-
Fototrend
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
tomcsi23
veterán
válasz MPowerPH #13398 üzenetére
Úgy néz ki, hogy meglévő hardveren a sima csip szinte csak nyomatékot növel. Azt sem olyan mértékben, s főleg nem olyan tartományban, ahogy állítják. Plusz még olyan turpisság is volt, hogy 3000-ig gyengébb volt mindkét görbéje, mint a gyári. Aztán persze megjött a plusz, ettől érzi a júzer, hogy hú, mennyire megy.
...de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.
-
dízelracer
senior tag
válasz MPowerPH #13398 üzenetére
A chiptuning eleve hülyeség. Arra valóban fasza, hogy hardveres változtatások után optimálisan "be lehessen hangolni" a motort. Egyébként szerintem semmi másra nem jó. Bírom mikor a chipes oldalak ilyen plusz 25-30%-okkal dobálóznak. Ja, egy adott fordulatszámon. És alatta meg fölötte?
-
rob210
nagyúr
válasz dízelracer #13408 üzenetére
A családban egy 4kerekes Passat van.
A tulaj azt mondta neki annyira volt jó a chip, hogy kevesebbett fogyaszt a kocsi.
Optimalizálták vele a teljesítményt meg a fogyasztást.
Autópályán kipróbálta és szerinte egy lóval nincs benne több, viszont egyenletesebben húz minden fokozatban.
Szóval neki megérte de tuningra semmi hatása nem volt.Renault power
-
DeadMeat
veterán
válasz dízelracer #13410 üzenetére
Normálisabb oldalakon nem is azt írják oda,hogy teljesítmény növekedik,hanem hogy a gyári beállításokat igazítják a motorod karakterisztikájához,lábadhoz.Amitől érezheted erősebbnek.De nem,csak egyenletesebb lesz a telj. leadás.Mint nekem.Pedig elvileg nőtt is a lovak száma vagy 10-el
Mar a jovo sem a regi; Powered by beer and crisps!
-
rob210
nagyúr
válasz dízelracer #13410 üzenetére
Én is teljesítmény növelő chip tuningról beszéltem.
Csak neki ez lett belőle.
Plusz 15 lovat ígértek.
No ennyi.Renault power
-
MPowerPH
félisten
válasz tomcsi23 #13405 üzenetére
Magyarul sz@rt sem ért.
Nálam is talán a fogyiban érezni a chippet a legjobban, úgy -1l lehet az eredménye, ha a 8,2-es átlagomat nézem. Meg a gyorsulás jobb valamivel, előbb harap. De pl. végsebben a lóerők semmit nem jelentenek. Ott is a görbe lehet jól igazítva, mert 230-240-ig elég jól húz, utána már erőlködik, hirtelen elfogy az erő. Talán a chiptuning miatt még alacsonyabb RPM-en jön a lóerőmaximum, alapon 5500, de 6000-ig alig van süllyedés. Szerintem chip után ez lejjebb ment, és mikor 240-hez érek, akkor már zuhan ez a görbe, így ott már csak küszködik. Így jobb mindennapokra, de végsebben veszítettem kicsit. Érdekes, igazából 5.-ben lehet észrevenni.[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
dízelracer
senior tag
válasz rob210 #13413 üzenetére
Adott egy cimborám. 110lóerős TDI Passatot bevitte az egyik legismertebb hazai chiptuningal foglalkozó céghez. Az volt a kérése, hogy az elérhető maximumot hozzák ki a kocsiból. Gyári állapotban 110le/235Nm. Tuning előtt padon mérve, keréken volt az autó 101le/4100 és 217Nm/1850nél. Kapott egy 60ezres chiptuningot plusz a cég ajánlására még aznap egy K&N sportlégszűrőt és a beígért 140le/315Nm helyett még így is csak 122le/264Nm lett belőle keréken ami egyrészt baromi kevés, másrészt rémesen magas fordulaton tudja ezt. Bement és az orruk alá nyomta a hitelesített mérési eredményeket majd közölte, hogy ő tulajdonképpen a pénzéért jött . A számok ugye nem hazudnak, ők is látták, hogy nincsenek tárgyalási pozícióban és mivel (akkor még) szerencsére árgaranciával hirdették magukat így nagy nehezen visszakapta a srác a pénzét. Az a baj, hogy a legtöbb helyen totál hülyének nézik az embert. Vesznek egy szar egyen chipet kiolvassák az adatokat és azt mindenféle változtatás nélkül 1:1 rátöltik az ügyfél autójára. Így kell kis befektetéssel sok pénzt csinálni. Van olyan hely ahol mindössze 5000km garanciát vállalnak. Vagyis ha fél év múlva tönkremegy a turbód vagy letörik a porlasztócsúcsod az emelt nyomástól akkor így jártál. Összehasonlításképpen az ABT -nél régebben 25.000km garanciát adtak a motorelektronikai átalakítások után. Itthon ilyenről nem tudok. Vannak ugye a kóklerek és vannak a profi cégek.
Na ezért vagyok én a mechanikai átalakítások híve. Egy autóban utálom az elektronika minden formáját ami a motor működését bármilyen formában is befolyásolhatja.
-
tomcsi23
veterán
válasz dízelracer #13416 üzenetére
Egy gyári 110 lovas kocsi keréken tudott 101 lovat? Van, ahol 20-30%-os veszteséggel számolnak - mondjuk nem kértem a keréken mértről nyomatot (fingom sem volt, hogy lehetne olyat is ), de tuti nem 10%-os veszteség volt.
ABT volt az egyik csip, ami a 210 lóerőből 182-t teljesített, és nem keréken....de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.
-
DeadMeat
veterán
válasz tomcsi23 #13412 üzenetére
Nálam ez most úgy néz ki,hogy az autó leadja lóerőben a gyári értéket keréken,a nyomaték kb 5nm-el lett több..Padon lett csinálva,szlovákoknál.Főtengelyre valami 86le jött ki nyomatékra meg 140nm:fogyasztásban igazán semmit nem vettem észre csak lentebről húz,és egy kicsivel fentebb hal meg a motor.Jah igen a gyári beállításokkal 68le és 115nm-t tudott padon az autó.
Most már legalább a gyárit tudjaMar a jovo sem a regi; Powered by beer and crisps!
-
rob210
nagyúr
válasz tomcsi23 #13417 üzenetére
Egy dologban biztos vagyok az én kis paripám 75 lován semmilyen chip nem tud segíteni
De a városban el vagyok vele így is.
Ezen egy jó turbó tudna sokat sőt rengeteget dobni de nem akarom én széthajtani a kisautót.
Családi közlekedésre így jó ez ahogy van.
Az auchanos bevásárlást elhúzza simán hazáig.
A nyomatékcsúcsom és a teljesítményem meg mindenhol ugyan ott van a béka popsija alattDe nem is versenyzésre vettem.
Renault power
-
#00809728
törölt tag
***Egy kis szösszenet***
Tegnap bementem egy merci szalonba és ott kerestem Viktor nevezetü srácot.
Hát nem volt a helyén és úgy 1-2perces várakozás után már elkezdtem páztázni a szememmel hátha máshol tevékenykedik.
Nos szemrevaló fekete hölgyeményen megakadt a szemem és gondolat mivel ott melozik és ö a központi utbaigazitó igy ki fog segiteni.
Oda libbenetem és illedelmesen megkédeztem,hogy ki tudna segiteni Viktor keresem.
Nos-arra a helyre nézett ahol Viktor szokott lenni majd igy szólt
-hát nem tudom hol van .
Megköszöntem a segitségét....
Igy szólt kicsit morogva és halkan ahogy távolodott el töllem.
Nem az én dolgom megkeresni öket....Nos remélem sok olyan emberke is betéved majd oda aki éppen 10misis mercit akar venni és esetleg kifogja eme hölgyet...Gratulálok hozzá....
-
VR6-Fan
veterán
-
VR6-Fan
veterán
válasz tomcsi23 #13440 üzenetére
hát hogyne, meg is jegyezted milyen jó muzsika szólt múltkor a kocsiba, és a cd-t is oda adtam, tényleg majd valamikor vissza kapom
de inkább maradok ennél most is
(már csak a strobi meg a fehér csík hiányzik, amivel kapcs ma egy nagyon dekoratív (ám de annál..) szőke hölgyemény felvílágosított, hogy az a záróvonal )"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23
-
VR6-Fan
veterán
kemény
"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23
-
rob210
nagyúr
Sziasztok.
Hát ma reggel nagyon megijedtem.
Beültem a kocsiba kora reggel mondom elmegyek lidibe megelőzöm a nagy bevásárló hullámot.
Indítom a kocsit és olyan takataka zakatolás csattogás volt a válasz indulás után egy fél percig, hogy rendesen vonalkódos lett a gatyám.
Anno a golfal akkor jártam így amikor bejött az első nagy hideg és a 15W40 nem volt a legideálisabb a hidegindításnál.
Na most lehet, hogy ebbe meg a 10W40 kevés?
Egyértelműen a kenéssel volt neki valami baja, mert utána mentem vele és abbahagyta.
Illetve egy fél perc után miután felkapta átjáratta egy kicsit a rendszert megszűnt ez a hang.
No de most mi legyen uccu neki olajcsere jobb dermedéspontúra?
Azért csodálkozom ezen, mert direkt a renault ajánlott olaját tettem bele.
Az elfet.
Azt hiszem bele teszem ebbe is a tecart amit a golfba használtam a német olajjal sose volt semmi bajom.
Az biztos, hogy így nem járok vele, mert komolyabb hidegben nem lesz kenése a szelepeknek /seRenault power
-
VR6-Fan
veterán
válasz rob210 #13448 üzenetére
5W40-et nagy valószínűséggel enni fogja valamilyen szinten.
nem feltétlen cserélhetsz hídrotökét, illetve annyit megérhet hogy kiszedni öket és 1 éjen át áztatni őket etanolban mondjuk.illetve ha majd elindítás után pár perccel kussol el akkor érdemes vele foglalkozni.
"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23
-
rob210
nagyúr
válasz VR6-Fan #13449 üzenetére
Nem szeretnék megint a hidegben nekiállni a motor generálnak.
Azt hiszem inkább nekiesek az olajcserének.
Ha falatozik falatozik.
Veszek egy 5literes olajat 3.5 kell bele, 1.5 literem marad hogy után töltsem.
Nyáron meg lehet szétkapjuk az egészet haverral és csinálunk egy motorgenerált.
Mindent az ég adta egy világon.
Ezt a kocsit hosszú távra vettük nem szeretném ha széthullana alattam.Renault power
Új hozzászólás Aktív témák
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Napelem
- Villanyszerelés
- Háztartási gépek
- Renault, Dacia topik
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Hobby rádiós topik
- További aktív témák...