-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
canniball
nagyúr
válasz Kolondrum #27402 üzenetére
Mármint hogy mindkét féket illik egyszerre használni? Mert az nem csak vészfékezéskor igaz, hanem (szinte) mindig. Ha esetleg (még) nem így teszel akkor tessék erőltetni mígnem ez lesz a reflex!
[ Szerkesztve ]
https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
TommyGun
őstag
válasz ujskodas #27379 üzenetére
Mosdókagylóba engedsz kézmeleg vizet meg egy kis mosószer és szépen megnyomkodod pár percig hogy átjárja a cucc, hagyod benne állni egy 15 percet aztán öblitővel ugyanez. Mivel effektíve nem koszos max poros, és az izzadságod van benne nem árt ha jó friss illata lesz amikor végzel vele, nekem ez tökéletesen bevált.
"Vannak, akik azt hiszik, a futball olyannyira fontos, hogy úgyszólván élet-halál kérdése. Mindig elszomorít, ha ilyen véleményt hallok. Biztosíthatok mindenkit: a futball sokkal, de sokkal fontosabb."
-
TommyGun
őstag
válasz Dexar007 #27382 üzenetére
Nézd csak, lehet kapni supermotora ilyen gummát.
Ami szerintem aszfalton is jó és könnyed terepen is megálhatja a helyét. Nyílván kompromisszumos mert ez se nem tökéletes terepre se nem betonra, de ha nem nagyon állatkodsz akkor ez elég lehet. Én amondó vagyok ez még mindig jobb megoldás megoldás mint sűrűn cserélgetni. Mondjuk persze az a legjobb ha van 2 váltás gumid felnivel és otthon tudod cserélgetni de mindennapos használatra a fenti jó lehet, főleg ha heti 1-2 alkalommal offroad is kell menned, ahogy nyílván nem krosszozsra gondolok de egy szarabb földúton szerintem nem jön azért zavarba.
[ Szerkesztve ]
"Vannak, akik azt hiszik, a futball olyannyira fontos, hogy úgyszólván élet-halál kérdése. Mindig elszomorít, ha ilyen véleményt hallok. Biztosíthatok mindenkit: a futball sokkal, de sokkal fontosabb."
-
vlevi
nagyúr
válasz TommyGun #27410 üzenetére
Valahol ezt a kompromisszumot próbálják a túraendúrók is kielégíteni, több (inkább kevesebb) sikerrel. Túlnyomórészt aszfaltra, túrázásra használt gépek, de ha van egy kis földút, akkor sem jönnek zavarba. Az is igaz, terepen nem lehet velük úgy csapatni, mint egy krossz, vagy enduró géppel, mert ahhoz nehezek. A 19"-es első, és 17"-es hátsó felnire a túraendurókon viszont lehet kapni utcai, közepes, és bütykös gumikat is, kinek mi tetszik.
Vészfékezés : Megintcsak motorosrendőrre hivatkoznék, vészfékezéskor az első az, hogy kuplung be. Utána hátsófék blokkoláshatárig, majd csak a végén az első. Persze mindezt majdnem egyszerre, de mégis ebben a sorrendben. Furcsának tűnhet a sorrend, de érthető. Azért a kuplung, mert vészfékezés közben, amikor a tapadáshatárral küszködik az ember, akkor senkinek sem hiányzik, hogy még a gázkezelés miatti motorfékre is oda kelljen figyelni. Aztán azért hátsó fék, hogy a motor hátulja megüljön, stabilabb legyen a motor fékezéskor. Aztán mehet az első. Persze leírni egyszerű, az még nekem is megy De a valóságban kivitelezni az már más tészta
-
Topiccsendőr
addikt
Erdekes ez a veszfekezes, motorral volt harom dokumentalt (betetlapos) autos kifordulos tortenetem. Ezekbol amit veszfekezessel oldottam meg.., konkretan televagtam az autot oldalrol. Hamar tanulok, a masodiknal kikerulest eroltettem, bar akkor o jott nekem oldalrol, de sokkal jobban megusztam, mint az elozot.
A szamtalan kormanyrahuzasnal pl szentendrein kellett hasznalnom veszfeket, arpad hidrol lefele, ha barmikor belenyultam a hatsofekbe, keresztbe erkeztem meg a hirtelen savvalto moge, szoval en nem hiszek a hatso fekben (vagy nagyon szituacio fuggo), hozzateszem sportmotorrol van szo. Fek+kikerules mukodhet, de veszfeknel mar megette a fene az egeszet altalaban. Pont leszarom a kuplungot, orulok ha rakapok az elso fekre, ha meguszom vissza tudok dugni kettot, ha nem akkor tokmindegy h most miben van az ember , ha meg annyi ideig tart a veszfekezes, h ezekkel kelljen foglalkozni, h gazkezeles... Az nem veszfekezes hanem baszottnagy fektav, akkor meg visszadugdossa az ember, ahova kell. Illetve fekezes kozben is raer behuzni amikor annyi ideig tart a dolog, hogy a hatulja pattog, bar ezt sem ertem, mert mindenki nyomatekcsucson 12000 nel veszfekez varosban?
Sztm[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
fattyu
veterán
válasz Topiccsendőr #27412 üzenetére
Nem akartam okoskodni de pl nálam a hátsó fék az semmire sem jó. Kétállású valami. blokkol vagy semmi.
Szintén orron fekvős sport.a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek
-
Ferdzsoo
addikt
válasz fattyu #27413 üzenetére
Vfr en ipari a c-abs. Nem kell félnem blokkolástól, de mivel c ezért komoly lassulást tudok elérni a lábfékkel is nagyon lehet érezni hogy dolgozik elöl is, gyönyörűen összeül a gép mire hozzányúlok a kézifékhez.
Esetek 70% ban nem is használom a kéziféket, motorfék plusz lábfék simán elég..."It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
.mf
veterán
válasz Ferdzsoo #27414 üzenetére
Mennyit közlekedsz városban vagy tempósan?
Szvsz: felesleges itt ilyen mélységben erről vitatkozni, annyira más helyzetek, vezetési stílusok és motor kialakítások vannak. Érdemes megtanulni a skillt, de nem minden helyzetben működik.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
fattyu
veterán
válasz Ferdzsoo #27414 üzenetére
az egy túramotor kombinált abssel.
Amugy motorféket én is intenzíven használok.
De a gyorsítás miatt a hátsó amugyis jobban fogyós mint az eleje, vagyis még a közlekedésed fékterhelésének nagyját is a hátsóra hárítani...
szerintem. meg mondom az én motoromon ami alapvetően is nagyon előre terhelt. féktávon nagyon tehermentesedik a hátulja.
a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek
-
csongi
veterán
Tudom sokszor volt tema... Olaj.
Amit tudok. Gyari eloiras 10W40. Evjarat 96,olajos kuplung. Honda 4stoke API SF or SG minositesnek kell megfelelni. Ez lehet szintetikus, vagy eleleve ezek a minositesek arra vonatkoznak? -
Topiccsendőr
addikt
válasz csongi #27417 üzenetére
Szintetikus mivolta az olajnak nem a teljesitmenyszint miatt van, hanem a viszkozitas index miatt.
Pl 5w40 es olaj nem lehet siman asvanyi. A szintetikus olaj a viszkozitasaban kulonbozik az asvanyitol.
Hidegoldali viszkozitasa jobb az asvanyinal, de ennyi.
Egy asvanyi olajnak is lehetnek jo kenesi tulajdonsagai, plane uzemmelegen.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
csongi
veterán
válasz Topiccsendőr #27418 üzenetére
Köszönöm!
Ebben az esetben lehet használni 10W-40 syntetic normál motor olajat, vagy jobban járok a kuplung miatt a 4T-syntetic olajjal? -
Topiccsendőr
addikt
válasz csongi #27420 üzenetére
Kuplung mukodeset befolyasolo tenyezo az az, h jaso ma2 vagy jaso ma az olaj.
Minel nagyobb a melegoldali viszkozitasa az olajnsk, hidegen annal surubb is (hiaba a hidegoldali megjeloles) ilyen szinten a viszkozitas beleszol, de csak nem uzemmeleg allapotban.
Ki kell probalni, melyikkel viselkedik jobban. Jaso ma, vagy ma2Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
csongi
veterán
Koszonom a valaszokat, most mar kepbe kerultem, marad a motorkerekpar olaj es az emlitett minositesek kozul valamelyik.
-
Daywalker
addikt
válasz Topiccsendőr #27426 üzenetére
Hja, hacsak nem talál még vmi eldugott faluban egy működő ÁFOR kutat, ahol olajat is árulnak
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Ferdzsoo
addikt
Város kb 30% kint 70%.
fattyu: ha így fogjuk fel amit eldobálsz a hátsógumi kopásra, az visszajön az elsőfékpofa cserénél.
De mondjuk ez a része engem nagyon nem érdekel. Úgy megyek/fékezek ahogy jónak találom, nem ahogy az olcsóbb.[ Szerkesztve ]
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
38km 25perc alatt. Gyá!
