-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
seadrone
őstag
hétvégén utas voltam egy versys-en, egész kényelmesnek éreztem, bár nem mentünk sokat.
ezzel összehasonlítva milyen lehet egy horneten hátul ülni? tök más típus a két motor.
első motorban gondolkodom talán még idén, azért kérdezem, hogy mi lehet kényelmes két személyre, én 187 centi vagyok, a csajom 170 körül, ő jönne hátra.
köszi!
[ Szerkesztve ]
-
vendingo
veterán
válasz seadrone #98901 üzenetére
A versys egy igazi túramotor, tuti, hogy kényelmesebb.
Ültem már rajta elöl, ott jó volt, hátul csak tippelni tudom.Tegnap már kicsit fájt a seggem az african, ezért lehajtottam a hátsó lábtartókat, hátracsúsztam a hátsó ülésre és úgy mentem egy darabon.
Nagyon gondolkodok, hogy előre a bukócsőre szereltetek lábtartót.
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
etnies
senior tag
Amióta Suzukim van, még kevésbé sajnálom a pénzt a gyári szűrőkre, Suzuki nem drága. A Honda majdnem dupla annyi volt, mint az utángyártott, a Suzuki talán +30%.
Most is 15w50 van benne, nem csörög azóta a kuplungkosár. Minden DL-en csörög valamennyire, nem Ducatisan, de hallhatóan. Az új Stormerek mindig kétségbe is esnek miatta
Az tudom, hogy Motul 7100 lesz benne, a viszkozitáson agyalok még, van egy hónapom eldönteni.
[ Szerkesztve ]
"önmagam hite vagyok magamban"
-
baboss
őstag
Megjött az ajánlat a biztosítótól.
Számlával igazolt javítás esetén 192.000ft
Számla nélkül azonnali utalás esetén 137.000ft.
Tud valaki olyan szerelőt aki ad számlát úgy,hogy a futóművet megveszem használtan, beépítem, és a maradék összegből meg elvégezné szükséges plusz ja vitásokat. Vezérműlánc csere, karbi szinkron, és még ami belefér, 113000ft
Első komplett futómű 75000ft
2 db Tükör irányjelzős 3290ft
A tankon a horpadás marad, nem javítom.[ Szerkesztve ]
-
Geresics
addikt
válasz baboss #98906 üzenetére
(#98472) baboss
ezek szerint 23eFt-ot adnak az első futóműre?*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
HSM
félisten
válasz etnies #98905 üzenetére
Igen, én is igyekszem gyári cuccokat pakolni rá, mert a +20-30%-ot nekem is megéri. Mondjuk a hátsó fékbetét pont kivétel volt, azért nem voltam hajlandó ha jól emlékszem több, mint 20 000 forintot kicsengetni, amikor a szintén jóhírű, elvileg tárcsát sem bántó CL Brakes szinter betét postával is megállt 10K alatt az angol ebay-ról... Azóta is teszi a dolgát.
Ez a kuplungkosár csörgés ez az a 2-4000rpm közötti csörömpölés/vibrálás, amit az ezres DL/SV kuplungkosara is produkált, leginkább 20-50K km után, míg el nem vitte a leleményes tulaj ehhez a taghoz helyrepofozni a megmunkálását? [link]
Ha a kuplungkosár így már jó, akkor az szempont a 15W50 mellett. Bár sokkal sűrűbbet én már meggondolnám. Mondjuk az érdekes, hogy a 7100-as adatlapja gyakorlatilag betűre egyezik, pl. viszkozitásra a 15W50 és 20w50-nek.
[ Szerkesztve ]
-
-
etnies
senior tag
Ezért mondom, hogy a motorosnak minden esetben mindent meg kell tennie azért, hogy elkerülje a balesetet.
Mindenképpen ő fog szívni, még az a szerencse, hogy nem sérült meg, csak a motor ment a kukába.
Így annyi a gondja, hogy mennyit adnak a becsúszószárért és nem az, honnan szerez kényelmes tolószéket."önmagam hite vagyok magamban"
-
Teasüti
nagyúr
Most kopóeszközökből nem mindegy? Utángyártott olajszűrők is bőven túlélik a csereperiódust.
Autós km hajhászásnál megtudtuk, hogy nem a szűrő a szűk keresztmetszet. És nagy valószínűséggel a gyári szűrőket is vmelyik OEM gyártja csak mondjuk nem Hiflo-t nyomtatnak rá, hanem Hondát. -
HSM
félisten
válasz Teasüti #98921 üzenetére
Olajszűrőnél pl. pont nem. Valahol olvastam nagyon rossz tapasztalatokat, nem akarok butaságokat írni, mert jó rég volt, de a szeleppel tuti voltak bajok bizonyos utángyártott típusoknál, meg a komplett kivitelezéssel is. 6000km-nél nekem nyugodtabb a lelkem a gyárival kb +1500Ft-ért, kb. egy mosás ára, nem pénz. Ettől függetlenül már kétféle utángyártott is került fel rá készlet vagy időhiány okán, de nagyon nem örültem neki.... Mondjuk a második utángyártott annyiba került, mint a gyári (Mannfilter).
Légszűrő megint kritikus, ha nem jó, nem biztos, hogy elég levegőt kap a motor, ha meg nem szűr jól, akkor megint magam alatt vágtam a fát. A gyári 6000Ft volt, 18 000km-ig megint nincs rá gondom, aki ezen spórol, szerintem meg is érdemli....
Olajból már nem esik annyira jól majd 4000 FT/L áron beleönteni 3 litert 6000km-enként, de abból is megkapja a minőségit.... Amikor meg gumit kell cserélni, annak áráról ne is beszéljünk inkább...
-
etnies
senior tag
Te mindig ennyit rinyálsz?
Azon rinyálsz, hogy egy régi, értéktelen motorért nem adnak semmit. Ez van.
Ez volt, ez van és ez lesz holnap is.Az értelmes ember megérti és próbálja megelőzni. A hülye meg utólag rinyál.
Te melyik kategória vagy?
[ Szerkesztve ]
"önmagam hite vagyok magamban"
-
baboss
őstag
etnies
80k ból megtudom oldani a ja vitást. Számla nélkül azonnali utalás esetén 137k, maradna 57k amit el lehet költeni bármire.
A számlás javítás azért lenne jobb 192k, mert abba beleférne még egy pár plusz javítás, aminek nem kellene szerepelni a számlában, 112k maradna erre a célra.[ Szerkesztve ]
-
Geresics
addikt
Mind ismerjük már egymást. Ugorgyunk kérem...
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
etnies
senior tag
válasz baboss #98924 üzenetére
Az egy dolog, hogy megtudod oldani a javítást kérdés, hogy olyan lesz-e, amilyet szeretnél.
Továbbá ha megsérültél volna, vigasztalna-e a hatvanezer a kezedben?
Nekem pl a második balesetnél megsérült a térdem, pár fokkal kifelé lépek bal lábbal.
Az sem vigasztalna, ha milliót kaptam volna érte, pedig nem is komoly sérülés, nem fáj és csak az veszi észre, aki direkt figyeli.Ez a haverodnak okoskodás, szerintem meg nem kéne játszania az ostobát. A biztosító avultat, régi járműre szart sem ad. Ez már vagy 20 éve biztosan így van, nem értem felnőtt ember miért csodálkozik rá, mint ha tegnap született volna ide.
"önmagam hite vagyok magamban"
-
baboss
őstag
Az alsó villanyakon a végállás ütköző elgörbült. Én el lennék vele, de ha megoldható akkor inkább cserélném.
Az eladó csak kompletten adja el, nem bontja meg.
Egyébként a mostani első teleszkóp rúgok már megadták magukat, az előző tulaj berakott pluszban 3cm rugót, de még így is koppan az eleje.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
A gyártók nem gyártanak saját termékeket a fő alkatrészeken kívül. Megrendelik vmelyik beszállítótól.
Lásd pl itt!
Ennél a példánál a lista első három eleme gyakorlatilag teljesen azonos, mégis a gyári kétszer annyiba kerül.
Gondolod majd pont a Honda szűrő lesz kivétel? Vagy légszűrő? Az utángyártottak se rosszabbak, még akár jobbak is lehetnek. Főként a járműiparra jellemző, hogy fillérbaszó gyártókból áll, ha azt gondolod, hogy minőséget kapsz kétszer annyiért, mint az utángyártott, akkor gondold újra!
Az alkatrészek homologizációja így garantálva van ugyan, de ez nem azt jelenti, hogy a gyártó saját nevével fémjelzett szűrő minőségét ne patika mérlegen lőtték volna be két fillérrel a minimálisan indokolt előállítási költségek fölé. Ugyan azon a gépsoron jön le, mint az "utángyártott" társa.Fő alkatrészből igen, abból csakis a gyárit! De kopóeszközökből? Ugyan már...
[ Szerkesztve ]
-
Geresics
addikt
válasz Teasüti #98932 üzenetére
Azért ezzel vitatkoznék. A termelést jellemzően mindenhol jogászok és közgazdászok irányítják. A saját szakterületemről had mondjak példát:
A napelemeket a világ számos pontján "gyártják" hivatalosan. Valójában a napelem lelke maga a szilícium kristály. Azt viszont 5 vagy 6 cég képes előállítani! 1 kivételével mind kínai kézen van! (Pár éve az EU vámháborúja miatt átköltözött pár más országba, de csak annyi történt, hogy áttelepültek a határ másik oldalára.)
Tehát amikor azt mondom, hogy "ez német napelem", "ez spanyol napelem", "ez angol napelem", sőt, "ez magyar napelem", akkor nem történik más, mint hogy ezek a gyárak megveszik a szeletelt napelem-cellákat (wafer), és azokat felragasztják egy edzett üveglapra, és raknak rá egy alumínium keretet, meg egy csatlakozódobozt. Ja, és ráírják, hogy Made in Germany...Akkor miért van mégis nagy eltérés közöttük?
Mert a cellákat egyesével ellenőrzik! Minden egyes cellát megmérnek, kap egy adatlapot. Az olyan nagy cégek, mint pl. az LG megveszi a legjobb minőségű, legnagyobb teljesítményű wafereket, és a piac többi résztvevőjénél nagyobb teljesítményű napelemeket árul - persze "prémium áron"Ebből indulok ki, mert ezt tudom, hogy így van, és véleményem szerint nincs ez másképp a motor-alkatrészek terén sem. A gyártói termékek a minőségbiztosítási folyamat ellenőrzése során legjobb eredményeket hozó termékek szelektált kínálata. Legalábbis én így képzelem, mert mással nem tudnám indokolni a felárat! Persze, én mindig is naiv voltam!
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
demars
addikt
válasz Geresics #98933 üzenetére
Pedig Teasütinek van igaza. Se olajat, se csapágyat nem gyárt és nem fejleszt egyetlen egy motorgyár sem. Megbízza az arra szakosodott cégeket, tesztelnek (na jó, tesztelés, fejlesztés szinte ugyan az ). Megbeszélik, hogy mik a követelmények és gyártatja az alkatrészeket. Ugyan ez a helyzet az elektronikával. Egyik legnagyobb beszállító a Bosch, de még ők is mással gyártatják a különböző alkatrészeket, kapcsolókat, műanyag elemeket, stb.
Itt Jánoson több cég működik akik az autóipar számára gyártanak (visszapillantó tükör, elektronika, roló, ablaktörlő) Van amit itt öntenek, de sokat csak itt szerelnek össze. Ök is más beszállítótól veszik az alkatrészeket. A végén meg kap egy honda, vagy mercedes plecsnit, meg szép dobozt, borsos áron.[ Szerkesztve ]
Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!
-
Geresics
addikt
válasz demars #98934 üzenetére
De ha megnézed, ugyan ezt írtam én is, csak épp annyival egészítettem ki, hogy a drágább termékek azok a példányok, amik a minőségellenőrzés során a legjobb eredményeket érték el, legyen szó akár csak a sorjáról, vagy bármi másról. Egy gyári terméken nem fér el a sorja, de egy olcsó Tescos akámin viszont simán. (Ez csak egy buta példa a szemléltetés kedvéért.)
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Teasüti
nagyúr
válasz Geresics #98935 üzenetére
Alapvetően egyetértek amikor a minőségbiztosításról esik szó. Viszont ennél árnyaltabb a kép, nem lehet ráhúzni mindenre anélkül, hogy az egyéb más költségeket figyelmen kívül ne hagynánk.
Ugye a QC is egy nagyon lényeges eleme a termék árának, de ez az előállítási költségeket nem befolyásolja.
Az előállítási költsége mindkét olajszűrőnek azonos kell legyen, ha amúgy azok azonosak és azonos cég gyártja, esetleg ugyanazon a gépsoron, ugyanazon követelményeknek megfelelően. A QC nyilván tényező, de nekem az a gyanúm, hogy a kereskedelmi okok - mint a prémium felár - még nagyobb tényezők.
Afelől meg zéró kétségeim vannak, hogy a járműipari szereplők egytől-egyik megb.sznák a saját anyjukat is, ha egy 10 forintos alkatrészen - amit milliós tételben adnak el - tudnak spórolni 2 fillért.
Nem kell messzire menni: GM botrány. Ez alól nyilván a motorkerékpár gyártók sem kivételek.
És teljesen biztos lehetsz benne, hogy a Honda saját márkás olajszűrője 100%-ban megegyezik az adott beszállító önállóan kínált termékével. Annyi történik, hogy az egyikre rápakolják a felárat a Honda felirat mellé, a másikra meg nem. Nincsenek exkluzív termékfejlesztések, csak a nagyon-nagyon specializált és/vagy szuper drága luxus termékeknél. Lehet egy Bugatti Chiron-hoz fejlesztenek egyedi olajszűrőt egyedi igények alapján, de az átlag igényekhez nem - éppen fordítva: a piacon elérhető alkatrészekhez tervezik a gépet. És így elég nagy átfedések vannak az alkatrészek közt is, több modellbe is ugyanaz a szűrő kerül hasonlóan ahhoz, amikor egy termékcsaládon belül ugyanazok az alkatrészek kerülnek felhasználásra. Én nem tudok rá példát mondani, de mondjuk egy Persu ha itt lenne lehet már sorolná is, hogy melyik motorokban vannak rokon alkatrészek. Olajszűrők közt sincs akkora hatalmas eltérés, megvannak a jól bevált formulák amik alapján skálázzák őket ilyen-olyan megrendelésekhez, aztán megy a tömeggyártás a modellpalettán lévő átfedésekkel együtt. Elég megnézni, hogy egy-egy szűrő hány modellel kompatibilis.
Pl a Hiflo 303 ami az enyémbe kell csupán ennyi motorral kompatibilis.
Azt nem tudom, hogy a Honda kitől veszi a szűrőket, mert engem nem érdekel, de simán előfordulhat, hogy a Hiflo 303 és a Honda saját márkás szűrője egy és ugyanaz.Arra akarok kilyukadni, hogy Honda szűrőt venni a gépbe kétszer annyiért, mert az nyilván jobb, önámítás.
[ Szerkesztve ]
-
zgospel
őstag
válasz Teasüti #98932 üzenetére
Azért van különbség utángyártott és utángyártott között is, meg néha a gyári a legjobb amit kapsz. Alkatrész függő, plusz el kell dönteni hogy megéri-e adott esetben a gyárit venni vagy ár/értékben jobb egy minőségi utángyártott.
Saját példák:
- a motoromhoz a gyári lánckerék csillapított, így kevésbé zajos, utángyártottból nem kapni ilyet, azok menet közben hangosabbak. De láncból például a gyári is DID.
- kocsimhoz kellett venni dobbetétet. A gyári nagyon drága, 30-40 ezer darabja, gondoltam annyit nem ér, az utángyártott 8 ezer volt darabja. Megvettem párban, hazavittem, elkezdtem beszerelni, majd láttam hogy a 8 furatból 4 még csak közelében sincs a gyári helyének, és formára sem nagyon akart illeszkedni. Elbasztam 2 órát a semmivel, visszavittem, kaptam másik márkát ami érzésre is már jobb és merevebb volt, és a 8 furatból 7 tökéletesen passzolt, a nyolcadikat kicsit reszelnem kellett. A gyárival nem lett volna probléma, csak az ára.
- szintén a kocsimon elrozsdásodott a kipufogó, végig cserélni kéne (14 éves már). A gyári az horganyzott, de 90-100 ezer Ft-ot mondtak csak anyagra, ez viszont újabb 12-14 évet ki fog bírni. Az utángyártottak 30-40 ezer Ft-ból megvannak, de egyik se horganyzott, 3-4 év után megint lehetne cserélni mert szétrohad.
- még mindig a kocsim, első futómű múlt héten lett felújítva, az új lengéscsillapítók például utángyártottak, de ugyanaz a gyártó mint aki a beszállítója a gyári alkatrésznek is, csak 30-40%-kal olcsóbb így.Szóval eléggé vegyes a dolog ahogy látom. Van amikor a gyári a legjobb és megéri a felárat, van amikor matekozni kell hogy mi éri meg jobban, és van amikor különbség sincs köztük.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
Teasüti
nagyúr
válasz zgospel #98937 üzenetére
Az egyszerű gépalkatrészeknél nagyon szembetűnő különbségek lehetnek, viszont nem említeném egy lapon a olajszűrőket és a dobbetétet, ahol még egy lyukat se oda raknak, ahova kéne. (Megkockáztatom nem is a kocsidba valót kaptál. Azért nem az a jellemző a fémiparban, hogy ne tudnának berakni egy furatot legalább tizedes pontossággal és főleg, hogy ne vegyenek észre milliméteres hibákat. Ez már a minősíthetetlen botrányos kategória.)
Azért egy komplex olajszűrőnél sokkal komolyabb a gyártástechnológia, mint egy darab vasöntvénynél. Itt nem arról van szó, hogy használni se lehet mert alapból szar. Hanem arról, hogy mind jó minőségű, csak a saját márkás drágább mint a többi.[ Szerkesztve ]
-
energy4ever
addikt
Sziasztok! Kezdo motoros leszek hamarosan, lenne par kosza gondolat a fejemben, amik kozott rendet kellene rakni!
B kategorias jogsit csinalom jelenleg! Kresz megvan mar, orvosi is, vezetes, forgalmi, E.U. meg nincsen. 22eves vagyok, jol tudom, hogy ahogy kezhezkapom a B-s jogsit, mehetek is A1B+125-os jogsit csinalni?
Masik. Vettem egy 50-es segedmotort. Mivel nem akarom, hogy a rendorok baszogassanak miatta, hogy miert nincsen rajta rendszam, hiszen ez mar "nagymotor", ezert ugy gondoltam, hogy levizsgaztatnam segedmodorkent. Ha jol tudom, ez lehetseges, megkapja a rendszamot, es ennyi!?
Ha megvan az A1B+125-os jogsi, akkor ugyan ezt a motort letudom vizsgaztattni majd nagymotornak(marmint nem segedmotornak, hanem gepjarmunek) is? Ennek mi a menete amennyiben segedmotorrol vizsgaztatom at?
Aprillia RS4 50cc-rol lenne szo! Francia eredeti papirjai megvannak!
(#98945) Debilon: Igen, de felek tole, hogy a buta rendorok azt hiszik majd, hogy ez nagyon nem segedmotor mar.(a motor kinezete miatt)
[ Szerkesztve ]
-
Debilon
addikt
válasz energy4ever #98944 üzenetére
ha Magyarországon élsz, itt nem kell az 50-esre rendszám
Suzuki DL650 || life is shit || steam: Debilon || Realme GT Master Edition
-
Geresics
addikt
válasz energy4ever #98944 üzenetére
Nem kell ettől félned. Mi már jártunk így egy tanuló rendőr csajszival! Elég vicces lehetett, amit utána kaphatott a kollégájától!
Amúgy tényleg ne akard rendszámoztatni, csak ha 2 személlyel akarod használni - mert akkor kötelező.
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Mentolka
senior tag
Sziasztok,
Akinek volt már tapasztalata, kérem írjon: lassan vehetek új gumikat a motorra, csak nem tudom eldönteni, hogy megérné-e a következő.
Most Michelin Pilot Road 3 abroncsok vannak fent, amivel meg vagyok elégedve, bár mostanában többször éreztem, hogy csúszkál.
Megérné vajon új PR3 helyet annak az utódja: a Michelin Road 5? Netán valami más?
Yamaha TDM900-ra kell.
Köszi! -
energy4ever
addikt
(#98945) Debilon, (#98946) geresics:
Akkor marad ez a megvalaszolatlan kerdesem:
"B kategorias jogsit csinalom jelenleg! Kresz megvan mar, orvosi is, vezetes, forgalmi, E.U. meg nincsen. 22eves vagyok, jol tudom, hogy ahogy kezhezkapom a B-s jogsit, mehetek is A1B+125-os jogsit csinalni?"Igy ha tenyleg nem gazos, akkor marad segedmotor rendszam nelkul, de csak az A-s jogsimig.
Akkor ezt letudom majd vizsgaztatni gepjarmunek is(nagymotornak) is kesobb? (Aprilia RS4 50cc, papiros) -
Horvi
őstag
válasz energy4ever #98948 üzenetére
De minek akarod szívatni magad, hogy levizsgáztatod nagymotornak?
Hello darkness, my old friend...
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Motorola Edge 40 neo - színre és formára
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Autós kamerák
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Ukrajnai háború
- Videó stream letöltése
- Gaming notebook topik
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Milyen videókártyát?
- További aktív témák...