-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
vendingo
veterán
Nekem kocsival 2-3 perc a melóhely, ezért nem megy el sok benzinre.
A másik kocsim 8-13 liter között eszik ha finoman járok vele, pályán a 16-17-et lazán bevágná, pedig csak 993ccm-es a motorja.
A twingo beéri 5 literrel, a moci szintén.A streetracinges tuningolos mindegy mennyit eszik csak turbós legyen korszakomból kinőttem szerencsére. (baromi drága volt a tanulópénz)
Havi 30 lazán elment benzinre, meg 2 havonta 30ezer szerelőre[ Szerkesztve ]
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
-
vendingo
veterán
Igen, gyalog fél óra, busz nem jár erre onnan ahol lakok, bringa nem jó mert délbe mindig hazajárok kajálni, a robogó szinte mindig rossz, és alig eszik kevesebbet a kocsinál, motorral nem nagyon járok mert amire beöltözök, meg bemelegítem a motort, addigra kocsival oda vissza megfordulnék.
Szerintem heti 3000Ft-ot megér ez a kényelem. A buszjegy többe lenne.
Nehéz eset vagyok
[ Szerkesztve ]
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
shiNIN
tag
válasz vendingo #6404 üzenetére
"bringa nem jó mert délbe mindig hazajárok kajálni"
És? Bocs, de nem értem, ez miért gond. Vagy itt jön be az időre optimalizálás?
Én nem jártam haza enni délben anno Elég volt nekem a 13 km gyaloglás naponta No, azt nem csináltam sokáig, ott már rezgett a léc, főleg, hogy a vége belvárosias voltA robogó tényleg rossz, ha alig eszik kevesebbet egy kocsinál... Rendes autó eszik vagy 4 litert (némely hibrid hypermiler kezekben 2 alatt, de az már tényleg extrém), rendes robogó vagy 125-ös motor pedig 1.5-2-t.
OK, OK, nem mindenkinek a spórolás az első, pl. nekünk sem, csak mondom. Nagyon jó döntés lehet egy kicsit többet fogyasztó járgány, ha az ember kihasználja a pluszt és élvezi, valamint meg tudja fizetni.Te tudod. Alvaro 15km-ről néha tuti bicajjal járna be Az egyébként kellemes is szép időben, csak a 12 órás műszakok tükrében más kicsit.
-
shiNIN
tag
Márciusban, ja, meleg volt. Először úgy gondoltam, szép mennyiség, de kiszámolva nem annyi, hogy egy intenzív hétvége ne tudja elvinni... Hát igen.
Alvarót kérdeztem, mert én alig motorozok, ő kb. 22.5 km-ről jár be, de csak havi kb. 15 napot, mert 12 órázik, havi tízezer alatt van a benzin bejárásra fordított része, ami jelenleg a zöme.Én mostantól tervezek sokat menni, mondjuk a ház miatt nem lesz nagy nyaralás, csak 6-8 országban mászkálunk, ahogy ma összeszámoltam... Lesz 1-2 rendezvény, amire el akarunk menni, ilyenek. De pl. Olaszországnak is csak a csücskét fogjuk meg
Ma megtaláltam a görög tengerparti homokot és a két nagy követ, amit anno hoztam. Kicsit visszavágytam a tengerhez s máris ott tartottunk, hogy kellemes lenne elmenni a horvát tengerpartra, majd Görögország, Fekete-tenger, Duna-delta, pici Erdély s kizárásos alapon Szlovákián át haza a Bakonyba (az Alföld unalmas, Szerbiát nem akarjuk). Álmodozni szabad, nem? S hol vannak még a messzi, de még mindig elég közeli tájak, Európa apró, egyszer el akartam jutni Spanyolországba is... Meglátjuk, mi lesz belőle.
Ezeket már biztos unjátok... Motoroznom kéne, nem dumálni, de hol esik, hol hideg van mostanság, hol más dolgom van...
A 48 órás hegyes túrára viszont jó eséllyel megyünk. Izgalmas lesz, 1450 km, ami esetünkben azt jelenti, hogy pár órát fogunk aludni és sötétben is megyünk, de teljesen kivitelezhető. Amennyiben a Bike Maraton továbbra sem frissíti a honlapját. Ugyanis összekapcsolják a két versenyt, de ha nem kapjuk el az ellenőrző pontok zárását, akkor annyi. Sosem mentem még ilyen sokat egyszerre, érdekel, hogy bírom. Gondolom, menni fog, csak reggel cirka 4-kor kelni lesz valahol a pokolian nehéz és a lehetetlen között.
-
shiNIN
tag
válasz #25954560 #6390 üzenetére
Jah még a stifi esethez akartam hozzászólni. Egyébként részvétem. Én teljesen megértem, ha tudottan, láthatóan nem okoz veszélyhelyzetet az ember, akkor a lelkiismerete lehet tiszta, én a pénz miatt nem ugrálnék, hisz az akkor is jogos, már amennyire a legalitást értjük alatta, 100k szerintem is bőven túlzás, de hát tudjuk, milyen a mai magyar helyzet
A piros lámpát én személy szerint betartom. A stoptábla más, lendületet vesztek tök fölöslegesen, ha világosan látom 20-szal csorogva, hogy tökegyenes úton 1 km-re nincs senki és megállok.
Úgyhogy úgy kezelem, mint a sebességhatárokat.
Ha egyszer megbüntetnek 10-20 év alatt, na bumm, sokkal jobb, mintha minden fölöslegesen korlátozó táblát betartva motoroznék, mi lenne abban az élvezet? -
doc
nagyúr
" Rendes autó eszik vagy 4 litert (némely hibrid hypermiler kezekben 2 alatt, de az már tényleg extrém)"
he? mutass mar nekem egy olyan autot, ami normalis hasznalat mellett 4 litert eszik (vagy barmilyen ovatos hasznalat mellett 2-t)
2 litert a negyutemu 50-es robogok esznek... -
stifi
senior tag
én is betartom a pirosat, szó se róla! csak nem mindig
pár oldallal ezelőtt volt már téma a KRESZ, meg nagy volt a pofám hogy mennyire nem érdekel, hát így jártam ezzel most.. bár a véleményem nem változott, legalább fizetek egy rakás zsét a könnyelműségért. közhely, és max a magam nyugtatására jó, de engem egy érdekel: egyben hazaérjek, és ez eddig sikerült is.
egészen addig fontos csak a pénz meg a karrier amíg nem kopogtat be a kaszás az ablakon, ezen én már átestem 17 évesen friss jogsival (baleset, 2 totálkáros autó), meg tavaly szeptemberben a motorfektetéssel, amikor elütöttek... (2 baleset között 10 év telt el)
nem ijedtem meg, nem félek és nem változtatok a szokásaimon, ugyanúgy vezetek ahogy eddig. kicsit jobban figyelek azért persze, de nem szartam be, nem teszem le a bringát vagy az autót csak azért mert veszélyes. élni veszélyesa pénzzel meg legyenek boldogok, nekem nem csak az kell a lelki nyugalmamhoz, ezek csak számok, semmi több. se több, se kevesebb nem vagyok tőle, vagy a hiányától!
bölcsesség off!
Nincs időm kedvesnek lenni!
-
alvaro
senior tag
Right Lane Cruiser Insightja, 2.5 literes átlag
Basjoos Civicje, 3.3 literes átlag
Leszilaci 1.3-as Yarisa, 3.6 liter
VW Golf Cabrio TDI, 3.44 liter
Nem "normális" használat, de normálisan, nap mint nap forgalomban közlekedve, tehát nem versenyen elért eredmények. Ők rágyúrtak a megfelelő vezetési technikákra.
-
-
doc
nagyúr
pfff...
tenyleg kivancsi lennek hogy ezt milyen modon sikerult elerni, illetve mennyire kozelit a 'normalishoz' (nem, az orszaguton 50-nel szenvedes NEM normalis, hanem elet-, on-, es kozveszelyes, akarcsak a 'nem allok meg a stoptablanal mert elveszik a lendulet' modszer)
mindenesetre respect -
runner 125
nagyúr
Most hallom híradóban, h változnak ápr. 15-től a közelekdési bírságok összegei.
Aki nem tud fizetni, lenyomhatja közmunkával is.stifi, egy kis söprés, csikkszedés a Nyugatinál?!
mod.
6 óra - 5.000 Ft
Az bizony 120 óra meló.
[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
alvaro
senior tag
Én csak akkor megyek 50-nel az országúton, ha gyorsabban megfagynék
De tény, hogy lassabban megyek, mint az átlag. Sőt, mint az megengedett. Kivéve, ha sűrű a forgalom, és föltartanám vele az istenadta népet, akkor 90 oszt' csók.A stoptáblánál egyébként illik megállni (kivéve belátható helyen jobbra kanyarodva és egyéb nyalánkságok - ezt mindenképp így csinálnám...), meg pirosnál is Viszont ha megfelelően gurulsz rá, már nem vesztesz sokat a megállással se.
De a legalapabb dolgok ott kezdődnek, hogy hagyd el a gyorshajtást, meg a fékezést. És nézz minél jobban előre, mert akkor fog menni a dolog, ha tudod, hogy mi jön, és hogyan reagálnak erre és egymásra az előtted levők. Az ideális hypermiler ugyanannyi idő alatt ér oda, mint aki nyomja, mint süket a csengőt, csak jóval kevesebb naftából. Persze az ideális azért jobbára inkább a matematikakönyvekben fordul elő (vö. népmese) Egy kis időt igenis rá kell áldozni, picit előbb el kell indulni.
-
doc
nagyúr
szerintem az ilyen brutalisan kiszamitott, 'nem adok gazt, nem fekezek' stilussal vezetes nagyon kiidegelne (vagy annyira belefasulnek, hogy a 100 meterrel elottem lelepo gyalogos sem jutna el a tudatomig)
en inkabb kielvezem a motor adta lehetosegeket, az az 5-6 ft/km amit meg tudnek sporolni, nekem nem er annyit hogy pont azt oljem ki a motorozasbol, ami annyira jo benne (attol meg aki ugy akar menni, tolem tegye nyugodtan, csak ne tartson fel es ne okozzon veszelyhelyzetet )
-
nagyúr
Hát nekem az 1.0-es ezer éves (93") swift ha nem taposom ki a belét kijön 5L-ből.
Novemberben voltam Szekszárdon egy tárgyaláson, (aki nem tudná Szabolcs megyei vagyok) és úgy hogy 100-110-től nem mentem többet, és oda-vissza is Pesten keresztül mentem át, nem pedig kerülve, jött ki a fogyasztás 4.9-re. Ja és ukrán benzinből. (csak van valami haszna ha már ennyire keletre lakik az ember, a határ tőlem 35km-er és 300 a benya kint )
És azt tudni kell, hogy a kinti benzin szarabb mint a hazai, bárki bármit is mond, vagy állít.
Észre lehet venni a kocsin is, és a motoron is. Volt már a gixxer-ben is próbaképp, nagy anomália nem volt, nem csörgött csattogott a gép, de nem pörgött úgy, és végre se ment annyit mint a hazaival. Azóta úgy vagyok, hogy a kocsiba mehet, de motorba csak hazai.Új hardverek számlával, garanciával érd PM.
-
alvaro
senior tag
Dehogynem adok gázt Ez egy nagyon gyakori tévhit A lényeg, hogy annyi gázt nem adok, amivel túl gyors lennék ahhoz képest, ami az úton következik.
Nekem meg semmit nem öl ki a motorozásból, mert megmarad benne minden, amiért szeretem. A tájat és kanyarokat ugyanúgy lehet élvezni, a száguldás meg hihetetlen, hogy mennyire nem érdekel. Gyorsítani lehet, a fékezés pedig csak belerondít a költemény szépségébe, amit a két kerékkel az úton leírok, szóval azzal megint nem vesztek semmit.
-
shiNIN
tag
Az egy dolog, hogy a felesleges lendületvesztés nem szép dolog, de azzal aztán nem lesz jobb az átlagom, hogy tankonként egyszer nem fékezek le 20-ról 0-ra a stoptáblánál Az apró fékekről Alvaro mögött (amikor jobban gurulok, mint ő és beérem, de nem akarok mellette menni hosszan, mert az nem szép) is tudom, hogy nem ront kb. semmit, de zavar.
A stopnál inkább csak hülyén érezném magam picit, hogy megállok, amikor a vak is látja, hogy felesleges.Országúton még 70-nel is meghalnék általában, szerencsére Alvarónak sem annyi az átlaga, csak az alja. Ő állandóan vibrál, mint egy hypermiler. Én csak ha okom van rá. Cilit nem hatja meg ez a technika, Alvaro próbálta.
Hypermilingról már csevegtünk eleget, nem?
-
shiNIN
tag
A cleanmpg-s aláírásom "I ride and hypermile for fun! "
Nekem a hypermiling élvezetesebb, mint bármi más, amit tehetnék vele. Egy erősebb motorral és több tudással vagy egyenesebb utakon más lenne, de az én kicsikémet nem akarom szétpörgetni, így is hiányolom a hatos fokozatot.
Sőt, nem is tudnék máshogy menni, mint a technikákat alkalmazva, annyira logikusak, ésszerűek. Ha sokkal gyorsabban mennék, akkor is alkalmaznám őket, persze ott még kevesebbet ér és ha az idő a prioritás, akkor be is szűkülnek a lehetőségek, de sok esetben még mindig marad valami.
Ez sport, a spórolás motornál úgyis elhanyagolható Egyes technikák esznek egyes alkatrészeket, bár a legtöbb inkább kíméli őket. -
Boxer001
veterán
Vagány: [link]
Jelentem jogsi még nincs meg, de folyamatban (forgalmat eltoltam egyéb elfoglaltságok miatt). Moci meg majd csak jövőre, tavaszi szezont már azzal akarom kezdeni. -
Archer
őstag
Egy 125-ös szerintem nem igen meg el 1-5-2 literrel ha normálisan közlekedik vele az ember, nem hegyen-völgyön 70-nel. Én az enyémet 3 liter alá még nem igen tudtam szorítani, hozzáteszem húzom is neki ahol lehet.
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
shiNIN
tag
A legjobb fogyasztásúak mennek el annyival. A CBF és a CBR pl. kellemes darabok e szempontból. A 3 liter is teljesen jó fogyasztás, csak vannak jobbak. Én a kivételesen jó darabokra hegyeztem ki mondandómat... A 1.5 pedig a legjobban fogyasztása kellemes időben, megfelelő terepen, technikázva. Alvaro most mondja, hogy az Innova a csoda, ami normál ember alatt is képes 2 alá menni. Nyilván nem rohanva.
250-est vagy 650-est csak 3-4 literes fogyasztásút tudok, ugye a mieink ilyenek. Az F650 CS-nek autópálya tempóban is elég 4 liter, a Kissasról ezt nem tudom, de nem is akarnám szétpörgetni szegénykét.
Az NC700-at is kifejezetten fogyasztásra optimalizálták, no meg kellemes is, hogy lent nyomatékos, ahol használja az is, aki nem pörgeti a motorokat túlzottan. Mert Alvaro speciel sosem használja ki Teresa nyomatékát, egyszerűen soha nem pörgeti annyira. Én már kihasználom a kicsikém lehetőségeit, amikor országúton előzök vagy főúton gyorsan felveszem a forgalom ritmusát.[ Szerkesztve ]
-
Archer
őstag
Nekem CBR van, még a régebbi karbis. Ha nagyon spórolósan mennék biztos lemenne 3 alá, 2,5-ig esetleg de az 1,5 nekem irreálisnak tűnik. Esetleg végig tök egyenesen, 0 széllel, legalább 20 fokos hőmérséklettel, nem túl nagy tempóban. De az olyanban meg mi az élvezet... Nagyobb gépekkel meg nem jó összehasonlítani, mert akkor kijön, hogy azoknak sokkal jobb a fogyasztás/teljesítmény arányuk De hát ez van, kis pénz, kis foci
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
alvaro
senior tag
Ha nekem lenne, a 2 litert biztos bepróbálnám vele, de mivel inkább országúton megyek, városban nem annyira, ez nehezítene - akkora gépnek mindenképp a városi tempó az ideális, nincs is magasabb fokozata (sőt, szerintem egy átlag 250-esnek is az az előnyösebb).
Meg lehet hogy inkább az injektorossal állnék neki a próbálkozásnak. Aztán fene tudja, lehet, hogy nem annyival jobb, hogy észre lehessen venni...
1.5 nagyon nehéz lehet, azt már szerintem én se élvezném, semmi mással nem lehetne foglalkozni közben, minden mozdulatot ki kéne csiszolni hozzá... olyasmi lehet, mint pályacsúcsot futni valahol. Nem vagyok se elég technikás, se elég elhivatott hozzá.
-
Djuree
félisten
azt elhiszem, az egy hihető fogyasztás a buzukinál. én is így vagyok vele, kocsiba mehet a hugy is csak menjen (bocs renault ), de Lady Jane-nek csak a legjobb mindenből
LEGO gyűjtő és moc építő (munkát is keresek, bármit ami LEGOval kapcsolatos!), tankász, bringás, WH40k fan, MacGyver
-
stifi
senior tag
srácok, radarfigyelő ide vagy oda, megnéztem a kereszteződést, egy sima térfigyelő kamera veszi a területet, azt meg zavarhatod amivel akarod..
a képek alapján teljesen nem egyértelmű térben hol helyezkedik el a lámpa (3db van összevissza), az egyiken úgy tűnik túlmentem rajta, a másikon látszik, hogy nem, olyan kép meg nincs hogy mindegyiken túlmentem volna1 szó mint száz, eddig az volt a tervem hogy részletfizetésért könyörgök majd, de isten bizony inkább elkezdek velük szájalni, megpróbálok kibújni az egész alól és tudom, hogy úgysem fog sikerülni, és emiatt egyben kell leraknom a 100 mátyást, de olyan jól fog esni hónapokig levelezni ezekkel, hogy már csak a szórakozásért is megéri... és a 0,1% esély megvan rá, hogy még el is engedik...
120 óra közmunka? a poén kedvéért még ez is lehet, eljátszom a gondolattal!Nincs időm kedvesnek lenni!
-
shiNIN
tag
Ja, az már nem élvezet szint, hanem bejárás és ajdespórolok... Kicsit túlságosan szeretem a kivételes extrémitásokat, nem tudom, miért rángattam elő ezeket most.
Az Innovát különben megnéztük, van pár elbaltázott pontja (leginkább a nevetségesen apró tank), nem igazán vagyok hajlandó motornak tartani.Nekem a 125-ös pont az a szint, ami még roppant kevés, országúton kiköpi a tüdejét, az előzést felejtsem el, s néha megelőznek a kamionok... Inkább fogyasszon kicsit többet, de legyen olyan, aminél nem ütközöm szinte mindenhol korlátokba. De biztos van, akinek az a jó, főleg városban. Illetve van egy-két erősebb 125-ös, amelyiknek nem 100 alatt van a vége.
[ Szerkesztve ]
-
stifi
senior tag
más:
nem is mondtam, hogy voltam kakucson múlt pénteken
végre használtam a gumit mindenhol, jó voltNincs időm kedvesnek lenni!
-
.mf
veterán
válasz Daywalker #6440 üzenetére
ehhez képest márc. 15 óta csak 4 nap volt, hogy nem motorral mentem dolgozni: ebből 3 szerelőnél volt, egyiken pedig egy olyan ügyfeles megbeszélés volt, hogy jobban ki kellett öltözni, máskülönben aznap is motorral mentem volna
Ma egész tűrhető idő volt. Lehet, hogy még egy rövidet elmegyek gurulni a Normafára / KFKI-hez.Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
Daywalker
addikt
-
stifi
senior tag
én összevissza
kakucson éppen jó idő volt 1 hete, utána 3 nap pihi, 2 nap motor, azóta megint csend..
igazából én úgy szeretek motorral munkábajárni, ha utána tudok egyet kerülni hazafelé (akár csak 1-2 km-t), de estére szinte mindig fos idő volt, így inkább nem motorral jöttem..és ahogy nézem nem fog a trend fordulni, hol van már az igazi tavasz 'zzeg?
Nincs időm kedvesnek lenni!
-
shiNIN
tag
válasz boogie84 #6443 üzenetére
Alvaro is motorral jár március elseje óta mindig, pedig ő gyakran elkapja a hajnali 5-7 órát, amikor a leghidegebb van.
Van, aki nála is elszántabb és nem ismer olyan körülményt (talán csak a -20 fokot és a síkjeget), amikor nem motorozik. Még magyar is, nemcsak alaszkai
Persze munkába járásnál egyeseknek nincs alternatíva, s akkor is mennek, ha élvezetből nem tennék. A holnapi Con is ilyen, menni kell, bármilyen is az idő. Az eső még hagyján, van esőruha és jó gumik, a nagy hideg az, amihez nem tudok beöltözni. -
Daywalker
addikt
Nagyon agyalok rajta én is, hogy holnap nem érdekel és elmegyek akkor is motorral, ha éppen esik. Ki vagyok rá éhezve Csak utána szar takarítani, láncot kenegetni (ugye-ugye, akinek szín vagy kardán van! ) stbstbstb. Na meg esőben sok a köcsög, aki csak azért ül autóba, mert esik. Vezetni persze azt nem tud...
[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
gerg0
aktív tag
Szerdán "lekresszeltem" 74/75. Olyan hülye kérdést buktam el...
Holnap ha a hó esik akkor is motorra ülök végre.
Remélem nem a Yamaha Mint-et adják ide, mert elsírom magam. -
shiNIN
tag
válasz Daywalker #6446 üzenetére
Én se bánom, hogy muszáj holnap menni, nagyon sokat kihagytam. Ma egész jó idő volt, de kertészkedni is kellett már. S elkezdtem a tereprendezést egy nagyjából kivágott boróka helyén, nagy a szintkülönbség és ott fog vezetni a garázshoz vezető út, amit saját feladatomnak tekintek Hamarosan átalakítják a pincét és lesz garázs a motoroknak!!!
Mi a probléma a szíj lefújásával? Semmi perc alatt megvan. Rengetegszer olvastam már, hogy jajjjj de macera, de sosem fogtam fel, miért.
A szíjnak is megvan a maga hátránya, Alvaro nemrég írogatott róla. Anno tapasztalatlanokként pedig csak egy nappal szakadt volna el korábban, könnyen lehet, hogy már nem élnénk. Mondjuk ott bármilyen műszaki hibával ugyanez lett volna, de Teresának nincs olyan, a szíj viszont nem bír valami sokat.A takarítás valóban macera, mi úgy évente egyszer csináljuk, így könnyű.
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Centro Energy 410W Full Black Prémium napelem panelek
- Csúcsminőségű biztonsági kültéri okoskamera félár alatt
- Időjárás állomás - keress napi 5 dollárt!
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző