-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Chris0321
addikt
válasz Teasüti #103256 üzenetére
Bocs, de annyit szerepel itt a Honda Jazz, hogy teljesen elbizonytalanodtam.
tboldi: Semmi gond. Én soha nem használnék csak nappali fényt mivel már nem egyszer előfordult, hogy nappal jó látási viszonyok között annak ellenére, hogy égett a tompított (Lada 2107 tehát nem is kicsi lámpa) simán elkezdett előzni a szembe jövő az előtte halladót/halladókat és csak a szerencsének köszönhetem, hogy nem ütköztünk frontálisan.
[ Szerkesztve ]
-
Chris0321
addikt
válasz Teasüti #103265 üzenetére
Pedig a Jazz teljesen jó női autó.
Nemrég összefutottam pár motorossal, ha jól emlékszem írtam is, hogy az első teljesen ráhúzódott a felezőre és nem tudtam miatta egy biciklist megelőzni. Az egyikőjük motorjának legalján volt 2 kerek lámpa a két oldalán. Még bőven világos volt, de egy aluljáróból jött fel és baromira vakított pedig nagyon messze volt. -
Chris0321
addikt
válasz Teasüti #103267 üzenetére
Van egy híd is a falunk és a szomszédos város között ami egy töltésen van és vagy 1000x átmentem már rajta úgy, hogy a szembe jövő reflektorát alulról láttam és nappal soha nem vakított csak éjszaka de ez nappal is olyan fénnyel volt még messziről is, hogy legszívesebben megállítottam volna és (normálisan) szóltam volna neki.
-
-
julius75
aktív tag
válasz Teasüti #103275 üzenetére
Jó, akkor felejtsük el az alis 20 dolláros szarokat, és beszéljünk az irányított fényű, esetleg változtatható fényerejű kiegészítő (és nem köd) lámpákról.
Ha felszerelek egy megfelelően engedélyeztetett, hivatalosan mint kiegészítő forgalmazott lámpát, gondolom már nem szabályellenes. Mert ha az volna akkor a Denali, Puig, Piaa, stb. már feltételezem nem lennének.
Innen indult a beszélgetés, kérdeztem mi szabályos, mi nem? Kell "E" betű vagy sem?Én 25 éve vezetek, de soha még nem tudtak úgy elvakítani, hogy azzal olyan rettenetesen veszélyben éreztem volna magam. Viszont sokkal hamarabb érzem "szarul" magam motoron, amikor a forgalmi szituáció alapján kérdéses, hogy vajon észrevett-e akinek észre kellett volna?
Így jött az a gondolat, hogy javítani kellene a láthatóságot....tehát nem az erdőbe szeretnék 30 métert bevilágítani az őzek miatt, se nem előre 300 métert mert az olyan "cool", hanem 2 hozzáadott fényponttal saját magam szeretném észrevehetőbbé tenni.
Értelemszerűen pont nem is sötétben van erre a legnagyobb szükség.
Szerintem túl van ez vakítás / zavarás dolog részedről misztifikálva, főleg annak tekintetében amire ezek a 10W-os cuccok képesek.
Engem speciel sokkal jobban zavar a index nélkül váratlanul forduló, világítás nélkül közlekedő, záró vonalon áthajtó vagy gyorshajtó.
Ködlámpa jöhet....PoLizei: igen, pont ez lenne a cél. Napfelkelte, naplemente, nedves aszfalton megcsillanó fények, stb. nagyon sokat segíthet. Látszani és nem látni kell vele.
[ Szerkesztve ]
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Teasüti #103279 üzenetére
OK, de te a "legális" meg a "ködlámpa" felől indultál el, ez meg nem az. Nagyon nem. Akkor sem, ha úgy érzed, hogy szükséged van a "jobb láthatóságra".
Egy "legális" "ködlámpa" használata sem legális, ha nincs tökig érő köd. A többi fényforrásról (floodlight) meg ne is beszéljünk...Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
julius75
aktív tag
válasz Teasüti #103279 üzenetére
"Ha van annyira zavaró, h félre kell néznem, akkor kvázi vakon vezetek."...de ez nappal nem fordulhat elő. Éjszaka nyilván nem használom, gondolom ez nem kérdés.
Viszont ha ez a kétködkiegészítő lámpa segít a láthatóságomban annyit, hogy nem kanyarodik ki/be/le elém egy autó, mert nem csak nézett de látott is, akkor nekem már megérte.
Az meg hogy mennyit számít a tompított mellett nem kérdés, nem is értem miért kérdezed.....De mielőtt elfajulna a dolog, inkább eresszük el ezt a dolgot....szerintem jól használható,, hasznos dolog, mások szerint nem. Te magad is a következőkre hivatkozol: "Szerintem nem a szembejövő szemébe kell világítani, hanem defenzíven vezetni. "....akkor biztosan ismered ugye a defenzív vezetést....
Íme egy mondat belőle:
LÁTNI ÉS LÁTHATÓVÁ TENNI MAGUNKAT!
A legfontosabb a tompított fényszóró időben való használata, minél jobban látnak bennünket, annál nagyobb a biztonság.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
-
Ferdzsoo
addikt
válasz Teasüti #103313 üzenetére
De, lábedzés része is elég kemény, érzem a farmereken is.
Sok kicsi itt ott 1 centi és alapból sem volt soha nagy, most hogy utánanéztem a mérettáblázat szerint is 54-es lenne az én méretem. Ez meg 52-es.[ Szerkesztve ]
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
Teasüti
nagyúr
válasz Teasüti #103311 üzenetére
Hohó mit találtam! Gimbal-os projektor halogén izzó foglalattal.
Remélem menetrend szerint kerül piacra. -
veze
őstag
válasz Teasüti #103354 üzenetére
nekem Metzeler Z6 volt a korábbin, most Pirelli Diablo Strada van ( ezzel vettem, még szinte látszott rajta a festékcsík, annyira keveset mentek vele) Ez utóbbiról irják, ( ha lehet ezeknek hinni) hogy esős nedves körülmények között nagyon jól teljesít. Pont olyan körülmények között amit írtál. Ha ez elkopik, PILOT ROAD 2 vagy 3-ban gondolkodom, persze leginkább azért mert azt (is) mindenki dicséri. vagy lehet hogy Z6 lesz újra. Most is családban van a korábbi ,(értsd: én finanszírozom , de más hajtja ) tavasszal cserés lesz és arra újból Z6ban gondolkodom. Valahogy azt szerettem, bár már nem én hajtom, úgy hogy ez már lényegtelen :-)
Egymás mellett vizsgálva a kettőt az a benyomásom, hogy a pirelli keményebb. A Z6 meg gyorsabban fogyott
( nem vagyok szakértő szval az én véleményem nem igazán mérvadó...)[ Szerkesztve ]
-
zgospel
őstag
válasz Teasüti #103375 üzenetére
Szó nem volt semmiféle majrécsíkról.
Te azt írtad hogy hú de nagy a tempó, meg hogy a haverod is megy mint a disznó és ez a gumi meg nagyon partner benne. Erre én írom hogy akkor mégsem akkora disznó a tempó, mert ha az lenne akkor már régesrég elértétek volna ennek a guminak a határát. Több mint 12 éves fejlesztésű túragumi. Ha neked ez hegyes profil akkor nagy a képzavar.
Barátomnak ilyen gumija volt SV650-en és kanyarról kanyarra úgy maradt le, hogy néha már unalmas volt vele motorozni. Aztán idén váltott új fejlesztésű sportgumira (direkt nem írok típust) és utána már igencsak élesen kellett menjek hogy tudjam tartani a kanyarsebességét.
Elhiszem hogy nektek bevált és nem csúszkál, de akkor mégsem olyan nagy a tempó mint azt leírtad.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz Teasüti #103385 üzenetére
Minden alkalommal megbánom amikor egy kommentedre reagálok, lehet hogy ezután is meg fogom, de most már mindegy
Azt írod lapra teszed de közben majrécsík is van, ez is egy képzavar, de egyébként teljesen mindegy. Tökre leszarom a majrécsíkot, nem is értem miért hoztad fel, senki nem említette, senki nem kérdezte.Hogy az előző gumidnál gyorsabb vagy vele az egy dolog, de ha tényleg olyan lapon és gyorsan mennél mint ahogy előadod akkor már rég elérted volna a határait. Fact. Örülj neki hogy jobb mint az előző volt, én is örülök neki, meg a többi úton lévő is A határokat meg amúgysem a nedves hideg időben kell feszegetni.
Ha már tényleg nagy lesz a tempó akkor érzeni fogod a gumi képességeit. A megcsúszás az már túl van a limiten, ha már csúszik akkor sok volt. Egy száraz tempós menet alatt kanyarokban vagy egy tisztességes féktávon először nem a csúszkálást fogod érezni, inkább sodródást, kúszást, apró mászkálást. Aztán az is lehet hogy tapasztaltad már csak nem tudatosult benned mert nincs mihez viszonyítani.
A Contiról nem tudok mit mondani mert nem ismerem.
Ha következőnek felteszel egy többkomponensű, új fejlesztésű, valamivel sportosabb gumit rögtön érezni fogod a különbséget.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
HSM
félisten
válasz Teasüti #103446 üzenetére
Így van, pont ezért furcsa, ez alapján nem kéne többnek lennie. Persze, a színtiszta elmélet azért valójában kicsit bonyolultabb, és a nagyobb érintkező felület elvileg a felületi egyenetlenségek révén ad némi plusz tapadást, de nekem ennek ellenére kicsit irreálisan soknak tűnik azért az a +80%.
-
zgospel
őstag
válasz Teasüti #103446 üzenetére
Mérnökzsenikéim, légyszi írjatok már a Yamahának hogy ti úgy gondoljátok hogy nem annyi Hátha kardjába dől a mérnöki gárda ott Japánban és kaptok tőlük jól fizető állást is. Vihetnétek magatokkal a Taschnert is. Amint megkaptátok ott a munkát tudassátok velem is, mert onnantól kezdve én biztos nem ülök Yamahára még álló helyzetben sem
[link] "a két kisebb kerékkel állítólag 80%-kal több a tapadás, mint egy darab 120/70-17-es gumival"https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
-
vlevi
nagyúr
-
runner 125
nagyúr
válasz Teasüti #103620 üzenetére
Na ez király cucc, ez sokkal szemléltetőbb videó, bár a piacon még nem láttam. Forgalmazzák egyáltalán?
Meg persze ez egy robogó továbbra is. Ugyanez frankó vázzal, 17-es kerekekkel, erős blokkal szerintem már ütősebb megoldás lenne.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Micsurin
nagyúr
válasz Teasüti #103628 üzenetére
Ültem VR6-ban, hogy papíros volt e passz, de az inkább görbítette a teret nem kellet annak dőlnie.
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
Gaboman
nagyúr
válasz Teasüti #106007 üzenetére
Köszi!
Akkor inkább kihagyom, inkább viszem gumishoz azt kicseréltetem, javíttatom ha defektet kapok!Micsurin Olvasgattam én is a témával kapcsolatban, de nem kaptam rá megfelelő választ mitől jobb, tartósabb a szürke blokkos.
Ezt is azt is hallottam róla, valaki szerint semmivel nem jobb a szürke mint a fekete.
Itt is inkább az fog számítani ennyi idősen milyen karbantartást kapott.[ Szerkesztve ]
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
Geresics
addikt
válasz Teasüti #106079 üzenetére
Köszönöm szépen, és külön örülök az építő kritikának!
Sajnos nem tudom mi van a kódolással, az utolsó pár felvételeim ilyenek lettek, pedig nem változtattunk semmit. Ha jönnek az új GoPro-k, akkor szerintem ideje lesz leváltani ezeket az öreg SONY-kat, addig meg majdcsak lesz valahogy! A youtube is valami algoritmus alapján dönti el, hogy melyik videónak biztosít jobb kódolási minőséget, és melyiknek nem - lehet, ez a videó nem tetszett neki
A zenei vágásnál biztos nem nálad van a hiba? Mindig nagyon figyelek a kép és a zene összhangjára, különösen vágásoknál! Most megnéztem megint a videót, és nálam nincs benne hiba! Igaz, a céges laptopom egy f*s, ezért csak 480p-ben tudtam ellenőrizni, de nálam jó!
A zene pedig NCS, a leírásban benne is van a link. Mostanában rászoktam az ő zenéikre, tőlük vettem a zenéket a Balkán túrás sorozathoz, a Honda tereptréninges videóhoz, és a Pegaso teszthez is, mert a Google zenekönyvtár erősen limitált...
(#106078) Mosquito34
(#106080) ath
Ezek szerint nem csak Teasütinél van valami gond a kép-hang szinkronnal![ Szerkesztve ]
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
etnies
senior tag
válasz Teasüti #106103 üzenetére
Persze, amit nagyon akarnak, elvisznek.
Ez jellemzően SS, főleg a cápa bmw, R1 meg gikszer.
Viszont ha kimegyek a zajra, onnantól nem jármű önkényes eltulajdonítása, hanem fegyveres rablás, nagy különbség.Ismeretségi körömben loptak már el Bmw R1000 és ezres gikszert, mind a kettőt rablással.
Enyém szerencsére nem olyan penge, ezért csak kiscsavók próbálnak rá néha. Itt van lekészítve egy negyven fontos íj, az ugyan nem üti át csak a lágy részeket, viszont nem kell közel mennem, 30 méterről eltalálok egy embert.Itt Londonban minden van az utcán, 20-30.000 Fontos motorok is. Barnetben dolgozom, itt még csak nem is láncolják őket, nem értem. Mindegy, addig is ezeket viszik, nem az enyémet.
[ Szerkesztve ]
"önmagam hite vagyok magamban"
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Teasüti #108420 üzenetére
az f4 blokk bizonyos fordulatszamon rettentoen raz egyebkent, azt en is megfigyeltem, de csak olyan 5000 kornyeken. ezen tul mar kisimul.
Ha ennyire razza a fejed, ott valamilyen kisulyozatlansag van a hatterben, vagy a fotengely tul nagyot ut. ennyire nem szabadna raznia, ezt szerintem nem tudod mar semmivel ellensulyozni. erre lenne a kormanyok vegen a suly pl. ha zseles ulessel kell, akkor ott valami nagyon nincs rendben.
megy minden hengered?[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Teasüti #108422 üzenetére
Nem ugy emlekszem az f4 re, mint valami nagyon kemeny futomuvu motor. Szerintem tekerd le az osszeset, mast nem tudsz. Nem tudom mennyire tudod puhitani, mert kb 2006 ig egy japan motornal hiaba tekergeted azokat, erezheto valtozas nem nagyon lesz, en legalabbis igy tapasztaltam.
Ahhoz, hogy kenyelmes legyen ilyen szempontbol szerintem el kell menni himbilimbi iranyba. Altalaban a japan nakedek ilyenek gyarilag, (mondjuk a nem japan shiver is) puha a rugo elol, viszont simit mindent. Ez akadalykent jelentkezik ha kicsit gyorsabban, lenduletesebben akarsz menni.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
norbert1998
veterán
válasz Teasüti #134236 üzenetére
A külső 1-2-3 mm. Ha a közepe is edzve lenne, törnének, mintha muszáj lenne. Ráadásul a lánckerék simán leette róla a menetet, szerintem fúrással sima ügy eljárni. De nem merőlegesen, hanem a meglévő lyukat kicsit iovább bővíteni.
fattyu & bigdaddy:
Szerintem egyáltalán nem elkerülhetetlen. Az a tengely lehet egy kisebb vagyon, teljesen felesleges a csere, meg lehet azt csinálni szakszerűen.Azt is vegyük figyelembe, hogy ha hegeszted, akkor jó eséllyel a tengelyt is csak kiflexelni tudjátok majd. Ellenben a biztosító lemezes megoldás szerintem még mindig jó lehet, bár bonyolult és tényleg precíznek kell lenni. A kék loctite viszont úgy megfogja, hogy két szezon múlva is csak ima segítségével jön le, és tehető fel a következő lánckerék. (Nyilván új loctite, menettisztító menetfúrás után).
Azt a lyukas, ami a tengelyben van felbővíteni 5,4-re és mondjuk 25 mm mélyre, majd C (?) típusú spirális menetfúróval befúrni, M6x20 A2 csavarral tökéletes lesz, és a háziassszonyok nagyja is meg tudja csinálni.
[ Szerkesztve ]
-
norbert1998
veterán
válasz Teasüti #134259 üzenetére
Természetesen nem tudom, milyen eljárással edzik. Nitridalasra tippeltem első körben, vagy valami betét edzésre, azok nem hatolnak túl mélyre, a központ furatba semmiképp.
Valószerű, hogy ha ki kell venni, akkor az új tengellyel jobban járhat bigdaddy. Vagy bontottal, természetesen.
Viszont amennyiben az nem kapható, akkor marad a monyákolás, amivel alapesetben nincs baj, ha szakszerűen, megtervezetten készül, nem csak fogd oda Józsi, hozom a fogyó elektródát.
Amúgy hegeszteni is lehet akár olyan eljárással is, amitől nem hevül fel. Lézerrel. Ritka és drága, ez igaz. Hegesztettem már olyannal egy műszaki bemutató eseményen, hegesztés után fél perccel fogdoshato volt a két apró 0.5-os lemez. A horgany is épp csak eltűnt a varrat mellett, a matrica pedig hibátlanul megmaradt (tehát a gumi és a szimmeringek is túl fogják élni).
De CO-val is lehet, ha nem körbe varrni akarják egyből, hanem apró csípések, hűtés, csípések, hűtés követi egymást. 0.8-as vagy vékonyabb dróttal, kis előtolással.
Külső menet metszés is jó lehet, a fent képpel illusztrált eszközzel helyben elkészíthető a menet. Arra is kell ragasztó majd, hogy ne hagyd el, de úgy majdnem gyári lesz újra. A hüvely se nehéz onnan már. Hatszög vasból ki lehet esztergalni.
Illetve ha a ragasztó idegen, nálunk a cégben az önzáró anya az oldalról lapított anya. Nem TV-ket csinál a cég, hanem nyerges vontatmányokat. Csináltatsz 3-4 ilyen hüvelyt, minden lánc kerék csere alkalmára egy új, és happy end.[ Szerkesztve ]
-
runner 125
nagyúr
válasz Teasüti #134273 üzenetére
3-4 mm maximum a menetfúrónak kell. Nekem csak sima hobbysta menetfúró/metsző készletem van, de a metszőnél a 3. - végső, kész - metsző már teli menetet metsz az elejétől.
Ahogy az előző postban is írtam. Nyilván egy esztergályos nem csak gépen dolgozik és logikus, h nem gépbe fogatja be... Kell legyen kézi szerszáma is, olyasmi amit fent linkeltem, de más "helytakarékos" menetmetsző megoldás is létezik: [link] , [link]
Ha pedig marad 1-2 mm a tövénél, azt alátéttel ki kell hézagolni.bigdady
Keress fel mondom néhány gépműhelyt, biztosan megoldható eltávolítás nélkül is.
[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen