-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
tboldi
nagyúr
válasz csongi #123940 üzenetére
A Jazz kerekeit említette, az hivatalosan 108 Nm, habár mi a tanfolyamon mindent 120-ra húztunk következetesen.
De a való életben sajnos nem foglalkozik senki konkrét értékekkel, csak rákattogtatják a légkulcsot több száz Nm-rel, aztán egyszer csak eltörik a tőcsavar.
[ Szerkesztve ]
-
bacus
őstag
válasz csongi #124029 üzenetére
Van minden 1200 GS-en kormánygátló, de nyilván nem tudjuk milyen állapotban volt ezen a konkrét motoron.
Ezeken a GS-eken mindenképpen van legalább két üzemmód, ami sok mindent átállít a motoron. Az egyik a ROAD üzemmód, ami tulajdonképpen a normálnak felel meg, de itt is van mindenféle elektronika ami figyel, elég ideges az ABS, amit csak a hátsó kerékre tudsz kikapcsolni, működik az ASC amit szintén külön minden indulás után ki kell kapcsolni, ha nem kéred, ebben az üzemmódban nem tudod megemelni sem az első kereket.
Azért egy 2015-ös vizes GS-el, még a legbutábbal is, amin pl nincs DESA, se olyan könnyű így megcsúszni. (A másik alap üzemmód a RAIN, ami még érzékenyebbé teszi az ABS, ASC-t és kb 70%-a korlátozza a motor teljesítményét, de még így is marad 90 paci.)Somatom ötlete nem rossz, sőt meg is próbálta , csak nem ment neki.
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
zgospel
őstag
válasz csongi #124052 üzenetére
Ráadásul élesben az a 3 másodperc még annyinak sem tűnik mint ahogy mi videón érezzük.
Szerintem azért már megérte belinkelni, mert még soha senkitől sehol nem hallottam vagy olvastam róla ezelőtt, hogy egy tankslapper után átmenetileg nincs fék. Ez azért elég para.
Egy tankslapper vagy highside kivédésére nincs az a tréning amivel fel lehet készülni, és akkor még jusson eszedbe hogy fék sincs, hát ember legyen a talpán aki megoldja ezt az egyenletet ott és akkor...
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
Geresics
addikt
válasz csongi #124080 üzenetére
Ezeknek a lényege az, hogy felmálházod magad, és elmész világgá. Ha nincs út, akkor sem kell visszafordulnod. Mindezt ráadásul kényelmesen. Miért? Mert megteheted. Aki nem próbálja, sosem fogja megérteni. Én sem értettem miért jó egy pályán körbe-körbe motorozni, és tizedmásodperceket csiszolni, míg ki nem próbáltam...
Amúgy az "adventure" motorozásnak is sok vállfaja, és híve van. Én a Pegaso-val azt képviseltem anno, hogy mindenre is jó motor kell. Aztán jött a KLX, és azóta komolyabb terepre nem akarok nagyvassal menni, ezért lett a másik motorom a "sima" 1190 Adventure, és nem az "R" változat. Ezzel sem kell megfordulnom egy sziklás-rögös-sáros-poros-stb. (pl. Albán) úton, de közúti túrázásban mérföldekkel jobb, mint az R. Ha meg célirányosan terepezni megyünk, akkor ott a KLX. Most már a mindenre külön motor "csoportot" képviselem.
De hogy kinek van igaza? Mindenkinek! Miért? Mert jól érzi magát az közben, amit csinál, és szerintem ez a lényeg. Akit meg az érdekel, hogy mit mondanak mások, annak ott a parkolo a Starbucks előtt...
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Somatom
veterán
válasz csongi #124080 üzenetére
Attól függ, hogy mit értesz terepezés alatt. A budapesti utak már terepezés? Bacus azt írta, azért jó, mert könnyű vele felugratni a járdára. A cikk szerint az ember előzőleg egy gyökéren hajtott át, aztán tört ki az eleje. Akkor most mi a terep?
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Topiccsendőr
addikt
válasz csongi #124099 üzenetére
Azt kiegeszitenem, hogy ezek teherautora valok: Nem ennyire egyszerunek gondolom, csak fel szeretnem hivni a figyelmet arra, hogy ezek olyan terepre jok, mint kb egy 600 as sornegy naked, ha butykos gumit raksz ra. Arra a felvetesre, hogy ilyenekkel mennek a dakaron, azt tudom mondani, hogy azok kemenyen felkeszitett motorok, meg van aki R1 el szeli at a sivatagot, tehat meg lehet oldani mindent. Viszont endurozni nem ilyen motorral kell. Atlagembernek altalaban az mar terep, ha lemegy az utrol, de arra meg kb barmilyen motorral mehetsz.
tenyleg eleg megnezni, hogy mcgregor-ek mit szoptak vilagkoruli uton egy "erre kitalalt" motorral. Vaz eltorik, sarban mar nem lehet vele menni, es amikor megvettek az IZH csodat, elcsodalkoztak, hogy mennyire konnyen lehet vele ott menni, ahol a gsel metereket haladtak orakon at. Pedig az nem enduro motor volt, hanem egy szar szocimotor, csakeppen joval konnyebb volt, mint a gs.
Terepen nekem nem azzal van bajom, hogy 130-al mesz, es nem erzed, epp ellenkezoleg. Felazott talajon te meg nem mozdulsz egy felmalhazott nehez szarral, csak csapod fel a sarat 6 meter magasra. Mely homokban ugyanez. Persze ha ezeket elkerulod, akkor nincs baj. De akkor mehetsz r1 el is :D[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
bacus
őstag
válasz csongi #124099 üzenetére
Azért csak ülj rá egyszer, hogy tényleg őszinte legyen a vélemény
"elveszi a valóság érzetet" - egy nagy terepjáró nem ugyanezt teszi? egy sport autó szintén! Vagy ott a négy kerék miatt már nem lehet kicsúszni, elakadni?
Van visszajelzés az útról, csak nem fájdalmas.
"Mert az a rohadt lyuk ott van" - úgy szokott lenni, hogy ott a luk a GS-nek is meg a teljesen hagyományos futóműves "fapados" motornak is. Na most ha választani lehet, hogy melyikkel menjek bele, akkor nincs kérdés Azért mert valakinek GS-e van, nem jelenti azt, hogy rögtön sokkal gyorsabban közlekedik, annál is inkább, mert akikkel együtt mész nem mind GS tulaj.
Azt sem kell elfelejteni, hogy nem mindenki kezdett GS-el. Lehet ez nálunk nyugatabbra lévő országokban nagyon nem igaz, de akiket én ismerek mindnek volt előzménye. Mind ment előtte sok sok ezret suzukin, hondán vagy éppen simson -on.
"Emelgetné a tököm naponta 50szer" abszolút egyet értek. Nem jó emelgetni, viszont ez bármelyik nehéz motorra igaz, sőt! Az 1200ast a kiálló hengerek illetve a bukócsövezés is ezt követi könnyebb felállítani, mert pont ahol a legnehezebb emelni, ott még a bukócsövön át lehet billenteni.
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
Steven
addikt
válasz csongi #124099 üzenetére
Hát nem hiszem hogy egy nap 50 szer emelgették SŐT valszeg életük kalandja volt. Iyen supportal a hátam mögött simán bevállalnám a GSt is kit érdekel , hogy gs meg néha szopás ez egy kaland azt csá. Ha lenne ilyen lehetőség azonnal igent mondanék!
Persu:
Csak az első részben tört a hátsó tartó elem oszt parasztba meg hegesztették
(2 évadba meg a rendelt hátsó rugóval volt a gond ,ha jól emléxem 3 szor cserélték)Amúgy ők is KTM el akartak menni csak KTM elhajtotta őket a picsbe
Volt egy cikk amúgy a motorrevübe Magyarok mentek le Fokvárosba drz400 al két pót kerékkel az oldalán. Állítólag találkoztak egy csapat némettel akik el akarták cserélni a gs-t a drz re HAHAHA
Amit tuti nem vállalnék be azt a szopást amit a 3 részbe a fos szar elektromos motorokkal szenvedtek végig azt töltötték aggregátorról
5. rész után meg is untam .....
[ Szerkesztve ]
Valami okosat kéne ide írni ááá : OKOS :D just smile
-
Micsurin
nagyúr
válasz csongi #124249 üzenetére
Abból tavasszal kristálytisztát engedtem le, azóta nem igazán változott a most benne lévő állaga sem ha ezt így mond valamit.
