-
Fototrend
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
shifty!
senior tag
válasz rob210 #63383 üzenetére
Nem ért váratlanul, tudom hogy beszéltük, meg azt is hogy nincs vége a sztorinak, a trapéz lengő szilentjeit is kell cserélni majd ahogy mondod. A fájóbb az, hogy te nem vállaltad már idén Viccen kívül tudod, hogy -nem nyalizás- rád bízom a dolgot inkább, de ahigy beszéltük is, idén te már nem, én meg lépéskényszerbe kerültem, igaz a saját hibámból.
Idővel kiderül hogy bölcs vagyok vagy idióta, előbbi tud a más kárából tanulni, utóbbi a sajátjából se...
"Vasárnap ne lopj, ne verj meg senkit, mert hat nap mindenre elegendő."
-
rob210
Topikgazda
válasz shifty! #63403 üzenetére
Hát ez nem ennek a kérdése ez mindig pénztárca függő dolog. Akkor vastag lett volna a költségvetésednek, ezt meg is tudom érteni, most viszont a duplájába került.
Sajna a "részlet" fizetés mindig minden konstrukcióban drágább a bankoknál is.
De nézzük azt, hogy most jóJanuártól......
[ Szerkesztve ]
Renault power
-
eTrade
tag
válasz rob210 #63405 üzenetére
Köszönöm gyors válaszod.
A hosszbordás szíj az tuti hogy kicserélve volt, de ez a görgő dolog nem hagy nyugodni egy ideje.Amúgy ők is szóltak, hogy a porvédő gumiharangot cserélni kéne, mert az teljesen kiszakadt. Váltóolaj csere alkalmával ezt te is kiszúrtad.
Ezt is kéne valamikor megcsináltatni. Ha van időd és vállalnád a közeljövőben, akkor téged bíználak meg vele. Privát üzenetben beszéljünk róla. -
rob210
Topikgazda
-
rob210
Topikgazda
válasz molnarpeter #63409 üzenetére
Ez oké.
De, hogy fog ez elforogni.
Nekem a féknyereg és a kormányösszekötő is azonnal letépné.
Tehát ehhez olyan kocsi és olyan felni is kell.
Ezen pl, fűzd át ha tudod[ Szerkesztve ]
Renault power
-
#89309696
törölt tag
Termosztátot cseréltem a Megane-on, de nekem valami nem kerek azzal. Menet közben a mutató ugyanúgy kúszik félállás és alá háromnegyed beosztást. [link] Ennyit mozog szép lassan. Ezt a Kangoo egyáltalán nem csinálja, az beáll a középső vonalra és onnan el se mozdul.
Állóhelyben is érzem, hogy az alsó cső sokáig hideg, sok idő után picit elkezd langyosodni és úgy lesz gyorsan forró. Tehát nyilvánvalóan zár és kinyit, de elvileg annak nem kéne langyos állapotúnak lennie. Csak akkor ha átereszt picit a nyitási hőfok alatt. Ennek hidegnek kéne lennie és hirtelen átforrósodnia, nem lehetne langyos állapot elvileg. Aztán lehet rosszul tudom. A régi termosztát ugyanezt csinálta, azért cseréltem ki. Ez az új egy Febi termosztát, nem kacat. Nem tudom innentől mi van, de nem foglalkozom vele többet, marad így egy darabig.Olajat is cseréltem, olyan híg volt már mint a víz, pedig egy éves és nem ment tízezret se. És volt egy kis benzinszaga az olajnak amit nem értettem miért. Azt tudom, hogy a sok rövidezéssel telenyomódik az olaj és nem tud kipárologni belőle ahogy a kondenzvíz se, és én rövidezek az autóval, de épp ezért 2-3 hetente elmegyek vele hosszabb távra is, 20-30 Km. Lehet nem elég ennyi vagy nem tudom miért volt benzinszaga. Cseréltem már más benzinesben is olajat és ezt nem éreztem.
Cseréltem váltóolajat is, mert bár szép sárga volt valaki már cserélte, de az tuti, hogy nem ebbe valót. Csere óta bár vajsima nem lett, de visszaváltásoknál 3-2-1 nem kell olyan erővel betuszkolni, szépen belökődik. A diffi búgása felére csökkent, csak úgy suhanok.
-
BigBlackDog
veterán
válasz #89309696 #63413 üzenetére
Thalian is hasonló a helyzet. Régi termosztáttal kb. kétszer ekkora volt a mozgástér, az újjal nagyjából az általad linkelt képen lévő két vonal között mozgolódik (a sebesség és fordulatszám függvényében).
Például mai megfigyelés; hosszabb pályázás után, lehajtó végén álltam a stop táblánál és nagyjából középre beállt. Miután kikanyarodtam a főútra és váltottam a hármast, már lejjebb ment majdnem egy osztásnyit. Aztán pár kilométer után ismét felment majdnem középig.[ Szerkesztve ]
-
Gabesz87
addikt
Központi/gyerekzarral kapcsolatban volna kerdesem. Nem teljesen tiszta nekem a mukodese. Kozponti zar automatikusan bekapcsol 10km/h felett. Az ajtók nyitasa bentrol ezt oldja. En olyat szeretnek, az lenne a fő szempont, hogy a hátsó ajtot ne lehessen nyitni, ergo gyerekzár funkcio kéne. Az ajtóban van egy kis pöcök, mechanikus kapcsoló, ha ezt atallitom reteszelesre, akkor rendben van, hogy belülről nem nyilik az ajto, de én azt hittem, csak akkor, ha az autó megy. Ergo álló helyzetben azert kinyílik. Szóval nem lehet valahogy azt megoldani, hogy menet közben a hátsó ajtó semmikepp ne legyen belülről nyitható, de ha megállunk, a hátsó ajtó is nyíljon, nyitásra oldja a kozponti zárat úgy mint az első ajtó. Azért lenne jo ez mert a feleségem hátul utazik azb1 éves gyerekkel, és macera ha nekem mindig ki kell nyitnom az ajtót kívülről. Ok, udvariasság meg minden, de na... :-)
-
LamerGyuri
senior tag
válasz Gabesz87 #63419 üzenetére
Ha be van kapcsolva az automata zárás 7-10km/h-nál, a hátsó ajtók, gyerekzár állásától függetlenül onnantól megálláskor SEM nyithatók belülről.
A gyerekzár pedig arra való eredetileg, hogy a kisgyerek SOSE tudja kinyitni belülről egyedül.
A saját gyereked biztonsága pedig ne múljon már ezen a pár lépésen...
Szerintem[ Szerkesztve ]
"Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen."
-
rob210
Topikgazda
válasz BigBlackDog #63418 üzenetére
Ez nem hiba.
Nálam is sőt mindenkinél így van ahol jól dolgozik a hőmérséklet jeladó.
Baj ott van ahol beáll középre és ha egyszer beállt akkor onnan nem mozdul.
Hiszen nagyobb tempónál több levegőt kap a kocsi tehát jobban hűti főleg így hűvösebb időben.
Akinél beáll középre és onnan nem mozdul, annak a hőmérséklet jeladója nem pontos, vagy már haldoklik.
De ha egy ilyen betonstabilan középen álló hőfokos autóval elmennénk a diagot rátéve kocsikázni ő is meglepődne milyen értékek jönnének ki, mert nekik sem 90°C os a víz állandóan.
Nem olyan kifinomult szerkezet ez mint ahogy azt sokan gondolják
A nagy kör és kis kör keveredése néha elég hirtelen történik meg ami ilyenkor jelentősebb hőmérsékleteséshez vezet.Renault power
-
Gabesz87
addikt
válasz LamerGyuri #63420 üzenetére
Ha be van kapcsolva az automata zárás 7-10km/h-nál, a hátsó ajtók, gyerekzár állásától függetlenül onnantól megálláskor SEM nyithatók belülről.
Hát akkor valami rohadtul nem jól működik perpill, mert ahogy irtam, indulás után a kozponti zár lezár, és a hátsó ajtó ettől függetlenül menet közben is kinyílik.
(#63421) rob210: mire gondolsz?
[ Szerkesztve ]
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz rob210 #63422 üzenetére
Nálam, ebből annyit lehet észrevenni, mikor nyit a termosztát, hogy középről talán 1-2 milliméterrel lesz a mutató, mármint balra természetesen. De fél perc múlva már megint középen van. A Lagesz és ugye dízel nehezebben melegszik, mint pl a benzines volvom, de amikor bemelegszik, akkor kettes fokozaton, pl a elmúlt napokban -10 környékén is alsógatyában lehetne ülni, mert valami brutális a fűtése. De mindig is ilyen volt és én valamikor, kb 2éve körben az összes ajtónál egy nagy D profilos [link] tuningot csináltam, hát elég sokáig tartja bent a hőmérsékletet, ráadásul a szélzajnak is rendesen befogta a száját. A motortér szélein körbe ki van ragasztva ezzel.
Mivel fekete az autó így nem is lehet észrevenni, de az sem érdekelne, ha elütne színben, mert minden szempontból megéri ezt megcsinálni. Hőmérséklet tartása, emiatt kevesebb fűtés, nyáron klíma használata, zaj, szag...
Csak azért írtam le, hátha valaki kedvet kap hozzá... -
BigBlackDog
veterán
válasz rob210 #63422 üzenetére
Vagy úgy. Igazából ez bennem is felmerült, hogy az a víz biztosan nem 89-90 fokos fixen miután egyszer bemelegedett. Csak más autóknál (Opelek, Volvo, UFO Civic) mind azt tapasztaltam, hogy középre beáll egyszer és úgy marad. Viszont akkor simán lehet, hogy középső állást mutat fixen ezeknél mindig, ha "üzemi" tartományban van a víz hőmérséklete (ha jól tudom pl. VAG-nál 75-80 és 100-110 fok között 90-nél áll fixen a mutató)
-
gixxergabi
senior tag
válasz Gabesz87 #63423 üzenetére
17 és 20. oldal vagy saját kézikönyv, én úgy értelmeztem van a gyerekzár ami letiltja ablak-ajtó nyitást hátul, és van a sebességtől függő automata lezárás, ami ha lecsökken a sebesség akkor nyitható belülről...illetve lehet ajtó zárnál is pöcök hogy belülről ne legyen nyitható...
-
Gabesz87
addikt
válasz gixxergabi #63429 üzenetére
Olvasgattam már a hasznalatit, de nem találtam egyértelmű választ. Mondjuk nekem 4-es mégane van, de gondolom nagyban nem tér el a filozofiaja.
Igaz, hogy van elöl az ablakemelő gomboknal a hatso ablakok működtetésére vonatkozó gomb, de ugy gondoltam, hogy az csak az ablakokra vonatkozik, az ajtókra nem. Na de kiprobalom majd ezt is. Hátha. -
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz rob210 #63426 üzenetére
Na várjál, azt elfelejtettem írni, hogy nálam elég gyakran az első 10 percben le van lőve a ventilátor és csak ülésfűtés meg a lámpa van felkapcsolva. Csak akkor van rögtön bekapcsolva, ha a muszáj az ablakpárásodás miatt, hogy minél előbb melegedjen a motor. Az ülésfűtéssel meg elég jól kibírható az a 10 perc.
-
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz BigBlackDog #63433 üzenetére
Végig kiragasztottam a széleit, ahol csak elfért. Ez a D profil vastag cucc, úgy kell elhelyezni, hogy az ajtó becsukást ne gátolja semmilyen szinten.
[ Szerkesztve ]
-
Gabesz87
addikt
válasz gixxergabi #63429 üzenetére
Kipróbáltam most kíváncsiságból, álló helyzetben bekapcsoltam a központi zárat, és a vezető ajtaján a gyerekzár gombját, de csak az ablakok lehuzasat blokkolja, az ajtó ugyanúgy nyitható.
Azert is fura nekem ez az egész, mert pl. Rokonom avensisen ugy rémlik, totál blokkolva van az osszes ajtó (hatsok+utasoldali) megallasnal is, elobb ki kell kapcsolni a kozponti zarat es aztán nyílik. Ugyhogy azt hittem, ez automatikusan igy működik alapbol. Vagy igy kellene!? -
z00li
senior tag
Sziasztok!
Távirányítós központi zár javítása mennyire lehet bonyolult/költséges? A kulcson lévő gombbal csak nyitni lehet az autót, de zárni nem. (2000-es évjáratú Clio)
Üdv: Z
-
shifty!
senior tag
válasz rob210 #63404 üzenetére
Ez így igaz, akkor az fért bele, most kompenzáltam
Jövőre folyt köv.
Más: BP-en / Pest megyén belül tudtok megbízható szakit indítókártya másolásra? 2-t kaptam az autóhoz anno, abból egy elég hevenyészett állapotú, szerintem nem is működik (kipróbálom ha megtalálom a kincsesdobozom alján), és szeretném, hogy legyen még egy, jó állapotban, működőképesen, ha neadj'isten bármi történne a primer egyeddel...
"Vasárnap ne lopj, ne verj meg senkit, mert hat nap mindenre elegendő."
-
#89309696
törölt tag
Akkor ezek szerint jó volt az előző termosztát is. Mindegy, mert nem drága, tömítést külön nem kaptam csak azzal együtt és mindenképp ki kellett szedni a vízleeresztéshez, úgyhogy ha jó lett volna akkor is kicserélem.
A hátsó ajtók nekem is nyílnak belülről. Amit én sem értek, mert eddig minden másfajta autó amiben ültem az bezárta hátul. Nem tudom innentől kezdve mi értelme van az egész automata bezárásnak, mert csak kívülről nem nyitható, tehát nem tudnak kirángatni belőle, ellenben bentről a gyerek kinyithatja. Mondjuk nálam gyerek nem utazik benne.
#
Rögzítettem a kipufogómat, bár nem a gumis U bilincs módszerrel, hanem csináltam neki laposvasból hajlítva, formázva, megmunkálva stb. merevítőt alulról amire felfekszik a katalizátor meg a lambdaszonda közé és a két szélső csavarral rögzítettem ami a hővédő lemezt is tartja. Mintha gyári lenne és nagyon frankón feltámasztja. A gond csak az, hogy átadja a rezgést is. Azt hittem a rezonátorcső megszünteti a teljes rezonanciát és nem jut belőle tovább...
Szerencsére nem durván rezeg és csak egy bizonyos fordulaton csinálja. Egyelőre marad, annyit szórakoztam vele és olyan jól sikerült, hogy nem szívesen venném le. De ha elkezd erősebben rezonálni akkor kénytelen leszek. -
Nordik
őstag
válasz gixxergabi #63359 üzenetére
Köszi ezt kerestem! Annyira nem lóg meg az enyém, de érdemes megelőzni a bajt? Raloghat a szigetelés idővel a motorra? Így a hangszigeteles se tökéletes ha jól gondolom?
-
Gabesz87
addikt
válasz gixxergabi #63440 üzenetére
Köszi, de akkor nalam vagy hibason működik a rendszer vagy csak ennyire ostoba, de azt nem hinném, mert autóiparban ilyen gigszert nem engedhetnek meg. Biztonság mindenek felett! Egyébként azután próbáltam az első ajton lévő gombot, hogy a hátsó ajtók kézi gyerekzár gombját vissza állítottam nyitott pozícióba. Hát ezt holnap lehet megtudakolom a szerviztol, mert aggaszt.
Az autón amugy pont pár hónapos korában csinaltak valamit a gyerekzarral, mert volt ra egy gyári visszahívás. Nem tudom, vajon lehet-e köze hozzá.[ Szerkesztve ]
-
Nordik
őstag
válasz gixxergabi #63445 üzenetére
Nekem benzin, de az esofogo is minimálisan lóg így azért, lehetne feljebb nyomni. Milyen árba van renaultnal? Tudja valaki?
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Házimozi belépő szinten
- PlayStation 5
- LG 34GS95QE-B: OLED paneles, ívelt gamer monitor
- Teljes verziós, ingyenes mobil játékok és alkalmazások
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Eredeti játékok OFF topik
- Politika
- Fotók, videók mobillal
- További aktív témák...
- 205/55 R16 5x112 alufelni michelin nyári gumival
- Ikea falilámpa
- Kibernetik Mobil klíma, 3,5kW légkondi, légkondícionáló
- LAICA Genova HYDROSMART rendszerű csapra szerelhető mikroplasztik-stop vízszűrő + ajándék LAICA fém
- Eladò Philips Series 2000 LatteGo automata kávégèp tejhabosìtòval ùjszerű àllapotban