-
Fototrend
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Szerencsére nem a köbcenti mozgatja az autót, hanem a leadott teljesítménye. Én simán bevállalnám a dízelt ha új autóról van szó és nem csak a boltba lejárni kell az autó. Ha nem, akkor nem kérdés, hogy a kis turbóssal venném, jól mozgatja és nem halott, mint az 1.6 szívó.
-
echterion
nagyúr
Ez jó hir, köszi. Az a dci az egyik jelölt erre.
Az 1.2-es benzines van a Juke-ban is (vagy legalábbis egy hasonló), egyik ismerősünknek olyan van, szerinte nagyon pörgős kis motor, nincs panasza rá (kb. egy éves a kocsi).(#47849) Sanyo77: Köszi szépen.
(#47852) manoarc: Majd' két éves 3008-asról van szó. Húz, mint állat, nekem tetszik, nem éreztem akkora visszalépést a 250 lovas S60 után, mint amekkorát gondoltam.
(#47851) aero.: Egyenlőre csak párom használná városban, még minimum fél évig, utána nem tudjuk, mit hoz majd az élet, mert attól függ, hogy hol talál melót suli után. Igy lehet, hogy az 1.2-es lenne a jobb választás. Most van, hogy napokig áll a kocsi, de van olyan hét, mikor napi szinten megy vele 10-20 km-t. Ezért is nem akartunk még másikat venni, mert most még elég a 307-es, de ez az ajánlat nagyon tetszik, meggondolandó. Nem szoktak kocsit adni ilyen hitelre, na.
**********
-
kisgyerek85
senior tag
Sziasztok!
A szeretett cliom kezd átnyergelni a nem szeretem kategóriába.
Nyáron epekedtem róla, hogy milyen hálás kis jószág, azóta kétszer robbant le, de szerencsére helybe.
3hete történt, hogy egyáltalán be se indult. Ismerős aki szokta javítani gyorsan rámért aksimérővel és mondta, hogy kuka, bár én is erre tippeltem, mert 5éves minumum volt már. Norautóba lett még vásárolva és már nem tegnap volt, hogy kivonultak MO-ról. Na mindegy. Vettem akkumlátort, de nem volt még időm belerakni, így csúszott 2-3 napot a dolog. A vége az lett, hogy ugyan helyben, de nem itthon robbant le.
Ok, elmentem kicseréltem és semmi. Meg se forgat. Mondom ez kafa. A szerelőmet hívtam, de tudom, hogy magánéleti ügyei vannak, de azért pont arra járt és gyorsan rámért, hát ez az akku se jó. Sarukat leszedve már tökéletes. Tisztísd meg és jó lesz, ezzel elköszönt és rohant tovább. Megtörtént változás semmi. Őt már nem akartam cseszegetni, ezért előszedtem egy másik ismerősömet. Tolásra indul, szerinte önindító lesz. Elvitte, felújították, 25e huf mindenestül. Na és innen érdekes ez a történet, mert mondtam neki, hogy ha már nála lesz akkor nézzen már rá, hogy miért nem kapcsol be a külső ventilátorom, mert nyáron dugóba a visszajelző jelez, hogy hamarosan forrni fog a vizem. Ő erre a hibára azt mondta, hogy lehet vízpumpa nem tudja rendesen keringetni a vizet.
Na itt visszaugrunk az időben tavaly augusztushoz, ahol ugyanis az történt, hogy ez az illető nekem lecserélte a vezérlésemet. Az alkatrész én vettem meg hozzá (cégemen keresztül 50% kedvezménnyel 55e, minden máshol 80 az alja kábé, 1,9 dti clio)
Viszont megemítette, hogy lehet vízpumpát is kell benne cserélni, mert ahogy átadtam az autót neki és a kocsiba beszélgettünk elég sokat olyan 15. percnél bejelzett a hőfok.
Na másnap felhívott, hogy cserés 8e forintért rak bele újat. Mondom ok. Nyár eltelt, dugóba nem álltam, aztán jött az idei ahol volt egy pár alakalom ahol be kellett fűteni a kinti 30fok mellé. Kellemes volt na.
Akkor ugorjunk a mai naphoz. Párom hív, hogy beindította az autót nagyon vonyított a generátor szív majd nagy fehér füst szállt fel. Aztán tett még egy próbát, ekkor már a visszajelző is jelezte, hogy nincs töltés és szervo se megy. Elszakadt a szíj.
Legutóbb mikor nála volt mondtam, hogy a generátor szíj problémát meg kellene oldani, mert kábé évente cseréltetem és főleg télen jön ki a hiba, hogy csúszik. A probléma gyökerét oldjuk meg, ne a szíjjat évente. (viszont erről Ő nem tehet, mert utóbbi időben kb 3 szerelő csinálta felváltva a kocsit, csak már senkivel nem vagyok megelégedve) Ideje nem volt több dologot rendbe tennie, örültem annak is, hogy jár az autó újra végre 1 hét elteltével. A szíjjon feszített, ennyi történt.
Viszont amikor hozta az autót volt a hosszú beszélgetésünkbe egy érdekes dolog. (hogy miért forralhatná a vizet) kérdezi, cseréltünk vízpumpát, mert valami rémlik neki, de kereste a tavalyi számlák között is, de nem találta, mert ő erre gyanakodik, hogy nincs meg a megfelelő keringtetés. Mondom igen, fel is hívtál, hogy cserés. Én már akkor is gyanakvó lettem, hogy meg lettem fejve 8e huf-al, de a mai nap után már fel is vagyok háborodva, ha igaz az egész. Pénteken viszem egy 4. szerelőhöz aki elvileg ügyes meg képbe van, Apósom hordja oda a kocsiját. Na az tutifix, hogy kiderítettem ez tavalyi vízpumpa vagy nagyon régi, mert gondolom azért látni rajta. Főleg ha mindennek ez lesz a kiváltó baja. Igaz, a generátort megforgattuk és van egy pontja ahol szorul egy picit, ezt se értem, mert idén februába esett át egy felújításon.
Bocsi mindenkitől, hogy ennyire hosszúra sikeredett, de ezt jó volt kiirni magamból. + érdekel, hogy így az egész történetet olvasva nektek mi a véleményetek.szerk: Ja nektem biztos leesik, de én laikus vagyok, csak próbálok, minél több infót begyűjteni innen is, ezért olvastal titeket napi rendszerességgel , hogy a vízpumpámat elvileg a generátor szíj hajta meg. Ezért se érdemes cserélni vezérlésműszíjjal együtt, ha amúgy nincs baja.
[ Szerkesztve ]
-
Cane
őstag
Hasznos link, köszi!
Ha vízszintesen állok a géppel és betömlőzöm a váltóolajat, akkor pont annyi megy majd bele, amennyi kell, vagy kevesebb? Vagy emeljem meg a kocsi elejét és úgy betöltve lesz jó a váltóolajszint? Lehet olyan is, hogy túltöltöm?
▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□
-
zsizsef
senior tag
Kb. innentől számítva ma reggelig bírta az Osram nbu dlr mellett. Átlagos használat mellett. . Jöhetnek az ajánlatok.
[ Szerkesztve ]
-
zsizsef
senior tag
válasz orosziem81 #47857 üzenetére
Ma áron kb 5500 2db. De csak az egyik halt meg. Viszont a világítási minőségével nagyon meg voltam elégedve. Na jó, mert anno kaptam mellé egy pár Hammer neolux-ot.
[ Szerkesztve ]
-
orosziem81
tag
válasz kisgyerek85 #47854 üzenetére
Nem lehet úgy nyugodt szívvel otthagyni egy autót, hogy rendesen meg is csinálják…
Komolyan úgy érzem, hogy ott kell végigvárni a szerelést a szaki mellett, aki persze ettől frusztrált lesz. Persze amikor a művelet órákat elvisz az gáz.
Ja és hasonlókat lehet hallani/olvasni a komoly, szakszervizekről is.Ilyen esetek mellett persze, hogy sokan adják házi javítgatásra a fejüket, vagy válnak intenzív fórumozókká. Szégyen..
[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
Renault power
-
Laguna 3-ba nem tudja valaki, hogy mennyi váltóolaj kell?
M9R@150 kézi 6-os.
Netet böngészve találtam egy 2.4l-es adatot, de nem megbízható forrásból.“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
-
Cane
őstag
Youtube egyik videon a szaki megemelte a kocsi hátsó tengelyénél, hogy kifollyon a váltóolaj, majd visszatöltésnél az elejét emelte, hogy bele tudja tölteni a mennyiséget, majd csavart vissza és oké volt nála a produkció. Emiatt kérdeztem, hogy ez eg bevlt trükk lenne vagy így tölthető be a gyári mennyiség..?
▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□
-
válasz rob210 #47866 üzenetére
Köszi. Már csak az olaj ami kérdés.
Kettőt találtam elfből, elvileg ugyan azt tudják, az egyik gl4 a másik gl4+.
NFP
NFJEzek az olajok már megőrjítenek....
Közben egy másik oldalon az NFP-t írja a 2.0 dci-hez.
Az elf honlapján nem akarja megnyitni a váltóolajok spec. lapját.
Közben az angolt megnyitotta. Az NFP kell a "P" váltókhoz.
NFP
NFJ
Ez a váltóm: MT6/PF6-PK4
Asszem mindenre IS megtaláltam a választ.[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
válasz Sanyo77 #47867 üzenetére
Váltónál nincs különbség, a motornál jól írod, olyan olaj kell, aminek az esetleges égésterméke nem cseszi szét a DPF-t.
Egyébként az 5w30 drágább (gondolom a benne lévő lomoktól a dpf miatt), viszont dpf nélküli autóba más olaj is hozza a normát...
Illetve a mennyiségek is mások:
DPF: 7.4l
NoDPF: 6.6l“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
rob210
Topikgazda
-
rob210
Topikgazda
[ Szerkesztve ]
Renault power
-
-
-
veréb
tag
válasz kisgyerek85 #47854 üzenetére
Én kinn dolgozok Németbe mire kiértünk néha nem húzott vissza a bendix
imádkoztam hogy kibírja míg hazajövünk de a biztonság kedvéért rendeltem 1 zsír újat 60 euróért 1 MAGYAR honfitárs segítségével
eltelt 6 nap de a megrendelt önindító nem akart megérkezni, kérdőre vontam a honfitársat de csak hebegett habogott , hogy a posta meg a csomagszállítás stb
visszakértem a pénzt ami "pont" a zsebében volt!
Hazajöttem kiszedtem az önindítót igen szutykos volt belül, megtakarítottam visszatettem azóta csendesebb az indítás és tünetmentes
Nyáron el volt dugulva a klímám elvittem szerelőhöz ott volt az autó 1 napot de nem tudta kitakarítani mert nem tudta hol van a kifolyója elkért 8e ft-ot
a másik hiba inditottam beindult de azonnal leállt ismét elvittem 1 nap mire értementem azt mondta semmi baja az autónak ez ilyen meg kell szokni!!!!!!!!
beálltam a garázsba kitisztítottam a klíma kifolyót el volt dugulva sztem 1 pók volt a "ludas", utána pillangó szelepet kiszedtem tiszta fekete volt nitrohigítóval és féktisztítóval megtakarítottam azóta semmi baja
mondtam neki , hogy állítson a kéziféken mert túl feljön a kar ha behúzom a kéziféket válasza:azon nem lehet
hazajöttem kiszedtem a középső konzolt és húztam a két csavaron!
azóta cseréltem a 4 spirálrugót hátra erősített 4 lengéscsillapítót 4 féktárcsát+ 4 betétet
ennyit a szerelökről tisztelet a kivételneknézzél jobban szét hátha csak a fától nem látod az erdőt
-
rob210
Topikgazda
Frankó.
Selenia lett volna és tudja az API GL5 öt azt mondta a srác minden képpen GL 5 ös olajat tegyél bele, mert az a váltó hamar kipurcan az alacsonyabb minősitésű olajjal, ebben van valami speckó adalék ami a magas igénybevétel miatt kell.Renault power
-
Wiz Khalifa
addikt
válasz rob210 #47878 üzenetére
Én elkezdtem az autószerelőit tanulni. Első évet ki is toltam. Sajna máshogy alakult az élet, ott kellett hagynom a sulit így le kellett mondanom róla.
De nem is bánom hogy ezt a talicskát vettem meg hogy ilyen egyszerű konstrukció mert így ezt mondhatni tudás nélkül is lehet szerelni. Persze az jó hogy itt ha kérdezek mindig tudtok segíteni nekem hogy mit hogy lehet kicserélni, stb... mert így biztosabb vagyok benne.
De legalább elkezdtem. Lehet többet tanulok tőletek meg magamtól autószerelést mint amit a suliba tanultam volna.
Amúgy ami miatt az autószerelőit el akartam végezni annak két oka van: szeretek bütykölni és a másik ok meg az hogy megspórol az ember így egy rakat pénzt ha maga tudja szerelni a kocsiját és így legalább biztos benne hogy az kerül bele ami kell és úgy ahogy azt kell. Nem úgy mint pl veréb esetében is.
Smoke some weed nigga!
-
Sanyo77
tag
válasz Wiz Khalifa #47880 üzenetére
Jól lehet a szakmával keresni gondolom, ha jó az autószerelő alig kapsz időpontot hozzá.
Na de van olyan szakma is amivel sokszor annyit keresel kevesebb munkával. Na én inkább arra törekednék.
Ha szar a verda lecseréled, pár százezres bukó nem tétel. Like a Boss. -
orosziem81
tag
válasz Sanyo77 #47881 üzenetére
Nem lehet mindenki „munkamentes” beosztású. Ha csak közép- és felsővezetők lennének, ki készítené el a termékeket?
Fontos a szakma, és aki műveli az lehetőleg szeresse is.Az a baj, hogy senki nem szeret pepecselni egy rejtett, vagy időigényes hiba javításán. Kezdő szerelő még elvan vele, mert neki kihívás, de aki a sokadik autót javítja, annak csak nyűg. Legalábbis ez az alapfelfogás szerintem. Ahogy a reklám mondja: „fejben dől el”.
A jó szerelő széles látókörű és sokrétű az ismerete, Ő az ilyet is elvállalja, de a hibafeltárás sokszoros munkadíjat hozhat és nem biztos, hogy lesz eredménye. -
kisgyerek85
senior tag
válasz orosziem81 #47882 üzenetére
Kávészervizbe dolgozok, 2,5 éve csöppentem bele. Imádok kávégépeket szerelni, nagyon érdekel a téma. Szeretem amikor egy új helyzet elött állok és meg kell fejteni.
Egyik fönököm egész életébe ebben dolgozott, országos szinten nagyon nagy tapasztalata van. Tehát tapasztalat szinten országosan biztos, hogy a top10be benne van. De Ő már kezd kiégni. Szokta is emlegetni, hogy kezd elege lenni, mert nem tud újat mutatni neki.
És itt is előjön az, hogy a hivatalos szakszervizekbe milyen emberek dolgoznak. Ő jár be az egyikbe rendszeresen és mondott egy nagyon vicces dolgot amin én is 2 év tapasztalattal a hátam mögött nem gyengét röhögtem.Autó átkerült az új szerelőhöz, elsőre nagyon szimpatikus az ember. Vízpumpára felhívtam a figyelmét, hogy nézzen rá. Mondta,hogy ha pl. 4éves akkor még elhiszi, hogy tavaly került bele, amúgy nem.
[ Szerkesztve ]
-
Sanyo77
tag
válasz orosziem81 #47882 üzenetére
Sokat keresek hibát, ráadásul olyan helyzetben amikor le sem írják pontosan mi volt a hiba. Én is szeretem. De az én feladatköröm sokrétű, ha nincs hiba akkor is van mit csinálnom.
Egy autószerelő azért más tészta.
-
motoflug
őstag
Sziasztok!
Az autonavigator szerint az RXT felszereltség része az esőszenzor. Ezt hogyan tudom ellenőrizni? Ha esik rá, akkor bekapcsolna automatikusan?
-
rob210
Topikgazda
válasz kisgyerek85 #47883 üzenetére
Na én ezt az elhiszi dolgot nem értem.
Kövezzetek meg nyugodtan, de ebben mi a vicc és mit hisz el a miről[ Szerkesztve ]
Renault power
-
Predator2
addikt
A Mercedes-be is ugyan az a pocsék Delphi rendszer került, mint annak idején a Renault-okba?
Vagy egy már javított, változat? Meglepődve olvastam az alábbi sorokat:[link]Érthetetlen, hogy egy ekkora márka ilyen butaságot csináljon.
Nekem ez a márka az egyik álom, erre ezt olvasom.>> Ha érdekel valami, vagy nem tudok valamit, akkor Kérdezek << >>McLaren Forever.<< >> Az első és legfontosabb a megbízhatóság, minden más csak sokadik tényező!<<
-
válasz Predator2 #47887 üzenetére
A, B, GLA, CLA - 180CDI-ben van az újabb 110lovas 1.5dci(109) és a 160CDI-ben a 90lovas (ez gondolom a delphi).
Aztán C osztály 200CDI-ben pedig a 131lovas1.6dci(136) van. Meg van valami 180CDI is 116 lóval, ez valami butított 1.6dci lehet.
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
golyós
őstag
Sziasztok!
2 napja fémes ütődést hallok bal hátulról. / Scenic 2000év 1.6 benzin
Kinyitva a csomagtartót, így lenyomva-rugóztatva a hátulját hallatszik a kattogás.
Hátsó lengéscsillapító adta meg magát?
Mennyire sürgős ezt cserélni?Honor 20 Pro & Samsung GalaxyS23 Ultra & Note 10 lite & Iphone 13PM
-
válasz golyós #47890 üzenetére
Ha lengescsillapito akkor billeg az auto, olyan hajos menet kozben, plusz ha lenyomod a segget akkor hintazik, nem all meg egybol. Gumiszilentre tippelek, de a lengokar (kutyacsont) is szokott ropogni.
Ha elviszed szervizbe akkor megmondjak, ra tudnak merni a lengescsillapitora is (pl ahol van muszaki vizsgabazis)
[ Szerkesztve ]
-
golyós
őstag
Nem igazán hintázik, majdnem sima úton a kis töréseknél-aknafedélnél is hallani.
Nem ropog inkább olyan mintha valami el lenne tőrve és néha összeérne.
Kipróbálom, hogy mit csinál ha lenyomom a hátulját.Megpróbálom felvenni videóra, hátha hallatszik a hang is.Honor 20 Pro & Samsung GalaxyS23 Ultra & Note 10 lite & Iphone 13PM
-
rob210
Topikgazda
válasz golyós #47890 üzenetére
Mivel az egyes scenic torzió rudas a törést kizárhatjuk, akkor beesne a kerék a kerékjárati Ívbe.
A lengéscsillapÍtó szokott eltörni a rúdja, mert az meg van feszÍtve sajnos ez konstrukciós hiba.
De mivel nem leng a kocsi hátulja azt Írod, -igy marad az, hogy elszakadt vagy leszakadt a gumi tartóbakja a kipufogó hátsó dobnak és az kolompol mint a fene.
Ezt sürgősen ellenőrizd le, mert ha eltörik a cső, vagy leszakad a többi is akkor el tudod hagyni a katalizátortól hátrafelé az egész kipufogó rendszert ami igen költséges.Renault power
-
Cane
őstag
Na a váltó bug:
Hidegben elég szögletesen veszi a fokozatokat. Pl. kettest majdnem fogaskerék számlálással megy, de 10 perc után vaj puha a váltás. Most akkor wtf van? Volt olyan szerelő, aki azt mondta, hogy ez egy tipikus Renault betegség. Ez most mi?..▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□
-
kisgyerek85
senior tag
válasz rob210 #47886 üzenetére
Amúgy megnyugodtam, mert volt cserélve a vízpumpa. Ami a kiváltó hiba volt az a generátorom. Pedig idén februárban lett elvileg felújítva , viszont ez a szerelő azt ajánlotta, hogy vegyünk kompletten egy új generátort, mert ez nagyon össze-vissza van tákolgatva. (36e ft-ért hozatott egyet, de nem tudta belerakni még, mert másfajtát hoztak. Ezért holnap én is rákérkedek az autonet-nél. Cégnél ahol dolgozom van elég nagy kedvezmény ott.)
Amúgy mióta nálam van a verda mindig is bajom volt, hogy télen csúszott a szíjjam. Sokszor azzal megoldották, hogy cserélték a szíjjat, de erről feljebb írtam is. Szóval annyira nem bánom, ha végre pont kerül ennek is a végére. Azért vicc, hogy 9-10 év alatt 3x lett felújítva a generátorom, bár a legutolsó amiatt lett, mert elötte pár hónappal kapott a gázolajból rendesen. (az adagolómon kellett tömítést cserélni)
Ez a szerelő alaposan felmérte a kocsit, kicsit szíven is ütött. Nem volt betervezve egy novemberi 90e köcsikölcség után egy hasonló.
Szervószivattyú csere vagy felújítás (bár ő legszivesebben mindent megvenne és belerakna, ezt 39e-t kapnám meg, de még nem cseréltetem.)
Toronycsapágyak és lengéscsillapítók, és első féktárcsa+betétek. -
veréb
tag
Sziasztok
Megint előjött a váltásakadási tünet!!!!!!
segítsetek abban , hogy akinek megane 2 -je van az nézze már meg legyen oly szíves , hogy neki mennyire mozog a motor a felső gumibaknál ,
https://youtu.be/Ww_MmlI3cOonézzél jobban szét hátha csak a fától nem látod az erdőt
Új hozzászólás Aktív témák
- Alkoholista nevelde
- AMD off topik: VGA, CPU, APU és minden, ami AMD
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- LEGO klub
- Yettel topik
- Újabb Samsungok telepíthetik a Galaxy AI-t
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Aliexpress tapasztalatok
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- SSD kibeszélő
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest