Aktív témák
-
Dare2Live
nagyúr
válasz Szten Márs #6349 üzenetére
nem olvastam el a cikket, de drkbl nem azt akarja mondani, hogy MFel k*ra nehéz, mert 50 1.8 de még 2.8on is annyira pár mm az élesség, hogy rímítő és azért egy 50 1.8 fokuszgyürüjét nem "5* csavarod" körbe ez nem makroobi + egy D40 se az óriási tökéletesen állítasz fokuszt keresőjéről híres.
szerk: nem, nem erre célzott mind1 azért meghagyom.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Szten Márs
nagyúr
Kössz az összefoglalót!
De ebben sehol nincs benne az általad említett "gyors objektívek esetében nem a valós képet látod a keresőben", ebben max az van benne, hogy rosszabbul látható, mint a filmes időkben. Persze ez így van, de a kettő nagyon nem ugyanazt jelenti.
Ezen túl én manuális 50mm F/1,8-al néztem az AF visszajelzés pontosságát, és iszonyat pontosan pittyegett be és lehetett belőni az élességet, pedig többek között vonalzó skálázását néztem olyan kis tárgytávolságból, ahogy csak lehet, meg még pár dolgot, amiknél szintén tökéletes precizitást mutatott.
Szóval összességében maradok annál az ajánlásnál amit tettem, egy 18-70 Nikkort venni portréra igencsak ömm... "érdekes" döntés lenne, nem arra való.Dare2Live:
Az 50mm F/1,8 fókuszgyűrűjét nem ismerem, nem tudom milyen úton jár, de mondjuk simán elhiszem, hogy ebben az árban nem a legjobbat rakják bele ebben a tekintetben. Mi a véleményed a 85mm F/1,8-as fókuszgyűrűjéről, már ha ismered? Sejtésem szerint az precízebb szerkezet lehet.[ Szerkesztve ]
-
drkbl
őstag
válasz Szten Márs #6352 üzenetére
Bizonyos értelemben igen, az van benne. Más értelemben, ha a kereső 1 stoppal sötétebb, valószínűleg már nem azt látom élesnek, ami valóban az.
D40-en még nem volt olyan élményben részem, hogy a manuálisan, zöld pöttyel beállított élességen ne változtatott volna az AF És mindig igaza volt. Mondjuk, nem vagyok egy sas (~-5D).
Másrészről szvsz az 50mm csak akkor elég portréra, ha az alany is portrét szeretne, beáll, nem mozog, stb. De ez csak szvsz, nem foglalkozom gyakorlatban portréval, ismerősöm, aki igen, 70++, már csak a világítás miatt is.MOD: rémlik egy FF portré, amit akkor linkeltél be, amikor meglett a K10D. 50mm? Ha igen, kérlek, linkeld be, 1 kép 1000 szó, ez az 50mm/x portré MF-el.
[ Szerkesztve ]
-
Szten Márs
nagyúr
"Más értelemben, ha a kereső 1 stoppal sötétebb, valószínűleg már nem azt látom élesnek, ami valóban az."
Inkább úgy fogalmaznám, hogy nem látható biztonsággal az, hogy mi is a legélesebb. A gyakorlatban az a helyzet, hogy 80%-ban az 50mm F/1,8-as obit használom fényképezni, nem csak portréra, úgy általában is, mondjuk ez nálam biztos valami kattanás És eddig nem nagyon volt bajom a fókuszálással. Igaz többnyire nem is F/1,8-on használom, de azért az sem ritka."D40-en még nem volt olyan élményben részem, hogy a manuálisan, zöld pöttyel beállított élességen ne változtatott volna az AF"
Hmmm... lehetséges volna ez alapján, hogy a Nikon rosszabbul lőtte be a manuális AF visszajelzést? Kár lenne érte."Másrészről szvsz az 50mm csak akkor elég portréra, ha az alany is portrét szeretne, beáll, nem mozog, stb"
Hát... igaz is, meg nem is. Azért el lehet kapni sok mindent 75mm ekvivalenssel szerintem, igaz AF-es obival valószínűleg könyebb ilyen-olyan mozgó pillanatot elkapni. (De legalább MF-el meg kell dolgozni érte, és jobban értékeli az ember ) Nyilván nem lesifotó objektív, de azt én kifejezetten nem is szeretem. Egy olyan 70mm (105mm ekv) lenne nekem ideális egyébként, ha már a gyutávokat feszegetjükTettem fel igen, egy képet, ami ezzel az objektívvel készült, azt hiszem teljes kocka, vágatlan, de nemhiszem, hogy olyan kép ez, amire gondolsz.: , azért nézd meg, hátha mégis [link] (Igen, a kéz az éles, nem a cigi, de ez nem az objektív hibája, a hiba a fejemben volt a komponálás pillanatában - bár lehet nem rosszabb ezzel a megoldással)
Majd holnap mutatok pár képet ami ezzel készült, ha érdekel, személyes jellegük miatt azonban nem nagyon szoktam közönség elé tárni ezeket.[ Szerkesztve ]
-
j.bravo
addikt
A portré sokmindent jelenthet
A legelterjedtebb nézet szerint, illetve a "klasszikus" portéhoz valóban kistele illik (kb. 75-től kb. 150mm-ig, de ezek a határok ízléstől, a körülményektől és egyebektől is függően rugalmasak!) A nagy fényerő sose hátrány, itt sem. Azonban ha nagyon tág blendével fotózol, simán lehet hogy az illető orra éles, de a füle már nemHa nem portréfotózásból akarsz megélni már most, akkor kezdetnek, szerintem egy 55-200 már használható (a Nikkor AF-S 55-200-zal autófókuszod is lenne a d40-en). Szegény családomról és barátaimról az 55-200-zal egy jó nagy adag portrét csináltam már, és ha értenék is hozzá, elég sok jó is lenne közte (így is akadt pár )
Whatever.
-
Ijk
nagyúr
válasz Szten Márs #6346 üzenetére
Vegyen 85 1.4-et és soha többé nem kell jobbra cserélni
Már 200k-ért hozzádvágják..../人◕ ‿‿ ◕人\
-
Carsee
tag
válasz Szten Márs #6358 üzenetére
AF-S fix 50es az csak ez van [link]
-
Karima
őstag
Köszi a hozzászólásokat, nem gondoltam, hogy ilyen "lavinát" fogok elinditani Az az igazság, h pixel peeperen, meg flickr-en nézegettem 50 1.8-as obis d40el készült képeket, és hát nekem azok igen nagy százalékban életlennek tűnnek. Persze van 1-2 tűéles is, de nem túl sok. Szóval én azt passzolnám. Talán majd ha olyan vázam lesz, amiben egy kis motor is lesz
Nem tudom, h esetleg a 70-300vr-nek a nagylátószögű vége nem lenne jó (bár az fényerősségben ugyanott van, mint a 18-70es tele vége)? Meg egy 200-300-as telét, majd valamikor úgyis tervezek venni, és igy összeköthetném a kettőt Vagy ez se kisebb hülyeség, mint a 18-70es portrézásra?
-
philoxenia
MODERÁTOR
A klasszikus portréobjektívek valaha állványról, műteremben készített portrék, magas minőségű "elkövetésére" kellettek. Ilyen portrét a fórumozók közül kevesen csinálnak.
Felfogásom szerint az az objektív alkalmas portrézásra, amelyiknek a megfelelő állásban nincs geometriai torzítása, azonkívül a megfelelő rendszerben elég jól mossa a hátteret, de azért van akkora mélységélessége, hogy az arc kívánt elemei élesek legyenek.
Minél kisebb a szenzor a háttérmosás annál nehezebb , úgy tudom. Tehát a filmes, pláne esetleg középformátumú obi, APS-C-n már nagyobb mélységélességet ad.
Igazából a kitobival is lehet jó amatőr portrét csinálni szvsz. a műteremben nagyméretű nagyítás céljából készített portré már jobb minőséget kíván.
Persze egy képet utómunkával összehasonlíthatatlanul könnyebb homályosítani digitálisan, mint valódi élesítésként újabb részleteket előcsalni belőle.Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
hemaka
nagyúr
Én most egy Sigma 10-20mm HSM-re gyűjtök, nekem bejött, már próbáltam a saját vázamon is, nagyon tetszett.
Csak nem tudom, hogy ezeknél van-e nagy szórás esetleg? -
Karima
őstag
válasz philoxenia #6362 üzenetére
Köszi.
"azonkívül a megfelelő rendszerben elég jól mossa a hátteret." Azaz arra gondolsz, hogy minél fényesebb legyen "ésszerű keretek közt" (2 vagy 2.8 körül)?
Utólagos homályositást egyébként ps-ben hogy a legegyszerűbb elkövetni? Rányomni az egészre egy blur filtert, aztán az élesnek kivánt részeket history brush-olni? Vagy ez nagyon alpári megoldás?
-
-
Carsee
tag
Igen, sajnos eléggé húzós az ára, de korábban itt olvastam, hogy többek szerint Nikkor-nak is elő kell lépni valami hasonló obival, ami talán normalizálja az árakat
OFF
Jelenleg azon vagyok, hogy eladjam a D40 vázamat és D80+50/1.8-a kezdjem újra, mert összegben nem sokkal lenne több mintha vennék egy ilyen Sigma 50/1.4-et.
ON -
Karima
őstag
Na pont ezért gondoltam a 70-300ra, mert pl nekem ez az elmosott háttér bejön, és ha nem elég fényes az obi, akkor meg lehet játszadozni a fókusztávolsággal is ennél bőven. Nem tudom, hogy ez mennyire számit a profi kategóriába, de sztem egy ilyen árfekvésű objektivtől ez nem rossz. Legalábbis kinti portrékhoz. Mondjuk benti portrénál már helyhiány miatt lehetnek gondok.
[ Szerkesztve ]
-
Ijk
nagyúr
Én szeretem a 50 1.8-amat, viszont beltérben kicsit hosszú, kint jobban lehet portrézni vele, bár egy 85, vagy 105mm szvsz jobb lenne. Egyébként nehéz jó portrét készíteni a fények miatt. Ha süt a nap akkor ugye az nagyon durva árnyékokat csinál, ha nem süt, akkor nem lesz az arcnak tónusa. A legjobb napsütésben a nyitott árnyék, de azt meg keresni kell. Terelőt, meg lágyítólapot nem nagyon visz egy amatőr. Stúdióvilágításról már ne is beszéljünk, egy alap kit is 170k-tól kezdődik.
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
j.bravo
addikt
Hát én hiába pofázok?
Fentebb írtam egy hsz-t, és mintha ne látta volna senki.Szóval, szerintem, az 55-200-hoz hasonlóan, a 70-300VR is alkalmas lehet.
Egy átlagos szobában egy arcportréhoz szerintem már nem hosszú az 50-55mm, ha nagyobb képkivágást szeretnél, az persze más tészta.
[ Szerkesztve ]
Whatever.
-
drkbl
őstag
válasz j.bravo #6369 üzenetére
Ha Karima marad a 18-55-nél, D40 szinten és költséghatékonyan az 55-200 a természetes továbblépés. No de ha természetes és költséghatékony is, ráadásul az eredeti kérdésben "portréra is" + "jó lehet" szerepelt (ami szerintem kizárja a fixeket), akkor a tökéletes válasz unalmas, ráadásul miről beszélgettünk volna (egymás mellett el)?
-
Karima
őstag
válasz j.bravo #6369 üzenetére
Dehogy hiába!! Többek közt ez is megerősitett abban, hogy telével is lehet jó kinti portrékat csinálni. Csak azért nem az 55-200-at irtam most, mert májusban sikerült a füredi fotósfeszten 2-3 órát próbálgatnom a 70-300vr-t saját vázamon, és - nekem legalábbis- iszonyatosan tetszik a képminősége. Még 200-300-on is, ahol elvileg\állitólag nem olyan éles. Nekem azzal sem volt semmi bajom. Aztán persze ahogy változik az anyagi fedezetem, lehet h 55-200vr lesz belőle, de nekem ezelőtt csak 10 meg 12xes compact zoom-om volt, és próbálok ehhez ragaszkodni
De nyugodtan - a Te szavaiddal élve - pofázz nyugodtan, mert abból tanul az ember, ergo szivesen veszek minden segitséget.
-
j.bravo
addikt
válasz johnjohn #6371 üzenetére
Néztem, köszönöm!
Tényleg elmarad a Tampon 28-75 a Nikkortól, de ha a teljes képkivágást nézzük, akkor gondoom élvezhető képet ad Gondolom. Mindenesetre egyelőre akkor még nem erőltetem ennek az obinak a megvásárlását.drkbl: csak mert nem reagált senki
[ Szerkesztve ]
Whatever.
-
jorden06
senior tag
Egyébként nem úgy van, hogy minél nagyobb a zoomátfogás , tehát a felső és az alsó érték közötti különbség, annál sz@rabb a minőség? 55-200 között ugyan olyan nagy. mint a 18-135.. arról is sok rosszat olvastam.. vagy ez 55-200-ra nem érvényes?
-
Szten Márs
nagyúr
válasz jorden06 #6377 üzenetére
Nem a két érték különbsége, hanem a két érték aránya számít. Egy 100-400 között 300 van, mégis jóval kevésbé kompromisszumos átfogás, mint mondjuk egy 18-200, ami között csak 182 van. Viszont a 100-400-nál a legnagyobb és legkisebb aránya 4, a 18-200-nál pedig több, mint 11. Igen, ez a zoomátfogás számértéke
Ezen túl ez csupán egy irányadó elv, nem abszolút érvényű. -
johnjohn
addikt
válasz jorden06 #6380 üzenetére
Esetleg ez ?A D 80 már sok mindent megérdemel!
Komolyra fordítva, egy használt 80-200/2.8-as obit, ami használtan 160 000.- körül van. -
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz Szten Márs #6382 üzenetére
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
Szten Márs
nagyúr
válasz philoxenia #6383 üzenetére
Hát, mivel nincs más 55-200-as VR Nikonra
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz Szten Márs #6384 üzenetére
Ebből nincs régebbi ?
[ Szerkesztve ]
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
jorden06
senior tag
válasz Szten Márs #6382 üzenetére
Az ára korrekt, de érdemes felrakni D80-ra? Nem torzít, nincs vele gond? 18-70-nél jobb nemde?
-
Szten Márs
nagyúr
válasz jorden06 #6386 üzenetére
Minden lencse torzít, kivétel nélkül. 18-70-nél jobb? Az egy alapzoom, ez meg egy kistele, nem lehet összehasonlítani, teljesen másra valók. De ha nagyon akarjuk: feloldásban, rajzolatban az általam olvasott tesztek alapján roszabb, cserébe képstabis és talán a vignettálás is kevésbé jelentkezik.
philoxenia:
A régebbi 55-200-as VR nélküli.[ Szerkesztve ]
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz Szten Márs #6387 üzenetére
Ez viszont alig torzít, sajnos nem jó a K10D-re.....
Van viszont váz hozzá..... Bár azzal kisebb a látószöge...
Együtt jó az ár.
[ Szerkesztve ]
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
Szten Márs
nagyúr
válasz philoxenia #6388 üzenetére
Igazából sokáig gondolkodtam, hogy mit kéne írjak erre a hozzászólásra, és most már úgy érzem, hogy megfelelően össze tudom foglalni a hozzászólásoddal kapcsolatos gondolataimat, és írásba ölteni azokat, szóval meg is teszem:
Hö??MOD: off.
[ Szerkesztve ]
-
#01758976
törölt tag
Sajna nagy.Ha van lehetőséged érdemes kipróbálni több darabot,némelyik obi a széleken igen mocsok dolgokat tud csinálni.Viszont ha szerencsés vagy akkor kifoghatsz egy igazán jó példányt.Érdemes olyan boltban nézni ahol van használtan több példány,megveszed a legjobbat és akkor lehet egy jobb példány a tied.Nagy nagy mákkal pedig egy qrva jó kis obihoz juthatsz jutányos áron.KB ennyire nagy a szórás.Hajrá Sigma
Portréhoz.Én D80 N50 1.8 70-300VR-el indítottam a tükrös rendszeremet.A 70-300 nagyon hamar lejött ha portrét lőttem.Max messziről szurkáltam az arcokat kíváncsiságból
Majd jött a N85 1.8,mindent vitt,szegény ötvenesem már csak helyszűkében került fel,és beltérben tényleg még néha ez is sok. -
philoxenia
MODERÁTOR
válasz Szten Márs #6389 üzenetére
Amióta láttam az ezzel az "alap" zoommal készült képeket, róla álmodom....
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
rauschie
senior tag
Hello!
Pénteken kiruccanunk németföldre, és tervbe van véve egy alap telezoom beszerzése.
Namármost, elsődlegesen sportfotózáshoz(szabadtér elsősorban, így a nagy fényerő nem _annyira_ fontos, de a vr ugyis kompenzál valamelyest), 55-200 vr árban van valami alternatíva? -
drkbl
őstag
Aktív témák
- VAKUK - Rendszervakuk & Stúdióvakuk - Kamera DSLR, MILC, Fotós vakuk Speedlite-ok és vezérlők
- Blackmagic Pocket Cinema Camera 4K kiegészítőkkel
- FOTÓS LED Lámpák - Kamera Fények, COB Studió Világítás, RGB Videó Lámpák, Körfények (Ringlight)
- Nikon D5000 + AF-S DX NIKKOR 18-105 mm
- Samsung Galaxy Camera szim, 21 x zoom, 17 mpx, 4.8 col új állapotú