-
Fototrend
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
-
Gombinyó
őstag
válasz molnarpeter #185854 üzenetére
Ott se lehet. Van ez a regisztrációs kedvezmény mindenkinek és vége. Ha ügyes vagy még egy gumiszőnyeg belefér.
-
-
ngaba
aktív tag
Necces.
Azért fizetsz többet, mert ha balesetet okoztál, akkor nagyobb valószínűséggel okozol megint kárt (gondolom ez az indok), és így kockázatosabb ügyfél vagy. Az teljesen etikátlan, ha bármilyen értelemben utólag megfizettetik a kárt (jövőre lehet, hogy biztosítót váltasz, így nem is az érintett biztosítónak).
Azért írtam, hogy necces, mert ez a kgfb kötelező. Ha opcionális lenne, felőlem úgy áraznának, ahogy akarnak. De ne évekig szívj azért, mert balesetet okoztál: akkor tényleg mi értelme van a biztosításnak? (egy értelme van, ezért nem amellett érvelek, hogy szüntessék meg a francba a kötelezőséget: a biztosító elég tőkeerős ahhoz, hogy ki tudja fizetni a sértett kárát). Továbbá én sem értem, hogy a bonus-malus rendszer miért nem elég erre.
Nehéz igazságot tenni, se a teljesen egyenlősdi nem igazságos, de az aránytalanul sokar fizessenek a károkozók sem (a TB-s példa teljesen jó). A rendőrség / műszaki vizsga dolga lenne elsősorban a balesetek megelőzése / büntetése, nem a kgfb-díjé...
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz ngaba #185863 üzenetére
Olyan téren jó példa a tb, hogy ott sem vagy büntetve ha elmész az orvoshoz. Nem a kárt fizettetik be utólag (arra adnak külön lehetőséget), hanem azt árazza be a biztosító, hogy fokozott rizikófaktor vagy, ami dupla büntetés valóban, hiszen eleve a bonus-malus rendszer erre lenne hivatott. Ugye ezért támadták meg ezt a dolgot, ez tiszta sor, ahogy írod is.
Nekem az a bajom, hogy így mindenki többet fog végül fizetni, az is aki kevésbé rizikós vezető, mert a biztosítók nem fogják benyelni ezt a veszteséget. Regionálisan így is nálunk a legalacsonyabbak a díjak, miközben az autók átlagéletkora a béka segge alatt van és az nem is fog javulni még középtávon sem, nem hogy rövidtávon. De jelen állás szerint megkockáztatom, hogy hosszútávon sem. Azzal, hogy ez a gyakorlat meg lett támadva azt eredményezi, hogy mindeki szív majd nem csak a bénák.
De elengedtem, elvégre az autózás nem alapvető jog, ha nem telik rá akkor majd járok gyalog/bringával.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
CactuS
Arcképgyáros
Igen, veszteségnek élik meg, holott tisztességtelen haszon, amit szereztek. Ahogy az is, hogy ha több autód van, akkor mindegyiken emelik a díjat. Egyébként idehaza azért tudnak lobbizni rendesen - lásd taxisok -, lehet nem lesz belőle semmi.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
ngaba
aktív tag
Pont az a szemlélet van az egyenlősdi mögött is, hogy valamennyire az autózás is alapvető jog, pontosabban fogalmazva: a társadalom egészének se rossz, ha mobilok az emberek. (Tehát a szegényebb "bénábbak" is vezethessenek. Az életveszélyes sofőröket elvileg kiveszi a rendőrség.) Meg azért nemcsak bénaságból lehet valaki károkozó, na.
Egyébként azt tartanám igazságosnak, ha baleseti pótdíj helyett megjelenne az önrész következő évben. Ebbe a biztosítók anyagi szempontból nehezen tudnának belekötni, és utólag büntetné az új balesetet (preventív), nem előre árazná be. Persze ezt a kgfb-törvény (vagy mi) explicit tiltja, tehát ezek szerint a törvényalkotó szerint is a kgfb fő/egyik/egyetlen értelme az előző hsz-ben említett "fizetőképesség", aminek az önrész alávágna.
[ Szerkesztve ]
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz MasterMark #185866 üzenetére
"Azokban még volt.anyag, nagyobbat szólnak".
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
Qru
MODERÁTOR
válasz MasterMark #185866 üzenetére
Azokban nem széria az esp, ebd, vészfékasszisztens, nincs városi koccanásgátló stb.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
ngaba
aktív tag
De nem is vezet bele a korlátba. :D
Én mint retrográd elem rettenetesen szeretek amúgy mindenféle automatizmust, ami okosabb akar lenni nálam, esőérzékelős ablaktörlő stb. Főleg akkor, ha nem kikapcsolható.
A kocsim szereti azt csinálni, hogy amikor rükvercbe rakom, töröl egyet a hátsó ablaktörlővel. Ez ugye valamilyen feature, hogy ha megy az első ablaktörlő, akkor rükvercbe rakva ott is töröl egyet. Eleve, ezt is minek? Majd én letörlöm, ha akarom, és mivel a hátsó ablakra is szoktam figyelni + sokkal függőlegesebb stb., van esély, hogy feleslegesen töröl / zavar tolatáskor. De hát ugye elromlik: Valahogy úgy marad. A kocsi leállítása után is megjegyzi, tolatok ki a parkolóból csontszáraz időben, beletöröl a hátsóba szárazon. Ez akkor múlik el, amikor az első ablaktörlőt használom (ilyenkor ablakmosózni szoktam).
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz ngaba #185867 üzenetére
Sokan gondolják így de az autózás semmennyire sem alapvető jog, azért ezt lássuk be. Persze az más kérdés, hogy itthon kb rá vagy szolrulva, mert a tömegközlekedés úgy sz@r ahogy van (máv/volán), ahol meg nem ott meg P+R nincs.
A biztosítók nagyon sok adót fizetnek be, azért az államnak nem érdeke beleköpni a levesükbe...
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz ngaba #185871 üzenetére
Az igaz!
Áhh klasszik VAG feature többek között. Szerencsére a Skordéban kikapcsolható. Mondjuk, hogy a kiegészítő fűtés pl miért van kikapcsolva alapból, arra nem jöttem rá (1 hónapig majd lefagyott a lábam reggelente a kocsiban amíg nem találtam meg a menüben). Gondolom a WLTP mérésen így spórolnak 0,1 dl fogyit.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz MasterMark #185875 üzenetére
Hanem a realtiv gyorshajtástól de azért elég sok balesettől megóvnának ezek is, nem véletlenül lett már kötelező egy jó részük.
#nincsbennetarcsi
-
CactuS
Arcképgyáros
Flotta szinten látom, hogy mekkora a kárhányadunk, még soha meg sem közelítettük a befizetett sok tízmilliós díjat, mégis minden évben eljátsszák a hattyú halálát, hogy mekkora ráfizetés, hogy szerződnek velünk, mert szinte veszteséges a dolog. Nem tudom őket se kedvelni, se sajnálni.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
Qru
MODERÁTOR
válasz stickermajom #185885 üzenetére
A Passatban jol mukodott a Skodaban vhogy nem talalja el csomoszor.
#nincsbennetarcsi
-
tboldi
nagyúr
válasz stickermajom #185885 üzenetére
Én az utóbbi napokban a WagonR-rel jártam, amiben nincs klíma. Egy élmény ebben a párás időben.
[ Szerkesztve ]
-
ngaba
aktív tag
válasz BigBlackDog #185891 üzenetére
Na, köszi, ez biztató. Legközelebb a szerelőnél kiderül. (Nekem nincs ilyen cuccom.)
-
veterán
válasz MunezXBK #185892 üzenetére
Az én Golfomban se tökéletes, a V60-ban sem volt az, magyarán én más ritmusban törölném a szélvédőt. Ellenben Vectra C-ben, Saab 9-3-ban teljesen az én ízlésemnek megfelelően működött.
A xenon is a Saabban volt a legjobb (szvsz nem létezik annál jobb), Vectra bixenon is igen fasza, Volvo OK, Golf 7 szódával elmegy. A futómű pont fordított sorrend. Az ülés témakört szintén a 9-3 Aero nyeri.
Összefoglalva: egy Saab 9-3 Aerot szeretnék, amelyik úgy rugózik és fordul, mint egy Golf GTI. Köszönöm a figyelmet!Szerk: Jut eszembe, volt valamikor egy 2008-as Mondeo kombim, annak volt a legjobb futóműve amit ismerek. Szóval 9-3 Aero + mezei 2008-as Mondeo futómű. Danke Sör!
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz molnarpeter #185897 üzenetére
A Ford belseje viszont nem tetszett kategória, nem szeretnék olyant. (Bár tágas és nem kényelmetlen.) A könyöklő egyszer konkrétan leszedte a bőrt a könyökömről, még csak nem is hallottam előtte ilyenről.
Új hozzászólás Aktív témák
- Magyar menüs Saeco Picobaristo OTC (HD8927) tejtartállyal
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
- Csúcsminőségű biztonsági kültéri okoskamera félár alatt
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző
- Teljesen új Xiaomi Mi Robot Vacuum-Mop Essential robotposzívó eladó (bontatlan)
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest