-
Fototrend
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
bandi0000
nagyúr
sac/kb benzines 1.6-1.8-2.0 között van számottevő különbség fogyasztásba? persze ecotec motornál
Xbox One: bandymnc
-
zolikaDB
veterán
válasz bandi0000 #57251 üzenetére
Igen. Vectra C kombi sokkal többet eszik 1.6 mocival, mint 2.0-val
Ezeknél a kocsiknál mi azt javasoljuk (nem azért, mert okosok vagyunk, hanem mert fizika), hogy inkább nagyobb motorral vedd meg, mint egy kicsivel szívj.
1.8 motornak kevésbé kell erőlködni emelkedőn az M3-ason, mint egy 1.4-nek. Én taposom, és nem történik semmi, kollegám 1.6-osa már kapaszkodik, a 2.0 Mazda meg elhúz mellettünk, mitn a villám...[ Szerkesztve ]
-
haddent
addikt
válasz zolikaDB #57252 üzenetére
Persze, csak éppen azért, mert a te 1.4 -ed a legsimább 16 szeleps, kollégádéban már van valami csavar, a mazda meg változó szelepvezérlés, szívóhossz, hybrid elektromotor is besegít meg még miegyéb..
Alapvetően egyetértek, de baromira nem mindegy, hogy egy kőkorszaki 1.4 vagy egy full modern 1.4, mert lehet 90 ló meg 120 ló (turbó nélkül mindkettő), és ez a dinamikában óriási különbséghez vezetF_Gergely na azért nem de pl. pontosan az új 1.6 megfelel a régebbi 2.0 -nak (szívómotorok), és lehet, hogy még kicsit dinamikusabb is talán. Ettől függetlenül nyilván egyszerűbb és emiatt "szebb" a 2.0
[ Szerkesztve ]
-
zolikaDB
veterán
-
haddent
addikt
válasz zolikaDB #57255 üzenetére
Hát igen az baromság. Nyilván, nagyobb lökettérfogat többet eszik, ez az arányosság igaz. Csak arról elfeledkeznek, hogy mennyire kell csúcson járatni az adott motort, hogy a kellő erő kijöjjön belőle. És itt nagyon el lehet csúnyítani azt, hogy a 2.0 az 2 devivel többet eszik mint az 1.4, máris lesz +2 LITER az 1.4 "javára"
F_Gergely én is sokmindent szeretnék , de egy C20LET -tel beérném egyefene
-
AMD Power
titán
válasz zolikaDB #57252 üzenetére
Haver most pont vett egy B Zafirat. 2007 évjárat 1.8 140Le. Azt mondta ,hogy az 1.6 amivel ment az katasztrófa volt, igy maradt az 1.8 ami semmivel nem eszik többet mint a 1.6. Sőt mint irják is kevesebbet eszik és jobban megy. Bár a linkelt tesztben az 1.8 is azt írják ,hogy kevés ehhez a bódéhoz.
[ Szerkesztve ]
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
TasiA
senior tag
válasz haddent #57254 üzenetére
csak, halkan, de belegügyögnék én is
Amíg az 1.6-osnak, 140-150 Nm körüli lepkefing a nyomatéka, az is magas fordulaton, addig semmilyen 2.0-nak nem felel meg. Még a 30 éves motoroknak is legalább 30 Nm-er több van, alacsonyabb fordulaton. Azt meg megérzed ám erősen! ! A nyomatékot érzed meg legelsőnek, nem a lóerőt.(ha csak nem vagy Hondás)
[ Szerkesztve ]
-
F_Gergely
őstag
azt az infót találtam ha indexelek, és villog a belső világítás (mid kijelző) az test hiba. Valamikor úgyis át kéne rakni az új műszerfalat, akkor megnézem mi a helyzet...
-
_seth_
veterán
válasz F_Gergely #57260 üzenetére
Ilyet nekem is csinál, bár csak halványan látni, hogy "együtt villog" az indexel, és hol érdemes keresni a hibát? Maga a műszerfal test hibás ilyenkor?
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
F_Gergely
őstag
válasz _seth_ #57261 üzenetére
Attól függ neked mi villog, nálam a MID kijelző.
Az a valami ami neked villog, annak a valaminek kell a test pontját megnézni.
