-
Fototrend
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Qru
MODERÁTOR
válasz brumi1024 #157597 üzenetére
Tiszta új/kínai Volvo akkor.
Ja ha már villany, ma én is igyekeztem környezet tudatos lenni, szépen el is értem reggel 83 pontot a 100-ból a 11.5-es fogyival. Sztem lesz még itt fejlődés...
Fehér Farkas: A start/stop-ot én mindig kiakpcsolom illetve az automata sávtartást is csak autópályán kapcsolom be.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Reggie0
félisten
válasz #89309696 #157566 üzenetére
A TCS lenyegeben a kiporgesgatlo. Az ESC pedig harom alrendszer osszessege: ABS, EDL es TCS. Ahol kulon kapcsolhato, ott attol fugg, hogy a gombot mennyi ideig nyomod meg, ha csak egy masodpercre, akkor csak a kiporgesgatlot kapcsolja ki, ha hosszan, akkor a komplett ESC-t kapcsolja ki, azaz a kiprogesgatlot, blokkolasgatlot es az elektronikus differencialzarat.
Akkor kell hasznalni, ha havas vagy saros uton ki akarod mozgatni a kocsit vagy hintaztatni kell. Ezen felul meg havas uton lehet celszeru kikapcsolni, ha jol vezetsz, mert nem fekezi meg a kereket, ami lassulashoz es elakadashoz is vezethet adott esetben.[ Szerkesztve ]
-
SzlobiG
félisten
Sziasztok!
A szüf lekérdező a képeket már nem mutatja a műszaki/eredetvizsgánál?
Biztos volt már téma, de hiába kerestem rá... -
#89309696
törölt tag
válasz Reggie0 #157604 üzenetére
Azt tudom melyik mit csinál, csak azt nem melyik különbözteti meg a teljesítmény elvételt vs. teljesítmény elvétel+ráfékezést a kipörgő kerékre. Ha sárban kipörgő kerékről beszélünk, elindulásnál. Ez ASR vagy TC néven fut addig oké, de nem mindig tud ráfékezni a kerékre és ezt nem szokásuk külön megemlíteni.
Az már csak hab a tortán, hogy minden gyártó másféle három betűs nevet ad ugyanannak a rendszernek.Melóban van egy 2010-es Caddy, az pl. nem fékez rá a kerékre ha elrúgom neki, csak visszaveszi a teljesítményt, fordulatot. Jégen, sárban, akárhol. Elég ciki szerintem egy ilyen korú autónál, ha ezt nem tudja. És nem hívja fel a figyelmet semmi ennek a tudásnak a hiányára. Mindegyik simán ASR vagy TC néven fut.
ESP az van, kicsit tempósabban veszek be egy murvás földútra kanyart már recseg meg villog is, de ha csak rántok a kormányon a földúton már arra is egyből vinnyog meg darál és dobja is vissza magát egyenesbe.
Ez a dolga. Kár, hogy az enyémbe nincs. Viszont elpörgő kerékre nem fékez rá. -
-
#89309696
törölt tag
válasz stickermajom #157609 üzenetére
Differenciálzárat imitál, elektronikus diffizárnak is szokás hívni. Ráfékez az elpörgő kerékre amire a kocsi egy picit meg tud mozdulni előre, majd a másikra és így felváltva. Szokták ezt azzal a magas fekvőrendőrrel is bemutatni.
Csak épp nem nagyon van külön neve, bár általában EDL vagy EDS néven azért belebotlani, de nem kürtölik világgá sunyin, amelyik kocsi nem tudja. Pedig teljesen alap dolognak kéne lennie, a teljesítmény elvétel önmagában semmit sem ér ha egy oldalon teljesen elpörög a kerék, a másik oldalt meg tudna fogni.
És ezek szerint a TC sem határozza meg hogy ezt tudja-e, ahogyan az ASR sem határozza meg. Simán csak kipörgésgátló néven futnak, de a mögöttes tudásról semmit nem árul el.[ Szerkesztve ]
-
válasz SzlobiG #157613 üzenetére
Van amikor semmit nem talál, saját autóimat sem, van amikor meg minden ok.
Tegnap néztem egyet és ott voltak képekEladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
#89309696
törölt tag
-
#89309696
törölt tag
Elvileg ez lenne konkrétan az elektronikus diffizár. A diffizár ami elektromos módon kapcsol össze a diffiben egy mechanikus rögzítőelemet az más. Persze azt is lehet elektronikus diffizárnak hívni.
[link] Itt a végén is írja.
Szóval EDB néven illene futnia, láttam is pár ilyet, de amúgy meg sokszor simán ASR, TC név alatt tudja. Kb. lottó.[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz #89309696 #157621 üzenetére
Azt kevés autó tudja még manapság is és azok közül is csak a drágábbak/jobban felszereltek tudják az EDS-t (van ahol XDS néven fut). Ami azért szánalmas, mert kb +1 sor lenne a kódban ugyanis a szükséges hardver kb ott van minden modernebb autóban.
#nincsbennetarcsi
-
#89309696
törölt tag
Lehet az zavar be, hogy amiket néztem és tudja ezt a ráfékezést ez mind suv kb. Bitpork Touaregje is tudta pl. És lehet személyautókban meg 2wd mellé már nem lett divat.
Szánalmas, mert nagy dolog lenne amúgy és lényegében csak egy programkód a legegyszerűbb ESP-s kocsiban is. Persze közel sem létfontosságú, mert ha annyira kapar egyik oldalt akkor visszagurulsz aztán fél méterrel odébb nekiugrasz újra ahol másak a tapadási viszonyok és annyi is. Ahol nem tudsz feljutni, ott ez a fékezős se fog felvinni senkit. -
rbalint88
addikt
válasz #89309696 #157623 üzenetére
#sperrtmindenbe!!!*
nyitott diffis autóknál igen sokat tud segíteni taknyos-jeges úton, hogy legyen érdemi hajtás. tényleg csak programozás kérdése lenne, mert a 4 csatornás fékerőelosztó ott van mindenben, amiben ESP van, hardveresen ugyanazt használná, nem igényelne plusz fejlesztést, csak a szoftver. igazából annyit kellene beleírni, hogy ha a kerekek között x%-nál nagyobb a fordulatszámkülönbség adott kormányszögeknél, akkor ne a teljesítményt korlátozza, hanem a túlpörgő keréknél növelje addig a féknyomást, amíg határértéken belülre kerül a fordulatszámkülönbség.*mindenbe IS! mechanikusat.
-
veterán
válasz #89309696 #157621 üzenetére
Szerintem túlragozod ezt a kérdést. Egyik gyártó így hívja, a másik amúgy.
Az erősebb Opel Astra F-ekben (GSi 16V) is volt már TC a 90-es évek elején, az Opel így hívta. Volt gomb amivel ki lehetett kapcsolni, de felesleges volt kikapcsolni, mert jól működött. 20 év távlatából nem tudom megmondani, hogy csak a motorerőt vette vissza vagy fékezett is mellé... talán nem, mert nem volt zavaró a működése. Az ABS is széria volt benne, szóval az is lehet, hogy belefékezett, akkor viszont finoman tette. -
stickermajom
addikt
válasz #89309696 #157626 üzenetére
Csomó ilyen van, ami csak pár sor kód lenne meglévő hardverrel és adattal. Pl. harmadik féklámpa villogtatása intenzív fékezéskor, indirekt TPMS a direkt helyett, kiégett tompított helyett az adott oldali ködlámpa kapcsolása, stb.
A nagy részére gondolom kijött valamelyik meetingen, hogy azt a 3 sort sem érdemes megírni, mert a usernek úgyis mindegy. -
#89309696
törölt tag
Jut eszembe lassan 3 hónapja, hogy nem mentem a kocsival 10Km-nél messzebb egy huzamban. Ideje lenne a hétvégén járni vele. Egy rokonlátogatást beiktatok, de az is csak 45Km, ha kerülővel megyek. Pitsa kevés.
-
Szoszo94
őstag
válasz #89309696 #157628 üzenetére
Ebben a hónapban 4/5 szombat melózok (múlt szombat volt csak szabad...), 3 műszakban. 2*8km a munkahely, máshova esélyem sincs eljutni. Előző hónapban szintén semerre nem tudtam elmenni, márciusban szintén szombatozás, plusz költözés. Valaki nem cserél gépsast velem egy hétre, hogy az enyém is meg legyen járatva picit?
Most tettem épp le, nehezen, de találtam helyet. Itt talán nem nyitják neki az ajtót
[ Szerkesztve ]
Lexus IS250 Sport Mark Levinson // Renault Mégane II PH2 Grandtour 2.0dCi
-
Szoszo94
őstag
válasz molnarpeter #157630 üzenetére
Nincs levele Amúgy is piszkos, mosás után már pár órával tiszta genya ebben az időben
Lexus IS250 Sport Mark Levinson // Renault Mégane II PH2 Grandtour 2.0dCi
-
#89309696
törölt tag
válasz Szoszo94 #157629 üzenetére
Pont ezt akartam írni, hogy létezik már kutyasétáltató akkor létezik autójárató is? Fizetsz és megy a kocsiddal párszáz Km-t.
November végefele meghirdettem, akkor azért nem mentem sehova egy hónapig, utána a generátort kellett csinálni azért állt 3 hétig, azóta egyszer voltam nagybevásárláson, de azt meg pont céges kocsival, de már a nagybevásárlások is kezdenek megszűnni, mert túl sokat költök. Úgyhogy ja, nem ment messze november vége óta, csak 10Km-re. Igaz onnan negyed órával később jött is haza megint 10Km. De amúgy ennyi, ezt heti egyszer, azon kívül meg kutyát vittem.
Most nincs hideg se, kéne menni vele. 14 hónapos már az olaj, ki kéne járni belőle a benzint meg a párát amit megkötött, az minimálisat segít neki ha meleg és ki tudja párologni, a kartergázzal meg elszívja.
Tudom, olajat szokás cserélni, de lusta vagyok és most jobb helyre is tudok tenni 10ezret, mint olajba. Majd egy hónap múlva talán. 3000Km van benne és még olyan, mintha most öntöttem volna bele. Kenésileg simán jó, a korróziógátlók viszont biztos nem dolgoznak már olyan jól.
Következőre már longlife olaj fog belemenni, mert az elvileg benne maradhat 2 évig (ha extrém keveset fut, vagy 30ezerre ha pár hónap alatt belekerül). Elvileg valami ilyesmi lenne a longlife lényege és nem a két év alatt 30ezer, amit néhány/sok őrült elkövet. -
Szoszo94
őstag
válasz máyköl #157633 üzenetére
Párásodik, tavasszal szétszedem. Illetve a koptatót is cserélni kell majd, mert azzal meg fentakadtak és középen lepattogott a festék illetve megtört. De előbb ki akarom javíttatni a kőfelverődéseket, karcokat, ajtórányitásokat, aztán teljes polír, utána foglalkozok majd a front lip kérdésével.
Sok dolog van idénre tervezve, csak bírja a pénztárcám
Lexus IS250 Sport Mark Levinson // Renault Mégane II PH2 Grandtour 2.0dCi
-
Szoszo94
őstag
válasz máyköl #157638 üzenetére
Tudom, tudom Viszont kell minden nap az autó amíg hideg van, ha jön a jó idő, akkor motorral is be tudok járni majd dolgozni és lesz időm szétbombázni az elejét
F_Zolee: OMV-nél van Audis kedvezményem, ezzel tudok csak szolgálni
[ Szerkesztve ]
Lexus IS250 Sport Mark Levinson // Renault Mégane II PH2 Grandtour 2.0dCi
-
-
BigBlackDog
veterán
Érdekességképpen a ma reggeli eredményem:
Szinte végig S módban volt a DSG, a legtöbb helyen bekapcsolt tempomattal. Fél-egy perc erejéig áttettem D módba bekapcsolt tempomat mellett. A fordulatszám és a sebesség is maradt ugyanott, de ennek ellenére javult 4-5 pontnyit az eredmény azon a rövid szakaszon. Gyanítom, hogy az S mód a pontok szempontjából eléggé lehúzó tényező (még, ha a fogyi nem is megy feljebb érdemben).
-
őstag
Elméleti kérdésem lenne Ugye jól sejtem ha a plug in hibriddel az ember töltés nélkül, hibrid üzemmódban járkál az többet fog kajálni a plusz tömeg miatt mint az azonos típus "sima" hibrid (pl. 1,2-es és 9,8-as az akkupakk különbség ahol nézegettem)? Azaz a nagyobb akku hibrid üzemmódban rátöltés nélkül nem hozza be a nagyobb tömeg miatti hatékonyságvesztést? Zöld rendszám jó lenne valószínűleg nemsokára (bár hogy meddig lesz rá ingyen parkolás abban én is szkeptikus vagyok, tegnap a Dorottya utcában ahol nincs töltő a 24 parkoló autóból 5 volt zöld rendszámos), de tölteni folyamatos jelleggel biztosan nem fogom.
-
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz Tom1939 #157645 üzenetére
Jobb szerintem, eleve többet tud visszatölteni a nagyobb kapacitás miatt, Prius esetén azért a PHEV sem éppen egy 100 kWh-s pakkal rohangál. Nyilván aki PHEVt vesz az töltögeti is általában, mert úgy jobb a matek, de alapvetően szerintem azonos felhasználás mellett is jobban fogyaszt.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
Doki16
addikt
válasz Tom1939 #157645 üzenetére
Nem annyira számottevő a plusz tömeg. Konkrétan a Golfom aminek nagyobb az akkumulátora alig nehezebb mint a sima Auris HSD. Sima benzines töltés nélküli fogyasztásban egálban vannak nagyjából. De a pluginnek pont az a lényege, hogy töltsük amikor csak tudjuk. Főleg ha valaki sokat jár rövid távra. Ha nem tudod tölteni akkor jobban jársz bármilyen Toyota HSD-vel.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen