Új hozzászólás Aktív témák
- 
			
			
						PuMbA
titán
válasz
							
							
								gainwardgs
							
							
								#49421
							
							üzenetére
						Annyi biztos, hogy megérje a munkát. Ritkán frissítenek nagy mértékben egy motort csak úgy a kiadás után

 - 
			
			
						PuMbA
titán
válasz
							
							
								gainwardgs
							
							
								#48718
							
							üzenetére
						Vannak kiválóan futó címek, a most megjelenő Clair Obscur: Expedition 33 is UE5 és rendesen fut!
 Black Myth: Wukong is. Az a szerencse, hogy mire Witcher 4 meg ezek lesznek 2027-28-ra már pont jó lesz az endzsin, értsd gyorsabban és könnyebben optimalizálható mindenféle felhasználásra. - 
			
			
						Raggie
őstag
válasz
							
							
								gainwardgs
							
							
								#48700
							
							üzenetére
						Ez alapján valóban nem tűnik valami nagy változásnak.

De ez egyébként PC-t hasonlít a PS5-höz vagy Ps5-öt a PS5-höz?
Mert a PC-set kéne hasonlítani szerintem. Az előzőnél is talán annál volt csak látható a grafikai frissítés igazán. - 
			
			
						Raggie
őstag
válasz
							
							
								gainwardgs
							
							
								#48698
							
							üzenetére
						Azért a játék "remastered" azaz felújított next gen grafikáz kapott. Természetes, hogy több erőforrást is igényel, mint az eredeti. Nem tudom ugyan, hogy a látványban ez ki is jön-e, de a gépigény növekedés azért várható volt.
 - 
			
			
						huskydog17
addikt
válasz
							
							
								gainwardgs
							
							
								#48669
							
							üzenetére
						Nincs azzal a sebességgel semmi gond. Figyelembe véve, hogy az új Anvil mennyi dolgot számol a háttérben (szimulációk, fizika, virtuális textúrázás és geometria stb.), teljesen érthető a magas gépigény, főleg, hogy az egyik legszebb játék a piacon, példaértékű RTGI-t kapott, ráadásul a játékpiac egyik legjobb RT implementációja, ugyanis az RTGI a mellett, hogy brutálisan növeli a látványt, mindössze 10%-ot eszik a sebességből, ami a látványnövelés mértékéhez képest nevetségesen kevés.
Nincs még egy olyan játék, ami ilyen részletesen szimulált időjárási rendszert használ rombolható környezet és virtualizált geometria mellett. Ehhez társul a gigantikusan nagy játéktér, amit az Anvil zéró akadással kezel, nincs se shader compilation akadás, se traversal akadás, a streaming rendszere a motornak agyonveri az UE5-öt. Arról nem is beszélve, hogy NV esetén annyira sima a frame pacing, amilyet a CB még nem nagyon látott.
Az Ubi technikailag itt megint hatalmasat alkotott.Ha csúnyább lenne a játék, akkor meg az lenne a gond.
Természetesen a sebesség még valamicskét nőhet majd a game ready driverekkel és néhány post-launch patch-el, de ezektől általában pár százaléknyi tempót lehet várni, szóval csodát nem fognak tenni.
Ez egy AAA cím AAA technológiával. Arról az Ubi pedig abszolút nem tehet, hogy Blackwell széria ennyire f*s lett sebesség szempontjából.

 - 
			
			
						gejala
őstag
válasz
							
							
								gainwardgs
							
							
								#48669
							
							üzenetére
						4K-ban quality upscallel 60 fps egy felső-közép kártyán egy brutál jó grafikájú játékban miért nem jó?
  - 
			
			
						Jacek
veterán
válasz
							
							
								gainwardgs
							
							
								#48578
							
							üzenetére
						Az lesz az
  - 
			
			
						Jacek
veterán
válasz
							
							
								gainwardgs
							
							
								#48515
							
							üzenetére
						2-2.5 misit el lehet durrantani, ennyi.
 - 
			
			
						Alogonomus
őstag
válasz
							
							
								gainwardgs
							
							
								#48510
							
							üzenetére
						Az biztos, hogy játékélmény szempontjából egy sugárkövetésben visszafogottabb, de Nanite segítségével ultrarészletesre megalkotott textúrákkal/geometriával 100 fps fölött elfutó játék sokkal élvezetesebb, mint egy sugárkövetésre kihegyegyezett játék, ami a komoly sugárkövetés miatt egyszerű textúrák/geometria mellett is éppen eléri a 30 fps-t csúcshardveren.
 - 
			
			
						Devid_81
félisten
válasz
							
							
								gainwardgs
							
							
								#48510
							
							üzenetére
						Most mar azert vannak jatekok amiben van ertelme bekapcsolni, az mas kerdes, hogy a performance hit megeri-e vagy sem.
Szvsz velemenyem szerint pl az Indiana Jones nagyon jol tud kinezni RT Maxon, csak ugye hardware nem igazan van hozza, most a dlss+FG-t nem raknam hozza, mert amennyire javul a latvany a full RT-tol annyit romlik a a skalazo cuccoktolValahol megertem az Nvidiat, hogy kellenek ezek a trukkok a jatszhato FPS-hez, kulonben nincs az az a hw ami birna.
Nemhogy eloallna valaki egy GPU+RT chip multi chiplet megoldassal vegre...vaaagy lehetne kulon PCB-n is, mint ahogy 3D gyorsito a Voodoo 2-3-4 volt

 - 
			
			
						huskydog17
addikt
válasz
							
							
								gainwardgs
							
							
								#48510
							
							üzenetére
						Nem azt fogod bámulni, de szükség van rá, hogy fejlődjön a grafika, az RT nélkül nem lehet már jelentősen növelni a látványt, ez elkerülhetetlen, az egész játékipar erre megy, a konzolok is. Ha nem akarsz semmilyen formában RT-t látni, akkor jobb, ha most szállsz ki a játékiparból és másik hobbit keresel, mert egyre több játék fogja kötelező jelleggel használni szerencsére. Én örülök, hogy így lesz, mert egy 80 eurós, sok millió dolláros AAA játék igenis legyen technikai szempontból is a toppon. Én nem 10 évvel ezelőtti grafikát akarok látni egy ekkora kaliberű projekteben és szerencsére a fejlesztők többsége és számos játékos is így gondolja.
Ha esetleg a Path Tracing-re gondoltál, akkor amiatt sem kell aggódni, mert az opcionális lesz és a nélkül nagyon gyors lesz, láthattuk már az Indiana Jones játékban, hogy nem lassú ez a motor.Ha ennyire félsz az RT-től, akkor inkább az indie vonalon keress magadnak valami retro pixel grafikás boomer shooter-t, azokban nem fogsz csalódni.
 "lassan akkor kukáznom kell a 13600k-t"
Öhhh...miért kéne kukázni? Az egy 14/20-as CPU (14 mag/20 szál).
"Viszont indiana jones után a vram használatra kíváncsi leszek"
Nagy valószínűséggel ugyanaz lesz: 4K-hoz 16 GB VRAM, míg alatta 12 GB VRAM kell.
 - 
			
			
						Raymond
titán
válasz
							
							
								gainwardgs
							
							
								#48510
							
							üzenetére
						"gaytracing" - most oszinten, ez mire jo, miert kell?
  - 
			
			
						T.Peter
őstag
válasz
							
							
								gainwardgs
							
							
								#48326
							
							üzenetére
						Mire azok kijonnek, mas lesz a kozep kategoria. Plusz ha van annyi eszuk, akkor nem 5.1-gyel adjak ki, hanem 5.5-tel vagy 5.6-tal.
 - 
			
			
						X2N
őstag
válasz
							
							
								gainwardgs
							
							
								#48303
							
							üzenetére
						Jobb lett volna ha maradnak X-ray engine-en?
  - 
			
			
						gainwardgs
veterán
válasz
							
							
								gainwardgs
							
							
								#48302
							
							üzenetére
						[link] Stalker 2, a "stutter engine" újabb fejezete megérkezett, már a videóban látszik a mikroszaggatás
  - 
			
			
						Devid_81
félisten
válasz
							
							
								gainwardgs
							
							
								#48297
							
							üzenetére
						Mindenki megvarja hozza az 5090-et mert nem akarjak elhinni, hogy a 4090 csak 32fps-t tud 4K-ban nativban

 - 
			
			
						Devid_81
félisten
válasz
							
							
								gainwardgs
							
							
								#48230
							
							üzenetére
						Gyanitom, hogy 9800X3D-vel jobb lesz picit.
Nekem gyanus, hogy 4080S 4090 kozott szinte nulla elteres van nativban.
CPU limitre tippelek.
Ettol fuggetlenul kah, elertunk a generacio vegehez, egyszeruen "kinottuk" a lehetosegeket.1080p mellett meg teljesen ugytunik nekem, hogy cpu limitbe utkozik a jatek.
  - 
			
			
						Devid_81
félisten
válasz
							
							
								gainwardgs
							
							
								#48226
							
							üzenetére
						Ezert nem kell a 4K-t eroltetni, hacsak nincs a usernek penz nyomdaja a garazsban.
Minden generacio vegere eljutunk ide, hogy nem eleg mar a high-end 4K-ra - 
			
			
						gainwardgs
veterán
válasz
							
							
								gainwardgs
							
							
								#48225
							
							üzenetére
						Megint csak a Dlss3
 
  - 
			
			
						X2N
őstag
válasz
							
							
								gainwardgs
							
							
								#48199
							
							üzenetére
						Neked mi bajod van?
 - 
			
			
						X2N
őstag
válasz
							
							
								gainwardgs
							
							
								#48197
							
							üzenetére
						Ez mi? Többet vártam.
 Vicc, többet fogyaszt mint a 7800X3D és alig gyorsabb... - 
			
			
						PuMbA
titán
válasz
							
							
								gainwardgs
							
							
								#48156
							
							üzenetére
						Pontosan, de az NVIDIA oldalon véletlenül kihagytad a gyorsabb RT-t
 Úgy már 100%-osan pontos. - 
			
			
						huskydog17
addikt
válasz
							
							
								gainwardgs
							
							
								#48150
							
							üzenetére
						A Dead Space Remake-ben valóban vannak traversal akadások, amiket sose javítottak, viszont ez nem jellemző a Frostbite-ra, a több Frostbite játéknál nem jön elő, lásd most a napokban jelent meg az új Dragon Age játék szintén Frostbite motorral, ott semmi akadás sincs. A Frostbite tehát nem stutter engine, valamiért a Dead Space remake-ben csesztek el valamit, de ami még szomorúbb, hogy sosem javították azokat a traversal akadásokat.
 - 
			
			
						huskydog17
addikt
válasz
							
							
								gainwardgs
							
							
								#48148
							
							üzenetére
						Sajnos az új TR-t biztosan nem a Nixxes fogja csinálni, ugyanis a Nixxes kizárólag Sony címeket portol PC-re, néhány éve ezért vette meg őket a Sony. Igen, az új TR sajnos Stutter Engine 5-t használ majd.
 - 
			
			
						szmörlock007
aktív tag
válasz
							
							
								gainwardgs
							
							
								#48142
							
							üzenetére
						Mondjuk én, aki nem szokott ilyen skálázókat használni, csak nevetek ilyenkor amennyit sírni tudnak egyesek a felskálázók miatt
 
 
 - 
			
			
						fLeSs
nagyúr
válasz
							
							
								gainwardgs
							
							
								#48123
							
							üzenetére
						Ja, úgy tűnik cudimmel elég sokat nyer a proci, minél gyorsabb a memória (ha az elérése alapból lassú), annál jobb. Csak ez tovább drágítja a platformot és éppen csak elég behozni az AMD-t.
Sztem a háttérben az Intel elég rendesen b@sztatja MS-ot az ütemező miatt, mert tuti hogy gond van vele. - 
			
			
						Devid_81
félisten
válasz
							
							
								gainwardgs
							
							
								#48054
							
							üzenetére
						Lesz, de addig eltelik par ev

Szerk: majd atadnak az AMD-nek megint egy adag market sharet desktopon legalabb, igy AMD oda arazza az 5% al gyorsabb CPU-it ahova nem szegyeli.
X3D meg a csillagos eg es azon is tul.
Kerdes, hogy ki fogja megvenni a cuccot
 - 
			
			
						huskydog17
addikt
válasz
							
							
								gainwardgs
							
							
								#48011
							
							üzenetére
						FSR FG-t és VSM-t nem nagyon sikerült még megjavítani. Pedig a fejlesztők azt írták, hogy javítva lett az FSR FG.
Egy játékon nem segít, ha a launch után heteket/hónapokat kell várni, míg rendbe teszik.Jedi Survivor 9 patch után még mindig katasztrófa!
 Ezen felül ha egy játékban van traversal stuttering, azt soha nem javítják ki, azt még a Dead Space Remake-ben sem javították, pedig ott nem is UE-t, hanem saját motort használtak. UE-re pedig sajnos hatványozottan jellemző a traversal stuttering.
 - 
			
			
						Yutani
nagyúr
válasz
							
							
								gainwardgs
							
							
								#48011
							
							üzenetére
						Pedig a Stalker2-t megjelenéskor tervezem megvenni.
  - 
			
			
						huskydog17
addikt
válasz
							
							
								gainwardgs
							
							
								#48002
							
							üzenetére
						Attól függ, hogy a GSC mennyire fog foglalkozni ezzel a dologgal, illetve ha akarnak is vele foglalkozni, mennyire tudják endbe tenni az UE5 katasztrofális streaming rendszerét.
Én is inkább arra számítanék, hogy lesz benne stutter bőven, mivel rendkívül ritka az olyan UE játék, amiben nincs stuttering. - 
			
			
						Valdez
őstag
válasz
							
							
								gainwardgs
							
							
								#48002
							
							üzenetére
						Ez szerintem is borítékolható sajnos.
 - 
			
			
						Busterftw
nagyúr
válasz
							
							
								gainwardgs
							
							
								#47961
							
							üzenetére
						A cikk szerint épp nem fogy el

 - 
			
			
						X2N
őstag
válasz
							
							
								gainwardgs
							
							
								#47959
							
							üzenetére
						Majd veszel új gépet ha stutterel

 - 
			
			
						huskydog17
addikt
válasz
							
							
								gainwardgs
							
							
								#47950
							
							üzenetére
						Igen, a Silent Hill 2 Remake frame pacing szempontból egy katasztrófa lett. Ezt a CB tesztje megerősíti.
 - 
			
			
						Enton
addikt
válasz
							
							
								gainwardgs
							
							
								#47916
							
							üzenetére
						Nvidia is gyorsan kidobta a videóját a témáról:
Is Native Resolution Always the Best Image Quality? | GeForce Fact or Fiction
Mi más is lenne a verdikt mint ami(első a marketing), de ez ettől azért sokkal többrétegűbb téma mintsem ezzel a pár példával és mondattal ilyen egyszerűen el lehessen intézni.
 - 
			
			
válasz
							
							
								gainwardgs
							
							
								#47918
							
							üzenetére
						Ezzel nagyon egyetértek,de ennek hangot adtam már anno. Nagyon remélem, hogy azért lesznek stíúdiók, akik kitartanak a saját motor mellett.
 - 
			
			
						huskydog17
addikt
válasz
							
							
								gainwardgs
							
							
								#47918
							
							üzenetére
						Én a Stutter Engine-en csak röhögni tudok, mármint azon a trenden, hogy mindenki azt isteníti, miközben egy nagy stutterfest az egész. Sajnos ez a jövő, a legtöbb fejlesztőnek - érthető okokból - fontosabb a gyorsabb haladás egy projekttel (pl. gyorsabban készül el egy pálya), mint a jó performance. Sok indie stúdió ezért váltott UE4/5-re, mert úgy gondolták, azzal hamarabb készülnek el egy játékkal, illetve adott idő alatt így több játékot tudnak csinálni. Az UE-re jellemző súlyos akadás problémákkal a legtöbb fejlesztő nem foglalkozik.
Bár én nem ismerem a train sim world 5-öt, de úgy látom, hogy UE4-re épül, meg se merem tippelni mennyi akadás van benne.
 Minden UE játéknál sajnos számítani kell arra, hogy nagy stutterfest lesz, rendkívül ritka az olyan, ami nem az (pl.: Atomic Heart), olyankor örülünk, mert az egy kellemes meglepetés.
 #47918 PuMbA: A Frame Gen emeli meg jobban a VRAM igényt, de a játéknak vannak nagyobb problémái is, mint ez.
 
Az is érdekes jelenség, hogy 4-5 VGA nagyon szorosan egymás nyakán van:
RX 6800 XT, RX 7800XT, RX 7900GRE, RTX 3080 és RTX 4070 szinte ugyanazt a tempót hozzák. Mondjuk azon abszolút nem lepődöm meg, hogy az RX 7800 pontosan ugyanazt a tempót hozza, mint az elődje, mert ez nagyon sok játékban így van, viszont az fura, hogy az RX 7900 GRE mindössze erre a tempóra képes, nem tudja lehagyni a sima RTX 4070-et. - 
			
			
						Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
							
							
								gainwardgs
							
							
								#47896
							
							üzenetére
						Azok a dolgok hiányoznak, amikre a PS-en ID Buffer van használva, mert ilyen megoldás nincs a PC-s API-kban. Ezek nem lettek átírva, hanem ki lettek vágva.
 - 
			
			
						huskydog17
addikt
válasz
							
							
								gainwardgs
							
							
								#47896
							
							üzenetére
						Igen, vannak hiányosságai, de szerintem ezek inkább bug-nak tűnnek. Ahhoz képest, hogy egy noname stúdió csinálta a portot, nem rossz, a hiányosságokat remélhetőleg javítani fogják.
#47897 b.: Stagnálás van piaci részesedésben, de legalább az eladások nőttek globálisan nézve. Szerintem most mindenki várja az új generációkat és nem sokan váltanak addig.
 - 
			
			
						X2N
őstag
válasz
							
							
								gainwardgs
							
							
								#47794
							
							üzenetére
						A wukong egy csőjáték, ez meg egy "open world" 5 bolygóval. Nem fair az összehasonlítás.
 - 
			
			
						X2N
őstag
válasz
							
							
								gainwardgs
							
							
								#47792
							
							üzenetére
						Jó lesz ez majd 0.5-1év múlva akciósan. Ha 0 day akarod tolni akkor erősebb kártyát kellett volna venni.
 - 
			
			
válasz
							
							
								gainwardgs
							
							
								#47790
							
							üzenetére
						Miért ez mi amit belinkeltem?
 30.-án jön a játék , gondolom utána lesz bőven ennél jobb is. Már ma is jött hozzá állítólag két patch.
 - 
			
			
						huskydog17
addikt
válasz
							
							
								gainwardgs
							
							
								#47762
							
							üzenetére
						Na igen, kicsit szerencsétlenül jött ez ki az Intelnek, itt most a játékosok jogosan is tehetik fel a kérdést akkor az Ubinak és Intelnek: akkor most ez a játék nem fog crashelni Intel CPU-kon?
 
Az is fura, hogy az Intel partnerprogramja ennyit tesz hozzá, még csak egy XeSS sincs a trailerben, ez eléggé gáz egy ekkora kaliberű projektnél. - 
			
			
						huskydog17
addikt
válasz
							
							
								gainwardgs
							
							
								#47759
							
							üzenetére
						A kettőt nem lehet összehasonlítani, a Jedi Survival egy tipikus UE4 stutterfest, míg az Outlaws a Snowdrop motort használja, ami fényévekkel fejlettebb, ahogy gejala is írja, az Avatar-ban látjuk mire képes.
 - 
			
			
						gejala
őstag
válasz
							
							
								gainwardgs
							
							
								#47759
							
							üzenetére
						Ugyanazt a motort használja, mint az Avatar és az tökéletesen fut 1440p ultrán egy 4070-en, ami a középkategória alja. Ott is mindig-on RT van.
 - 
			
			
						huskydog17
addikt
válasz
							
							
								gainwardgs
							
							
								#47752
							
							üzenetére
						Tech-demohoz képest a látvány elég gyenge. Ma már több olyan játék van a piacon, amely szebb ennél, nem is kicsit.
 - 
			
			
válasz
							
							
								gainwardgs
							
							
								#47473
							
							üzenetére
						Így van.

 - 
			
			
válasz
							
							
								gainwardgs
							
							
								#47463
							
							üzenetére
						Az architektúrának az fekszik amit rá optimalizálnak.
 - 
			
			
válasz
							
							
								gainwardgs
							
							
								#47455
							
							üzenetére
						Még jó hogy léztezik az a játék mert az összesített eredményeket az viszi mindíg fel a maga 20 % előnyével. Volt olyan teszt , ahol duplán vették az eredményét anno....
Amúgy egy kávédarálón is elmegy kis túlzással. - 
			
			
						gV
őstag
válasz
							
							
								gainwardgs
							
							
								#47455
							
							üzenetére
						Call of Duty Modern Warfare 3 GPU/CPU test | Action / FPS / TPS | TEST GPU (gamegpu.com)
nem vészes, de tény, ennél nyeri a $/perf mutatót a Radeon
de a legfontosabb, ez egy sz*r játék és ingyen sem kéne, na az AW2-re ez nem igazRibi: linkeltem és írja is, hogy "Max", nem tudok többel szolgálni
 - 
			
			
						Ribi
nagyúr
válasz
							
							
								gainwardgs
							
							
								#47457
							
							üzenetére
						Ami eredmény még mindig teljesen más mint a fentebb linkelt izé. Szóval?
  - 
			
			
válasz
							
							
								gainwardgs
							
							
								#47446
							
							üzenetére
						Ez nem azt jelenti hogy rossz stratégiai döntéseket hoznak, és leállnak a fejlesztésekkel,mint az Intelnél.
 - 
			
			
válasz
							
							
								gainwardgs
							
							
								#47444
							
							üzenetére
						Miből következtetsz erre?
 - 
			
			
						huskydog17
addikt
válasz
							
							
								gainwardgs
							
							
								#47376
							
							üzenetére
						Meglepődnék rajta. Annyira nem lehet sz*r, mint a Cities Skylines 2 és a Starfield.
 
A Snowdrop motor eddig minden játékban (Division 1-2, Starlink) kiválóan teljesített, így én itt reménykedem egy jó minőségű portban.
Önmagában az a tény, hogy mindegyik felskálázó technika jelen lesz és azok mellett többféle RT-t is támogat majd arra enged következtetni, hogy az Ubi nem vette fél vállról a PC portot, mint a Colossal Order vagy a Bethesda. - 
			
			
						Raymond
titán
válasz
							
							
								gainwardgs
							
							
								#47361
							
							üzenetére
						A teljesitmeny sokkal jobb mint amit a system requirements alapjan varthatott volna az ember. Es ezek a PT-ben 3 bounces ertekek, a CP2077-ben csak 2 bounces van.
 - 
			
			
						gV
őstag
válasz
							
							
								gainwardgs
							
							
								#47361
							
							üzenetére
						nem is vészes, a CP2077 PT 1080p-n 39FPS 4070-el [link] ha RR-el itt is szebb látványt kapsz a natívnál akkor "okés" a hardver követelménye a játéknak.
 - 
			
			
						gainwardgs
veterán
válasz
							
							
								gainwardgs
							
							
								#47360
							
							üzenetére
						4090 natív 32.8 fps
 
 
 - 
			
			
						Yutani
nagyúr
válasz
							
							
								gainwardgs
							
							
								#47355
							
							üzenetére
						Ennek valahol vége kell szakadjon, különben nem fogják tudni eladni a játékokat. A piac kis része rendelkezik felső kategóriás kártyával, arra nem lehet építeni.
 - 
			
			
						Yutani
nagyúr
válasz
							
							
								gainwardgs
							
							
								#47344
							
							üzenetére
						Valószínűleg elkerülte a figyelmed a DLSS Performance mode. Ahogy b. kolléga is írja, 540p a renderelt felbontás. Tehát szerinted rendben van, hogy egy 3070 ezt a játékot 540p-ben tudja medium beállításokkal 60 FPS-sel megjeleníteni?
 - 
			
			
						PuMbA
titán
válasz
							
							
								gainwardgs
							
							
								#47346
							
							üzenetére
						Én is remélem, hogy nem ez lesz
 Remedy azért képes optimalizálni. Kicsit hihetetlennek tűnik egy ilyen sose látott erősségű gépigény. Az is lehetséges, hogy medium beállításon már olyan jól néz ki, mint más játék ultrán és a beállítások nagy része túlzás / jövőbe mutató. - 
			
			
						PuMbA
titán
válasz
							
							
								gainwardgs
							
							
								#47344
							
							üzenetére
						"Sokkal jobb lesz optimalizáltság szempontjából mint összes eddigi unreal5 megjelenés"
A kép alapján jelenleg rosszabbnak tűnik, mert eddig semelyik Unreal 5-ös játéknak nem volt ilyen durva gépigénye.
"A 3070 egy 2020-as kártya. Csak nem gondoltad hogy fullon fog futtatni egy majdnem 2023 végén megjelenő játékot"
Milyen fullról beszélsz?
 A 3070 közepes grafikán 960×540 felbontáson fogja futtatni a kép alapján. Ez kb. a felháborító kategória. - 
			
			
						Yutani
nagyúr
válasz
							
							
								gainwardgs
							
							
								#47342
							
							üzenetére
						60 FPS 1080p-n médiumban 3070-en csak DLSS Performance módban van meg? Nem vészes?
  - 
			
			
						Yutani
nagyúr
válasz
							
							
								gainwardgs
							
							
								#47327
							
							üzenetére
						GameGPU?
  - 
			
			
						huskydog17
addikt
válasz
							
							
								gainwardgs
							
							
								#47317
							
							üzenetére
						Kiegészítés az előző hozzászólásomhoz:
Itt már abszolút rendben van a sebesség. Nekem az a "Performance Target" beállítás nagyon gyanús. Mindenhol, ahol sima "Unlocked" van beállítva, ott jó a sebesség. Én legalábbis jónak tekintem, mert RT melletti natív 4K-ról van szó, ennek fényében a 85 szerintem abszolút jó.A fenti kép innen származik. Nem az én mérésem.
 - 
			
			
						huskydog17
addikt
válasz
							
							
								gainwardgs
							
							
								#47317
							
							üzenetére
						Ez nagyon nagy különbség a PCGH méréséhez képest, főleg figyelembe véve, hogy nálad 1080p rendering felbontáson futott a DLSS Performance miatt. A PCGH natív 4K-ban kapott átlagosan 87,5 FPS-t. Sőt, mi több, a Ryzen 7800X3D magasabb pontszámot ér el, mint a Core i9-13900KS, azaz az AMD CPU-val elvileg valamivel még magasabb tempót is ki lehet sajtolni. Nálad valamiért brutális összeomlott a sebesség, pedig semmi nem indokolja. DLSS nélkül is ennyire rossz? Mondjuk a Performance Target beállítás is más nálad, nem tudom, hogy van-e érdemi különbség az "Unlocked" és az "Unlocked (V-Synch)" között.
Én nem tudom leellenőrizni, mert nincs meg nekem a játék.
 - 
			
			
						PuMbA
titán
válasz
							
							
								gainwardgs
							
							
								#47030
							
							üzenetére
						Azt sem mondhatjuk szerintem rá, hogy rosszul fut. 4090-en 4K Ultrán megvan a 60fps
 Élőben, tehát nem YouTube videón keresztül azt mondják, hogy jóval jobban néz ki.Egyébként meg a szintén UE5-ös Black Myth Wukong-on YouTube-on keresztül is látszik, hogy egyértelmű grafikai előrelépés. Ezzel a kinézettel én elfogadom a gépigény növekedést.
 - 
			
			
						PuMbA
titán
válasz
							
							
								gainwardgs
							
							
								#47027
							
							üzenetére
						Nem. Ez Unreal Engine 5
 Más UE5 játékoknak is hasonló a gépigénye, pl. a Remnant 2 jelenleg 5 patch után se fut ennél jobban. - 
			
			
						Pakmara
őstag
válasz
							
							
								gainwardgs
							
							
								#46923
							
							üzenetére
						Kell vmit hagyni 5000-es szériára is
 . NV üzletpolitika sokat nem lehet tenni ellene. Max halasztani a vásárlást, de nem hiszem hogy a későbbi generációkban ne lenne ilyen vagy hasonló jelenség. Teljesítmény/fogyasztásra értettem egyébként. AMD marketingelt kezdetben hogy hű meg ha. NV-nél nem ezt domborították ki. Aztán meg ezen a téren is lenyomták. NV (meg úgy általában) árazásról, kategória eltolásról perszer ne is beszéljünk.... - 
			
			
						gainwardgs
veterán
válasz
							
							
								gainwardgs
							
							
								#46908
							
							üzenetére
						Állítólag a driverrel van gond
 - 
			
			
						Devid_81
félisten
válasz
							
							
								gainwardgs
							
							
								#46425
							
							üzenetére
						Meg az a 12GB ugy ahogy okes most, de jah azok is pont kibirjak jovo ev vegeig amikor is ujra venni kell majd valamit

 - 
			
			
válasz
							
							
								gainwardgs
							
							
								#46129
							
							üzenetére
						Soha nem tagasram ezt egyertelmuen a zold kartyakat szeretem,de latom a gondokat veluk.
Jok az uj radeonok,az arazasuk szar. - 
			
			
						Busterftw
nagyúr
válasz
							
							
								gainwardgs
							
							
								#46129
							
							üzenetére
						A hatalmas kulonbseg itt az, hogy az Nvidarol es megoldasaikrol nem hangzanak el evrol-evre ugyanazok a mesek es fantiaziak, csak mas kontosben.
Az Nvidia inkabb kijon valamivel aztan az elterjed es fejlodik.
Persze minden esetben jon a kontra es meg van magyarazva, hogy az miert halott otlet, bezzeg az AMD megoldasa.
Aztan a valosag meg teljesen mas. - 
			
			
						Dtomka
veterán
válasz
							
							
								gainwardgs
							
							
								#45692
							
							üzenetére
						Köszi, értem. De azt gondoltam nem kell még a usernek még ilyenekkel "tök...nie" Egy noctua is lga 1700 platformra 40k+ már és még ez sem elég, tré az irány ami fele tart ez az IT azon belül a CPU és GPU ipar.
#45693 b.
És mert valaki egy excel táblában beírta ezeket az adatokat attól még nem biztos\valós eredmények. De ha tényleg igaz akkor a 4090 tényleg brutális minden téren.
Nekem 3070 -em van ~2080TI szint, akkor több mint 10x a teljesítménye. - 
			
			
						bozont
veterán
válasz
							
							
								gainwardgs
							
							
								#45625
							
							üzenetére
						A teszt azért (is) készült mert a 4090 tesztben 5800X-et használtak, ami már meglátszott az eredményen és a fórumban is sokan szóvá tették, hogy kevés az a proci már ide.
Mondjuk szerintem elég jól szerepel itt is az 5800X, 15% az nem olyan vészes. Mondjuk jó lenne fps értékeket is látni a táblázatban, hogy mit is jelentenek pontosan a százalékértékek.
 - 
			
			
						gV
őstag
válasz
							
							
								gainwardgs
							
							
								#45625
							
							üzenetére
						lesz avval is
 - 
			
			
válasz
							
							
								gainwardgs
							
							
								#45625
							
							üzenetére
						néztem tesztet már de a 5800x3D nem tudja megfogni a12900k-t.
A 7600X tudja hozni. - 
			
			
válasz
							
							
								gainwardgs
							
							
								#45615
							
							üzenetére
						Jó kis kártya az 1080 Ti.
A Pascal ugrást ez sem érte el sztem, bár nem néztem utána.
 - 
			
			
válasz
							
							
								gainwardgs
							
							
								#45613
							
							üzenetére
						mert őket nem lehet megvesztegetni és ha kapnának kártyákat akkor Nvidia bérencek lennének. persze Wolfgang azért a cikk végén leírja hogy:
"A ComputerBase tesztelésre megkapta a GeForce RTX 4090 FE-t az Nvidiától. A grafikus kártyát NDA keretében tették elérhetővé. Az egyetlen követelmény a lehető legkorábbi megjelenési dátum volt. A gyártó nem befolyásolta a vizsgálati jelentést, és nem volt köteles közzétenni."
 - 
			
			
válasz
							
							
								gainwardgs
							
							
								#44986
							
							üzenetére
						Valószínűleg igen, de ez már az elején köztudott volt. Arról volt szó, hogy az Ada 3090x 2,3 a navi 3 3090 2,5.
 - 
			
			
						tozso001
csendes újonc
válasz
							
							
								gainwardgs
							
							
								#44974
							
							üzenetére
						Azért a benchmarkok adnak egy "reális" (hatalmas nagy idézőjel alatt!) képet a kártya teljesítményéről. Szóval a nem hozzáértőknek jó kiindulási pont, persze aki ért hozzá, az tudja, hogy emögött sokkal többről van szó.
 - 
			
			
						Petykemano
veterán
válasz
							
							
								gainwardgs
							
							
								#44970
							
							üzenetére
						Szerintem meg épp az lesz, hogy az RDNA3 remek gyártási költséggel (kis lapkák, jó yield), és elfogadható fogyasztással fog jönni, de a Lovelace egy-egy nagyon jól sikerült példányára indít az nvidia egy olyan terméket, ami mondjuk 1.5x akkora fogyasztással ugyan, de nyer a benchmarkokban.
 - 
			
			
						keIdor
titán
válasz
							
							
								gainwardgs
							
							
								#44970
							
							üzenetére
						Meglátjuk…
Szerintem még bármi lehet. Pletykákat kivéve semmi konkrétum nincs. Túl messze vannak még.
Szerintem a Lovelace Cuda Core száma stimmelni fog, de órajelet nem tudunk, IPC-ről sincs semmi konkrét.MCM a másik oldalon is ki tudja hogy sikerül. Lehet jól, lehet kevésbé.
 - 
			
			
						Devid_81
félisten
válasz
							
							
								gainwardgs
							
							
								#44964
							
							üzenetére
						Meleg

 - 
			
			
válasz
							
							
								gainwardgs
							
							
								#44833
							
							üzenetére
						nem tudom, tweetet belikeltem tőle. Szerintem sajátja lehet, de nem biztos.
 - 
			
			
						PuMbA
titán
válasz
							
							
								gainwardgs
							
							
								#43286
							
							üzenetére
						Mivel a marketing érték nagy és a támogatás híre jelentős, ezért nem hiszem, hogy azért nem írták ide, mert kifelejtették. Abu85 már válaszolt is. Azért hagyták ki, mert nem NVIDIA-s ray tracing lesz.
Abu85: És akkor ez AMD-s megoldás lesz ugye? NVIDIA-n pedig nem a fix ray tracing hardveren fog futni majd, hanem az általános feldolgozókon?
 - 
			
			
						Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
							
							
								gainwardgs
							
							
								#43150
							
							üzenetére
						Én se nagyon, de az Intel nagyon ígérgeti a partnereknek, hogy lesznek kompatibilis szoftverek az Alder Lake startjára. Már amúgy van olyan profilozójuk, amivel az alkalmazás működése hozzáigazítható az eltérő magokhoz, tehát ez jó jel. Innen már csak a fejlesztőkön múlik, hogy megcsinálják-e, vagy inkább kijelölik az egyik magcsoportot oszt jóvan.
 - 
			
			
						Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
							
							
								gainwardgs
							
							
								#43143
							
							üzenetére
						A Windows ennek csak az egyik eleme. Az új OS-t a Microsoft felkészítette arra, hogy jobban tudjon dönteni a hibrid dizájnokban. De ez az ütemező jórészt a Qualcomm kódjára épül. A problémás terület nem ez, hanem az alkalmazások helyzete, hogy lekezeljék az eltérő magok jelentősen eltérő késleltetését a gyorsítótárakra nézve. Ebben valamennyire segít az, hogy az új ütemező felé egy alkalmazás jelezheti, hogy hibrid dizájn esetén tudja-e kezelni a magok különbségeit, vagy nem, és ha nem, akkor melyik magcsoporton akar futni, és melyiket hagyja munka nélkül. Default beállításon az Edge böngésző például eleve az Atom magokon fut, és a nagy mag(ok)hoz hozzá sem nyúl. Azt még nem tudni, hogy ebbe a user belenyúlhat-e, vagy el kell fogadni az alkalmazás/OS döntését. Androidon ugye úgy van, hogy nem lehet megszabni felhasználói szinten, hogy egy alkalmazás melyik magcsoporton fusson, ha a leglassabb magokon akar futni, akkor lófaszt se tehet a user.
 - 
			
			
						tisztelturam
aktív tag
válasz
							
							
								gainwardgs
							
							
								#42962
							
							üzenetére
						Azt egyébként érti valaki,hogy ilyen kinézet mellett miért ilyen gyenge a 4k teljesítmény? Mert a linkeld oldal képei alapján a játék valami borzasztóan ronda
  - 
			
			
						tisztelturam
aktív tag
válasz
							
							
								gainwardgs
							
							
								#42958
							
							üzenetére
						Ja ez volt az az oldal amit korábban olvastam ,hogy itt sokan nem szeretnek mondván hogy kb 2 VGA-t tesztelnek csak a többit "átlagosítják" valódi mérés nélkül.
Én nem tudom ebben van-e igazság. - 
			
			
						Kolbi_30
őstag
válasz
							
							
								gainwardgs
							
							
								#42958
							
							üzenetére
						Gondolom a zöldeknek van optimalizálva
 - 
			
			
válasz
							
							
								gainwardgs
							
							
								#42958
							
							üzenetére
						Mindegyik radeon gyenge, nem?
  - 
			
			
						tisztelturam
aktív tag
válasz
							
							
								gainwardgs
							
							
								#42956
							
							üzenetére
						Fél órája googlet bujom de nem ad ki semmi tesztet
  - 
			
			
						Televan74
nagyúr
válasz
							
							
								gainwardgs
							
							
								#42764
							
							üzenetére
						Majd akciósan játszunk a játékkal, kb. egy év múlva. Addigra talán lesz hozzá megfelelő kártya is, nem horror áron.
  - 
			
			
						Laja333
őstag
válasz
							
							
								gainwardgs
							
							
								#42212
							
							üzenetére
						Nem sokan számítottak arra, hogy a CPU után GPU-nál is meglépi ezt az AMD. Le a kalappal.
 - 
			
			
válasz
							
							
								gainwardgs
							
							
								#42212
							
							üzenetére
						Másik ötben meg pont fordított az eredmény, ja

Ahogy tech jesus is megmondta, odaért a 6800XT ahol a 3080 van. Van ahol gyorsabb, van ahol lassabb, de nagy átlagban ugyanott van, tehát egyikkel sem jár jól vagy rosszul senki. Viszont a tény, hogy sikerült ilyen gyors kártyát csinálni az AMD-nek, az nekik nagy dicsőség, az nvidiának meg inkább szégyen ennyi év előny után.
Mindenesetre a stock AMD hűtő megint egy rakás szar lett, meg kell várni az AIB kártyák mit mutatnak.
 - 
			
			
						Laja333
őstag
válasz
							
							
								gainwardgs
							
							
								#41963
							
							üzenetére
						Na a végén még az NV csúcskártyájának az AMD középkategórájával kell versenyeznie? How the turntables.
  - 
			
			
						Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
							
							
								gainwardgs
							
							
								#41973
							
							üzenetére
						Kettéhúgyozza (2 fps), agyonveri (1 fps), majd még egyszer kettéhúgyozza (2 fps).
  - 
			
			
válasz
							
							
								gainwardgs
							
							
								#41973
							
							üzenetére
						Es felskalazas versus non-felskalazas...
Felskalazas nelkul mar nem olyan combos a 3070....
Gondolom ezeket a szamokat
 1440p
3070 RT 74fps
6800 RT 80fps4k
3070 RT 38fps
6800 RT 46fpsDe annyit azert ki kell emeleni, hogy a Sotr-ben ez csak shadow RT, ami legkevesbe zabal...
Szoval meglatjuk meg azt az RDNA2 RT perf-et...
 - 
			
			
						nubreed
veterán
válasz
							
							
								gainwardgs
							
							
								#41963
							
							üzenetére
						Na ez érdekesen alakul. A végén még AMD kártyám lesz.
 - 
			
			
válasz
							
							
								gainwardgs
							
							
								#41966
							
							üzenetére
						Te milyen szamokat nezel ?
1440p
3070 RTX+DLSS : 85fps
6800 RTX 80fps
4k
3070 RTX+DLSS 54fps
6800 RTX 46fps 
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- Rendkívül ütőképesnek tűnik az újragondolt Apple tv
 - sh4d0w: Kalózkodás. Kalózkodás?
 - BestBuy ruhás topik
 - Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
 - Mindenki bukja a Blackwell chipeket, ha bejön Trump terve
 - Sorozatok
 - Opel topik
 - Milyen videókártyát?
 - Genshin Impact (PC, PS4, Android, iOS)
 - Miért nem tűnik el soha a kalózkodás?
 - További aktív témák...
 
- GYÖNYÖRŰ iPhone 12 mini 128GB Purple -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3327, 94% Akkumulátor
 - Bomba ár! Lenovo X13 Yoga G1 - i5-10G I 8GB I 256SSD I 13,3" FHD Touch I Cam I W11 I Gari!
 - Újszerű HP 14s-dq5001nh - 14"FHD IPS - i5-1235U - 16GB - 512GB - Win11 - Magyar - Garancia
 - Lenovo magyar laptop billentyűzetre van szükséged? Akármelyik verzióban segítünk!
 - HIBÁTLAN iPhone 13 Pro 256GB Sierra Blue 1ÉV GARANCIA -Kártyafüggetlen, MS3744
 
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
								
							
								
								
								
 
								
 
								
								
								
 
								
								
 
								
 
 
 
								
								
 
								
								
								
								
								
								
								
								
 
 
								
								
								
								
								
								
								
								
								
								
								
								
								
