-
Fototrend
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Mágus2
Közösségépítő
-
J&P
tag
JHONNY 79, tűzkarika? Az valami tömítés a pd elemnél? Tudtommal a elemeket nem vette ki.
yodamester10, nem tudom, olyan random szerű ez, de Mágus2 javaslata szerint először megnézem a csatlakozó lábait, ha utána sem lesz jó akkor mint írta át lesz cserélve a pd elem.
Köszönöm Mágus2! Egy kérdésem lenne, szelepfedél csavarjainál van meghúzási sorrend, és mennyi nyomatékkal kell meghúzni? Köszönöm!
[ Szerkesztve ]
-
iceQ!
addikt
Sziasztok,
Ritka dolgot keresek az autómhoz: antenna erősítővel. Régi Audi megoládás (2000), nem találok ilyet sehol. Esetleg lehetne ezt valamivel helyettesíteni?
[ Szerkesztve ]
Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is! A csavargó embert nem lehet munkára fogni! Samsung S23 Ultra Dual SIM | Notebook: HP Omen | Car: Volkswagen Passat B6 1.9 PD TDi BLS
-
iceQ!
addikt
válasz molnarpeter #180304 üzenetére
A szürke rész a lényeg. Aki csak A3-as audit bont se látott még ilyet, ez a vicc..
Ilyen elb@szott egy megoldást nem láttam. Elméletileg ha összehozom a szürke kis box nélkül, akkor menni fog. Nem tudom mi célt szolgál, talán valami erősítő lenne?
Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is! A csavargó embert nem lehet munkára fogni! Samsung S23 Ultra Dual SIM | Notebook: HP Omen | Car: Volkswagen Passat B6 1.9 PD TDi BLS
-
Reggie0
félisten
Ha voltam olyan hulye, hogy a galvant elbarmoltam a kasznin, akkor azt hogyan tudom helyreallitani? Ezek a cink szprék ernek valamit esetleg van ajanlott termek? Vagy valami egyeb bevalt eljaras?
-
Carlytoo
aktív tag
Sziasztok,
Van egy Vw passat b5.5 (1.9 pdtdi) alany. Nagyobb sebességtartománynál (>100) kerékcsapágyra emlékeztető búgó hangot hallok, csak picit vékonyabb az a hang. Tehát nem az igazi kerékcsapágy hang. Váltó búgásra gyanakodtam ,de elvileg az gázadásra, illetve motorfékezéskor szokott előjönni. Itt ha kilököm üresbe is hallatszódik. Más tünet nincs. Szerintetek mi lehet? Komplett első futóműcsere megvolt.
"No sacrifice is too great, no treachery too small" - Inquisitor Horst
-
iceQ!
addikt
Nem az erősítő hiánya a baj vagy is szerintem nem baj, de lehet az lenne, hanem az hogy ezzel együtt van oda fogatva a tetőhöz, aluról. Nagyon sz@r megoldás. Nem láttam még szétszedve, de szerintem amit küldtél az jó is lenne. (ha az erősítő nem nagy hiány a rádiózáshoz.)
Pont egy olyan évjáratu autóm van ami Facelift előtti de jóval a sima A3 utáni, ilyen fél FL-es.Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is! A csavargó embert nem lehet munkára fogni! Samsung S23 Ultra Dual SIM | Notebook: HP Omen | Car: Volkswagen Passat B6 1.9 PD TDi BLS
-
atos19881101
senior tag
Mágus
Mennyire összetett művelet átalakítani a szekeret manuálisra automatáról? Kell hozzá kábelkorbácsot is hegeszteni?/** while (state(Korso) != BROKEN) go (Korso, &Kut) **/
-
grizlisandor
addikt
válasz atos19881101 #180316 üzenetére
Napokban néztem a témáról egy videót(youtubealert), van több része is.
-
atos19881101
senior tag
válasz grizlisandor #180317 üzenetére
Köszi! Esetemben azért a motornak nem kell kiugrani tudtommal. Viszont motorvezérlő ha jól tudom kell egy manuálisé, illetve nem tudom, hogy a váltóvezérlőt ilyenkor csak kukázni kell és szevasz, vagy kell a kábelen is mókolni.
/** while (state(Korso) != BROKEN) go (Korso, &Kut) **/
-
atos19881101
senior tag
Ahogy nézem nem rakéta tudomány: [link] (YT)
/** while (state(Korso) != BROKEN) go (Korso, &Kut) **/
-
Csabadi
tag
válasz atos19881101 #180319 üzenetére
Szia, bölcső, váltó,kuplung/lendkerék, kulissza, féltengelyek, önindító, (motorvezérlőt csak át kell kódolni) pedálsor... Elvileg az autómata váltónak külön kábelkorbácsa van amit csak kukázni kell. Ami érdekes lenne, hogy 5 v 6-os váltót akarsz(féltengelyek miatt) Amit max hekkelni kell az a tolatólámpa kapcsoló és a kuplung pedál jeladó-tól a vezerlőig(tempomát miatt) nagyából ennyi
-
atos19881101
senior tag
válasz Csabadi #180320 üzenetére
A videoban a srác mondja, hogy bölcsőt nem kell cserélni, mert lehet kapni tartóbakot ami jó hozzá. Csak nem tudom mi a cikkszáma.
Mi a különbség az 5v6 között? Nem tudsz valakit, aki elvállalna egy ilyen átalakítast?
/** while (state(Korso) != BROKEN) go (Korso, &Kut) **/
-
Csabadi
tag
válasz atos19881101 #180321 üzenetére
Féltengely hossza nem stimmel az 5 és 6-os váltós között.Nem tudok sajnos.. De mágus biztos megoldja, neked a cserét
Egyébként én tuti hosszú 5 tennék föl. GGB azt hiszem a kódja. Mert ezekkel nincs gond és nem érzékeny csak a "gyári" olajra.Meg nem kezd el búgni/zúgni meg persze olcsóbb is mint a 6-os.Mert ugye mindenkinek a 6-os megy tönkre...
[ Szerkesztve ]
-
atos19881101
senior tag
válasz Csabadi #180322 üzenetére
Nem tudom mi legyen ... lassan legszívesebben felgyújtanám a francba az egészet. Úgy volt, hogy kap új olajat tegnap. Erre leengedésnél kaptam az ajándékot, mégpedig reszelékes az olaj. Illetve szép szürke. Ment is vissza bele... 4-500kért álltak volna neki, mondtam köszönöm nem kérem. Most keresem a megoldást. Ami fura, hogy szépen váltogat, semmi tünet. De valami morzsolódik ott bent..
Itt ment el a kedvem az automatázástól. 60k-val
ezelőtt volt szétborítva ez a szarkupac. Erre megint befosik, nálam, aki szinte minden szarra odafigyel.Video alapján nem olyan vészes az átépítés. Ha lenne itthon emelőm még neki is állnék. Viszont aminek utána kell járnom, az a papírozás. Mert ahogy olvasom itt lehet szívni a jó magyar bürokráciában.
[ Szerkesztve ]
/** while (state(Korso) != BROKEN) go (Korso, &Kut) **/
-
veterán
válasz atos19881101 #180323 üzenetére
Hideg fejjel kell ezt átgondolni.
Leengedném az olajat, amennyi lejön, annyi frisset vissza bele. Lehet ezt rendszeresen ismételni. Aztán megy ameddig megy. Ha majd elromlik, akkor tolnám be az automatáshoz. Ki tudja, talán sokat elmegy még.
-
Csabadi
tag
válasz atos19881101 #180323 üzenetére
Persze ez mindig így van, ha valaki odafigyel az csak szo.ik sajnos... Egyébként úgy rémlik mintha felújított váltó lenne a kocsidon. Garancia?
Ezt egyik csoportból fotóztam ki átépítés volt a téma 1honapja [kép][ Szerkesztve ]
-
atos19881101
senior tag
válasz focvis #180324 üzenetére
Pont azért ment bele vissza a régi olaj, mert az új olaj lehet nagyobb kárt tenne benne mint amit használna. Friss olajnál nagyobb lenne az olajnyomás...
Hideg fejjel persze. Csak mikor az autó értékének a felét kérik egy szar váltó miatt, az már az “ott bszódjon meg az egész” kategória.
csabi
Igen mikor megvettem, után rögtön szétment benne a D kuplung. Akkor szétborították, kicserélték, kapott új olajszivattyút, tömítések, olaj, szűrő... annak 4 éve. Garancia már rég nincs. Most abban bízok, hogy a wandler adta meg magát, mert ahhoz még nem lett hozzányúlva. De annak viszont komolyabb tünetnek kellene lennie.. az meg nincs eddig.Ez az átalakítási engedély nem tudom hogy van.. ennek kell utána olvasnom.
[ Szerkesztve ]
/** while (state(Korso) != BROKEN) go (Korso, &Kut) **/
-
molnarpeter
nagyúr
válasz focvis #180324 üzenetére
+1, jobb a friss olaj, a reszelék csak beragad és tovább koptat szvsz, és ez a legolcsóbb lehetőség. Nameg ott vannak az ezer éves vasak, amik még mindig elketyegnek úgy ahogy, csúnyán váltva, stb, de nem álltak meg teljesen. Meg ha működik a váltó, kereskedőnek betolni, vagy hiba gyanúval elpasszolni akár de ha már gyanús a wandler, csak olcsóbb azt a gyanút javítani, mint komplett átalakítás lepapírozással
[ Szerkesztve ]
-
Csabadi
tag
válasz atos19881101 #180326 üzenetére
Szerintem én a helyedben 1ft-ot nem költenek az autómatára(se nyomatékkuplungra) Meg kell csinálni man 5-re és örök élet. Nyilván pénz az is de szerintem 200-250ből kijön ha magadnak csinálnád lehet kevesebb. Itt az a kérdés hogy új kuplung/lendkerék vagy bontott jó állapotú. Én a másodikra mennek rá.A költségek miatt.... Még felénk unix/bardi luk lendkerék nulla, gatya rossz mind. Plusz mostanság az Unix kéri garanciakor a be építési számlát, helyet stb tipródnak nagyon, mindig is volt náluk ilyen de nagyon körülményes már a garanciális csere... Pl bardi autó bosch feszültsegszabályzo 3hete garizák vicc
Persze ez az atirasi mizéria egész műszaki vizsgáig várhat szerintem, senki nem fogja nézegetni így nem kell kinyomni annyit egyszerre
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz atos19881101 #180326 üzenetére
A váltósnak is csak feltételesen hiszek, amikor a dányi szakinál emailben érdeklődtem a teljes átmosás felől, ezt a választ kaptam:
"... köszönjük a megkeresést.
Sajnos nem tudunk teljes olajcserét a fenti típuson végrehajtani...."
Volvo 6-os Aisin, kimondottan elterjedt típus, így meglepődtem, felhívtam, telefonban azt mondta, hogy mivel már 19X ezer km van benne és nem tudni, hogy volt-e korábban cserélve benne az olaj, nem vállalják, mert utána csúszni fog a váltó.
Máshol átmosattam, nem csúszik. (Legközelebb sima csere lesz, max. többször egymás után, vagy sűrűbben.)A legolcsóbb - akár háztájilag - cserélni az olajat; ha nem válik be, még mindig
felgyújthatodátépítheted. Szvsz. -
Csabadi
tag
Szeretnék szintereztetni rugókat(futómű) Szerintetek sérülhet a rugó vagy gyengülhet a szinter utáni hőkezelés során?Gondolok itt ara, hogy kilágyul vagy kemenyszik vagy belső szerkezetileg nem lesz baja. Nem tudom hány fokon égetik rá a szintert... Vagy esetleg más ötlet a felújításra?
-
atos19881101
senior tag
válasz Csabadi #180328 üzenetére
Én is a manual átalakítás irányába mennék el, de a gondom, hogy nem tudom ki vállalná el itt a környéken. A szerelőmet kérdeztem, ő nem. Én sajna nem tudom itthon megoldani, mert nincs hozzá emelő.
focvis
A váltós ajánlotta kifejezetten, hogy ne rakjunk bele új olajat. Korrekt fickó, így hiszek neki. 1 órát ott volt az emelőn az autó, de 1Ft-ot nem kért. Azt mondta mivel nem tudjuk mi járja az utolsókat, azért veszélyes az új olaj a nagyobb nyomás miatt. Találkozott olyannal, h feltöltötték újjal, majd szét is ment a váltó pár km után./** while (state(Korso) != BROKEN) go (Korso, &Kut) **/
-
Attix82
őstag
válasz atos19881101 #180331 üzenetére
Én a helyedben megpróbálkoznék egy bontott váltóval. RacerBazáron van is, vagy Bontópláza. A manuálisra alakítás gyanítom engedélyköteles.
-
Attix82
őstag
válasz atos19881101 #180333 üzenetére
Lecsavarozod a dekni alját, látni fogod van e fémszemcse...sőt a bontosnál lecsavarod vagy ő. Ha ebben a helyzetbe lennék én megkockáztatnám.
-
válasz atos19881101 #180335 üzenetére
A manuálissal is.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
Attix82
őstag
válasz atos19881101 #180335 üzenetére
Persze akadhat, de nem egy autó ára.
-
MunezXBK
nagyúr
válasz atos19881101 #180337 üzenetére
Én anno 60.000-ért vettem 6-os váltót. Meg 20.000 volt a szereldmagad.
-
atos19881101
senior tag
válasz MunezXBK #180339 üzenetére
Átépítetted te is? Szereldmagad itt nincs a környéken, vagy csak nem tudok róla.
Attix
Az alapvető gond, hogy egy váltó felújító alap hangon 300alatt nem áll neki. Ha még egy kis baja is van... mert nem ad másképp rá garit, hacsak nem cserél benne mindent, amit jónak lát.[ Szerkesztve ]
/** while (state(Korso) != BROKEN) go (Korso, &Kut) **/
-
MunezXBK
nagyúr
válasz atos19881101 #180340 üzenetére
Nem, manuál - manuál csere volt.
-
atos19881101
senior tag
válasz MunezXBK #180341 üzenetére
Értem.
Mágus
Ha itt vagy. Most beszéltem egy bontóssal, GGB váltót tudna is adni potom 30k. Össz-vissz az alkatrészek lennének olyan 100k. Viszont említette a kolléga, hogy szerinte a főtengelyt is cserélni kell a motorban. Ez való igaz? Mert akkor az szívás .../** while (state(Korso) != BROKEN) go (Korso, &Kut) **/
-
atos19881101
senior tag
válasz atos19881101 #180342 üzenetére
Na egy másik bontós meg azt mondta, csak tűgörgő ami nincs benne az automatában. Azt kell rárakni. Most ki tudja rosszul?
/** while (state(Korso) != BROKEN) go (Korso, &Kut) **/
-
Csabadi
tag
válasz atos19881101 #180343 üzenetére
Szía, második bontós mondott igazat, ez 100% csak az a tűgörgő(támcsapágy kell) cseréltünk mocit egyik ismerősnek és automata kocsiból jött a motor.
-
zoo8800
veterán
válasz atos19881101 #180346 üzenetére
Ha a helyedben lennék, én nem cserélném ki a váltót, amíg tönkre nem megy az automata. Valami kopik odabenn, de ki tudja, meddig bírja még... lehet, hogy sok méter van még benne.
rip and tear, until it is done
-
Kiskokó
veterán
válasz atos19881101 #180323 üzenetére
Bocsi, hogy bele vau vau.
De jaaaaj de átérzem a helyzeted.Ugyan így vagyok vele, hogy féltem, vigyázom, szervizelem, minden az autót és rittik van valami baja... aki meg leszarja, lelakja , tiporja nem szervizeli annak meg semmi baja a kocsival... fuuu
A tiedben még 5hp19 van ha minden igaz, ki és hol csinálta. Manapság az a váltó már olyan régi és elterjedt, hogy aki azt nem tudja össze tenni rendesen az egy balfasz.
Nem olvastam vissza nem tudom mit csináltatok rajta pontosan, de az olajhűtő az egyik "gyengepontja" Ha váltó felújítás után nem cserélték ki akkor = hogy tönkre fog menni hamarosan újra a váltó. Mondjuk ha 60k-t elment... akkor más lehet vagy nem tudom... érdekes. Mi lett csinálva rajta pontosan ?
[ Szerkesztve ]
| Saabe™ | Keep Calm And Drive Quattro | <3 SHIBA INU <3 |
Új hozzászólás Aktív témák
- A Samsung hazánkban is piacra dob idén egy friss Micro LED tévét
- Milyen házat vegyek?
- Router gondok
- Hardcore café
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Gyúrósok ide!
- OLED TV topic
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Egyre gyorsabban ügyködik saját HBM memóriáján Kína
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- További aktív témák...