-
Fototrend
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Declare
őstag
Hello!
Lehet nem a legszorosabban illeszkedik a fórumhoz, de talán Ti tudtok segíteni.
Most jöttem haza a benzinkútról és tankoltam egy 2005 ös 1,4 es polo ba. A benzintank olyan fél alatt volt valamivel, 480 km telt el kb a legutóbbi tankolás óta és ennek ellenére belement majdnem 43 liter benzin Ismer minket a kutas, mindkét kocsinkat ott tankoljuk, céges benzin kártyával és már máskor is volt olyan hogy gyanús mennyiség ment bele, de ez most pláne nem stimmelt. Azon gondolkoztam, hogy az esetek 99% ban úgy tankolok, hogy húzom a kart ameddig nem kattan, aztán utána még félgázon 1 kattanásig kb, de most ráérősen mondom normálisan teletankolom és már amikor fullra húzom a benzinpisztoly karját és hallottam hogy kezd hangosan szuszogva kijönni a levegő elkezdtem csak ilyen kis negyed "gázzal" tovább tankolni és csak folyt csak folyt csak folyt..... 42,3 liternél még nem kattant amikor abbahagytam. Azért írtam le ilyen részletesen mert arra gondolok itt lehet a csalás talán ? Amikor az ember normális esetben beletesz még 5-10 litert ilyen kis nyomással akkor ott lehúz a gépezet pár literrel és mivel én jó sok litert ilyen kis nyomással tankoltam lehet hogy jó sok literrel vágott át így ?
Nagy hévvel keresgéltem most a neten hogy miket találok a benzinkutas csalásokról és nagyon sok ilyen storyt találtam, természetesen a megnyugtató magyarázatokkal hogy a vw konszern autóiban sokkal többet bele lehet tankolni, meg a levegőztető cső meg a ..... na hát én ezt nem hiszem el ..... a leírás szerint a tank 45 literes, nem gondolom hogy ehelyett benne lenne egy 50 literes meg még vagy 5 litert elnyel a levegőztető meg a stb ....
Kíváncsi vagyok a véleményetekre, mert ezen most nagyon felhúztam magam, sajna amikor 340 felett van a benzin, nekem nem mind1 hogy 15 ezret vagy csak 10-11 ezret tankolok a kocsiba .... -
VR6-Fan
veterán
szerintem sok a kocsit elnézve.
hüm hogy is van ez a torpanás?
pontosan nyomod neki eléri mondjuk a 2k-t ott meg áll majd egy pillanat múlva megy tovább?
vagy megy és mondjuk 2k-nál egy nagyon aprót ránt (torpan)? és utána húz szépen megint?
"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23
-
dragonfx
veterán
válasz VR6-Fan #12900 üzenetére
például jövőre valószínű én.
a mostani nyári 15ös átmegy télinek.ugyis gyári és az bírja.zömök, keresztes.nyárra meg jön 16"os.ennyi.a látványon kivül smemi előnye nincs.sőt valszeg súlyban vesztek demind1.mondjuk megnéztem enyémre is megvan 190k. (dotz imola(akinek van türelme megnézi style mennyi, de ránézése mondom gyári a típus)+a váltóméret 205\55\16 pirellivel.
ez a +15lityos vw tankolás ismerösö barátnőm cordobájából is.
[ Szerkesztve ]
"Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014
-
Declare
őstag
válasz zoo8800 #12903 üzenetére
Pont most akartam linkelni, megtaláltam köszi ! Csak az a furcsa hogy nem rémlik hogy mindig lenne ilyen többlet liter a tankolásnál igaz nem mindig a polot tankolom és nem is szoktam koppra kijáratni, de ez hogy 3/4 felett van és 43 liter .... nem tudom, én nem nyomtam be azt a "varázspöcköt" . Mondjuk lehet benyomódott magától most....nem tudom. Van egy nyári számlám amikor viszont koppra fogyott a benzin, most megkeresem majd akkor mennyi ment bele ! Majd megosztom Veletek mire jutok
-
Csemike
csendes tag
válasz Declare #12902 üzenetére
A Golf is be tud nyelni rendesen gázolajból. Igaz, én kiakasztom a fogantyút, és megtankol helyettem kattanásig, addig szélvédőt mosok, kirázom a táskámból a pénztárcát stb. És most már azt is tudom, hogy működnek! Bár én nem vagyok valami nagy hazardőr, ha már pirosba ért a mutató, megyek tankolni. Ilyenkor általában 45 liter belemegy. De ez is változó, mert volt, hogy alig volt fél alatt a tank, de belement vagy 38 liter. Szóval, a fene tudja, hány literes a tankja, utána kéne nézni.
[ Szerkesztve ]
-
Fboy
aktív tag
válasz VR6-Fan #12904 üzenetére
Pl. eléri a 2k-t és ott nagyot ránt/torpan, majd tovább pörög aztán megin torpan. De változó fordulatszámon, nem fordulatszámhoz kötött úgy veszem észre. kb 2-3k körül az első mondjuk. Megnéztem üresben szépen kipörög, meg 3-astól felfelé, csak 1-2-be csinálja kb 2 napja. Pontosabban nem tudom leírni Ill. mindegy, hogy közepes gázon gyorsítok vagy lepadlózom.
Árban legközelebb ez volt, ami KR-es [link], meg már kellett a kocsi. Nekem most ez kellett.
Ami olcsóbb az PL-es volt, (meg ami volt 250ér fire and ice), azokat talán el lehetett volna hozni 250-270 körül. Dehát ki tudja azokra is mennyit kellene költeni.
Az a golf ami 1.2M-ér volt hirdetve el is kelt? -
VR6-Fan
veterán
igen ezt akartma kérdezni hogy finom gázadásnál vagy padlozásnál csinálja e.
sajna így láthatlanba nem nagyon tudok okos lenni, de ez gyújtás vagy befecskendezés.
nézzétek meg a gyertyákat (és cserélhetitek is kb 1700ft/db) meg egy üzemanyagszűrőt is érdemes cserélni első kőrben, előfordulhat hogy pisál valamelyik befecsi, vagy kevés benzint kap a szűrő miatt.
NGK BCP7ET<-- kell bele.
azért erre is fogsz költögetni ha sokáig akarod használni és rendbe akarod tenni
leszedtük mind a ketten a barátommal, az enyém is 1,2-be volt fent.
"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23
-
rob210
nagyúr
válasz Csemike #12908 üzenetére
54L es a Golf II tankja.
Most néztem meg a gépkönyvben.Nekem mindig ugyan annyit tankolt a pisztoly mint amennyire számítottam.
Igaz én szétkaptam a szintmérőt és szépen letakarítottam az oxidációt róla, mert nekem is azt csinálta, hogy kopra tankoltam elkezdett fogyni belőle a lé az elején szinte semmit nem mutatott aztán úgy 250Km megtétele után meg hirtelen leesett egy jelentősebb mértéket.
Azaz ragadt/szorult az úszó a rudazaton.Na szóval leszedtem letakarítottam és azután decire pontosan mutatta mikor mennyi fogyott el.
Ennek ellenére a kutasok csalnak, de ha magad tankolsz csak magadat tudod átverni
.Renault power
-
Fboy
aktív tag
válasz VR6-Fan #12910 üzenetére
[link]
Itt nézegettem szűrőket, ahogy néztem mindegyikből a 2., drágább fajta kell a KR-hez.
"pisál a befecsi" ?
Motorolajból most milyen kell bele? Van ahol 10W40-et írnak, de találtam egy magyar javítási kézikönyvet, meg egy angolt (Haynes VW Golf & Jetta Service and Repair Manual), azokban 15W50 vagy 20W50-et ír. Ilyeneket nem sok helyen láttam.Tudom, hogy fogok költeni, kell is, úgy értettem, hogy azokra is biztosan kell. Szeretném rendbe tenni, lépésről-lépésre, ahogy lesz pénzem.
A tiedet nem láttam fent, csak amit linkeltél és ilyen digitális műszerfala volt
Le akarod cserélni?[ Szerkesztve ]
-
VR6-Fan
veterán
Unix-nál gyakorlatilag megkapsz mindent hozzá, érdemes ismerőst keresni aki relatíve sokat jár oda, 40%-os kedvezménnyel elég jó áron lehet motyot kapni hozzá.
szűrőből csak is gyári (Knecht-Mann semmi mást!)
pisál a befecsi:megkopik benne a tű és mivel egy bizonyos nyomás állandó ezért tud csöpögni, vagy meg tud ragadni ergo ilyenkor nem jó ütemben és sok benzin kerül a motorba, és feketén füstöl stb.
olajból azok a szerelési útmutatók kb olyan idősek mint a kocsi ergo a kenés technika a közelében se járt a mainak.
én 10W60-al használom az enyém 9-10k km-nként cserélve, nem mondom hogy követendő példa főleg nem egy kopott motorba.
10W40-et használunk a KR-ekbe álltalába, és ilyet, nekem ezt ette (jó 10e km-re 1,5l-t pusziltbe az nem vész és nem csak ette hanem a tömítéseknél is folyt stb..), mondhatjuk hogy én szét forgattam, aztán kapott 15W40 castrol magnatec-et azt nem kajálta, viszont hosszú távon nem éri meg beletölteni vastag hidegen, a régi blokkom henger fala elégé ki van részben a vastag olaj miatt.
ergo 10W40-ből kell találni olyat amit nem kajál, az LM nekünk bevált kivétel nekem, esetleg magnatec-en érdemes gondolkodni, prá cimbim még használ KR-be valvoline-t life max-ot vagy mi az istent.
hát ha meg hajtod mint én és győződ anyagilag akkor 10W60-at neki, bár télre felesleges.
arra figyelj hogy oké egy fék betét cseréhez nem... de a többi jellegzetes KR-es cucchoz csak olyat engedj hozzá nyúlni aki ért is hozzá, no meg a K-jethez han em vagy biztos abban hogy ért hozzá az ember akkor ne enged hozzá nyúlni.
enyém egy napra rá hétfőn került fel és szerdáig voltak fent, ezekkel a képekkel:[link][link][link][link][link][link]
[ Szerkesztve ]
"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23
-
rob210
nagyúr
Én 10W40et tettem a Golfba mindig minősített VW olaj volt.
(tecar)
Télen nem javaslom a 15W40-et mert nagy hidegben ledermed és indításkor olyan szelepcsattogásban lesz részed, amitől összeszorul az ember púzóluka
A10W40 ideális télen nyáron. Már ha nem verseny körülmények között használod.(azt azért halkan meg kell jegyezzem még VR6-fan is megjegyezte milyen szép csendes a 20 éves golf motorja )
Renault power
-
dragonfx
veterán
válasz VR6-Fan #12916 üzenetére
eladtad a kocsit mert szétforgattad vagy mi van??
te versenyszellembe építed járatod a kocsit más olaj kell persze.
de bmw.s körökben is hallottam hogy nem örültség a 10w60...a 60 mit befolyásol ez esetben?főleg bp.n érdemes belerakni??(kis távokra még ha nyomom is)(OFF)A knecht az = mann??..mert nekem is olyna szürő van be(/OFF)nne asszem.jo tudni hogy ez a 2 mnárka egybetartozik.
"Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014
-
tomcsi23
veterán
válasz dragonfx #12918 üzenetére
A sok hidegindítás, ill. rövid menetekre vagy télre érdemes lehet a hidegoldalit csökkenteni (pl. 0w, 5w), a melegoldali emelésre Bp-re, normál használatra felesleges szvsz. Ha járnál pályázni, sokat nyomnád padlón magas fordulaton, ott lehet indokolt 50-es, 60-as melegoldali olaj.
Normál felhasználásra mindenképp a gyári előírás (minősítés, jóváhagyás) a javallott....de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.
-
VR6-Fan
veterán
válasz rob210 #12917 üzenetére
a szelep csattogás egy dolog (amúgy az inkább hydrotöke), inkább hogy mennyire szét megy a hengerfal....
hát az biztos hogy egy 16V nem fog olyan szépen és csöndesen járni mint ahogy a tied tette :-)
dragonfx: a régi motoromnak az utólsó pár hónapba már minden mindegy alapon kentem, ergo kiálltam a műhelytől gurultam 500m-t és már toltam is neki.
most van benne egy ~2600km-s motor, amire érthető okokból vigyázok, de hajtom ezt is, arra lett csinálva azért van benne olyan olaj amilyen.a második szám a meleg oldali viszkozítást adja meg 100 fokon, ergo hogy milyen stabil az olaj nagy terhelésen, minél nagyobb a szám annál stabilad, sűrűbb.
"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23
-
VR6-Fan
veterán
válasz dragonfx #12921 üzenetére
annyira nem azt a blokkot még én lazán eladom, nyilván nem lesz olyan mint a mostani blokkom, de hát ebben volt 80e km.
meg azért rúgtam neki mert tudtam hogy tavasszal motor cs.
és most lást csodát van benne egy szó szerint új motor"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23
-
Fboy
aktív tag
válasz VR6-Fan #12916 üzenetére
Nem nagyon van olyan ismerősöm aki a Unix-nál vásárol.
