-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
CyberPunk666
senior tag
Kawasakicentrummal van valakinek tapasztalata? Szerintem oda vinném, közel van és nem olvastam róluk semmi rosszat. Mondjuk jót sem . Nem nagyon találtam véleményeket.
[ Szerkesztve ]
-
Moleman
addikt
Egy gyors technikai kérdés, még csak elméleti síkon: ha lábon akarom hazahozni a vásárolt motort, azonnal kell lenni rajta kötelezőnek, vagy ráérek itthon elintézni másnap? Robogóval utóbbi módszert alkalmaztam, dehát az más tészta. Vagy inkább béreljek egy furgont az útra?
(#81704) -Mike-
Köszi! És ha külföldi frissen behozott a motor? Rendszám nélkül gondolom egy métert se mehetek.[ Szerkesztve ]
-
Doki16
addikt
válasz Moleman #81703 üzenetére
Én meg inkább azon az elven vagyok, hogy az adásvételi aláírási után legyen meg mielőtt elindulnál haza a motorral. Soha nem lehet tudni, hogy meg fog-e állítani a rendőr vagy ne adj Isten pont egy balesetben veszel részt. Laptop a tatyóban és ott megkötni a helyszínen. Nincs több 5 percnél
Forgalmi, rendszám, műszaki hármas nélkül meg egy métert sem mehetsz közúton.
[ Szerkesztve ]
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
canniball
nagyúr
válasz Moleman #81703 üzenetére
Nekem úgy rémlik az adásvételi megkötése után egyből kell a kötelező (intézheted ott helyben online is), mivel onnantól ha történik valami az a te sarad. Ráadásul ha később kötöd akkor a nem biztosított napokra büntetést is felszámolnak.
https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
zgospel
őstag
válasz Moleman #81703 üzenetére
Ha kereskedőtől veszed akkor valószínűleg nincs rajta bizti és ki is van ideiglenesen vonatva a forgalomból. Ezutóbbit nem látni sajnos a forgalmiban, és csak okmányirodában tudod visszahelyeztetni (átíráskor automatikusan visszahelyezik), szóval akkor elméletileg nem is hozhatod haza lábon.
Ha van rajta érvényes bizti akkor pedig beszéld meg az eladóval, hogy ne előző napra mondja fel a biztosítását, hanem a következő naptól, és akkor te is ráérsz másnap megkötni. De amúgyis max fél óra alatt online bármikor el tudod intézni, akár mobilról is.
De mindenképp kell hogy legyen rajta érvényes biztosítás, anélkül nem közlekedhetsz. Vagyis igen, de ha balesetezel akkor megnézheted magad. Ha megúszod baleset nélkül akkor arra az 1-2 napra amíg nem volt biztosításod fedezetlenségi díjat fognak felszámolni, az párszáz Ft naponta.https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
Moleman
addikt
Nagyon köszönöm mindenkinek!
Akkor ha hazai motort veszek, online biztosításkötés, ha külföldit, akkor furgon. -
Something_
őstag
válasz CyberPunk666 #81701 üzenetére
Meg cordura sem kell, semmit nem neznek... Nehogy azt hidd, hogy elore kiirjak az idpontot :-) 1, nagyon max 2 hetre irjak ki.
[ Szerkesztve ]
-
LustaDick123
tag
válasz CyberPunk666 #81606 üzenetére
Bekamerázott, proxys, portásos teremgarázsból loptak el autót, falhoz láncolt 50-es robogót (kamera pont azt nézte az ajtó mellett), törtek fel autókat (köztük az enyémet is) és tárolókat.
A biztonsági kamera meg annyira rossz képet adott a sötétben, hogy semmit sem ért, magamat nem ismertem meg rajta. Ez akkoriban még VHS-re ment, ez adott egy újabb csavart a kép minőségének.De a rendőrség is érdekesen áll a dologhoz, mert mikor felnyomnak több autót és tárolót egy nap még véletlenül sem mennek bármilyen bűntényhez közelebb két méternél, nehogy tegyenek valamit, nem vonják össze az eseteket stb. magyarul nem foglalkoznak vele.
Az egyedi garázs meg azért jó, mert felnyomja az ajtót és becsukja maga mögött, senki nem zavarja meg.
A casco az egyetlen jó megoldás.
