-
Fototrend
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
#89309696
törölt tag
válasz Shamat #63099 üzenetére
WD40-nek nem az a baja, hanem nem kenőanyag. Csak annyi van benne ami a folyási képességét javítja, azon kívül ha eltűnik csak a száraz felületet hagyja maga után és minden szétkopik miatta. Arra jó, hogy kipucolja az adott pontot majd utána valamivel be kell zsírozni.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz rob210 #63095 üzenetére
[link] Van benne táblázat, ha M10, kibírja.
Meghúzási nyomatékkal kifelé tekerve soha nem fog kijönni, mert új korában tetted be annyival, azóta a melegtől tágult, tehát szorosabban illeszkedik. Mindig a videóban is szereplő táblázathoz tartom magam, és nem törtem bele izzító gyertyát. Akkor törne bele, ha már hozzányúltak és megrepesztették, de benne hagyták. Ha így beleszakadt, nem a Te hibád. Mindent megtettél, hogy elkerüld. Mindegy hogy VAG vagy Renault, az izzítógyertya papírból van mindenhol, ráadásul más anyag, mint a fej, a hengerfej meg alu ötvözet, amivel szeret összerágódni
Nincs mit!
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz rob210 #63109 üzenetére
Szoktam a régi izzítókat satuban tesztelni, az egészséges bőven 40 fölött szakad. Olyan már nekem is volt hogy akármit csináltam, elkattant 35-nél, nem engedett. Olyankor küldöm gépműhelybe az illetőt. Nem foglalkozom vele, marad benne. Vegyék ki gépműhelyben, ahol tudják javítani a fejet is, ha kell.
[ Szerkesztve ]
-
#89309696
törölt tag
-
polonic
félisten
válasz molnarpeter #63114 üzenetére
Igen. Ment a fűtés. De van benne kiegészítő, mert 1-2 perccel indítás után már fűt az autó.
Nem tudom, ez igy mit befolyásol a melegedés szempontjából és mikor kapcsol le. De ez ugye tavaly is így volt használva.[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
válasz polonic #63115 üzenetére
Ezt keresd nem nehéz megtalálni A motorblokk jobb oldalán van , ha szembeállsz a kocsival.
A kiegészítő fűtés egy elektromos rásegítés, mert a dieselnek alacsony a veszteséghője.
A hűtőközeg 40°C os bemelegedéséig dolgozik.
Ha a hűtőközeg eléri a 40°C ot automatikusan lekapcsolja a rendszer.Renault power
-
tozo41
újonc
sziasztok ! most, hogy bejöttek a hidegek a váltóm felől búgóhangot hallok mikor hullámos úton megyek vele. elősször azt hittem futómű gond de ha benyomom a kuplungot akkor nem ad hangot. csapágy lehet a váltóban a hiba ,
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
2 napig állt a lagesz a -8-10 fokokban, pöccre indult és rosszabb dízel hangra számítottam 2 nap után, konkrétan a fekete kaszni teteje és a motorháztető hófehérré fagyott.
Hajnali 5 órás kamerakép
Szóval motorjáratás közben, ami teljesen simának volt mondható indítás után, észrevettem, hogy a felső motorburkolat is ad még egy külön mélyebb zajforrást a vibráció miatt, amit eddig nem tudtam behatárolni és naná, hogy az utastérben lehet és lehetett ezt jobban és szinte idegesítően idáig érzékelni, hallani, most ezzel mit lehet csinálni?
Mindig is morogtam magamban, hogy ez mot vajon honnan jön, mi csinálhatja, de most végre megvan bűnös és itt az orrom előtt. Szóval lehet valahogy csillapítani, hogy alapjáraton nem "mocorogjon" ennyire?
Mert ha semmit, hát én úgy kivágom az autóból, mint annak a rendje.
Vagy ez megint a zselés bak sara lesz...Az is egy nagy bóvli alkatrész...komolyan.[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
válasz tozo41 #63121 üzenetére
Ezt nem tudom megmondani sajnos, mert váltót és kuplungot nem szerelek.
De mivel le kell szedni a váltót és ha már az lent van akkor érdemes lehet kuplungozni is, ennek függvényéban a 80ezres összegtől se riadj meg nagyon. Ha csak a csapágyat cserélik 30 + alkatrész alatt akkor se úszod meg. A váltót nem olyan egyszerű leszedni, és ott a váltóolaj a fééltengelyek, rengeteg bontással jár.
30-50 a kuplung márka típus függő. a többi a munkadíjj.Magamnak is utálom csinálni, már elgondolkoztam rajta, hogy legközelebb én is inkább elviszem az ismerőshöz és kifizetem neki, mint nyakig ganéjosan egy egész napot a kocsi alatt töltsek.
Renault power
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz rob210 #63124 üzenetére
Köszi Robimester, de pontosan melyik, milyen glicerint kellene vennem?
Ha nem kellene hozzá tehermentesíteni motort, most rögtön kikapnám a zselés bakot és a fejem tenném rá, hogy ebben közel sincs már annyi zselé 1 ÉV UTÁN, mint új korában!
Talán ezt a részét is jobb lett volna a Japánokra bízni (nem csak maga motort), hogy frankón megoldják...[ Szerkesztve ]
-
-
Yoshida
aktív tag
amit írtatok izzítógyertyára nyomatékot, meg hogy vigyázni kell, sima gyújtógyertyára mennyire kell vigyázni? (1.6 16V 110 le motor)
rob tanácsára vettem most 4db k20pru densot, 22NM-t látok meghúzási nyomatékra. Ezzel is lehet gondom? Szerintem úgy 5 éve/50e km óta nem volt cserélve benne a gyertya...
(lehet ma nekiállnék, azért kérdezem, nyomatékkulcsom van) -
rob210
Topikgazda
A dayco jó lesz minndenből.
A hosszbordásnál fontos, hogy 5 vagy 6 bordás!!!
Illetve állapottól fűggően amit még kellhet az a főtengelyszíjtárcsa és a generátor szabadonfutó, már ha van rajta, mert kétfélével van szerelve.
Illetve csere során a főtengely és a vezérműtengelyek szimeringjét lehet érdemes kicserélni, de legalábbis ellenőrizni, hogy véletlen se eresszenek.Renault power
-
dj79
senior tag
-
Tom5
addikt
Na srácok ma elvitték a kocsit. Jött egy 65 éves nyugdij előtti sofőr. Megnézte, kipróbálta és alku nélkül vitte is.
Ráérzett, hogy mi a jó és mit szabad megvenni. Amúgy rajta kívűl senki nem érdeklődött a kocsi iránt...
Januártól a suzukisok táborát erősítem. Szerettem ezt a kocsit. Odakellett figyelni rá, viszont egyszer sem hagyott cserben. Hű társam volt szűk három éven és közel 70 000 kilóméteren át. -
Tom5
addikt
válasz rob210 #63136 üzenetére
Sok suzukit vezetek/vezettem. Én szeretem őket. Plusz a Magyar Suzuki egyik beszállítójánál dolgozom, van tapasztalat. Amúgy Főnököm SX4-e lesz. 10 éves 90K km-el. Patika állapot, ismerem, tudom az előéletét.
Nagyon jó áron jutok hozzá. Nem lehetett kihagyni...
Aztán meglátjuk mit mutat használat közben. -
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
Biztos szebben mutatna, de még a gyári futóművel is szenved szegény lagesz, ezeken a magyar izé, utakon, vagy min.
Ezen a Török tuning lagesz-on meg látszik, hogy nem hülyék nyúltak hozzá.
Kimondottan jól áll neki ez a matt fényezés... A többi részéről nincs kép?[ Szerkesztve ]
-
Gaaabeeesz
aktív tag
Megane 2 1.9 dci-nél hogy járjunk el hűtőfolyadék csere ugyben?
Ha a hűtő alján leeresztem a folyadekot, az elég, vagy kell keresnem valahol legtelenitot is a huton vagy esetleg mashol, hogy minden kifolyjon?
Illetve az uj betoltese utan kell legteleniteni, vagy megcsinalja a motor? KosziÜdv, Gabesz
-
_NCT
őstag
sziasztok!Ha a futóművet műszeresen beállítják, nem szokás megkapni a mérési adatlapot?
eddig még a garázs szervíz is adott..
[ Szerkesztve ]
-
salieri.
őstag
Sziasztok.Modusban néha menet közben felvillan néhány másodpercre a parking brake on a kijelzőn, közben pittyen is,majd elmúlik. Mi lehet az oka?
-
Xantomas
őstag
válasz Gaaabeeesz #63142 üzenetére
A kereső jóbarátod
#61820"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Gaaabeeesz
aktív tag
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz Gaaabeeesz #63147 üzenetére
-
rob210
Topikgazda
válasz Gaaabeeesz #63147 üzenetére
Ha benyúlsz az aksi és a motorblokk közé akkor megtalálod olyan mint egy bicikli szelepsapka.
Ahhoz, hogy minden lejöjjön, a termosztátot le kell venni, ahhoz pedig nyomatékkulcs kell, hogy vissza tudd rakni.Tehát jelen esetben:
A kiegyenlítő tartályról, vedd le a kupakot.
Ezútán a radiátor alsó csonkjáról húzd le a csövet, (szívás lesz ha nincs hozzá fogód) és utána várj amíg minden kifolyik, fog jönni bőven, ne egy befőttes üveget tegyél alá! Ha lecsöpögött vedd le ezt a szelepsapka szerű izét, teljesen tekerd le. Ekkor újra meg fog indulni a lé.Ha ez is lecsöpögött, akkor tedd vissza a csövet a csonkra a szelepsapkát, de ne húzd meg csak úgy 2,3 fordulatnyit tekerd fel, hogy rákapjon a menetre. Ezután tölsd fel sima desztvízzel a rendszert.
Majd újra le a csonk aztán le a szelepsapka.
Ha ez megvolt mehet bele a fagyálló desztvíz, vagy készre kevert cucc ami G12 legyen mindenképpen.ha tudsz garázsba beállni javaslom, mert ez ilyen időben nagyon nagyon kemény feladat, igazi veteránnak való az utcán
[ Szerkesztve ]
Renault power