mutatnak video-t?
Már csak azért sem árt olyan 'crash galore' videokat (baleseti összeválogatásokat) néha néha megnézni hogy emlékeztesd magad milyen lehetetlen helyzetekkel lehet találkozni a közúton, a többi közlekedésben résztvevő által..
-
shiNIN
tag
válasz runner 125 #6565 üzenetére
Nem struccpolitika, egyszerűen ha valami valakit nem érdekel, s számára nem hasznos, miért áldozza rá az idejét és érezze magát kicsit rosszul?
Én se nézem meg. Elég borzalmat látok gugli képeken, amikor anatómiát tanulok.
Ami a meggondoltságot illeti, nekem egyenesen tilos efféléket nézni, nagyon túlságosan óvatos vagyok így is. Kivéve ugye, amikor elkap a hév, van olyan Szerencsére a motorom épp akkora, hogy elég legyen, nem nagyobb -
vendingo
veterán
Én sok mindent tanultam a videókból.
Pl amikor meglett a joggsim nagyon fostam bedönteni a kanyarokba a gépet.
Megnéztem pár videót, hogy hogy csinálják a profik aztán apránként egyre nagyobb sebességgel elkezdtem én is döntögetni. Már egész jól megy, de még gyakorolnom kellCsak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
shiNIN
tag
válasz Integra #6592 üzenetére
Nagyon vicces.
Majdnem nyelezés sima országúton (amiben semmi veszélyes nincs, de nem akarok 120-szal menni tartósan, de Cili túl jól gyorsul harmadikban) és valamelyest beláthatatlan kanyarban előzés inkább. Utóbbi kétszer volt, mindkét alkalommal jöttek. Mivel nem volt éles a kanyar, s mindig nagyon röviden vagyok a szembesávban, láttam annyit előre, hogy ne legyen baj. De én akkor szoktam előzni, ha 80 alatt mennek előttem és van egy km egyenes út, ahol senki nem jön szembe. Nagyon ritkán előzök, jobb az óvatosság. -
shiNIN
tag
válasz vendingo #6591 üzenetére
Az jó Én hiába tudom, hogy mások 5-ször annyira bedöntik (bár nem látom, én mennyire. nyilván kb. semennyire), az engem így nem sarkall arra, hogy bátrabb legyek. Szerintem majd kialakul, csak mennem is kéne szerencsétlen motorral, egy év telt el a 25 ezres szervíz óta, s még mindig nincs itt a 30 ezres ideje. Tavaly ősszel már bele se jöttem, eddig tavalyelőtt novemberben voltam messze a legjobb. Idén valahogy jobbnak tűnik a helyzet, a saját ház jót tett lelkileg.
A legnagyobb döntéseim véletlenül történnek, illetve amikor már unom a fékezést az éles kanyarok előtt. Ilyenkor a sebességem max. 50, de a kanyar olyan szűk, hogy ez is impresszív. Ilyenkor picit meghűl bennem a vér, de azért jó.
A hypermiling engem bátrabbá tesz, főleg hegyről lefelé. Muszáj bevenni a kanyart az aktuális sebességemmel, amennyiben azt még biztonságosnak ítélem, a felesleges fékezés buta dolog és lelki vívódásokat okoz -
vendingo
veterán
Nekem muszáj volt videókból felfrissíteni a memóriám.
10 évig robogóztam nagyobb kihagyásokkal, aztán letettem az "A" jogsit, majd egy év kihagyás után egyből rápattantam egy 80 lovas "sport" gépre. Amikor mentünk megvenni a motort, ki se mertem próbálni egy ismerősömet kértem meg rá, aztán apránként egyre hosszabb utakkal fejlesztettem a tudásom.shiNIN: Én szinte csak megálláshoz használok normál féket. Többnyire a motorfékre hagyatkozok (V2) és csak akkor húzok első féket ha muszáj, a hátsót meg szinte soha nem is használom.
[ Szerkesztve ]
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
vakondvok
tag
És akkor most hivatalosan is büszke B125 tulaj vagyok vagy A1, kinek, hogy tetszik. Bár a vizsgabiztos az A-t karikázta be a vizsgalapon
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Amazon Kindle
- Kamionok, fuvarozás, logisztika topik
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Nyíregyháza és környéke adok-veszek-beszélgetek
- A régi node-okra koncentrál a szankciók miatt Kína
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Windows 11
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Facebook és Messenger
- További aktív témák...
- profi traffipax és lézer detektor + blokkoló Kiyo Ultimate AP4 GPS komplett rendszer
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- RANGE ROVER EVOQUE 2018 /// GARANTÁLT 60.000 km /// MAKULÁTLAN ÁLLAPOT !!!
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel
- Centro Energy 410W Full Black Prémium napelem panelek
- 205/55 R16 5x112 alufelni michelin nyári gumival
- Ikea falilámpa
- Kibernetik Mobil klíma, 3,5kW légkondi, légkondícionáló
- LAICA Genova HYDROSMART rendszerű csapra szerelhető mikroplasztik-stop vízszűrő + ajándék LAICA fém
- Eladò Philips Series 2000 LatteGo automata kávégèp tejhabosìtòval ùjszerű àllapotban