-
Fototrend
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Nordik
őstag
válasz BigBlackDog #62549 üzenetére
Ilyen szinazonos javító festéket régebbi tipusokhoz is lehet kapni? Mondjuk 2004es M2. Mekkora adagot adnak?
-
Gombinyó
őstag
válasz rob210 #62550 üzenetére
A ceglédiek tényleg korrektek, csak jó tapasztalatom van velük. Amit Kecskeméten Renaultnál 40ezerért cseréltek volna, mert csak cserélhető, javítani nem lehet, azt pittyputty kft-nél 15ért javították volna. Végül Cegléden megjavították 4ezerét a márkaszervizben.
[ Szerkesztve ]
-
polonic
félisten
válasz BigBlackDog #62549 üzenetére
Talán még a fóti békési renault is a jók között van.
-
Nordik
őstag
válasz BigBlackDog #62553 üzenetére
Ez ilyen kis tubusos, ecsetes adag volt?
-
eTrade
tag
válasz BigBlackDog #62557 üzenetére
Mennyire színazonos a festék?
Renault Baumgartnernél (Budaörs/Kelenföld) nekem eddig nem volt problémám, velem mindig korrektek voltak.[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz eTrade #62558 üzenetére
Le lett kenve néhány kőfelverődés, meg néhány apróbb karc-meghúzásnyom. 50-60 centiről kb. látszik a javítás helye, mert nem teljesen síkban van, de a szín látszólag ugyanaz ilyen kicsi hibajavításoknál. Ha nagyobb felületet kéne kezelni, akkor már nem ezzel mennék neki.
Most már egyébként nyár vége óta nem a kivezető szakasz mellett vannak, hanem beköltözött a teljes szalon a kelenföldi kocsiszín mögé.
(#62559) Bonnielv: Asszem ez a hozzászólás nem lesz hosszú életű...
[ Szerkesztve ]
-
Criminal017
őstag
Sziasztok!
A klímakompresszorunk tengelye/csapágya beállt a szerelőnk szerint és mivel azt egyben cserélik 120 ezer lenne. Kicsit elhűltünk.
Viszont más forrásból valaki felajánlott nekünk egy működő klímakompresszort 15 ezer forintért egy 2004-es 140 ezer kilómétert futott autóból (el lett bontva motorhiba miatt).
Scénic II az áldozat mindkét esetben.
Mi lehet a buktató? Miért ilyen drága az első eset és miért olcsóbb jóval a második?
Nem értek hozzá sajnos...
-
eTrade
tag
válasz BigBlackDog #62560 üzenetére
Köszi az infót! Akkor ezek szerint eléggé színazonos a gyári festék. Én nemrég Ebay-ről rendeltem kód alapján valami lengyel cégtől (tehát nem gyárit), de az kb.95%-ban volt színazonos, kicsit sötétebb volt a festék.
Igen, a Budaörsi Renault szerviz/kereskedés most már teljesen átköltözött a Kelenföldi lakatos/fényező műhelyhez.
Pár hete ott jártam nálunk, vezérléscserén volt a Megane 3-asom, reggel leraktam az autót és még aznap délután elvihettem + az árajánlathoz képest kaptam némi engedélyt.
Tavaly amikor még Budaörsin volt a szerviz, bevittem hozzájuk az autóm, mert hülyéskedett a kétzónás klíma. Mivel akkor pont megfelelően működött és nem produkálta a hibát, ezért a végén nem is kértek bevizsgálási díjat. -
eTrade
tag
válasz rob210 #62561 üzenetére
Nem mondom azt, hogy nincs jobb Renault szerviz a környéken, de velem eddig korrektek voltak. Mivel XI. kerben lakom, ezért hozzájuk vittem a kocsim, amikor szervizkönyves karbantartásra volt szüksége. De pl. legutóbb pont az adott márkaszerviz húzta rá izomból az olajszűrőt, amit nagyon nehezen sikerült leszedni, sajnos pont nálad voltam azt köv. olajcserén és te szívtad meg a dolgot.
[ Szerkesztve ]
-
shifty!
senior tag
válasz rob210 #62537 üzenetére
Ó igen, az az áldott végigmenetes istencsapása...Erről talán én is írtam korábban, amikor az első gátlókat cseréltük, nos, aki azt megtervezte úgy ahogy benne van, nem erről a bolygóról jött és a saját bolygóján sem lehet jobb a helyzet...
Bájdövéj ugyanez az első gátló csere egy Espace IV-en 3 csavar kioldása és a gátló cseréje volt per oldal, ami rugóösszehuatással (kézi, persze...) együtt a két oldalon 1 óra volt 2 embernek... A Megane II-nél ez egy háromnegyed napos móka volt, mert persze a csavar nekünk is belehalta magát, szerencsére a műhelyben ki tudtuk fúrni, aztán kapott egy átmenő csavart két önszorító anyával nyomatékra húzva a másik végen, tehát nem gyári a megoldás, cserébe szerelhető és vsz ugyanolyan hatásfokkal szorítja össze a nyerget, ahogy a gyári khm... francia megoldás...
"Vasárnap ne lopj, ne verj meg senkit, mert hat nap mindenre elegendő."
-
Yoshida
aktív tag
válasz Criminal017 #62562 üzenetére
Nekünk Megane2-nél 200-250e lesz. Még gyűjtük az "erőt".
Klímással nézesd meg, lehet hogy drágább mulatság lesz. Mi is úgy indultunk neki, hogy 100 körül van a kompresszor, 20-30 a töltés, és berakás. Aztán szétszedéskor derült ki, hogy full olajsár, meg -kompresszor dugattyú?- darabka kering a csövekben. Még imádkozni is kell minden nap, ha oda jutunk, ne legyen a belső elpárologtató szar, és ki lehessen mosni kiszerelés nélkül. 1 napos meló a klímás szerint az összes cső átmosása, első hűtő csere, kompresszor csere. (de írtam már)
Ez egy 200ezret futott Megane, ezek után én használt kompresszort nem mernék belerakni.
Ellenpéldának azért leírom faterom Nissan Alméráját, abba egy bontott kompresszor lett berakva 12 éve, és azóta is köszöni jól van.
szerk:
Ja és én a 2004-es 140e km motorhibának nem hinnék, lehet hogy 240ezer, és akkor veszel egy esetleg halálán levő kompresszort[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
válasz Criminal017 #62562 üzenetére
Annál scenichez lényegesen olcsóbban is van k.mpresszor.
70-80ezer között!Renault power
-
Gömb Villám
csendes tag
Sziasztok!
Lenne egy kis gondom. Adott egy 2002-es scénic. Most már jó ideje (kb. 2 hónapja) azt csinálja, hogy ha sokáig áll a gép akkor nehezen indul el. 5-6 vagy többszöri indításra csak. Nem kapja el a fordulatot, pörög a vezérlésnél az ékszíj is. Akksi teljesen új van benne.
Ma volt szerelőnél rá dugta gépre és azt a hiba kódot írta ki, hogy gyújtás hiba van. 4 gyertya cserélve lett, szerelő azt mondta, hogy majd trafókat is cserélni kell de amíg megy addig hajtsuk.
Kérdésem lenne, hogy ez a sok indítózás mennyire tesz jót a gépnek? Illetve mi lehet a hiba, trafó csere megoldaná?
Amúgy csillaggarázs van még számára.
Elnézést ha rosszul fogalmazok, nem igazán vagyok autószerelő, de a válaszokat előre is köszönöm. -
#89309696
törölt tag
válasz rob210 #62503 üzenetére
Kicseréltem a csőtoldatot. Amit adtak az jóval vastagabb anyagból van és emiatt nem lapul rá, mint ami rajta volt eredetileg, az egy vékony falú cső volt és a bilincs húzására rálapult a csőre teljesen, lezárva. Na ez nem ilyen, itt az anyagvastagság amiatt picit ki tud fújni az illesztésnél és a kondenzvíz is csepeg rajta. [link]
Szerencsére hangja nincs, csak ha lehajolok akkor hallani. El fog ez tömődni majd trutyival? Kellett volna valami pasztát kenni alá? Igazából nem akarok foglalkozni vele többet, mert hangja nincs, a kipuffot tartja, hővédő lemez is van ott, utastérbe se jut be...Viszont én nem találok semmi normális helyet ahol a középső U bilincset tudnám beakasztani, te hova szoktad rakni az alvázon? Mert amik lennének lyukak, azok egy síkban vannak a kipuffal, azok semmit nem tartanak úgy.
Megnéztem a flexicsövet, az még gyári lehet, de nem látom rohadás vagy rojtosodás nyomait. Szóval mindenképp szeretném óvni is. -
-
#89309696
törölt tag
[link]
Ez is jó, ha nincs Glacelf? És akkor ebből kajak 4 flakonnal kell 7 ezerért? Én kicsit sokallom ezt fagyállóért. És miért kerül a többi feleannyiba? Igaz azokon nincs Renault Type D minősítés.[ Szerkesztve ]
-
Meg, de nehéz szülés volt.
Kis hegyi kanyargóson, a szembejövő busz, picit levágta a kanyart, aztán összeértünk.
Elismerés nem volt, úgyhogy helyszínelősdi, aztán kijött, hogy ő a hunyó.Csak az bosszant, hogy a lökösnél valószínűleg csak a fényezés játszik. Aztán valahogy jobban bízom a gyári fényben.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
#89309696
törölt tag
A hűtőventilátor kapcsolóját hol találom? Ő lenne a termosztát mögött a motorblokkba csavarva? (vagy az a motorhőmérséklet jeladó az ECUnak?) Cserélni akarom, mivel kapcsolgat már 70 fokos víznél is a venti random.
Klímás úgyhogy 3 eres kell gondolom. -
opti06
aktív tag
Sziasztok!
Visszatérő probléma, clio 2 1.6 16V 99-es
2 kulcsom van, egyikkel sose volt jó villog immo nem indít.
Másik kulcs 10éve gond nélkül ment, utóbbi időben kezdte el ugyan ezt, immo villog nem indít.
Teljesen random mód, ma alig akart indulni, de van, hogy hetente csak 1-2x csinálja.Valakinek ötlet?
-
#89309696
törölt tag
válasz rob210 #62582 üzenetére
Majd meglátom, hogy a trutyi eltömi-e, ha nem akkor majd leszedem és bekenem vele. De nem hangos, csak sziszeg úgyhogy alapvetően nem érdekes. Gondoltam én is a tömítőre, de direkt nem kentem rá, mert nem mondtad.
Én középtájon a második lambda szondánál keresgettem a helyet, de akkor rossz helyen néztem.Venti hőkapcsolóról tudsz mondani valamit? Már mindent betettem kosárba, csak az van vissza. Termosztátot is vettem, Gates. Mert 3500-ért nem drága egyrészt és engem zavar, hogy közép és egyel alatta lévő csíkon mozog a mutató szóval valószínű már átereszt.
Ja és a váltóolaj leeresztő csavar alá milyen alátét kell, ugyanakkora mint a motorolaj leeresztőnél?
-
norbert1998
veterán
válasz FRENK1988 #62581 üzenetére
Hétvégén nálam is ez lesz a program
Egyéb:
Ma vezettem vele először úgy igazán(Ph2 M2), rácsodálkozósan, este. Meg úgy a napokban is, annyi apróságot fedeztem fel benne, ami nincs is kiemelve, nem is érdekel senkit, de mégis kifejezetten boldogít. Senkit se zavar a hiánya mondjuk a Follow me Home-nak, vagy hogy motor leállításakor már világot is csinált a beltérben, központi zár nyitáskor egyből világos van a beltérben, minden elektromost lekapcsol gyújtás nélkül az ajtó nyitásra, meg egyéb hasonló apróságok. Kiabál, hogy a kártyát ne hagyjam bent. Ezek mind olyan dolgok, amiknek a hiánya nem okozna gondot, de így, hogy vannak, szinte abszolút nem zavar, hogy amúgy meg egy fapados semmiség az alap kárpittal, egy manuális klímával meg abs-el, 4 villanyablakkal.
Aztán a napokban csodálkoztam rá arra is, hogy oké, hogy senkit se érdekel, milyen pite dolog az ülés döntése, és egyéb állítása, vagy a cikkcakkos fejtámla, a böszme kartámasz. Nincs kiemelve seholsem, de sokkal komolyabbnak érződik az autó, mint gondolná az ember az extralistából.Egyéb2:
50%+-os izzókkal is gyertya a tompított. Ugyanolyan, mint a talicskában. A földet világítja a legfelső állásban is. A refi meg aszfaltot szárított gyári fénnyel is, 50+-al mege parázok a KMP-től, hogy megbüntetnek az útfelület károsításáért! Refiből még sose láttam más autón ilyen jót, pedig a talicska is kiemelkedő.
Azon gondolkodom, kipróbálom a trafós ledet, projis lámpatestbe nem fog szanaszét világítani, szóval nem vakít mindenkit is, mint a talicskába abban az egy hónapban, amíg benne volt, és pont emiatt váltunk meg tőle.Egyéb3:
Az ablakok nem mennek automatán fel-le, mióta az aksit lehuztam. Mostmár fellemennek folyamatosan, de automatán még nem. Hiába nyomom röviden, hosszan, duplán, nem megy le egyszerre teljesen egyik sem. Amint elengedem a gombot, megáll az ablak. Erre valakinek valami ötlete van? -
Josi
aktív tag
válasz norbert1998 #62585 üzenetére
Ablak:
Újra kell tanítani őket.
Felhúzod teljesen és még nyomod a gombot kb. 5 mp-ig.
Utána lefelé ugyanez.
Javasolt elolvasni a kezelési kézikönyvet: 3.17
https://meganeklub.hu/sites/default/files/tk_doc/m2b_3.pdf''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon
-
válasz norbert1998 #62585 üzenetére
A h7-es izzó biztosan jól bepattant a helyére? Amit leírsz, hogy az autó elé világít és a vetítési képe is rossz, az pont olyan tünet, mint amikor rosszul sikerül az izzót bepattintani.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
norbert1998
veterán
Megvolt már, többször is. Alsó vegallason, meg a felsőn is, mégsem megy le automatán az ablak
Mycso hát igazából nem hiszem, hogy ennyi izzó csere, ami ezekkel történt és hogy kivétel nélkül mindegyik el lett rontva egy reális opció lehet, ráadásul nem is egy ember csinálta, hanem egyszer én, vagy apám vagy öcsém, és mindig néztük, hogy jól áll-e az izzó.
-
Nordik
őstag
válasz norbert1998 #62588 üzenetére
Nem vitted el még beallitatni műszerrel? Ott rá tudnak nézni a vetítési kepre, magasságra, oldalra nem világít e.
-
#89309696
törölt tag
Robiiiiiiii. Hol van a venti hőkapcsoló, amit cserélnem kell, hogy ne kapcsoljon be langyos viznel is? Ő lenne az a termosztát mögött a blokkba tekerve? Vagy az más?
-
Xantomas
őstag
válasz opti06 #62583 üzenetére
Nézd át a kulcs összes forrasztását, hogy nincs-e valamelyik elpattanva, akár kicsit meg-megnyomorgatva a NYÁK-ot. Bár pont ezzel a fajtával ahol az elem a kulcsvázba pattan bele, és nem egy forrasztott gombelem tartóba van, nem találkoztam, de eddig kivétel nélkül mindegyiknél forrasztási gond volt, vagy magának az alkatrésznek a fegyverzete vált el az alkatrész testtől.
Itt szerintem probléma lehet, hogy az elem csatlakozója nem feszül fel teljesen jól a nyákra, és amiatt nem megy.
Hiba lehet még az antenna tekercs szakadása is a végpontokon, azt pedig óvatosan kiforrasztva, egy multiméterrel megmérhető, de az esetek nagyrészében mire kiforrasztod, pont megfolyik annyira az ón, hogy utána már újra jó lesz.
Az, hogy néha-néha megy, pont arra utal, hogy kontakthiba van. 10+ év egy ennyire intenzíven használt eszköznél hoz ilyen nyűgöket, az ROHS forrasztástechnika miatt.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
#89309696
törölt tag
válasz Mágus2 #62592 üzenetére
Az én szerény szerelői tudásom és tapasztalatom alapján is ott kellene lennie elvégre ha a termosztát kinyitása után sem megfelelő a hőmérséklete a víznek akkor kell a ventilátor addig nem, tehát a radiátor körben kell lennie. De nem találtam pedig kerestem. Vagy egyszerűen csak b&lf#sz vagyok és szerencsétlen.
Robmester fejből tudja a pontos helyét, ezzel az autóval álmodik minden éjjel.[ Szerkesztve ]
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
Na, erre mondjon valaki valami okosat. Ma Lagunáztam, azt vettem észre, hogy alapjáraton valami, nem tudom hogy leírni, szóval szerintem beremegtet valahol valamit, emiatt egy kisebb mélyebb hang is társul az alapjárathoz.
Amit normál esetben talán fel sem tűnne, de amint rálépek a fékre, ez eltűnik, tehát csak elektromos kézifék és állóhelyzetben tapasztalni, ha nem is engedem ki ás úgy rálépek, akkor is megszűnik..
Én nem is tudom, hogy ez idáig volt-e, átülve a másikból, mintha valami elcseszett traktorba ülnék...
Szóval ha rálépek még pluszban fékre, akkor miért lesz sima/simább? Omg ezek az alapjárati rezonanciák...[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
A fékrásegítővel lesz kapcsolatban. Az vákuummal működik. A vákuumcsöve ép, pumpa nincs elkopva? Amikor a fékre lépsz, csökken a vákuum a rendszerben, emiatt a pumpa más terhelésen dolgozik. Lehet maga a rásegítődob is. Kösd le a csövét, indítsd be és kiderül mi változik. Aztán fogd be valamivel a cső végét úgy is hallgasd meg. Mahd írd meg mit tapasztaltál.
[ Szerkesztve ]
-
Tom5
addikt
Megtörtén a kuplung csere. Mintha egy új autót vezetnék, harap a kicsike. Imádom.
Jövő héten megy műszakira, aztán eladó lesz mert hamarabb átvehető az utód.
Ha vkit érdekel a kocsi privizzen rám.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- 3D nyomtatott versenypályák
- Magyar menüs Saeco Picobaristo OTC (HD8927) tejtartállyal
- Új Bestway medence vizforgatóval akciós áron
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- profi traffipax és lézer detektor + blokkoló Kiyo Ultimate AP4 GPS komplett rendszer