-
Fototrend
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Laraxior
titán
Nem, én csak kétszer voltam ott, a guminyomás-szenzorok miatt és a légzsák miatt, van saját szerelőm, és halistennek jól végzi a dolgát, ő cserélte a vezérlést, a tömítést, most leműszakiztatta, stb..
"Mi a hazugság ára? A legnagyobb veszély nem az, hogy elhisszük, hanem az, hogy ha rendszeresen hazugságokat hallunk, akkor már egyáltalán fel sem ismerjük az igazságot. S akkor mit tehetünk? Mi mást tehetnénk, hogy lemondunk még a valóságnak a reményéről is és egyszerűen beérjük történetekkel."
-
Laraxior
titán
Összesen, olyan 160k körül volt. Asszem 165, de nem vagyok benne biztos, nem írtam fel, ő se, csak a pecsétet verte bele a könyvbe, ez volt a húzós, meg a váltó. Időszakos dolgok, többet úgyse nyúlok hozzá egyikhez se.
"Mi a hazugság ára? A legnagyobb veszély nem az, hogy elhisszük, hanem az, hogy ha rendszeresen hazugságokat hallunk, akkor már egyáltalán fel sem ismerjük az igazságot. S akkor mit tehetünk? Mi mást tehetnénk, hogy lemondunk még a valóságnak a reményéről is és egyszerűen beérjük történetekkel."
-
giigz
veterán
válasz Laraxior #26606 üzenetére
Az osszesenbol en nem tudtam meg semmit sem, mert lehet 10k volt az alkatresz 150k a munkadij, vagy inkabb pont forditva, engem csak az erdekelne, h magat a vez. cseret mennyiert csinalja meg.
De persze meg ugy sem szantam ra magam, az en terveim szerint a motorhaztetohoz aprilisig nem fogok nyulni Na persze ez csak vicc mert olajra, vizre ranezek, de tenyleg most nincs tervben szerelo, majd csak nyaron olajcsere a motorban meg valtoban. Na meg aprilis muszaki vizsga, remelem nem fog fajni
-
rob210
Topikgazda
válasz ThodEE #26602 üzenetére
Én néha kiszedem megnézem a hézagot 0.9mm nek kell lennie.
Ha szép barnás színű akkor nem foglalkozok vele. (nekem ilyen szokott lenni.
(ha kormos sokat kap, ha vil.szürke akkor keveset ha elégett akkor szar a hőértéke etc.etc.)
Szóval a gyertya sokat elárul érdemes néha ránézni.Cserélni viszont ha nincs vele baj felesleges.
Renault power
-
giigz
veterán
válasz FRENK1988 #26612 üzenetére
Azelőtt 4 szerelő heteken át nem tudott rájönni, hogy mi az alapjáratom baja, ebből 3 helyen 1 egész napra otthagytam a kocsit, de nem jutottak semmire, csak ment a hebegés habogás, de még csak megközelíteni sem tudták a hibát.
A Kalydihoz bevittem, 1 óra múlva hívott a szerelő, hogy megvan a hiba. Alkatrészt másnapra meghozták, megcsinálták, minden tökéletes. 1 nap alatt lerendezték az egészet profin, amivel azelőtt hetekig/hónapokig szenvedtem, jártam egyik helyről a másikra...
[ Szerkesztve ]
-
Laraxior
titán
Az én motorom azért kicsit összetettebb, gondolom a szervizelése és a vezérlés csere se annyi mint a tiedbe
"Mi a hazugság ára? A legnagyobb veszély nem az, hogy elhisszük, hanem az, hogy ha rendszeresen hazugságokat hallunk, akkor már egyáltalán fel sem ismerjük az igazságot. S akkor mit tehetünk? Mi mást tehetnénk, hogy lemondunk még a valóságnak a reményéről is és egyszerűen beérjük történetekkel."
-
tresh
addikt
válasz Mágus2 #26587 üzenetére
Idő hiánya végett nem hiszem hogy én fogom megcsinálni ez jövőhéten derül ki viszont aki csinálja az mellett ott fogok állni és meglesem a dolgokat hogy rob kedvéért mert lesz következő akkor már én csinálom...meg igazából a vezérlés mellett tényleg mindent cserélek ami létezik és kell
-
ThodEE
őstag
Motorba első Xado benyomva, szervóba és az üzemanyag rendszerbe is.
Kocsi feltankolva, gumik felfújva, gyertyák ellenőrizve.
Igaz gépi mosóba de lemosva,motor olajszint,szervó olaj szint, hűtővíz szint ellenőrizve.Az üzemanyag szűrő hozott most a legtöbb érezhető javulást.
Még fűtés és váltó xado vissza van, meg a 100-200km erenkénti ismétléshttp://picasaweb.google.com/116647084346941867867/1155?authuser=0&feat=directlink
-
Laraxior
titán
Lámpánál állva rántott amikor nyomtam a féket, meg hatramenet kapcsolaskor is. Előbb-utóbb tönkre vágta volna a váltót. A vezérlését kellett kicserelni. Olyan 150-200k kmenkent cserelni kell. Az enymebe 220nal volt. Olajat is tettek bele, valami adalékot. Mindezt 285k-ba
"Mi a hazugság ára? A legnagyobb veszély nem az, hogy elhisszük, hanem az, hogy ha rendszeresen hazugságokat hallunk, akkor már egyáltalán fel sem ismerjük az igazságot. S akkor mit tehetünk? Mi mást tehetnénk, hogy lemondunk még a valóságnak a reményéről is és egyszerűen beérjük történetekkel."
-
Ck.
addikt
válasz rob210 #26621 üzenetére
Rob, nem akarok belevau, de biztos jol meggondoltad a cserét? En eddig mindig amikor váltottam, akkor bennem volt az is, hogy egy újabb/másabb típusba üljek akar márkán belül, akar kívül. Sztem egy Laguna II fenntartása se lenne sokkal több (pont en mondom) , ha mindenképp márkán belül maradnal, vagy egy Megane II.
Megértem, hogy bevált nálad a típus, de én ha egyszer cserélek, akkor nem "ugyanabba" az autóba ülnék bele ismét.No offense, csak egy vélemény.
[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
Meghallgatok én mást is.
De ez nem ugyan az az autó.
Egy kollégám ismerősé-é.Szóval erősebb a motor 16V-s klímás és abs es légzsákos.
Kormány és ülés állítás is van, amik nem ártanak.
Ráadásul ebbe a kaszniba az 1.6 16V szerintem pont megfelelő motor.A kaszni annyira bevállt nálunk, hogy nem áll szándékomban cserélni MII-egyáltalán nem tetszik
Ráadásul én mindig ésszerű vásárlást csinálok, a fenntarthatóság szempontjából pedig ez a jó választás.
Árban is és szerelhetőség miatt is inkább a PH II egyes mint a PHI kettes.A II-eshez minden drága az egyeshez viszonyítva, amihez gombokért van alkatrész.
A Lauguna I-es utolsó évjáratát is nézegettem de rájöttem nem kell akkora autó, nekünk ide a telepre bőven elég ez a méret.Így biztos, hogy megane PHII utsó évjárat 1.6 lesz.
Főleg ha ezt az ismerősnek nevezhető autót nem viszik el addig.Renault power
-
eTrade
tag
Sziasztok!
Végre sikerült Diagnosztikára kötni a kocsit (nem renault diag/szerviz) és a következő hibát talált:
Az ellenőrző lambda szonda (2. szonda) állandóan 450mV értéket mutatott, az első szonda értékei szépen nagy skálán mozgott, rögtön amint nagyobb gázfröccsöt adtam a motornak, de a második semmi, meg sem moccant.Kicsit utánaolvastam a dolognak és szerintem három verzió lehetséges:
- Csatlakozó beázott / nyitott áramkör.
- Lambda szonda nem működik, csere.
- Katalizátor eldugult / hibás, csere. (remélem hogy nem ez a hiba)Szerintetek?
-
eTrade
tag
válasz ThodEE #26627 üzenetére
Nem zörög, nem csörög, kipufogó gáz van, kicsit kormos is a kipufogó vége.
Engem csak egy dolog nyugtalanít, tulajdonképpen az amiért a katalizátort is a listára tettem: Párszor előfordult városi közlekedés során, hogy dugóban / lámpánál, nagyobb gázadásnál éreztem némi záptojás szagot, ami ugye tipikusan erre utaló jel. Amúgy az is simán lehet hogy valamelyik másik kocsinak a bűzét éreztem szellőzésen keresztül.
Neked legyen igazad, nagyon remélem hogy csupán csatlakozási hiba.
-
eTrade
tag
Valaki tudja esetleg, hogy pontosan hol helyezkedik a 2. lambda szonda csatlakozója (Megane I PHII Sedan)? Könnyen hozzáférhető, vagy inkább vigyem szervizbe?
-
giigz
veterán
"Sztem egy Laguna II fenntartása se lenne sokkal több (pont en mondom) , ha mindenképp márkán belül maradnal, vagy egy Megane II."
Ezen most jót mosolyogtam Ég és föld fenntartásban az M2 az M1-hez képest. A M2-ben egy kéttömegű annyiba kerül, mint amennyibe én 1 év alatt majdnem a kocsi felét kicseréltem Tényleg nem egy kategória
-
rob210
Topikgazda
Ne felejtsd el, hogy kint él és kint valóban gombokba kerülnek az alkatrészek, mindegy mihez kell.
Csak itthon nyerészkednek aljas módon a forgalmazók.Eleve gondolj bele, ha a Bárdinál megkapsz egy gyertyát mondjuk 1200.- ért de van kedvezményed akkor már csak 720.- és azon is igen kemény hasznuk van még.
Tehát ez itt ami Magyarországon van az rablás.
Nem egy nem két fórumon olvashatod, hogy turbót, motort hengerfejet kuplungot e-bay ről vesznek az emberek mert postával együtt is fel harmada az ára.Magyarország én így nem szeretlek
Renault power
-
eTrade
tag
válasz rob210 #26630 üzenetére
Vegyes fogyasztás átlagosan 7 liter, de hosszú távon elvan 7 alatt is, szerintem teljesen normálisnak tekinthető.
"Ha alámész könnyen hozzáférhető" Emelő is kel hozzá, vagy lehet szimplán aláfeküdni... pl. benzin szűrőt pár hónapja emelő nélkül is sikerült kicserélnem, de mivel itt most nem tudom pontosan merre van a 2. lambda szonda csatija ez kérdéses.
-
rob210
Topikgazda
válasz eTrade #26635 üzenetére
Emelő alá én nem mernék befeküdni, de az emelő elég hozzá, hogy beférj alá, vagy bakolni vagy rámpázni vagy patkázni kéne.
Azaz felállsz a kocsi két első kerekével a padkára az emel annyit, hogy beférj alá.
Bár nem tudom mekkora vagy én 110kiló 190 magas én nem férek be a kocsi alá emelés nélkül.Renault power
-
giigz
veterán
válasz rob210 #26634 üzenetére
En a magyar viszonyokrol irtam, elvegre te itt fogod hasznalni nem az angoloknal.
A mi kocsinkhoz Swift arban kaphatoak a cuccok, mas autohoz kepest nevetseges aron van hozza minden, kiveve persze a nivopalca, de az csak az 1.4 8V sajatossaga
En neha azt sem tudom, h jol latok-e, amikor a Megane 2-es vagy Focus-os arakat latom.
-
eTrade
tag
-
-
rob210
Topikgazda
Futóműben és egyébb alkatrészekben van ám különbség nem is kicsi.
Az alap dolgok egyeznek, de néz csak megy féktárcsát már ott eldobod a hajad.Más:
Mit találtam.
Na ez nyami nekem való cruzolós verda lenneRenault power
-
-
Ck.
addikt
Az a baj giigz, hogy túlságosan a végletekben gondolkodsz. Egy átlagos évi karbantartás során nem fogod a sokszorosát otthagyni se a Laguna II-nél, se a Megane2-nél. Egy kettőstömegűt hányszor cserélsz az autód használati ideje alatt? 1x, szerencsés esetben 1x sem. Nem ez alapján kell megítélni az autót.
Ennyi erővel én se vettem volna meg sose az A6-ot, mert annyi pénzem nincs egyben, hogy ha beszarik az adagoló, a 6 csúcs, az automata váltó, a klímakompresszor, az állófűtés, minden egyszerre, akkor meg bírjam csináltatni. Ilyen elven több, mint 1 millának kéne a zsebben lenni, csak a javításokra. Felelősen kell gondolkodni autó vásárlásnál, de ez már a ló túloldala lenne.Ami sokkal inkább meggondolandó és bármikor váratlanul sok pénzt felemészthet, azok a rejtélyes, minden ok nélkül előjövő, megszűnő, majd ismét előjövő, sokszor felderíthetetlen elektronikai problémák, amik pl. egyes Laguna II-eseket súlytanak, főleg az első szériából. Sokkal inkább ilyesmi a meggondolandó, mint sem egy olyan alkatrész cseréjének az ára, amit a használati ciklus alatt talán 1x meg kell ejteni, nem többször, de lehet, hogy sose. Márpedig a kettőstömegű, turbau, porlasztócsúcsok, adagoló, PD-elemek, stb. tipikusan ilyenek, sok pénz, de nem törvényszerű, hogy hozzá kell nyúlni.
Az olaj, valamint a gyertyák, szűrők cseréje, fékbetétek, féktárcsák pedig nem fognak kardinális különbséget jelenteni.
Na mindegy, nem látom értelmét további vitának, megyek inkább kiglancolni a Lagunat, nemsoká itt a bontós érte.[ Szerkesztve ]
-
Nem kell győzködnöd, fateromnak 2000-es 1.6 16v van, tehát tisztában vagyok vele, hogy mi mennyibe kerül hozzá.
pl. a vezérlést együtt cseréltettük, hasonló árban volt. a rob által említett első tárcsák is hasonló árban vannak, persze van némi eltérés, de ez a hűdesokkal drágább nem helytálló.
Ilyen egy példás kiragadásokkal, hogy valaki mennyit költött rá, pedig felesleges érvelni, mert nem mérvadó.mod: febi első lengőkar
2006 1.6 16v: 22K
2000 1.6 16v: 21K valóban drágábbOtt volt biker, a dci-re horribilis mennyiségű lóvét költött, nekem meg 2x annyi km-rel semmi...fernandor-nál szintén semmi, stb. ...
(#26643) Ck.: a lagunában milyen váltógombod van???
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
DonThomasino
veterán
rob210
Pár napja szétört a hátsó dobfékemen a betét.
Sikerült találnom egy új garnitúra betétet a szerelő bele is rakta,
és áttisztította az egészet mindkét oldalt.
Azt mondta a szabályzással ne foglalkozzunk mert határon van a dob.
Kérdésem az lenne jól van ez így? (15 éves twingo)
Mennyit megy így el?[ Szerkesztve ]
" I'm going to make him an offer he can't refuse."
-
rob210
Topikgazda
válasz DonThomasino #26645 üzenetére
Elmenni bármennyit elmegy a kérdés az az, hogy mennyire fog az a fék amit a széttört betét gondolom bemart.
Érdemes lenne egy fékerőmérésre elmenni 2500.- ba kerül itt nálunk legalábbis és rögtön kiderül. hogy jó-e.Renault power
-
tresh
addikt
válasz DonThomasino #26647 üzenetére
Csere?
Le kell venni a dobot ha tényleg kuka vagy a határon van akkor nem is szabadott volna visszatenni spec mert ha rosszul kopott benne a betét vagy bármi az az újat is el tudja rontani(félrekopik).
[ Szerkesztve ]
-
tresh
addikt
válasz DonThomasino #26649 üzenetére
Csak a dobot kell cserélni bár 15 év után én a munkahengert is cserélném pár ezres tétel