-
Fototrend
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
TasiA
senior tag
válasz Declare #57320 üzenetére
1.7 110PSgyárilag. Mindig "erősebb" autóim voltak a megszokotthoz képest, így tudok viszonyítani. Teljesen jól viszi a kasznit, de én egyből megchippeltettem. A 2 benzines után nekem ezt sokkal kényelmesebb vezetnem. Végsebességre, érezhetően karcsúbb mint a B Veci, de cserébe fokozattól függetlenül tudok előzgetni. Hogy egyszerűen válaszoljak, így chippelve elég meggyőző, amíg van nyomaték, de elég kelletlenül forog 3000 fölött. Cserébe iszonyatosan csendes a pályán és a fogyasztással is meg vagyok elégedve.
Kb pont úgy megy, mint egy B5-os Passat 1,9 PD gyári állapotban. Így talán jobban körvonalazódik.[ Szerkesztve ]
-
zolikaDB
veterán
válasz Petyyyyy #57308 üzenetére
Ez OPC, és a belsőnézetis képeken nekem úgy tűnik, h manuál klímás. A sziszegésből ítélve meg turbós a motor, úh ha nem átépítés, akkor ez igazi OPC: [link]
TasiA: lett mérve chip után a LE, és nyomaték? Ha igen, mennyi? Németben vagy itthon chipelték?
[ Szerkesztve ]
-
TasiA
senior tag
válasz F_Gergely #57321 üzenetére
Gergő, ez milyen autó amivel ABS-es féktesztet akarsz csinálni? Az én tapasztalatom: Már az A Vectra 20 éves ABS technikája és a B Veci ABS technikája között ég és föld a különbség! Az elsővel rengetegszer volt kellemetlen élményem, főleg rossz úton, míg az utóbbi teljesen jól lereagál mindent. Az újabbak meg aztán hmmmm.....
[ Szerkesztve ]
-
Kroni1
veterán
Sziasztok!
Tegnap hazafelé a 22 éves F astránkak ( a legendás 8szelepes 1.4GL ) a jobb hátsó rugója kiszakadt a kaszniból, mert konkrétan széjjel volt rohadva szegénykém ahogyan kb. az összes F astra is eléggé rozsdásodósak sajnos. Abból a szempontból igen rosszkor, hogy a fékeket most cseréltem ki rajta elől hátul meg kicsit rendbe tettem, abból viszont talán még időben hogy nyáron járna le a műszakija. Nagyon gondolkodom rajta, hogy - habár motorikusan teljesen rendben van a gép - már nem csináltatom meg, mert egyrészt úgy sejtem drága lenne, másrészt meg a másik oldal kiszakadása ki tudja mikor fog ugyanígy kiszakadni.
Szóval arra gondoltam, hogy kivonatom véglegesen és utána esetleg eladom donornak, ha kell valakinek, már ha ilyet lehet.. Vagy szerintetek mit lenne érdemes csinálni vele?
Nagyon szerettem, de ha lehet a következő kiskocsinak más típust, mondjuk egy G astrát vennék inkább! Van valakinek tapasztalata, hogy ilyen ügyben hogy tudnék kijönni a legjobban a dologból? -
félisten
válasz Kroni1 #57354 üzenetére
Csak ugy vonjak ki vegleg a forgalombol, ha leadod a bontoban az autot. A fobb daraboknak bent kell lenni, tehat az nem mukodik, hogy kivonatod es kiarulod.
En a helyedben megjavittatnam es hasznalnam, vagy eladnam. De semmikeppen nem vonatnam ki a forgalombol.
[ Szerkesztve ]
-
Kroni1
veterán
A helyzet hogy valóban teljesen okés a kocsi, 60-ért most csináltattam meg rajta amit kellett! Ráadásul csak amolyan második autónak van használva, kisebb-nagyobb helyi közlekedésre a városban, meg bevásárlásokra úgyhogy nincs nyúzva sem nagyon.
Kicsit most jobb a kedvem, mert nem akartam megválni tőle, érzelmileg is kötödtem hozzá, (drága nagyapámtól kaptam még)..
-
-
beg
veterán
You are the result of 3.8 billion years of evolutionary success, act like it. Sarcasm is the body’s natural defense against stupidity.
-
Declare
őstag
Arra viszont figyelj, hogy ha ugyan az a 6 sebesseges valto van, mint az enyemben, könnyen lehet anyaghibas! Csapagyakra nezess ra (ilyen sztetoszkoppal rahallgatnak, akkor a hozzaertö meg tudja mondani, mi van). Az en astrambar 160k körül hullott szet, felet megcsinaltak, majd 200k körül hullot szet a masodik fele nekem. Es ezt a sima gyari nyomatekkal követte el....szoval a valtora erdemes figyelni.
-
Declare
őstag
Az enyem ugyan igy volt hasznalva es most is sokszor. Az elözö tulajnak az autopalyan szetesett, nekem meg elkezdett furcsa surrogo hangot kiadni, amikor utannakerdeztettem es mondtak, hogy ez bizony valto csapagy. Ha nem foglalkozom a fura hanggal, akkor ugyan ugy jartam volna, mint az elözö tulaj.
Szoval, igen, szegyen GM csapagy anyaghiba es ennek a valtonak igen jellemzö betegsege.
-
F_Gergely
őstag
válasz Declare #57368 üzenetére
Multkor beszelgettem nalunk egy kulsos ceggel ( orvosi cuccokat javitanak/szervizelnek 10-100 millas kategoriaban) es o meselte, hogy mondja ne azt a gag,i 50 ft-od csapagyat rakjak be mert szetfog hullani, nem birja, helyette a 250 ft-os csapagyat tegyek az birja ezt a terhelest, nincs vele gond. Persze hogy nem azt tettek be mert az "tobbe kerul" .
Nevetseges min sporolnak, meseli hogy olyan alkatreszeket tesznek be amikrol tudjak hogy nem birja azt az adott igenybevetelt de ki van adva hogy azt tegyek be mert azaz olcsobb... -
TasiA
senior tag
válasz F_Gergely #57365 üzenetére
Nekem B2 TC-s van, nekem nincs bajom vele. Havon meg mikor milyen a szitu, de inkább ABS-el csúszok és "navigálok" mint blokkoló kerekkel imádkozom.
Declare: Hát az elég szégyen akkor , reméljük nem jön elő, kibírja míg nálam van, utána azt csinál, amit akar.
[ Szerkesztve ]
-
Markizmark
addikt
válasz Kroni1 #57354 üzenetére
Mármint a csillapítód szakadt ki a doblemezből? Ha igen akkor ez típushiba, olyan mint a tankbetöltő rohadás.
Enyém is rohad, vettem 2 kivágott jó állapotú lemezt, csak be kell varrni valamelyik hétvégén, 2 új csillapítóval együtt.(#57362) w333 Én V70-est néztem ki következő gépnek 2004 körülit, D5 motorral, 163LE 2.4 literes 5 hengeres. Igazi Volvo motor az még. 2 literrel kevesebbet eszik országúton, mint az F-em. Évi kb 160ezret spórolnék az üzemanyagon.
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
sziku69
senior tag
Az mitől lehet hogy a vectrámnál (1.6 16V) ha váltáskor pl. lelépek a gázpedálról, még tovább pörög a motor, és nem ejti vissza azonnal a fordulatot. Úgy vettem észre, hogy hideg motornál csinálja.
-
beg
veterán
válasz diablo1984 #57373 üzenetére
Ugyanilyet láttam fordítva is, kocka volvo talált meg hátulról egy lada samarát. Pedig kb. 25 km/h-val mentek, lada fékezett. Hátulja volt-nincs. Volvós meg lesöpörte az üvegszilánkot a lökhárítóról .
You are the result of 3.8 billion years of evolutionary success, act like it. Sarcasm is the body’s natural defense against stupidity.
-
diablo1984
veterán
jaja, a totalcaron volt régebben egy cikk a régi kocka kombi volvóról, még a 850 előttiről, az is olyan masszív, hogy nem nagyon deformálódik, de az utas kettétörik benne, mert nagyot üt a vas! összeeresztették egy 5 csillagos scenicel és a scenic eleje eltűnt, a volvo autó formájú maradt, de a scenicben ülők a bábúk szenzorai szerint túlélték volna(utascella nem sérült), a volvoé súlyos sérüléseket szenvedtek(igaz légzsák sem volt benne), mert egy masszív vas és nincs benne programozott gyűrődési zóna ami elnyelné az erőhatásokat, így nagyot kapnak a benne ülők is!
-
AMD Power
titán
válasz diablo1984 #57375 üzenetére
Az egyik kedven torésztesztem....
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
sziku69
senior tag
válasz sziku69 #57372 üzenetére
Szóval...
Az mitől lehet hogy a vectrámnál (1.6 16V) ha váltáskor pl. lelépek a gázpedálról, még tovább pörög a motor, és nem ejti vissza azonnal a fordulatot? Úgy vettem észre, hogy hideg motornál csinálja.
Másik. A szép festés alatt, sajnos az egyik küszöbnél már jön ki a rozsda. Tudtok pest környékén valami jó, küszöb "lelőhelyet" ?
-
Declare
őstag
válasz F_Gergely #57369 üzenetére
Sajna ez van igen azert az hogy 200k km alatt megkotlik a valto, nem hiszem, hogy elfogadhato, meg akkor is ha nyilvan nem 20 evre egy 5 millio km re kell tervezni egy gyartonak...
(#57376) AMD Power hat ez nekem nem különösebben tetszik....az az insignia sokkal jobb volt, amit multkor linkeltel
(#57377) AMD Power amit ugye en is irni szoktam...ez a "van benne anyag, mert nehez" semmit nem jelent egy ütközesnel (ha nem arrol van szo, hogy az egyik 10tonna a masik 300 kg )....de par 100kg az csak az üzemanyagfogyasztasra van hatassal, semmi masra....nem veletlen ekeztek anno a J astrat mindenhol
-
-
F_Gergely
őstag
Reggeli mellé, az óratekergetésekről....
Hihetetlen tényleg hogy itthon mi megy, és a nepperek mit képzelnek... Továbbra is igaz autót nem km hanem állapot szerint veszünk, bár hozzáteszem ha nagyon át akarnak verni úgyis átvernek.
De ez hogy lekérdezhetőek a km állások 2013-től ez üdvözítő.[ Szerkesztve ]
-
Petyyyyy
addikt
válasz AMD Power #57376 üzenetére
Szerintem sokan a szemöldökük befonnák örömükben, ha visszatérne az Omega a kínálatba. Az a Chevi nagy navi meg a digit számlap remélem nem marad meg, ha komolyra fordul a dolog. Az Opelnek is kellene egy igazi nagy autó, ami meg tudja szorongatni kicsit a dajcse prémiumot.
Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
félisten
válasz F_Gergely #57382 üzenetére
Szerintem az autogyartok is tehetnenek erte kicsit tobbet, hogy megszunjon ez a problema. Programozzanak egy olyan chipet, ami nem enged modositast, ha belenyulnak nullazza magat es kesz.
Ugy tudom bizonyos citroen tipusokban letezik egy masodlagos adattarolo, ami az elso modositast kovetoen visszaallitja az eredeti oraallast, a masodiknal pedig lenullazza a szamlalot. Igy ezeket a tipusokat elviekben nem lehet oratekeressel joarasitani.
[ Szerkesztve ]
-
F_Gergely
őstag
valóban van több egység (nem csak a citroennél) de sajnos ezeket is át lehet írni, elbukni ott szoktak hogy több egység tárolja a km állást és nem irják át mindegyiket csak pl 4-5 egységből csak 2-öt.
Olyasmi megoldás kéne mint a samsung knox-nál, hogyha megpróbálják átírni kiég egy chip, és onnantól kezdve helló, ugrott a hitelesség, persze akkor gondolom meg azzal trükköznének hogy átforrasztják ezt a chipet. Sajnos mindenre mókolnak megoldást(#57383) Petyyyyy:
A gond az hogy az opelnek nincsen zászlós autója, de nem csak nekik pl franciáknak sem... Ha lenne szép példány a picon szemrebbenés nélkül cserélném a vectrát egy safrane-re -
félisten
válasz F_Gergely #57385 üzenetére
Ami stabil megoldast jelentene erre a problemara szerintem, ha mindenhol az unioban kotelezo lenne rogziteni az oraallasokat, mint magyarorszagon es ossze lenne kotve a teljes adatbazis. Mint ahogy most le tudjuk kerni a magyar rendszamu autok oraallasat, le tudnad kerni az uniosakat is. Igy nem tudna megtekerni, mert azonnal kibukna, mikor raneznek. Sajnos a jelenlegi rendszerben meg azelott megtekerik az orat, mielott megkapja az elso magyar rendszamot, igy a kulfoldi elete az autonak nyomonkovethetetlen.
[ Szerkesztve ]
-
Declare
őstag
Amit ember véd azt ember fel is tudja oldani....tökmind1, hogy jelszo, kütyü, barmi....barmit fel lehet oldani es be lehet csapni....ez hogy regisztraljak folyamatosan a km ora allast, ez a legjobb modszer szvsz.
(#57383) Petyyyyy azert az opel alsobb kategoriaba van pozicionalva a vw group nal...nem biztos, hogy lenne ertelme egy phaeton vagy 7 es bmw tipusu autoval elöjönni....kerdes, mennyire vinnek . Az insignia igazabol, ami a passat kategoriaban jatszik, de azt is ugyan ugy elhanyagolta az opel, mint anno a J astrat talan majd ez valtozik lassan elöször az alsobb kategoriakban kell rendebetenniük magukat szvsz, aztan ha ot mar szepen helytallnak, akkor lehetne talan omegazni megint....erös szvsz
-
F_Gergely
őstag
igen, ez valóban igaz, bár azt nem értem ha van ilyen nemzetközi nyilvántartó rendszer (pl lopott kocsik, körözés satöbbi) nem hinném hogy olyan nagy dolog lenne ebben beleintegrálni a km óra állást... És igen így már működne, beírod a kocsi alvázszámát és kiadna minden adatot, gyártási év, forgalombahelyezés, korábban mely országban volt üzembehelyezve mettől meddig, km óra állás, satöbbi. Ennek lenne egy honlapja, oda belépsz, beírod és már cuccolja is ki a gép az adatokat, fizetni meg paypallel lehetne mondjuk autónként 1-3 euró.
-
diablo1984
veterán
azért nehezebben nyomon követhető egy német rendszámos autó, ahány tulaj, annyi rendszám, ráadásul egy magyarban forgalomba helyezett kinti autó kinti rendszámát honnan tudnád meg, hogy mi volt???
(#57388) F_Gergely : azért alvázszám alapján kiadni minden rendszámot pár nemzetközi jogot sértene....
[ Szerkesztve ]
-
F_Gergely
őstag
válasz diablo1984 #57389 üzenetére
akkor ezt a pár nemzetközi jogot el kell törölni
most abból kinek milyen kára származik, ha tudják az alvázszámot és hozzá a km óra állást?
alvázszámot hamisítani meg nem éri már meg az újabb autóknál mivel több helyen van feltüntetve, igy hosszabb idő és bonyolultabb meghamisítani az összes helyen.múltkor igy bukott le egy autó, - hozzáteszem eredetiségvizsgálaton röcc nélkül átment - hogy csak egy helyen volt átírva az alvázszám (küszöbnél ahol látszik) de a többi helyen nem, az már más kérdés hogy eredetiségvizsgálaton miért nem bukott ez ki...
-
diablo1984
veterán
válasz F_Gergely #57390 üzenetére
nemzetközi jog az ott jön be, hogy németben a rendszám tulajhoz kötődik, nem a kocsihoz, egy rendszámból ott a területet(várost) is be lehet azonosítani, ha meg bármi azonosítható, onnan meg már támadható bőven.....
ha a renault modusra gondolsz a múltkori TC cikkből, ott át volt ütve az alvázszám, csak az agya tárolta az eredetit, így gépre téve kiderült a dolog. jó lehetett a gazdinak, megvétel után évek múlva jöttek elvinni tőle....
-
AMD Power
titán
válasz Declare #57387 üzenetére
Ez így van sajnos. Most főleg amúgy is az új Insigniat várja mindenki. Főleg az Opel. Sokat várnak tőle szerintem..... Meg persze mi is.
Petyyyyy Persze tök jó lenne. De nem lesz semmi sem....
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
Declare
őstag
válasz diablo1984 #57389 üzenetére
Ez akkor igaz, ha neppertöl veszed. En azt tapasztaltam, hogy kint jobban nyomonkövethetö a kocsik elöelete. Szervizek itt is nyilvantartjak a km-t, szoval lekerdezheted es peldaul az en automhoz is megkaptam a kocsi korabbi papirjait (Zulassungsbescheinigung Teil II), amiben benne van az összes forgalombahelyezes/tulaj/rendszam/kivonas...minden.
Szoval itt a problema akkor van, amikor a nepper behozza külföldröl es nyilvan eltünteti a nyomokat, mert nyilvan visszatekeri az orat, hogy el tudja adni otthon....erröl meg mar kifejtettem a velemenyem nem egyser
-
AMD Power
titán
válasz Declare #57393 üzenetére
Nesze nektek km óra állás...
Vezetett szervizkönyv, kevés kilométer? Hazug hirdetések leleplezése
[ Szerkesztve ]
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
F_Gergely
őstag
válasz diablo1984 #57391 üzenetére
maga a rendszám nem is feltétlenül kell, elég ha az regisztrálva van, mikor milyen országban volt pl 2001-ben forgalomba helyezték Angliában, utána 2010-ben Németországban (km óra állás 270.000 km) és még ugyan ebben az évben Magyarországon (km állás 95.000 km).
Igen az a renaultos eset, a típust már nem jegyeztem meg. Radásul hitelre vették az autót és ilyenkor a lóvét ugyan úgy ki kell csengetni, bár azt is szemétségnek tartom hogy ilyenkor nincsen biztosító aki ezt kifizeti. Erre kellene hogy legyen, és nem külön opció hanem az állam garantálja! És az is vicc (de ezt a TC is kifejetett nem egy cikkben) hogy eredetiségvizsgálat semmit nem ér, nem bizonyít és nem jó semmire de kötelező...
(#57394) AMD Power:
erről a cikkről beszélgetünk reggel óta[ Szerkesztve ]
-
Vesztor87
senior tag
válasz F_Gergely #57382 üzenetére
Hihetetlen, és elkeserítő:S Főleg annak ciki ez az egész, aki nem ért az autóhoz... Oké, látom hogy ha szét van kopva a kormány, meg duda gomb kiszakadva a G-nél pl akkor valszeg nem valós a 120e km... nem is tudom ezek után hogy lesz autónk Keresni kell valaki ismerőst aki eladja. Aki volt az már eladta:S
-
F_Gergely
őstag
válasz Vesztor87 #57397 üzenetére
az a baj hogy kormányt nem tart semeddig kicserélni, pedált sem, üléseket sem tehát elég nehéz ilyen dolgokat kiszűrni. Én is ha eladnám a sajátom, simán eladhatnám 200e km-el (motorban amúgy annyi van) mert nem látod a belsején, szakadásmentes bőr, repedés se nagyon van rajta, nincs kiülve, váltógomb nem kopott, szoknyát cseréltem. Kívülről már árulkodóbb, de ha rendbe teszem az se lesz. Szóval nehéz... Főleg ha olyan adja el aki ismeri a típust, tudja mire figyeljen amit a vevő tuti nézni fog.
-
zolikaDB
veterán
trassher: ó, köszönöm, h segítettél!!! Milyen jó, h semmi ilyesmiért nem adtam pénzt ->
Ez nem a "Jani" portékája, fb-os csoportos cucc... Viszont megrendeltem tőle a bőr váltószoknyát! Várom már!
-
Vesztor87
senior tag
válasz F_Gergely #57398 üzenetére
Ez itt a fő gond Bár sokan gondolom nem fognak ennyit vesződni vele. Legalábbis ebben reménykedem.
Opel kapcsán annyit, hogy az 1,6-os twinport (classic 2) az jó tudom szíjas? Lehet azt lenne érdemes néznem? Csak mert a lánc csere drágább. Vagy az annyira eszi az olajat (tudom, van aki szerint semmit, van aki szerint nagyon)... Vagy jóvan az 1,4-90le aztán jóccakát?
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen