Új hozzászólás Aktív témák

  • c41r0^

    őstag

    válasz c41r0^ #32293 üzenetére

    Köszi a tippeket, de sajnos nem váltak be.

    A hibabajelentés miatt ránéztek a vonalra, de aki felhívott a DIGI-től napközben azzal, hogy semmi hibát nem lát a switchükön az adott porton, amin lógok, és az bizony 100 Mbit-re van az beállítva és minden OK, annak sztem még az MTU állítás is idegen téma volt, szóval szerintem hiába írtam le nekik ilyen részletesen ill. a telefonban is hiába magyaráztam, nem sok jutott el hozzájuk belőle...

    Megnéztem a lakásban a kábelezést kábelteszterrel: a belső UTP szakaszokkal egyenként minden rendben, 8/8 szál OK. Reggel megnézem majd a lépcsőházból a lakásba bejövő szakaszt is, amihez hozzáférek. Ezen szakaszt sem tudom végig ellenőrizni, mert meg van toldva egy RJ45 toldóval, a villanyóra szekrényben, mivel én a negyediken vagyok és a switch meg a másodikon van.

    A pontos kábelezés így megy:
    DIGI switch a 2. emeleten - UTP kábel a 4. emeletre - RJ45 toldó a 4.en a villanyóraszekrényben - UTP be a lakásba az óraszekrényből - lakásban RJ45 toldó (beállás vége) - lakáson belüli hosszú UTP kábel a szobába - RJ45-RJ11 Y toldó telefon miatt - UTP kábel - router WAN port

    Reggel letesztelem majd a "lépcsőházi utolsó bontható -> szoba" szakaszt.

    Próbáltam újra a direkt PPPOE-t, de értelemszerűen a RJ45-RJ11 Y toldót lecsatlakoztattam és a bejövő UTP-t közvetlenül bedugtam a NIC-be.

    Így direkt PPPOE-vel a legjobb eset az, ha felkapcsolódik, de utána 3 ping-nyi idő után meg is szakad a kapcsolat. Próbáltam MTU-t is állítani megint, magára a PPPOE kapcsolatra (a Win alapból 1480-al hozza létre a PPPOE kapcsolatot), 1492-vel, 1472-vel is. Ugyanaz az azonnali szakadás van connect után, vagy 651-es hibával fel sem csatlakozik (ilyenkor utána mindig vártam 2-3 percet és felcsatlakozott), de ha csatlakozik is, egy kisebb terhelés után egyből bomlik és reconnectel...

    Próbáltam megint a PPP szoftveres tömörítést ki/be kapcsolni, nincs eredménye...

    Még mindig routerrel van a legnagyobb sikerem, a router PPP kapcsolatánál beállított (alap) 1480 MTU-val. Így egyszer megint visszajött a 100/50 Mbit/s kb. 2-3 percig, aztán reconnectelt a WAN port, utána megint szakadozva ment. Ez ilyenkor azt jelenti, hogy sok kifelé menő csomag van, de befelé jó ideig semmi, majd megindul, de megint leáll. Tehát akadozva megy. Ugyanígy akadozik akkor is, ha a router WAN PPP MTU-t 1492-re vagy 1472-re állítom, tehát ez sem megoldás.

    Majd ezek után próbából csináltam a router WAN-ján egy MAC klónt (a PC NIC MAC-jére klónoztam), hogy a DIGI switch felejtse el a routerem gyári WAN MAC-jét, hátha frissül valami, és erre most beállt megint fix 10/10 Mbitre, ezért így hagytam, mert legalább most van net. Viszont ha erre a 10/10-re beáll a router, akkor ez mindig betonstabil, ping 2 msec és speedtest közben is annyi, igaz csak 10/10, de most még mindig ez a legjobb, amit el tudok érni...

    A router status-ban a WAN IP-je 100.-al kezdődik.

    WAN
    MAC Address: mindegy
    IP Address: 100.67.3.142 PPPoE(Connect Automatically)
    Subnet Mask: 255.255.255.255
    Default Gateway: 100.67.3.142
    DNS Server: 193.110.56.8 , 193.110.57.4

    Viszont a valós IP címem már 94.21..., tehát szerintem ez így jó (mivel a 100.67... egy reserved IP tartomány, amit a DIGI switch és a routerük használ az egymás közti kommunikációra gondolom), bár mikor tökéletes volt a net, akkor sajnos nem néztem meg a routeren a WAN IP-jét, hogy mi látszott.

    Szóval nem tudom, mi van, de eléggé idegesítő a dolog :O Ezek után eléggé kizártnak tartom, hogy a lakásban lévő kábelek / eszközök a hibásak vagy nem jól konfiguráltak. Ha valamelyik RJ45 toldó lesz rossz, akkor az LOL lesz. De nem hagyom annyiban, megírom majd, mi lett a megoldás.

Új hozzászólás Aktív témák