-
Horvi
őstag
válasz CyberPunk666 #81702 üzenetére
Majd ha megvolt a szervizlátogatás referálnál kérlek? Én is most keresek új szervizt a kawámhoz mert a régi megszűnt.
Hello darkness, my old friend...
-
Geresics
addikt
válasz LustaDick123 #81714 üzenetére
Riasztót lehet (sőt, érdemes!) garázsba is rakni, kivonulószolgálattal...
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
LustaDick123
tag
-
félisten
válasz Topiccsendőr #81672 üzenetére
Van egy gondom, már mióta meg van a vas, sőt az előző is ilyen volt, de nem ennyire. Nem zavaró csak így nehéz lassan menni, értsd 70 alatt. Fontos tudni, hogy hidegen kezelhető a dolog, melegen már kevésbé. Injectoros téma az fix. Szóval ketyeg, fogod és mondjuk azt mondom forgassuk meg 3000rpm-re elkezdem húzni de nem tudom erre beállítani. Mert fölé megy alá, ergo ingadozik. Ha picit alá megy icipit odahúzok erre felpörög, de lassan és nem áll meg mondjuk csak 5000-nél, elengedem kicsit akkor meg 2000 táján ingadozik. De ha 4500-5000 rpm és fölé kell ezt belőni akkor atom stabilan tudom. Menet közben a jelenség rángassal jár sőt, mintha elvenném a gázt majd kicsire odahúzásra is ránt egyet és menne. A 2009-es Ernő nem volt ennyire durva, de ez igen nehezen hásználható lassan.
Ergo ha lassan kell menni akkor leváltok mondjuk 2-be felpörgetem 5000-re és ott zúgok hogy ne rángasson. Ez valami elektromos dolog lesz.2db APC BE-700GR szünetmentes tápegység eladó.
-
LustaDick123
tag
válasz Something_ #81687 üzenetére
Van rengeteg videó a youtube-on, mikor robogóval jön két tolvaj, egyik ráfekszik az ülésre, lábbal kinyomja a kormányzárat és a robogóval meg eltolják vagy elhúzzák a lopott motort.
De van több is, amin megáll a furgon, tolóajtó ki, motor be és mennek is tovább. -
Moleman
addikt
válasz Topiccsendőr #81721 üzenetére
Ez azt jelenti, hogy a gyári kipufogót előnynek kell tekinteni vásárláskor? Szeretnék kicsit hangosabbat, de ha bármilyen rizikó van benne, akkor megfordítom a preferenciám.
Ugyanabból a típusból sok darabot kipróbálni nem egyszerű, így nem lesz sok esélyem megállapítani, hogy most épp jobban vagy rosszabbul megy ahhoz képest, ahogy illene neki.
A bukógomba vagy cső nálam előny, ha nem lesz rajta, teszek rá én, még nem bízom magamban.
[ Szerkesztve ]
-
Topiccsendőr
addikt
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Topiccsendőr #81723 üzenetére
Én a bukócsövet hasznosnak tartom, a többit inkább erős negatívumnak.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
TommyNagz
senior tag
Nem gond a sportkipu, a turhakormamy, persze ha az eredeti is megvan.
encapsulation dot1q
-
canniball
nagyúr
válasz Moleman #81722 üzenetére
Igen, azt jelenti. Ha netán egyszer vérszemet kapnak itthon és nyugati mintára nekiállnak ezügyben is razziázni akkor nem árt ha megvan legalább tartalékban a gyári is. Persze ha lepapírozott sportdob van fent az más tészta, de olyat elég ritkán látni.
[ Szerkesztve ]
https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
Horvi
őstag
válasz Bogyó bá' #81724 üzenetére
Hát mindenkinek más a preferenciája ezek szerint. Nekem pl van fent gomba, meg kétujjas fék/kuplung kar de pl a sportdob nem hiányzik (még )
(#81727) Moleman E-számosat is kapni amit bele kell íratni a forgalmiba és akkor teljesen legális lesz a dolog.
A sebességkorlát meg a záróvonal különben is csak tájékoztató jellegű[ Szerkesztve ]
Hello darkness, my old friend...
-
zgospel
őstag
válasz Topiccsendőr #81723 üzenetére
A bukógomba miért negatívum?
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
Laca1212
őstag
-
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz demars #81736 üzenetére
Szerintem a dobhoz van egy műbizonylat / homologizációs papír is, azt tuti elkéri lemásolni....
szerk: még az egyszerű, SW-Motech gyártmányú 30 mm-es kormánykiemelőmhöz is kaptam egy egész füzetet, ami felsorolja hogy milyen gyártmányú, típusú, évjáratú motorkerékpárokhoz alkalmas - külön típusvizsgálat nélkül. Plusz a felhasznált anyag minőségéről a műbizonylat. Ezért nem sajnáltam érte 15k-t kiadni, pedig vehettem volna hazai kisipari, kilincsből öntött sz*rt is 5 ezerért...
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
zgospel
őstag
válasz Topiccsendőr #81735 üzenetére
Ok, akkor legyen sisak a példa. Ha a sisakod beakad valamibe akkor leszakítja a fejed. Akkor sisakot se hordjunk?
Én úgy tudom hogy egy minőségi bukógomba szépen hajlik, és csak szerencsétlen esetben ha beakad valahova rántja meg a vázat. Pont azért hogy minél többet védjen és minél kevesebb kárt okozzon.
Idomos motornál értem, hogy könnyen cseréled őket, de csupasz motornál kisebb csúszásnál is végigkaristolja a vázat meg a blokkot a talaj.
Plusz ha vásárlásnál egy bukógomba kizáró ok, az szerintem azért hülyeség, mert attól még hogy rajta van a bukógomba nem biztos hogy estek is vele.
Pláne hogy tipikus kezdő hiba, amit én is elkövettem: vásárlás után tologattam a parkolóban a motort, és szokatlan volt még a 200 kiló, el is bénáztam és eldőltem vele. Én hálát adtam hogy volt bukógomba a motoron, mert csak az karcolódott meg a kormányvég. Bukógomba nélkül az egyébként sértetlen állapotú motoromat egyből szétbasztam volna a hülyeségem miatt.
Értem amit mondasz, kivéve azt hogy miért azonnali kizáró ok a bukógomba. Azt gondolom hogy egy alaposabb vásárlás előtti átvizsgálásnál kiderül hogy sérült-e a váz vagy sem.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
Chrys_
addikt
-
Topiccsendőr
addikt
válasz zgospel #81739 üzenetére
Szerintem a sisaknal nem akkora az eselye, hogy egy szep nagy gombforma beleakadjon valamibe. Amikor simoncellinek rament a fejere -asszem- rossi, es az elso kerek loccsantotta szet belul az agyat, azzal a hatalmas g vel, amivel az aszfaltra kurta, a sisak pantja elszakadt elobb, minthogy a feje szakadt volna le. Es a puszta arcboren csuszott vegig az aszfalton eszmeletlenul.
Termeszetesen van kozkazat. De en nagyon sok motort lattam kiszakadt bukogombaval. Es nekem az a velemenyem, hogy eldolesen, nagyon lassu es szerencses kicsuszasokon kivul -ertsd 1-2 meter csuszas- nagyobb kart okoz.
Nem kizaro ok a vasarlasnal, de ha ki van furva az idom, nah azt tuti lealkuszom. Vagy ha benne van a huto kopoltyujaban, az elso dolgom eltavolitani. Igy is alig kap utcai motor huto levegot a ventilatoroktol menet kozben.
Eddig mindig eszrevettem, ha estek motorral, nem gondolnam, hogy el lehet rejteni az olyan hibakat, amik tenyleg szamitananak. Amugy meg szerintem szarul is nez ki a bukogomba.De masnak attol lehet meg
[ Szerkesztve ]
Explosión de dos tiempos
-
zgospel
őstag
válasz Topiccsendőr #81741 üzenetére
Ok, értem.
Szerintem is szarul néz ki, de még pont elviselhető nálam.
Egyébként kétszer is megmentette már az enyémet, mert egyszer a csajomat ráültettem gyakorolni, és lassú manőverezésnél elborult vele Akkor is a bukógomba, kormányvég, illetve egy picit a tükör széle horzsolódott, a blokk továbbra is sértetlen Szóval nekem már megérte.https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
canniball
nagyúr
válasz V.Stryker #81729 üzenetére
Nem ismerem a szabályozást, viszont ahogy Bogyó bá' is említette a nem (a motorodhoz tartozó) eredeti de szabályos "E-s dobokhoz" van műbizonylat; hogy ezt a műszakin kérik vagy sem azt nem tudom, ha legközelebb mész írd meg a tapasztalataid és mind megtudjuk!
https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
zgospel
őstag
válasz canniball #81743 üzenetére
Valóban a neten keringenek a hírek, de van a youtubeon a Schaaf nevű fickó, ő osztrák. Neki is ki van herélve a kipuja, meg a haverjai sem gyári dobokkal közlekednek. Pár hónapja írtam neki, hogy itt nálunk az az info kering hogy ott nagyon szigorúak erre a rendőrök, és hogy ő ebből mit tapasztalt.
Azt mondta hogy még sosem szóltak érte, és meglepődött rajta hogy mifelénk ez a vélekedés az osztrák hatóságok szigoráról.Szóval két dolgot tudok elképzelni:
1, a magyar rendszámra egyből ugranak az osztrákok motornál és autónál egyaránt. Mint ahogy én is gyakran látom hogy román rendszámú autókat igazoltatnak minálunk.
2, volt egy-két kiugró eset amivel elővigyázatosságból telekürtölték a magyar fórumokat és motoros lapokat, de valójában lehet hogy pont ugyanaz van ott is mint itthon: lehet hogy egy-két rendőr szigorúan veszi és ráugrik, de a többséget nem érdekli.Szerintem ez valami olyasmi lehet, mint a mobil fékpad amivel a robogósokat riogatják itthon. Biztos hogy néha előkerül és razziáznak vele, de nem ez az átlagos eljárás.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
Moleman
addikt
válasz zgospel #81745 üzenetére
Személyes tapasztalatként annyit tudok hozzátenni, hogy az utóbbi 4 évben kétszer voltam kint kocsival 1-2 ezer km erejéig, a menetrögzítő kamerát le szoktam szerelni, viszont az utólagos projektoros xenont bent hagyom. Egyszer sem zargattak (csak csekket kaptam később, sztárfotó egy kis faluban 63-mal).
Elvileg az iGO speedcam mappára is harapnak, ilyet is lehet hallani, de mivel nem igazoltattak sose, nem tudom alátámasztani.Schaaf meg nagy király.
-
Lomha 8V
addikt
Nekem hangos kipufogóm van, komplett rendszer. Forgalmiba beírva, hozzá való Dynojet Kit pedig a karburátorba beépítve. Így mindenkit leszarok.
-
canniball
nagyúr
válasz zgospel #81745 üzenetére
Ilyesmire emlékeztem, aztán könnyen lehet igazad van és ez olyan gyakori ott mint itt a robogók mérése...de elég pont akkor ott járni amikor épp előveszik a kütyüket...
https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
zgospel
őstag
válasz canniball #81748 üzenetére
Teljes mértékben egyetértek, én sem mertem még Ausztria felé venni az irányt Inkább megyek Szlovákiába, ott nem szól érte a kutya sem
Meg idénre kinéztem magamnak Horvátországot (nem kifejezetten a tengerpartot), mert ott is hasonlóan balkáni a közlekedési kultúra, ellenben az utak elég jók és rengeteg a kanyar. Csak legyen elég szabadnapom meg lóvém rá.https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
HSM
félisten
válasz Moleman #81722 üzenetére
Hát meg nem is csak magadban, feldőlhet mástól is, és nem hátrány, ha nem egyből az érzékny/drága dolgok törnek.
(#81723) persuader: Alapvetően nálam is a gyári motor a menő, de nekem pl. a gyári, igényes bukógombával semmi bajom nem lett volna. Enyém is kapott. Viszont a tuning cső kb. kizáró tényező lett volna.
(#81735) persuader: Ezért kell gyárit feltenni, ami előbb szakad le, minthogy elgörbítené a vázat.
(#81729) V.Stryker: Csak a motor típus nem... Az biztos, hogy a vázra írt zajszintet nem haladhatja meg a szintén feltüntetett fordulatokon. Ez sportdoboknál is feltétel.
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Milyen routert?
- LEGO klub
- XPEnology
- Ukrajnai háború
- Háromféle kivitelben, és nem kis kapacitásokkal jönnek a Micron 6550 ION SSD-i
- alza vélemények - tapasztalatok
- Felvarrták az Arctic rackmount rendszerekhez szánt CPU-hűtőjének ráncait
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Milyen monitort vegyek?
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest