-
Fototrend
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
mdav88
senior tag
válasz rob210 #62050 üzenetére
Igen, érthető, köszönöm.
Jelen esetben nekem pár perc járatás után visszaállt, nem maradt magas... Ezért nem értem a szükségességét.
(persze nem cseréltem fojtószelepet, csak tömítéseket, meg alaposan kipucoltam, hja, meg cseréltem a szívósor gumigyűrűit).Szerintem a gyújtótrafóim közül is rakoncátlankodik valamelyik, érzésre olyan mintha néha kihagyna egy-egy ütemet... Az autó jól működik, nem torpan meg, megy, de alapjáraton elég ergya és kissé rázza is a bódét. Ma veszek bele egy hitachi szettet, ártani biztos nem fog neki
Motortatók rendben vannak.[ Szerkesztve ]
-
Cane
őstag
Ha van valamilyen festék felkenődés a kocsi lökösén azt meg lehet próbálni megtisztítani sima 95-ös benzinnel vagy kárt tenne a fényezésben?
▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□
-
Xantomas
őstag
válasz forceberg #62013 üzenetére
Igen, de nem érzem fényesebbnek.
[link]Most teljesen egyszerű filléres GE W5W ment a helyükre mindenhova. [link]
LED-es menetfény tényleg jó lenne, de... szeretem hogy külső fényintenzitástól függően indításkor automatikusan felkapcsolja a tompitottat, vagy nem.
Egy DRL-nek is akkor látom értelmét, ha nem vakít másokat, a helyzetjelző, és a tompított helyett automatikusan felkapcsol indításkor, majd szürkületkor automatikusan felkapcsolja a tompítottat, helyzetjelzőt, és a DRL teljesítményét drasztikusan leveszi. Nah. Az utólagosoknál nem ezt látom. Éjszaka teljes diszkivilágításban DRL teljes fényerőn, tompítottal, helyzetjelzővel, néha megspékelve egy kis ködlámpával. Aztán a retinád kiég, és nem veszed észre a sötét ruhás gyalogost, biciklist.
Az ilyeneket szedné ki a rendőr. De nem teszi.Bezzeg... Reggel egy ejnye bejnyével megúsztam, hogy nem volt jobb hátsó helyzetjelzőm, rendszám világításom, meg jobb első helyzetjelzőm egy bizti miatt. Épp mentem T40-es hosszúszárú torx-ért az Obi-ba, mert az istenért nem tudtam elég nyomatékot kifejteni a T kulccsal, hogy meginduljon az aksi tálca csavarja, ki tudjam cserélni a biztosítékot. Mivel tiszta kosz volt a kezem, a rendőr elfogadta.
Közvéleménykutatás:
Rob tedd offba, ha promóciónak, reklámnak, vagy bármi olyannak számít, amit nem szabad a fórumon. Nem lepődnék meg, ha újabban már ez is annak számít.
Van itt olyan, akit érdekel gyári M2, C2, Twingo fejegységhez olyan CD tár helyére való adapter, amihez androidos és apple telefonnal USB-n lehet csatlakozni, a fejegység üzeneteit amit a kijelzőre tesz a telefonon mint notification megjelenik (rádió állomás, frekvencia, stb) Az 1. generációs RS monitorhoz hasonlóan kirajzolja az alap telemetria adatokat, és a telefonon tárolt alapértelmezett zenelejátszó alkalmazáson keresztül eléri a zenéket, plusz ugye kihangosítóként is funkcionál. Mivel a kocsi CAN buszaira ül rá, kb ugyan azokat ki lehet vele olvasni amit egy ELM-mel, de nem ez a cél. Mellékesen tervben van, hogy pl a Torqe is soros portos ELM eszközként lássa.
Az egy dolog, hogy magamnak, és egy ismerősnek mókolom Clioba, de ha van rá igény, akkor ha kész, diploma leadva, szívesen termékesítem kis szériában, vagy elküldöm annak akit érdekel. Dilemmában vagyok, mert egyrészt Msc diplomamunkának készül, és magamnak szívesen költök rá, de gyanítom, hogy azért (tisztelet a kivételnek) "csóróautós" nem költene egy ilyen kiegészítőre 40-50E Ft-ot. Vagy szimplán csak osszam meg a kész terveket, és menjek OpenHW-be, és majd mindenki megépíti magának? Nem egy olyan dolog amivel 2019-ben kaszálni lehet, vagy 10 embernél többet érdekelne, pláne amikor 20e ft-ért kapni USB-s fejegységet. Mert akkor úgy kell dokumentálnom, EMC laborban beméretni, és automotive teszteknek alávetni, meg a terveket is arra kell optimalizálni, olyan alkatrészeket használni amik teljesítik a kritériumokat.(#62055) Cane
WD40-et neki, és lejön egy ronggyal.
[ Szerkesztve ]
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
shifty!
senior tag
válasz Xantomas #62056 üzenetére
Ez nem egy rossz elképzelés, kérdés, hogy manapság amikor a fejegység helyére be lehet tenni egy 2DIN-es akár 'droidos érintőmütyürkés
fedélzetitrádiót, mennyire van létjogosultsága. Nekem btw tetszik az ötlet, ha még a kormánynál lévő távvezérlővel is kompatibilis mondjuk számléptetésnél, ha a telefonról/kütyüről játszol le zenét. A megjelenített motor adatok külön piros pont, én lehet hogy beneveznék egyszer egy ilyenre - nem most, de a koncepció mindenképp érdekel."Vasárnap ne lopj, ne verj meg senkit, mert hat nap mindenre elegendő."
-
Xantomas
őstag
válasz shifty! #62057 üzenetére
Az alap koncepcióban az is benne volt, hogy apple carplay, android car-hoz egy protokol illesztés kell, és onnantól a telefon streameli egy tetszőleges kijelzőre a képet, és fogadja a touchscreen pozícióadatait. (az apple carplay licenszelése pofátlanul drága, a kínai lightning kapcsolatos, hdmi kimenetű dongley cuccok meg valsz le lesznek tiltva a köv iOS frissítéskor)
Jók, jók az androidos fejegységek, de mindegyik ami kapható kb elavult, és csak portolják alá a frissebb droidokat, de minek olyan, ha a telefon úgyis kéznél van, ha újabbat veszel az többet tud, gyorsabb, navihoz a 2din helyén szerintem nem optimális, a gyári kijelző helyére pakolt bumszli sok helyet takar a látómezőből, stb."Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
shifty!
senior tag
válasz Xantomas #62058 üzenetére
Na igen, szerencsére (?) az eppöl ilyen jellegével nem vagyok kapcsolatban, lévén soha nem volt lesz almám. Az Android Auto meg ki tudja, mikor érkezik meg lovaspostával Magyarországra, már úgy hogy nem mókolom meg a telefonom agyát hogy másik régióban érezze magát, miközben nemis.
Ami fúrja az agyam régóta, hogy a középső konzol felső gyári kijelzőjét, illetve annak műanyag házát lehetne átalakítani forgácsolás/háromdé nyomtatás ügyileg, hogy mondjuk bele lehessen fektetni egy telefont a gyári kijelző elé/helyére, valahogy úgy, hogy kompatibilis legyen az aktuál mobilok méretével, úgy kb. 4.7"-tól 6"-ig bezárólag. USB kábel be, esetleg hozzápasszintani a fejlesztésed, és akkor máris élhető helyen van a kijelző a valóban ótvar hülye helyen lévő 2DIN helyett.
"Vasárnap ne lopj, ne verj meg senkit, mert hat nap mindenre elegendő."
-
válasz Xantomas #62056 üzenetére
Halogén w5w-ből, csak EZ jó (fehér és jó a fénye.)
A jobbos a hagyományos, a balos a fent említett.
Anniy, hogy a megane-ban olyan félévente kiégtek, most a lagunában kerek 2 évet bírtak.
Most jelenleg próbaképen EZ került be, ez olyan, mint az osram gagyi kivitele.... (a normálnál jobb, szebb a fénye, de nem az igazi)
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
Jimmy8
senior tag
Sziasztok!
A mai napon elvittem beméretni az autóm (1.6 benzin megane2 ph2, 75ekm-rel) akkumulátorát a helyi, nem kicsi akkus céghez.
Autót leállítottam, kártyát kivettem, kiszálltam, ajtó becsuk
Terhelővilla rárakása után felgyulladt a világítás! az autón, ezután kb 5-8mp-ig még rajta tartotta a villát, utána levette, és a kocsi a továbbiakban semmire sem reagált. Nem tudtam lekapcsolni a világítást (fel sem volt kapcsolva), illetve a zár sem működött, nem volt belső világítás....
Akkusaru levesz-visszarak. ekkor elaludt a lámpa, de a kocsi teljesen halott... Ekkor kezdtem el ideges lenni.
Mondom a szervizesnek, hogy biztos egy biztosíték ment ki valahol.. Mondom neki hogy a pozitív sarunál lévő biztiket teszteljük már először. Eredmény: az egyik (jobb oldali) 30A-es narancs bizti elszállt. Ott helyben "megtákolta" (áthidalta a biztit) hogy el bírjak menni a kocsival.
Megrendeltem a helyi RENAULT-ba, elvileg holnap már itt van, akkor kicserélem, de a kérdés hogy mitől ment-mehetett ki ez a biztosíték?
Nem figyeltem hogy a terhelővillát a pozitív sarura rakta (mivel a mérés előtt levette a fedelet a saruról), vagy a biztosíték elé.. Remélem nem volt ennyire amatőr, mert nem szeretnék a továbbiakban szívni elektromos hibákkal. Ki tudja merre mentek nagy áramok, ha nem jó helyre "nyúlkált"..
Tehát a mai napom -
Criminal017
őstag
Sziasztok, jó estét!
Jobb oldalról, előről érkező kerregő, berregő hang kardántengely lehet? Gyorsításnál, körforgalomnál, kanyarodásnál halljuk. Nem hangos, fülelni kell, kívülről pedig nem hallatszik.
250 ezer km van a kocsiban, kardántengely sosem volt cserélve.Köszi előre is.
-
Gabady
aktív tag
válasz sonny007 #62009 üzenetére
Szia!
Elméletben nem szabad kinyílnia azért mert széthúzod a csatlakozókat. Én is szereltem már saját autóm, úgy hogy nem volt áramtalanítva, de mindenképpen azt javaslom, hogy akku saru le, és utána húzd szét a csatlakozót, tisztítsd meg, wd40-el érdemes befújni, majd mehet minden vissza a helyére.*** Megane 2 2.0 16V *** iPhone 11 Pro - Airpods Pro 2 *** DellbookPro15,2 i5-6300U - 16GB DDR4 - UHD 520 - 500GB NVme *** Ryzen 7 5700X - 32GB DDR4 - RX6950XT - 480GB NVMe - 2TB NVMe - 2TB HDD ***
-
MaXX81
tag
Üdv mindenkinek!
Adott egy Megane I 1.6e és a kérdésem az lenne, hogy esős időben bekapcsolom az ablaktörlőt és megy folyamatosan viszont ha megállok (pl.: piros lámpánál) akkor magától átvált szakaszos törlésre majd mikor elindulok akkor megint megy folyamatosan, ez valami hiba lehet? Ezt nem számítva minden fokozaton működik az ablaktörlés. -
MaXX81
tag
-
Benir8
senior tag
válasz Benir8 #61973 üzenetére
Nos bevittem Miskolcon egy autó villamossági üzletbe. Reggel bevittem, délután 16kor készen lett. Korrektül megcsinálták, kicseréltek benne 2 csapágyat, réz becsúszó gyűrűt, feszültség szabályozót. Ma be is szereltem autómba, kiválóan működik, meg van a 14V alapjáraton is. Szegény lengéscsillapító tetejét jól meghúztam és eltört benne a csavar. Szerencsére könnyen ki lehetett tekerni. Vettem nyomaték kulcsot és meghúztam 30 Nm-re.
-
Drughi
addikt
Vélemények [link] erről a meganeról?
-
cool13
őstag
Sziasztok! Twingo 1.2 16V-be keresek gázpedál potmétert, gázállás jeladót. Nem tudom a pontos megnevezését. 82 0024 5849B a gyári cikkszám (köszi rob210 a kikeresését). Jó pár bontót próbáltunk, nincs. Új vagy bontott is jöhet. Ha valakinek van ötlete, ne tartsa magában. Köszönöm.
-
Jimmy8
senior tag
Az utobbi pár napban én is kikaptam rendesen.
A párom Clioját elvittem egy kis szervízre a szokásos helyre, és mondtam, ha van benne, akkor cseréljék már ki a benzinszűrőt is ( nemrég vettük az autót használtan, és még nem volt időm aláfetrengeni
Mikor megyek érte, akkor mondják, hogy nem cserélték a szűrőt, mert nincs benne.
Hazamentem, aláfeküdtem, és hogy-hogy nem, ott a tank mellett a cserélendő szűrő. Mellesleg levették a levegőszűrő házat is, és visszarakáskor nem húzták meg a bilincsét. Otthon azt is én húztam meg. Így tehát megint kereshetek másik szervízt😉 -
mdav88
senior tag
válasz BigBlackDog #62076 üzenetére
Lagunaban, de tipusfuggoen eleg sok modellben elo van keszitve. Az elso es legfontosabb kerdes szamomra az volt, hogy mukodik-e, most varom a szofisztikalt joystick kapcsolot.
Leirast talalsz netszerte, ha beirod hogy laguna tempomat utolag, google talalatban 2. Vagy 3. Helyen van az index foruma, ahol reszletesen le van irva.
Ezen felul passzithato meganehoz es scenichez is. Alkatreszigenye kicsi, kell hozza 3 ellenallas, 4 nyomogomb vagy mikrokapcsolo, vagy negyiranyu joystick kapcsolo, meg nemi barkacshajlam.
-
xardas
tag
válasz Jimmy8 #62075 üzenetére
Pont ugyanez történt velem is... Égen földön keresték anno a benzinszűrőt de nem találták, mondták hogy egybe van építve a pumpával és tankban van.
Hétvégén kerék cserekor kicsit alábujtam hogy a hátsó dobon lévő kondenzvíz leeresztő lyukat betömjem (és itt szeretném megköszönni a Bosalnak a gondoskodást és előrelátást de így már újonnan is szörnyű a dob hangja...) és mit ad Isten... ott egy benzin szűrő...[ Szerkesztve ]
Helyesírási hibák ejtésére minden jog fenttartva.
-
diablo1984
veterán
Ha a fékmunkahenger belehugyozott a fékdobba, akkor a dob még menthető? Munkahenger csere, fékpofa csere természetesen egyértelmű, de a dob vajon túlélheti-e egy féktisztítós kezelés után?
Fékpofából milyen márkát ami nem csilliárdos áron van, de jó minőség? -
Fail3D!
addikt
Megane ii fojtoszelep tomitest hol tudok vasarolni? A szervizesemmel lassan haladok, viszont ez filleres tetel, megprobalnam megoldani magamtol, hatha segit.
[ Szerkesztve ]
-
cool13
őstag
válasz molnarpeter #62079 üzenetére
Köszönöm! Nem küldi sehova. De megoldódott. Századik bontóban találtam.
-
rob210
Topikgazda
válasz diablo1984 #62081 üzenetére
Márka LPR, Delphi ez jó közepes.
A dobnak semmi baja nem lesz, de a pofa az biztos, hogy kuka.Renault power
-
gergo5991
őstag
off kérdés, de tegyük fel 2sávos uton haladok a belső sávban, a külsőben meg egy kamion megy és a kamion miatt pont nem látom pld a 60as táblát, én meg 100al elmegyek ott és bemér a rendőr akkor magyarán besz.tam a brékót? valahogy lehet ezt kibeszélni?
-
rob210
Topikgazda
válasz gergo5991 #62090 üzenetére
Az úttest bal oldalán van a jelzőtábla.
Ha kétszer egy sávról beszélünk és te pont a táblánál előztél, akkor azt buktad.
Én nekem ezért megy a GPS mindig, mert az ha nem is 100%os de sok esetben mentette már meg a seggem.
Bár én amúgy sem előzgetek, csak ha már nagyon felhúz valami tatter.Renault power
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz gergo5991 #62090 üzenetére
Sokkal találkoztam ma én is, szóval...
Mindenhol kinn állnak mostanában, főleg két, vagy több sávoson. Nagy szívességet tesznek nekik a belsőben 30-40 körül totyogó és forgalmat feltartó balf@szok. Megunod, kivágsz a külsőbe (ahol kellene lennie, de inkább gyalogolhatna), ha épp van szabad hely és egy előzés rögtön 60-70km/h közé nyomja a szekeret, ha gyorsan le akarod tudni, de akkor már be is mért. Hiába állsz vissza 50-55 közé, ahogy eddig is tettem és tenném, ott és akkor én vagyok a hibás...
Ezeket kellene elsősorban kiemelni és jól megbüntetni, mert egy zöldhullámot nem lehet tartani miattuk, max a harmadiknál piros a tötymörgése miatt. Mondjuk a te eseted más, de ha egyszer "belőttek" azt kimagyarázni nem lehet, függetlenül bármitől, ha a tábla ott volt. Én emlékszem még, hogy az oktatóm az első alkalommal lebaxott nem kicsit, hogy tartsam a sebességhatárt, ne merjem feltartania forgalmat, ami akkor még 60km/h volt és negyed ennyi autó nem volt az utakon.
Ezeket anno 1 perc után meghúzták volna a vizsgán, de hát ezt az öregebb rókák tudják. -
rob210
Topikgazda
válasz diablo1984 #62094 üzenetére
Arra nagyon figyelj, ha rendeled a munkahegngereket, hogy van jobbos meg balos, nehogy 2 egyformát rendelj.
Bár nem tudom melyik kocsiról van szó, van ahol szimetrikus.Renault power
-
Gaaabeeesz
aktív tag
Hogy tudom kideriteni, hogy az eso szenzor mukodik-e?
Kiszedtem a zselét belőle, de igy sem reagalt semmit az esore.
Eleg sok zselé volt egydbkent benn, nem volt kiszaradva stb.
Tehat lehet, hogy nalam a szenzor adta meg magát?Illetve a jobb ajtó zsebben állt a viz (nem figyeltem, hogy levolt-e huzva minimalisan az ablak vagy sem, mert indulaskor mindig lehuzom picit) ha esetleg teljesen felhuzott ablakoknal azott be, akkor arra van megoldas?
Legkozelebbi esonél majd jobban figyelek az ablakokra.
Megane 2 gradtour.Koszi
Üdv, Gabesz
-
rob210
Topikgazda
válasz Gaaabeeesz #62097 üzenetére
A víz alaból bekerül az ajtóba, azzal nincsen gond a gond azzal van, hogy alul nem folyik ki, ki kell takarítani az eső elvezető nyílásokat az ajtó alsó élén.
Renault power
-
Nordik
őstag
válasz Gaaabeeesz #62097 üzenetére
Nekem is tele volt zselevel, viszont össze vissza működött. Kiszedtem a régit, amennyire csak tudtam tisztára pucoltam majd ment bele az új. Azóta szépen működik.
Új hozzászólás Aktív témák
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Autós topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Gitáros topic
- Facebook és Messenger
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Energiaital topic
- Kamionok, fuvarozás, logisztika topik
- További aktív témák...