Új hozzászólás Aktív témák

  • janos666

    nagyúr

    válasz junior19 #25713 üzenetére

    Eddig szinte ahány OLED-et mértem, mindig kvázi tökéletes volt a gyári D65 kalibrálás (műszerpontosságon, vagy a panel saját instabilitásának a tartományán belüli, vagy ahhoz közeli, de semmi durva).

    A tone curve (~gamma) hullámzik inkább panelről panelre (és főleg ahogy melegszik és elkezd kialakulni az IR), főleg ha visszavesszük alacsonyra az OLED Fény-t (vagy Sony/Pana esetén a megfelelőjét), olyankor mászik kicsit el a sötétszürke mind fényerőben, mint színben (ez a csúcsfény visszaskálázás már nem sikerült annyira jól, mint a magas csúcsfényhez készült gyári hangolás), általában bebukik kicsit a sötétszürke és elkékül vagy elsárgul (nem durván, de néha azért látni). Ha felfűtöd a panelt, akkor felfénylik a sötétszürke (ez néha gáz a HDR kalibráláskor).

    Legtöbbször jó ötlet, hogy a Green marad "semleges" helyen és a Red/Blue forog körülötte, de nem mindig. Ezeknél a WOLED-eknél sem, mert itt a Red van kimaxolva a háttérben. Nagyon hideg a W alpixel, úgyhogy mindig a pirosból kell mellétolni legtöbbet (már gyárilag). A legtöbb RGB kijelzőn a G van "csutkán" és az R,B-ből kell visszavenni (de volt olyan PDP, amin a B volt maxon, és a többit kellett folyton visszahúznia az elektronikának az üzemidővel együtt, mert a kék égett kifelé leggyorsabban, avagy folyton sárgult ahogy öregedett).

    Szóval hülyeség a Red-et feltolni, mert már eleve maxon van, ezért lehet feltolni az egekbe, mert hiába tolod. :))

Új hozzászólás Aktív témák