-
Fototrend
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
lsebestyen
addikt
Hmm köszi a kommenteket, jövőhéten ha belefér, akkor elmegyek meglesni.
-
senior tag
Ma megcsináltam életem első olajcseréjét a Clio-n, és annyira sok szopás nem volt vele. Sajnos vagy nem sajnos az olajleeresztő csavarhoz kókányolni kellett egy leszedőt de majd szerzek erre a célra egy normális szerszámot. Olajszűrő leszedéséhez egy olcsó OBIS leszedőt használtunk (bár ezt is lehetett volna lazán csinálni). Csoportban is olvasott márkákból választottam, tehát olajból maradt Elf sxr 5w40, olajszűrőből pedig Filtron OP 642/2 (ez is volt rajta). Csavarból kicsit hosszabbat kapott bár kétlem hogy ez számítana bármit is (ami benne volt meg gyanítom hogy újrahasználva volt). Levegőszűrő illetve pollenszűrőből is Filtron-nál maradtam, meg vettem üzemanyagszűrőt is amit nem tudom érdemes-e cserélni meg hogy pontosan hol kell, mert én erre nem jöttem rá (bár ahogy olvasgattam neten elvileg valahol hátul a tanknál van, a szivattyú fele de ha nem akkor majd valaki kijavít).
Sajnos vannak olyan dolgok amikről nem tudom pontosan hogy mi mikor volt cserélve stb, mert a gyári szervizkönyvben jó ha van egy bejegyzés van és ennyi gatya. Ezért úgy vagyok vele, hogy ha tehetem átnézek rajta mindent és ha olyan cserélem, nem tudom ez mennyire egy helyes eljárás. Gyertyákat például soha nem néztem de úgy voltam vele hogy kicserélem őket és tiszta lappal indulok, így legalább tudom hogy pontosan mikor volt, illetve hogy mikor kell majd cserélni. Ezekből Beru Ultra Z243-at vettem, ami benne volt az meg valami NGK márkájú volt.
Járattam a motor egy ideig, illetve el is mentem kicsit kocsikázni vele és eddig szerencsére nem vettem észre semmi furcsaságot. Olaj foltot se hagytam sehol szóval eddig sikeresnek mondható ez a kis házi szervizelés.
-
norbert1998
veterán
válasz lsebestyen #92946 üzenetére
Fuk. Miért nem zargatsz, hogy hé, hol az ígért méret
-
norbert1998
veterán
válasz lsebestyen #92941 üzenetére
Amúgy nem biztos, hogy olyan durva lesz. Szerintem az 5 ajtós futóműve inkább a kombihoz hasonlít, mint a 3 ajtóshoz, azon meg bőven elfér a sport futómű. A kupéra már nem tennék, nekem gyárilag is elég kemény, meg a kasztni merevseg is szerintem sokkal magasabb. Meg kell nézni.
-
rob210
Topikgazda
Ha már hézagoló lemez.
Keresd a hibát játékunk következik.
Renault power
-
molnarpeter
nagyúr
válasz rob210 #92962 üzenetére
Ez így hogy? Túl lett húzva a kontra anya? Hézag elfogyott/vezérlés szétment?
Nemrég egyik traktoron nyomórúd végén a sapka volt megrepedve, valószínű nem ugyanoda lett visszarakva minden és nem lett kilazítva sem az állító, meg gondolom a dugattyú is pont fent lehetett, és kitámaszthatott amikor helyére lett húzva a himba.[ Szerkesztve ]
-
AMD Power
titán
Ezeknél az új autóknál mennyi idő a bejáratás? Olyankor mire kell figyelni? Gondolom 1000km szervíz?!
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
molnarpeter
nagyúr
Scenic 4 1.7 dci intercooler vízpumpa hiba - 102813 Electric Pump Unit Open Circuit, hátha érdekes. (Fb-n láttam.)
[ Szerkesztve ]
-
lsebestyen
addikt
válasz norbert1998 #92959 üzenetére
Nem sürgős, de megköszönöm ha leméred! Azóta se tettek fel hahura egy normális darabot sem... 1.4Tce-ből van merítés, de Rob hozzászólásai alapján azt kihagynám.
-
rob210
Topikgazda
válasz molnarpeter #92963 üzenetére
Jött a tulaj, hogy erőtlen az autó amióta beállították a szelepeket.
Meg néha villog a check engine.
Hibakód detonációs égés.
Levéve ez fogadott.
Himbatengely ki himba lökőrúd csere hézag beállít szép egyenletesen jár.Renault power
-
norbert1998
veterán
válasz lsebestyen #92967 üzenetére
Sajnos én nem adom el. De ha tudsz egy az egyben cserét vállalható 125i-135i E80 vagy fiatalabbat, akkor megfontolom. Esetleg 645i vagy 650i ☠️
Atloban 105 cm, alul a szélessége 75cm.
Az első méret esetében fontos, hogy ez nem merőleges síkban van az autó hosszára, hanem dől előre is az autó eleje felé. -
lsebestyen
addikt
válasz norbert1998 #92971 üzenetére
Köszi a mérést! Az még akár jó is lehet…
-
forceberg
veterán
válasz rob210 #92970 üzenetére
Ja, várj, itt bent se volt? Azaz eltörték a himbát, majd visszaadták úgy a kocsit, hogy a rudat nem rakták bele?
Nem ott volt az valahol beesve?Végülis, vannak 3 szelepes motorok is, ha jól emlékszem. Csak ott akkor ugye a 3. szelep nagyobb.
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
AMD Power
titán
válasz molnarpeter #92965 üzenetére
Én inkább arra gondoltam,hogy meddig nem lehet ilyenkor velük mondjuk "gyorsan" menni, meddig nem lehet pörgetni, még gondolom 1000km után van egy szerviz, ahol talán van olajcsere is ?!
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
rob210
Topikgazda
válasz AMD Power #92974 üzenetére
2024ben vásárolsz autót, nem 1970ben.
Olyan cnc és lézer technológiával dolgoznak már ezek a robotok, hogy ne parázz ezen ennyit.
0.001 es pontosságokról beszélünk jelen esetben, ahol már nem létezik sorja képződés.
A motort meg így se úgy se te fogod előszőr beindítani. Még ha a kilóméterórán ezt nem is fogod látni.Renault power
-
polonic
félisten
válasz Gombinyó #92976 üzenetére
Nem biztos, hogy fölösleges. A toyota topikba linkeltem a videót. Tribológus bevizsgáltatta az 1500 km-es olajat és tele volt fémkopadékkal. Azutáni olajtöltetbe lényegesen kevesebb, minimális volt 1500 km után.
Persze, ha 5 évente cseréli az ember az autót, akkor mindegy. Hosszútávra én cserélném 1500 km körül. Cseréltettem is.
[ Szerkesztve ]
-
forceberg
veterán
válasz dellfanboy #92979 üzenetére
Egyébként műszakilag nézve kit zavar, hogy olajteknőben van némi fémreszelék? Ha meg van oldva, hogy ne tudjon feljutni, akkor no problem.
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
polonic
félisten
válasz dellfanboy #92979 üzenetére
Mert csak.
-
polonic
félisten
válasz dellfanboy #92983 üzenetére
Miért számít az az 500 km? A videóban 800 mérföld volt. Ezért az 1500. Ennyi.
Tudom, az 1287 km lenne. De kerekítettem, ahhoz viszonyítva. Ennyi a tudományos magyarázat.
Ha bővebben érdekel, meg tudod nézni q videót.[ Szerkesztve ]
-
polonic
félisten
válasz dellfanboy #92983 üzenetére
Video itt, az lemaradt.
-
rob210
Topikgazda
válasz polonic #92977 üzenetére
Pedig de felesleges.
Az a fémkopadék ami az olajban van az leengedéskor távozik. Üzemi körülmények között az nem kerül fel a kenési rendszerbe. Meg hát a mágneses olajleengedő csavar se véletlen van. Bár azt a toyota a mai napig nem alkalmazza számomra érthetetlen módon.Renault power
-
Retekegér
HARDVERAPRÓD
Sziasztok!
Lag 3 klímahűtő csere esedékes, Rob javaslatára NRF lesz a befutó. Viszont a klímás szerint a kompresszor tömítőgyűrűit is érdemes lenne cserélni, ehhez tud valaki alkatrészszámot? Nem biztos, hogy jól keresgélek a neten.
<< Heimdal >>
-
szebe
őstag
M3/2 1.6 101 le (5-ös váltó)
Elmúlt hét szlovén köre (Szfv-Bled/Bohinj/Kranjska Gora-Szfv), gyakorlatilag végig pálya, mindenhol megengedett sebességen, ~75%-ban klímával.
~1250km, bc szerint 6.6-os fogyasztás (de kerekítsünk 7-re). Lefelé csaló tényezőként jópár útépítés az M7-esen, és a szlovén A1-esen (80-as korlát).
Vállalhatónak érzem, valszeg az erősebb verzió a 6-os váltóval egy fokkal komfortosabb lett volna. A környéket pedig erősen ajánlom mindenkinek"ha ledobsz a Mecsekbe egyszer késsel, meg egy banki terheléssel, én megiszom a h*gyomat, megeszem a lárvát, de akkor is fizetem a villanyszámlát"
-
mycso
Topikgazda
válasz AMD Power #92974 üzenetére
Idő előtti olajcserére nekem azt mondta a Renault,hogy felesleges.Ettől függetlenül kb. 5.000km után lecseréltettem.
Illetve annyit mondtak,hogy az első 1-2.000km alatt kerüljem a túlzott igénybevételt (nagy sebességgel haladás,magas fordulatszám,extrém kigyorsítàsok)
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
Gombinyó
őstag
válasz AMD Power #92992 üzenetére
Akkor te feltehetően nem autózol évi 40-50e km-t...
Egyébként a lízingelt autókban jellemzően nem cserélnek hamarabb olajat, mint a kötelezően előírt. Meg vannak magánfelhasználók is, akiknek az autó csak egy tárgy, hogy eljussanak A-ból, B-be, őket se érdekli különösebben ez a téma, elviszik amikor a gyártó szerint kell.
-
Technical
újonc
-
diablo1984
veterán
válasz AMD Power #92992 üzenetére
Nálunk a céges mastereknek 40e a csereperiódus, azt bő 2 hónap alatt elérik. Tekintve, hogy 162e ft egy kötelező szervíz(egy levegőszűrő, pollen, olajszűrő és olajcsere), így ezt be is tartjuk.
A sprintereknél az első 2 olajcsere ajándékban jár az autóhoz, amit szigorúan csak 60 ezrenként végeznek el.... -
AMD Power
titán
válasz Gombinyó #92994 üzenetére
Tesóm 2 havonta cseréli az olajat az autóban mert heti 1500-2000km megy vele. Mondjuk az nem is céges autó hanem saját. Egy céges autónál engem sem érdekelne,hogy mikor van az olaj cserélve. De saját autónál igen!
Én valahogyan nem hiszek ezekben a 30e km olajcserékben. Biztosan ez korral jár már.
[ Szerkesztve ]
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs