-
Fototrend
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
zsolthee
senior tag
Sziasztok!
Pest megyében vagy Budapesten keresnék megbízható és hozzáértő szerelőt, aki bevállalná a motorfelújítást az F Astrámba úgy, hogy ne nekem kellejen kikapni a ketyegőjét a drágámnak.
Lábon szeretném odavinni és hazahozni. Sok helyen így nem vállalják, hátha Ti többet tudtok.
Köszönöm! -
Psychonaut
addikt
C18XE motort valaki tudja, milyen kornyezetvedelmi osztalyba tartozik? (1.8-as 125 lovas, F Astraban)
-
_seth_
veterán
válasz Psychonaut #16805 üzenetére
Jó kérdés, ha arra gondolsz, hogy műszakin kérnéd az átsorolását jobb osztályba akkor a legjobb felhívni egy nagyobb vizsgabázist és ott tudnak segíteni mert az autó évjárata is számít talán. Ha jól emlékszem egy vectrába ugyanaz a x20xev csak azért nem lett kék besorolású mint az enyém mert az még 95-ös de lehet volt ott más csavar is már nem emlékszem rá pontosan
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
-
_seth_
veterán
válasz Psychonaut #16807 üzenetére
Lehet megkapja éppen de, hogy jelenleg milyen törvények vonatkoznak erre nem tudom sajnos.
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
proper
őstag
válasz Psychonaut #16807 üzenetére
96-tól van a besorolás, de a totalcar-on van róla cikk adatokkal igy kiderithető
nekem is x20xev 95-ös omega van és igy nem kapom meg a besorolást ha 96-os lenne megkapnám
igy elég idióta a rendszer kisséde a regadóhoz nem ugy sorolják be ha jól tudom hanem hogy euro 2-3-4-5-6 a motor
az a lényeg, nem pedig hogy itthon milyen plakettet adnak -
JanR
addikt
válasz csaresz002 #16802 üzenetére
Azok át lettek nézve. A jobb első cserélve is lett. Azért furcsállom ezt a hangot, mert a B oszloptol jön De a kaszni nem recseg, nem ropog, csak ha belemegyek egy kisebb gödörbe, akkor huppan egyet valami ott.
-
bambano
titán
válasz zsolthee #16812 üzenetére
ismerősék rendszeresen oda hordják az összes autót, én is voltam ott többször, a munka minőségére nekem nem volt panaszom. az árakat nem tudom, én mindig gyári cuccot kérek, és még sosem volt egyik autóm sem sufni szerelőnél, úgyhogy azt az árszintet, amikor nem szakszervizbe viszed, nem ismerem.
(szakszerviz: opel logós opel szerviz, ami nem márkaszerviz, de nem is mezítlábas céhen kívüli).
arra is látok esélyt, hogy megegyezz velük, hogy az alkatrészt te viszed, de szerintem az drágább lesz. mindegy, oda kell gurulni, beszélni kell velük, ha nem tetszik az ajánlat, máshova kell menni.
mondjuk rendes szerelőnél mindig számítani kell arra, hogy szétborítja a verdát, kiderülnek még dolgok, amiket nem akar annyiban hagyni. ezt majd eldöntöd, hogyan értékeled.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
zsolthee
senior tag
válasz bambano #16814 üzenetére
Igazad van, kicsit összekevertem a fogalmakat de értem a különbséget
Természetesen egy előrekalkulált közelítő árra még rádobok vagy 40-50%-ot mert valószínűleg lesz még olyan dolog ami csak szétszerelés után derül ki.
Legutóbb amikor a rádiót meg a hangszórókat szereltettem be, na akkor is derültek ki cudarságok. Még jó, hogy otthon nem fogtam hozzá
Köszönöm a tanácsot, szerintem beszélek velük. -
zsolthee
senior tag
válasz bambano #16816 üzenetére
Remélem ezt most nem riogatásnak szántad
Én is 6számjegyű összegre számolok, de szeretném, ha az első felébe megállna a dolog.
Gondolom Neked nem Fastrád van...
Bízok benne, hogy az "öreglány" egyszerű felépítése és működése miatt nem fog magasra rúgni a javítás összege -
aphra2
aktív tag
válasz zsolthee #16817 üzenetére
Nem riogatásnak , de egy normális motorgenerál közelebb van a 300-hoz mint a 6 számjegy első feléhez ,....(mostanában nem is generáloztat senki)
Persze egy generálba sokminden belefér, és lehet felét nem is kéne csinálni, ill alkatrész árban is baromi nagy a szórás, vélelmezhetően gyári cuccokkal marhára nem fogja megérni.
Gumipókot vigyélProbléma??Hát az meg micsoda?!!
-
zsolthee
senior tag
válasz aphra2 #16820 üzenetére
Huhh, akkor ezt át kell gondolni még egyszer. ha egy valamire való felújítás ilyen magasan szárnyal, akkor valószínűleg a B tervet fogom bevetni: Megcsináltatom a legkényesebb dolgokat oszt' viszon'látás. Taknyosodik az orra már megint, ezért a tömítéseket cseréltetni kell mindenképp, valószínűleg az olaj karterrel együtt. Aztán lehet ennyi lesz első lépésben, a többit meg majd meglátjuk.
A lambda szonda cseréje egyébként mennyire macerás egy ilyen járgánynál? (F Astra) -
bambano
titán
válasz zsolthee #16821 üzenetére
oké, de nekem a felújítás az esetleg felfúrás, gyűrűzés, szelepszár szimmering csere, hengerfej síkolás, tömítéscsere, vezérléscsere, folyadékok cseréje.
nem tudom, mit akartál csináltatni rajta
de szerintem vidd el a szerelőhöz, mondd neki, hogy nézze át, adjon árajánlatot, és ráérsz utána kefét enniEgy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
aphra2
aktív tag
válasz proper #16823 üzenetére
De lehet nem is kell neki generál ha csak 1-2 olajfolyás gondja van , csak mi szó szerint vettük a fogalmat
zsolthee
semmi extra a lambda csere ,.. csak nem otthon
ami fontos , hogy univerzális szarokat amire forrasztani , vagy hozzáadott kiegészitőkkel kell a csatit felrakni olyat ne.
Csak olyat amin tipusazonos a csati.Probléma??Hát az meg micsoda?!!
-
fero02
veterán
válasz zsolthee #16821 üzenetére
Csak és kizárólag akkor csinálj generált a motoron, ha hosszú távon gondolkozol az autóval.
Amúgy miből gondolod, h bele kell nyúlni a motorba?A hengerfej tömítésen kívül az összes tömítést ki lehet cserélni komolyabb megbontás nélkül. Szimeringeknél kicsit mókásabb a dolog, azt érdemes a szíjcsere alkalmával beiktatni (pl fő és/vagy vezérműtengely szimeringek).
-
zsolthee
senior tag
válasz fero02 #16825 üzenetére
Egyenlőre még az az elképzelésem, hogy megtartom évekig az autót.
De kicsit naiv voltam, azt hittem kicsit olcsóbban kijövök a buliból rejtett költségekkel együtt.(#16825) fero02 Fullra szeretném rendbe rakatni a járgányt(motor, kasztni, belső tér stb), azért gondoltam a teljes generálra. Hogy ha már csináljuk, akkor tényleg jó legyen és sokáig ne kelljen piszkálni semmit.
Viszont ha 300k körül mozog egy ilyen mutatvány akkor már erősen el kell gondolkozni ezen.
A kis Fastrát már nagyon megkedveltem, sok mindent ki lett már javítva rajta, szóval ha most eladnám már akkor sem járnék jól. Pláne így, hogy ha még ráköltöm a nehéz ezreseket...akkor viszont hűséget kell esküdnöm "a hófehérkének"(#16824) aphra2 OK, erre figyelek majd. Egyébként mi a gond az univerzálissal? Hamar tönkremegy
-
bambano
titán
válasz zsolthee #16827 üzenetére
"mi a gond az univerzálissal?": minden plusz csatlakozó plusz hibaforrás, kontakthiba, félremér, félretölti a motort, stb. Felkendácsolsz egy univerzálisat, két hét múlva meg nem érted, hogy miért nem úgy megy az autó az új lambda szondával.
egyébként mifelénk elég ritkán megy tönkre a lambdaszonda, nem érdemes spórolni vele.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
zsolthee
senior tag
Lassan szeretném felújítani az egész járgányt, nem csak a motort. Hogy miért? Mert szeretnék egy hibátlan, tökéletes verdát. Gondoltam elviszem egy szakihoz, megnézi és minden hibát kijavíttatok. Ehhez nem biztos, hogy kell egy komplett generál, ennyire nem értek hozzá. De egy 20 éves autónál bármi előfordulhat, ezért gondolkoztam elsőnek abban.
A motor: 1,6i C16NZ -
TasiA
senior tag
válasz zsolthee #16832 üzenetére
Azért kérdezem, mert ha amúgy semmi baja, megy rendesen, nem eszi az olajat, kompresszió van benne, nem csörög, zörög, csattog, kár szétszedni. Ha nagyon nem bírsz magaddal cseréltesd ki a tömítéseket, meg max a hengerfejet tetesd rendbe. Azok a motorok elmennek 4-500 ezret komolyabb hiba nélkül, ha nem tiporják ki a lelküket. Viszont ennyi pénzért, amennyit ráköltenél, sokkal jobb autót tudnál venni, ha meg ragaszkodsz a típushoz, akkor azon belül is újabbat, szebbet, jobbat, felszereltebbet lehet venni, ha az árához hozzáadod a felújítás 2-300 ezrét. Én is majdnem beleestem abba hibába, hogy rá akartam költeni 1 vagyont a régi autómra, aztán inkább eladtam és 4 évvel fiatalabb, sokkal, de SOKKAL jobb állapotút vettem abból a pénzből, amit rá akartam költeni. Így utólag, nagyon megbántam volna.
F Astrából 600-ért már olyat veszel, hogy ágyba viszi a reggelit
[ Szerkesztve ]
-
zsolthee
senior tag
Most már egyre inkább abba az irányba húzok amit Te is mondasz: Tömítés csere lesz mindenhol meg a kartert megnézetem mert egyszer sikerült megkoccolni egy fűben lapuló aknafedelet.
Ha kompresszióhiányt mérnek akkor általában mi szokott a gond lenni? Olajból mennyit ehet meg maximum. Gondolom nulla lenne az optimális Ha fogy, akkor mit lehet tenni?
Nincs szükségem nagyobb felszereltségre, egy kp. zárat meg elektromos ablakot azért még el tudnék viselni
Ez kávét is főz -
bambano
titán
válasz zsolthee #16834 üzenetére
ha nulla olajat fogyaszt az autód, attól megszabadulnék, mert záros határidőn belül igen sokba fog kerülni.
optimális esetben (ez mint elvi, tankönyvi optimum) két olajcsere között a max-ról a min-re fogy el az olaj. Az opel másik szabálya, hogy motortól függően 0.6-0.7 liter/1000km olajfogyásig az autó jó.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
válasz zsolthee #16836 üzenetére
motorja válogatja, ha nálad az a szabály, akkor az.
a 6-7 literre meg az a szabály, hogy amíg ennyi vagy kevesebb, addig az opel nem hajlandó garanciálisan foglalkozni a kérdéssel.Szerintem azért 6-7 liter/10k az sok egy kicsit, de egy 10-es szervizintervallum alatt egyszer fél dobozt utánaborítani az még nem ok az aggodalomra.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
TasiA
senior tag
válasz zsolthee #16834 üzenetére
A c16Nz az egy elég öreg motor, szerintem 2 olajcsere közt max 1 liter. Nekem egyik 8 szelepes autóm sem evett 6-7 decinél többet 10 ezer alatt és 300 ezer volt már a motorban.
Az Astra amit linkeltél nekem nagyon fapados, ennyit biztosan nem adnék érte. Se ABS , se légzsák, a régi 92-eseknek a szoci kormánya, de még 1 hitvány ködlámpa se, fényezetlen lökhárítók, stb.. Én pl klíma nélkül nem vennék autót.
valami ilyesmire gondoltam amúgy simán beütöd, Opel Astra, kipipálod az extrákat, meg, hogy 580-700 ezerig, egy csomó G Astrát is kidob a használtautó
[ Szerkesztve ]
-
_seth_
veterán
C20NE, 1.3S, ezek is beérték 10e kilométer alatt 1 liter utántöltéssel nálam
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
Tomoty
aktív tag
válasz zsolthee #16834 üzenetére
Nekem már több km van az autómban (pedig "csak" 6 éves).
Postázás mostanában elég nehézkes, van egy extra aktív 3 éves fiam (aki a 2 nap ovi - majd 1 hét megfázva otthon periódusát éli). Szóval elnézést, ha csúszik az alkatrészek postázása. Sajnos amíg nem hívsz fel, addig nincs módomban jegelni a vásárolandó alkatrészt. Előre köszönöm a megértésedet.
-
_seth_
veterán
válasz fero02 #16841 üzenetére
Nincs olyan, hogy olajfogyasztás nélküli autó Párolog, itt-ott kicsit szivárog még ha nem is látszik de leginkább az égéstérben elég, akármennyire is jók a hengerekben a gyűrűk nem lesz fémtiszta minden lehúzás után, legfeljebb annyira kicsi az olajfogyasztás,h ogy azt mondják rá általánosságba, hogy nem eszi, na de 1-2 dl nem is feltűnő.
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
_seth_
veterán
válasz fero02 #16843 üzenetére
Tönkremegy a motor de ezt szerintem nem úgy kell érteni mint ahogy le van írva hanem,h ogy ilyen nincs és nem szabad olyannak lennie, hogy nem eszi az olajat mert ott nincs kenés, előbb utóbb besül, törik, kikönyököl...
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
bambano
titán
válasz fero02 #16841 üzenetére
két esetben nem fogy az olaj:
1. hibátlan, 0 tűréssel sikerült illeszteni a dugattyúgyűrűt a hengereibe. na ilyen nincs, mert egyrészt nincs nulla tűrés, másrészt lehetetlen olyan illesztést csinálni, ami hideg és meleg motoron is egyformán pontos.
2. az olaj fogy, csak valami más anyag bekerül az olajkörbe, visszapótolja és hígítja a motorolajat. pl. hűtővíz.ez utóbbi sokba kerül, henger gátszakadás, stb.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
_seth_
veterán
válasz bambano #16845 üzenetére
A második hirtelen eszembe sem jutott, végeredményben nem szerencsés semmiképpen sem másrészt pedig még nem létező technológia
Vagy mégis? Létezik részben....
Nincs olajkör
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
zsolthee
senior tag
A Caravanokat kihagyom. Nem vagánykodásra kellene az autó, de néhány LE még elférne benne az előzések miatt.
Aláírom, számít az extra ennyi pénzért de engem ezek valahogy nem érdekelnek. Ködlámpa még jöhet(#16840) Tomoty Egy átlagos használat mellett természetes, hogy több a km.
Létezik, hogy ennyit mond a szervizkönyv? Nem igazán lehet hamisítani ha rendszeresen vezették. Vagy tévedek?[ Szerkesztve ]
-
zsolthee
senior tag
Ezek után már nem érzem magam annyira tudatlannak...
-
AMD Power
titán
Egy 1994 Isuzo motoros 1.7TD Astranak hol , milyen fordulatnal kell/kene bekapcsolnia a turbonak?
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
Tomoty
aktív tag
válasz zsolthee #16848 üzenetére
Ezért írtam, mert szerintem ennyiért ajándék (ilyen állapotban)
Postázás mostanában elég nehézkes, van egy extra aktív 3 éves fiam (aki a 2 nap ovi - majd 1 hét megfázva otthon periódusát éli). Szóval elnézést, ha csúszik az alkatrészek postázása. Sajnos amíg nem hívsz fel, addig nincs módomban jegelni a vásárolandó alkatrészt. Előre köszönöm a megértésedet.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen