Új hozzászólás Aktív témák
-
sebipayne
tag
Valaki nem tud esetleg olyan EOS-M4/3 átalakítóról ami átviszi az elektronika vezérlést a vázra? Nem tetszenek ezek a kínai vackok amiknek beépített kamuírisze van, de arról sem szeretnék lemondani, hogy ne tudjak rekeszelni mondjuk egy L-es Canon obival.
-
hegyimorc
senior tag
válasz sebipayne #8052 üzenetére
Nem tudok ilyenről, de _tényleg_ kellene neked ilyen, vagy csak most úgy gondolod?
Azért kérdezem, mert Nikonnál szerencsére mechanikus a blendemozgatás és filléres konverterekkel is megy a rekeszelés - nem a 2$-os leggagyibbal, de a 3 dolláros kínaival már igen :-) -, viszont hiába is van ilyen konverterem, szinte egyáltalán nem használom. Azért nem, mert ha már nagy Nikon obikat akarok használni, akkor tehetem mögé a Nikon vázamat is. Semmi értelme az egész konverterezésnek. Legalább is számomra, de lehet, hogy ha belegondolsz, te is erre jutsz majd.
[ Szerkesztve ]
Eladó 100km-t futott CUBE SL Cross Race fitness bringa 460eFt helyett 300eFt-ért (kb 175-195cm közötti magassághoz) : https://goo.gl/acsjPA
-
sebipayne
tag
válasz hegyimorc #8053 üzenetére
Eléggé fura helyzetben vagyok most. Én elsősorban videóra keresek fényképezőgépet és a helyzet az, hogy a mostani DSLR-eknek még eléggé sok hibája van videó módban. Line skipping, moire, gyenge kodek stbstb...
Olvasgattam, nézegettem nagyon sok tesztet és nekem a Pana GH2-je egyértelműen fejlettebb videóképességekkel bír mint a többi gép. Most elsősorban a képminőségre gondolok és nem a szolgáltatásokra mert teljesen manuális beállítás már gyakorlatilag mindegyik újabb gépen van, csak ezt-azt már hackelgetik rendesen és ezen felül is raknak bele dolgokat.Na mármost vagy az van, hogy várok amíg kijön egy jobb Milc vagy videó DSLR, vagy megvenném a GH2-t.
Ha GH2 akkor nem szeretnék micro4/3-as obikat hozzá, hanem inkább drágább prime obikat amiket később is tudok használni ha majd esetleg váltok micro 4/3-ról valami másra. Azért vagyok a Canon mellett mert azokhoz szinte bármilyen átalakító létezik (bár most pont félig megcáfolom magam a feltett kérdésem miatt ), meg a minőségi obik azok is maradnak sokáig, az árukkal együtt. Meg ezen felül Canon gépeket használunk a munkahelyemen és akár azokhoz is szívesen társítanám időnként a saját objektívjeimet. -
madgie
titán
válasz sebipayne #8054 üzenetére
A GH2-re is bármit rá tudsz rakni, sőt, még több mindent, mint a Canonnál. Utóbbi mellett szól mondjuk a Fullframe érzékelő nyújtotta mélységélesség, a GH2 mellett meg minden egyéb Ha elsősorban a videó számít, szerintem sincs jobb gép most a piacon (elérhető áron az amatőr szegmensben), nyugodtan odatehető a GH2 mozgóképe bármelyik belépő RED mellé.
Viszont ha fontos az 50/60p Full HD felbontás mellett, akkor várnod kell, az AVCHD 2.0 még most kezd elterjedni, kevés olyan gép van, ami hekkelhető, GH2 szinten meg egyik sincs képminőségileg.
-
Tulku
veterán
Jó manuálokkal nagyot domborít az 5n is, kegyetlen jó videója van, elképesztő plasztikussággal és az 50-60p szinte stabiként viselkedik egyes helyzetekben.
Persze itt nincs hekk, 80 mbit/s bitráta, max 15-20 perc vehető fel...nem sorolom vannak sajna kátrányok is.
Ha nyúzni akarjuk akkor csak a GH2!
ps: hozzáteszem, hogy Sebi mindenképpen próbálja ki a kis oly obit (45-öst) nem igazán tudom elképzelni, hogy bármilyen hipernikanyon jobb lenne nála GH2-n 45 mm-en. (kivéve ha kell, a 0,95 blendeérték és a manuál fókusz )
-
madgie
titán
A kis 45-ös M Zuiko-nak nagyon finoman állítható az élessége, ahhoz képest, hogy focus by wire. Finoman, könnyen jár, öröm vele manuálkókuszolni. Ellenpéldának ott van az új 14/2.5-öm, elég nehezen jár a lelkem, ami a méretével párosulva macerássá teszi az élességállítást. Nem mintha sokszor szükség lenne rá Nem emlékszem, hogy a 20/1.7 is ilyen lett volna, de fene tudja, az tuti, hogy most finomabban jár, no de egy éve 90%-ban azt használom, bekophatott.
Más: brutális nagyítása van, ha a 45-ös elé rakom fordítva a 14-est. Kellene valami 37-46-os menetes fordítógyűrű, baromi jó lenne úgy makrózni. AF is van, egy vonalzónál körülbelül 5 milliméteres terület fér bele horizontálisan
[ Szerkesztve ]
-
fattyu
veterán
Nagyon off de lőttél is vele? Én annó 200as elé forgattam 50est és nagyon szétesett a kép. Se élesség se semmi ellenben ca hegyekben Meg a sokkal több üveg elméletileg sem kedvez. Kiváncsi lennék eredményre. ( én most fogtam be a 28as distagont makróra... hangyányit jobb a képe mint az eddig használt miranda 24esnek )
a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek
-
Tulku
veterán
Finomnak finom, de mekkorát kell tekerned, mire a fél méterre lévő tárgyról átfókuszálsz a 3 méterre lévőre...én úgy emlékszem, hogy elég nagyot.
Ellenben egy régi manuálon az egész tartomány "megúszható" kb 150 fokból...Persze lehet, hogy ezt is rosszul tudom...
(minden topikba kell egy folyamatos hülye ) -
madgie
titán
-
Szulita28
senior tag
-
Tulku
veterán
válasz Mr.Csizmás #8070 üzenetére
Én megoldottam hangyaf.sznyi vékony niikonyon is, ahhoz képest az oly egy leányálom.
Nagyon jól használható, jó erős kötegelő kell és vagy 4 db...olyan jó lesz a fókuszod, hogy ihaj!Madgie: hát igen, keresgél elég durván...az új sanyi 1.8-as oss is oda vissza mozog állandóan, nem tudom, ezeknek ez sajátságuk?
-
madgie
titán
válasz Mr.Csizmás #8070 üzenetére
Ezt képzeld el kicsiben
Tulku: kontraszt AF hátránya. Mondjuk videós obinál kevesebbet keres, meg csepp érzékelőn még kevesebbet keresne (DoF miatt), de nem véletlen, hogy profi videós munkáknál kézzel állítják az élességet.
-
EFT
tag
Akkor már ketten vagyunk...:-) Én pl. ilyesmiért nem adtam el végül az SMC Takumar 55/1.8-at, mikor a Zoly 45/1.8 megérkezett. Sokan úgy vélekednek/tek, hogy nincs létjogosultságuk a régi manuál obiknak az új 45/1.8 mellett. Én ezt annyival árnyalnám, hogy ha az AF nem fontos, viszont a manuál fókusz igen, akkor változik a helyzet. A fenti obi egy finommechanikai remekmű, több mint 30 évesen jobb vele manuálisan fókuszálni, mint egy Canon L-es lencsével. A manuál fókuszálásnak megvan az az előnye, hogy nem enged kapkodni, átgondoltabb fotózásra késztet :-)
Itt vannak ezzel az obival készült képek. -
Mercutio_
félisten
És hol vannak a te képeid?
Szvsz már maga a fix obi átgondoltabbá tesz, a manuálozás viszont számomra sokszor bosszantóan lassú, főleg utcai fotóknál lehet lemaradni dolgokról, arról nem beszélve, hogy míg távkioldóval nyakban lógó gépnél is megy az AF, addig manuálozni hasonló szituban...
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
sebipayne
tag
45mm szerintem már túl sok GH2-n alapobjektívnek. Én egy Samyang 35mm F1.4-et néztem ki ami nagyon megtetszett mind felépítés mind minőség szempontjából.
Amúgy pont tegnap néztem egy videót GH2 vs Nex 7 között és a GH2 720p-je szinte megegyezett a Nex 1080p-jével élességre. Durva.
-
Tulku
veterán
válasz sebipayne #8077 üzenetére
Vigyázz azzal a kontúrélességgel, mert mikor GH2-ről sanyira váltottam, az első teszt 5n-nél majd falnak mentem, a gyári kitzúmmal készült videóknál. Aztán megnéztem mit lehet belőle kihozni vegassal, premiere pro-val, van abban még szufla, nincs annyira túlfeszítve, mint a GH2...persze az igazán nagy döbbenet amnuál 1.4-es lencsénél ért...ott megnyílt a sanyi, és előadta minden képességét.
Nem akarom egyiket sem dícsérni a másik ellenében, mindkettő kiváló (én nex 5n-ről beszélek nex 7-et nem esmérem) csak más megközelítés. Kontúron belül több van a nex.ben, kétségtelen tény, hogy kontúrélességben a GH2 verhetetlen, de plazmán pl sokkal jobban fest a nex 5n képe, mert plasztikusabb, és nem a kontúrélesség dominál. Ott nekem a GH2 kicsit zavaró, vissza kell venni az élességből (gépen is)
Ezen kívül GH2 hajlamos égetni a világos részeket, ez a nex-nél nem fordul elő szinte soha (ha nem szándékosan túlexpo-zol)Fényképről nem beszélek, ott elég durva a különbség, de ezt kiveséztük, jobb a szenzor, optikát meg olyat raksz elé, amiléyet nem szégyellsz...
-
Tulku
veterán
válasz Mr.Csizmás #8074 üzenetére
Na tehát, azért négy, mert ott négy kiálló rész marad, (természetesen levágom a végét, kb 3 cm marad) ergo jobban bele tudsz kapaszkodni. Vagyis tekerés közben (ha nem 150 fok az átfogás, hanem mondjuk 250) míg egyik ujj végig ér a ringen, már a másik (mondjuk hüvelyk) már kapaszkodik is bele a másik kiálló izébe.
Sehr geerhrte Herr Fritz von Katzen
-
|AP|
veterán
válasz Mr.Csizmás #8046 üzenetére
"a kitzúm eleje nem ad olyan látószöget, mint a 14"
Ez most akkor hogy is van? Tudatlanként én azt gondolnám, hogy a 14mm az 14 mm és kész. Ezek szerint mégsem?
-
Tulku
veterán
-
ROBOTER
addikt
A dolog a modern objektíveknél jelentkezik.
Annak érdekében, hogy a közelre fókuszálva is lehetőleg megmaradjon a képminőség, és elősegítsék a belső fókuszálást, ún. lebegő lencséket alkalmaznak. (megj.: front vagy rear focusing-nál is használnak lebegő lencséket)
A mai objektívek szinte kivétel nélkül ilyenek. Különösen feltűnő ez a makróknál, a nagy átfogású zoomoknál, vagy kis közelpontú teléknél. Volt már ebből kisebb botrány, először a Nikon 18-200-nál lepődtek meg az emberek, hogy a tárgyfotóknál a 18mm és a 200mm állások között közel sincs 1:11 arányú nagyítás-különbség, hanem csak a 60-70%-a. De ugyanezt csinálják kb. a többi márka cuccai is.
A komolyabb szívás a Nikon 70-200 VR II-nél van, ott ez rendkívül látványos, és egy ilyen célú objektívnél nem elhanyagolhatóan előnytelen.
"The Close-Focusing Focal Length Controversy" -nél nézd a két képet:
[ Szerkesztve ]
-
Gondwana
addikt
Makró obiknál nagyobb külömbségek vannak, pl. a PL45mm f/2.8 1:1 (filmesre átszámolva 2:1) közeli nagyításnál inkább f/5.6-ról indul, mint f/2.8-ról, aminek nemTTL vakuzásnál van igazán jelentősége (a TTL még kiméri az eltolódást)
... megy a csiga hazafelé ... (One World One Dream One More Thinkpad, Please [ o] )
-
ROBOTER
addikt
válasz Gondwana #8090 üzenetére
Na várj, annak semmi köze ehhez.
A fényerő változása egy optikai jelenség, amit a következő képlettel tudsz kiszámolni:
Effektív fényerő = névleges fényerő * (1-N)
N: oldalnagyítás, amely az optikában negatív érték, mert az objektív megfordítja a kép állását
Végtelenben N = 0, 1:1 nagyításnál N = -1
Tehát a 2.8-as objektív 1:1 nagyításnál 5.6-os fényerejű optikailag.
A félreértéseket ezzel kapcsolatban az okozza, hogy az egyik gyártó végig a névleges, a másik az effektív fényerőt jeleníti meg a kijelzőkön, de ez csak akkor lehetséges, ha az objektív átadja a távolságadatot a váznak, ellenkező esetben nem tudja, hogyan számoljon.
Emlékszem rá, hogy amikor a Tamron 90/2.8 megjelent Nikonra (ott effektív megjelenítés van), mint első ilyen távolságátadós makró obi, többen visszavitték, hogy rossz, mert csak 5.6-os 1:1-nél.
Előfordul a két jelenség kombinációja is. A Nikon 105mm 2.8 VR makró pl. lebegőlencsés és távolságvisszajelzéses egyszerre. A belépőpupilla nagyjából állandó, viszont csökken a gyújtótávolság a közelpont felé haladva. Ebből ered, hogy a pupilla és a gyújtótávolság aránya (ezt nevezik fényerőnek) nő. Így nem megy le egészen 5.6-ig, csak 4.8-ig.
[ Szerkesztve ]
-
Szulita28
senior tag
Van esetleg vkinek NATGeo kártyája kölcsibe, amíg megveszek vmit vele az Oly-boltban?
Előre is megköszönném.Kis segítség: CSAT, dicsér, egyelőre, hadd, hagyj, higgy, hirtelen, kulturált, kisebb, lesz, légy szíves, mindig, muszáj, itthon/otthon, sulykol, szerviz, tökély, tudnék.
-
Tulku
veterán
bakker nagyon olcsó az új oly E-M5 a mintaboltban, most vegyetek
[ Szerkesztve ]
-
Mr.Csizmás
félisten
válasz Mr.Csizmás #8098 üzenetére
Olympus Mintabolt
Kedves Rajongók!
Internetes áruházunkon keresztül már előjegyezhető az új E-M5 kit!
Mivel a megjelenésről pontos dátum és ár még nem áll rendelkezésre, ezért az előjegyzés nem jelent vásárlási kötelezettséget.
Übersetzung anzeigen"Szólítson csak Cirminek." | B&B XI | 3D nyomtatás Bp és környéke |
Új hozzászólás Aktív témák
- HP ProLiant MicroServer Gen8
- Helldivers 2 (PC, PS5)
- Milyen TV-t vegyek?
- Gördeszka topic
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Xbox Series X|S
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- BestBuy ruhás topik
- További aktív témák...
- Sony 55-210mm f/4.5-6.3 OSS (Sony E)
- FOTÓS LED Lámpák - Kamera Fények, COB Studió Világítás, RGB Videó Lámpák, Körfények (Ringlight)
- 4K UHD autós kamera,dashcam, VIOFO duo,valódi csúcsminőség,SONY EXMOR csip, WIFI,GPS,G-szenzor
- Canon EF 80-200mm f/4.5-5.6 II compact telephoto zoom
- Eladó Patona akkumulátorok és dummy akksik.