De ott kiválasztom a típust és akkor még márkánként is van 3-féle szűrő...:/
Az angol szervízkönyv meg így írja például:
Fuel-injected engines:
K-Jetronic on 16 valve engine:
1.8 litre Golf . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Champion L203
1.8 litre Jetta . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Champion L206
All other systems:
1.8 litre GTi ( engine code RP) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Champion L206
All other models . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Champion L204*
Itt nekem ugye mindig a gti-t kell nézni és nem a sima 1.8 litre golf-ot?
Mert elvileg ez is k-jetronic és 16 szelep.
Egyébként a szűrőknél mi a különbség az egyes márkák között?Olajnak meg én is 10W40-es castrol-t néztem.
Ok, K-jethez senki sem nyúlMilyen szép nálad még a motortér is Hátul egyébként a lökhárító alatt, ott nem lenne még egy lemez, a vonószem előtti részen, ami takarná?
-
Csemike
csendes tag
Sziasztok!
Van arra ötlet, hogy menetközben miért gyullad ki ötletszerűen az ABS lámpa? Kérdeztem már szerelőt, az volt az első kérdése, hogy esős időben tapasztalom-e, de igazából nem időjárásfüggő... Esőben a szervó nem szokott működni. Mondjuk bekanyarodnék jobbra, és egy pontig megy minden simán, aztán megakad, és csak erőkifejtéssel hajlandó továbbmászni.szerk: elnézést, egy 1991-es Golf II-ről van szó.
[ Szerkesztve ]
-
VR6-Fan
veterán
Láng, bárdi ugyan az...
csak én unixnál vásárlok.
ezt a táblázatot most nem értem mire vonatkozik, gyertyákra?
mann olaj szűrőből egy fajta vna csak az egyik darabos kiszerelés a másik meg 10db-s
de:
-olaj: W 719/5
-levegő: C 3474
-benzin: WK 834/1-gyertya: BCP7ET
-rotor: 1.406.121R
-elosztó fedél: 1.306.266-olaj: Magnatec 10W-40 1l/1317 (lqui moly)
olaj szűrőnél pl a szaroknál szét málhat a belseje és megeszi a motor, vagy a meg kerülő szelep meg van ragadva, ergo folyamatosan szüretlen olaj megy körbe, légszűrőnél pl mikroszemcsésedhet a papír ami megeszi a turbot és a henger falat.
hát jah fél napig mosogattam a motor teret fogkefével [link]
dobtam egy privátot.
K-jetre annyit hogy nem nagy képűség, de ha azon kell mahinálni inkább gyere ki hozzánk (adatlap) "kicsit" értünk hozzá.
Csemike: szorul egy ponton a fogasléc a kormányműben, vagy hogy ha csak nedves időben csinálja esetleg megcsúszik a szíj
G2 ABS-re amég megy müködik jól ,addig nem kell vele foglalkozni, mert amúgy egy hulladék szar, lehet csak valami kontakt hiba.
[ Szerkesztve ]
"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23
-
Csemike
csendes tag
válasz tomcsi23 #12928 üzenetére
Kösz
...akkor esetleg az érzékelő néha nem érzékel. A fék működésén viszont semmi rendelleneset nem veszek észre. Volt hogy egész úton jelzett az ABS, gondoltam, hogy most akkor nem működne, de aztán hirtelen nagyot fékeztem, és ugyanúgy "dobolt" nekem a fékpedál, ezek után pedig a jelzés is kikapcsolt.
A szervóolaj szintje is jó, az ékszíjakat is rendszeresen cseréltetem, nem várom meg, míg a szakadás szélén áll, mégis ezt csinálja velem.
Köszönöm a segítséget!
-
tomcsi23
veterán
-
VR6-Fan
veterán
válasz dragonfx #12932 üzenetére
dragon bazzeg nem igaz má faxom, hogy nem érted meg hogy nem ment szét semmi benne, ment az autó jól ment, nem fogyasztott sokat, korából és felhasználásból fakadóan némileg ette az olajat.
azért szedtem szét mert nem szeretem ha valami nem 120%-os és azért nem az a blokk ment vissza mert volt itthon maradékként egy 80e km-t futott alja és ha lehet választani a ~300e-s helyett inkább azt rakom vissza.
érted már végre?
nem azért újítottam fel a motorom mert, kellett hanem azért hogy olyan legyen amilyet én akarok.
"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23
-
Fboy
aktív tag
Ma mentem este 1 kört a tescoig, már kezdtem örülni, hogy elmúlt a rángatás, aztán elmentem kútig tankolni. Azután ahogy megyek haza már felmelegedett a víz is normálra keződött a kis rángatás. Hazaérek betolatok (kicsit lejtős a terep) állok be a garázsba és folyik a víz a kocsiból(valszeg a kiegyenlítőtől folyt, a víznyomok alapján) és a kiegyenlítő tartályról hiányzik a kupak. Ja, mert desztillált vízért indultam, mert már minimum alatt volt a tartályban, mint mikor hazahoztuk a kocsit. Aztán töltöttünk most bele vizet, raktunk rá kupakot, mentem egy kört (kb 5km), megint állok be és tolja ki a vizet, az új kupakon, mint 1 kis szőkőkút. A vízhőfok normális volt, a műszerfalon lévő mutató szerint.
+ a jobb elektromos ablak is beszart.
Az eredeti kupakot persze nem találtam már meg..., a legjobb, hogy este történik mindez
VR6-Fan: üzemanyag szűrők, a táblázat
köszi a pontos típusokat
Okés, írok, ha netán van vele valami, bár nem tudom hogy azt észreveszem-e
Ja és kösz a privit[ Szerkesztve ]
-
VR6-Fan
veterán
pontosan hol nyomja ki a vízet?
vízet vízszintes terepen álló hideg motornál min fölé és a fél közé kell tölteni.
ablak emelőnek meg mi baja lett elszakadt a bowden?
am amit írtam azt nagyából érdemes ki cserélni (gyak. nagyon ajánlott).
olaj nincs a vízben ugye?, beledolgozna az egyik henger....?
"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23
-
Fboy
aktív tag
válasz VR6-Fan #12936 üzenetére
hát valószínűleg a kiegyenlítőtől jött a víz, mert az alatta levő rész ázott
igen, a víz vízszintes terepen lett töltve, bár teljesen még nem hűlt le
de elsőre is vízszintesen lett, akkor biztos hidegen, nem tudom hova lett belőlemost 2-jára meg az új kupaknak a kis 'luk'-ján tolta ki
ablak emelővel kapcs. fogalmam sincs, ma este akarta lehúzni a jobbost és semmi.
tisztának tűnt a víz, már amennyire most a garázsban láttuk lámpafényeknél.
-
VR6-Fan
veterán
jó pontosan honnan ? lehet csak az illesztésnél enged már, vagy a jeladónál is szokott.
hát akkor az a kupak eldobandó.
nézd meg aknából a bilincseket lehet könnyezik valamelyik.kis barnás feketés foltok úszkálnak a tetején ha már (nagyon) henger fejes.
ment privi.
ha nem linkeltem volna a 7végén, új csengő hangom
"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23
-
Fboy
aktív tag
válasz VR6-Fan #12938 üzenetére
Pontosan nem tudom honnan folyt előszőr, mert már nem volt rajta a kupak mikor álltam be (pedig az biztos jól volt rajta), itthon nem találtuk meg, amerre jártam arra se, elég esélytelen amúgy is este.
Az új kupakra meg mi csináltunk egy kis lyukat, nem tudok most este szerezni másik golf 2 kupakot. A vízben meg nem láttam most semmit, majd reggel talán. -
VR6-Fan
veterán
válasz dragonfx #12943 üzenetére
mert nem volt otthon 1,7 millám, csak egy motorra és a sok járulékos költségre.
jah meg mert nincs szívem szét vágni a bodét hogy alá menjen a 4X4, mert amúgy 4X4-el is kapar, illetve orr nehéz lett volna, ami kanyarba nem túl kellemes"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23
-
eddie17
addikt
Na már beleraktam a 2-eskébe 600Km-t a friss jogsimmal, egyre jobban tetszik.
Főleg a futómű, most már dinamikusan megyek vele.
Amúgy én is Castrol Magnatec 10W40-et raktam bele, plusz az NGK gyertya. BUR6ET ahogy VR6-Fan javasolta.
Simán 5.-be országúton előzés nyomatékból. Tetszik. Pedig ez "csak" 90 paci.
90-ről 140-re hiphop fent van. Tovább még nem mertem, meg ugye nem is szabad.
Úgy hogy meg vagyok elégedve, motorikusan teljesen pöpec, kasztni meg jövőre marad, akkor teljes felújítás lesz, szépen megcsinálom.
Meg utána néztem ismerősömmel, és először Rajkán lett zöldkártyáztatva, így még az is lehet, hogy külhonból hozzatták ami a szép gyöngyház metál fényezést elnézve még lehetséges is. Meg belül is teljesen jó állapotban van, kivéve a "sport" ülések.