-
Fototrend
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Jofi81
őstag
A parkolóban sikeresen megpadkáztam a jobb első kereket, ami rögtön le is engedett. A gumin látszólag nincsen sérülés. Mit tegyek vele? Rakjam fel a pótkereket és vigyem gumishoz? Vagy próbáljam meg felpumpálni?
-
zolikaDB
veterán
válasz Calogero #16948 üzenetére
Ugyan nagyon minimális tapasztalatom van autók terén, de. Nem érzem, h az ilyen hiperszuper agyonelektonikázott/automatizált kocsik jobbak lennének, mint a 3 pedál + váltó kiépítésű alapgépek.
Múltkor vezettem egy 2.5TDI Toyota Hiace kisbuszt, és szinte felüdülés volt egy benzin SX4-hez képest, pedig az is fapad. Mondjuk, itt pont a dízelt akartam felmagasztalni, mint üzemanyagot, meg a turbót -
bambano
titán
válasz zolikaDB #16955 üzenetére
mondj egy autót, amiben te képes vagy mind a négy kereket egymástól függetlenül és gyorsan fékezni a csúszáshatáron...
mondj egy autót, amiben képes vagy a kanyar belső ívén levő kereket önállóan fékezni, hogy jobban forduljon.soroljam még?
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
lujó55
őstag
3 havonta kiég a bal tompított fényszóró izzója. Akármilyen márka, akármennyire tisztán szerelem nem számít, 3 havonta nincs bal első lámpám. A jobb oldali meg még a gyári (4 éve). Mi a franc lehet vele? Már többet költök izzóra, mint benzinre
Astra G -
Calogero
addikt
válasz zolikaDB #16955 üzenetére
Nem kell minden elektronikát bele rendelni és kész....
Új autónak egyik előnye hogy azt teszel bele rendelésnél amire szükséged van....
H Astrának, J Astrának, Insigniának, minden márkának is van fapados változata.... ahogy te mondtad 3 pedál+ váltó..... Az hogy diesel meg benzin az felhasználástól és pénztárca vastagságától is függ.Nekünk pl fölösleges lett volna diesel Astrát venni az évi 15000 km-re, csak pénz kidobás lett volna (drágább vételi ár, magasabb szerviz költségek)
-
-
bambano
titán
nem, a diffin keresztül plusz nyomaték kerül a külső kerékre, ezért segíti a fordulást.
szerintem driftelni összezárt difivel szokás...ez nyilván csak hátsókerék meghajtásnál működik, de a kerék fékezése elsőkerekesnél is segít az íven maradni.
[ Szerkesztve ]
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Cola111
aktív tag
válasz lujó55 #16958 üzenetére
Szia!
Én az autó töltését ellenőrizném, az izzók fogyásának ez a leggyakoribb oka. Ha túl magas a töltőfeszültség akkor az akkumlátor elkezd "pezsegni" és kiéghetnek az izzók.Elképzelhető, hogy nem megfelelően van rögzítve a fényszóró, esetleg elmozdult, eltört a fül, és pici rezgések keletkeznek.
Írnak olyat is, hogy a tompított izzó vezetékébe betoldanak 1-1.5 vezetéket, ezt elfektetik a lábelkötegben. Ezen a darabon éppen annyi feszültségesés fog keletkezni, hogy az izzószál hőmérséklete néhány százalékkal esni fog. Bár ez elég barkács megoldás.
-
-
Cola111
aktív tag
válasz lujó55 #16967 üzenetére
Inkább cseréld ki az izzó foglalatát szerintem, ez olyan 2-3ezer forint lehet. Ha mérni akarsz akkor szükséged lesz egy multiméterre, megmérheted az indítómotor áramfelvételét,fontos mérni töltőfeszültséget (ha alacsony az érték akkor nincs elegendő töltés, az autó nehezen indul az akku tönkremehet.) Az akku sarkain mért töltőfeszültségnek minden üzemállapotban 13.6 V - 14.4 V között kell lennie. Érdeke lehet az autó üres fogyasztását is megmérni. Elvileg ilyenkor semmilyen fogyasztó nem megy, de ilyenkor is folyik némi áram,pl riasztónak,órának, ezt mérheted úgy, hogy leveszed az akkumulátor egyik pólusáról a sarut, és a multimétert ampermérőként a saru és a pólus közé iktatva megméred az átfolyó áramot ezután egy egyszerű képlettel kiszámolható t= C/I (t= idő, C= akumlátor kapacitása l= mért áram (A) Ha magas a töltőfesz akkor kezd pezsegni az akkud, ez károdítja a lemezeket a lehulló iszap pedig zárlatot okoz. Alultöltésnél az akku elleszulfátosodik, azaz szigetelik a felületetet
-
fero02
veterán
válasz lujó55 #16967 üzenetére
Nem bántásként mondom, de a szavaidból nekem az jön le, h egyáltalán nem értesz az elektronikához. Így viszont hiába is adunk tanácsot, úgy sem fogod tudni megcsinálni.
Legegyszerűbben multiméterrel tudod ellenőrizni a sarukon. Bár itt sztem nem ezzel lesz a gond, én inkább vmi kontakt problémára gondolnék.
[ Szerkesztve ]
-
zolikaDB
veterán
válasz bambano #16956 üzenetére
Ezzel mit akarsz mondani?
Én csak azt sugalltam, h megértem azokat, akiknek az autó autó. Nem robot. Akiknek számít az, h közvetlen legyen a gép, amit irányítanak. Ennyi.
Persze ettől még elolvadok egy Insignia formáitól (majdnem bájait mondtam), amikor először megláttam Németországban, voltak komoly elhatározásaim hirtelen -
neduddki
nagyúr
válasz Cola111 #16966 üzenetére
HI!
minimm, maugy ne agy neki ijjen tancsoakt ert legeti az otot, mindekinek obb lesz az villanuso szrelo:- )))
udv
neduddki
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
bambano
titán
válasz zolikaDB #16970 üzenetére
Ezt írtad: "Nem érzem, h az ilyen hiperszuper agyonelektonikázott/automatizált kocsik jobbak lennének, mint a 3 pedál + váltó kiépítésű alapgépek.". én meg leírtam, hogy de, jobbak.
azt nem írtam le, hogy nekem minimális tapasztalatom lenne-e vagy sem, 87 augusztusától van jogsim és saccra 300k fölött vezettem eddig többféle autót.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
_seth_
veterán
válasz bambano #16974 üzenetére
87 augusztusa? Le a kalappal akkor Én 85-ben születtem és 2002 óta vezetek, azóta kb 110 ezer kilométert mentem összesen.
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
bambano
titán
válasz _seth_ #16975 üzenetére
az elején keveset vezettem, 95 márciusában vettem az első saját autómat, attól kezdve teltek jobban a kilométerek... 87-ben érettségiztem, felvételiztem, levizsgáztam jogsiból és elvittek katonának, ez a tömör története annak a nyárnak
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
_seth_
veterán
válasz bambano #16976 üzenetére
Én 2002-ben megcsináltam, de 4 évig összesen csak pár kilométert mentem, ez a pár kb 3 2006-ban vettem az első autóm, azóta vezetek, 4 év kihagyás után a saját autómmal megtett pár kilométer után remegő kezekkel szálltam ki az autóból, hamar megszoktam persze de azért a jogsi szerzés után eltelt 4 év kb arra volt jó, hogy papírom volt róla de semmi több. Katonának már nem vittek el, eleinte akartam menni, utána vittek is volna hárman is, hogy menjek jó lesz de annyira nem fogott meg. 2006 óta is majd fél évet állt elsőnek a kadett, most pedig a vectra áll már november óta, nincs olajnyomás, motor darabokra szétszedve és nincs hiba sem... legalább lehetne látni, hogy na bumm xy tengely elkopott, z csapág totál kopott vagy valami törés vagy valahol repedés de semmi, ennél nincs is rosszabb hiba pláne ha valaki tudja, hogy milyen meló b vectrából motort kivenni.
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
zolikaDB
veterán
válasz _seth_ #16977 üzenetére
Én mindig is imádtam a kocsikat, de sajnos nagyon sokáig nem volt lehetőségem jogosítványra, kocsira meg pláne nem, aztán most eljött ez az idő is, meg a szükség is ezt hozta. Úh nemsoká már nem kérdezősködni járok ide, hanem tapasztalatot megosztani
Így utólag nem bánom már, úgy érzem, ehhez kellő érettség kell, és nem támogatom a 17 évesen szerezünk jogsit-dolgokat... -
TasiA
senior tag
-
bambano
titán
"Mi is a baj a 17 évesen jogsit szerzőkkel?": hogy olyan kérdésben nyilatkozott, amit jogsi nélkül nem lehet. vagyis nem a jogsinélküliséggel van probléma, hanem a vitatott kérdésben a tapasztalathiánnyal.
[ Szerkesztve ]
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
marsu
addikt
Ezzel én is így vagyok. Inkább költöm benzinre mint piára
Pedig az MV6 Omega százon simán többet tud inni mint én ...
Én is 17 voltam amikor megszereztem a B kategóriás jogsim.
Azóta már eltelt 20 év. De még mindig szeretem a hóban megpörgetni az Omegát néha. Hátsókerék hajtás rulez !!
Press any key to continue ...
-
_seth_
veterán
A kettő amúgy is kizárja egymást:
Én augusztusi vagyok és szeptemberben már 17 évesen megvolt a jogsim, gimi mellett volt rá időm és szerencsére lehetőségem is, hogy megcsináljam.
Hóban forogni én is szeretnék csak nincs mivel Ahhoz hátsókerekes passzolna
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
zolikaDB
veterán
válasz bambano #16983 üzenetére
???
Én csak annyit mondtam, h annyi és annyi buta ember van az utakon, és annyi taknyosnak van jogosítványa, aki ha kérdez is, már kiakaszt, h hihetetlen. Hogy sokan egyáltalán nincsenek felkészülve és megérve arra, h felelősségteljesen vezessenek. És ez számomra picit sokkoló. És úgy látom, elfelejtettem kitenni a "nem inge..." c. közmondást. Én 17 évesen és most 27 évesen sem rallyeztam volna/rallyezok, mert nem ilyen vagyok. Úgy mentem neki a dolognak, h inkább bukjak meg, és tanuljak a hibámból, mint sikerüljön szerencséből elsőre.
Eleve volt olyan emberke, akiről mondta az oktatóm, h alig volt 17, de már küldeni akarták, és ő nem javasolta a szülőknek... (lány). -
bambano
titán
válasz zolikaDB #16986 üzenetére
"Ugyan nagyon minimális tapasztalatom van autók terén, de. Nem érzem, h az ilyen hiperszuper agyonelektonikázott/automatizált kocsik jobbak lennének, mint a 3 pedál + váltó kiépítésű alapgépek."
konkrétan ennyit írtál, ez cut&paste volt.
ebben két hiba van:
- bevallod, hogy minimális a tapasztalatod. akkor miről akarsz beszélni olyan témában, amit csak személyesen érdemes megtapasztalni?
- elmondod a véleményedet, ami konkrétan nem igaz. a hiperszuper agyonelektronizált kocsik jobbak, mint az alapgépek. sokkal.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
zolikaDB
veterán
válasz bambano #16987 üzenetére
Hoppá. Rosszul értelmeztem, mint ahogy te is. Azt hittem, a 17 évesen jogsit szerző témára reagálsz.
Plusz: a két hiba gyakorlatilag egy, és ugyanarról a tőről fakad. Továbbá: véleményt fejtettem ki. Nem tézist fektettem le. A vélemény pedig szubjektív, nem lehet sem igaz, sem hamis. Nem állítás ugyanis. (Ha úgy érzem, h mennem kell aludni, az se nem igaz, se nem hamis, belülről fakad.)
Ahogy én látom, két tábor van, itt is, máshol is. Te (már amit kiolvasni az írásodból), aki szereti a hiperszuper technológiától övezve, karöltve való -akár- száguldást is, vagy csak közlekedést, vezetést. Illetve a másik oldal, aki élvezi a nem éppen 2011-es technikával való farolgatást a havon. Amikor nem akar x fajta elektronikai megoldás beleavatkozni a fizika törvényeibe. De ez így van jól, nem lehet mindenki egyforma, és nem szeretheti mindenki a gyümölcstortát, mert akkor baj lenne. És rendben van az is, ha páran azt mondják, a zserbó bizony sokkal jobb, mint a gyümölcstorta.
Csak ennyit szerettem volna elmondani, ez az én látószögemből való, az én szubjektív véleményemet tükrözi. -
-
-
zolikaDB
veterán
válasz bambano #16990 üzenetére
Na jó, nekem ez sok. Beszéljünk inkább az Opelekről, mert ez most kocka fogalomtár, nem logout.
Cola111: arra gondoltam b.szod, h van az az ember, aki 100%-osan ragaszkodik a technológia legfrissebb vívmányaihoz, meg van az, aki lekakálja a környezetvédelmet, high-tech-et és imád egy hörgős V6-al vagy V8-al padlógázzal farolgatni, és nem érdekli, h az ő kocsijában van-e ESP meg ABS, meg ilyenek.
NA. Ne spilázzuk már túl.
Majd ha lesz napi szinten alkalmam egy Corsa 1.3 dízelt terelgetni, és spórolni a kisfogyasztással, vagy ellenkezőleg: egy Omegával kereket füstöltetni, akkor elmondom, nekem hogy jött le -
fero02
veterán
Új hozzászólás Aktív témák
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- Csúcsminőségű biztonsági kültéri okoskamera félár alatt
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel
- Magyar menüs Saeco Picobaristo OTC (HD8927) tejtartállyal
- NETATMO időjárás állomás készlet eladó!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest