-
Fototrend
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
rob210
Topikgazda
válasz diablo1984 #64949 üzenetére
Ugyan az az autó
Az autó úgy jött hozzám, hogy hangos a motor.
Nem csodálkoztam rajta ezután.
3.6 liter pakurát engedtem le belőle, az 5.2 liter helyett. (1.8 4fr)
Valamint egy érdekesség szidják csak a renaultokat, de kenés nélkül is kibírta a menetet.
Megmértem minden hengert 11, 11,1 11,4 11,2 volt a kompresszió.
Olajcsere után megtáltosodott az autó.Ezt nem sok gép bírná ki.
De a renault szar. Ezt véssétek a fejetekbe.
[ Szerkesztve ]
Renault power
-
#89309696
törölt tag
válasz rob210 #64951 üzenetére
Sok autó kibírja. Amíg nincs ilyen állapotban az olaj, hanem csak ilyen, tehát folyékony és szivattyúzható akkor elmennek vele különösebb gond nélkül. Ha eszegeti is és rá van töltve mindig friss akkor meg pláne. Ha erre az olajra te most ráöntöd max jelig a frisset akkor az autó boldogan elmuzsikált volna még, csak az utántöltésre kellene figyelni.
Ezzel nyilván nem azt mondtam, hogy hülyeség az olajcsere, hanem azt hogy embertelen sokat kibírnak a motorok. Nem mind, de a legtöbb. És ez is egy hasznos infó, nem fog az autó problémázni rajta ha 14 hónap után van csak olaj cserélve vagy 12 ezer Km-rel, mert most épp úgy sikerült. Vannak akik nagyon rágörcsölnek erre az 1 év/10ezer Km dologra.
Ez az olaj amit leengedtél a tapasztalataim alapján a 2-3 éves kategória. Ilyeneket szoktam látni nem keveset (munkahelyen, szomszédos telepeken, rokonoknál) és ezen motorok is ugyanolyan jól mennek viszonylag.
Meg lehet túl sok indiai videót nézek.[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
válasz #89309696 #64952 üzenetére
Hát azért na.
Itt már finom illesztések vannak.
Nem véletlen volt zajos a motor.
De endoszkóppal megnézve szerencsére nem sérültek a hengerek, a kompresszió is megmaradt, megúszta a vas.
Az meg, hogy miből mi jön le, hát én még ilyet nem engedtem le. Ennyi.Renault power
-
ThodEE
őstag
Sziasztok !
Szárító szűrőt mennyi idő / km után érdemes cserélni?
http://picasaweb.google.com/116647084346941867867/1155?authuser=0&feat=directlink
-
rob210
Topikgazda
A klímarendszer nen zár tökéletesen.
Ezért a korróziót elkerülendő ki kell vonni a rendszerből a nedvességet.
Ezt végzi a szàrítószűrő.
Cserélni olyankor kell amikor kilukad a rendszer, vagy valaki leengedi a gázt belőle, mondjuk kompresszor hiba miatt. Ezután csak új szűrővel szabad összerakni.Renault power
-
t.imi
addikt
Urak, az utolsó kérdésre látatlanban tipp?
A turbó k.o videót nézve csöppet megijedtem.
Most volt olajcsere, ~30e után félig volt a nívó, előző tulaj hogy töltött e rá, passz. Kb 300km ment bele új olajjal.
Kartercsövet tudtam leszedni, kb 8-10mp-re befogtam,
kb 5-7dl gáz jöhetett ki, jót szusszant. -
#89309696
törölt tag
Füstölni az önindító szokott, ha sokat van tekertetve és a kosz kezd ráégni. Vagy mikor már az ég. Éghet a csatlakozója, ha rossz a kontaktusa, de akkor valószínű nyökögne is. Ott van a közelben az önindító ahonnan a füst jött?
A hűtőfolyadék is füstöl, ha kilöttyen és melegedni kezd, már 70-80 fokon is. Viszont te hidegen indítottad. Esetleg, ha közvetlen a kipuffra csöpögött.
Hidegen nem szokott rögtön kartergáz jönni füsttel, illetve az a motor már nagyon gatya lenne akkor amit észrevennél, a jelentős teljesítményeséssel esetleg alapjárati dadogással.[ Szerkesztve ]
-
ThodEE
őstag
válasz rob210 #64961 üzenetére
Áhhá, köszönöm szépen, tudtommal működik a klíma megfelelően működik, szóval akkor azt nem is egyszerű cserélni, csak írom össze milyen kiadásokkal számoljak és láttam hogy ilyen szűrő is van, gondoltam megéri azt a 3-5ezret, de akkor ezek szerint nem szokták cserélgetni mint az olajszűrőt
[ Szerkesztve ]
http://picasaweb.google.com/116647084346941867867/1155?authuser=0&feat=directlink
-
t.imi
addikt
válasz #89309696 #64964 üzenetére
Nem, nem, hideg motor, 3 nap állás után, -2 fok. [erről a környékről jött a füst]. Indít, kiszáll és már cigifüst vastagságban szállt. Indítás után max 10mp.
-
ThodEE
őstag
válasz rob210 #64967 üzenetére
Unixot néztem csak Nissens volt tegnap mikor néztem, most azt mondja nincs ilyen cikk Tegnap 3600Ft volt a weboldalon az ára, nem volt más típus belőle.
Szerk:
Úgy látom a weboldallal lett valami mert semmi alkatrészt nem mutat most, lehet a céges gép sértődött meg
[ Szerkesztve ]
http://picasaweb.google.com/116647084346941867867/1155?authuser=0&feat=directlink
-
shifty!
senior tag
Sokadrangú probléma az autómmal, csak érdekel. Biztonsági öv feszítője Megane 2-n házilag felújítható?
"Vasárnap ne lopj, ne verj meg senkit, mert hat nap mindenre elegendő."
-
rob210
Topikgazda
-
#89309696
törölt tag
válasz rob210 #64972 üzenetére
Ti itt a végtelenségig ápolgatjátok az autókat, máshol meg 3 évente eszébe jut a tulajnak, hogy hopsz lehet kellene valami mást is csinálni a tankoláson kívül.
Azért ezt én már kicsit túlzónak érzem, fanatizmusnak.
Ilyen itt is van egyébként nem kell aggódni, nem csak elhanyagolt autókat ismerek tucatszám, vannak túlápoltak is bőven. Van aki 5 ezrenként/fél év cserél olajat, mert szerinte úgy jó, meg többet nyitogatja a motorháztetőt, mint a sofőroldali ajtót. Azért ehhh. -
ThodEE
őstag
válasz rob210 #64972 üzenetére
Nohh erről még nem hallottam de gondolom mindenkinek hasznos, így inkább itt kérdezem akkor meg nem zargatlak privátban, melyiket mennyi idő után illik cserélni?
Motorolaj: 10ezerkm/1év
Váltó olaj: ?
Fékolaj: ?
Hűtőfolyadék: ?
Szervó olaj: ?Egyéb?
http://picasaweb.google.com/116647084346941867867/1155?authuser=0&feat=directlink
-
shifty!
senior tag
válasz rob210 #64973 üzenetére
Pontosan, az anyósoldali pl már csak kézileg megy vissza, vezetőoldali is kicsit nehézkesebben jár. Kimosás = takarítószeres víz + szivacs végigdőrgölés az övön, amolyan takarítósan, vagy alter műveletre gondolt a költő, amihez az öv kiszerelése szükséges?
"Vasárnap ne lopj, ne verj meg senkit, mert hat nap mindenre elegendő."
-
rob210
Topikgazda
válasz shifty! #64977 üzenetére
Jar víz (oldja a zsírt) mosogató szivacs érdes fele, vagy körömkefe. Nem baj, ha kicsit kibojhosodik.
Kihúzod az övet teljesen a külső tükörre ráakasztod aztán sika és hagyni kell száradni. Ilyenkor fűtött garázs előny. Vagy marad a hajszárító.
Utána klasszul viszahúz majd, mert nem a rugóval van a baj. Hanem a kosszal zsírral ami betapad.Renault power
-
shifty!
senior tag
válasz rob210 #64979 üzenetére
Ámen. Következő héten lesz beállóm a műhelyben talán, akkor megcsinálom. Olajas történetből a váltóolaj cseréjét megoldom, szervóolaj cseréjét nem csináltam még, ezt érdemes rád bízni, vagy bátorság kérdése?
Továbbá érdekelne, az önindító kiszerelése és kipucolása user által manuálisan megvalósítható, avagy kemény szívással megszerzett tapasztalat és tudás birtokában érdemes foglalkozni vele?"Vasárnap ne lopj, ne verj meg senkit, mert hat nap mindenre elegendő."
-
ThodEE
őstag
válasz #89309696 #64976 üzenetére
Igen tudtam hogy lesz különbség, nálam a 23 éves kocsiba szervó olaj cseréről nem hallottam, pedig 6 éve nálam van, nem is tudtam hogy érdemes cserélni tervezek másik kocsi vásárlását és szeretném jól karbantartani ezért most előre megtudom az infókat hogy jobb gazdája legyek mint a mostaninak
(#64978) rob210
Köszönöm szépen, plusz akkor a klíma rendszer ezek szerint évente
http://picasaweb.google.com/116647084346941867867/1155?authuser=0&feat=directlink
-
t.imi
addikt
válasz rob210 #64968 üzenetére
Jelenleg nincs kis kulcs háznál, 10-36 között
Egyéni szoc prob...
Készítettem még egy képet, így is jól látszik az olaj[kép]Ez egy opel szerviz által bevizsgált, tökéletes műszaki állapotban lévő autó, papírok vannak.
Renault is bevizsgáltattam, ők is ezt mondták.
Ilyen esetben rájuk lehet borítani az asztalt?
Kuplung csere, turbó jó eséllyel szintén kuka... -
gixxergabi
senior tag
Olastam külföldi fórumon, hogy ott a kartergáz visszavezetésnél van egy membrán ami elszakadt pár embernek, és onnan akkor megy az olaj, ezért fogyhat és ezért gondolhat ember tévesen turbóra.
Az alatt a kerek bigyó alatt van, nem tudom hogy kell levenni, és persze a fórumot se raktam könyvjelző közé.
Mindenesetre szépen letisztogatnám rongy+féktisztító és figyelném honnan lesz olajos. Egr cső felől nem hinném, marad a turbó felőli cső, vagy a kartergáz kivezetés... -
zibo73
aktív tag
Sziasztok!
Olyan problémám van, hogy a jobb hátsó ablakemelőm csak le fele megy.
Eddig ha bezártam a kártyával(2szer gomb megnyom) akkor felhúzta de ma már nem működik.
Valaki járt már így? Megane 2 kombi 2004 -
#89309696
törölt tag
válasz ThodEE #64981 üzenetére
Mások a mentalitások, más a felfogás. Más a hozzáállás az autóhoz. Ha tudod milyen autó lesz milyen motorral akkor pontosabban is meg tudjuk mondani. Melyiknek mik a nyűgjei, mire érzékeny jobban.
Motorolajban egyet szoktunk érteni, váltóban is. A fék, szervo, fagyálló, klíma az vitatéma. Hagyjuk inkább, nem akarom a topikban a jó baráti kapcsolatot tönkretenni senkivel.[ Szerkesztve ]
-
ThodEE
őstag
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
Volt nekem is olyan kollégám, aki majd, hogy lebaszott, hogy ennyi pénzért hogyan vehettem meg ezt a szar francia lagunát, mikor ennyiért már szuper A6-os...
A kollégád xart se tud jól, csak annyit lát A6. Tegyük fel, amikor megvetted a lageszt, akkor a jó állapotot simán rá lehetett pecsételni. Csak épp ezt az állapotot, hasonló évjáratú A6-nál, BMW-nél közel 3-5X-ös árban tudnád a mai napig megvenni, vagy még drágábban. A többi lerugott fos, vagy összetákolt gané visszaállított órával.
Egyébként meg, amikor megvettem az autót 10 éve, és közel 10 milióért kigördültem vele a szalonból nem gondoltam volna, hogy eltelik 5-7 év és ezen minden szar zörögni fog, amiket folyamatosan el kell kussoltatni, ha nem akarok kényszerzubbonyba kerülni. A fene azt a nagyon jó hallásom.De hát tudod miről beszélek.
Egy példa... egyik Ismerősöm 2011 ww passat 2ezres dízel, alig törődik vele és ez nagyon hallatszik a hangján mikor beindítja. Kint valami kicseszett hangos, én beindítom a lageszt olyan finom és halk járása dízel létére 600 ezer környékén is, mint ha ez lenne a világ legtermészetesebb dolga. A kettő egymás mellett szinte ég és föld.
Beülök a passat-ba és ki nem szarja le kint milyen hangos a motor hatás lesz úrrá rajtam, mert úgy le van szigetelve az autó és semmi nem zörög, érződik, hogy k...ra összerakták a köcsög vévések az a passat-ot.
Ezzel szemben a halk, sima járású és még mindig bődületes erőben lévő Lagunam-ba beülök és bent hangosan hallom a motort. Pontosabban egyszerűen jóval szarabb a hangszigetelés, ami az évek alatt nagyon sok helyen megadta magát, ezért ba...hatom a csendes motorom meg úgy az összes többi gagyi, amivel teleb...ták ezt a frankó autót, ahol megszámolni könnyebb, hogy mi az ami éppen nem zörög, rezonál, hupog vagy az Isten tudja milyen hang szűrődik ki és adódik hozzá, ezzel is felerősítve az utastérbe beszúródó/beszűrődő motorhangot és tovább rontva az élményt, hogy ezt az autót a középkategória felsőbb szintjéhez lehetne sorolni.Na, emiatt lehet mondani rá, hogy szar francia és az a baj, hogy ez igaz is rá és annak gyorsan terjed a híre, mert mi a retek anyjukért nem lehetett volna rendesen megcsinálni ezeket anno? Miért kellett bele ezernyi olyan gagyi, amitől az az autó szintje lerohad egy 30-40 éves zörgős ganévá? 8.7 millió minden szarral együtt? Akkor kérjél érte 9.2-öt te idióta francia seggfej, de húzd meg jobban a csavarokat, tegyél bele több szivacsot, gumit, és minőségi hangszigetelő cuccokat, amik legalább 15 évig bírják ezzel is "kitámasztva" a többi belső dolgokat, amik egy idő után a nem kezdenek el pofázni, főleg hőmérséklet változásra, vagy csak úgy alapjáraton.
És ugye ebben a 2.0dci az japán, amihez végképp semmi közük, de még egy kicseszett kis csavar sem, honnan a francból tudjam, ha az renault fejlesztés lenne, nem-e döglött volna meg már rég a motor?
Tehát emiatt, igen lehet sajnos a Lagunát is szar franciának nevezni, illetve helyesebben...viheti tovább a franciákról alkotott "tévhitet", hogy ne tartsák az árukat.
Mostanra olyan ársávba kerültek a Laguna III-sok (IS), hogy az alkatrész árak valami brutálisan nincsenek balanszban az autó tényleges árával! Az S90-hez több (nagyobb és komolyabb) alkatrész is olcsóbb, mint a hozzá képest "filléreket" érő Laguna. Ez az alapprobléma és ugyanez a gond a Talisman-nal is. Független attól, hogy a feleségem totál csak városban használta, majd 90 ezer km után kb több minden is zörgött már rajta.
Ettől függetlenül a Lagunam most is állat jó vezetni, tegnap mentem vele, kis túlzással addig kell füldugó, míg ki nem érek a pályára, mert ott vérszemet kap és felgyűri a betont, de olyan szinten, ami miatt a mai napig egyszerűen imádom, ahogy ez megindul és beletol az ülésbe a nyomaték, ekkor a kis pofázók is elhallgatnak és mindenki csöndben is van a motornak meg csak a józan ész és az én lábam vethet véget a kb 250-ig tartó eszement gyorsulásának. Nyilván sokat segít a sok kis pofázónak a magyar utak kiváló minősége városban, hogy zöröghessenek, de ez főleg a franciák gagyi alkatrészek beszerelésének számlájára írható, mint írtam, mert ugye a passat ezt letojja, hogy milyen a magyar út. Kussban van és kész. Ahogy letojja az audi, bmw, opel, merci etc, mert nem zörögnek...A fenti iromány nem kirohanás és üvöltve lett írva, hanem nyugodtan, csak az erősebb szavak a latba nyomás miatt kerültek oda.
[ Szerkesztve ]
-
forceberg
veterán
A anyaghasználat pedig egész jó, nem a gagyi anyagokkal van a baj, hanem azok illesztésével. Egy autó mozog, nem egy szekrény. Ha egy autóban két műanyag csillapítás nélkül összeér, akkor az zizegni fog.
Erre rátesznek még a kifulladó bakok is, amiket ki sem merek cserélni, mert azokról is azt olvastam, hogy lehet, hogy az új még xarabb lesz, vagy azonnal, vagy akár csak 2-3 hónap múlva.
A baj ezzel, hogy ront a használati értékén, de ezek jó része azért megoldható. Aki erre érzékeny, annak ezeket meg kell csinálni/csináltatni. Én a többségét megcsináltam magamnak, így csak néha zendül fel valami, egyébként meg maga az autó egész halk, ezért is hallani jobban a motort meg a belső zajongásokat.http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz forceberg #64992 üzenetére
Kellene hozni egy passat szintet és ennyi.
Mint írtam az én motorom jóval jóval csendesebben jár, mint a srác passat dízele, beülve a kocsijába meg kb mint a süketszoba. Oké, hogy megcsinálod/m magunknak, de neki meg nem kell ezzel foglalkoznia semmilyen szinten. Akkor viszont az autót nem lehet halknak nevezni pontosan emiatt. -
forceberg
veterán
Az akkori új árakat nem tudom, de a jelenlegi használt árakat elnézve, ennyi belefér a Laguna javára.
Viszont ha a Talisman is ilyen, akkor az már nagy kapufa, mert bőven lett volna idejük tanulni, vagy ezeket a hangokat senki sem jelezte vissza, vagy csak nem foglalkoznak vele, mert az emberek nagy része ezeket meg sem hallja/nem zavarja?http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
rob210
Topikgazda
De igen lehet halknak nevezni.
A passat motorja elnyomja ugyan azokat a zörejeket hidd el.
Mi egyszer egy ugyan ilyen "hallásérzékeny" (nem bántás) ismerőssel kipróbáltuk, húztuk a passatot, azaz nem járt a motor. Ugyan úgy nyüszörgött a prémium német, csak amikor jár a motor nem hallod.
A dupla tűzfal a lageszon bazi sokat fog.Renault power
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz rob210 #64995 üzenetére
Azt mondod, hogy olyan hangtartományban hallani bent a wv dízelt, ami miatt én csendesebbnek hallom és el is nyomja a zörgő alkatrészeket? Ez lehetséges, de bakker (mint hangmérnök...is) mondom/írom, hogy nagyon sok összetevőnek együtt kell lennie ehhez.
A volvo-ban a múltkor a hátsó ülésen felejtett számla úgy kapta a szellőzőnél azt kis minimális levegőt, hogy cicergett. Ezt hallottam, rajtam kívül senki, már el akartam vinni szervizbe, nyilván nem tudom, hogy lett volna ott még egy olyan "süket", aki ezt meghallotta volna (kétlem), de engem két napig megőrjített, mert nagyon szeretem hallani, illetve nem hallani az autó csendes suhanását, szóval örültem, mint majmom a farkának, hogy rátaláltam, hogy ez okozta.
Sajnos, vagy nem sajnos, van egy olyan kivételes adottságom, hogy meghallom a 20khz (és néha feletti) hangokat. Hogy érthető legyen, a legtöbb ember 16 felett már szinte semmit, lófüttyöt annyit nem hall. Nekem utcán, ha jön a mentő szirénával be kell fognom jó erősen a fülem, mert szinte kínzás a füleimnek.
Szóval ilyen kivételes "állat" vagyok fülre és hangilag, de amit írtál az lehetséges, viszont ezt majd újra meg kell hallgatnom, hogy valóban így van-e, mert ahogy írtam itt sok mindennek együtt kell "ütköznie" és ezáltal az emberi fület átcseszni, nevezzük így, hogy így halljam.Kb, mint amikor valaki búgó hangot hall, ezt okos szerkentyűvel bizonyos hertzen lehet halkítani, sőt teljesen meg is szüntetni, hátránya, hogy mindig fülben kell legyen. Egyébként az egyik legőrjítőbb betegség lehet az ilyen...
Na majd megfülelem...
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Politika
- Okosóra lett a Huawei fitnesz karperecéből
- Mesterséges intelligencia topik
- Elemlámpa, zseblámpa
- Ötletek, javaslatok, hogy még jobb legyen a PH! lapcsalád
- Mobil flották
- Szabadulnak a kínai eszközöktől az amerikai szolgáltatók, de ez sokba kerül
- Videó stream letöltése
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest