-
Fototrend
Házimozi haladó szinten
Ebben a topikban alsó-középkategória feletti rendszerekkel foglalkozunk, de bármilyen házimozival kapcsolatos kérdésre (ha tudunk) szívesen válaszolunk.
Ha nem vagy járatos a témában és kezdő szett vásárlásában kérsz segítséget, kérlek kérdésedet itt: Házimozi belépő szinten tedd fel.
Új hozzászólás Aktív témák
-
-KP-
veterán
El nem tudom képzelni Anthemnél mi kell, hogy olyan magasra tegye a vágást. Nálam még 80-100hz fölé soha nem állította magától.
-
python1
veterán
válasz
python1
#165996
üzenetére
Melyik AVR képes pl passzív szub kezelésére, gondolok itt arra, hogy készíthetsz aktív váltást a szubhoz, felül ill aluláteresztő filterezést Hz -n ként, minden váltásnál meredekséget tudsz állítani, tulajdonképpen kiváltható a minidsp ezen része,de ezt minden hangsugárzónál megteheted 1Hz -s pontossággal. Fasza na.

Tamó
Majd megoldom vele azt is.
Amúgy meg egy csomó kifejezéshez fingom sincs, hogy micsoda benne.
-
Tamoo
nagyúr
válasz
python1
#165996
üzenetére
Biztos szuper, nem is vitatom. De kötött. Ami nem baj, mert mindent tud amire az átlag user-nek szüksége van.
Viszont pl. nem tudsz olyat mint pc-n. EQ APO-ban megteheted hogy a bal surround tartalmát 100-50Hz között rárakod a bal frontra a jobb surround 100-50Hz közötti tartalmát a jobb frontra, az 50Hz alatti részt összegezve meg átrakod a szubra. Én ezt nevezem korlátok nélküli konfigurálhatóságnak! Ilyet melyik procival vagy avr-el tudsz csinálni?
(Nem így használom, csak a példa kedvéért írtam.) -
python1
veterán
válasz
Tamoo
#165995
üzenetére
Mint írtam, minden paramétert módosíthatsz, bármilyen room curve korrekciót létrehozhatsz, de lehetne sorolni naphosszat a beállításokat, van mód a mikrofonozás közben, hogy mozgatod a hangszórót,hogy ki tudd választani az ideális helyét. Tehát kapsz egy pontosan olyan képet mint pl a REW mérés során, és itt bármit korrigálhatsz szabadon, aztán feltöltöd az avr-be, ha nem tetszik, akkor másikat készítesz, nálam nem járt még ilyen kalibráló rendszer.Ráadásul van mód arra, hogy akár a világ másikfeléről, valaki megcsinálja pontosan, és feltölti neked az AVR -re, nálam is így történt este, Cseneles végezte a korrigálást 60km-ről.
Na mindegy, nagyon profi a rendszer az biztos, bőven elvesznél benne egy darabig, az biztos.
-
Tamoo
nagyúr
válasz
python1
#165993
üzenetére
Ezt a tizenéves Denon is tudja csak nem ilyen színesen szagosan pc-n nézegetve. Crossover manuális állítása-kikapcsolása alap mindegyiknél. Célgörbét állíthatsz azon is stb.
Szabadságod nincs jelentősen nagyobb beállítások terén. Persze nyilván sokkal pontosabban dolgoznak már a mostaniak. -
python1
veterán
válasz
Tamoo
#165991
üzenetére
Teljesen más, pontosan úgy működik mint a REW, úgy tudsz belenyúlni, vágásokat, crossovert létrehozni stb, mondjuk még nem mértem utána a REW -vel, hogy mi lesz a végeredmény. Tulajdonképpen pontosan tól tolig állíthatod, mint az apó, vagy Rew beállításainál, azért írtam, hogy szinte korlátok nélkül konfigurálhatod, nagyszerű program.
[link]
Dorian
Pontosan ahogyan írod, még este ránéztem a mérésekre, és igen. -
Dorian
félisten
válasz
python1
#165990
üzenetére
Most hirtelen arra tudok gondolni, hogy esetleg a frontjaid faltól való távolsága miatt kialakul 100-150 Hz körül egy kioltás (számold ki, hogy így van-e), a sub pedig nem olyan távolságra van, mint a frontok, így oda teszi ezt a frekitartományt.
(Én ezért vágom a frontjaimat 80 Hz-en, mert a fali távolság miatt nálam 70 Hz-nél van némi kioltás, pedig a frontok 30-ig jók lennének, külön végfokról is kapják az erősítést)
De nálad ez akkor sem jó megoldás, 80 Hz-től felfelé már irányérzékeny a hallás, nemhogy 160-nál. A megoldás a negyedhullám visszaverődés csillapítása a falon, amit persze a bemérő nem tud helyetted megtenni, ezért adja ezt a verziót. -
Tamoo
nagyúr
válasz
python1
#165982
üzenetére
"az autómatikus kalibrálás a szubokra irányitotta az összes hangsugárzóról levágott basszust, tehát pontosan úgy ahogyan Voidxs is ajánlja"
Tudtommal az összes automatikus önbemérő rendszer így csinálja.
"Amúgy tényleg egy végtelenségig konfigurálható ez az arc genesis program."
Akkor csináld már meg vele, hogy az LFE csatorna mélyét rákevered a bal surroundra!
Most eltekintve attól, hogy ennek mennyi értelme van.
Végtelenségig konfigurálható a pc, a többit leginkább próbálták hülye biztosra megcsinálni. Több-kevesebb sikerrel."Tehát nálam a frontokat már 160Hz-től irányítja át a szubokra"
Az elég nagy baj ha valami miatt úgy ítéli meg hogy ezt kell tennie. -
python1
veterán
válasz
BBéci
#165985
üzenetére
Nem nekem tetszik így, úgy kalibrálta be autómatikusan a rendszer.
De mivel csak egyszer kell beméretni a rendszerrel a szobát, hangsugárzókat bármikor belenyúlhatok, és új kalibrációt készít autómatikusan. A szubjaim kevertek be, mivel nem engedtem rá a minidsp-t, tehát nem készítettem neki alsó-felső vágást, így csak egyszerű mélynyomóként vette a két szubot, most visszavettük a vágást a frontoknál 80Hz-re, és minidsp-zem holnap a szubokat, így helyreáll a mérleg nyelve, meghallgatás után kiderül.
Igen 80Hz-z akartam írni. -
BBéci
legenda
válasz
python1
#165984
üzenetére
Ha neked úgy tetszik, akkor passz!
De az ember nem azért vesz bő egy méter magas, 30+ kilós állódobozokat, hogy csak 160 Hz fölött szóljanak, Nem beszélve arról, hogy a 120 Hz fölötti hangokra irányérzékeny az emberi fül. Egyértelműen rossz, zavaró, ha a 80-160 Hz közötti tartomány máshonnan szól, mint a többi.
A 8 Hz gondolom 80 akart lenni. -
python1
veterán
válasz
BBéci
#165983
üzenetére
A legtöbb vágja a hangszórókat amire állítod, és megy a szubra, van erre is lehetőség, de itt arra is, hogy a basszust irányítja át a szubwoferre.
Tehát nálam a frontokat már 160Hz-től irányítja át a szubokra, vághatnám és irányíthatnám csak egyszerűen 8HZ-nél is mint a többi kalibráló rendszernél. -
python1
veterán
Most, hogy játszadozom az ARC programmal, pont az autómatikus kalibrálás a szubokra irányitotta az összes hangsugárzóról levágott basszust, tehát pontosan úgy ahogyan VÍoidxs is ajánlja, ha nem kevertem valamit össze. Amúgy tényleg egy végtelenségig konfigurálható ez az arc genesis program.
Tamo most ezt te ne olvasd.Úgyhogy van új játszópajti egy darabig.
-
Quetz
őstag
válasz
adamsfamily
#165967
üzenetére
Jaja, igen jól mutatnak nappaliban is!


De a JTR 212RT is szépen eltűnik az enteriőrben:

-
BBéci
legenda
válasz
adamsfamily
#165978
üzenetére
Ez tetszett, jót nevettem.
-
python1
veterán
válasz
adamsfamily
#165978
üzenetére
A kérdezőnek szólt a válasz, mivel te lettél a szócsöve, így rajtad keresztül.
-
python1
veterán
válasz
adamsfamily
#165972
üzenetére
Én az összefoglaló olvasgatását ajánlanám elsőkörben.
-
-KP-
veterán
válasz
adamsfamily
#165970
üzenetére
"A beillesztett képen is szépen elrejtették."
A képről nem derül ki, de ez már egy felépített szoba volt. Ezeket a JBL falakat kölcsönbe kapták anno,és egy hétvégén lehetett meghallgatni őket. Gondolom megérted, hogy ezért nem fog szétbarmolni senki egy már felépített termet. 250k körül van darabja úgy tudom.
-
adamsfamily
tag
válasz
powerup2
#165973
üzenetére
Nem olvasod a topikot,de ez most mind1.Semmi személyes veled kapcsolatban.Annyi bajom volt,hogy ajánlgatnak itt pro cuccokat,de meg se kérdezik ,hogy megoldható-e az elhelyezés előtétfalba,vagy mik az igények.Annak fényében hogy az eredeti kérdésben 5 center szerepelt.
Trollkodok kicsit mert ez lett erre a legjobb topik.Sajnos.
-
powerup2
addikt
válasz
adamsfamily
#165972
üzenetére
Mekkora nappali? Mik az igények? Mennyi a keret erre?
-
powerup2
addikt
válasz
adamsfamily
#165970
üzenetére
Dream cinema és pl Ivánnál Diosdon én halottam szuper mozi szoba és Iván meg egy kedves hozzáértő egyén. pl Dream cinema forgalmazza árat majd KP forumtárs mond
-
-KP-
veterán
válasz
adamsfamily
#165967
üzenetére
Ez nem lesz a nappali ékköve, mert vászon mögé szokás tenni.
-
BBéci
legenda
válasz
TomAce
#165948
üzenetére
"Mert a hifiboltokban az eladók krumplit is árulhatnának, annyit értenek hozzá és mindegyik más mond. "
Nem a megfelelő boltokban jártál, vagy nem egy nyelvet beszéltetek.
Audio Centrum, Audiophyle Szalon, Házimozi Stúdió, Octogon Audio, Stream Audio amiket szívből ajánlok. Mindegyikben korrekt tanácsokat adnak, persze némi részrehajlással a saját importjuk felé.
"Amúgy m2-re vagy m3-re kell kiszámolni, hogy mekkora hangfal kell?"
Kiszámolni sehogyan nem lehet, csak tapasztalat alapján tippelni.
30 négyzetméteres helyiségbe például megfelelő frontsugárzó méret a DALI OBERON 7, de a 9 sem sok, viszont az 5 már kevés.
"Méret probléma miatt 5db centert raknék be vízszintesen, ez működhet? erről mondjuk mindegyik azt mondta, hogy ok. Vélemény?"
Szerintem rettenetesen elhibázott ötlet, hacsak nincs olyan processzorod, ami ezek jellel ellátására van okosítva. -
BBéci
legenda
válasz
#26944512
#165932
üzenetére
"30 négyzetméteres szobában tesztelték, és elégnek érezték"
Mihez képest?
Itt egy idézet a cikkből:
"A kis center jól közvetítette a párbeszédeket, de feljebb tekerve a hangerőt, már veszített a kulturáltságából a megszólalás. Nem csak hangosabb, de nyersebb is lett a hangkép, érezhető volt a szett erőfeszítése, ahogy próbálta az erősítő által diktált energiával megtölteni a teret." -
VoidXs
nagyúr
válasz
pepexyvz
#165956
üzenetére
Úgy töltötték fel, de a YT nem úgy fogadta be, mert csak a saját műsoraiknak engednek 5.1-et. Sztereók lesznek, ezeket a teszteket inkább pl. itt keresd.
-
pepexyvz
tag
Plö egy teszt: Hangrendszer beállító teszt ( 5.1 Dolby Digital ) Magyar szinkronnal !
Linket hiába másolom ide, nem az kerül be.
-
VoidXs
nagyúr
válasz
MasterMark
#165954
üzenetére
Elérhető, mert a letöltő látja, de vagy app kell hozzá, vagy Red előfizetés, hogy letöltő nélkül hallgathasd.
-
VoidXs
nagyúr
válasz
MasterMark
#165952
üzenetére
Van, például ennek a sorozatnak, de csak Tampermonkey-s letöltővel látod az 5.1 sávot, a legnagyobb bitrátás AAC lesz az (tömörítetlen nincs, mint sztereóból szokott lenni).
-
VoidXs
nagyúr
válasz
gab1ka
#165942
üzenetére
PC-n azért nem szabad 0 dB fölé menni, mert a maximum, amit kienged a rendszer, az 0, ez jelenti a maximális analóg jelet, vagy a legnagyobb értéket digitális kábeleken. Az AVR-en belül már a, végfok maximuma számít, amit ha megütsz, már a táp fogja vissza, szóval alacsony hangerőn nincs gond.
165950: Nem tudom, mihez van kötve (talán Red előfizetéshez vagy apphoz), de 5.1-es hangsávot sima userek nem tölthetnek fel, csak néhány YouTube Red műsornak van, és azokat is csak egy spéci letöltővel látom.
-
pepexyvz
tag
Arra kérek infót ha tudja valaki, hogy a youtubon a videók hangja ha 5.1-es, csak sztereóban jön le?
Nem PC, hanem TV használatnál erősítő felé.
Lebutított videókról olvastam, de a lebutított hangról sehol eddig.
Köszönöm!
-
TomAce
tag
válasz
BBéci
#165931
üzenetére
Köszi, de azt még mindig nem tudom, hogy objektíven hogyan lehet kiszámolni, hogy mekkora fér be. Mert a hifiboltokban az eladók krumplit is árulhatnának, annyit értenek hozzá és mindegyik más mond. Amúgy amiket linkeltem azok közül mindegyikre mondta legalább egy hifis, hogy elég a 30 m2-es szobába.
Amúgy m2-re vagy m3-re kell kiszámolni, hogy mekkora hangfal kell?
Méret probléma miatt 5db centert raknék be vízszintesen, ez működhet? erről mondjuk mindegyik azt mondta, hogy ok. Vélemény?
Köszi szépen mindenkinek az eddigi válaszokat!
-
Üdv!
Egy olyan kérdésem lenne, hogy adott egy Xbox Series X konzol és a hangbeállításoknál a konzolon hdmi hang: kimenő bitfolyam , bitfolyam formátum: Dolby Digital ra van állítva mely hdmi a tv-re van csatlakoztatva. Ha a tv-ről optikai kábelen kersztül van csatlakoztatva egy Astro a50 fejhallgató akkor így megkapja a térhangzást, vagy Dolby jelet?
-
Tamoo
nagyúr
válasz
gab1ka
#165945
üzenetére
Ha az AVR mikrofonjával mérsz valószínűleg fals eredményeket nézegetsz, annak meg nem sok értelme van. Egyszer majd teszek vele egy próbát ha nagyon ráérek.
"Ilyenkor mindig ámulva nézem a Dirac-os előtte utána grafokat hogy az mégis hogy lehet hogy ott ez a rész annyira sima."
Igazából nincs tapasztalatom Dirac-al, nem tudom mit jelenít meg pontosan ott amiről beszélsz, de lehet csak egy "elméletben" korrigált várható célgörbét nem tudjuk milyen simítással ... szóval nem a valóságban visszamértet. -
gab1ka
senior tag
válasz
Tamoo
#165944
üzenetére
Értem, köszi, szerencsére erre nincs még szükségem.
A frekimenettel viszont kísérleteztem pár hete.A problémám annyi hogy a Monitor Audio Bronze center miután be lett kötve (helyhiány miatt fantom centerként szólt a két frontból ez a csatorna egy ideig) olyan pusztulat pocsék dobozhangot produkált az Audyssey-el, hogy nem voltam benne biztos hogy ezt az egész hóbelebancot kihajítsam e inkább a francba.Csak az AVR saját mikrofonjával tudok játszani, tudom hogy ez nem igazán értékelhető, de inkább csak tanulgatom a folyamatot.Sikerült az EQ APO-val felcserélgetni a csatornákat, a REW-el is sikerült filtert exportálni 0 boost-al, a kapott végeredmény is elképesztő előrelépés lett, ennek ellenére szerenték AVR szintjén értékelhető hangot hallani.AVR csere egészen biztosan lesz bár idén már elmarad.Az 1500h-ban csak sima XT-van, ami sok órányi fórumböngészés után kiderült hogy túlfilterezi a magas szekciót, ellentétben az XT32-vel ami inkább lefelé fókuszál.Ezt szeretném végre hallani hogy az milyen végeredményt ad majd, mert az igazi huplik és puklik inkább olyan 100 és 300Hz környékén vannak, ami szintén némi kutakodás után a felnőtt férfi hang frekvenciatartományát takarja, amivel nálam a leginkább gond van.Ilyenkor mindig ámulva nézem a Dirac-os előtte utána grafokat hogy az mégis hogy lehet hogy ott ez a rész annyira sima. -
Tamoo
nagyúr
válasz
gab1ka
#165942
üzenetére
"Utóbbiról a korábbi itteni beszélgetésekből azt szűrtem csak le, hogy tanácsos kerülni a +/-0.0 feletti szintet a clippelés miatt"
Azt felejtsd el, az csak a PC-s EQ kapcsán volt téma a program korlátja miatt. AVR-en nyugodtan tolhatod pozitívba a szub jelszintjét.
Frekimenet simítására szoktak pozitív EQ-t alkalmazni, de általában csak max 6dB-t.
-
gab1ka
senior tag
válasz
VoidXs
#165925
üzenetére
Köszönöm.A triggereléssel kapcsolatban lehet hogy túl cool-an akartam fogalmazni, azzal csak arra céloztam hogy ha az AVR-en az LFE nagyon mínuszban van, akkor alacsony hangerőn elég lomhán kapcsol be a sub, míg a 0-hoz közeli értékkel "szinte" azonnal.A hatásfokkal kapcsolatban viszont igen, a második magyarázatod érdekelt elsősorban, nem a fogyasztás.Lényegében az, hogy a sub potijának a különböző állásaiban van e esetleg hangra gyakorolt hatása is legyen az dinamika, hallható zajszint, ilyesmik, de azt hiszem erre megkaptam a választ.
Utóbbiról a korábbi itteni beszélgetésekből azt szűrtem csak le, hogy tanácsos kerülni a +/-0.0 feletti szintet a clippelés miatt, ezért is céloztam meg magamnál a -2.0-t.Számomra ez csak azért zavaros -bár kezdő vagyok- , mert annyit értettem meg eddig az EQ-zás kapcsán, hogy boostolni a freki görbén nem szabad a , csak levenni a kiemelésekből. Namármost kíváncsiságból az AVR-en a manual EQ-nál be copyztam az Audyssey görbét, mondván hogy majd én jobban tudom mit szeretnék és ott elég sok frekin láttam plusszokat.Feltételezem a két kérdés teljesen más dolog, hiszen a sub esetén a csatorna overall jelszintjéről van szó, míg a korrekció esetén konkrét frekvenciaértékekről ahol egy egy beszakadáson nem lehet mit hangosítani.Ennek ellenére leköt a folyamat és az összefüggések megértése, a zavaros része talán épp az hogy az AVR-nek miért lehet, míg egy REW EQ esetén miért nem javasolt. -
pepexyvz
tag
Sziasztok!
Ezer bocsánat ha nem ide kelett volna írnom!
Segítségre lenne szükségünk.
Van egy Pioneer VSX-D511 erősítőm, közel komoly szintű 5.1 hangsugárzókkal.
Nemrég lett egy LG43um7100PLB tv.
Bárhogy próbálkozunk, nincs 5.1 hang a tv-től. Tudja ez egyáltalán, vagy csak 2.1-et?
Optikai kábellel vannak összekötve. Az erősítő teszt ellenőrzésekor minden hangsugárzó rendben szól. Több tesztet, videókat néztünk a Youtube oldalakról, ellenőrzések, utánaolvasások nem segítettek.
Köszönjük szépen a segítséget! 
-
denesdr
addikt
Hehe, ne is mond az én első próbálkozásaim is működnek még a mai napig, igaz másnál, de jól szolgálnak.

A Dayton SPA500DSP helyett inkább egy Hypex FA501-et javasolnék, olcsóbb is és többet tud, a hangja meg top tier. Esetleg FA502, ez kicsit drágább mint a Dayton, de hidalva 1000W-ot tud ha kell. [link] [link]
MiniDSP-s megoldásnak akkor lehet értelme, ha DIRAC-os verziót választasz vagy van már végfokod amit ki szeretnél egészíteni DSP-vel, mondjuk DIRAC-osok azért drágábbak mint a sima változatok. -
válasz
denesdr
#165929
üzenetére
Köszi

Abszolút nem elriasztó! Szeretek így belemenni a részletekbe. Az első diy subomat közel 20 éve csináltam, de az akkor amolyan kamaszos ismerkedés volt. A mai napig megvan, nem volt szívem túladni rajta
Az egy 250W-os, negyedrendű bandpass láda és 16 évesen nagyon örültem neki, hogy szól
-
#26944512
törölt tag
válasz
BBéci
#165931
üzenetére
Hát ezek szerintem is kicsik. Viszont az av-online azt írja, hogy a Focal Sib Evo szettet ők 30 négyzetméteres szobában tesztelték, és elégnek érezték. A gyártó 10-50 négyzetméter közötti helyiségekbe ajánlja, viszont én ilyen szettet nem raknék 15 négyzetméternél nagyobb helyiségbe.
Egy Dali Oberon szettel szerintem sokkal jobban jársz hangilag is, és mutat is legalább.
Ilyen Focal Sib Evo csak kisebb szobákba illik bele szerintem, ahol helyhiány van. -
denesdr
addikt
Lehet kalkulálni impulzusválaszt T/S paraméterekből, a legtöbb dobozszimulációs szoftver tudja szerintem, én a Unibox-ot szoktam használni, az pl tud ilyet. Viszont, ha igaz az amit Void ír, hogy az a Paradigm szub a legjobb zárt mélynyomó amivel találkozott, akkor jó eséllyel köszönő viszonyban sincs a szimuláció a valósággal.
Aztán ott van még, hogy tulajdonképpen a T/S paraméterek sem tudják leírni tökéletesen egy hangszóró valós viselkedését, mivel csak a rezonanciafrekvencia körüli viszonylag szűk sávra érvényesek, ráadásul az értékek függenek a hangszóró terheltségétől is, magyarán a beléjük pumpált Wattok számától.
A Scan-Speaknek van egy próbálkozása Advanced Parameters néven, ami reálisabb képet tud adni a hangszórókról. Ezek több adatlapjukon is szerepelnek és a saját, Toolbox nevű progijukkal lehet hasznukat venni az értékeknek.
Na jó, nem elriasztani akarlak az építéstől, úgyhogy hajrá DIY!
-
python1
veterán
válasz
VoidXs
#165925
üzenetére
Nálam most AVR végzi a processzálást, és bizony észrevenni a dinamika csökkenést a PC-s hangkártyámhgoz képest. Végfok hajtja nálam is a diy szubokat, tehát nálam sincs lehetőség hangerő állításra, mindent a processzorra bízok.
Tulajdonképpen tetszik az Anthem processzálása is kalibrálás után, de érezhető a dinamika csökkenés, mondjuk annyi, hogy jobban oda kell tekerni neki, de szerencsére végfokokkal jól dolgozik együtt.
Viszont ami feltünt, hogy mióta a szoba kapott némi átalakítást, és az egyik fal teljes felületében kezelve lett, egy csomó energia elveszett, vagyis jóval több kell. -
válasz
VoidXs
#165912
üzenetére
kérdés, hogy ezt az impulzusválasz témát lehet-e valahogy szimulálni, tervezni, TS paraméterekből kikövetkeztetni? szerk.: nyilván lehet , mert a felsorolt gyártók is valahogy elértek..
Úgy érzem egyre jobban nekimennék ennek a zenés / mozis DIY sub építés témának, de 12"-es méretnél maradva. Még a matek megy, hogy merre is kéne elindulni -
TomAce
tag
-
VoidXs
nagyúr
válasz
Dagidög
#165917
üzenetére
Ha ugyanabban a szobában méred, akkor igen, csak hozzáadódik a szobád lecsengése.
gab1ka: A hatásfok maximális teljesítményen számít, nem éri meg ezzel az évi 3 forintnyi árammal spórolni. Ha hatásfok alatt a zajszintre gondoltál, ami tényleg változik a digitális hangerővel, arra meg azt mondom, hogy a 130+ dB-re képes (és ez PC-n az egyik legolcsóbb belépő) hangkártyámnak aztán teljesen mindegy, hogy ebből 10 veszik-e el vagy 20. Úgy sem fogja elérni a szobám zajküszöbét, persze ezt az AVR-ek nem mondhatják el magukról, ott kell ezzel játszani a 80-90 dB-s zajszintek miatt. Mit értesz az alatt, hogy "zavaróan későn triggerelődik?" A triggert elég egyszer megkapni, utána kb. negyed-fél órát szoktak élni, addig pedig biztos lesz akció. Az én DIY subom BASH erősítője (amit rengeteg bolti darab is használ) maxon van.
-
BBéci
legenda
válasz
denesdr
#165921
üzenetére
Az általam említett két szubláda egyforma hangszóróval, DSP-vel rendelkezik, ugyanazok a mérnökök tervezték, hangolták, méretezték őket. Mégis, bár minimális mértékben, a zárt hangja pontosabb, feszesebb, részletezőbb. Ezzel szemben a reflexes nagyobb hangnyomásra képes. Pontosan ez olvasható az általam idézett német cikkben.
Pár hónapja felsoroltam azokat a szubláda specialistákat, amelyek nem gyártanak reflexeset. Lehetne okokat kitalálni, de a valóságban a cél a jobb hangminőség elérése.
Ahol spórolni akarnak az erősítő teljesítménnyel és/vagy fontos a lehető legnagyobb hangnyomás, ott nyilván reflexeseket fognak alkalmazni. Amik lehetnek nagyon jók, sőt, kiválóak. De bizonyos szempontokból nem érik utól az ugyanannyiba kerülő zártakat.
Szerintem. -
python1
veterán
válasz
Tamoo
#165920
üzenetére
Érdekes nálam az arc genesis mérése alapján a szubot -2dB-re lőtte be, de a többi sem több, frontok 0,center -2, surround -1. Ennyire még soha sem sikerült kiegyenlített mérést, hangot összehozni.
Viszont ami feltünt, hogy a két szubot most nem EQztam össze mielőtt az Arcot ráengedtem és nem teljesen az igazi így, bár a buborék hatás lenyügöző, és valóban a legjobb kalibráló rendszer ami eddig nálam járt!
Ja igen, én már szub dsp-zés nélkül hozzá sem fogok mozizni. -
denesdr
addikt
válasz
BBéci
#165919
üzenetére
Igen viszont egy megfelelő hangszóróval, jó dobozméretezéssel és hangolással, illetve szükség szerint DSP használatával gyakorlatilag eltűnik a brummogás, viszont marad a reflex alacsonyabb torzítása és nagyobb terhelhetősége.
Na ezt így a consumer gyártók ritkán szokták kínálni, úgyhogy részben megértelek, hogy nem vennél reflex szubot, de ez nem a reflex elv hibája. -
BBéci
legenda
válasz
denesdr
#165913
üzenetére
"Ez főként a gyári, otthonra szánt megoldásokat érinti, ahol szinte állandó jelleggel spórolni akarnak mindenen meg aztán nem is bánják ha búg az a szub, az kell a népnek mozihoz."
Igen, szerintem is ez a helyzet. Ott is búg, dörmög, ahol semmi szükség rá, például párbeszédek, halk aláfestő zene alatt/mellett. Nem tudnak nyugton maradni, míg egy jó zárt a sokkal feszesebb felfüggesztés és a levegő fékező hatása miatt meg sem rezdül.
-
gab1ka
senior tag
válasz
BBéci
#165915
üzenetére
Mondtam hogy nem kötekedésnek szánom, nyugika.. Az hogy egy reflexes subot lejjebb kell tekerni 9 óra állásba mert különben zavaró, az nem magyarázata annak hogy a zárt jobb e vagy sem. Amivel kiegészítetted, azzal már sokkal inkább, az értelmezhető és érthető.Számomra érdekes is, mert én is hallottam hasonló jelenséget túllőtt sub-bal és engem is zavart.
@VoidXs: Ezzel nem lehet esetleg a ló túlsó oldalára esni úgy, hogy a sub nagyon le van tekerve? Itt nincs olyan mint a pc-s tápoknál hogy a legjobb hatásfokot bizonyos teljesítményen adja le stb? Kérdezem ezt azért mert nálam is rettentően le kell csavarni ahhoz hogy az AVR-en -12db-en belül maradjak.Konkrétan -11db a jelenlegi cél méréskor, amit utána az AVR-ben nyomkodok vissza a megszokott állásba (-2 db).Fordítva kézzel nem tudom mindig pontosan ugyanoda tenni a potit, ezért maradt ez a fajta módszer, illetve az AVR-en való -8-9db esetén hiába kerülne szintre a subos poti, akkor meg zavaróan későn triggerelődik.
-
VoidXs
nagyúr
válasz
gab1ka
#165914
üzenetére
Igazából ha egy subot jelentősen vissza kell venni, az előny, ugyanis azt jelzi, hogy van benne tartalék. Semmi gond nincs azzal, ha kalibráció előtt hatalmas hangnyomáskülönbségekkel indulsz, mert kalibráláskor úgyis össze lesznek állítva, és nem lesz zavaró. Aki meg kalibrációellenes, az ne csodálkozzon, ha emiatt szívni fog.
-
BBéci
legenda
válasz
gab1ka
#165914
üzenetére
Félreértetted.
Konkrétan annyira le kellett halkítanom, hogy egyáltalán ne halljam, mert zavaró volt. A lakás legtávolabbi részén is hallható volt a dörmögés.A helyről: 16 éve cirka 50 különféle szubláda volt ugyanazon a helyen, zártakkal sosem volt hasonló probléma. Ez nem jelenti azt, hogy próbaképpen máshová helyezve nem hallgattam meg őket, néha a szoba közepéig előre húzva is teszteltem.
"ez a fajta konklúzió a zárt vs reflexes esetén -szerintem legalábbis- totál értelmetlen"
Remek, legközelebb, ha össze kell hasonlítani kétféle konstrukciót, elhívlak segíteni. Te ezek szerint nálam jobban tudod, hogyan van értelme.
-
gab1ka
senior tag
Miért baj az ha egy sub potiját 9, 3, 4, vagy 11.8 óra állásba kell tekerni? Ami azt illeti mekkora az esélye annak hogy két különböző sub, különböző teljesítménnyel pláne különböző konstrukcióban pontosan ugyanazt a frekvenciaátmentet nyújtja ugyanoda helyezve? Azt hittem még a tudjuk melyik oldalon is alap legalább a sub kalibrálása, ahogyan a szobakorrekciót sem képes senki fülre Khz-enként belőni manuálisan.Nem kötekedésnek szánom, de ez a fajta konklúzió a zárt vs reflexes esetén -szerintem legalábbis- totál értelmetlen.
-
denesdr
addikt
válasz
BBéci
#165911
üzenetére
Az reflex szubok gyenge teljesítményének a fő oka legtöbbször az, hogy az alkamazott driver nem alkalmas az ilyen tipusú dobozban való minőségi feladatra, esetleg nem megfelelő a doboz hangolása az adott hangszóróhoz (a méret igenis számít otthon, főleg az asszonynak, de itt a kisebb a nyerő számára
). Ez főként a gyári, otthonra szánt megoldásokat érinti, ahol szinte állandó jelleggel spórolni akarnak mindenen meg aztán nem is bánják ha búg az a szub, az kell a népnek mozihoz.
A másik probléma a szobával való integráció, pl egy túl magasra hangolt (jellemző probléma) szub lehet, hogy éppen a hangolási ponton (vagy fölötte) találkozik a szoba fő mélyátviteli rezonanciájával. Ez utóbbi problémán egyébként egy egyszerűbb DSP is sokat tud segíteni, csak sokszor ez nem áll rendelkezésre vagy csak nem használják. -
VoidXs
nagyúr
válasz
denesdr
#165898
üzenetére
A legtöbbje kültéri mérés, ahol mégis szobában történt (pl. a Paradigm), ott dekonvolválva lett a legközelebbi main-nel, hogy süketszobai választ adjon, de nem közeltéri. Utóbbihoz egy külön programot csináltam, de a kültéri impulzusversenyhez ez kell: Cavern - Export Room Simulation - Audacitybe importált SUB export - Amplify filter alapértéken.
165904: A minél több driver sokat segít, ugyanis kevesebbet kell egy drivernek kitérni, és a lomhaság nem gyorsulásból, hanem végsebességből adódik. Ezért van pl. egy IMAX subon 4 driver, az valószínűleg jobb az RCF-nél is, fülre kb. egy kategória (de ez már bőven az emberi hallás végső határán túl van). Ha zárt lenne, ugyanúgy lomhább lenne.
-
BBéci
legenda
válasz
Khaosz55
#165909
üzenetére
Változatlanul nem vennék reflexes szubládát.
Most éppen egy olyat tesztelek, le kellett tekernem a jelszint állítóját 9 órára, mert még a beszédhez is olyan brummogást társított, ami elviselhetetlen volt. Előtte hetekig zárt tesztalany volt ugyanazon a helyen, azzal semmi ilyen gond nem adódott.
Félreértés ne essék, találkoztam nagyon jó reflexesekkel is, de amennyibe azok kerültek, annyiért még jobb zártakat lehet venni.
Például ott a két SVS 2000 Pro, amiket összehasonlítottam, a zárt valamivel olcsóbb és jobb a hangminősége. Cserébe kisebb a maximális hangnyomása. -
Khaosz55
addikt
Na tessék, ha valaki korábban reflexes sub-ot merészelt volna venni az felért egy istenkáromlással. Nekem sincs gondom egyikkel sem.
-
denesdr
addikt
válasz
Tamoo
#165905
üzenetére
Valószínüleg nem feltétel a dual driver és a mérésben szereplő zárt SVS is lehet, hogy csak egy rosszul szereplő modell és nem általánosítható a képlet minden zárt dobozra, miszerint azoknak a legrosszabb az impulzusválaszuk, holott papíron az összes doboz közül annak kéne a legjobbnak lennie.
Egyébként valahol olvastam régebben, hogy reflex doboz esetén jóval nagyobb belső nyomás tud kialakulni mint egy zártnál, mégha egy reflex doboz ugye "nyitott' is.
Aztán probléma lehet, hogy nem ismerjük a mért hangszórók T/S paramétereit. Lehet, hogy az SVS szub driverének az értékei még egy zárt dobozhoz is túl harmatosak vagy egyszerűen zártból is jóval nagyobb űrtartalmút igényelne, mondjuk ez nem mentség a számára, főleg amennyi pénzt elkérnek érte.
Ami szerintem leszűrhető VoidXs tesztjéből az az (feltéve, hogy pontosak az eredmények), hogy önmagában egy zárt szub semmire sem garancia, még 1 millió forintért sem. -
Hohocali
aktív tag
válasz
denesdr
#165898
üzenetére
Ez a mérés engem is érdekelne.
Abból a VoidXs írásból nekem az jön le, hogy a legoptimálisabb a dual driver-es zárt (vagy nyitott) szub, ahol szinkronban mozog a két membrán. Utána jön a reflexes, mert ott a nyíláson keresztül már fújni/szívni kell a levegőt, aminek van ellenállása. Ezután jön a zárt, mert ott a házban vákuum/túlnyomás alakul ki a működés során.

-
rooland
senior tag
válasz
MasterMark
#165901
üzenetére
Köszönöm!
Új hozzászólás Aktív témák
- Kompakt "házimozi" szettekkel és hangprojektorokkal (soundbars) tapasztalatok híján nem foglalkozik a topik.
- hozzászólás előtt olvasd el az összefoglalót!
- HÁZIMOZI, HIFI, TV beárazás topic
- Házimozi belépő szinten topic
- Hi-Fi-ről általánosságban topic
- Hangprojektor/Sound Projector/Front Surround/SoundBar topic
- Windows, Office licencek kedvező áron, egyenesen a Microsoft-tól - Automata kézbesítés utalással is!
- Lenovo X13 Yoga 2in1 Thinkpad WUXGA Touch i5-1145G7 vPro 16GB 256GB 4G LTE GPS Win11 Pro Garancia
- Apple iPhone XR / 128GB / Kártyafüggetlen / 12Hó Garancia / 95% akku
- Jo Nesbo: LEOPÁRD (nem olvasott)
- Apple iPhone 12 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: NetGo.hu Kft.
Város: Gödöllő
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest


Most eltekintve attól, hogy ennek mennyi értelme van.

.
Nem PC, hanem TV használatnál erősítő felé.
Köszönjük szépen a segítséget!


