-
Fototrend
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
tomeedey
csendes tag
válasz atos19881101 #81796 üzenetére
Mágus köszi!
A jól beállított eeprom módosítástól (LE növeléstől) tényleg kevesebbet fogyaszt a TDI. Olyan ez mint az én esetemben a 110LE verzió kb fél literrel eszik kevesebbet mint a 90LE verzió, mikor a motor ugyanaz. Ha végiggondoljuk, a nagyobb teljesítményre képes motor általános használat mellett (tehát ha nem nyomod ki a szemét) kevésbé erölködik mint a kisebb, tehát optimálisabb tartományban üzemel gyorsításnál, nagyobb hatásfokkal.
Javítsatok ki a tévedek.
Jah és azt hozzá kell tenni, hogy ez a gyakorlatban sokszor nem teljesül, mert a székbepréselődés olyan mint a drog, rászokunk a padlóra Természetesen így ez is nyakalja a gázolajat
[ Szerkesztve ]
-
Dr.Zoo
senior tag
válasz atos19881101 #81798 üzenetére
Közel 50 ezret mentem csippelt autóval. Akkor hazudok? (csak egyet árulj el nekem: ha benzinesed van, sose mentél megírt szoftos TDI-vel,- akkor miért állítasz dolgokat? )
Morris: persze, priviben adok szívesen elérhetőséget, 40 forint körül írnak normàlis szoftot. Szerintem.
Rvilike: ha Te mondod...
[ Szerkesztve ]
"decretum... Ugros eliminandos esse / rendeljük, hogy a magyarok kiírtassanak."
-
MunezXBK
nagyúr
-
Kiskokó
veterán
A6 3.0tdi gyári ABT chip papiron 270Le... mégse eszik kevesebbet sőt.. sztem nyugodtan mondhatom +1L
És ez azé nem is annyira Sanyibácsis chip mint itt valaki beszélt róla...
Amúgy így vettük... nekem esze ágába nem lenne chipelni 225Le őt.. max ABT- de annyit meg ki a franc ad érte..[ Szerkesztve ]
| Saabe™ | Keep Calm And Drive Quattro | <3 SHIBA INU <3 |
-
tomeedey
csendes tag
válasz Balupapa #81803 üzenetére
Nem fogok vitatkozni Én a saját szememmel láttam a 3.5 literes fogyasztást egy 1.9 TDI csippelt Golf II-ből. Általános használat mellett a bikább motor rövidebb idő alatt építi fel a sebességet kisebb gázon mint a gyengébb nagyobb gázon. Persze pár alkatrészt 10-20e km-enként cserélni kell mert jobban igénybe van véve.
-
atos19881101
senior tag
válasz Dr.Zoo #81805 üzenetére
Gyári TDi van a családban, hajtottam már párszor. Azzal is el lehet ketyegni 5-5.5l körül. Gondolom ha meg lenne csippelve akkor meg enne 4-4.5l nem? Hát akkor már a gyárból úgy jönne ki ... De tudom .. optimalizálás.
Testvérem autója is csippelve volt, Ő sem fejtette át hétvégente a tartályát hogy elférjen benne a többlet üzemanyag. De cserébe legalább 150k-nél megfeküdt neki a kettős-tömegűje + a motor is beadta a kulcsot. (Nem, nem TDi volt, szar Rönó DCi).
/** while (state(Korso) != BROKEN) go (Korso, &Kut) **/
-
MunezXBK
nagyúr
válasz atos19881101 #81813 üzenetére
Az a dCi simán is letérdel annyinál.
-
Dr.Zoo
senior tag
válasz atos19881101 #81813 üzenetére
Mégegyszer leírom, (bár igaz ittam ma 4 pályinkát, meg két barna Budot, és nem vagyok színjózan) hogy közel 50 ezer kilómétert toltam a SAJÁT szaromba, ami meg van írva... Akkor én vagyok helikopter?
"decretum... Ugros eliminandos esse / rendeljük, hogy a magyarok kiírtassanak."
-
hdman
őstag
válasz atos19881101 #81813 üzenetére
A két dolgot ne mosd össze. Ok, hogy a chip miatt jobban terhelve van pár dolog, köztük a kettőstömegű is, de ezek alapból, széria állapotban is cserések 150-250e körül. "Kopó alkatrész." (nálam pl 169e km, igaz chippes volt szinte végig,jelenleg is, talán 15e kmt nem volt az)
A DCI meg alapból fos, csoda, hogy ennyit elment (ez csak vicc, de kétlem, hogy csak a chip fektette meg a motort, volt ott sztem más gond is, nagynyomású, stb. Kényes egy vas a dci. )
[ Szerkesztve ]
Sopron city :)
-
Morris
veterán
De most komolyan. Mit jelent az, hogy optimalizálás?
Miért nem eleve így jönnek ki a gyárból ezek az autók? Miért nem jobb programot írnak rá? Tényleg nem vágom.
Hogy lehet erősebb a gép? Vagy akkor gyárilag fojtva van?[ Szerkesztve ]
-
hdman
őstag
válasz Morris #81819 üzenetére
Valamilyen szinten fojtva. Dióhéjban: a gyári szoftnak mindig és minden körülmények között meg kell felelnie, pl extrém hidegben, vagy az alpokban, hegymenetben klimával rúgva is, plusz nem árt, ha tudja hogy nem ukrán mocsárdizel van benne.
Zoo már irta, hogy a csippes megmondja neki, hogy hé öcsém magyarországon vagy, kontinentális éghajlat, nem várható -50 fok, és nincsenek 8000 méteres hegyek
Persze a dolog kicsit összetettebb, a nagyobb chippes oldalakon vannak kevésbé pongyola irások a dolgok pontos miértjéről.
Megértettem thx - M
[ Módosította: Morris ]
Sopron city :)
-
Dr.Zoo
senior tag
válasz Morris #81819 üzenetére
Már ezt is leírtam egyszer....
Azért, mert annak a nyomorult kocsinak MINDENHOL ugyanúgy kell mennie, ezért lehet finomítani a gyári szofton úgy, hogy megmondod neki a felhasználás helyét, az üzemanyag minőségét, magyarul OPTIMALIZÁLOD hozzánk. Az itteni körülményekhez. Így ok?"decretum... Ugros eliminandos esse / rendeljük, hogy a magyarok kiírtassanak."
-
válasz atos19881101 #81813 üzenetére
Látom csak szajkózol és nem akarsz elfogadni dolgokat.
1: a teljesítmény növelés és az optimalizáció nem ugyan az! Csak a magyar hülye hívja mindkettőt chiptuningnak
2: a teljesítmény növelés esetén hamarabb ki lehet nyírni bizonyos alkatrészeket, de ehhez hülyének kell lenni, nem mellesleg azok a bizonyos alkatrészek az alapból hülye átlagnál is meghalnak, max kicsit később.
3: az hogy valami kevesebbet fogyaszt nem egyenlő azzal, hogy termeli az üzemanyagot. Viszont ha a jobb paramétereknek köszönhetően egy kuttya közönséges - nem teli talpas!- 0-50 hamarabb történik meg, akkor az az átlagon lefelé lendít nem felfelé. Ehhez megint kell egy egészségesfejbőrmentalitás.
4: a többiek és én is leírtuk nem egyszer - a gyár minden helyen való használatra készíti az autót, a lehetőségekhez mért legjobb élettartam időt szem előtt tartva. Mit gondolsz a Mercinek (pl Brabus) meg a többi nagynak miért van gyári tuning részlege, amik a gyár jóváhagyásával és garanciájával adják horror pézen a szoftot? Abból kiindulva amit írsz , biztosan azért mert mindenki hülye
5: én magam nem vagyok a híve a mókolásnak -ha gyári ha nem, de nem is szólok bele olyan dolgokba amihez nem értekhttps://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
válasz atos19881101 #81813 üzenetére
És még egy dolog: a VW konszern VIN kódjai nem viczből vannak. Nézz utána, vannak kódok a Skandináv és az egyenlítői használatra is. És ez bizony motor optimalizációt jelent gyárilag.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
atos19881101
senior tag
válasz bitpork #81825 üzenetére
De ezt már egyszer leírtam. Akkor is megkaptam, hogy a Józsibácsi a sarkon okosabb a motor tervezőjétől. Akkor is abbahagytam, most is abbahagyom. [link]
ui.: Hétfőn munkahelyen felkeresem a Győri motorgyár egyik motor tervezőmérnökét, és komolyan rákérdezek ezekre.
[ Szerkesztve ]
/** while (state(Korso) != BROKEN) go (Korso, &Kut) **/
-
ßrainiac
addikt
Par Golf talis kep
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz atos19881101 #81826 üzenetére
Azt a választ fogod kapni, hogy a dinamikusabb motornak magasabb a károsanyag kibocsátása. Meg van kötve a kezük az euro normával. Józsibácsit meg az hidegen hagyja.
-
válasz atos19881101 #81826 üzenetére
A VIN kódokkal kapcsolatban nagyon szívesen venném a megerősítést vagy cáfolatot, mert ugyan ezt usa audi fórumon olvastam ,de jó lenne ha nem égetném magam valótlansággal.
Amit biztosan tudok , hogy a passatom meleg éghajlatú országkódot kapott, az előző allroad északi hideg övit.https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
joshua7
veterán
Most értünk vissza a találkozóról. Egész korrekt volt, bőven megérte elmenni. Képeket akkor viszont már nem linkelek én is.
Semper Fi
-
-
net84
őstag
Jonapokat!
Nem reg jartam erre, csak regen irtam .Felnyitottam a motorhaztetot, mert mikor maskor, ha nem a "hetkoznapba iktatott pihenes, kirandulas" alatt dontenek a kieges mellett az izzok.
Talaltam egy elrepedt csovet (kek szigetelo szallaggal "orvosolva"). Itt
Feltetelezem valami levego mennyiseg meros cso. A pipa resze van elrepedve, a szigetelo szalag most osszetartja.
Mennyire surgosen rohanjak ilyen csoert? Egyaltalan mit keressek?Read only...
-
atos19881101
senior tag
válasz bitpork #81829 üzenetére
Igen a VIN kóddal kapcsolatban igaz az, hogy más más országnál különbözik. Minden autónak megvan a cél országa. (De többet ne akarj tudni. )
(#81828) Mágus2
Igen gondolom. Sőt ha egyáltalán fogok választ kapni, mert gondolom ezek nem éppen a nagyközönségnek szánt infók./** while (state(Korso) != BROKEN) go (Korso, &Kut) **/
-
Ace owner
addikt
Tali jó volt, jövőre remélem már legalább a látogatói parkolóba beállhatok
Galaxy Fold 4
-
-
-