-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
demars
addikt
válasz z123456789 #98349 üzenetére
Pedig az...
Én motul 7100 -val hajtottam tavaly, nem győzött meg. Fura volt a váltó, mintha jobban csattogott volna. Most elf került bele, szerelőm ezt használja (szerinte az elf és a motul a legjobb, elég sokat tesztelt olajat), ennél még nem vettem észre fura rezonanciát, vagy hangot váltáskor.
Enyémbe is sima MA való.
Persu pontosan leírta, miért nem érdemes eltérni a gyári előirt olajtól.
Nincs vele gond, nem lesz baja, ha MA2 megy a tiédbe, de elképzelhető hogy hangosabb lesz, ha bemelegszik rendesen. (Mármint a váltás )Egyébként meg azt teszel bele amit akarsz!
Csakamotul!Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!
-
Rent
senior tag
Vfr 1200 on gondolkodtam meg egyebkent.
Maradtam vegul a chopper/cruiser vonalon, vz800 (marauder) -rol valtva. Kar volt asszonynak megmutatni egy vfr 1200 acceleration videot.
Egyebkent nem bantam meg, mert ez is boven eleg 240es tempoig (220 at mentem csak eddig vele 4.-ben). Eg es fold az elozo 800-ashoz kepest. 3.6 korul van szazon, szaz felett is nagyon huz, valamint ott van egy boduletes erotartalek (160nm 3.200 fordulaton), ami nem igenyli a visszavaltogatast, egyszeruen mint egy gozmozdony, megindul alattad szinte minden tartomanyban. Ellenben a hatso gumit (gyarilag 240/40 r18, de 280 is felmegy a gyari felnire) allitolag “gyorsan” megeszi ha nem birsz magaddal. igazi v2 elmenymotor. Ettol fuggetlenul egyszer kirpobalok majd egy vfr 1.2 est is.[ Szerkesztve ]
-
Gaboman
nagyúr
válasz runner 125 #98365 üzenetére
Szerencsére közel sem annyi, de ezt a gépet nem eladásra szántam.
Sajnos hogy ez lett belőle, nagyon kellemetlenül is érint a dolog, 4 hónap alatt ennyit bukni hát.......!
Viszont rákölteni sem szabadott már több százezret egy ilyen évjáratú motorra.
Így meg kellett hoznom ezt a döntést, nagyon nem könnyen tettem elhiheted.Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
-Mosquito-
őstag
válasz z123456789 #98367 üzenetére
[ Szerkesztve ]
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
z123456789
addikt
válasz -Mosquito- #98368 üzenetére
Azta!
Köszi.
-
Remi1234
aktív tag
Új gumit felrakatni esőben mennyire para? Holnapra van időpontom, de délutánra esőt mond :$
PSN ID: RemiFungus
-
Teasüti
nagyúr
válasz Remi1234 #98370 üzenetére
Menj biztosra! Vigyé' csiszpapírt!
MÁS:
Jut eszembe, ha már gumi.
Az enyéim is lassan csereérettek: 2,7 mm körül vannak és az idei nyár sűrű lesz, köztük egy szeptemberi Európa túrával, ahol úgy kb 5000 km-re számítok.
Viszont a téli esős hónapokban se rakom el a motort, csak ha már fagynak az utak.Szóval most azon vacillálok, hogy oldjam meg a leghatékonyabban az új gumi időzítését.
Valószínűleg szeptemberig kopni fog az még, viszont ha túra előtt rakom fel az új szettet, akkor 5000 km-es kockásra kopott gumikkal kezdem az esős évszakot. Az ideális az volna, ha ősszel raknék fel egy új Road 5 szettet.
Költség optimalizálás címszó alatt milyen számítások jöhetnek itt szóba? Ha egyszer cserélek gumit, akkor azt szervizben tenném. Viszont gondoltam arra is, hogy a túrára veszek egy pár használtat occsóé' ami kibírja a túrát a törvényileg előírt 1 mm felett és akkor friss mintával kezdem az őszt és telet. Ez esetben viszont szóba jöhetne a saját kezű gumicsere is, talán amit a használt gumikkal és a szervizköltséggel megspórolnék abból lehetne venni egy-két szerelővasat és kiegyensúlyozó állványt. (Meg egy motortartó állványt, bár lehet kitalálok vmit a középsztenderre, hisz szervízben is lekötik a hátsó kereket az első kivételekor.)Vélemény?
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
-
3psilon
aktív tag
válasz Geresics #98346 üzenetére
Megijesztesz, de köszi a választ.
Ma még mindig nem ment, benyúltam a gyújtógyertyákhoz, és az egyiknél tényleg állt benne a víz. Ilyen kis ülékben vannak eldugva, aminek az oldalán van egy luk, de még így is úgy néz ki felgyűlt a víz.
Érzésre mintha körbe lenne nyomva szilóval vagy valami hasonlóval, de lehet, hogy nem tökéletes a dolog. Más alkatrész hibáját meg kizárnám - mindig eső után jön elő ez a hiba.
Első körben zsepivel felitattam a nedvességet, meg belefújtam egy adag WD-40-et, fórumokon utánanézve az segíthet a nedvességkiszorító hatása miatt. Holnapig várok, hogy száradjon.
Legrosszabb esetben leszigeteltetem, csak macerás szervizelni az ER-5-öt, le kell kapni hozzá a tankot stb.
Amit mondasz - remélhetőleg nem kerül benzin az olajba, de elvileg ez nem történhet meg a hengerek működési elvének köszönhetően. Akárhogy is, úgyis 1-2 héten belül megyek az idei olajcserére.
[ Szerkesztve ]
Specs: Ryzen 7 5800X, 48Gb RAM, RTX 3060Ti 8Gb, Fedora Linux | Kawasaki ER-6F 2006
-
3psilon
aktív tag
válasz tboldi #98348 üzenetére
Köszi a választ. Hát igen, nemcsak nem élmény 1 hengerrel menni, nyilván ez aszimmetrikus terhelést is jelent a tengelyeknek stb., nem erre tervezték.
Most várok még 1 napot (lásd lent), aztán ha úgy sem megy, szerelő.Specs: Ryzen 7 5800X, 48Gb RAM, RTX 3060Ti 8Gb, Fedora Linux | Kawasaki ER-6F 2006
-
-Mosquito-
őstag
válasz z123456789 #98369 üzenetére
Nincs mit, reméljük van.
Teasüti:
Nálam ha elkopik veszek új szett gumit, ha kell 2x is,ez lehet október vagy január. Azt a megoldást/verziót válaszd ami számodra jó!!
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
CyberPunk666
senior tag
Úgy néz ki a vasárnapi majdnem low majd majdnem highside jobban fájt a gépnek, mint hittem
Holnap elviszem a szerelőhöz.A hátsó fék pedálja beakadt a rázókőbe, ofc befékezte a hátsót és odébbdobta a hátulját, ekkor akkora volt a dőlésszög, hogy biztos voltam benne, hogy lowside lesz, konkrétan leért a kipufogó!, ekkor visszatapadt a hátsó és úgybaaszott fel, hogy 0.1 sec alatt fullra állt a gép, még kettőt dobott mire megállt, de így végül nem estem el.
Megkarcolódott a kipufogó kicsit (nem vészes), a fékpedál vége visszahajlott (a taposófelület), meg a lábtartó koptatócsavarja kitört. Semmi komoly...
Aztán ma szereztem goprot és kimentem, hogy csináljak pár videót és erre fura érzés volt és nincs meg a lábtartót tartó cuccnak az egyik csavarja. Gondolom az utésnél eltört, aztán mostanra kirázódott..
Holnap elviszem reggel a szerelőhöz, hogy ha a időjárás engedi, akkor tudjak menni a hringre.
-
Polemius
aktív tag
Van itt pár szegedi tag is, ezért kérdem, valaki ismeri-e ezt a szerelőt, és ha igen, milyen véleménye, tapasztalata van?
motorszervizszeged.iwk.hu -
dave0825
őstag
Üdv.
Ma megyek el használtan megnézni (és remélem megvenni) egy kintről behozott Kawasaki Z750-et. Forgalomból ideiglenesen kivont külföldi okmányos, 2008-as évjárat, szép állapotban van elvileg, 21.000 km-rel.
Mit érdemes mindenképp megnézni rajta, ami esetleg típushibának mondható, ha van ilyen?
Névre írásig mekkora plusz összegre számíthatok? Én 170-et hallottam (40 reg.adó, 70 átírás, 30 műszaki, 30 az eladónak, hogy megcsinál mindent).
1,19M lenne az ára (plusz a papírok), megér annyit szerintetek extrák nélkül, gyári állapotban?
Persze, ez függ a tényleges állapotától, tudom. Mit gondoltok, ki lehet próbálni? Nem szeretnék ekkora összegért megvenni valamit, aminek bármilyen nagyobb motorikus gondja lehet, de úgy hallottam, hogy nem mindenki engedi.[ Szerkesztve ]
Huawei P30 // Suzuki DL650XT '15 <-- Kawasaki Z750 '07 <-- Aprilia RS 125 '99
-
Laraxior
titán
válasz dave0825 #98382 üzenetére
Ha teszel rá utalást, hogy nálad van a pénz (autóban, zsebben, tökmindegy) valószínűleg ki lehet próbálni.
Ha beüt a tuti, legalább kitudod fizetni.
Lánc, gumi, kormánycsapágy, teleszkóp, fékek...
Aztán ennél többet úgyis csak a jóisten tud."Mi a hazugság ára? A legnagyobb veszély nem az, hogy elhisszük, hanem az, hogy ha rendszeresen hazugságokat hallunk, akkor már egyáltalán fel sem ismerjük az igazságot. S akkor mit tehetünk? Mi mást tehetnénk, hogy lemondunk még a valóságnak a reményéről is és egyszerűen beérjük történetekkel."
-
imibogyo
veterán
válasz dave0825 #98382 üzenetére
Szerintem egy telefont megér, hogy engedi-e, vagy sem. Én tuti nem vennék meg egy motort úgy, hogy előtte nem gurulhatok vele mondjuk egy minimum 3-10 percet. Letenném a motor vételárának a felét (meg persze otthagynám az autómat stb., tehát láthatja, hogy nem fogok meglógni), és ha minden rendben van akkor mehet a papírok megírása, teljes kifizetés stb...
30k-t én sem adnék ügyintézésre (bár ha VÁM és egyéb eljárás is lesz külföldi motor esetén ott úgyis ajánlják a NAV-osok is ügyintéző bevonását). Az autóm (igaz belföldi volt) ügyintézésére fordított idő 4 napos intervallumban összeadva úgy 2-3 óra volt maximum a NAV-nál (reg. adó), az okmányirodában (átírás) és a vizsgaállomáson (törzskönyv + műszaki)... Szóval erre 30k-t kiadni valakinek szerintem is sok... Persze minden relatív, ha topmenedzser vagy egy cégnél és egy óra alatt is keresel akár ennyit, akkor én sem pöcsölnék vele.
De sok magánszemély (és még több kereskedő) már eleve ezen feladatok elvégzésével kalkulál eladási árat, szóval ott kvázi "ingyen" meg van minden és "névre írva" kapod a motort...
-
etnies
senior tag
válasz imibogyo #98385 üzenetére
Én minden motoromnál beírtam a hirdetésbe, hogy a vételár lerakása után mehet a tesztkör.
Hiába hagyod ott az autódat, jogilag nem foglalhatom le, ha megteszem és te rendőrt hívsz, akkor én ütöm meg a bokám.
Odahozod a pénzt, kitöltjük a szerződést: eldobtad - megvetted. Ha nem jó, akkor menjél kereskedésbe.(#98382) dave0825 Az a km nagyon kevés, ha valóban ennyit mentek vele, akkor nagyon tisztának kell lennie a blokknak, hátul is, mert "jóidős" motor volt (amit én nagyon kétlek)
[ Szerkesztve ]
"önmagam hite vagyok magamban"
-
imibogyo
veterán
válasz etnies #98386 üzenetére
Nem is arról van szó, hogy lefoglalhatod-e vagy sem. Sehol sem írtam azt, hogy ez biztosíték lenne az eladónak. Ne gondolj mögé olyat, amit nem írtam... Ezt írtam: "tehát (jó esetben, ez kimaradt) láthatja, hogy nem fogok meglógni" a géppel. Biztos csak a halál... De legalább a szándékot nem kell alapvetően feltételeznie. Tehát ez nem egy biztosíték, csak egy "jó jel"... Persze lehetne az lopott autó is amivel érkezik az ember, de azért ne már a társadalom és az esetek 0,5-1%-ából következtessünk már egy átlagos adás-vétel menetére.
Ha azt látom, hogy egy alapvetően normális viselkedésű ember jön megvenni valamimet, pláne mondjuk a családjával, gyerekeivel stb. (pl. az én esetemben az autómmal így volt) és eljön egy mondjuk 2 milliós autót megvenni egy (szintén az én esetemben) 4-6 milliós autóval, mert a feleségének szánta második autónak az én autómat (ős is próbálta ki), akkor bennem azért meg van az a fajta bizalom, hogy ha még le is rak 1 milliót kp-ban az asztalra, akkor kipróbálhatja a mondjuk 2 milliós járművet. Az is igaz, hogy én is benn ültem a járműben a próbakör alatt (mégis elkértem a pénzt, ha esetleg balesetezne ). Ez evidens módon motornál nem (feltétlenül) játszik...
Azt is bele akartam írni a hsz.-be, csak lejárt a szerk. időm, hogy természetesen sok esetben a teljes vételárhoz ragaszkodik az eladó, de nem tartottam relevánsnak, mert itt most a vevő oldaláról van szó, és azt is írtam, hogy ÉN a felét tenném le, mint vevő. Az, hogy te mint eladó mihez ragaszkodsz az már a te dolgod.
De ÉN, mint vevő szintén védeni akarom magam. Mert mi van akkor ha nem a vevő a simlis, hanem az eladó? Mi van akkor ha leteszem a vételárat teljes összegben (papír ide, vagy oda), ő meg elhúz a fenébe a pénzemmel és én meg ott maradok egy mondjuk lopott motorral és pénz nélkül (okmányirodai megtörtént eset, előttem tajtékzott az ürge).
Eddig még mindig bevált ez a módszer eladóként és vevőként is. Ezután is ehhez próbálok ragaszkodni. Ez nem egy etalon módszer nem úgy írom ezt, csak úgy érzem ez talán mind a két felet védi egy kicsit (jobban), vagy legalábbis (lehet hamis) biztonságérzetet ad.
[ Szerkesztve ]
-
zgospel
őstag
válasz dave0825 #98382 üzenetére
Szerintem a külföldről behozott motorokat fenntartásokkal kezeld. Abba gondolj bele, hogy a normál állapotú motor az kint is ugyanannyiba kerül mint itthon. Azt éri meg behozni, ami kurva olcsó kint, mert arra még rájön neki az útiköltség + a haszon amivel továbbadja, és még így is ez az ár amiben eladja olcsóbb mint az itthoni kínálat átlaga. Pláne hogyha valóban ilyen kevés km lenne benne akkor meg főleg nem az alsó ársávban árulná.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
-Mosquito-
őstag
válasz dave0825 #98382 üzenetére
Szia,
Ha valós a Km akkor azon még a gyári lánc lesz! Keressél rajta nittelő szemet a láncon,ha van akkor tuti cserélték már és a látott Km min 2x! Féktárcsákat érdemes megnézni mennyire vállasak. Markolatok,pedál gumik mennyire kopottak.Fényezés,matricák. Tankon/farok idomon 2-2 halvány áttetsző barnásnak kell lenni ,ha ABS-es akkor az első sárvédőn is matrica. Ezek hiánya,törésre adhat okot és újra lett fényezve. Ettől függetlenül a motor még jó lehet de ha telibe lett fújva nem csak egy idom,akkor én otthagynám.
Itthoni felhozatal.:
[link]
Ui. Elég drágán intézi a papírokat.[ Szerkesztve ]
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
-Mosquito-
őstag
válasz -Mosquito- #98389 üzenetére
+Oldal tetején van a vásárlási összefoglaló!
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
Teasüti
nagyúr
Próbált már vki kereket kiegyensúlyozni acél/kerámia golyókkal? Ez valóban hatásos, vagy átverés?
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz Teasüti #98392 üzenetére
Nem tudom, mennyire passzolnak jól, de az egyik AMTS-en láttam, hogy valaki éppen ilyen protektorokat vett a Sixgear Trail dzsekijébe.
Nekem is ilyen kabátom volt, de én csak egy SAS-TEC protektort faragtam be a hátába. Végül is működött, a gerincemnek semmi baja nem lett.
-
Ferdzsoo
addikt
válasz -Mosquito- #98389 üzenetére
Szerintem ennek a féktárcsa vállasodásnak meg gumialkatrészek kopásának nem sok ellenőrzési alapja van.
Lassan 50k km van a vfr-ben, de újjal semennyi váll nincs a féktárcsákon (de le fogok menni megmérem mert kíváncsi vagyok), lábtartó, markolat kopásról nem is tudok beszélni. Ha ilyen jellegű dolgok elkezdenek jelentkezni akkor abban a motorban nem az a kérdés hogy 20 vagy 50k km van hanem hogy 100 vagy 200.
Persze egyetértek hogy v4 vagy sor4 motorfék meg vezetési stílustól is függ. stb. Stb. De átlagos használatnál szvsz egy motornál féktárcsából meg nem mondod hogy 20 vagy 60k km van benne...A láncal ill. Az idomokkal teljesen egyetértek.
[ Szerkesztve ]
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
runner 125
nagyúr
válasz Ferdzsoo #98394 üzenetére
A 800-asnál és sokkal inkább használtam a motorféket, az 1.2-nél a csúszókuplung kb megöli az egészet. Szinte alig van motorfék.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Ferdzsoo
addikt
válasz runner 125 #98395 üzenetére
Nem mentem a 800-assal de az 1.2-en én nemsok féket használok, szerintem brutál motorféke van, egy soros rmotorhoz képest.
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
-Mosquito-
őstag
válasz Ferdzsoo #98394 üzenetére
Motorja válogatja de azért az összképből össze lehet valamit rakni,hogy az gyári első betét ennyi Km-nél vagy már cserélték-e. Az is gyanús ha már komplett tárcsa cserélték mondjuk 60ekm-nél. Plusz még ott van a milyen motor,hol,hogyan használták stb. Nálam minden lecserélt fékbetét megvan,lábtartó/gumi stb. Volt már ilyen sztori ahol nagyon nem stimmeltek a dolgok. [link]
Írhatok ellen példát is,haver nem szokta használni a hátsó féket. 50Km-nél még gyári betét van benne és tök újszerű a tárcsa. Ennek eredménye sok első fék hamarabb elkopó első gumi és betétek.
Múltkor volt egy Face hirdetés. Versys 1000-es azt hiszem 2éves 13eKm és már lánc/kereket cseréltek rajta..Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
Bogyó bá'
nagyúr
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
runner 125
nagyúr
válasz Ferdzsoo #98396 üzenetére
Akkor lehet a facelift-en moddoltak valamit, de az enyémnek szinte semmi motorféke nincs. Talán az 1. és 2. fokozatban valami, de fölötte semmi.
A 800-as nem csak emlékezetből volt ilyen téren durvább, a cimborámnak még megvan a fekete VTEC, számtalanszor tapasztaltam, h míg ő motorfékkel érkezik meg ugyanazon tempó mellett 1-1 lámpához (nem villanik a féklámpája), addig nekem a visszaváltogatás nem elég ugyanahhoz a lassuláshoz.."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Ubiquiti hálózati eszközök
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Motorola Edge 40 neo - színre és formára
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Autós kamerák
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Ukrajnai háború
- Videó stream letöltése
- További aktív témák...