Új hozzászólás Aktív témák

  • Dagidög

    senior tag

    válasz VoidXs #165741 üzenetére

    Minden képkockasebességnek megvan a maga helye és ideje.

    A filmek (többnyire) a valóság illúzióját igyekeznek elhitetni velünk. Ha felveszel valamit 120FPS-sel, akkor a szokásosnál jóval több információval fogsz rendelkezni. A 360°-os záridőd is sokkal gyorsabb lesz 1/120-on, mint 24FPS-nél a tipikusan használt 180°-os 1/48. Ezáltal sokkal több részletet látsz, a motion blur mértéke elhanyagolható lesz és megszűnik az illúziód, hogy filmet nézel. Azt nézed, ahogy a kamera előtt elkészül egy film.
    Próbáld ki, hogy egy fix pontra nézel, majd az arcod és a fix pont között gyorsan elhúzód a kezed - akármit csinálsz, el fog mosódni a mozdulat. Az ember így lát és ezt high framerate-tel a ma kameratechnológiáival nem tudod felvenni, visszaadni.

    Az interpolációval az a probléma, hogy olyan dolgokat számol ki, amik a forrásban soha nem voltak ott, ami hibákhoz vezethet. Én a tv-kbe beépített megoldásokat próbáltam, egyik sem tetszett. Ez az SVP mivel nyújt többet?

    A játékoknál más a helyzet, mivel elmaradnak a filmek valóságérzetétől.
    Egy interaktív környezetben vagy és az FPS szám növekedésével reszponzívabb lesz a teljes játékmenet köszönhetően a késleletetések csökkenésének.
    Ezen felül a játék egy a szemed előtt valós időben, 3D-ben készülő virtuális tér, aminek hála utólag hozzá tudja adni a videókártya a látott képhez a motion blurt (sajnos a stúdiók jelentős része nem jó mértékben alkalmazza).

    A filmiparban - többnyire - tudják, hogy mit csinálnak. Kár belenyúlni a látottakba bármilyen módon. Ha elmegyek a borbélyhoz, utána nem vágok bele a hajamba.

Új hozzászólás Aktív témák