-
Fototrend
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
rob210
Topikgazda
Ha beírod a keresőbe, hogy koleos cvt problem nem lesz több kérdésed .
Kényelmes pontos jó váltó, de ha hozzá kell nyúlni az 300e alatt nem áll meg.
Dupla kuplung plusz kevesen értenek hozzá, aki ért az viszont elkéri az árát.
Általában 130-200ezer kilométer között hánnya el magát, ha egy már leszervizeltetett váltósat veszel akkor ok.Renault power
-
MaXX81
tag
Helló
Csak tájékozódásképpen, az alany Renault Megane 1 ph2 1.6 16v. Szóval, az alapjáratnak volt egy minimális ingadozása (kb 700-800 rpm között mozgott a fordulatszám mutató) illetőleg felfigyeltem közben ilyen zizegő hangra is (az alapjárati motor volt). Na most ezt kicseréltem, így mintha simább lenne az alapjárat bár, még most se fix hogy pl beáll 750-re. No de, a csere előtt az átlag fogyasztás a fedcomp. szerint 6.7L/100km. Ózd-Eger útvonalat járom napi szinten, én ezt se tartottam soknak viszont most hogy kicseréltem, lement 5.9L/100km. Igaz eddig kb 330km tettem meg a csere óta. Létezik hogy ennyire befolyásolja az alapjárati motor a fogyasztást? -
DJGABI
addikt
Sziasztok!
Twingo 1-ben (1.2, 16V) olajat cseréltem, előtte még nem néztem alá, nem tudtam milyen szűrő kell bele, autóboltos srác se motorkód (D4F) se alvázszám alapján nem tudta megmondani melyik való bele, felcsavarósat adott, de nyilván papírszűrő kellett volna. A régit féktisztítóval átmostam, visszatekertem, feltöltöttem azt is, meg a motort is friss olajjal. Ha ma kicserélném a szűrőt csak azt a pár decit fogom veszíteni vagy ott azért még folyni fog belőle az olaj?
Amúgy így hogy én hajtom mostanában munkába járásra egész megkedveltem a gépet, motortartó bakok cseréje óta tök halk, futómű is úgy-ahogy rendbe lett téve, kormány mondjuk még mindig könnyen jár, nagyobb tempónál azért vibrál is (120-130 km/h, mondjuk amúgy se sűrűn megyünk ennyivel), meg fék is 50 felett azért ráz... Most épp majd váltógombot + szoknyát cserélnék rajt (ronda, kopott), meg a balos ablakemelő tartó cseréje van tervben (felfele húzva jön az egész konzol, hiányzik az elülső műanyag fül róla). Valamint még kárpitozáson gondolkozok, az ajtókon ez a könyöklő körüli szövet ronda olajfoltos (?) cigaretta nyomos (?), utána legalább a beltér nagyjából rendben lenne. Fogyasztás asszony lábával 6 liter alatti volt, nekem azért inkább 6 felett jön ki, illetve a kipufogó sokszor leér, most is csak lóg meg zörög. Ja meg mostanában azt kezdte, hogy központi zár érzékel (index villan), de nem zárja be a kocsit.
Előre is köszi.
<< "stabil, de mégse" >> << MX440 FTW! >>
-
senior tag
Sziasztok,
Ismét családtaggá vált egy Clio, most egy 2006-os 1.2 D4F740 motorral szerelt darab, anyukám vásárolta. Van hozzá szervizkönyv és gyári kezelési útmutató német nyelven, de sajnos nincs nálam jelenleg. Inkább titeket kérdeznélek, hogy ebbe a motorba melyik olajat ajánlott tölteni? Az Elf Evolution 900 SXR 5W40 4L néztem ki, mert visszaolvasva már lett korábban ajánlva.
Akarunk cseréltetni komplett vezérlés és hosszbordásszíj-szettet is, ezekből jó az SKF, INA vagy Dayco márka?
⭐ Revolut meghívó ajándék 7500 Ft bónusszal | Raiffeisen Bank meghívó változó ajánlói bónusszal ⭐ Kérd privát üzenetben tőlem!
-
rob210
Topikgazda
Szia.
Jó bele az 5w40, 5w30 amelyik szimpatikusabb.
Vezérlésből dayco, gates, szerintem.
Hosszbordás, dayco, gates, ina.
A generátor felülvizsgálat ne maradjon ki!
Én most viszem az enyém felújítani, még nincs baja, de én már hallom, hogy valami nem oké.
Illetve egy szelepbeállítást is csináltass vezérléscserekor. Olyankor úgy is szét van szedve.Renault power
-
senior tag
válasz rob210 #86313 üzenetére
Köszi, felírtam mindent! A generátorral pont most szívok én is a Fordommal, az autóvásárlás napján villant fel a kis akku visszajelző a műszerfalon Még szerencse, hogy autóvillamossági szerelő kísért el minket autót venni.
Mennyire gyakori egyébként, hogy a szerviz hozzájárul ahhoz, hogy az általam vitt alkatrész legyen beépítve? Anno nem voltam ennek a híve, de lehet, hogy olcsóbban be tudom szerezni a Kovács Autónál, mint a szerelő Szerbiában. Nem akarok pofátlan sem lenni, tudom, hogy sok szerelő az alkatrészen megkeresett pénzből él, de jó lenne, ha minőségi alkatrész kerülne bele.
⭐ Revolut meghívó ajándék 7500 Ft bónusszal | Raiffeisen Bank meghívó változó ajánlói bónusszal ⭐ Kérd privát üzenetben tőlem!
-
Tibko8
senior tag
válasz kisgyerek85 #86309 üzenetére
A motor térben lévő biztosíték táblában (ami az akkumulátor mellett van) egy 7,5 A biztosíték adta meg magát. Ez miatt nem akarta érezékelni a kártyát és ez miatt nem adott rá gyújtást sem de minden más úgy mond működött még a rádió is. Műszerfal, központi zár és a belső tér világítás kivételével.
Az üzemanyag szint jelzőn pedig az akkumulátor saru levétele és újra vissza rakása megoldotta a problémát. Az öreg szaki aki segített nekem mondta zárlat nincsen úgy hogy nem kell aggódnom.2 órát csúsztunk így és bele estünk a nagy horvátországi dugóba de addigra már annak is örültem hogy ott ülök a legnagyobb dugóban és nem hazafelé várom a trailerest.
De legjobb benne hogy havi szinten 7-8000 km megyek a kocsival 2 éve folyamatosan és soha semmi gond nem volt vele egy akkumulátor lemerülésen kívül.[ Szerkesztve ]
Lada(racing.hu) 2107 "Őrület Ez!" & Reanult Clio IV Grandtour 1.5 dci OnePlus One (CYANOGEN) ---> OnePlus Three(3) ---> OnePlus 7T Pro --> Nothing Phone 1 --> OnePlus 10 Pro 5G /Never Settle/ --> Honor Magic 5 pro
-
kisgyerek85
senior tag
-
passat77
tag
Sziasztok,
ha bekapcsolom a klímát a kocsiban rögtön elkezd csipogni a műszerfal és kiírja, hogy probléma van az akkumulátorral. Az akkumulátort pár hónapja vettem, nem hiszem hogy gond lenne vele. Amikor előszőr észrevettem ezt a hibát akkor égett szagot is lehetett érezni.
Járt már valaki így? Ezt a hibát mi okozhatja?
(2007-es benzines Laguna 2)[ Szerkesztve ]
-
Xantomas
őstag
Ezzel én a helyedben beadnám valahova. Van pár dolog a hosszbordásszíjon. Pl a klímakompresszor, annak kuplungja, generátor.
Alapjáratot nem rántja le?
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Llew
senior tag
Sziasztok! Erre vki esetleg?
Az emberiség olyan, mint a krumpli: a java a föld alatt van.
-
-
Xantomas
őstag
válasz polonic #86322 üzenetére
Vagy már üvegesre van öregedve a hosszbordás, és hangtalanul, de jó büdösen csúszik.
Más, csupán elméleti. Nálam van apósom octaviaja, a m2 helyett. Octavia 2 2.0 tdi. Alacsony fordulaton, nyekkenget a motor, hajtás közben. Nem néztem alá, nem néztem a szervizkönyvet sem, csupán teoria. Kéttömegű új.
Alacsony fordulaton, mikor a lefulladást akarja kompenzálni motorvezérlő, akkor inkább itt is az alsó motor/váltótartót terheli csavaró erőkkel? Tudom, tudom, tartsam 1300 felett, és nem fogja csinálni."Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
rob210
Topikgazda
válasz passat77 #86323 üzenetére
Ha a balatonon van vele és klímázni akar akkor kezdj el vontató autót keresni vagy trélert.
A főtengely tárcsa két fém részből áll.
Közte gumi vulkanizáció, rezgés csillapítás miatt.
Ha az átszakad, mert vezérléscserénél szarnak kicserélni akkor , egy a szétrepülő darabok bekerülhetnek a vezérléshez és kuka 16 szelep. Ez a legrosszabb. Szétszakad a tárcsa és megszűnik a segédhajtás, azaz se klíma se generátor, se szervó, ha nem az elektromos van benne.Nem játék túl sok hengerfejet vettem már le ezért .
Renault power
-
KubanitoS
veterán
Sziasztok!
A képek alapján lehet levonni bármilyen következtetést? Kicsit túl szép, hogy igaz legyen…
[ Szerkesztve ]
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
rob210
Topikgazda
Ha csak a két nagy bakról van szó, illetve 2.0dci akkor 100e alatt nem úszod meg.
Utoljára 36500 volt a nagy jobb oldali és 23800 a kisebbik bal oldali.
De ha az összeset cserélteted akkor 12800 a kicsi támasztó és 23200 az alsó támasztó.
Ezek gyári vagy meyle árak . De minden nap változik.
Az igazán nagy munka a váltó oldali cseréje, ott az aksi aksitálca és egyebek is bontásra kerülnek.Renault power
-
addikt
Hát egyelőre nem találták meg a hibát, felemelve semmit se látnak, terhelés (úgy hogy sebességbe rakták felemelt állapotban) nélkül nem hallották. (kedden még direkt mentünk 1 kört, úgy hallotta a szerelő, de mondtam is, hogy terhelés nélkül nem jelentkezik, csak terhelésnél).
Az biztos hogy a motortérből jön. -
addikt
válasz lsebestyen #86345 üzenetére
Mondom nekik, de most majd hazafelé megnézem terhelés alatt...
-
Tibko8
senior tag
válasz kisgyerek85 #86317 üzenetére
Na igen én is pont bepakolasnál raktam félre a multimétert és át futott az agyamon rakjam be de aztán el is vetettem a dolgot. Biztosíték nem árt mert én 3 benzin kúton jártam mire találtam mindenhol épp elfogyott.
Lada(racing.hu) 2107 "Őrület Ez!" & Reanult Clio IV Grandtour 1.5 dci OnePlus One (CYANOGEN) ---> OnePlus Three(3) ---> OnePlus 7T Pro --> Nothing Phone 1 --> OnePlus 10 Pro 5G /Never Settle/ --> Honor Magic 5 pro
-
rob210
Topikgazda
Na
srácok, most tegyen valaki boldoggá egy ötlettel.
Fórumtárs vezérléscseréje után szépen jár a motor egyenletesen, jól húz, minden értéken.
Vezérműtengely hibát dobál tök random és kiteszi a check engine szervízkulcsot.
Jeladó tisztítva kontakt tisztítás is. 25km hibamentesen megvolt. Most viszont diaggal nézve azonnal visszafobja a hibát, de csak a diag látja. Vezérmű állítás és vezérmű tengely jeladó köre.Renault power
Új hozzászólás Aktív témák
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Kiakadtak az európai chipvezetők az USA, Kína és az EU követelésein
- Autós topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Robotporszívók
- Havazáshoz igazított kiadás kap a Steam Deck OLED
- Samsung Galaxy Watch5 Pro - kerek, de nem tekerek
- Hogy is néznek ki a gépeink?
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Mostantól biztosan nem kaphat modernebb AI lapkákat Kína a TSMC-től
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest