-
Fototrend
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
troll81
addikt
Sziasztok 175 65 14r elfer a twingo alatt?
-
rob210
Topikgazda
válasz DonThomasino #80106 üzenetére
Ropogó hangja inkább a toronynak szokott lenni, de a stabpálca olcsó és egyszerű cserélni.
Egy próbát megér.Renault power
-
Jimmy8
senior tag
válasz DonThomasino #80092 üzenetére
A térképzsebbe azért folyik a víz, mert a RENAULT mérnökei nem gondoltak néhány dologra, mikor az ajtókárpitot tervezték. Az ajtókárpit műanyag része több részből áll, és úgy oldották meg az átlapolást a két műnyag rész között, hogy a forrasztás-ragasztás öregedése, elengedése esetén befele jön a víz. Úgy kell elképzelni, mintha a tetőcserepeken előszőr a felső sort raknák fel, aztán az alatta lévőt.
Amint folyik le a víz, egyből befolyik az alsó alá .
Megoldás: kárpitot le kell venni, és alapos tisztítás után jó kis szilikon tömítőanyaggal le kell kezelni belülről a két műanyag rész csatlakozását. Ha lent van a kárpit, egyből látszik, miről beszélek.
Nekem is meg kellene csinálni, mert most már egyre több víz folyik be.[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
-
gabika1972
tag
válasz rob210 #80096 üzenetére
Mérgemben összeraktam a takarólemezeket. De vmelyik nap szétszedem és csinálok fotót. Nem igazán értem: hova kellene raknom a falevelet?
Egyébként ez még mindig az a projekt, hogy a két szélső befúvó meleget tol, a középső meg hideget ha fűtök. Valahol szelel is a fülke, érzem a hideg huzatot a fülemnél. Tartok tőle, hogy valahol a szellőző rendszer hullott szét és fals huzat jön be valahol.[ Szerkesztve ]
-
Skyhigh
aktív tag
Erre esetleg valaki?
[link]A világon 3 féle ember létezik, aki tud számolni és aki nem...
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Nordik #80102 üzenetére
Nekem úgy sikerült megnézni a stabpálca lógást, hogy megemelt/rámpán álló autó alól ráfeszítettem a stabilizátorra magára (féltengelyre támasztott pajszerral vagy hasonló eszközzel), és néztem, ahogy a pálca, illetve a két vége mozog... Volt egy kis fáziskésés, egész egyszerűen ki lehetett szúrni Utólag belegondolva talán levett kerékkel is ellenőrizni lehetne, amikor egyik oldal fel van bakolva, másik kerék földön van, és külön rá van emelve a lengőkarra bár úgy nagyon kell találni a megfelelő magasságot. Így csere után belegondolva érdemes a stabpálca két végén a gumi porvédőket is megpiszkálni (kézzel elhúzni a közepétől - ha fel van hasadva, jön könnyen valószínű), vagy tükörrel-telefonnal körbenézni őket. Ahol kinyílt, ott bent van a piszok is, és tuti megette a gömbfejet
-
DonThomasino
veterán
Megane2 ben a fogyasztásmérő fedélzeti mennyi km után értelmes adatot ?
Most 40km után 14 L, remélem ez nem a valós érték." I'm going to make him an offer he can't refuse."
-
Somatom
veterán
válasz molnarpeter #80115 üzenetére
Kerékcsapágyat, gömbfejet, stb. úgy szoktam vizsgálni, hogy feszegetés, mozgatás közben odateszem az ujjam a felületek közé. A legkisebb lógást is azonnal érzem.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz DonThomasino #80116 üzenetére
Attól függ. Ha közben elfogyott két gumi, akkor nagyon jó érték.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
-
polonic
félisten
Üdv!
Egy kis fejlemény a hűtőfolyadék ügyben.
Egy picit álltában is fogyott, nagyon minimálisat. Múlt hét csütörtökön néztem. A motortérben én semmi nyomot nem látok.
Ezt így nehéz lesz azonosítani, honnan. Bontani kell mindent, igaz? -
75kokoko75
aktív tag
Sziasztok!
Tegnap cseréltük a lengéscsillapítókat elöl.
Érdekes, hogy a képen látható helyen víz volt mindkét oldalon. Kívül száraz volt mindenhol.Mivel rajta volt egy műanyag borítás, így fogalmam sincs hogy kerülhetett oda víz.
VAN ÖTLETETEK, VAGY TAPASZTALATOTOK EZZEL?Idővel biztos szétrohad, így meg szeretném szüntetni, ha lehet.
KöszönömAki hirtelen akar meggazdagodni,nem marad ártatlan (PL 28:20)
-
szabop27
tag
Sziasztok!
Renault Clio III Grandtour (D4F 784) rágcsálótámadás álodzatává vált:
[link]Nem látok a gyújtáselosztón semmilyen jelölést. Tudja valaki esetleg, hogy melyik kábel melyik hengerre megy? Magával vitte a kis dög a kirágott kábeldarabot, úgyhogy se a hosszból, se a rágási nyomból nem tudok következtetni...
ui: ugyanitt keresek tippeket utcán parkoló autó rágcsálók elleni védelmére..
-
molnarpeter
nagyúr
válasz szabop27 #80122 üzenetére
JPÉ alapján: hossz
egyforma szerintem mindegyik hengerhezmeg lehet mérni mérőszalaggal mondjuk. Ha csak két kábel érintett a négyből, akkor meg hamar kiderül - vagy beindul, vagy nem és utóbbi esetben megcserélni 10:53-nál látszik itt pl [link]
Kemo M186 pl ajánlott emlékeim szerint (saját ilyen tapasztalatom viszont nincs), illetve Mardaway spray, és budirudi... Praktikák tárháza végtelen, hatékonyság mérése nehéz feladat.[ Szerkesztve ]
-
Jaded
őstag
válasz DonThomasino #80119 üzenetére
#80116
100km után pontosítani kell (ugye a fogyasztás az L/100km), de inkább majd az újratankoláskor.Hangszóró: ezért szabad csak a gyárival foglalkozni (vagy volt régebben a Pioneernek direkt ebbe az autóba gyártott hangszóró készlete). A többi az csak taknyolás és magad szivatása.
Renault Megane IV Limited
-
oszy
veterán
válasz Coccolino_O #79785 üzenetére
Semmiképp nem én akarom kicserélni. Egy jó barátomhoz szoktam vinni az autókat, ha esedékes. Nem hiszem, hogy profi, de autószerelő.
(#79792) molnarpeter: megfogom várni. Úgy döntöttem. Jobban örülnék, ha lehetne állítani rajta, hogy előbb fogjon!
(#79794) Fehér Farkas: Mi lehet még ennek az oka? Merre kell a hibát keresni?
Szinte ÚJ Seagway Ninebot F2 PLUS eladó ! !
-
Gyb001
senior tag
válasz Gyb001 #79230 üzenetére
Sziasztok.
Véleményetekre lennék kíváncsi hogy megtartsam-e a kocsit, lassan mindent is cseréltek benne, már ráköltöttem a vételárát. Van még ami elromolhat? (1.2 tce 115Le scenic)
1 éve vettem.
azóta cseréltek benne:
-akkumlátort
-üzemeanyag rendszerben tömítetlenség miatt tömítéseket, üzemanyag pumpát és szűrőt.
-Első toronycsapágyakat
-Első stabilizátor pálcákat
-lengőkarokat
-hűfőfolyadék légtelenító csövet
-új fűzött blokkot kapott ~40 000 km-t futott, hengerfej maradt de új tömítés/csavarok/szelepfedél/szelepszár szimering, forgattyús ház tömítés..
-olajpumpát
-vezérlést
-vízpumpát
-gyertyákat
-felújíttatam a turbót
-klíma csapágyat
-ékszíjj készletet
-Két hátsó kézifék kábelét, és csatlakozót
(Lehet hibásan írtam valamit, kézzel írt papírról gépeltem be)
Ezek csak a főbb dolok amik eszembe jutottak.
Most eladható állapotban van. :/Elvileg az olajpumpa tömítésével volt valami, és nem a szűrt olajat hanem a szűretlent kevergette.
[ Szerkesztve ]
A bus station is where a bus stops. A train station is where a train stops. On my desk, I have a work station
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Gyb001 #80132 üzenetére
Használd szerintem, a legdrágább hibák már javítva vannak. Lehet érdemes lenne egy excelt nyitni neki, és km-re leosztva számolni a költséget, pár év után leapad majd fajlagosan egy sokkal barátibb szintre Mennyi a méter benne összesen?
Rob szerint ha 100-at elmegy, akkor mindenképp beletennék 50-80k km-t legalább, különben másnak újítottad fel a kocsit.[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
válasz molnarpeter #80135 üzenetére
Sose volt Tce-d ez látszik.
Ezzel most szembe kell menjek veled.
Egy időzített bomba, mindegyik, nem lehet tudni mikor robban.
Valamint ott a megjósolhatatlan, mikor reped el a gát a 2es 3as henger között , című gazdasági totálkár.
Bár ez már így is az.
A harmadik generációs Tce már kifejezetten jól sikerült az már ajánlható, de ez egyértelműen, 2010-2015 közötti.
Renault power
-
Gyb001
senior tag
válasz rob210 #80136 üzenetére
Igen, sajnos nagyon bizalmatlan vagyok már a kocsival kapcsolatban. Rengeteg rosszat olvastam róla.
Az említett repedés milyen körülmények között következhet be?A bus station is where a bus stops. A train station is where a train stops. On my desk, I have a work station
-
rob210
Topikgazda
válasz Gyb001 #80137 üzenetére
A megjósolhatatlan mondatom nem véletlen volt.
Senki nem tudja megmondani, teljesen random, sajnos most is 3 áll az egyik műhelyben és nincs mit rátenni.
A gépműhely az egyiket talán fel tudja hegeszteni és újra csiszolni köszörülni, síkolni, de ez már leírva is sejted milyen összeg és akkor még nincs a kocsin.[ Szerkesztve ]
Renault power
-
Gyb001
senior tag
válasz rob210 #80136 üzenetére
Megnéztem jópár autóba az elmúlt pár hétben, és sajnos azt kell mondjam egyikben sem érzem magam olyan jól mint egy renaultban. 3,5M körül kapni pár éves Grand Cliókat, 1.2 szívó motorral.
PL: RENAULT CLIO Grandtour 1.2 16V Alizé 2018 73Le.
Ezek a szívó motorok megbízhatóak? Vagy mi az ami még kerülendő?
0.9 TCE gondolom felejtős
Már azon is gondolkodtam hogy veszek egy új swiftet.[ Szerkesztve ]
A bus station is where a bus stops. A train station is where a train stops. On my desk, I have a work station
-
Gombinyó
őstag
válasz Gyb001 #80139 üzenetére
3,5m? Aztamindenit, meg kellett volna tartani befektetésnek. 3m volt egy ilyen újonnan 2018-ban. Egy éve adtam el 65k km-el 2,8-ért. Jól felment az áruk... Megbízható, de pusztulat lassú autó. Nem tudom hogy használnád, mennyire lenne csak városi, de ha sokat járkálsz országúton/pályán is, akkor elgondolkodnék a dci-n. Amúgy a swift jóval fürgébb és takarékosabb is, de a Clio Grandtourhoz képest 0 csomagtér és kényelmetlenebb is.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz rob210 #80136 üzenetére
Nem volt ilyenem, de meggyőztél, nem is lesz csak közgazdász szemmel álltam hozzá a kérdéshez - repedést nem vettem számításba, akkor inkább nem szóltam. Blokk probléma vonalon lehet érdemes volna kidolgozni egy megelőző beavatkozást, mármint pl hüvelyezésre gondolok... Amit nyilván senki nem vállalna be, de egy bontott darabot meg lehetne így csinálni, és aki elviszi, annak többet baja nem lesz Vagy típusazonos motorcsere című történet szívó motorra mondjuk, hogy ne legyen többet rá baj (ha már úgyis ki kell venni a blokkot, nameg gondolom drágább is bontottan az ilyen keresett erőforrás, így még a papírmunka is kijöhet talán jól). Plusz infókat nagyon köszönöm, máshol nem nagyon láttam még ezeket a hibalehetőségeket
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Gyb001 #80139 üzenetére
1.2 szívó szuper egyszerű kis faék, nyugodtan vehető, flottában is panasz nélkül futott. 0.9 TCe motorról nemrég linkeltem egy videót, de röviden összefoglalva inkább a szívó motor Így végigolvasva a dolgokat megértem a Suzuki lehetőséget, ott a 3+7 év garancia is elég kecsegtető lehet egy ilyen kálvária után...
[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
válasz molnarpeter #80141 üzenetére
Sajnos nem megoldás a hüvelyezés azért is reped, mert nincs falvastagság. Egyszóval nincs hova betenni a perselyt. Max megoldás az lehetne, hogy kisebb dugatyú a mostani hengerbe és a gyári méretbe persely. De nincs gépműhely aki válalja..... Nézd meg a hirdetéseket, egy darab bontott motort nem találsz sehol.
Renault power
-
rob210
Topikgazda
válasz Gyb001 #80139 üzenetére
Megbízható, de gyenge.
Én az 1.6 21éves autómmal az Érdi emelkedőn, már nem egyszer kellett, hogy körbeautózzam ezeket az 1.2eseket.
Utolsó évjáratos 3 as clió grandtour 1.2 turbóval az jó gép megy is fogyasztás is jó és nem tce!!!
Ellenben az utsó generációs tve már fain lett.
1.33as és 1.0es.
Megtanulták mit szúrtak el az első 2 generáción.
[ Szerkesztve ]
Renault power
-
rob210
Topikgazda
válasz molnarpeter #80142 üzenetére
Szuzukiban nem tudnék létezni.
Egyszerűen abban a kovsiban halálfélelmem van.
Mintha rámhajtogattak volna egy kartondobozt.
Az scross, a vitara a swift, az ignis (ez még ronda is mint a bűn) mindben az az érzésem, hogy ez aztán a nulla abszolút nulla.
Lehet megbízható, lehet jó a fogyasztás, de inkáb bkvzok, mint suzukizzak.
De ez az én véleményem.Renault power
-
molnarpeter
nagyúr
válasz rob210 #80143 üzenetére
Ilyen lehetetlen dolgokat ebayen szoktam nézni, viszonylag drága, de vannak ritkább motorok is; 5000 km-es blokk és hengerfej (befecskendező rendszer és egyéb külső szervek nélkül 1700 EUR (+200 szállítás). 0.9 TCe azért akad már 885 GBP árban. Nekem ez lett amúgy az indirekt megbízhatósági index - ha sok az eladó motor és olcsó pénzért mérik, akkor nem lehet annyira gáz a konstrukció. Ahogyan itt is kétszer annyi az 1.2, mint a 0.9, Fordnál hasonlót tapasztaltam az 1.6 EcoBoost motorok árainál, sajna annál is elreped néha a blokk, bár visszavezethető talán a hűtőfolyadék fogyására a dolog, amire lett visszahívás. Kontraszt kedvéért a D4F hirtelen már 150 fontért is akad, igaz, clio 3-ból, de akkor is Persze ezek az árak sem tökéletesen mutatják a hibák előfordulását, pl. 2.5 V6 TDI van bontva tucatszám és olcsó is hozzá már minden, de ott híre ment a dolognak jobban, az ilyen motoros autókat olcsón is nehéz eladni valószínűleg
Másik módszerem a köbcenti szerinti megkülönböztetés: 1149 ccm jó, 1197 nem ajánlott, így könnyű belőni a hahut - hátha valakinek még hasznos lesz PSA furgonoknál van mindenféle motor, ott jött ki így a megoldás régebben (többféle 2.0 és 2.2 motor van például, ott kezdtem el kaparni a falat s lőn köbcentis keresési megoldás).
Suzuki: ez is szubjektív, de ahogy látszik, nekik is megvan a piacuk. Ide pl Jimny jöhetne bármelyik. Mondjuk ettől szép az autóipar, hogy különböző gyártók és vevők máshogyan gondolják, aztán a végén mindenki boldog, ha talál olyan kocsit, amivel egyetért
[ Szerkesztve ]
-
lsebestyen
addikt
válasz rob210 #80144 üzenetére
"Én az 1.6 21éves autómmal az Érdi emelkedőn, már nem egyszer kellett, hogy körbeautózzam ezeket az 1.2eseket."
A másik oka, hogy az emberek nem tudnak vezetni és nem ismerik az autójukat (pl hol a max nyomaték). Sokan nem merik forgatni, és 1500-on mennek fel az emelkedőn is és szidják, hogy mennyire lassú. F Astrába (60 ló) beleraktam jó pár kilométert, megtanultam hogyan kell lendületből autózni. -
Coccolino_O
őstag
válasz polonic #80120 üzenetére
"Ezt így nehéz lesz azonosítani, honnan. Bontani kell mindent, igaz?"
Ha hengerfejtömítés, akkor bizonyosan. De szerintem érdemes elindulni a legegyszerübb és legolcsóbb megoldás felől.
Hülyeségnek fog tünni pár dolog, amít megemlítek, de mivel voltam hasonló szituációban másik autóval, érdemes ezeket is átvenni. A fagyálló tartályon lévő kupak jól van ráhúzva, és normálisan szigetel-e? Itt értem, a gumi o gyuru nincsen széthullva. Maga a tartály nincsen-e megrepedve valahol? Ha meg van, biztos, hogy olyan helyen lesz, amire abszolút nem látsz rá, v. hajszálrepedés. A összes cső ami a tartályból megy a radiátorba, onnan pedig a motorba és vissza a tartályba jó állapotban van, nem sérült és mindegyik rá van húzva normálisan, a bilincs tartja, ahol lennie kell. Van-e fagyálló az autó alatt, amikor fut a motor? Vízpumpa szivároghatna, de akkor látnod kellene valamit az autó alatt.
Hengerfejtömítés esetén a motor égetné a fagyállót, amit látnod kellene az olajmérő pálcán ilyen fos kávésbarna színben, plusz a fagyállód színe is érdemben megváltozna a szokásos zöld/kék/rózsaszín és tököm tudja, még milyen színek esetén. Fehéres kipufugó füst árulkodhatna is árulkodhatna arról, hogy a motor égeti a fagyállót. Majd Rob kijavít, de én ezekre tudok így gondolni hirtelen.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest