Új hozzászólás Aktív témák

  • kardkovacsi

    senior tag

    válasz cOxeR #63004 üzenetére

    Elmondom szerintem ez hogy van. Vannak a britek. Ott pl. egy sima ötös BMW-re ilyen 80-100e forint havonta az adó (nem, nem olvastad el, havonta ennyi). Ellenben a pluginra meg közel nulla. Az angolok imádják ezt a nyomi sorházas építkezési módot ahol nincs garázs, semmi csak utcán parkolás. Az adó olcsó, tölteni meg nem tud.
    Másik oldalról meg ott van a legnagyobb és legmocskosabb bulvár média ami kb. ezen csámcsog mióta bevezették a CO2 adózást és megjelentek a plugin hibridek. Részben jogosan mert sokan tényleg nem töltenek.
    Na és akkor a harmadik. Az itthoni autós újságírás, élen a villanyautósok.hu-val akiknek már egy Totalcar-al megegyező olvasottságuk van. Ők ugye a sok klikkelés miatt szépen áthozzák ezek a cikkeket és jól felhergelik a népet. Totalcar a másik, ott ugye még saját pejoratív jelzőt is kitaláltak, adócsaló hibridek. Politikus meg elolvassa és meg is van a döntés.

    A poén az, én senkiről de senkiről nem tudok széles ismerősi körben aki ne töltené a pluginját (pedig van sok). Két emberről hallottam, akik bevallották a nem töltést. BMW 330e facebook csoport, na honnan valóak? Igen, britek.

    A dolog legnagyobb paradoxona, hogy az itthoni villanyautós facebook csoport, mikor még ingyenes volt a töltés, állandóan tele volt, hogy a "köcsög pluginek" miért foglalják a töltőt amikor úgyis tudnak benzinnel menni. Persze ha most is kimész mondjuk a városba akkor a már fizetős töltők 80%-án plugin tölt. Akkor most töltenek vagy sem?

    Amúgy meg miért ne töltené? Otthon töltve 800 forint 100 km, oszlopon 2e, ugyanez egy 8 literes fogyasztással meg 4e (ha van napelemed akkor meg 12-13 forintos napelem áramárral számolva 250). Itthon meg vannak cégek ahol van plugin mellé legtöbbször korlátos benzin kártyát meg korlátlan töltő kártyát adnak. Erről is volt cikk már.

    Nekem pl. ~40e km után ezek a fogyasztási adatok: 2.4l és 13.8 kWh.

Új hozzászólás Aktív témák