-
Fototrend
Házimozi haladó szinten
Ebben a topikban alsó-középkategória feletti rendszerekkel foglalkozunk, de bármilyen házimozival kapcsolatos kérdésre (ha tudunk) szívesen válaszolunk.
Ha nem vagy járatos a témában és kezdő szett vásárlásában kérsz segítséget, kérlek kérdésedet itt: Házimozi belépő szinten tedd fel.
Új hozzászólás Aktív témák
-
MasterMark
titán
válasz
lenox
#180549
üzenetére
Arra hogy youtube-on lehet nézni pénzért filmeket, nem csak annak lesz 5.1? Vagy ez minden videóra igaz?
Eddig nem lehetett se felrakni se lejátszani 5.1-et youtube-ra, mindent sztereóra konvertált vissza azért írtam azt hogy nincs. Ez valami újabb dolog lehet, de így se teljesen világos hogy ez mikor van és hogy.
Meg milyen formátumban.
VoidXs: Ha nincs 5.1-re állítva akkor ugyanúgy sztereót küld ki. Meg itt az Atmos is csak sztereót csinál mivel fülhallgatóhoz való változatot tudja.
-
Mankó
veterán
válasz
lenox
#179866
üzenetére
Na alakul már ez a vita.

A szoba 3 x 5.5 x 2.5 -> 41 m3. A nagy reflex ládák ide nagyon túl vannak méretezve, felesleges 17 nm2-re az ami 40+-ra van méretezve.
Pb mozira biztos jobb lenne, de panelba sok. Pro meg brutál, kb harmad hangerővel tudnám használni.
Sb 1000 olcsóbb, de lehet kevés lenne.300-ig bármi szóba jöhet, vevő vagyok a jó ötletekre 17 nm2-re vagy 41 m3-re.
-KP- : jöhetnek az érvek, ellenérvek, de vegyük figyelembe a körülményeket.
-
VoidXs
nagyúr
válasz
lenox
#179815
üzenetére
Nem a HDR -> SDR vonalról beszéltem, az szinte mindig megfelelő. Az a probléma, ha egy már SDR-ben masterelt filmből lesz HDR. Nem úgy néz ki, mintha elővennék a nyerseket, hanem úgy, mintha fognának azért szerencsére egy 10 bites mastert, és abból fényelnének újra.
#179817 ctrlaltdel13: Mindenben jobb a Klipsch, kivéve az EQ-t, ami csak az SVS-ben van. Mozira vagy PC alapon Klipsch, zenére SVS.
-
#70211840
törölt tag
válasz
lenox
#179188
üzenetére
Oké, akkor mondok mást. Havernak szintén én csináltam meg a torrent szerver/raspberry kliensek hálózatát és azt is samba-val.
Arra nem gondolsz esetleg, hogy a felhasználók nagy része nem tudja konfigolni?
Nem tudja milyen jogosultságok, cache-ek, stb-k léteznek benne? Mert lényegesen több, mint egy fájlmegosztási protokol.
Szóval tartom az eredeti állításomat:
"Samba esetén sincs gondja."De tudod mit, a témát saját részről lezártam. Egyrészt off, másrészt meg akarsz győzni valamiről, amit hosszú éveken keresztül, több rendszeren és hardveren használok, telepítek aktívan. Nem tökéletes a samba, de ha jól van beállítva, nem kell a klienst újraindítani server restartot követően.
Ha gondolod és kiróbálnád amit mondok, szívesen megosztom a samba server konfigomat és magad is lepróbálhatod. Szépen elfér az ftp mellett. Kodi-ban lehet egyidejűleg két vagy több protokol.
-
#70211840
törölt tag
válasz
lenox
#179186
üzenetére
Nem mondtam, hogy válts vissza. És az egy server/kliens az inkább ez idő alatt 3 server és nagyjából 12+ kliens volt már. Jelenleg 7 kliens megy róla. PC-k win, macos és linux-al, raspberry-k, telefonok, tabletek, stb. Szóval tudom miről beszélek, de meggyőzni nem akarlak. A lényeg annyi, hogy nem kéne, hogy gond legyen vele, ha rendesen van konfigolva.
-
#70211840
törölt tag
válasz
lenox
#179184
üzenetére
Akkor sanszos, hogy rosszul konfigoltad a samba-t, mert nem lehet gondja. Nagyjából 7 éve használom így. Kapott hideget-meleget, közben a szerver is lecserélődött, kliensek is és a Kodi is. De soha nem volt olyan gond vele, hogy szerver restart miatt klienst újra kelljen indítani.
Nálam minden esetben a Kodi kezeli a kapcsolatot. Server restart esetén automatikusan reconnect zajlik le amikor újra elindítom a filmet. Ez Kodi 15-től kezdve működik. -
#70211840
törölt tag
válasz
lenox
#179176
üzenetére
Samba esetén sincs gondja. Nálam minden Kodi kliens (windows, linux) így éri el és szerver restart esetén csak a filmet kell újra elindítani a Kodib-ban.
(#179175) Rp526:
"Ha optikád van csak a TV-n, akkor mind1 mert csak veszteséges tömörítések mennek át rajta."Ez meglepett. Eddig tévhitben éltem, azt hittem, hogy az optikai kimenet veszteségmentes.
Én ugyan csak PC-hez és analóg audio cuccokhoz használom az AV erősítőmet, de most már kezd zavarni, hogy lebutitva hallgatom. -
VoidXs
nagyúr
válasz
lenox
#176977
üzenetére
Nyíltan csak Auro DCP-ket találtam, de azt a szervert is lelőtték. Azok igazi diszkrét 14 csatornás sávok voltak, míg az otthoni verziója igazából egy mátrixolt 5.1, ott is szépen butítottak. Lehet többféle módon konvertálni, de ha ugyanúgy szól a 9.1.6-ba kevert anyag, mint az eredeti objektumos, akkor minek csinálnák? Nagyon kevesen nézegetik a vizualizációt.
-
VoidXs
nagyúr
válasz
lenox
#176968
üzenetére
Honnan szerzel DCP trailert, ami nem forgalmazói FTP? Az ottani Atmos egy szabványos formátum (OBAE), nem az otthoni tömörített mágia. Az otthoniról az ETSI TS 103 420-ban tudsz olvasni, és mivel elég korlátolt a sávszél, a Dolby demókat leszámítva szinte minden a csatornákra keverést választja.
-
VoidXs
nagyúr
válasz
lenox
#175510
üzenetére
Abban a vitában én is azon az oldalon vagyok, hogy a 20 ms még hallható, és ezt vakon is helyesen el tudom dönteni (hogy 20 alatt vagy felett van). Láttunk rá itt is példát, hogy sokat hallott ember szerint az SVS gyors, szóval az, hogy néhányaknál a mérés hibahatára egyenlő a hallásuk határával, szintén lehet teljesen helytálló.
-
VoidXs
nagyúr
válasz
lenox
#175507
üzenetére
Az 1 cycle pont az a pont, amikor már semmi nincs fázisban, mindennek halkabb az első kilengése, mint a második. Ez még az az elméleti sík, amikor úgy vesszük, hogy ez a mérés tényleg képes 1 ciklus felett pontos adatot mutatni, de azt belátjuk, hogy nincs így. A második tagmondatban javították arra, hogy a 20 ms sokak halláshatára, és tényleg ekörül mondható gyorsnak egy sub. Nekem például ilyen volt egy korábbi DIY darab, ez az abszolút minimum ahhoz, hogy chest slam-et kaphass egyáltalán:

Ennél rosszabbra hallás alapján azt mondod, hogy lassú. A 100+ Hz-es anomáliák a sarokba zártságtól vannak. A mostani, érezhetően sokkal gyorsabb subom így néz ki:

Mondhatnád, hogy itt-ott rosszabb, de akkor fontos megemlíteni, hogyan számolunk ilyet egyáltalán: GD = FFT fázisa * hullámhossz, tehát rögtön egy relatív görbéd van (késleltetéstől függnek a fázisok), ahol a folytonosságot (átugrások elkerülését) skalárszorzattal oldják meg (Df: [-pi;pi]). Ha megnézed, egy relatív középponthoz képest a 90 alatti tartományon az alsó jóval folytonosabb, míg a felső tele van kisebb kilengésekkel. Az AH próbálja az általában kevésbé hibás magasabb frekvenciákat illeszteni 0-ra, amitől sokkal összehasonlíthatóbbak a mérések. Ezt megtehetik, hiszen a fix jelkésleltetés csak emel vagy süllyeszt a grafikonon, a lényegen nem változtat.
Az előzőekből láthatod, hogy ez a görbe nem képes kezelni, ha két szomszédos fázishiba a 180 fokot meghaladja bármely irányban. Ahhez sok ablakozott mérés kell, ezt cserébe könnyű számolni. Ez azt jelenti, hogy ha a sub (mint az Arendal vagy a JTR) nagyon jó, akkor kicsik a fázishibák, és pontos az ábra, de az 1 ciklust már csak akkor lépi át, amikor tényleg igazán bitang nagy szopi van. Ami impulzust mutattam az SVS-ről, abban 160 ms nagyságrendet látsz több frekvencián, ahogy ada19 ábráin is. A PB-2000 is azon a szinten lehet, csak az említett hiányosság miatt az ábra szebbnek állította be, mint amilyen a valóságban. Gondolj csak bele: 1 ciklus feletti hiba jött ki olyan számok alapján, amik egy körön helyezkednek el, ergo nyers ábrázolásban a maximum hiba 1 ciklus. Ha ezt túllövöd, az ennek a mérési technikának a szemében konkrétan a mérhetetlenül szar kategória. Az SVS ezt elérte.
-
ada19
senior tag
válasz
lenox
#175501
üzenetére
Pl. ahonnan a grafikonokat linkeljuk ott nem ezt mondjak
"It is generally thought that 1.5 sound cycles are needed for group delay to be audible at bass frequencies, although there is an argument that group delay should remain under 20 ms to be completely unnoticeable, but that is likely meant for mid and upper bass frequencies."
Csak érdekességképp, PB-3000 és PB-4000.


-
VoidXs
nagyúr
válasz
lenox
#175494
üzenetére
Ugyanazokat a görbéket nézzük? 20 Hz-en 5%, nem 1. Van felette egy jelentéktelen torzítású szakasz, ahol az SVS tényleg jobb, de ez nem sokat ér, átlagban csúnyán alul marad. Az Arendalon 12 Hz-nél jön el a hallgathatatlan kategória, SVS-nek 17 körül, már ha akarunk egyáltalán infrahangokat hajszolni.
-
Quetz
őstag
válasz
lenox
#174105
üzenetére
Akkor még egyszer.
A jogalkotó-t nem érdekli a másolásvédelem. Ő azért hozott egy törvényt, hogy a jogtulajdonost védje, nem véletlen kezdődik a szövegezés úgy, hogy haszonszerzés végett.
Ha megveszel egy cd/dvd-t akkor fizetsz érte. Ha ezt felmásolod a szerveredre, mert onnan egyszerűbb lejátszanod, akkor a jogtulajdonost nem éri veszteség. Tehát egy legálisan beszerzett filmet, saját magadnak legálisan lemásolhatsz.Ezt mondja ki a törvény, ezt írja az Artisjus és a Mahasz is csak átlagemberek számára érthetőbben megfogalmazva. Persze lehet más a véleményed, de ez nem fogja megváltoztatni a lehetőségeinket, ahogy gravitáció is van, függetlenül attól, hogy hiszel-e benne.
-
Quetz
őstag
válasz
lenox
#174094
üzenetére
386. § (1) Aki a szerzői jogról szóló törvényben meghatározott hatásos műszaki intézkedést haszonszerzés végett megkerüli, vétség miatt két évig terjedő szabadságvesztéssel büntetendő.
Ami szerzői jogba ütközik, ha valaki kényelmi szempontból fileokat játszik le a média lejátszóval, ami fileokat illegális forrásból szerezte be. Itt BTK-s tétel lenne, ha valaki nyiltan megosztja, hogy milyen torrentről lehet ilyen fileokat beszerezni, de maga a torrentezés megvitatása nem, hisz a technológia maga nem illegális.
Fentiek a mi esetünkben viszont nem állnak fenn , mert nem történik haszonszerzés, és a magáncélú másolást a szerzői jog megengedi.
-
Quetz
őstag
válasz
lenox
#174083
üzenetére
A törvényt nem érdekli, hogy van-e másolásvédelem a terméken vagy sem. Nyilvánvalóan ha mindenki csaj saját magának másolná a filmeket a média szerverére, akkor nem raknának másolásvédelmet a lemezekre.
De lehet, hogy te jobban értesz a jogi szöveghez és megtalálod benne az ide vágó cikkelyt, amit be is tudsz mutatni.Én ennyit találtam:
1999. évi LXXVI. törvény
35. § (1) * Természetes személy magáncélra a műről másolatot készíthet, ha az jövedelemszerzés vagy jövedelemfokozás célját közvetve sem szolgálja, feltéve, hogy a felhasználással érintett műhöz jogszerűen fért hozzá. E rendelkezés nem vonatkozik az építészeti műre, a műszaki létesítményre, a szoftverre és a számítástechnikai eszközzel működtetett adatbázisra, valamint a mű nyilvános előadásának kép- vagy hanghordozóra való rögzítésére. Kotta reprográfiával [21. § (1) bek.] magáncélra és a (4) bekezdés b)-d) pontjában szabályozott esetekben sem többszörözhető. -
Quetz
őstag
válasz
lenox
#174073
üzenetére
Nem, ez azt jelenti, hogy csinálhatsz magadnak másolatot. Ugyanezt írja az Artisjus is:
MAGÁNMÁSOLÁSI DÍJ
Zeneművek, filmek vagy akár irodalmi művek másolása is szabadon megengedett, ha ez kifejezetten magáncélra történik. Ennek ellenértéke a magánmásolási díj, amelyet az európai gyakorlatnak megfelelően szedünk be többek között a pendrive-ok vagy a mobileszközök gyártóitól.Egy régebbi cikk idevágó része:
A magáncélra való másolást a törvény nem bünteti (a megosztást igen!), és noha valószínűleg a jogalkotó eredeti célja a saját tulajdonban levő produktumokról való biztonsági másolat készítés lehetőségének biztosítása volt, azt mégis sokan saját szájízüknek megfelelően értelmezik. -
válasz
lenox
#174065
üzenetére
Nem lemezpakolgatósra elsősorban, de ha létezik olyan ami tud kezelni 1000+ lemezt, akkor simán fontolóra veszem azt is.
@Quetz: néztem a Kaleidascape Terra movie server-ét, de ehhez nem találok árat se, meg kellő leírást se, arról, hogy elérhetőek e hálózatról vagy USB-ről a rajta tárolt filmek? Mert én Oppoval szeretném lejátszani majd őket, lehet akor bukom a filmek borítóját, ami nem nagy baj mondjuk. Makemkv okés, de nincs hol tároljam őket.
-
Quetz
őstag
válasz
lenox
#174065
üzenetére
magáncélú másolat: természetes személy magáncélra a műről másolatot készíthet, ha az jövedelemszerzés vagy jövedelemfokozás célját közvetve sem szolgálja. E rendelkezés nem vonatkozik az építészeti műre, a műszaki létesítményre, a szoftverre és a számítástechnikai eszközzel működtetett adatbázisra, valamint a mű nyilvános előadásának kép- vagy hanghordozóra való rögzítésére. Kotta reprográfiával [21. § (1) bek.] magáncélra és a (4) bekezdés b)-d) pontjában szabályozott esetekben sem többszörözhető. Teljes könyv, továbbá a folyóirat vagy a napilap egésze magáncélra is csak kézírással vagy írógéppel másolható. [35. § (1-2) bek.]
#174064Vikthor:
Hardwares megoldás: Kaleidascape. Baromi drága, de benne van a hdd is már. Szóval marad a jó öreg makemkv. -
alphamooncam
őstag
válasz
lenox
#173727
üzenetére
"Honnan jott az otlet, hogy igy hasonlitsd ossze a felveteleket? Ez nyilvan nem mukodik."
Ez nem igaz, hiszen magad is láthatod, hogy nyilvánvalóan működik, a két különböző kábellel történt felvétel különbségének a megmutatása."Amit magad is kiprobalhatsz ugy, hogy pl. ugyanazzal a kabellel meg egy felvetelt keszitesz..."
Ennek vajon mi értelme lenne?
Megjegyzem ugyanazom kábel felvételeinek összehasonlításával nem kábelt minősítenéd, hanem a rendszert magát, hogy tud-e két ugyanolyan felvételt készíteni, nem mellesleg ezért vettem fel öt ciklust.
-
alphamooncam
őstag
válasz
lenox
#173566
üzenetére
"Nem 'nem tudott', hanem nem akart. Aki tudna ilyet, az tudja, hogy semmi ertelme, mert az eredmeny nem valtozna, de tobbet kell vele dolgozni, es aki ugy csinal, mintha kivancsi lenne az eredmenyre az valojaban nem meggyozheto, eszervekkel se meg eredmenyekkel se, tehat nincs is miert ilyet csinalni meg nincs is kinek."
Túl sok a ha, de dolgozni vele senki nem akar, hanem "tudja" a végeredményt. Most erre mit mondjak? A feltételezést bizonyítani kéne, addig csak feltételezés marad."Ez ugye a pelda arra, hogy felresoporjuk az eredmenyt, ha nem az, amit varunk."
Pont erről beszélek, örömmel elfogadom az eredményt, de nem létezik ilyen, pontosabban Ti nem tudtok ilyet mutatni, én meg eddig nem találtam. Szerintem ott a labda..."Az is belátható hogy a végtelen számú különbségek észleléséről született beszámolók matematikailag, statisztikailag sem lehet kizárólag hamis.
Kb. mint a nagy szamok torvenye, legtobben ugy alkalmazzak, hogy nem ertik."
Kifejtenéd kérlek hol hibáztam? -
Khaosz55
addikt
válasz
lenox
#172794
üzenetére
Erre nem találtam példát, de 1000nit is kb x10 több mint amit az a projektor tud kb. Igaz szerintem kb 120"-os vásznon 1000nit fényerő kb kiég az ember szeme. A másik meg UST 0,47DMD-vel szerintem nem nyerő. Vagyis ha lehet akkor szerintem normal throw projektor. Engem nem győzött meg idáig még a UST projektor legalábbis amiket láttam ezen az áron.
-
python1
veterán
válasz
lenox
#172794
üzenetére
De a nagy nites értéknek mi köze a HDR-hez, vagyis a vetített képhez, filmekhez, ez egy mértékegység, ami tulajdonképpen nem is hivatalos?
A nit jelentése ugye az lenne, hogy a környezeti viszonyokhoz képest mekkora fényereje van a kijelzőnek, telefonok ,tabletek TV-k mondjuk nappaliban. De speciálisan egy vetítőnek, ahol sötét van teljesen, és van egy jó vászon, ott milyen érték lehet jó?
Derítsetek már fényt a fejembe, köszi? -
VoidXs
nagyúr
válasz
lenox
#172773
üzenetére
Persze, viszont onnan indult a téma, hogy ugyanaz a bitráta van FHD és UHD BD-n is, ahogy moziban is ugyanaz a 2K és 4K esetében, illetve vannak helyzetek, amikben a 4:2:0 semekkora bitrátán nem teljesít optimálisan, például a Baby Driver eleje a piros autóval, vagy a Deadpool.
-
VoidXs
nagyúr
válasz
lenox
#172765
üzenetére
Azért elég sok extra kell a HD-nak, hogy elérje az UHD-t, ami pont azt mutatja, hogy a nyers felbontás sokkal fontosabb. Az UHD 20-at korábban 43.32-nek mérted, az se kis lépés. Olyan tesztet tudnál csinálni, hogy azonos bitráta, de 4:4:4 és 4:2:0 Full HD? Akkor végleg eldőlne, hogy ezért van értelme UHD-t nézni FHD-n is.
-
VoidXs
nagyúr
válasz
lenox
#172762
üzenetére
Az azért annyira nem volt konkluzív, csak az 5 Mbps esetében nézted mindkét felbontást. Volt még egy UHD 20 és egy DCP 140, amik hozták a közel azonos szintet. Az FHD 20 szerintem nem hozná, főleg nem olyan tesztanyagban, ahol vannak piros formák, ez például a 4:2:0 egy csúnya hibája. A pixeles autókat mindig vicces látni.
-
VoidXs
nagyúr
válasz
lenox
#172126
üzenetére
Az AH-s tesztekből vissza lehet számolni, de konkrét szimuláció csak impulzusból lehetséges. Az említett effektek jellegzetessége, hogy nagyon röviden nagyon nagy spektrumon szólalnak meg (pl. becsapott ajtó), ezért szenved velük minden láda. Az Alita ezen úgy nehezít, hogy az a film kb. csak 50 Hz alatt ad subot.
-
VoidXs
nagyúr
válasz
lenox
#172124
üzenetére
Mérj utána, meglepődsz. Egy tökéletes példa például a Ready Player One eleje, szinte minden effekt 0 dBFS a subon. Nekem soha nem volt olyan subom, ami akár ref alatt 10 dB-vel is képes lett volna kiadni. Az Alita Motorball jelenete szintén gyilkos példa, azt a rendszerem CUCC módban (minden hangszórót subnak használva) sem képes a film eredeti dinamikáját visszaadni, kizárólag olyan alacsony hangerőn, ahol kaja mellett már a beszéd érthetetlen.
Nem ok nélkül panaszkodtak sokan, hogy Cavern után max hangerőn is nagyon halk a rendszerük: egyszerűen úgy terveztem, hogy azt a maximális hangerőt hozza ki belőle, ahol a dinamika még garantáltan az, amit a filmhez kevertek. Azóta javult a helyzet, adott mértékű eltérés felett már nem korrigál, csak szól, hogy kevés lesz, és így megszűntek a panaszok, és mindenki tud is róla, aki használja.
-
VoidXs
nagyúr
válasz
lenox
#172112
üzenetére
Az a baj ezekkel a házimozis subokkal, főleg a zártakkal, hogy átlagos hangerőn is durván lekoppannak. Próbáld csak ki, hogy kikötsz minden más hangszórót, és akár egy mobilos SPL-mérővel megnézed különböző hangerőkön ugyanazt a jelenetet, nagyon gyorsan ki fog akadni. Ez az SVS esetében a DSP-re építés miatt sokkal hamarabb kijön, a mérések alapján már emberi beszéd is elég lehet rá.
Nekem egy reflexes ládám van 800 Watton, 1 méterről 116 dB-re képes, és EQ után már képtelen kiszolgálni 10 négyzetméteren, mert beüt a limiter. Nem mozihangerőn, hanem alatta. Ha ez nem elég igazi mozira, egy zárt SVS pláne nem lesz, mert az SB-16 Ultra is 110 körül hal meg.
Rengeteg helyen láttam többezer wattot elfogyni, az igazi mozis hatást kizárólag pro cucc tudja átadni. Amikor olyan basszust hallottam, hogy akár +20 dB-ig is lehetett tolni, akkor sem éreztem tolakodónak, mert olyan pontos volt, hogy egyszerűen nem volt hangja, csak ütése, az mindig bitang nagy ládából, hatalmas teljesítménnyel szólalt meg. Ez viszont sajnos otthon nem elérhető, mert kis helyen kell gondolkodni, így maradnak a kompromisszumos, pici, nem hatékony ládáink, mert az enyém is az a lényegében semekkora maximális hangnyomásával.
-
denesdr
addikt
válasz
lenox
#172105
üzenetére
A bass accuracy 5 csillagot kapott, talán ez lehet az általános hangminőség, de nem tudjuk mi alapján pontozták. A hangnyomás az a dynamic range lehet, ez 4 csillagot ért nekik. Az alsó határ pedig a bass extension, ez is 4 csillag. Tehát, ha valakinek nem az infratartomány meg a falbontó hangerő kell, akkor számukra 5 csillag ez a szub az AH szerint.
szerk.: be lettem előzve -
VoidXs
nagyúr
válasz
lenox
#172097
üzenetére
Az összes SB méréséből vontam le a következtetést, kivéve a Pro-kat, azokat sosem hallottam. Van rá esély, hogy azokkal nagy szintet léptek, de nem tartom valószínűnek. Ettől még jeleztem, hogy mérések és tapasztalat hiányában nem tudok róluk semmit mondani, csak hogy a gyártónak ez a múltja. A PB-k nem igazán különlegesek, ugyanezt a DSP-s kezelést kapják, miközben a portok kiterjesztésre vannak hangolva, szerkezetileg azonosak a régi Klipsch-ekkel, hangra is nagyon hasonlók.
A mérések nem is lehetnek szinkronban, hiszen különböző dolgokat mértünk, nem összehasonlíthatóak. Ha a group delay-re gondolsz, hogy alacsony frekvencián nagy az eltolás, azt az enyém is kihozza pontosan ugyanilyen számokkal, csak úgy fogalmaztam meg, hogy a nagyon mély rész konkrétan ellenfázisban van, ennek ez az oka.
-
VoidXs
nagyúr
válasz
lenox
#172075
üzenetére
Teszteltem, és nem. Egy friss SB-2000 eredménye:
Kioltási okokból az eredeti impulzus rövidebb, mint a 45 Hz alatti rész, de ez normális jelenség. Az viszont már nagyon nem, hogy a fázis megfordul HPF után. Ez annak a nyoma, hogy nagyon durván egy gyenge DSP-re alapszik a sub gyári lapossága. 80 Hz felett sem változott a helyzet, minimálisan jobb a kiindulásnál.
Köszi a tippet, hogy ezt nézzem meg, sokmindent elárul az SVS-ek működéséről. A magasabb frekvenciákon látványosan hozzá sem nyúltak, ugyanannyira látszik rajta a zártságból fakadó időelnyúlás, mint a Paradigm-okon, csak a Paradigm tökéletesen tisztán oszcillált, míg ez kicsit fűrészfogas. Ez várható volt, hiszen az egy 5x drágább láda. Az derült ki a mérésekből, hogy a spektrumot tökéletesen kikalapálták (amit az Audioholics jóvoltából is tudunk), de ez azt eredményezte, hogy csak kis sávokban lesz látványosan tiszta és periodikus az impulzus.
Tehát: hagyományos, fázistorzító EQ-t használnak, és az ebből fakadó torzítás okozza azt a masszát, amit hallani velük, egyébként meglepően előkelő zárt subok lennének. Éppen ezért ezen a ponton el kell ismernem egy tévedést: a mérések fényében az SVS nem túlárazott, és a kb. 10 ilyen meghallgatott és kalibrált rendszerből azt a következtetést is levonhatom, hogy nem PC-s környezetben a zárt hangképet kedvelők számára jó választás, ugyanis egy AVR-es kalibráció képtelen lenne azokat a hibákat javítani, amiket az SVS már a dobozban megoldott.
Ez a modell tehát semmi több, mint egy kompromisszumokkal süketszobába tökéletesen kalibrált láda, viszont cserébe nagy árat fizet a vevő (a ládáén túl): durván pontatlan, de ez még mindig jobb, mint egy torz spektrum. Ezen túl természetesen lassú, mint minden más zárt láda, és a sebessége azok közt egyáltalán nem kiemelkedő. A korábban javasolt HECO-ban nincs ilyen gyári kalibráció, ezért olcsóbb és pontosabb, a lassúsága pedig javítható, ha többet vesz az ember, ami az árelőnyből bőven kijön.
Tehát: az SVS-nek megvan a helye, ahová az ára indokolt, de nagyon nem mindenkinél. Nyillvánvaló, hogy a mérés- és EQ-ellenes fórumozók szeretik, hiszen nagyon erős EQ van ezeken a ládákon, és így olyan környezetben hallják annak egyértelmű előnyeit, ahol más nem igazán nyújtja ezt. Alapanyagi szinten az SB-2000 versenytársa a HECO Elementa sub lenne, így az SVS DSP-je lényegében egy 100k-s felár, ami a MiniDSP-k árait ismerve teljesen indokolható.
Természetesen amint a rendszerbe alapos kalibráció kerül (PC, MiniDSP, stb.), ezek a subok semmit nem érnek, mert az ilyenkor számító tulajdonságokban (sebesség, terhelhetőség) sereghajtók, és a kalibráló szoftver picit meg is hülyül, ha másik kalibrációval ütközik. Az SVS tehát az abszolút plug-and-play mozik jó eleme, amennyiben a tulaj a lassú, zeneibb zárt hangot szereti, de ez és csak ez az indokolt használati esete. Olyan, mint az Apple cuccok: ha egyetlen, jól behatárolt feladatra kell, akkor nincs jobb döntés (az árat pedig az indokolja, hogy ilyen megoldást csak ők nyújtanak), de amint előkerülnek az egyéni esetek, már végük.
-
-
VoidXs
nagyúr
válasz
lenox
#171995
üzenetére
De, az pont a második legundorítóbb széria tagja. Van az az ízlés, amihez tökéletesen passzol, de ettől még szakmailag értékelhetetlen darab.
Dudee: Ahogy mondod. Az lényegtelen, hogy szól a sub is (az ábrámon is látod, hogy benne van), mert a máshonnan rákevert hangokat pont -10 dB-vel adja ki, és így 10-10=0, nincs eltérés, csak ha a sub hangereje rossz, azt viszont látod az ábráról egyértelműen.
-
python1
veterán
válasz
lenox
#171582
üzenetére
A cél, csak egy DSP -nek jelent célt, mindenkinek nem kell ezt alkalmazni, tehát inkább egy lehetőség, igy aki él vele, és van lehetősége valamilyen eszközzel elérni, akkor az célgörbe lesz számára.

De ahogyan te is kivetted az írásokból és Tamo is említette, sok hangsugárzó alapban ezt csinálja az üléspozícióból mérve, hallgatva, pl jelenleg az enyém is pontosan ilyen. -
Cool Face
aktív tag
válasz
lenox
#171224
üzenetére
444-et használok, de sajnos a 420 sem oldotta meg a problémát. Az összes létező beállításon végig mentem már az ATV-n. Az erősítőn minden úgy van beállítva ahogy a manualban írják, 4k Signal Format Enhanced-en, video conversion off.
Játszani nem játszok a TV-n így gondolom a 30hz is elég filmezéshez azon meg megy a HDR. -
VoidXs
nagyúr
válasz
lenox
#171245
üzenetére
Köszi, megnézem, mit változtat, ha foglalkozom a modellel. A brightness nagyon sokáig lineáris, a fő projektoron mindenképp. Ahol az elfogy (kb. 200 nit), ott kapcsolódik be a második és majd a harmadik (összesen 600 nit). Ezek olcsó kisfelbontású, de LED-es gépek, lényegében valami local dimminghez hasonló dolgot csinálok velük. Tervben van, hogy egy FPGA nézi, van-e bármi pixel a feketén kívül, és annak függvényében kapcsolgatja a fényforrást, így a kontrasztom drasztikusan megnő. Itt már van a luma függvényében egy kis kompresszálás, hogy semmi ne égjen ki élesen. Ezen felül a továbbosztódás azért is kell, mert mindegyik gépet máshogy kell korrigálni. Egy projektorban gyárilag se négypontos trapéz, se barrel korrekció nincs, a nem egyenlő pixelméreteket pedig pláne nem kezelik, ezt mind ugyanúgy shaderből oldom meg.
-
VoidXs
nagyúr
válasz
lenox
#171243
üzenetére
Mit kellene figyelembe venni? PQ -> lineáris -> színtér átalakítása -> sRGB, és kész is. Ez 2 függvény és 1 mátrix összesen.
Az a cél, hogy meglegyen a HDR kép, de sRGB projektorokkal, amik egymásra vetítenek, és így lesz belőle igazi HDR. Ezért szükségem van még float-ban, Rec.709-ben, sRGB gammával, de clamp nélkül a HDR képre, mert megy innen még tovább osztódni. Ez kilövi a LUT-t.
Új hozzászólás Aktív témák
- Kompakt "házimozi" szettekkel és hangprojektorokkal (soundbars) tapasztalatok híján nem foglalkozik a topik.
- hozzászólás előtt olvasd el az összefoglalót!
- HÁZIMOZI, HIFI, TV beárazás topic
- Házimozi belépő szinten topic
- Hi-Fi-ről általánosságban topic
- Hangprojektor/Sound Projector/Front Surround/SoundBar topic
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Építő/felújító topik
- Eredeti játékok OFF topik
- Arc Raiders
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Annyira azért nem egyedi tervezésűek a Steam Machine fő komponensei
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Mikrotik routerek
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- További aktív témák...
- HIBÁTLAN iPhone 15 Pro Max 256GB Black Titanium -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3497, 100% Akksi
- Alkatrészt cserélnél vagy bővítenél? Nálunk van, ami kell! Enterprise alkatrészek ITT
- HIBÁTLAN iPhone 13 Pro 256GB Sierra Blue 1ÉV GARANCIA -Kártyafüggetlen, MS3743, 100% Akkumulátor
- HIBÁTLAN iPhone 12 mini 128GB Purple -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3392, 100% Akkumulátor
- Apple Watch SE 2gen 40mm, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest
Cég: NetGo.hu Kft.
Város: Gödöllő

![;]](http://cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
A JBL Bar-ok, amiknek egész jó hangjuk van, 32 mm-esek.
(Még ha nem is sokkal nagyobb.
Ez nem igaz, hiszen magad is láthatod, hogy nyilvánvalóan működik, a két különböző kábellel történt felvétel különbségének a megmutatása.
Nem tudom, még sosem csináltam ilyet, egyébként ebben Void a szakértő, miért nem tőle kérdezed?