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
Tamás9x
őstag
válasz csongi #124396 üzenetére
Nem tudom még, mert sisak csere van folyamatban, de az elhelyezést megoldom. Akkor lehet veszek kezdésnek egy olcsót, és ha úgy van akkor beújítok egy komolyabbra ha megjönnek a társak, és látom mit használnak, nem szeretek bandában motorozni, megöli a szabadságot.
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
Madwe
nagyúr
válasz csongi #124396 üzenetére
Azért az újabb sena, cardo mesh már nem félmegoldás s egyéb eszközöket is be tudnak fűzni a meshbe relay-ként. Cardo ráadásul teljesen vízálló, kicsit elvileg jobb a zajszűrése is...
összekapcsolható telefonnal s navival is egyszerre, nem tudom milyen kompromisszumokra gondolsz (áron túl persze )? -
Madwe
nagyúr
válasz csongi #124406 üzenetére
A cardo sima jack csatlakozót használ amihez ugyan jár a jbl hangszóró, de a saját agybadugósodat is rá tudod kötni tudtommal!
illetve a kezelési felülete is megújult a boldhoz slimhez az appban kifejezetten a kesztyűs használatra nagy gombokkal, de az eszközön magán se rossz, sőt, a hangutasítást is egész jól lekezeli még hunglish kiejtéssel is[ Szerkesztve ]
-
Topiccsendőr
addikt
válasz csongi #124509 üzenetére
A kontakt tisztito semmit nem szokott erni, ha valami kontaktos, mert nem piszok miatt van, vagy nem olyan piszok miatt, ami oldhato azzal a lottyel, hanem a rezsaru laza lesz, annyira oreg, vagy korrozio miatt, amivel a kontaktspre semmit nem tud csinalni. En legalabbis ezt szoktam tapasztalni.
Bar itt jo a toltes, en nem gyanakodnek semmi ilyesmire.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
-
martonx
veterán
válasz csongi #124575 üzenetére
Az a baj, hogy hivatalos Honda szervíz Cegléden van, ami szegedtől 110km. Egy hivatalos szerelő pecsétje miatt nem feltétlen mennék Ceglédre.
No igen, én is ilyenekre gondoltam. Idén lesz a motor 3 éves, noha csak 3000km van benne
Legutóbb 1000km-nél volt szervízeltetve 2019-ben. Szóval az idei szezont mindenképp egy általános szervízzel indítanám.Én kérek elnézést!
-
Novics
senior tag
válasz csongi #124605 üzenetére
Ejj, nem egyszerű ez!
V-Strom tudom, hogy iszonyat racionális döntés lenne, de valahogy nem...
Fotel motorvásárláshoz ez mennyire megbízható oldal a méreteket csekkolni?
Az F650GS is bekerült a kalapba, az új 800-as blokkal. Még az is beleférhet. A sima F800GS túl új még.Innét nem messze van 650GS 800 cc meg Varadero is kereskedőnél - meg 1150GS magánszemélynél - rá kellene vennem magamat, hogy elmenjek, kipróbáljam őket.
A fontolva haladó. - 30 felett minden nap ajándék.
-
Novics
senior tag
válasz csongi #124640 üzenetére
Néztem az olaszt meg az angolt is, de nem győztek meg, sógort meg nem láttam.
johanson
Nagyjából körvonalazódik, hogy Varadero vagy GS1150 lesz - hacsak nem úszik be farvízen a DL1000 - csak előtte alaposan ki kell próbálni mind a kettőt. GS azért kap hideget-meleget bőven, a Varaderót inkább csak dicsérik - bár azért azon nehezen megyek el, hogy nincs üzemanyag-visszajelzés.
Jó lenne legalább egy napra kibérelni/kölcsönkérni mind a kettőt, mert pár km alatt a kényelem pont nem jön ki. Na, majd ha tényleg kitavaszodik próbálok keríteni valami próbavasat.A fontolva haladó. - 30 felett minden nap ajándék.
-
vlevi
nagyúr
válasz csongi #124706 üzenetére
Ez ilyen.
Úgylátszik, minél nagyobb neve van, annál inkább szarik az ilyen apróságokra.
15 éve a V-Stromra tudtak olyan üzemanyagszintjelzőt tenni, ami 5 szegmensben + tartalék tudta mutatni a szintet.
A Tracer (és az MT09) már olyan, hogy fél tankig teli mutatja, aztán kurvagyorsan elkezd fogyni a mutató.
Ezek szerint a Hondának még ennyire se sikerült??? -
-
zsolti_20
senior tag
válasz csongi #124771 üzenetére
Pat elvetemult megoldast talaltam interneten akik megoldottak, es nem is igenytelenul. Az egyik lenyeges ossze tevo az a loctite ragaszto volt. Ha nem oldhato a kotes nem problema. Egy ilyen kosarat nem szukseges szetszedni minden evben.
Par weboldal teljes leirasal:
[link]
[link]
[link]Ahogy latom ezek raadasul nem is 125ccm motorok. Sajnos javito kitet eleg nehez ehhez a tipushoz talalni, amiekt pedig rendeltem kuplungkosarkat az osszesnek ugyan az volt a gondja.
persuader:
A szegecsnek nem volt problemaja, csak a benne levo guminak. A kuplungkosar es az aljan levo fogaskerek egymastol fuggetlenul mozogtak. A benne levo gumi anyag tartja feszesen, ha jol tudom nem lehetne elcsavarni 1mm-t sem. Az enyemnel viszon mar volt legalabb 3-4mm elmozdithatosag.Talaltam egy kuplungkosarat ami torott volt, de a benne levo gumi az hibatlan. Szoval a torott kuplungkosarat leszedtuk es bele raktuk a gumit az eredeti kuplungkosaramba a regi elhasznalt gumi helyere. Kicsit nehez elmagyarazni de ezen a videon minden latszik:
Amig nem kerul fel valahova egy eredeti javito keszlet addig szeretnem csak igy megoldani.
Szoval ehhez a muvelethez keresem az utolso dolgot a megfelelo Loctite ragasztot. Abbo lis a piros fajtat ami a legnehezebben oldhato kotest adja vagz egyaltalan nem oldhato.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz csongi #124775 üzenetére
Magyarorszagon is van kulon ceg, amelyik autokuplungot szegecsel/ujit fel. Illetve ismerek ceget, amelyik motorkuplungok szegecselesere is specializalodott, bar az nemetben van. En mindenkepp ilyen helyre vinnem. Homemade megoldasban olyat is lattam, hogy repulogepiparban hasznalt titan csavart rakott be, de en azt is ganyolasnak etekelem, csak egy rakat penzt is ralocsolt.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Hőguta
csendes tag
válasz csongi #124810 üzenetére
A tartály tetején levő szabályzóval ki kell kísérletezni hogy melyik az ideális mennyiség. Túl sokat én sem tudok róla hiszen eddig "spraypárti" voltam. De annyi pozitív véleményt hallottam olyanoktól akik használják , gondoltam belevágok aztán majd kiderül érdemes volt-e beruházni.
-
Debilon
addikt
válasz csongi #124810 üzenetére
igen, kb. így működik
nekem is v-system van, eleinte figyelgetni kellett, de aztán gyorsan megvan a jó beállítás
amúgy talán írja is a beszerelési, hogy mire kell állítani ami elvileg jó kiindulásSuzuki DL650 || life is shit || steam: Debilon || Realme GT Master Edition
-
GTVili
tag
válasz csongi #124881 üzenetére
Úgy könnyű.... az enyében ~70.000 van...
Én is nagyon bízom a tömítésben. Fogásra ill. ránézésre teljesen jó minőségnek tűnik. Rendes acélbetétes, speciális anyagból készült.
Sajnos kénytelen voltam gyártatni, mert a német forgalmazó bizonytalan ideig nem tud eredeti tömítést szállítani.
Kifizettem (2x60 euro), de visszautalták a pénzt... -
Geresics
addikt
válasz csongi #124900 üzenetére
Hát, ha a tréningen nem tudják valakinek megtanítani, hogy a motort nem úgy fékezzük le, hogy letesszük a lábunk, akkor az egy k*rvasz@r tréning. De ugyan úgy beleverik az ember fejébe, hogy hova kell nézni. Van ennek valami neve is, talán "target fixating", de nem is ez a lényeg.
Abban igazad van, hogy a saját képességi szintednek megfelelően kell menni, de a tréning pont arról szól, hogy ez a szint meghaladja a BMX-el megtanult reflexek szintjét...*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Geresics
addikt
válasz csongi #124908 üzenetére
"A trening, vagy barmilyen kepzes tanulas, ebben az estben csak akkor lesz az eletben eedemleges, ha a keretek kozott marad"
A tréningen tanultak nem csak a "keretek között" érvényesek, hanem ha azokat valaki eleget gyakorolja, akkor reflex szinten kell menjen. Nekem már többször mentette meg a seggem, az egyik Montenegrós videómban pont fel is vettem kamerára, mikor a csapat egyik motorosa megijedt egy kátyútól, és beleállt a fékbe előttem. Bárki megnézheti, ott van a youtube-on. De ezen kívül még párszor volt már hasonló, csak épp nem ment a kamera...
Elhiszem, hogy sok embernek nem megy egyik napról a másikra kifizetni 1x, 2x, 3x 30eFt-ot, de ez még mindig olcsóbb, mint a.) a motor javítása; b.) a temetés. Ezt be kell látni!
És nem azt mondom, hogy tessék a Mackóékhoz menni, hanem azt, hogy tessék menni tréningre, legyen az BMW, Honda, Rili, ingyenes(!), vagy akármi, csak ne valami gagyi!*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Geresics
addikt
válasz csongi #124914 üzenetére
Igazatok van!
Írok is egy köremailt az oktató cégeknek, hogy hülyeséget csinálnak! Azonnal zárjanak be, de ha nem, akkor kötelezően oktassák a lábletételes fékezést, és tájékoztassák a tanulóik, hogy felesleges gyakorolniuk, mert a valós életben nem bólyák fognak szembe jönni! Ezen kívül a helyes irányba nézés is butaság, mert úgysem az lesz!
Valószínüleg én is a szerencsének köszönhetem csak, hogy több necces szitut a tanultak begyakorlását követően, ahhoz kísértetiesen hasonló módon úsztam meg!*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
yodamastah
őstag
válasz csongi #124920 üzenetére
Ha más nincs akkor, kimész közútra és satufékezgetsz mindenféle tempóról. (ABS-es motor itt előny) Más megoldás nincs. Berögzülni csak így fog. Oktatáson megcsinálod 3x, az még édeskevés. Bár nem tudom kik oktatnak olyat hogy mondjuk 150ről satufék az életedért. (kivéve Dodort )
-
Micsurin
nagyúr
válasz csongi #124996 üzenetére
A vad nyugaton max.
Itthon eddig csak smkp mérésről hallottam azt is egy kezemen megszámolom.
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
Tamás9x
őstag
válasz csongi #125007 üzenetére
Ha nagyon nagy az eltérés feljelentés, kpm vizsga. De ilyet is csak kocsinál láttam.
De ott is vagy iszonyat hangosnak kellett lenni, vagy gyorsulgattál a városban, versenyeztél városon kivül... felnyittaták a motorháztetőt, de oda már durva dolgot kell elkövetni.https://www.youtube.com/@kisstontour
-
Xero
nagyúr
válasz csongi #125007 üzenetére
Szerintem rendszam le, mivel nem megfelelo a biztositas innentol, tehat fedezetlen, aztan utvonalengedely hazaig plusz egy 30-as csekk. Ezen felul meg siman kinezhet egy szigoritott muszaki is. Ha pedig nincs a kategoriara jogositvany azert is megy a da-da.
Szigoritottra anno egy xenonert is elzavartak egy csekkel megfejelve, szoval en nem szorakoznek ilyesmivel.
En mar a nyomorult kipufogo miatt is parazom, hogy ne gyuloljem meg a gyari hangjat ha megjon, mert akkor ott leszek hogy nem vagyok elegedett, de ha rarakok valami ertelmesebb rendszert, akkor Ausztriat mar el is engedem.
#125010Tamás9:
Ma pl Dunakeszi Auchannal volt egy E92 BMW talan 335 vagy valami kisebb megfujva. Olyan langokat kopott, uvoltott es durrogott mint a 2. vilaghaboru. Azt spec meg en is kiszedtem volna, hogy mi a picsat csinal rajtad rendszam? Pedig en nagyon beketuro vagyok ilyesmivel, sot meg elvezem is.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- Melyik tápegységet vegyem?
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Xiaomi 11 Lite 5G NE (lisa)
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- OLED TV topic
- Xbox Series X|S
- Formula-1
- Google Chromecast topic
- ASUS ROG PG32UCDM: OLED csúcsmonitor tesztje
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs