-
Fototrend
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
senior tag
Sziasztok!
Van egy Renault Scenic 2-es autóm.
Eddig nyáron nem volt vele probléma, de egy hete amikor beindítom a klímát (manuális klíma), akkor kiírja a batteryladung felher hibaüzenetet. Azaz akksi töltés hiba lép fel, ha jól értem.
Amikor kinyomom a klímát, rögtön megszűnik a sípoló jelzés és a hibaüzenet.
Mi a fene történhetett a kocsival. Az akksit pár hónapja vettem bele. (Feltételezhetően jó állapotban van.)
Valaki tapasztalt már vagy hallott ilyenről?Köszi a segítséget előre is,
Ndrew -
rob210
Topikgazda
válasz NdrewSunix #60803 üzenetére
Azt nem tudom, hogy benzn vagy diesel, bár ennél a hibánál végülis mindegy.
Ami téged szivat az ez:
A két fém rész közötti gumiágy, kezd szétmenni.
Amikor megterheled a klímával a hajtást, akkor el el forog a két fém rész egymáson ilyenkor nincs töltésed.Renault power
-
senior tag
-
#47205632
törölt tag
válasz NdrewSunix #60805 üzenetére
Főtengely szíjtárcsa.
-
rob210
Topikgazda
válasz NdrewSunix #60805 üzenetére
12e től 43e ig terjed az ára.
De azért mielőtt megveszed nézd meg az állapotát.
Jobb kerék levesz, látod a tárcsát, megjelölöd egy filcel, krétával beindítod a kocsit klíma ráad, ha leállításkor a jel nincs ugyan ott, akkor ez a baj.Renault power
-
rob210
Topikgazda
-
Xantomas
őstag
válasz #47205632 #60808 üzenetére
Eléggé kókler, hisz ki van centrirozva, rezgésmentesit, és pont azért is “gyenge” a két rész illesztése, hogy amikor beáll pl a feszítő görgő csapágya, vagy bármi más, akkor el tudjon forogni, ne verjen össze mindent.
Ha nem azért válik el, mert az anyaga elöregedett, akkor nagyobb lesz a károd, mint egy új tárcsa.[ Szerkesztve ]
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
gooool
őstag
Rob, kérlek a képem a kezdő hsz-ben cseréld le, ha lesz időd.
Renault Clio RS II 2003[ Szerkesztve ]
Üdv, Balázs
-
drinker
tag
Sziasztok, gyarapodott a család, és tervbe vettem egy autó cserét. Scenic 3-at néztem ki (a 3 teljes értékű hátsó ülés miatt.)
A használt autóknál a szokásos átnézés mellett mi az amire mindenképpen oda kell figyelnem, ki kell próbálnom a próba út során.
1.5 dci, digit klíma, Navi, 2010-11 körüli évjárat amit nézegettem. (ja és ezek Franciából behozottak)
Köszönöm. -
forceberg
veterán
válasz drinker #60814 üzenetére
Teljes hozzáértés nélkül(de még akár hozzáértéssel is) ez akár uborka is lehet, mint bármely más korabeli autó.
A szokásos modern dízel minden java benne van, egy nagy bódéban, azaz előfordulhat, ha olyan volt a tulaj, hogy gyakran volt nyélen terhelve a motor.
Nem itthoni full lekövethető esetén esetén a 2x-es km szorzó is bejátszik.
+ a szerelők 90%-a a mai napig nem ért ezekhez...http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
rob210
Topikgazda
válasz drinker #60814 üzenetére
A legfontosabb a klíma, azt alaposan teszteld le.
A rugókat alaposan nézd át, mert az betegsége az össze renaultnak, hogy elpattan a rugóból egy két dirib darab.
A többi meg a szokásos amit minden kocsinál át kell nézni.
Turbó ne huhogjon.
Ne legyen nagyon olajos sehol.Renault power
-
gergo5991
őstag
bosch féktárcsák és brombo fékbetétek mennyire jó kombó? 12e a fékbetét, 21 a tárcsa darabja, álltiólag mert csapágyas + abs senzoros vagy mi,, én is meglepodtem az árán, de a szerelő mondta, hogy másat nem tud rendelni, ha meg a régi tárcsával és az uj fékbetéttel elmegyek, akkor ha uj tárcsát veszek tegyük fel egy hónap mulva uj betét is kellessz mert a betét hozzákopik a régi rossz tárcsához, és hogy amiatt nem fog passzolni az újjal.
-
gergo5991
őstag
válasz gergo5991 #60818 üzenetére
jaj a szerelő azt mondta, hogy a jobb hátsó fékbetét meg a tárcsa is jobban meg van kopva, ezen csodálkozott is, mert elvégre ha fékezel egyszerre megy mind2 fék. Nem tudom van-e ennek köze ahhoz amit emlitettem, hogyha bekapcsolom a klimát jobb hátsó keréknél mintha valami megfogná befékezné a jobb hátsó kereket, vagy lehet csak én érzem igy, de érdekes.
Megane 3, 1.6 benzin
-
Xantomas
őstag
válasz gergo5991 #60818 üzenetére
Keress másik szerelőt. Komolyan. Ha azt mondja, hogy másmilyent nem tud rendelni, akkor menekülj.
2018-ban egy szerelő ne mondjon olyat, hogy nem tud másikat rendelni. Jobb esetben inkább nem akar, mert nincs kedvezménye máshová, rosszabb esetben nem ért hozzá.
A fék nem játék.
Nem érti, hogy miért nem kopik egyformán. Az ciki, nagyon ciki. Pl, mert tapad valamelyik féknyereg stift, és nem mozog, nincs jól beállítva a kézifék, vagy szorul a nyereg azon része, ezáltal egy picit mindig fog a fék, rossz az ABS kocka.Ha jól sejtem hátsó fékről van szó.
Hát... Pedig az ennyi. Lehet okosan is, hogy a tárcsát cseréled, a csapágyat pedig átrakni a régiről, de sokkal több munka, ami nem éri meg.
Tárcsát mindig betéttel együtt cserélünk. Ha nem egyszerre kopik, ott lehet bármi, előtte egy alapos fék takarítás, és folyadékcsere. Ha van rajta elég hús, nincs megégve a tárcsa, és nem döglöttek a kerékcsapágyaid, akkor fel lehet szabályozni, és új betéttel elmegy.
Ha jelen állapotában feldob neked egy szett új tárcsát, és új betétet, akkor az valószínűleg ugyanúgy félre fog kopni.[ Szerkesztve ]
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
M2-be milyen ülés típusok vannak?
Gondolok itt most csak a 3 ajtós első üléseire, amiket a CC-be is be tudok tenni.Van különbség felszereltségenként az ülések közt? Anno egyszer egy pár percre ültem a Hungaroringen Renault napokon egy M2 RS Recaro üléseiben, az nagyon másnak tűnt, nagyon bejött a támasztása.
A párom nagyon fájlalja a hátát huzamosabb ülés után az anyós ülésben, ezzel szeretnék valamit kezdeni. Messze nincs annyira kiülve mint a vezetőoldali.Nagyon ördögtől való, típusidegen dolog a Clio 3 RS üléseit beletenni?
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Robi81
tag
sziasztok
Valaki nem tudna adni egy linket hol találok memóriavesztős fóliát?
Már visszaolvastam egy csomó oldalt de nem találok linket. -
gergo5991
őstag
sziasztok, tudnátok segiteni kérlek? a szerelo hivott hogy a 30e-res féktárcsát rendelte csapággyal. brembo-t mert hogy a bosch csapágy nélküli volt. Megnéztem neten, brembobol a legdrágább is csak 20e-ért van, plusz mi az hogy a boltból felhivják hogy mikor csomagolták be a boscht, az csapágy nélküli, hogy ugyis kell-e. A kocsin ha rajta lesz azt meg tudom állapitani milyen márka? nem akarom hogy lehuzzon / átbasszon, irjatok please, aztán megmondom neki hagyja a picsába mind2ot és hazahozom a kocsit vagy nem tudom hogy lesz
-
Xantomas
őstag
válasz gergo5991 #60822 üzenetére
Nagyon nem mindegy
Át lehet tenni a csapágyat, de ahhoz kell egy hidraulikus prés, és fejek hozzá, hogy ki tudja préselni a régi csapágyat. Legalább 2 órát el kell vele szenvedni, mire kipréseli, megtisztítja, odapróbálja, bepréseli az újba tárcsánként, és ha esetleg a csapágy is rossz, vagy a végét járja, akkor dupla munka. Nagyobb az óradíj mint az alkatrész ár difi.
Normális esetben a csapágy ugyan annyit bír mint a tárcsa, szóval jó ez a konstrukció ahogy van, hiába szídják, könnyebb a szerelése.(#60825) gergo5991
A szerelő dönti el, hogy beépíti-e az alkatrészköltségbe a saját hasznát, vagy átengedi-e neked a Bárdi/Unix, stb kedvezményt amit kap. Ha annyiért hozza, akkor annyiért hozza, ebben semmi átverés nincs. A tárcsa külső élére van mindig gravírozva minden adat a tárcsáról.A Brembot kerüld, már topicon belül is hányás van a silány minőségtől, én is cserélni fogom a hátsókat, nem tudok a visítással mit kezdeni, így a legdrágább alkatrész volt amire eddig rávettek.
Zimmerman az általánosan ajánlott, ha nem akarsz zsebbe nyúlni ATE-ért.[ Szerkesztve ]
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
rob210
Topikgazda
válasz gergo5991 #60825 üzenetére
Hátul csapággyal együtt cseréld/cseréltesd a tárcsát, abrembot én személy szerint nem szeretem.
Zimmermann Ate Trw
Ezek 22-27e körül mozognak csapággyal, abs gyűrűvel.
A bolt ilyennel nem hív fel senkit ez rossz duma, simán beteszik a dobozba és küldik, de rá is vernék a kezükre, ha kibontogatnák a tárcsa dobozát.Nekem furi amiket írsz erről a szerelőről.
De olcsón pl. Megoldható LPR tárcsával ez egy vállalható belépő szintű tárcsa ami ha nem rallyzni veszed, kifejezetten ár érték bajnok. Szerezd be te a tárcsát, szerintem úgy jársz a legjobban.Renault power
-
gergo5991
őstag
-
-
rob210
Topikgazda
válasz gergo5991 #60830 üzenetére
Dönsd el te, hogy le akar-e húzni a szerelő!
Hátsó komplett féktárcsa.Renault power
-
gooool
őstag
Mai program is megvolt, Stewie kapott új kormánybőrt.
Éreztem én, hogy vastag a karima, de kiderült a bontásnál, hogy tényleg, mert korábban már a gyárira rábőrözött valaki és a jobb oldali bütyökbetét is el volt törve, ezt javították.
Kértem némi dizájn-váltást, markolatnál perforált bőr, illetve ezüst cérna lett, mert illik a beltérben elszórt betétek színéhez (ami a kormányon is van).
Szerintem jó lett, 2,5 óra és 15.000 Ft volt, Kecskemét-Kadafalva, Demi-Ser Bt. (volt Fell-Ser Kft.).Üdv, Balázs
-
hz0917
tag
Sziasztok!
Robi, szerinted mennyi a még elfogadható munkadíj megane2-nél kormánymű ki-be szerelésre?
Esetleg egy megbízható forrás a beszerzésre.(m.K4J 730, alv.VF1LMOB...)[ Szerkesztve ]
-
gergo5991
őstag
igy néztek ki a régi fékbetétek, nem értek hozzá de az első az pld vasig van kopva, mig a másik 3 mondhatni elég vastag
-
shifty!
senior tag
Sziasztok,
Ugyan nálam van 2016 szeptembere óta, de most találtam meg a fórumát a Rönóéknak
Szóval itt van az én szívem kis szerelme, a maga minden nyűgével-bajával, de egyszerűen imádom.
2006/12. havi, 244e km-el most épp, 1.5 dCi / 106 LE. Ezúton kérvényezném a felsorolásba vételt
Épp a hétvégén esett át első lengő+toronycsapágy cserén (+váltótartó bak + kipuff dob tartó csere, de ezek 2-3 csavaros történetek voltak). Nos, aki anno megtervezte, hogy a tengelycsonkba hogyan legyen beleapplikálva a lengő alja, azzal cseréltetném ki az összeset
Amit tudunk, magunk végzünk el a karbantartások közül, de ez megizzasztott rendesen...a tengelycsonkot összeszorító csavar feje letörött (törés síkban láthatóan zárvány volt benne...), nem hálás...
Kérdezném, hogy a hajtókarcsapágyak cseréje mennyire problémás művelet? Keressem fel vele szokásos szakimat, vagy kis ügyességgel megoldható magánklinikán is? Mik a tapasztalatok?
Köszi!
"Vasárnap ne lopj, ne verj meg senkit, mert hat nap mindenre elegendő."
-
FRENK1988
veterán
Tegnap este vettem észre hogy nem megy a tolató lámpa? Jól sejtem hogy egy tolató lámpa kapcsoló kell?
Nem a lóerő öl, hanem a NYOMATÉK! :)
-
FRENK1988
veterán
válasz rob210 #60848 üzenetére
Jaj dehogy. Sok volt ez nekem mara. Most már atvaltok read only modba.
De a kérdés adott hogy nem megy a tolató lámpa. Ez lehet a tolató lámpa kapcsoló? Illetve ennek a cseréje panel parkolóban cserélhető vagy majd a szerelő olajcserekor pluszfeladatkent megkapja?Nem a lóerő öl, hanem a NYOMATÉK! :)
-
Josi
aktív tag
válasz FRENK1988 #60845 üzenetére
Én nem vagyok autószerelő, csak próbálok logikusan gondolkodni.
Ha nem világít a tolatólámpa:
1. Megnéznem, hogy jó-e az izzó.
2. Van-e rendes érintkezés a foglalatnál
3. Nincs-e gond a biztosítéknál (ha van biztosítékja)
4. leellenőrzőm a kapcsolót.''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon
Új hozzászólás Aktív témák
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Yettel topik
- Steam Deck
- Helldivers 2 (PC, PS5)
- AMD Radeon™ RX 470 / 480 és RX 570 / 580 / 590
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Bittorrent topik
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
- Automata kávégépek
- További aktív témák...