-
Fototrend
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Declare
őstag
-
válasz Declare #17951 üzenetére
A 2012-es évjáratú tdi Octaviánk mindegyik kritériumot teljesítette az adott áron, klímával is bírja az 1000km-es hatótávot, némethonban 60EUR-t hagyok a kúton ha kopogósról telenyomom (~51L) és nem kell tetőre/lószállítóba pakolni, ha búvárcuccostul babástul asszonyostul nyaralni indul a család.
Ha vártam volna egy kicsit, még jobb áron is sikerült volna fogni (német piac), de elég sürgős volt a vétel. Tavaly tavaszi beszerzés amúgy, a mostani árakkal annyira nem vagyok tisztában.
"Persze es melle adjanak 3 spanyol szüzet nem? " Végülis...
[ Szerkesztve ]
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
Declare
őstag
válasz t72killer #17952 üzenetére
Soha nem fog egy elektromos auto egy skoda octaviat kivaltani Az a tipikus praktikum auto. Az autozas csak dragabb lesz szvsz.
Mondjuk 20k euro ujonnani aron azt sem kapod meg. Most raneztem, a 2.0 tdi (dinamikarol is beszeltünk, szoval nem az 1.6 ot nezem....meg hat azt mint tudjuk, most ugyis epp akasztajak ) octavia alap az közel 26k euro. Beleraksz par extrat es azonnal alulrol nyaldossa a 30k eurot az is hasznaltan mondjuk 20k ert mar tenyleg lehet jokat kifogni
a szüzek mellett viszont lobbizhatnank, bar a kepen lathato hölgy eseten, vannak ketsegeim....EU lehet bevenne a dolgot, de az USA laborjaban lehet megbukna
[ Szerkesztve ]
-
-
válasz Declare #17953 üzenetére
Miért is lenne egyre drágább? (hacsak nem az adókra gondolsz) Ha végre sikerül megoldani az akksiproblémát, akkor az elektromos autó szuper 5let és olcsónak kell lennie, tényleg. A villanymotor tudtommal jóval olcsóbb a dízelmotornál (utóbbi kipufogórendszerrel együtt értendő), az autó többi része kb uaz.
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
válasz t72killer #17952 üzenetére
Van egy olyan érzésem, hogy ez úgy szűz, ahogy a 2,0 tdi motorok EURO6-osak.
Octavia kérdésre: 1,4-es TSI-t konfiguráltam tavaly tavasszal magamnak, kedvezmény még nem volt benne, csak valami nagyon alap, elfogadható módon volt extrázva, de semmi igazi luxus (ülésfűtés, tempomat, kihangosító, digit klíma, rendes rádió, tolatóradar, de se bőr, se óriásfelnik, se navi), úgy lett az árcéulán 26k EUR. Dízelt el se merem képzelni, mire hozták volna ki, de a többiből (Ford, Mazda) kiindulva olyan 2k EUR felár minimum.
Ehh, ahogy olvasok tovább, úgy szerkeszthetek folyamatosan, látom, declare már lelőte az első poént.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz parandroid #17957 üzenetére
Tavaly januárban ezt az ajánlatot kaptam (tőlük):
"Octavia Combi “Active” 1.6 TDI, 77 kW/105 PS, 5-Gang 15.995 EUR
Octavia Combi “Ambition” 1.6 TDI, 77 kW/105 PS, 5-Gang 17.995 EUR
Octavia Combi “Elegance” 1.6 TDI, 77 kW/105 PS, 5-Gang 19.795 EUR"
A középsőben van minden, ami kell, alap klíma, rádió, tempomat, radar, tükörfűtés.
Első poén: fő a kapacitáskihasználtság
[ Szerkesztve ]
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
válasz t72killer #17958 üzenetére
"Első poén: fő a kapacitáskihasználtság."
Meg csak nyomaték legyen, és keveset egyen, mer' csóróság van.
Ezek nem nettó árak amúgy? Szerintem eltettem valahova az árajánlatomat, bár már fogalmam sincs, hovam de azt tudom, hogy az 1,4 TSI többe volt, mint az ötös Mazda (és ebben már a navi és a tolatókamera is benne volt), sőt, még egy kiállítási darab 1,6-os, turbós S-Maxra is jobb ajánlatot adtak (az asszem kerek 26k volt). Valahol ott döntöttük el, hogy mégsem kell kombi, hanem mindenképpen egyterű vonalon megyünk tovább.
No meg ez egy teljesen random Skoda-kereskedés volt Frankfurtban, nem valami online diszkont. Mobile.de már akkor is tele volt gyanúsan olcsó neuwagen hirdetésekkel - nekem főleg, mert a Skoda-központ itt van Darmstadtban, ami bőven benne van az 50-100km-es körben, amire szűrni szoktam, és ott a környék tele van jobbnál jobb új (forgalomba még nem helyezett, elvileg új, de valamiért mégis olcsó), vagy újszerű (tageszulassung) Skoda ajánlatokkal.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
SzlobiG
félisten
válasz t72killer #17952 üzenetére
Ezt a többi dízel is bírja sőt a renault dci motorjai még kevesebbet esznek, de azok az 1.6-os tdi-k is nagyon jók igaz egy octaviahoz pláne kombiba már inkább a kétliterest venném.
Villany: Annyira gyerekcipő még, hogy kár is vitázni rajta az akkuk élettartama lesz ott a probléma na meg a villanyt is elő kell állítani..
-
válasz parandroid #17959 üzenetére
Akasznit nézve ez nem az a fajta, ami keveset enne
Német mwst, de vmi imorttrükk van mögötte. Én végül egy 70k km-es kétéves példányt vettem, és gond nélkül beletettem 60k-t az elmúlt bő másfél évben. (meló + kb 5x keresztbe-európa).#17960: nem F1 stílusban felvontatja a 106 paci a hegyre is, nekem elég.
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
-
do3om
addikt
válasz SzlobiG #17944 üzenetére
Csak valakinek már van ezekből. A faszkalapok miatt ha megcsappan a nemrég (használtan) vett autó ára az nekem nem fog tetszeni. Várom lesznek e magánperek hiszen a vevőket verték át, gyanús hogy káruk lesz ebből, ha nem más akkor árveszteség.
Adjanak egy új 7-s golfot és elfelejtem a történteket.Ha érdekel valami szerelési anyag írj privátot. Eladó Schneider Mágneskapcsoló 18,5kW/38A
-
Mivel nem egy sufnigyártó évi 10db-os szériájáról van szó, egész biztosan csoportos perek lesznek - esetleg a VW ennek elébemegy és vagy X-összeget ad a tulajnak, vagy nagyon kedvezően becserélheti legális, EUR6-os modellre.
Ehhez szükség lesz egy adatra, hogy a problémás kocsik milyen kategóriába kerülnek? (pl a papíron EUR5-ös octaviát csak EUR2-esként tudom elpasszolni, mondjuk 3eEUR-val olcsóbban->akkor ezt a 3k-t kell kiperkálniuk) Viszont az is látszik, hogy a határérték+tesztrendszer úgy b&romság, ahogy van, új határértékekre és módszerekre van szükség, ezt valszleg meglépi az EU.
Ami engem inkább aggaszt, az amerikaiak rámenőssége és a hülye jogrendszerük. Mire a jogos európai kártérítésekre kerülne sor, csődbemegy a VW, mert az alaszkai eszkimók influenzájáért is perlik - a magyarnak meg a szimpla, számítható értékvesztésre se marad majd lé...
[ Szerkesztve ]
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
Declare
őstag
válasz t72killer #17956 üzenetére
Egyre több ember=>egyre több auto, ez nem megy sokaig. Sem hely, sem eröforras nincs erre, hogy minden csaladban 4 auto legyen es a környezet sem birja el....szvsz elöbb elöbb utobb felkusznak ugy az arak, hogy tenyleg lesz egy reteg, aki nem fog tudni autozni. En arra tippelnek, hogy kikopnak majd a benzin/dizel autok es a hibrid/elektromos autok arai sokkal nem fognak lejjebb menni. Ha nem azert lesz 800ft a benzin litere mert elfogy az olaj, akkor azert, mert mestersegesen felnyomjak, hogy ne fulladjon meg a bolygo.
De ezek csak ilyen reggeli okoskodasok, majd meglatjuk.
(#17968) Zsombe altalaban a turbosokra mind igaz, hogy 2000 alatt halott, haverom octaviajaban 7-8 litert fogyaszt atlagban, pedig az autobahnon tiporja, mert ceges es nem ö fizeti a az üzemanyagot. Dinamikara, amikor mellette ültem nem volt rossz. Masik ismerös golfja is 1.6 tdi, utazni nem utaztam vele, de 6 liter alatt eljar vele vegyesben. Spritmonitoron is 6 liter alatt van a fogyi........hogy mennyi nox et püfög ki es hogy 3 literrel nem jar el, mint a reklamban az mas kerdes, de szvsz nem rossz
[ Szerkesztve ]
-
-
Zsombe
senior tag
válasz Declare #17969 üzenetére
Szerintem nem minden turbósra igaz, legalábbis a Honda 2.2-es dízele már 1.400-1.500 rpm környékén szépen megindul. Persze, nagyobb ccm, de ez csak egy cáfolat részemről, hogy nem lehet általánosítani.
A fogyasztás kapcsán szintén az Accorddal tudom összehasonlítani: hiába nagyobb, nehezebb a karosszériája és nagyobb ccm-es a motor, mégis min. 0,5 literrel fogyaszt kevesebbet, mint a Golf (azonos körülmények között).''Élni annyit jelent, mint nevetni a halálon és belehalni a röhögésbe.'' - Boris Vian
-
tresh
addikt
válasz Zsombe #17968 üzenetére
Ezek mind valamihez viszonyítva is vannak ? Mert pl nővéremék pont most vettek egy full extrás 1.6 cr a3-at 2015-öst. 2 hétig kint voltam náluk Franciába ott van hegy nem pedig ilyen dimbes-dombos sz*r. Megjártuk vele Clermont-Ferrand > Barcelon-át , csavarogtunk vele a hegyekbe. 6 liternél nem evett többet. 4 ember csomag klíma pálya 140 tempomat, 2 órás araszolás dugóba és másik fele városba+hegyekbe . Ez szerintem minden csak nem sok. Igen nem egy verseny autó de én pl kellemesen csalódtam benne teljesen vállalhatóan megy és még előzni is lehet vele.
(#17970) bitpork: v6-nak kicsit más a karaktere. Gondolom ő arra gondolt hogy 2000től indul meg igazán de ez kb az én szar 1.9-emre is igaz.
(#17971) Zsombe : Honda 2000 nél 350nm vs 1.6 cr 250 ugyanitt szerintem ez egyáltalán nem rossz egy ekkora cm3-s motortól
[ Szerkesztve ]
-
Declare
őstag
válasz bitpork #17970 üzenetére
nyilvan egy V6 3.0 literese ha "halott" is jobban megy, mint egy 1.6 os dizeles , de azert irtam oda, hogy altalaban. Plane kisebb motoroknal. Ellenben mondjuk a navara 2,2 vagy 2.5 (most nem vagyok biztos melyik) dizele is halott 2000 alatt es könnyebben lefullasztom, mint egy 1.4 benzinest, mert mas a karakterisztika gondolom
(#17971) Zsombe hat azert az erdekes azt inkabb elfogadom, hogy lehet ugy vezetni a hondat es a golfot, hogy a honda jobban fogyasszon, de hogy egy ~1600 kg vs ~1300 kg auto ~2.2dizel vs ~1.6 dizel auto azonos körülmenyek közötti hasznalatakor a nagyobb es nehezebb fogyasszon kevesebbet, hat azt en csak sajat szememmel latva fogadnam el ettöl meg barmi megtörtenhet
-
Zsombe
senior tag
Azt azért ne felejtsd el, hogy az A3 6 sebességes, míg a Golf VI csak 5. Így - bár gyakoribb kapcsolgatások mellett - gondolom azért is érződik dinamikusabbnak az A3 és fogyaszt kevesebbet, mert jobb a váltó kiosztása és a 6. nagyon hosszú. Golf esetében pl. 130-nál 2.800-at forog a motor 5.-ben.
''Élni annyit jelent, mint nevetni a halálon és belehalni a röhögésbe.'' - Boris Vian
-
-
Zsombe
senior tag
válasz Declare #17973 üzenetére
Azért írtam, hogy azonos felhasználás mellett. Egyébként én sem akartam elhinni, de sajnos ez már többször bebizonyosodott számomra, hogy sajnos a Golf fogyasztásban rosszabb. És nem azért, mert másképp van vezetve a két autó: autópálya, tempomat óra szerint 140km/h-ra állítva. Azért ebben nincs olyan nagy vezetési differencia. És nem egyszer hasonlítottam így össze a két autót, tehát azt sem lehet mondani, hogy a nagy forgalom, lassítások-gyorsítások miatt történt volna.
Egyébként az Accord 1.473 kg.''Élni annyit jelent, mint nevetni a halálon és belehalni a röhögésbe.'' - Boris Vian
-
-
MC Pite
veterán
Hangosan gondolkodás ON:
Ezek miért olyan faszántos fogyasztások? Egy 1.6 benzines kompakt egyterűvel ehhez közel járok, az idei osztrák túra (Kom-Egom-Salzkammergut régió-Tirol-haza) okosítás után 5,87l átlaggal (korábban 6,5 körül volt). Nem green, nem blue, nincs nagyszilárdságú acél, nincs turbó, nem fut olajban a szíj, nincs gyémátszerű szénbevonat, nincs közvetlen befecskendezés, gyárilag nincs burkolva az alja, nincs gyári ültetés/body kit/hosszú végáttételű vagy hatos váltó. 80-120 IV-ben 10,2seccel még nem is sereghajtó dinamikában, ha nem is gyűri fel az aszfaltot.Ugyanezzel a motorral Bulgária oda visszát C4-el (4 fő 10 napi csomaggal) bő 6-6,5 körül jártuk meg.
Persze, tudom, ezekkel többet kell visszagangolni pl előzésnél, de nem látom azt a nagy fejlődést/előnyt az új autók/dízelek javára, bő 1 literekről beszélünk a leghájasabb (2000-2010) autókhoz képest?
Hangosan gondolkodás OFF[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
-
-
MC Pite
veterán
Céges 1.3as Fiestát próbáljátok ki , azzal akkor is lefulladsz, mikor azt hiszed már mentetted a helyzetet, szerintem a világ legkönnyeb lendkerekét kombinálták 1000rpm-nél vagy 50Nm-el . Azt utána megnézzük a tádék milyen könnyen fulladnak le . A céges Versonk kétezres D4D-je is elég könnyen lefullad.
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
Burt1793
veterán
válasz Declare #17973 üzenetére
Hülyeség, már bocs. Az, hogy benzineshez szoktál, ezért a dízelt le tudod fullasztani, más kérdés.
2.2-es dízel mazda6-ot egy hölgy ismerős egyesben elindította, úgy, hogy be volt húzva a kézifék és elindult... szerencsére nem volt előtte semmi.
Az, hogy mi mikor indul meg eléggé viszonylagos, 3 literes tdi-hez képest gyenge az egyhatos és a kétliteres is, de amúgy egy egyhat dízel összehasonlíthatatlanul jobban megy egy 1.4 benzinnél, a dupla akkora és sokkal nagyobb fordulatszám tartományban elérhető nyomaték miatt. A mostani 150 lovas vw dízel 1200at bírja kényelmesen, ha sebességet kell tartani, 1400-tól már nem ijed meg a padlótól se (max hatodikban ), 1600-tól lehet vele előzni is, 2000-től bőven lehet vele lendületesen előzni, 3000-től elcsavarja a kormányt olyat megy 4000ig. Sajna elsőkerekes.
Gondolom az egyhatos is ugyanez, csak kicsit gyengébb. -
válasz Zsombe #17968 üzenetére
"Sokat fogyaszt" - ha ez van a 2011-es sorozatú Octaviában, akkor cáfolatként nekem a (főleg autópályás@130km/h) munkábajárás alatt 4.9L/100km a fogyi stabilan. Az előző 1L-es motorral szerelt benzines minim ilyen körülmények között 5.6L körül evett.
#17969: Nyilván a fosszilis hajtás évei meg vannak számlálva, az akkutechnológiától függ csak, mikor térünk át elektromos hajtásra. Manapság sztem legalább akkora probléma a helyhiány a munkát adó metropoliszokban, mint a környezetszennyezés -ezt csak a közlekedés masszív "3D-sítésével" illetve hatékony tömegközlekedéssel lehet orvosolni (ez néhány EU-i nagyváros kivételével ismeretlen fogalom - bár azt se nevezném hatékonynak, amikor 2 óra kell egy nagyvárosban 10km-en keresztülzötyögni). Túlnépesedés: a civilizált országok már évtizedek óta nem népesednek túl, itt az ideje, hogy a nyomorországokat megkérjük arra, hogy lassítsák az embergyártást - de ez a kérdés másik topicba való...
[ Szerkesztve ]
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
Declare
őstag
válasz Burt1793 #17986 üzenetére
Na köszönjük Emes, sit down....hasonlits össze egy limuzint egy pic uppal....valtohangolasm, motorkarakterisztika, gondolom ezek ismeretlen szavak ja es sok kellemes padlozast 1400 nal a kettöstömegüknek bar gondolom itt is felmerül benned a "ugyanmamé?"
ja es a dizeleshez szokott ember fullasztja le a benzinest nem forditva.....gondold at miert.
[ Szerkesztve ]
-
Skillet
addikt
válasz Burt1793 #17986 üzenetére
1.6 dízel összehasonlíthatatlanul jobban megy, mint egy 1.4 benzin?
nem győztél meg az érvekkel. dízelhez vagy szokva, dízel párti vagy, azért gondolod így. de én meg biztosan azért választanám a benyást, mert rühellem a dízelt. de nem hiszem, hogy nagyot billenne a mérleg az 1.6d javára az 1.4-gyel szemben másképp kell vezetni a kettőt. ennyi, nem több.Mess With The Best! Die Like The Rest! 8G GALANT VR4^ever
-
Burt1793
veterán
válasz Declare #17989 üzenetére
Szerintem sajnos inkább neked kéne leülnöd. Nem azt mondtam, hogy 1400-as fordulatnál le kell padlózni. Több ismerősöm próbálta vezetni pl ezt a dízel mazda6-ost, a nehéz kuplung és a máshol lévő fogáspont miatt többször is lefullasztották, miközben elindítva indítómotorral nem fulladt le. Na mindegy, egy szót szól az ember és rögtön megy a parasztozás, ügyes vagy.
(#17991) Skillet: Nem vagyok dízelpárti, de szeretem a dízelt is. Van itthon egy benzines szívó 1.4-es japán autó, 10 éves, sokszor jobb vezetni, főleg azért, mert nem olyan erős, lehet forgatni, váltogatni, v-tec motor, szereti is, összességében jobb vezetni, annak ellenére, hogy egy egyhatos dízel tényleg könnyen lenyomja a hétköznapokban.
[ Szerkesztve ]
-
válasz Declare #17988 üzenetére
Lehet nem volt egyertelmu amit irtam - pedig bele volt karcolva h manual valtos- de akkor kihangsulyozom: nem automata volt. Persze en automata parti vagyok es mar tucat eve automata kocsim van de meg aposom 1.4 manual gastrajat sem fullasztom le amikor alkalomadtan vezetem. Ez csak technikai tudas es minimalis erzek kerdese szerintem. Az h vki azzal jatszik h sporol ,5 deci nyalat h 1000 rpm korul akar valtani nem ide tartozo. Igen is 1200-1500 kozott kell valtani vagy akar magasabban plane ha van a kocsiban dmfw.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
EQMontoya
veterán
válasz Burt1793 #17986 üzenetére
Jajj, ez a nyomaték dolog mar megint.
Srácok, vissza kozepsuliba! A teljesítmény az adott fordulaton meglévő nyomaték és a fordulatszám szorzata (meg még egy konstans a mértékegységek miatt). Az alacsony fordulaton meglévő magas nyomaték annyit segít, hogy egy közepes erejű gyorsításhoz nem kell forgatni a motort.
A 1.6 tdi használható fordulatszám-tartományát (1750-4000) azért ne hasonlítsuk egy értelmes benzineshez, aminél mondjuk 2500-6500.Same rules apply!
-
Burt1793
veterán
válasz EQMontoya #17994 üzenetére
Ne aggódj, tudom ezeket a képleteket.
Azért is írtam, hogy a hétköznapokban jóval jobban használható az 1.6-os tdi... esetleg ha végigolvasnád, amit írok. Na mindegy, mert ti meg nem próbáltatok a hétköznapokban tdi-t rendesen, ezért nem fogjátok ezt megérteni. Engem nem is érdekel, csak kicsit fura, hogy ennyire leszóljátok.
-
Declare
őstag
válasz Burt1793 #17992 üzenetére
Leirtam, hogy a Navarat szerintem könnyü lefullasztani, erre igy nyitasz:
"Hülyeség, már bocs." Miközben eletedben nem vezettel egyet semes leirtam azt is, hogy nem összehasonlithato egy limuzinnal az attetelezes szvsz....de mind1....nyilvan ha a 2.2 dizel acord nem fullad le könnyen akkor a navara sem........teljesen nyilvan valo.....mi az, hogy "miközben elindítva indítómotorral nem fulladt le" ?
(#17993) bitpork szo nem volt valtasokrol, 1-eben törtenö elindulasrol beszelgettünk.....na mind1, lepjünk temat. Örülök, hogy en bena, nyomorult, erzeketlen, bepillanthatok egy ilyen müszakilag kifinomult, hozzaertö tarsasagba mindenki happy?
[ Szerkesztve ]
-
-
-
Burt1793
veterán
válasz EQMontoya #17997 üzenetére
Igen, hosszabb előzésnél van, hogy kell egy váltás, de az már a maximális gyorsulás kihasználásakor szükséges csak. Amúgy 80-nál kényelmesen előzhetsz négyesben, 2000-es fordulattól, nem kell hármasba váltani, csak ha sokat akarsz fogyasztani és kevés az előzési szakasz.
-
válasz EQMontoya #17997 üzenetére
Ezt mondjuk aláírom, érdemes/néha kell pörgősen használni a váltót.
Más: na ezek a dízelek aztán FÜSTÖLNEK. (ja, és amerikai mind...)
[ Szerkesztve ]
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
Új hozzászólás Aktív témák
- Autós topik
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Kerékpárosok, bringások ide!
- eMAG/edigital vélemények - tapasztalatok
- Az Apple megszerezné a klubvilágbajnokság közvetítési jogait
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Miskolc és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- Világ Ninjái és Kódfejtői, egyesüljetek!
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest