-
Fototrend
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
just
aktív tag
válasz polonic #60446 üzenetére
Nincs egyenlőre gond az 1.6dci-vel sem. Azon kívül hogy 50-80ezer km-nél az olajdekninél folyik az olaj, mivel 3 féle anyagból van összerakva az alja. Mind máshogy reagál a hőre és deformálódik. Új dekni megoldja a problémát. Ennél nagyobb baja ne legyen.
Two things what i hate. People that can't count...
-
#32577792
törölt tag
Sziasztok
Őszre tervezem a vezérlést cserélni,
1.5dci Laguna 3 110Le
200k van benne, mit és milyen márkát érdemes venni? Ja és hol? -
#47205632
törölt tag
-
rob210
Topikgazda
Hölgyek Urak!
Most van az a pillanat, amikor csődöt mondtam.
Nem nevesítek, ha gondolja majd jelentkezik a tulaj, az anonimitás lehetőségét megadom neki.Na szóval a történet.
II es laguna hátsó hídszilent, valamint első lengőkarok és stabrudak, stabszilentek cseréje.
Elől minden rendben zajlott. Na de a hátulja, szinte minden csavar beletört, azokat pótoltam, megfúrtam kihajtottam. Nagy nehezen összeszereltem, öröm boldogság.Aztán jött a kanosszajárás. 2 nap jelzi a tulaj, hogy a hátuljánál valami nem oké.
Jobb hátulról feszülő pattanó hang jön, de nem mindig, csak amikor a kerék terheletlenné válik.
A hibát nekem úgy sikerült a leginkább előidézni, hogy feltolatok egy járdára, aztán alászedem a kormányt balra, hogy a jobb hátsó kerék ugorjon le előszőr. Ekkor minden esetben pattan egyet a hátulja.Hát mondom remek szétszedtem újra, kicseréltem egy másik hídszilentre az új szilentet, hátha azzal van valami.
De nem a hang még mindig megvan.
Ekkor megpróbáltam a lengéscsillapítóra fogni a hibát . , ki is vettem a felső csavart az alsó csavart, de itt jött a meglepi, nem lehet levenni a lengéscsillapítót alul, a szilentje kritikán aluli állapotban van, szét van málva repedve, de csak annyira, hogy azért még kopogni ne tudjon, annyit még tart.Egyszóval nem tudom kizárni, hogy esetleg az csinálja ezt a feszülő pattanó hangot.
De az sem zárható ki, hogy a híd. Magyarán rengeteg munkaórát beleöltem és mégis megszületett az első autó ami nem gyógyult meg nálam, 100% osan. Csalódott és elkeseredett vagyok.
Nem szégyenlem bevallani, rossz érzés így visszaadni az autót és azt mondani, máshoz kell vinni. Én tanácstalan vagyok.Renault power
-
#47205632
törölt tag
válasz rob210 #60454 üzenetére
Nem kell ennyire maximalistának lenni. Ha nem megoldható a probléma akkor ajánlani kell egy általad ismert másik jó szakembert (mivel hiány van belőlük jól jön az ajánlás, kincset ér) aki meg tudja csinálni. A leghelyesebb döntés. Minden más f#szság. Igyál meg egy sört.
-
M@rdel
őstag
6 bordás szíjtárcsán, az 5 bordás szíjnál melyik oldalon kell kihagyni egyet?
Blokk felé vagy a kerék felé marad ki egy? -
Shamat
aktív tag
válasz rob210 #60454 üzenetére
Én pár hete cseréltettem a hátsó hídszilentet illetve egyúttal a rugókat is. Ugyanilyen pattanó hang jött hátulról, mint amiről írtál, járdáról lejövetelkor is csinálta folyton. Viszont nekem szerencsém volt, mert teljesen megszűnt a probléma.
Mondjuk ezzel az infóval Te most nem lettél beljebb...DEAD LIKE ME
-
rob210
Topikgazda
válasz M@rdel #60459 üzenetére
Ha keresztbe fut, tehát az egyik tárcsán elég, ha nem ugyan ott van, akkor tud nyikorogni.
Az összes egyhelyen legyen ez a legfontosabb!
Lényegében mindegy hol van azért találták ki, mert némelyik szabadonfutós generátornál a szíj ráégett a tárcsára. Ezért csökkentették a bordaszámot egyel, hogy a belső fele ne érjen hozzá és ne generáljon plussz hőképződést, ami a szíj korai halálához és esetleg egy vezérlés hibához vezet.[ Szerkesztve ]
Renault power
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
Szia!
A gép alapjárat felett, kb 950-1020-ig morog, mint az állat. Ha jól tudom, 920 a gyári, ott semmi nincs.
Ez is csak akkor érzékelhető, ha szép lassan adagolom a gáz és szinte megkeresem a legmorgósabb "részt". Viszont, ugye elindulásnál ez mindig hallható, amíg el nem hagyja ezt a tartományt.Ezért is tűnt fel, hogy ez mi a lófasz, ez a hang... És egy kicsit be is remegteti ilyenkor a kasznit. Nyilván menet közben is csinálja valahol, mert kb minden zörög belül.
Elsőre arra gondoltm, hogy valamelyik bak, de hát ott az össze cserélve lett, persze nincs kizárva, hogy nagy selejt valamlyik és eddig bírta, mert a zselést sem érzem olyan simának már mint eddig.
Laguna 3 fórumban szinte teljesen hasonló problémáról írt egy srác, szinte ugyanezt. Neki mint kiderült a generátor szabadonfutó beállt. Megnéztem nálam, lekaptam róla védőkupakot, de bizony nálam az forog, mondjuk ettől még nincs kizárva, hogy valóban ott lehet valami. Menet tulajdonságokra semmi nincs, továbbra is vadállat módjára megy...tehát itt nincs változás. csak ez a hülye morgó hang.Mindjárt viszem szerelőhöz, van valami tipped, és hogy miket kellene ellenőrizni , illetve te miket néznél meg?
Sajnos találomra választottam ki egyet, szóval nem tudom, hogy megbízható-e, az biztos, hogy az autót nem hagyom ott sehol...[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
Én első körben lekapnám a hosszbordást és úgy indítanám be.
De így csak nagyon rövid ideig szabad járatni, mivel így a vízpumpa se megy.
Ha ez megvolt és nincs hang, egyértelműen a hosszbordás valamelyik eleme lesz a ludas.
Akár a vízpumpa is lehet.
Nemrég cseréltem egy M9R740 esen pont ezért vízpumpát, pedig csak 30ezer volt benne.Renault power
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz rob210 #60464 üzenetére
Végül eljöttem, azt mondja hagyjam ott. Lfszt.
Németbe mostanában nem tudok kijárni, mert volt egy be nem tervezett műtétem, de nyilván ott nézetném meg, de ez mostanában biztos nem lesz. Itt a városba is csak max 50 km-t vezetek, azt is muszájból. Lehet azért gágyult be az autó, nem tudja mi van, hogy szar utakon kell mennie keveset.Köszi a tippet, a jövő héten viszem máshoz. Addig meg még érdeklődőm. Viszont azt is észrevettem, hogy ha klíma venti bekapcsol, akkor ez a morgás szinte alig, vagy talán nincs is. Olyan, mintha a klíma ventije kiegyenlítené ezt az egészet. (bár ez sem mindig jellemző)
-
laslie92
senior tag
Sikerült végre egy normális renault szerelőt találnom. Csak Renaultal foglalkozik. A hiba egy cső volt amin egy szemmel nem nagyon látható repedés volt. Nem kell porlasztó nem kell szivattyú. Fél óra alatt megtalálta a hibát és mivel volt ilyen csöve összesen 2000ft ért megjavította. Viszlát injection fault
[ Szerkesztve ]
Galaxy A33 5G , Asus Tuf Gaming FX505DU, Volkswagen Passat B6 3C
-
Robi81
tag
Sziasztok
Megrendeltem a megane 2 höz a váltóolajat ha megkapom akkor hétvégén lecserélem.
Mekkora cső megy a feltöltőbe?És milyen hosszú?mert azt még vennem kell és hétvégéig nem leszek akna közelébe.2.Plasti dippel festett már valaki kilóméter óra borítást?mennyi spray kell arra?azt is szeretném megcsinálni csak nem tudom egy elég e rá.
[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
-
eTrade
tag
válasz M@rdel #60456 üzenetére
Nem mindegy hogy milyen motor és milyen felszereltség: Gates pdf dokksi
-
Sanyi19
őstag
Sziasztok! Egy olyan kérdésem lenne, hogy Megane 2-nél a vezérműtengely jeladó az az FHP jeladó? Vagy van külön főtengely jeladó is? Ugyanaz a kettő?
“Az élet nagy titka az, hogy nincs nagy titok. Bármi legyen is a célod, elérheted, ha hajlandó vagy érte tenni.” (Oprah Winfrey)
-
rob210
Topikgazda
Renault power
-
#47205632
törölt tag
válasz rob210 #60478 üzenetére
Megkérik az árát a ritkaságnak. Kb. duplájába kerül a hagyományosnak.
Viszont érdekes, hogy ezt meg tudták oldani 2 liter szívóban 180 lóra egész tűrhető fordulatszámon, a nagy japán fanok meg mindig verik a nyálukat a 8000-ren ordító rizsrakétákra. Erre itt van a gagyi francia egy ezres fordulattal alacsonyabban, ugyanakkora teljesítmény/liter mutatóval. És fogadni merek semmi extra humbuk szelepkiemelés se kellett hozzá. -
-
Steven
addikt
válasz #47205632 #60479 üzenetére
Néztem hogy nekem ua ez a kétezres blokk van "F4R" csak nekem azt hiszem 770 az RS clio meg 738 végű.
Találtam egy Uk. fórumot ahol a srác össze írta hogy mit kell kicserélni ahhoz hogy 135 helyett ~180 le legyenhát 800 ezer ft és a fele alkatrész használt...
nem éri meg akkor már jobban megérni le cserélni az autót egy f4rT re és kevesebbet fogyaszt és nyomatékosabb
Amúgy a sima szívó f4r ből van fent neten egy 280 LE -s re felhúzott clio van youtubon vidi róla ... kemény
én örülnék még egy plusz 50 LE nek nagyon főleg előzéseknél jönne jól...
Racing bazáron meg van 200k ért komplett motor f4rT bár nemtom mibe kerül átrakatni...
[ Szerkesztve ]
Valami okosat kéne ide írni ááá : OKOS :D just smile
-
#27216896
törölt tag
Sziasztok! Van egy Megane II 2004-es, 1.6 benzinesem. Klímaszivattyú csere volt, bontott jó állapotúra (43ezer), szerelő kicserélte. Fémes hangja van, azt mondta fel kellene már töltetnem gázzal és működtetni, és akkor "összekopik"...
Csere után feltöltettem, de nitrogénnel. Így indít, de természetesen nitrogénnel nem hűt...viszont még mindig csikorog...a klímás srác azt javasolta így a drága gázzal még várjak, mert szerinte nincs jól hézagolva, vagy valami rugót kéne csak megmozgatni. Ezt mind úgy mondta mintha én értenék hozzá! Lövésem nincs mit jelentenek ezek, aki meg kicserélte azt mondja mivel nem felújított és nem is új volt az én felelősségem. Direkt ebből a híres-neves Renault bontóból rendeltem, gyakorlatilag új szerű állapotban volt.
Szerintetek mit tudnék tenni? K*rva meleg van, de sajnálnám a gázt, mert ha tényleg nem jó...[ Szerkesztve ]
-
LamerGyuri
senior tag
válasz #27216896 #60484 üzenetére
Az autó klímarendszerében nem csak gáz, olaj is van. Már persze, ha rendes töltést csinálnak rajta (tömítettségvizsgálat, felolajzás, gázzal feltöltés).
Nem kéne nagyon így szárazon járatni..."Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen."
-
rob210
Topikgazda
válasz #27216896 #60484 üzenetére
Nem tudok elég meglepődött arcot vágni.
Azonnal cserélj szerelőt.
Eleve ha bontott kompresszor került be azt előbb ki kell takarítani, átmosni.
Utána minden csatlakozónál bekenni pag-al a tömítéseket. Ahol bontva volt. (jelen esetben a két kompresszor csatlakozásnál.
A másik fele pedig az, hogy a gáz mellé olaj is jár.Amit nem értek miért nitrogén gázzal lett feltöltve? Ebbe r134a kell. (uv adalékot szoktak tenni a rendes töltetbe akkor látszik ha ereszt.)
A másik a mit nem értek, amikor elkezdett nyikorogni akkor sem tűnt fel, hogy olaj is kéne bele?
Ne járasd, mert szétkopik a kompresszor. (ha még nem kopott szét, nem össze, szét!!!)[ Szerkesztve ]
Renault power
-
nünüke1975
aktív tag
Sziasztok
Reggel amikor ugye nem használom a klímát csak a ventilátort akkor valami fütyülő hang jön a szellőzőrostélyból,alacsony illetve közepes fordulaton.Mi lehet ennek az oka?
Megane 3 2010 1.5 dci -
Steven
addikt
válasz rob210 #60483 üzenetére
jah szerintem kb 5 Le -t számít az át programozás gondolom több benzint írnak hozzá... és ez 150k
200k a turbos motor vicces... amúgy kíváncsi lennék mennyi az átírás hogy nagyobb motor kerül bele
tuti az a horror összeg
off:
Most jöttem a szentmihályin F1 reanultosok gondolom mentek tesztelni mert egymás után ment 2db zsir új sárga RS olasz rendszámmal ... EZ alapján stimmel is
[ Szerkesztve ]
Valami okosat kéne ide írni ááá : OKOS :D just smile
-
pgpirate
újonc
Sziasztok!
Segítséget és szakértelmet szeretnék kérni. Megane III 2015 menet közben, főleg váltások után elveszi a teljesítményt "ESC OFF" üzenettel a kijelzőn, majd pár másodperc múlva "ESC ON" kijelzéssel újra működik, mintha semmi nem történt volna. Néha kiírja, hogy "Push clutch + Start", ezt főleg akkor, ha menet közben a motort is leállítja (mert hogy ilyet is csinál). Egyenes úton is csinálja. Kicseréltettem az akksit, a töltőkör is rendben van és új motorvezérlő szoftvert is kapott. Hibakód nem maradt emiatt a jelenség miatt az autóban.
Valakinek hasonló hibája esetleg volt már, amire találtak megoldást is?
Köszönöm szépen
-
nünüke1975
aktív tag
Sziasztok
Tudom hogy az én autóm gyári gumi mérete 195/65 R15,viszont olyan kérdésem lenne hogy rá tehetek 185/60 R15 méretű téligumit amit az előző autómon használtam?Mert ha nem muszály akkor nem veszek gyári méretű téligumit.
-
Josi
aktív tag
válasz nünüke1975 #60493 üzenetére
Az átmérőkülönbség 5% (32mm)
Nem váltóméret, szóval nem javasolt.
185/70 R15 lenne a váltóméreted.''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon
-
molnarpeter
nagyúr
válasz nünüke1975 #60493 üzenetére
Add vagy cseréld el aprón. Másfél centis ültetést jelent, 3 cm körüli átmérő különbség, semmiképp nem ajánlott.
-
#47205632
törölt tag
válasz Steven #60482 üzenetére
Én azt nem értettem sose, hogy pl. Megane szedán, ferdehátú stb. megkapta a 2 literes 150 lovas motort, a kombi már csak az 1.8 136 lovasat kapta meg. Mikor pont azokba is kéne az erősebb motor. De ez máshol is így van, a Caddyben pl. az 1.2 104 lovas TSI van, mikor volt már réges rég 1.4 120 lovas is. És akkor egy nagy dobozos autóról beszélünk, miért a kisebb motorral kell nyomorékolni... Dízelben vannak nagyobbak, de az meg nem fair. Kangoo is 65 lovas 1.5 DCi, nevetséges felhozatal. Ez az előkamrás szívódízel korszakban menő volt, nem ma. Mondjuk egy 7 psi-s turbótól nem is várható el több.