-
Fototrend
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
-
PHenis
senior tag
válasz Wiz Khalifa #46895 üzenetére
Pollenszűrőt rendszeresen cseréled?
-
Sgt. Chris
aktív tag
Üdv Urak!
Azt eddig is tudtam, hogy nem vagyok egy gépészmérnök, de segítsetek már légyszi. Vettem a sima Bosoko lapátot, de nem megy fel a Grand Scenicre. Kicseréltem multisra, de amilyen antitálentum vagyok ezzel se jutok zöldágra...
Rossz a minősége, de a mélygarázsban kevés a fény... Ez lenne a tartó pöcök.
[link] . itt pedig a multi adapterek, sztem a F219-es kell az enyémhez...de istenért nem tudom összehozni a kart, a lapátot és az adaptert.
ASUS ROG Strix B350-F, AMD Ryzen 5 1600, 2*8GB DDR4 Corsair Vengeance LPX, ASUS RX470 4GB STRIX, Samsung EVO 970 250GB+Adata SP920 128GB SSD, 1TB+2TB WD HDD, FSP Hyper 600W
-
diablo1984
veterán
válasz Sgt. Chris #46912 üzenetére
F219?
-
Sgt. Chris
aktív tag
válasz diablo1984 #46913 üzenetére
Az adapterek közül az egyiket jelzi így a manual...
ASUS ROG Strix B350-F, AMD Ryzen 5 1600, 2*8GB DDR4 Corsair Vengeance LPX, ASUS RX470 4GB STRIX, Samsung EVO 970 250GB+Adata SP920 128GB SSD, 1TB+2TB WD HDD, FSP Hyper 600W
-
diablo1984
veterán
válasz Sgt. Chris #46914 üzenetére
Igen, az nem jó rá?
-
Sgt. Chris
aktív tag
válasz diablo1984 #46915 üzenetére
Nem tudom rászerelni a lapátra az adaptert...így nem látom át, hogyan kellene kinéznie, hogyan álljon, amikor rá akarom szerelni az ablaktörlő karra... De mondom, tuti én vagyok analfabéta, eltörni viszont nem akarom.
ASUS ROG Strix B350-F, AMD Ryzen 5 1600, 2*8GB DDR4 Corsair Vengeance LPX, ASUS RX470 4GB STRIX, Samsung EVO 970 250GB+Adata SP920 128GB SSD, 1TB+2TB WD HDD, FSP Hyper 600W
-
rob210
Topikgazda
válasz Sgt. Chris #46912 üzenetére
vagy a 212 vagy a 213 as kell neked.
A képről nem tudom megmondani sajna.Pokrócot pedig tessék szÍves a szélvédőre terÍteni, 2,3 rétbe hajtv, mert ha visszacsap az ablaktörlő kar mehetsz üveget cseréltetni.
[ Szerkesztve ]
Renault power
-
rob210
Topikgazda
-
Wiz Khalifa
addikt
válasz rob210 #46906 üzenetére
Nincs klímám és ebből kifolyólag pollenszűrőm sincs gondolom én akkor.
Amúgy ha már itt tartunk, a fűtéskapcsolós modult kajak csak a műszerfal komplett lebontásával szabadíthatom ki? Ugyanis nekem az állító szar hogy hova fűtsön így csak a szélvédő van jelenleg a fűtés. Meg akarnám nézni hogy megcsinálható-e házilag mert olyan mint ha csak el lenne állítódva a gombhoz képest a részek.
MÁS:
Hűtőfolyadékomnak a leeresztőcsavarja hol lelhető? Le szeretném már cserélni fagyállósra mert kezdenek a szarosabb idők bejönni.(#46920) tiop:
Nekem lefújná de mire már a nagyja lent van addigra hazaérek melóból. (10 percre melózok kocsival.)[ Szerkesztve ]
Smoke some weed nigga!
-
diablo1984
veterán
válasz Wiz Khalifa #46921 üzenetére
Renóèknál nem kell klíma a pollenszűrőhöz, ott van a klíma nèlküli autókban is!
A vizet a hűtő alsó csövènek megbontásával tudod leengedni!
-
tiop
tag
válasz Wiz Khalifa #46921 üzenetére
Nekem is lefújja a vastagját,de halvány vékony réteg az marad és csak a vezető oldalon,amit nem értek hogy miért van.
-
Milo629
aktív tag
Megane 2-ben, hogy lehet állítani a ködlámpákat? Gondolom erre nincs gomb, hanem valami csavar(oka)t kell tekergetni.
-
Wiz Khalifa
addikt
válasz diablo1984 #46922 üzenetére
Aha. Akkor a kérdésem hogymerre lelem a pollenszűrőt?
Smoke some weed nigga!
-
tiop
tag
válasz Wiz Khalifa #46925 üzenetére
Az anyós ülés elött motortérből lehet hozzáférni,legalább is nálam.
[link] -
Cane
őstag
Megnéztem a kormány borítását, alul 2 torx csavar rögzíti, mint márkán belül a többi vasnál. Era és Valeo index/ablaktörlő kapcsoló között melyik az ajánlottabb?
▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□
-
nbl2
senior tag
-
orosziem81
tag
válasz Wiz Khalifa #46921 üzenetére
Kedves Syd2012!
Ezalatt a 10 perc autózás alatt melyet a munkahelyedig mész, rendesen felmelegszik a motor?
Több forrásból is olvastam elrettentő infókat, hogy erre kimondottan oda kell figyelni, mert ha nem adunk elég időt a robbanómotor és belsőségeinek felmelegedésére, akkor rövid úton haza lehet vágni az egészet.Én pont emiatt járok kerülőbe dolgozni, mert a táv igen csekély nálam is, de a kerülővel legalább üzemi hőmérsékletre melegszik.
Üdv!
-
Sgt. Chris
aktív tag
válasz rob210 #46917 üzenetére
Szia!
Hát hétvégén végigpróbálom a javasoltakat...de komolyan kiborít, hogy ennyire nem akar összejönni...
A pokrócos tanácsot köszönöm!!!
ASUS ROG Strix B350-F, AMD Ryzen 5 1600, 2*8GB DDR4 Corsair Vengeance LPX, ASUS RX470 4GB STRIX, Samsung EVO 970 250GB+Adata SP920 128GB SSD, 1TB+2TB WD HDD, FSP Hyper 600W
-
Balinkó29
csendes tag
Sziasztok! Olvastam itt korábban hogy másnak is fogazta le a difit a féltengely.
Nekem egy scenic 1,5dci (2007)vel történt most meg ez és az lenne a kérdésem hogy ez hogy fordulhat elő
mert azt mondják a szervizben hogy nem volt a váltóban elég olaj sem csak a kocsi alatt nem láttam soha olajfolyást. Egyébként rendszeresen szervizeltettem eddig is. Valakinek ötlet? -
Wiz Khalifa
addikt
No. Nincs pollenszűrűm. Akkor nekem valami egyedi kocsim lehet.
(#46930) orosziem81:
Mindig vagy 10 percig hagyom a motort járni mielőtt elindulok vele, de a vicc az hogy ezalatt az idő alatt annyira se melegszik be a motor hogy langyos levegőt fújjon nekem a szellőzőnyíláson át. De mire már majdnem megérkezek a melóhelyre (1-2 lámpa marad max, olyan 500-1000m) akkora már kellemes levegőt fúj be így addigra már bemelegszik biztosan.Smoke some weed nigga!
-
üszök
őstag
válasz Wiz Khalifa #46933 üzenetére
Ha középen van a motortérben a fűtés dobozod,nem úgy mint a képen akkor tuti nincs pollen szűrő. Takarítsd le az üvegeket belülről Clin ablak tisztítóval rendesen. És azzal, nem akármilyen gagyi jó lesz címszóval bármivel. Csináld úgy,hogy ha fűtesz és meleg van a kocsiban mikor oda érsz hagyd nyitva az ajtót pár másodpercre hagy szellőzzön ki a meleg,ez is csökkenti a párásodást.
A hűtő folyadék csere után meg légteleníteni kell,ez fog menni? Méresd meg egy kúton mennyi ami benne van.
"Semmi szükségem rá,és pénzem sincs"
-
Wiz Khalifa
addikt
Mindig van benne levegő sajna ugyanis olyan 2 hetente töltenem kell bele mert valahol elfolyik. De olyan pici mennyiségbe hogy nem látom csak úgy hogy hol...
Szerintem a hűtő radi lesz az mert igen gatya az állapota. Meglátni a lamellákon hogy a 15 év szarság amiket kapott nem tett neki jót.
Smoke some weed nigga!
-
Voice24
őstag
Hali!
Használt autókat nézegetek, és egyik lehetséges típusként felmerült a Renault Scenic is. Arról érdeklődnék, hogy a 8-10 év körüli benzines példányok (nem a Grand, hanem a normál) mennyire ajánlott darabok, megbízhatók-e, vannak-e tipikus gyermekbetegségeik. A keretem max. 1,6 millió lenne, ez a vége a lehetőségeimnek.
(A milyen autót vegyek topikból irányítottak ide)Köszönöm előre is.
-
rob210
Topikgazda
válasz Voice24 #46936 üzenetére
1.6 ért nagyon szép állapotút is lehet már kapni.
Gyerekbetegsége nemigazán van tÍpushibája az akad.
Trafók okoskerék, de ez már gyakorlatilag mindegyikben van.
(nem csak renaultokban)A szokásos autóvásárlás előtti dolgokat kell megnézni.
A tarfó legyen beru, vagy denso akkor kimegy a világból.
(a többi márka idővel cserés)
Az okoskerék drága de azzal ha jól bántak a kocsival 200ezerig nincs baj.Renault power
-
gabx76
senior tag
válasz Voice24 #46936 üzenetére
Szia!
Melyik benzinesre gondoltál? 1.4, 1.6, 2.0 esetleg 2.0T?
A benzines példányokkal nem nagyon szokott gond lenni, ha már Beru trafó van benne de 1.6-tól már van okoskerék, amivel többeknek akadt problémája. (nekem mondjuk pont nem, pedig a Scenic előtt 1.6 megane-om volt 6 évig)
3 hónapja hajtjuk a Grand Scenic-et, ami a sima Scenic-tól gyakorlatilag csak méretben különbözik, eddig különösebb panasz nélkül. -
FerNandor
őstag
üdv,
én hétfőn látogatok meg egy új szerelőt. kíváncsi leszek."A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."
-
golyós
őstag
Sziasztok!
Az első Scenicem van ( 2000. Évj) megtörték a hátsó ajtóm.Tudok szerezni egy ajtót de a ráncfelvarrás elöttiből, '99-es évjárat.Tdomásom szerint ugyan az mindkettő?
Honor 20 Pro & Samsung GalaxyS23 Ultra & Note 10 lite & Iphone 13PM
-
Voice24
őstag
válasz gabx76 #46938 üzenetére
Szerintem középútként az 1.6-os lenne jó nekem.
Mi a jófene amúgy az az okoskerék? (jó, kicsit utánanéztem a dolognak, valami vezérlő, ami főleg indításnál fontos). Azt egy szerelő ki tudja szúrni, ha ez a fránya kerék már közel jár a cseréhez? Mennyi kóstál ennek a cseréje?
Meg a kardinális kérdés: francia autó révén, az elektronika mennyire nyűgös ezekben? Vagy ez inkább már csak urban legend? (páromnak Twingója van, abban a különféle jeladók a cseréjük előtt okoztak kellemetlen perceket ) -
tresh
addikt
válasz Voice24 #46941 üzenetére
Okoskerék kedvezmény függvénye 50-60 rugó körül mozog.
A motor indításakor a vezérlésmódosító kerék zárva van. Amikor a fordulatszám eléri az 1.500-at, akkor a lenti képen is látható szolenoid szelep kinyit és megindul az olaj áramlása a kerék furataiban (piros színnel előre, a naranccsal színnel pedig visszafelé jelezve). A nyitás után a szívóoldali vezérműtengely 6 fokkal elfordul, amiatt megnő a fordulatszámhoz tartózó nyomaték, vagyis nő a teljesítmény. Amikor a fordulatszám 1.500 alá esik, a szelep bezár, megszűnik az olaj áramlása, a kerék visszaáll az alap pozíciójába és vele együtt a vezérműtengely is. Természetesen a kerék és a vezérműtengely között nincs zárás, azaz akkor is működik, ha a vezérlésmódosító kerék elromlik. Ilyenkor tapasztalható a nehézkes indítás.
Ez az elektronika gond meg nem jellemző max test hiba ,de az kb mindegyik autónál előfordul... általában a szerelők többsége nem ért hozzá és ebből generálódik a faszságok halmaza.. szívó benzinből bármelyiket veszed nem jársz rosszul vele, de ha nem számít 1-2 plusz liter én tuti a 2.0 verziót venném.
-
gabx76
senior tag
válasz Voice24 #46941 üzenetére
tresh már leírta a lényeget, annyit hozzátennék, hogy ebay-ről is be lehet szerezni 35e körül (gyári újat) és érdemes vezérléssel együtt cserélni. Még a Megane II-ben cseréltem anno, de csak biztos, ami biztos alapon, nem volt hibája az előzőnek sem.
Az 1.6 jó választás lehet, bár a Scenic kaszniját nem fogja versenyautósan vinni, ráadásul - amennyire tudom - csak 5 sebességes váltóval szerelték, ami így autópályán pl. már nem túl takarékos.
Nekem 2.0 Grand Scenic van és 6 sebességes váltóval. Nyilván többet eszik az 1.6-osnál, de jóval nagyobb kasznit is mozgat. Viszont így is sokkal rugalmasabb, ritkábban kell váltani és ha kell, azért megrántja a bódét.
Elektronikai problémám nem igazán volt. Még a Megane-nal jártam úgy, hogy 2-szer injektort kellett cserélni (valószínűleg trágya benzint kapott), egyszer meg a vákuumcső nyomásérzékelő szállt el (5k-s tétel, csak kellemetlen).
-
Cane
őstag
Na tegnap estefelé kicseréltem az index/ködlámpa/világításkapcsoló karomat egy Valeo-ra. Az index és ablaktörlő kapcsoló cseréjéhez ki kell csavarni a kormány burkolat alatti 2 db torx csavart. Ezután óvatosan leválasztható a burkolat alsó és felső fele. Ezután hozzáférhetővé válik az index és az ablaktörlő kapcsoló. Ha netán mégsem, akkor a kormány rögzítő kioldásával állítsunk a kormány magasságán vagy közelségén, míg nem lesz elég helyünk. Ekkor le kell húzni a motortér felőli "euro-scart szerű" csatlakozót az kapcsolóról, amelyeket alul-felül fülek tartják: a fülek alá egy kis lapos csavarhúzóval lehet benyúlni és alábillenteni hogy lazuljanak. Ha ez megvan, az régi kapcsolón oldalt alul fölül szintén vannak fülek, amelyeket megnyomva kijön a kapcsoló a helyéről.
Az új beszerelése fordított sorrendben történik: előbb bepattintjuk a kapcsolód a helyére, a két fülnek alul-felül be kell pattannia. Ezután a motortér felőli csatlakozót vissza kell pattintani a helyére. Ezzel kész is lenne, ellenőrizzük le a funkciókat, minden működik-e.
A kormányburkolat visszahelyezése: minden karnak, index, világítás, cd kezelő karjának a helyére kell mennie, tehát az alsó burkolatot helyezzük fel, nézzük meg hogy a hosszú rögzítőcsavarok pontosan a furatjáratba kerüljenek vissza! Ezután visszailleszthetjük a burkolat felső részét is. A jobb oldalt pattintottam vissza először, majd a bal oldalt (nekem legalábbis ez a sorrend jött be) ezután vissza lehet csavarni a csavarokat és kész.Az Espace IV-hez rendelt kapcsoló az alábbi típusokhoz is jó volt, ezért gondolom, a kicserélése ezeknél a felsorolt típusoknál nem 100%, de hasonlóan történhet:
RENAULT VEL SATIS
RENAULT LAGUNA II
RENAULT TRAFIC II
RENAULT ESPACE IV
és bizonyos OPEL VIVARO típusok.
Alkatrész rendelést csak pontos gépjárműadatokkal, a cserét pedig csak óvatosan végezzük!▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□
-
Zaji
őstag
Sziasztok,
3-as Lagunánál a következő üzenet fogad mostanában reggelenként vagy hosszabb állást követően:
Fahrzeug Prüfung ez sárgával folyamatosan, majd időnként pirossal: Batterieaufladung gestört.
A gyári akkumulátort a téli szezon előtt most cseréltem le (2008-as évjárat az autó).
(Aki nem németes annak az első üzenet: Jármű ellenőrzés a második pedig akkumulátor feltöltés zavar.)
Találkozott már valaki ilyen hibával? Tervben van a generátor felújítása is még a tél beállta előtt, de kérdés azzal megszűnik ez a hibaüzenet? -
PHenis
senior tag
Sziasztok,
Laguna 1 1994 2.0 benzin
Hány vezetékes lehet a lambda szondám?
Nekem 3 rémlik, de nem vagyok biztos benne...Meg úgy egyébként mire kell még figyelni, ha univerzálisat keresek? Hossz, menetemelkedés, stb, ilyesmik változhatnak?
[ Szerkesztve ]
-
motoflug
őstag
válasz Voice24 #46941 üzenetére
Szia!
Nekem az elozo szerias 2.0 Scenicem van. Nem vennek 1.6 benzint, ehhez a kasztnihoz szerintem jobban passzol a 2.0 es fogyasztasban nem sokkal tobb. Sprintmonitoron meg tudod nezni. Blogot irok rola, bar talan neked nem relevans a korabbi szeria, de megosztom majd itt is.
Az okoskerekre: ebayrol 35-ert? Az enyemben cserelni kell, a szerelo szerint csak hangon javit, de a borsos ara miatt egyelore nem cserelnem. Barki bevallalta mar onnan?
-
gabx76
senior tag
Igen, én beválaltam. (Litvániából jött)
Írtam róla akkor is.
Az viszont az 1.6-osba való volt, de van a 2.0-ba is.[ Szerkesztve ]
-
motoflug
őstag
válasz gabx76 #46948 üzenetére
Megtalaltam, amiket irtal rola. Mennyi km-t tettel bele az ebayes okoskerekkel? Nekem bemelegedes utan kezdi az idiota diesel hangot adni, hidegen nem csinalja.
Mas: ma reggel kisse osszezavart az auto: epp üdülni vagyunk, tobb 100 km-re otthonrol, es a kormanybol fura reszelo hang jott, mintha a muanyagnal valami beszorult volna, Korbeneztem, zseblampaval mindennel, de nem talaltam semmit, es a kormanyzas sem lett nehezebb. Gugliban szerelokereses, senki nem vette fel, szuper. Most volt kormanymu felujitva... Atmentunk Tapolcara, hatha ott van nyitva valami. Talaltam is egyet, megalltam, de addigra elmult. Az ottani szereo ranezett, azt mondta nem ad rossz hangot a szervo, nem tudni mi lehetett, azota nem csinalja. Lehet tenyleg vsak egy kis aprosag beszorult valahova, de mar harklis vagyok minden idegen zajra..
-
gabx76
senior tag
Új hozzászólás Aktív témák
- Mastroweld Evobasic mini-140i inverteres hegesztő eladó
- Deltaco Smart Home SH-LE27 RGB Színes WIFI okos izzó E27 9W Tuya Smart 3db
- NITEBIRD WB2 Smart WI-FI-s okos meleg fehér LED izzó E27 / 230V / 8W Tuya Smart 2db
- Új LED izzó 12V , MR16, 4x1W / Philips PL-C 2P kompakt fénycső 18W / Osram G24 10W
- Új, nem használt LUX Testboy TB Profi III LED+ fázisceruza - 1 hét próbagarival! -