-
fattyu
veterán
azon elmélkedem lecsérelm a 7est.
sc28 blade
a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek
-
Integra
titán
batman ezzel jobban járt volna
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
amdk7
aktív tag
Nah, ma én is letettem az "A" kategóriát, így 36 évesen.
Maga a jogosítvány még várat magára, de a vizsga kipipálva.
A moci is megvan CBF600-as személyében, remélem jó sok időt töltünk együtt egymás örömére.Régebb óta olvasgatom a topicot, de inkább csak read only vagyok.
Adataimat többé kevésbé az adatlapomon, illetve a személyigazolványomban találod meg. :)
-
Ferdzsoo
addikt
-
-
dodopek
addikt
Szevasztok!
Pár napja összefosta magát szeretett Marauderem (GZ250) egyik első telója, és engedi az olajat. Mennyibe fájhat ennek a javítása? Gondolom ilyenkor már olajat is cserélik benne, meg a szimmering, munkadíj, párban csinálják...Mekkora összeggel számoljak?
Köszi!Ps: AMDK7, Garatula!
[ Szerkesztve ]
-
Integra
titán
az jó, tetszeni fog, profi, színvonalas az egész, jó a tematika és a gyakorlatok nagyon, motort kényed-kedved szerint eldobálhatod, érdemes is feszegetni a pofonos ládát szerintem az utas tréning kivételével az összesen voltam már.
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
dodopek
addikt
válasz -Mosquito- #27442 üzenetére
Köszönöm! Reméltem, hogy 15ből megáll...
-
dodopek
addikt
válasz -Mosquito- #27444 üzenetére
Ma kaptam meg ugyanezt a számot. Kerepesi vagyok, tökéletes.
-
huszi.gyb
senior tag
válasz Integra #27436 üzenetére
Engem is érdekelne ez a vezetéstechnikai tréning. Volt esetleg valaki a bevezetőn? (Alapon elbánok minden váltós géppel, és robogóval is). Egy bajom van, jogosítványom csak A1-re van. A kérdésem az lenne, hogy érdemes lehet tavasszal elmenni egy ilyenre, vagy inkább majd, ha meglesz a jogosítványom? (Tervek szerint nyáron csinálnám meg, vizsgaidőszak után).
A jogosítványt a terveim szerint az SOS jogsinál csinálnám. Többször béreltünk már motort egyik haverommal tőlük, elégedettek voltunk. (plusz náluk szokott lenni akció a vezetéstechnikai tréningre, ha náluk csinálsz jogsit )
www.dongosofor.hu
-
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #27448 üzenetére
Neked nem a bevezető kell, hanem az 1-es szint... Idézem:
"Bevezető tanfolyamunkat csak olyanoknak ajánljuk, akik
teljesen kezdők, és még soha nem ültek motoron vagy
nagymértékben bizonytalanok a motorkezelésben."Viszont jogsi kell hozzá... Kérdés, hogy "A", vagy bármi,
ami motorkerékpár vezetői engedély, tehát A1/A2 is oké?
Szerk: a legbiztosabb, ha rákérdezel náluk...[ Szerkesztve ]
-
huszi.gyb
senior tag
válasz DigitXT #27449 üzenetére
Na igen, ezért sajnálnám kidobni rá a 45k-t. Viszont A1 szerintem kevés (milyen 125-ös motorral lehetne ott gyakorolni?) A2 már elég lehet, de az meg tavaszra biztos nem lesz... Lehet, hogy felveszem velük a kapcsolatot ez ügyben, bár még úgysem esedékes.
www.dongosofor.hu
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Politika
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- Steam, GOG, Epic Store, Humble Store, Xbox PC Game Pass, Origin Access, uPlay+, Apple Arcade felhasználók barátságos izgulós topikja
- Telekom mobilszolgáltatások
- HYTE THICC Q60: a legvaskosabb vízhűtés
- Nincs több főgombos iPad, van helyette nagyobb Air és Pro M4 chippel
- Milyen TV-t vegyek?
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- Okosóra lett a Huawei fitnesz karperecéből
- Deezer
- További aktív témák...
- ELADÓ GÉREX gyártmányú akkus fúró, csavarozó
- Eladó teljesen új, bontatlan Nespresso Essenza mini piros színben
- Einhell CC-PO 90 polírozó, 240mm, 90W
- Teljesen új Xiaomi Mi Robot Vacuum-Mop Essential robotposzívó eladó (bontatlan)
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest