-
Fototrend
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
AMD Power
titán
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
őstag
válasz bambano #17791 üzenetére
Köszi srácok, csere, fújás után minden okés lett
Még egy kérdés: Hidegen hibátlanul pöc röf indul az autó, de pár napja, ha megyek vele, bemelegszik és van mondjuk kint 30 fok akkor furán indul. Beindul ugyanúgy azonnal, de 1-2 másodpercig "röfög" nem találja az alapjáratot, aztán 1-2 sec múlva megvan az alapjárat és tökéletes. Ennek mi lehet az oka? -
bambano
titán
válasz sziada5925 #17804 üzenetére
ültem 1.6 16v 100 le b vectrában, két emberrel, klímával az m3-on, annál az emelkedőnél Pest felé a kisbagi pihenő környékén vissza kellett tenni 4-be, mert vészesen lelassult.
Egyébként nem biztos, hogy annyira rossz a helyzet azzal a kocsival, lehet, hogy a-ból b-be típusú közlekedésre alkalmas. meg lehet, 1.8-ból átülve (előző kocsi olyan volt) nagy dolog. viszont egy vidáman pörgő vigyorgó ágyúgolyóból, amiben nincs mindenféle euro norma miatt megnyomorítva a vezérlés, van nyomaték is, meg szabadszívás miatt nincs turbólyuk, abból átülve hervasztó.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
sziada5925
aktív tag
válasz bambano #17805 üzenetére
Ismerem azt az emelkedőt, ott lakom nem messze. 1.4-es G Astrával azért fel tudtam ott kapaszkodni 5-ösben, persze csak megfelelő lendülettel.
Lehet, hogy A-ból B-be jó az 1.6 is, de szerintem az azért eléggé alulmotorizált helyzet úgy. Emellett biztos zabál is, mert valahogy meg kell mozgatni azt a 2 tonnát.Üdv: Ádám
-
zolikaDB
veterán
Üdv mindenkinek!
Kocsiban gyári akksi van, 55Ah-s. Namármost, egyidős az autóval (gyári Opel feliratos, 8. éves), aztán ma reggel szépen pöccre indult a kocsi, megérkeztem a melóba, kiszálltam, majd visszamentem, h megyek a büfébe, erre nem indult. Egy Galaxyról bebikáztuk, ennek két órája, azóta többször is indult.
Megjegyzem, h amikor kiszálltam, a CD játszó előlapját bebillentve hagytam... Amikor indítottam, visszahúzta pozícióba, és nem indult
Szóval, akkor akksivásárlás? Érdemes bele esetleg 60Ah-st venni? (ha akarok két nagyobb hangszórót plusz erősítőt?) Milyen márkát? -
JHONNY 79
aktív tag
válasz zolikaDB #17807 üzenetére
Szia!
Ha 8 évet kibírt az akksid elég szép teljesítmény tőle. Valószínűleg megérett a cserére.Mindenesetre én azt szoktam javasolni hogy csere előtt érdemes műszerrel letesztelni,megnézni hogy a töltés megfelelő e,illetve nyugalmi helyzetben mekkora az áramfelvétele az autónak. Nálam előfordult már hasonló helyzet,nem indult az autó,öreg volt már az akkumlátor,lecseréltem,de a probléma megmaradt. Nekem a Vartával volt elég bajom,többet nem veszek olyat. Jókat hallottam az EXIDE akksikról,nekem azt ajánlották. Ha lesz zene az autódban érdemesebb egy picit nagyobb kapacitásút venni. Ja és vásárlásnál figyelj oda melyik oldalt van a pozitív saru.
-
bambano
titán
-
JHONNY 79
aktív tag
válasz bambano #17816 üzenetére
Ebben tévedsz. Sokkal jobban igénybe van véve az az akkumlátor ahol az autót csak ritkán vagy rövid távokon használják. Az is jobban igénybe veszi ha több rövid távú utat teszünk meg egy nap.Ezt ugye tudja fokozni az is ha ez időben több fogyasztót is használunk.
Autó villamossági szerelő a szakmám,volt már dolgom pár Perionnal,ezért nem javaslom. Bár hozzáteszem hogy jó ideje nem dolgozok a szakmámban már. -
JHONNY 79
aktív tag
válasz bambano #17819 üzenetére
Ha beindítod az autót veszít a kapacitásából az akkumlátor.,hisz energiát használt az önindító. Ugye azért van generátor az autóban hogy töltse az akksit. Ha rövid távon használod az autót nem biztos hogy 100 %-ra visszatölti a generátor,főleg ha nem egy fiatal akkumlátorról beszélünk.
-
bambano
titán
válasz sziada5925 #17820 üzenetére
én tudom, hogy mire gondolt, csak próbálom rávezetni, hogy téved
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
válasz JHONNY 79 #17821 üzenetére
nekem ha két másodpercig tekeri az önindító a főtengelyt, akkor már komoly baj van. szóval felvesz mondjuk 150 ampert 2 másodpercig, ezt utána ha csak 10 amperével tölti vissza, 60%-os hatásfokot figyelembe véve, akkor is 50 másodperc alatt visszatölti az akksiba.
50 másodpercnél rövidebb utakat igen ritkán teszek meg.
az meg megint egy mítosz, hogy sok a fogyasztó, akkor... a generátor gerjesztését úgy szabályozzák, hogy az autó áramfelvételét kielégítse. Ebbe beletartozik minden fogyasztó és az akksi töltése is. Hacsak nem csináltak valami eszement ökörséget az autóval (tipikusan: 500000 wattos mélynyomó meg a hozzávalónak hitt erősítő), akkor a generátor képes kiszolgálni minden fogyasztót úgy, hogy még tölti is az akksit. Ha nem így lenne, akkor az autók folyamatosan lerohadnának.
egy módon lehet gyorsan tönkretenni egy akksit egy mai modern autóban: ha hónapokra leállítod és be sem indítod.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
-
neduddki
nagyúr
válasz bambano #17826 üzenetére
HI!
hogy egy qva linket egyikotok se tud elolvasni, ott is kulon ki kellet emelni, de megtesyem megint:- )
"Az akkumulátorok szeretik, ha megfelelő karakterisztika szerint töltik fel őket, különösen mélykisütött állapotukból. Ezt az optimális töltési karakterisztikát 3 lépcsős töltési karakterisztikának nevezzük. Ezt a karakterisztikát csak speciális processzorvezérelt akkumulátortöltők képesek nyújtani, ilyen töltőket egyáltalán nem vagy csak ritkán látni a barkácsáruházak polcain. Az első lépcső a teljes töltés (bulk charging), ahol az akkumulátor a kapacitásának kb. 80%-át visszanyeri a töltő maximális áramú és feszültségű töltése mellett. Amikor az akkumulátor feszültsége eléri a 14,4V-ot, elkezdődik a második lépcső, a kímélő töltés (absorption charge). Ilyenkor a töltőfeszültség állandó 14,4V-os értéken marad és a töltőáram folyamatosan csökken egészen addig, amíg az akkumulátor töltöttsége el nem éri a 98% körüli értéket. Itt elkezdődik a harmadik lépcső, a csepptöltés (float charging), amely kb. 13,4V-os töltőfeszültséggel és alacsony (többnyire 1 amper körüli) töltőárammal kímélve tölti az akkumulátort. Ezzel az utolsó lépcsővel az akkumulátor töltöttsége eléri vagy megközelíti a 100%-os értéket. A csepptöltés ideje alatt az akkumulátor nem melegszik és a töltöttségi szintje közel 100%-os marad hosszú idejű pihenés alatt is. Megjegyezzük, hogy bizonyos zselés vagy AGM akkumulátorok speciális töltési karakterisztikát igényelnek."
azt a qva abrat bezzeg nem tanalon: - (udv
neduddki
mod: ez az akku shizti /3as karakteriszika/ mar lement mijjen otoban is, kicsit nehezen megertetni, de azota leglabb csond van:- )
[ Szerkesztve ]
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
JHONNY 79
aktív tag
válasz bambano #17824 üzenetére
Nagyon jó akksid és generátorod van.
Az okfejtésünk abból adódott hogy állításod szerint a használat nem befolyásolhatja az akkumlátor élettartamát. Ha egy akkumlátor állandó leterhelésnek van kitéve a benne lévő lemezek is elhajolhatnak,illetve hullhatnak le belőle darabok amik cellazárlatot is okozhatnak. Tehát függhet a használat jellegétől is az élettartam. -
neduddki
nagyúr
válasz JHONNY 79 #17829 üzenetére
HI!
"Ha egy akkumlátor állandó leterhelésnek van kitéve a benne lévő lemezek is elhajolhatnak,illetve hullhatnak le belőle darabok amik cellazárlatot is okozhatnak" es ezt meg megfejei az inditadssal jaro sokk
udv
neduddki
mod: megvan az abra:- )))
[ Szerkesztve ]
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
bambano
titán
válasz neduddki #17828 üzenetére
én olvastam azt a linket, csak nem releváns, tehát nem foglalkoztam vele.
(#17829) JHONNY 79: a lemez akkor hajlik el, ha irreálisan magas áramot ad le az akksi és akkor szokott leperegni belőle, ha teljesen kisütöd. egyik eset sem fordul elő ésszerűen karbantartott autónál, amit használnak is.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
neduddki
nagyúr
válasz bambano #17831 üzenetére
HI!
na meselj fotelfizikus:- )
udv
neduddki
mod: "milyen sokkot okoz egy 740 amperes csúcsáramra méretezett akksinak, ha 150-et le kell adnia" nem ken neked ezt a kemia-fizika dolgokat eroltetned regens enmnet:.- ) egy akkuban nem csak amax aram okoz maradando valtozast, hanam joval kisebb aramok is valtoztatjak /kisebb nagyobbmertekben/ ezert tortenik az akkuk ido elotti orgedes, amit a kornzeztei hatasokkal meg spekelve hozzak el a doglest, de inkabb megvarom, micronix-nak publikka valjon az akku howto /Zsolt szerint lektoroaasl van hatra, foleg az uj dogoknal/
[ Szerkesztve ]
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
bambano
titán
válasz neduddki #17830 üzenetére
milyen sokkot okoz egy 740 amperes csúcsáramra méretezett akksinak, ha 150-et le kell adnia? hint: semmilyet.
egy ilyen akksit max. úgy lehet sokkolni, ha bikáztatni akarok róla és véletlenül zárlatot csinálok. akkor igen, de akkor már úgyis mindegy, mert 740 ampertől leolvad a saru, azt már úgysem rakom vissza sehova.
(#17829) JHONNY 79: gyári generátor, 5 évig gyári gm akksi volt a kocsiban, most exide van, de a következő télnek már nem ezzel megyek neki.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
válasz neduddki #17832 üzenetére
azon a linken le van írva, hogy más fotelfizikusok szerint mit kellene kapjon az akksi töltéskor és hogy a csúcskategóriás töltők hogyan töltenek.
de a kocsiban nem ez van, viszont az, hogy mi lesz az akksival, ha nem a processzoros töltő tölti, hanem a generátor, az nincs ott a linken meg abban sem, amit idéztél.
[ Szerkesztve ]
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
válasz neduddki #17832 üzenetére
olvasd el az általad linkelt lapot, ilyen van benne:
"A generátor a mélykisütött akkumulátort rendszerint túltölti, ami megint csak nem tesz jót az akkunak. Általában egy mélykisütött indítóakkumulátort kb. tízszer tud a generátor újratölteni. Az akkumulátorok szeretik, ha megfelelő karakterisztika szerint töltik fel őket, különösen mélykisütött állapotukból"tehát az oldal szerint optimális 3 lépcsős töltési eljárás elsősorban mélykisütött akksikról szól. az az eset nincs ott leírva, amikor normális használatban egy majdnem feltöltött akksiból kiveszel egy kis töltést.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
neduddki
nagyúr
válasz bambano #17834 üzenetére
HI!
"iszont az, hogy mi lesz az akksival, ha nem a processzoros töltő tölti, hanem a generátor, az nincs ott a linken meg abban sem, amit idéztél." a leirasbol nem kell sok gondolkodas, hogy kiderujon, hogy 80%ig tolti az akku a hinyzo kapacitas miatt pedig megindul a szulfatosodas, ezert illik havonta 1x feltolteni normalis toltovel, de ezek is benn lesznek a micronix iromanyban
udv
neduddki
mod: "tehát az oldal szerint optimális 3 lépcsős töltési eljárás elsősorban mélykisütött akksikról szól. az az eset nincs ott leírva, amikor normális használatban egy majdnem feltöltött akksiból kiveszel egy kis töltést." egy jol mukokod generator-feszabalyzo paros befejezi a toltest az elso lepcso vegenel es ott meg van 2 fazis, innen mibol kulombozne, hogy honnan /mijjen lemerulesi fokrol/ toltom ?
nem csak ebbol az egy leirasbol tajekozodtam, henm mint a mijjen otoban is kovetjheto vegighallgattam sokmindenkit akkurol totorol toltesrol es probaltam osszeszedni az infokat, de ha okosabbak vagytok mint akik mar evtizedek ota ezeel fogllakozak en meg sem szolalok:- )))
[ Szerkesztve ]
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
bambano
titán
válasz neduddki #17836 üzenetére
hát tényleg nem kell sok gondolkodás, hogy kiderüljön, ha 13.6V-tól csepptöltéssel töltődik az akksi, miközben a generátor 14.4V-os feszültséget állít elő, akkor azon az akksin még töltőáram fog átfolyni, ami tovább tölti 80% fölé az akksit.
másrészt meg ha olyan webet nézel, amit nem az írt, aki procis töltőt akar eladni, akkor kiderül, hogy a szulfátosodás az üzemszerű működés, mert:
[link] "Kisülésekor mindkettő ólom-szulfáttá alakul." (a pontos kémiai reakció ott van a lapon).
harmadrészt nekem 5 évig bírta a gm akksi normál használat mellett, 4 éves az exide, nem normál használat mellett. mindkettő megfelelő élettartam, tehát semmiféle érdemi intézkedésnek nem látom értelmét vagy célját, hogy 5 év helyett 5.5 év legyen az akksi élettartama. Pláne nem havi töltős töltésnek, amivel egyéb okok miatt irtózatos sok baj van.
szóval lehet, hogy én fotelfizikus vagyok, de hogy amit írtatok, az marhaság, bizonyítva lett.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
JHONNY 79
aktív tag
-
TasiA
senior tag
Nem unjátok?
Bambano úgy sem fog engedni az igazából, meg ti semSzal vita lezárva
A jóember meg menjen venni akksit! Ha van pénze jobb márkát, ha nincs óccsobbat.
Úgy is olyat vesz, amilyenre pénze van!!! -
bambano
titán
válasz JHONNY 79 #17838 üzenetére
mert az exide akksim rajta kívülálló okok miatt nem kapta meg a megfelelő kezelést és nem fogja kibírni a következő telet, ha megint -20 fok lesz. pontosabban nem tudni, mi lesz vele, viszont nekem munkaeszköz az autó, ezért nem kockáztatok rongyos 25k miatt egy lerohadást.
szerk: még mindig nem tartom hiteles forrásnak azt, amelyik ugyanazt a terméket el is akarja adni, amiről ír.
[ Szerkesztve ]
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
neduddki
nagyúr
válasz bambano #17837 üzenetére
HI!
"akkor azon az akksin még töltőáram fog átfolyni, ami tovább tölti 80% fölé az akksit." fojjni fog bizony es ez sem fog jot tenni az akkunak, de tovabb akkor sem fogja tolteni
en ezt latom: Pb + PbO2(s) + 2H2SO4 <-> 2PbSO4 + 2H2O :
Töltéskor lejátszódó folyamatok:
az anódon
PbSO4 + 2e- -> Pb + SO42-
a katódon
PbSO4 + 2H2O -> PbO2(s) + 4H+ SO4-2 + 2e-Kisütéskor lejátszódó folyamatok:
az anódon
PbO2(s) + 4H+ SO42- + 2e- -> PbSO4 + 2H2O
a katódon
Pb(s) + SO42- -> PbSO4 + 2e-nekem ez reverzibili sfojjamatnak tunik, az a gond hogy a tartosan szulfatban maradt olmot nem lehet regeneralni
nekm a gyari szerelesu yuasa 9 evig birta, de ha a 8 eves koraban bekovetkezett lemrules utan rogton kap egy tisztesseges toltest, ill. leglso alkalomra amikor osszefutottam a temaval. megveszem a toltot, maig vigan azzal furikazok, nem pedig micronixnal demozik 10 evesen harmad kapacitassal:- )
"amivel egyéb okok miatt irtózatos sok baj van" nekem 2 otoval kell foglkoznom nemjelnt sok kellemetlensege, hogy 2 hetent 1-1 oto felrakok egy ejszakara
"de hogy amit írtatok, az marhaság, bizonyítva lett." en csak azt latom ,hogy kiskutja a a labtorlohoz rgaszkocc vmihez amihez nem ertesz, ezzel max magad marhasagat bizonyitotad
udv
neduddki
mod: TasiA: "Bambano úgy sem fog engedni az igazából" ha igaza lenne nem is lenne baj, de sjanos nincs es ezt meg fennhangon is terjeszti
bambano: "még mindig nem tartom hiteles forrásnak azt, amelyik ugyanazt a terméket el is akarja adni, amiről ír." hat kecsegtelen, teny hogy ebben a temaban a divatszakertoktol lehet infot kapni, nem pedig hozzaertoktol
[ Szerkesztve ]
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
neduddki
nagyúr
válasz neduddki #17842 üzenetére
HI!
kikestem, micronix hozzallasarol akartam irni: engem 8 eves akkuval kuldtek el, hogy ha nygyon akarom adnak uj akkut, e ezt meg nem kell cserelni, 9evesen is ugyaezt akartak, de kemynzen ellenalltam es lett uj akkum:- )
massal is hasonloan bannak: "Ma megint volt egy "vasarlojuk":- ), alapbol .7A-t zabalt az oto, igy asztn akku nelkul tavozott villamosagi szerelozho. /komojjan mondom nagyon teccik a policijuk:- )/" bofudv
neduddki
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
bambano
titán
válasz neduddki #17842 üzenetére
"nekem 2 otoval kell foglkoznom nemjelnt sok kellemetlensege, hogy 2 hetent 1-1 oto felrakok egy ejszakara": majd próbáld ki ugyanezt lakótelepen úgy, hogy a legközelebbi konnektor az utca túloldalán van 12 emelet magasan rá fogsz jönni, hogy nem mindig járható út a töltés.
"fojjni fog bizony es ez sem fog jot tenni az akkunak, de tovabb akkor sem fogja tolteni": értem, tehát az az áram, ami csepptöltéskor keletkezik, az tölti az akksit, az az áram meg nem, amit a generátor nyom rá. erre adj valami ésszerű magyarázatot (hint: nincs rá).
"ha igaza lenne nem is lenne baj, de sjanos nincs es ezt meg fennhangon is terjeszti": itt max. annyit jelenthetsz ki, hogy eltér a véleményünk, azt, hogy kinek van igaza, aligha.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
neduddki
nagyúr
válasz zolikaDB #17844 üzenetére
HI!
yuasa, exide 5, de inkabb 6
udv
neduddki
mod: bambano: 1: ezt nem konnyu athidalni, de mindt csak akarni kell, 2-3 azzal enm tudok mit kezdeni, hogy a szakma velemenyet ignoralod, nem az en butasagomat bizonyicsa
[ Szerkesztve ]
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
bambano
titán
válasz neduddki #17846 üzenetére
idézet az egyik általatok linkelt webről: "Egy akkumulátor átlagos élettartama használattól függően 2-3 év." az enyémek közül az, amelyiket rendesen kezeltem, 5 évig bírta, amelyik ridegtartáson volt, 4.5 évig. Mit kellene még tennem, hogy az általatok preferált szakma szerinti üzemidő duplája után valami történjen? az öt éves akksit akkor is kidobom, ha még nincs látható jele a leépülésnek, következésképpen minden plusz ráfordítás felesleges pazarlás.
az pedig, hogy az akkumulátort áruló szakma véleményét ignorálom a fizikus szakma véleményével szemben, ha nem egyeznek, szerintem normális. de én meggyőzhető vagyok, ha olyan érveket hoztok fel, ami legalább az anyagmegmaradás törvényét nem sérti, optimális esetben Kirchoffnak vagy Maxwellnek is megfelel. Sajnos azokat az érveknek látszó mondatokat, ahol például eltűnik az anyag, nem áll módomban elfogadni, ha ezért lebunkózol, tedd azt.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
neduddki
nagyúr
válasz bambano #17847 üzenetére
HI!
"az pedig, hogy az akkumulátort áruló szakma véleményét ignorálom a fizikus szakma véleményével szemben, ha nem egyeznek, szerintem normális." max szeinted mert Te fizukus vagy, csak az abaj, hogy itt kemiais belekeverdik az ugybe, igy asztan velmeneyd nemtartom meradonak mert nem tucc vel esemmit kezdeni
udv
neduddki
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
neduddki
nagyúr
válasz bambano #17849 üzenetére
HI!
csak egy kerdes:
Te mint fizikus eeldontod, hogy egy kemiai energiatarolas hoga n muxik?
a kerdesedre a valasz: mert a mukodesi elve miatt nem vesi fel az energiat, hanem elfuti es ezzel karositja, de Te azt vonod ketsege, hogy letezik ez a 3as karakterisztika, erro gyun eszembe a masodik kerdesem:
Te mint fizikus ketsege vonod az akkuktoltesi karakterisztikajat?udv
neduddki
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Autós kamerák
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Ukrajnai háború
- Videó stream letöltése
- Gaming notebook topik
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Milyen videókártyát?
- Helldivers 2 (PC, PS5)
- További aktív témák...