-
Fototrend
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
senior tag
Engem pl az a hibaüzenet zavar most jelenleg, hogy az elektromos kézifék hibás.
Ettől független behúz/ kienged mindig amikor kell. (Ha behúzva hagyom néha kattog, így éjszakára kiengedve marad inkább.)
Egyelőre sajnos nincs pénzem javíttatni és ezt szeretném törölni a hibaüzeneteknél, mert emiatt csak a második start gombra indítja a kocsit.
Aztán legkésőbb a januári műszaki vizsga alkalmával természetesen megcsináltatom. -
mdav88
senior tag
-
Xantomas
őstag
válasz BigBlackDog #61654 üzenetére
Ha nem riadsz el a barkácsolástól, akkor "olcsón" is megvan, egy arduino nano, egy dcdc átlakító, egy can modul, egy optokapu, és egy kábel+ csatlakozószettel.
Pontosan mibe kell?
[ Szerkesztve ]
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz BigBlackDog #61706 üzenetére
Ha jól emlékszem, akkor a facelifttel kerültek bele a CAN buszra illesztett komfort elektronikák, szóval a tiédben még egyszerű ellenállás mátrix megoldással működik a távirányító.
Videó: [link]
Benne a kapcsrajz, meg a kód is, igaz pár dolgot már át kell benne írogatni, de az majd adja magát.
Ne ijesszen meg hogy twingóhoz írja, a távirányító ugyan az.
Itt a projekt topicja, google fordító a barátod:
[link]Ha már CAN buszos, akkor ez kell:
[link]Óriási mázli, hogy a mi Thaliánk annyira fapados, hogy még gyári rádió sem volt benne gyárilag, így nem volt lehetőségem belehákolni
MOD:
Persze, ha nem JVC fejegységhez kell, akkor más parancsokat kell küldeni a fejegységhez, de ezek értékeit össze lehet ollózni a netről.[ Szerkesztve ]
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Koczó93
őstag
Nyugtassatok meg hogy ez pénz illetve benzin temető és nagyon rossz ez a 3.0v6 laguna
[link] -
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz NdrewSunix #61703 üzenetére
Azokat tudod törölni, de szerintem 1-2 nap és újra ott lesz, vagy már pár órán belül, de az is lehet, hogy el is tűnik.
--------------
Más...
Nekem meg "bemászott" valami a ventihez, mert valami cicereg első fokozaton, ha gyorsabban megyek, akkor minél jobban, ha lekapcsolom, megszűnik. Viszont valamikor már kattog is hármas felett, de 5.ös körül már annyira nem hallható, gondolom elnyomja a venti zaja...
Ha belső keringetésre teszem, akkor még hangosabb, hogy ez most falevél, vagy annak maradványa, esetleg büdös bogár, mert abból is annyi van mint a retkes k élet, azt nem tudom. Aláhajolva a pollenszűrő (anyós ülés előtt, műszerfal alatt hallhatóan onnét jön legjobban ez a cicergő/kattogó a hang, de nyilván fent is hallani a kiömlőnél.
A tkm tudja, hogy ezt most mennyire macerás szétkapni, de már a pollencsere is megér egy misét a lagunánál, viszont a hang az rohadt idegesítő, emiatt muszáj lesz, bárcsak egy kicsit lennék süketebb, de sajnos, vagy nem sajnos, de batman füleim vannak. Olyan hangokat is meghallok, amit már nem kellene az orvosi mérés szerint.Valaki egyébként kapta már szét a belső ventit lagesz hármason? Ha szerencsém van, talán elég lesz egy szűrő csere, vagy egy kiadós zsírozás a ventinek...Videó is jöhet, ha van róla....
[ Szerkesztve ]
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz mdav88 #61710 üzenetére
Ez igaz, de akkor is macerás, meg közben kitörik az ember dereka, meg a nyaka. A lényeg, hogy nagyon elb....tt helyen van.
Sajnos az autó mostanában pont olyan helyen parkol, hogy rengeteg falevél esik rá, győzőm kiszedegetni naponta. Emiatt eltudom képzelni, hogy 150+ felett "benyalt" oda valamit.
[ Szerkesztve ]
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz Mágus2 #61713 üzenetére
Szerintem se, de a pollenbe beragadt falevél, vagy más cicereghet még, mert erre már volt példa. Ettől függetlenül ki lesz szedve venti és kap egy jó zsírozást, ha az nem segít kivágom a kukába és kap egy újat, de nekem ott "hóttcsend" legyen!
-------------(#61712) mdav88
A "tervezőjével" cseréltetném ki mindig! Idióták...
[ Szerkesztve ]
-
gergo5991
őstag
sziasztok, azt meg tudná mondani nekem valaki, egy fék mitől lesz levegős? mindenhol azt irják mik a tünetek, a következmények stb stb, de azt, hogy hogy jut oda a levegő valahogy nem találtam rá neten..
-
mdav88
senior tag
válasz forceberg #61728 üzenetére
No, meggyógyította a kártyaolvasót, már sima gombnyomásra is indul a jószág. Viszont a nagy gyógyításba letörtem a másik pöcköt (már lehet el volt repedve), szóval jól visszagányoltam.... Lehet vajon ilyen műanyag illesztőkeretet kapni bárhol?
Ma kapott új vezérlésszettet okoskerékkel együtt. Egyre inkább kezdek beleszeretni. Még hátra van a hátsó hídszilentek cseréje és egy alapos puceválás, aztán kiváncsi leszek a hosszútávú tapasztalásra.
Tempomat beéítése izgatja még a fantáziámat, erről van valami pontosabb leírás?
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz forceberg #61728 üzenetére
Előtte nem látod, hogy nincs már benne zselé, pont ez a baj, hogy emiatt nem tudod csak úgy kiszedni és megnézni, csak érzed, hogy az autó remeg főleg alapjáraton, de állítom, hogy az enyémből már a fele zselé, vagy több eltűnt. Köze nincs már ahhoz a selymességhez, mint csere után.
Eddig 2 évente kellett ezt a zselést cserélni, úgy látszik most már 1 évet se bír. Az alsó tartót sem látod, ha nem bontod az alját, a felsőt lehetett látni, hogy szét volt repedezve már a gumi. -
polonic
félisten
Avia kútról mi a vélemény?
A közelünkben lévő kúton 424 a sima, a prémium gázolaj pedig 434 Ft.
Svájci társaság, első számú ott. Franciaországban a Total után a második.Próbáltátok már? Lehet teszek egy próbát.
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
De itt pl látható, csere után az első képen a cserélt, a másodikon meg az új, ami szinte púpos a zselétől...
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz polonic #61731 üzenetére
Autója válogatja. Én egyszer anyám Bravo-jába ott tankoltam, igaz 1.2-es benzines, de utána olyan k csöndes lett az autó, hogy azt sem tudtam, hogy ez ilyet is tud. Dízelt itthon én Mol után rögtön shell tankolok keverve. Akkor hasonlóan csendes tud lenni, mint ha Németeknél tankolnék...
Kint viszont elég a sima, szárnyal tőle az autó csendesen, vagyis nem vettem észre prémium és sima közt különbséget.
Mindig jön a duma, hogy itthon ugyanazt kapjuk, hát a nagy büdös lófüttyött kapjuk. Itthon az omw premiumtól szétesik a motor, az osztrák, némettől meg elélvez.
Mivel már csak néha járok ki, észre is vettem, hogy egyre szarabb a hangja, morgósabb a motorom. Undorító egy hely (lett) ez az ország, de minden szinten...már.
----------------
És mindenhol ennyi, vagy csak ott a közeledben? A Gold dízelról van szó? -
forceberg
veterán
Erre a HSZ-ra gondoltam. Bár ezen én nem látom, hogy miért rossz
De egyelőre csere elnapolva, még tűrhető, aztán a Febi is 36 már... Pár napja még 32e volt.
A lengyel oldalon meg nincs jelenleg gyári.GO: most 2x egymás után MaxxMotion-t raktam bele, most nagyon csörgős a hangja(ez lehet a Valvoline olaj is akár???), viszont brutál jól fogyaszt. Amúgy mintha akkor lenne jó a hangja, ha váltogatom tankonként a kutakat. Lehet, hogy szép lassan hozzáidomul az aktuális gázolajhoz?
[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
senior tag
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz forceberg #61734 üzenetére
A "karikát" nézd. Az első képen szinte beesett, annyira nincs benne már anyag, sőt szinte semmi. A másikon meg "púpos", ha megnyomtam, akkor érezhetően, mint egy erős gumi visszavágódott.
Lehet az olaj is, de én inkább a rossz (ITTHONI SILÁNY, mert az és kész, van összehasonlítási alapom bőven az évek és kilométerek alatt) omw üzemanyagra tippelek, hiszen pont ezeket írtam már régóta, hogy mennyire nem jó, mikor azt tankolok bele.
Vagy a kettő együtt már nagyon nem tetszik a motornak.
--------Hagyd a francba az omw-t, egyszerűen nem jó a lageszoknak, csak akkor, ha süket vagy.
[ Szerkesztve ]
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz NdrewSunix #61735 üzenetére
Én, megvettem az applikációkat mobilra és laptopra is.
Az ingyenesek azok eléggé butítottak. DE, mint írtam, ezek a kütyük köszönő viszonyban nincsenek egy gyári DIAG mérővel... -
senior tag
-
eTrade
tag
Nekem sem jött be az OMV az utóbbi időben, igaz én benzint tankolok. A Shell-nél a sima benzin is jobb, nemhogy a prémium benzin, de a MOL is jobb az itthoni OMV-nél.
Szerintem itthon az új OMV adalék lett más itthon, vagy nagyon spórolnak, mert régen kifejezetten szerette a régi Megane 1-esem az OMV-t.
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz eTrade #61739 üzenetére
Egyetértek, itthon az OMW csak papíron premium, kb olyan, mintha poshadt vizet tankolnál.
Régen utáltam a MOL-t, de a Lagesz bizony szereti a löttyüket, meg a Shell-t is, emiatt keverem a kettőt szinte egymás után tankolok 50-50%-ban, általában 30 litereket, mert félnél nagyon nem szoktam lejjebb engedni, ha itthon kolbászolok a szekérrel.[ Szerkesztve ]
-
Xantomas
őstag
válasz rob210 #61721 üzenetére
Mi olyan nagyon para az 1.9 dci vezérlés cserén? Az időigényén kívül, hogy a fél autót le kell hozzá bontani, ha nincsenek plusz izületek az ember kajában, és hogy a legendásan nulla karbantartásigénye miatt kb hozzá sem nyúlnak, és ami össze tud rohadni, az össze is rohad.
A V6-ot mondjuk teljesen megértem.
NdrewSunix
Ha tudod mit csinálsz, akkor aliról 100 euro kornyékén kapsz olyan CAN CLIP-pel használható diagot, amit több magán szervíz is használ. (A hozzá való sw meg... khm, nem topic téma)
Csodát tenni nem fogsz vele, de ha pl már 2 Renault is van a családi ménesben, akkor már csak a rendszeres, ellenörző diagra járás költsége behozza az árát. Ha megszerelni nem is tudod, de legalább még az előtt kapsz valami statust a kocsi állapotáról, mielőtt komolyabb beavatkozás kell, és nem megelőzés.(#61730) ΞΔGLΞ
Amikor a zselés bakomat kiszedtem a meganeból, semmi szakadást nem láttam rajta, de úgy voltam vele, vissza már nem teszem. Így is ég és föld, annak ellenére, hogy kézzel nyomogatva, rángatva semmi különbség.[ Szerkesztve ]
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
rob210
Topikgazda
válasz polonic #61731 üzenetére
Avia kút erősen kerülendő.
Saját tapasztalat is, de nemrég volt a facen a megane csoportban pont szó róla, hogy a 60 literes tankba a srác 61 litert tudott tankolni, úgy, higy fedcompbszerint még 128 kilométert tudott volna menni.A saját tapasztalatom meg az, hogy ha ott tankoltam akkor 40-50 kilométerrel kevesebbet tudtam elmenni egy tank üzemanyaggal.
De próbáld ki szerintem az első alkalommal ugyan ezekre a következtetésekre fogsz jutni.
Renault power
-
Xantomas
őstag
válasz rob210 #61746 üzenetére
1.9 Dci-n általánosságban, vagy 1-es lageszban 1.9dci-n?
Az egy dolog, hogy szétszerelésre felkészülés közben, mikor már lent volt az összes bak, lent a műanyag burkolatok, és alápócolva a motor miután összevagdostam a csuklómat, én azt mondtam, hogy ok, akkor ez nem egy emberes feladat lesz, és visszapakoltam mindent, hogy rászánjak egy egész hétvégét.
Pont ezért kérdezem, mert most jött el az a bizonyos hétvége, és ha te nem állnál neki, akkor biztos vagyok benne, nem csak izzadás lesz, hanem vért fogok pössenteni."Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz Gaaabeeesz #61749 üzenetére
Persze, de ezért is kértem kölcsönbe szíjfrekvencia mérőt, azt hittem más gond van.
A szervizkönyv is elég vastag betűkkel felhívja rá a figyelmet."Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"