A mid a testet nem tudom honnan veszi az óracsoportnak van külön testpontja azt tudom, illetve a műszerfal mögött, (egészen konkrétan a rádió mögötti magasságban) van egy test pont érdemes azt is ellenőrizni. -
Declare
őstag
Feleslegesen erölködsz en probalkoztam mar nyomatekgörbek, technikai adatok, stb belinkelesevel is, nem segit semmi....van akinel a köbcentitöl meg yaz auto de en azt mondom, az a lenyeg, hogy jolesö erzessel üljön be az ember a kis verdajaba, a valasztasi lehetöseg meg mindenkinek adott
-
_seth_
veterán
válasz F_Gergely #57262 üzenetére
MID + műszerfal többi izzója is mintha halványan villogna, köszi a tippet, majd meglesem a vezetékeket
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
Declare
őstag
válasz F_Gergely #57264 üzenetére
Ereztem a felhivast kerngöre
Nyilvan nem a vegletekröl beszelek en sem....pl nekem sem szimpatikus a ford moneo az 1.0 ecoboos motorral ....mondjuk egy sima 1.6 szivoval sem lenne sokkal kecsegtetöbb
egy astra viszont siman jöhetne kis csigas benzinessel de megertem ha valaki nem szereti, csak ne irjuk mar, hogy sz@r meg fos, meg szetesik....csak hogy "en nem szeretem, nekem nem kell" aztan akkor ok
-
Petyyyyy
addikt
Hilfe urak!
MID kijelző helyből cserélhető egy másik MID kijelzőre, ugye? Tehát nem szükséges voodoo, csak kivesz és új behajít.
F_Gergely - Ez gondolom megoldható egy jó kis OP COM-os műszerrel is.
[ Szerkesztve ]
Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
F_Gergely
őstag
válasz Petyyyyy #57271 üzenetére
Annyiert marha sok, vectraba 8-10k a hibamentes....
Generator ismetelten szar, bekapcsolt vilagitasnal es futessel tolt 13.8at ha eg a feklampa 13.6 ha ranyomom az ulesfutest 13.4...
Elmehet a kurv@ anyjaba az osszes kiba**ott szerelo, rohadjon meg mind! Nem igaz hogy nem tud tolteni ez a szar 14.4et. Hazafele annyira felbaxott hogy 5 ezerig kiporgettem, hazaertem es szo szerint berugtam a kocsiajtot. Elegem van hogy van egy 30 ezres akksi benne es folyamatosan merul mert nem tolt az a rohadt generator... kifizettem 90 ezret es SZAR! -
AMD Power
titán
válasz Declare #57263 üzenetére
Pontosan. Most gondolj csak bele. Ha ebből a lomha 60Le gépből át ülnék egy szintén 1.4 90Le G-be, ami amúgy szintén nem egy villám, nekem akkor is megváltás lenne.
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
w333
félisten
-
F_Gergely
őstag
válasz Markizmark #57277 üzenetére
Akksinal a generatorhoz nem ferek hozza.
-
Markizmark
addikt
válasz F_Gergely #57278 üzenetére
Generátorról lejövő szálat vagy közvetlen a generátor kapcsát kellene pedig mérni. Nálunk valamelyik testkábel nem volt jó, ugyanez volt a szitu, nem töltött rendesen folyton lemerült de nem nyúltunk a generátorhoz hanem elkezdtünk méregetni. Kiderült, hogy az akku testkábelén esik a feszültség. Párhuzamosan kötöttünk még egyet, azóta oké.
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
F_Gergely
őstag
válasz Markizmark #57279 üzenetére
A generator maga kapott uj testet, illetve kapott uj pozitivat a generatortol az akkumulatorig. Egyedul az akkumlator testkabelehez nem nyultunk eddig. De hetvegen akkor megnezem azt.
-
-
Markizmark
addikt
válasz F_Gergely #57280 üzenetére
Kíváncsiságból megmértem az enyémet (Astra F 1.4i, 55Ah), "üresen" 14,3-14,4V. Terhelve (hátsó szélvédő fűtés, világítás, refi, ködlámpa elöl hátul, ventilátor teljes kakaón, rádió) így 12,8V. Lehet, hogy le kéne szarnod az egészet.
2 éve nem volt töltőn az akksim, minden nap minden időben fürgén indít. Nem érdemel ez részedről több figyelmet szerintem. Nem fog lemerülni az akksid.[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
F_Gergely
őstag
Ez a feszszabalyzo dolga... most arra nem terek ki hogy van intelligens toltes is mert a vectraban meg nincs.
Nem.14,4et felkapcsolt fogyasztokkal sem eshet a fesz 14v ala. Ezt hivatott szabalyozni a feszultsegszabalyzo (mivel a generator tobbet termel mint 14v) ami folyamatosan 14v feszultseget tart terhelestol fuggetlenul.
(#57285) vebbful:
Az ugy kemeny De nyilvan te sem full fogyasztokkal kozlekedsz, meg elvileg benzinesnel ugy van hogy ha porgeted a motort ugy no a fesz 1500-2000es fordulaton elvileg ami neked 12,8v az is feljebb kene hogy menjen.[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz F_Gergely #57287 üzenetére
Micsoda? Hogy ha minden fogyasztot bekapcsolsz, akkor is 14.4-et kellene merned az akkunal? Honnan veszed ezt?
Altalaban 13.5v koruli feszt lehet merni az akkunal alapjaraton, 14.4v fole pedig semmilyen korulmenyek kozott nem mehet a toltofeszultseg, mert karosodhat az akkumulator. Szerintem kevered a szezont a fazonnal.
[ Szerkesztve ]
-
F_Gergely
őstag
A generator folyamatosan tolt, a toltesi fesz pedig 14 volt, ez a tartomany 14,0 es 14,4 kozott van. Terheletlenul 14,4 voltot tolt a generator terheles alatt pedig nem eshet a fesz 14 volt ala. A generator tobbet termel mint 14 volt ezt szabalyozza le a feszultsegszabalyzo (ha tonkremegy a feszszabalyzo akkor szokott tolteni 15-16 voltot mivel nincs ami leszabalyozza).
Nem keverek semmit, maximum te vagy tisztaban a generator es az auto elektromos rendszerenek a mulodesevel. -
-
F_Gergely
őstag
Ezek tenyek, kicsit ugy erzem.olyanon vitatkozunk te azt kerdezed tolem honnan tudom hogy a viz forraspontja 100 celsius fok...
Nezd te gondolj amit szeretnel, a tenyeket es a valosagot meg hagyjuk ram. De nyugodtan kezdj el olvasni a temaban, vagy kerdezz meg autovillamossagist. -
beg
veterán
válasz F_Gergely #57291 üzenetére
Akkor dugj rá egy multimétert alapjáraton, kapcsold be a refit, ködlámpát, hátsó ablak fűtést, tekerd rá a mélynyomót és nyomd a féklámpát miközben húzod le mindegyik villanyablakot bekapcsolt 4-es ventivel és klímával mindezeket egy gyenge akksinál majd ellenőrizd mennyivel tölt.
[ Szerkesztve ]
You are the result of 3.8 billion years of evolutionary success, act like it. Sarcasm is the body’s natural defense against stupidity.
-
beg
veterán
válasz F_Gergely #57293 üzenetére
Nekem is van szivargyújtós, de az csak tájékoztatás jellegű. Amit felvázoltam extrém eset, de télen -24 fokban közel van a valósághoz (kivéve a 4 ablak le ).
[ Szerkesztve ]
You are the result of 3.8 billion years of evolutionary success, act like it. Sarcasm is the body’s natural defense against stupidity.
-
Markizmark
addikt
válasz F_Gergely #57287 üzenetére
Miért lenne különböző a benzinesé? Minden autó generátora 3 fázisú aszinkrongép, aminek a feszültségét a diódasor egyenirányítja. Dízelé maximum több ampert tud nyomni, mondjuk az enyém 40A, a Tiéd meg 70, most csak írtam valamit. Alapesetben már alapjáraton is nagyobb feszt kell termelnie, mint 14,4V amivel már jól tölt, a fordulat emelkedésével még följebb menne a feszültség, de a fesszabályzó megoldja, ugyanakkor nagyobb árammal lehet terhelni.
Ha az enyém nem merül le 12.8-cal akkor a tiéd sem fog 13.4-gyel.
Ha nyomod neki akkor is ennyi?
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
F_Gergely
őstag
-24 fokban az agybol se kelek ki, szabadsagot veszek ki, nekem az mar jegkorszak
(#57295) vebbful
Nem tudom, regebben ugy volt hogy a benzines csak nagyobb fordulaton adta le a maximalis toltest. Olyan mint a klima pl 1.4 benzinnel alapjaraton ratolod a klimat es "eppenhogynemfulladle" dizelnel meg semmi nem tortenik, nem veszed eszre hogy megy a klima.
Mondjuk igaz, haver matiza is tolti a 14,3at alapjaraton.[ Szerkesztve ]
-
Markizmark
addikt
-
F_Gergely
őstag
válasz Markizmark #57297 üzenetére
Tesom 1.4 az befullad ha nem vigyazol
Sajnos igen, fordulatszamtol fuggetlenul tolt a generator, marmint ha tolt 13,4et tokmimdegy mekkora a fordulat ugyan annyit tolt.
Új hozzászólás Aktív témák
- Csúcsminőségű biztonsági kültéri okoskamera félár alatt
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel
- ELADÓ GÉREX gyártányú akkus fúró, csavarozó
- Érintőgombos Jura C65 automata kávéfőző cappuccino fejjel
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen