-
Fototrend
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz FRENK1988 #62850 üzenetére
Nem akarom védeni xado-t, de ha még így is van, hogy akármilyen gyenge is az alap, olyan adalékokat kevernek hozzá, vagy kotyvasztanak össze, amitől körberöhögi az összes premiumnak nevezett foslét. De..
Soha, sehol nem olvastam még olyat, de még angolul beírva sem, hogy a xado valamiben is gyengét használna.
Ez a fsz egy fizetett idióta és ha kérdezője ráhallgatott, akkor ő még nagyobb. A xado meg beperelhetné minőségrontásért. Ha valamiben is igaz lenne ez a gyengeség, bárki tapasztalta volna és rég ki/megbukott volna. -
ΞΔGLΞ
nagyúr
Néhány gondolat még...
Azt írja: Azonban a XADO (is)
Vajon még mely márkát tart, vagy márkákat tarthat gyengének ez motorolajidióta?
-----------Az egész annyira üti egymást, mert a xado a legdrágább olaj a piacon, amikor elkezdtem használni, arra szó nem volt, hogy mennyit változott az autó minden szempontból jobbnak, több százezer km után is, ha igaz lenne, amit ír, xadoék már rég lehúzhatták volna a rolót, vagy fillérekért árulhatnák a gyenge löttyüket, mert rég lehúzták volna róluk a keresztvizet, akik kipróbálták a terméküket. A jó drágán csalódni valamiben, az hamar kiderül!
[ Szerkesztve ]
-
mdav88
senior tag
válasz mdav88 #62709 üzenetére
Még mindig kormányrázás:
Enyhe, de van és zavaró. Autópálya tempóban inkább rezonancia. Ami akkor is van, ha nincs gázadás.
Most lett megemelve az autó, féltengelyek rángatásra rendben vannak, szilentek, gömbfejek csapágyak szintén. Szerelő is csak tippre mondja, hogy 60% lehet a belső féltengely csukló.El fogom vinni egy féltengelyes céghez(teamwork ajánlott?), hogy a hibát ténylegsen kiszűrjük.
Csak belső csuklót nem találtam külön, esetleg háromágú csillagot, ennek a cseréje jelenti a megoldást?Kétféle típust találtam, amin ez a háromágú rész burkolva van, és olyat amihez nem jár ez a burkolat.
1
2 -
rob210
Topikgazda
válasz mdav88 #62854 üzenetére
Ezen már a kép alapján is látszik, hogy nem ugyan az a két féltengely!
Az, hogy készreszereltet vagy félkészt kapsz az nem mindegy.
Az egyiket csak bedugod feltöltöd a váltóolajat és go.
A másiknál neked kell a csillagot betolni feltölteni zsírral, igaz ott nem kell a váltóolajat leengedni, ha csak edig bontod.
Viszont a hibaforrás adott, mivan ha a házban van bemaródás, azaz a csillag hiába új, ha a bemaródás ott van ugyan azt okozza.
Ezt csak szétszedés után lehet kideríteni.Teamwork jó cég ajánlom, de drágák!
A hatgolyó sokkal olcsóbb.Renault power
-
Xantomas
őstag
Attól még igaz lehet, hogy az alapolaja az tényleg nem prémium kategória, az megint más, hogy a saját adaléka annyit ad hozzá, hogy a prémium olajakat veri, legalább is súrlódó felületek kopása tekintetében. Hogy mit művel a DPF-fel, vagy pont az olajlehúzó gyűrűk átmenő furataival 5-10 éves távlaton, azt még mindig nem tudjuk. Állítólag semmit, de utóbbinak elvileg csökkentenie kellene az átmérőjét, a fémkerámia réteg beépülése miatt.
Nem szabad elfelejteni, hogy a Xado egy EU-n kívül gyártott, némileg ismeretlen eredetű olajat használ, nem EU-s szabvány szerinti minőség ellenőrzéssel, szóval, azért benne van a faktor, hogy olyan olaj van benne amilyen épp jön a tartályban. Ezzel kapcsolatban már olvastam GazpromNeft olajokról, amire valljuk be, elég nagy esély van, az pedig az olajok La Fiesta borválogatása. Azt is meg lehet inni, meg vannak akik arra esküsznek.Én mondjuk a főtengely csapágyazására vagyok kíváncsi, azzal mit művel. Tavasz-Nyár környékén szeretném lebontani az olajkartert, mert amikor endoszkóppal benéztem oda, volt azért ott olajsaracska mikor leengedtem az utolsó olajcserénél, annak a mocskát meg úgyis bele/visszamossa a friss olajba.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz rob210 #62855 üzenetére
Csak azért, hogy szép legyen, nem nagyon szeretném lecserélni a komplett tárcsát, bár csak úgy röppennek bele a kilométerek, pedig tényleg csak Európa városainak megnézésére, és rokonlátogatáshoz használjuk. Még nem telt el 1.5 év, már 30+ ezer km lett benne, ami hobbiautóhoz képest elég sok, de legalább most már nem kell azon gondolkodni, hogy melyik német nagyvárost nézzük meg, köszönhetően az Euro4-es motornak
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
mdav88
senior tag
válasz rob210 #62856 üzenetére
Most csak a szemléltetés miatt linkeltem, nem figyeltem hogy azonos legyen
Persze, értem én, a kérdés azért merült fel, mert általában a bárdinál szoktam vásárolni, náluk félkész gsp van csak...
Ezt a két céget néztem, a teamwork neve felmerült már korábban. Itt a féltengelyt magát kell odavinni és megcsinálják, vagy komplett autóval illik odaállítani?
-
Xantomas
őstag
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz Xantomas #62857 üzenetére
Értem amit írsz, de én azóta magyar és angol nyelven is beírtam hogy XADO ALAP GYENGE ROSSZ etc...
De bármit kidobott a sok "millióból", ott ezek a szavak nem szerepeltek, csak dicséret volt. Egyszerűen most olvastam először ilyet és egy oltári nagy szemétségnek tartom, ahogy Forceberg is írta: Másik olaj reklámozása volt a cél.
Azt gondolom, ha a kérdező ott ELF olajat említ, vagy bármelyik másikat, amit nem ő ajánl, azt lehúzza/lehúzta volna szintén a csába.Csak úgy megjegyezve...
Egyébként amerikában a xado még drágább, még BF keretein belül is, mint itthon. Na, azok meg aztán minden szart inkább fillérekért árulnak, hogy a hülyeamerikai, inkább USA terméket vegyen, de a xado ott is a legdrágább.
[ Szerkesztve ]
-
rayoliviero
veterán
Nyilván ha az ember valami kisebb településen él, azt nem vitatom, hogy ott biztos kókány szerelők vannak.
De itt a Boscht, szakszervizeket kifogásolták, hogy nem cserélik ki az olajat, mert lenyúlja a szerelő stb. Akkor a cég vállalja a felelősséget érte. Aki hagyja magát becsapni, az meg is érdemli. -
FRENK1988
veterán
Nem vitatémának linkeltem meg lehuzasnak (foleg ugy higy azt rendeltem olajcserekor) csak hogy miket irnak rola...
Nem a lóerő öl, hanem a NYOMATÉK! :)
-
Xantomas
őstag
válasz rob210 #62864 üzenetére
Az a baj, hogy olaj az a legolcsóbb kopóalkatrész a motorban amivel a legnagyobb kárt lehet tenni a motorban.
Kb ugyan az, mint hűtéstechnikában a hővezető paszta. Egy ideig mindegyik ugyanolyan jó, aztán a degradálódás függvényében változnak a paraméterei. Az adalékok határoznak meg kb mindent.Én is Xadot használok (igaz, csak adalékot az előírt elf olajok mellé), nekem eddig bevállt, de szkeptikusan állok hozzá, ezért jó tisztában lenni vele, hogy akár marketing szempontból, akár tesztelési hiányosságokból az autógyártók egy olajjal tesztelik, és minősítik az adott terméket a gyártási szórásuk mellett.
Én azért erősen bízok benne, az erős AVTOVAZ érdekeltség miatt a közös alapú motorroknál idővel berülnek a xado termékek is, de ez a jövő zenéje, meg kb a Rosznyefty-en múlik.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz polonic #62869 üzenetére
1.9 dci 131 FAP motor ND0 váltó párosba:
Motorba: Elf Full Tech FE 5W30 + Xado 27ml-es Firs stage motorba való adalék. (ezt a kombót most már másodjára tolom, először olyan 3000km-et használt olajhoz töltöttem, a következőhöz már csak Verylube Turbot fogok tenni)
Váltóba: Elf Tranself NFJ 75w-80 + Xado 27ml-es Firs stage váltóolaj adalék. (Tudom hivatalosan nem adalék, de én annak hívom)Váltónál a legszembetűnőbb az az, hogy amikor túl gyorsan, túl bénán váltok, akkor sokkal halkabban, tompábban, simábban reszelődnek a fogaskerekek, és 3-as, 4-es fokozatban eltűnt legalábbis jóval halkabb a váltó búgása 2000-es fordulat körül, úgy 6-700 km megtétele után.
Hátránya, hogy halkabb a motor, a váltó, így megnőtt a hallható futómű zaj, meg a beltér zörgése.
(#62870) ΞΔGLΞ
Nem igaz, anno Totalcaron sem írtak sokkal jobbat a Xado-ról. Emlékezz vissza a MAZO-s nagyon kreatív szóviccre.Nem ismerik, nem reklámozzák, a kereskedelmi médiának meg a reklámbevételekből van a lé, plusz adott a japán autóba japán olaj elv is, a Suzuki meg az Eneost ajánlja. A Renault meg az Elf-et, a PSA a Total-t (ami kb egy csoport az ELF-fel, és mindkét márkából megvannak az ikertermékek). Az Opel meg eddig a GM saját olajait, meg most a PSA felvásárlással ezeknek a Total alternatíváját ajánlja.
[ Szerkesztve ]
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz Xantomas #62871 üzenetére
A zöld "trutymót" én is belenyomtam a váltóba, de én ott változást nem igazán éreztem, mint pl a motornál, ahol minden jobb lett.
Bár lehet, hogy több százezer km után, mivel még mindig a gyári van benne, ha ezt nem nyomom bele, már rég szétesett volna.
Ezt nem tudom, de simább járást, kapcsolást én nem tapasztaltam. -
-
Telda
addikt
Hali!
2000-es évjáratú Renault Clio2-re szeretnék komplett fényszórót venni.
Gyárilag projektorossal van szerelve, viszont ehhez az évjárathoz választható projektor nélküli is. Melyiknek jobb a fénye? Vagy érdemes inkább a projektorosnál maradni?[ Szerkesztve ]
-
zibo73
aktív tag
Sziasztok!
Ha már ennyire üzemanyag+adalék a téma
Én most ezt
próbálom ki.Tankolni pedig a Mol prémiumot használom már több mint egy éve(nekem bevált)
Olajat is xadót használok (XADO 5W-40 Luxury Drive) az Elfel nekem is hangosodott a motor 6000km után.
Az autó 1.5dci 82 paci. -
forceberg
veterán
-
Xantomas
őstag
Úgy-úgy. És nem oldott állapotban jönnek le, hanem mint amikor beletúrsz az orrodba, és kiszeded a körmöddel a lemezkéket
Ilyen szép mm-es nagy darabkák landolnak a szűrőn, meg egy csomó fekete, gondolom korom, vagy maga a szűrő anyaga volt olyan, ezt már nem fogom megtudni.Anno úgy toltam bele, hogy amikor a csóróság lámpa felvillant, akkor levettem a lököst, kivettem a benne levő szűrőt, és betettem helyére egy olcsó sct-t, vissza a helyére a lököst, öntöttem a tankba egy flakonnal (ott szerencsétlenkedtem a vele kúton, a fém zárat benyomjam, közben ne mellé töltsem) rátankoltam 30l alap gázolajat, egy hétvégét autópályáztam, 2500-3000-es fordulatszám környékén is bőven és amikor újra világított a lámpa, akkor mentem még vele egy 30 km-t rátankoltam 5l-t azt is elhasználtam, majd egy tele tank után szűrőcsere Mann-ra.
Sajnos nem fotóztam le, de szemre retkesebb állapotban volt, mint amit először kivettem.
A hétvégén újra cserélem, gondolom már átmosott mindent, arról teszek fel képet."Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
norbert1998
veterán
No srácok. Xado meg üzemanyagnyomás elég volt. Azt mondjátok meg nekem, hogy kuka-e az a lámpatest, amin (egyelőre csak érzésre, még nem szedtem szét, az majd akkor jön, hogy a spuris anyag kiürült és cserélem az üzemanyagszűrőt is) belül a foncsor olyan rozsdásnak tűnik és vörösen meg is fogja az ujjamat, ha jól láttam a félhomályban? Projis lámpáról van szó.
[ Szerkesztve ]
-
Xantomas
őstag
Szerintem, akik sűrűn váltogatnak üzemanyagot, és tankolnak bele mindent, amit épp tudnak, pl vidéki magánkutakon, meg sokat volt a tank üresen, mellette városi használat, és sokat állt a kocsi ott simán előfordulhat.
11 év alatt előttem 176E km-t tettek bele, az utolsó 2 évben évi cca 5e km-t...
Nem kizárt, hogy annak a maradéka is benne van amit a szerbeknél, a bosnyákoknál, meg montenegróban tankoltam.
Gondolom, nekem inkább a tankot mosta ki, meg ami utána van, a kisnyomású ágban.
Szerintem ugyanúgy a prémium gázolajak is ugyanúgy lemossák ezeket a dzsuvákat, csak lassabban.A befecskendezés visszaágát kellene már egyszer megnézni, hogy mennyi csorog vissza abból amit nem tud átpréselni magán, az elég jó képet fest az aktuális állapotukról.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
rob210
Topikgazda
Dieselnél nagyon komoly cuccokat ki tud oldani.
Föleg, ha még sose volt ilyen tisztitásnak kitéve.
10 en éves autóknál én kötelezővé tenném nem viccelek.
Volt nálam egy laguna diesel 1.5 dci 11éves, elmondtam a tulajnak mire számítson. 1 hlten belül jöjjön vissza szűrőcserére.
Persze mondta jó jó jó.
2 szer hívtam fel, hogy mikor jön, tojt bele.
Aztán 14 nap elteltével jött a telefon, hogy megállt a kocsi Győrben és nem indul mit csináljon.
Mondtam neki mindent, de szépet nem.
Lementem kicseréltem a szűrőt és láss csodát pöcc röff indult. Ami a szűrőben volt azt viszont hagyjuk. Persze amikor jeleztem, hogy a pályamatrica és a benzin költség miatt ennyi lesz akkor elszégyelte magát és megköszönte a segítséget, tudta , hogy ő volt a ludas.[ Szerkesztve ]
Renault power
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
Bocs, hogy itt kérdezem, de a Sprinter-nél nem lehet címet változtatni?
-
polonic
félisten
válasz Xantomas #62871 üzenetére
Nekem 1,6 dci van, ugyanúgy 130 lóerős és DPF-es és a váltó is ND.
Én is Fulltech FE-t használok és verylube turbot öntöttem mellé. Tényleg elcsendesítette kb egyből a motort.
Mondjuk mostanában írtam, hogy már csörgősebb lett a motor. De már 11 ezer km van az olajban.Egyébként kicsit csipegeti, a nívópálca max szintjéről a felétől 1 mm-rel lejjebb van a szint most. De szerintem ez még belefér. Mit gondoltok?
A váltóban 100 ezernél cserélt olajat Robi nekem, elég fekete volt. Ugyanilyen olaj ment bele nálam is plusz XADO váltó revitalizáló. Bár ez már nem található a xado oldalán. Ilyen volt még a kaufferből.
Mi a különbség ezek között?Egyébként nekem finomabb lett tőle a váltás. Puhábban jár, csak úgy pakolgatom a fokozatokat.
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz rob210 #62896 üzenetére
Akkor az lesz, hogy Január környékén inkább meglesem a szűrőt. Ebbe az évben már nem akarok többet az autó alatt fetrengeni, az a kicseszett szűrő meg így is macera, mire eljutok oda. Autó felemel, jobb kerék le, pajzs le, kerékjárati védő izé is le, jéééé és ott egy szűrő. Aki meg odatervezte azt megint addig szidom, míg ki nem cserélem...