-
Fototrend
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
malwy
senior tag
Berakom az enyém is, hátha jól jön valakinek.
K9KR846, 95 LE, Megane III 1.5 dci 2014
172 000 km, 2021. szeptemberben lett cserélve
Most 233 000km-nél járokEnyém rondább jóval, mint a tietek, nem? És miért más színű?
Mióta nálam van, tehát 120 000km-tól fogva 10 ezrenként olajcsere, előtte azt hiszem tartották a gyári periódust.
[ Szerkesztve ]
-
diablo1984
veterán
Tehát kijelenthetjük, hogy az 1,5dci megane 3 vagy fiatalabb konstrukció esetén is igényli a hajtókar csapágy cseréjét, nem vagy a 2000es évek termékei. Kérdés, ha a hajtókar csapágy így néz ki, akkor a többi forgó rész milyen lehet, mondjuk a vezérműtengely rögzítéseinél, bütyköknél, hengerfalnál, gyűrűnél....
-
válasz diablo1984 #91807 üzenetére
A városi legendák szerint a hajtókar csapágy probléma a 106 lovas 1.5 dci motorokat érinti (megane 2, 2006-tól).
Megane 3/laguna 3 esetén (110 lovas 1.5dci) már más csapágy került bele.
Állítólag a 106 lovasok csapágyai nem a megfelelő anyagból készültek és ezért kopnak meg, még a gondos odafigyelés ellenére is, akár 200.000km körül feladják a harcot.
Tehát a motor többi részét nem feltétlenül érinti ez a probléma, ha időben cseréljük a hk csapágyalat.“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
malwy
senior tag
válasz molnarpeter #91806 üzenetére
Nincs benne start-stop, lehet vmi védőréteg.
Igazából lehet a színe (és a kosz/olaj maradék, szerelő fotózta) miatt gondoltam, hogy ez már durvább.
Nem volt valami drága összeg a csere, ha a kocsi élettartama alatt cserélni kell 3x, feltételezve egy elég szuper 450 000 km-es futást, akkor ez bőven belefér. Legalábbis nekem azt mondták, hogy 150 ezrenként lenne jó cserélni.
Kérdés van-e még ilyen megelőző karbantartási feladat, amit érdemes beiktatni.
-
szebe
őstag
válasz diablo1984 #91807 üzenetére
Az se árt, ha nem a gyári 30k-s olcsajcserét tartja az ember.
"ha ledobsz a Mecsekbe egyszer késsel, meg egy banki terheléssel, én megiszom a h*gyomat, megeszem a lárvát, de akkor is fizetem a villanyszámlát"
-
zaskar
senior tag
Talán van is alapja azoknak a városi legendáknak Én a 2006 februári 106 LE-s Megane-omról írtam anno hasonló "élménybeszámolót", mint te most a Talisman-ról. A különbség csak annyi, hogy nekem nem volt garanciám, ill. nagyságrendekkel kisebb értékű autó volt az érintett. Természetesen a sok szervizben töltött idő meg a több alkalommal kifizetett kisebb-nagyobb összegek elég érzékenyen érintettek. A már 9 éve meglevő Laguna 3 mindenben az ellentéte annak a problémahalmaznak.
-
zaskar
senior tag
válasz forceberg #91813 üzenetére
Az autó ennek ellenére közel 13 évig boldogított. 2010 és 2015 között voltak a nehéz évek, több nagyobb kiadással - Maglódra utazással - és sok idegességgel. 2015 után aztán rendbejöttek a dolgok. Azt túlzás lenne állítani, hogy többet nem költöttem rá, de legalább már nem hagyott az út szélén. Na meg már megvolt a Laguna, az adott egy biztonságérzetet. Végül 2023 elején érzékeny búcsút vettem tőle, lábán vittem a bontóba. Valószínűleg hengerfejes volt, de úgy döntöttem, egy fillért nem költök rá többet
-
forceberg
veterán
válasz zaskar #91814 üzenetére
A 2.0dCi-re írtam, hogy a kúton elköltöd a különbözetet. Nemcsak a nagyobb, kevéssé takarékos motor, de úgy 250-300 kilóval nehezebb is a L3.
Miért bontó, nem vették volna meg? 17 éves M2 esetén még a rozsdának is vesztésre kellett állnia.
Nekem 2x okozott fejfájást a M2. Elsőre a szerelő sem tudta megmondani, hogy mitől javult meg, de vélhetően a GO szűrő volt eltömődve a xar GO-tól, mert azt cserélt végül. Nem, pedig nem volt a szűrő túlhordva. A másik meg egy jó kis jeladó. Eddig kop-kop ennyi "nagyobb".
[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
rob210
Topikgazda
Srácok szögezzük le.
Sokmindentől függ a hajtókar csapágy kopása.
Ha 10ezrenként normális olaj kerül bele és nincs hidegen agyonforgatva akkor nem kopik el!
Több tulaj is van aki 400ezer felett a gyári hajtókarcsapágyakon gurul.Renault power
-
zaskar
senior tag
válasz forceberg #91815 üzenetére
Ja, értem. Abban maximálisan igazad van, a 2.0 dci - legalábbis nálam - nem kis étvágyú. De ez engem nem érdekel, mert 9 év alatt egyszer sem hagyott az út szélén, nem kellett miatta hónapokig busszal járnom dolgozni, nem kellett kölcsönautókat igénybe venni és nem kellett folyton idegeskedni, hogy mi jöhet még. Mellesleg ez idő alatt csak és kizárólag a szervizekre és kopó alkatrészek cseréjére kellett költeni. Azt viszont tudom, hogy az újabb 1.5 dci-k már simán vállalhatók. A héten utaztam egy M3-as 90 lovas taxival, 400e km fölött volt, kétszer cserélt ezalatt hajtókarcsapágyat. Köszöni, jól van.
Rozsda tényleg nem sok volt rajta, de a bontott blokk miatt nem egyezett a motorszám sem, tehát azzal is csinálni kellett volna valamit, hogy el tudjam adni. De már belefáradtam, átvettem a bontóstól az összeget (kimondani is nehéz, 120 ezer), aztán a Laguna előlépett mindennapi autóvá.[ Szerkesztve ]
-
zaskar
senior tag
válasz rob210 #91816 üzenetére
Igen, az enyémnek is ez okozhatta a vesztét. 158 ezer km-el hozta be egy nepper, addig gyönyörűen vezették Németo.-ban a szervizkönyvet, 20 ezrenkénti olajcserével. Viszont a 160 ezres már nem történt meg, nepperünk járt vele még pár hónapot, míg én meg nem vettem. Akár 30-35 ezret is mehetett olajcsere nélkül. Én persze egyből lecseréltem, meg 30e km múlva a csapágyakat is, de már nem hozott végleges megoldást. Végül bontott blokkot kellett beletenni, meg úgy emlékszem főtengelyt is. Na azután már azzal a részével nem volt probléma.
[ Szerkesztve ]
-
Bass
addikt
Sziasztok
Vásároltam egy 2015-s Megane 3 Gt(RS) kombit 2.0 dci 165le motorral.Tudom h láncos és sok helyen olvasom h nem feltétlen kell cserélni,mennyire igaz ez? Illetve a hajtokar csapágyakat érdemes cseréltetni,vagy itt már nem problémás? Karbantartott autó(bartomé) és leginkább autópályázott vele németországból 200e km van a kocsiban.Köszönöm"The gods who light up the sky at the gate of sethu"
-
rob210
Topikgazda
-
molnarpeter
nagyúr
válasz molnarpeter #91779 üzenetére
1.5 dci Scenic II gázolaj szűrő témában sikerült utánajárni, valóban adott a finomabb lehetőség, összesen 3 fajta szűrőt lehet hozzá kapni:
HDF917 - gyárilag 2004.12-ig, 5 mikron (👎)
HDF942 - gyárilag 2005.01-től, 3 mikron (👍)
HDF937 - török piacos típusok, 2 mikron (👍👍)
A legfinomabb esetén rövidebb a csereperiódus, ezt én az üzemanyagnak tulajdonítom, nem pedig a benne lévő szűrő anyag felületének... Viszont ilyen Delphi most nincs a Kauffernél, majd még meglátjuk mi lesz belőle.
Köszönöm forceberg kollégának az index topik ajánlást -
kisgyerek85
senior tag
Van egy ilyen csövem ami sehova nincs csatlakoztatva. Jelensèg Anyósom mondta a lányának,hogy olyan mintha füstölne a kocsi a motorháztetőnèl.
Utolsó szerelès az autón önindító felújítás volt. Nem tudom van e köze hozzá. Na de ezt mègis hova kellene csatlakoztatni? Nem látom jelenleg.[ Szerkesztve ]
-
kisgyerek85
senior tag
válasz kisgyerek85 #91824 üzenetére
Megtaláltam a helyèt. Jó kèrdès,hogy ezt ki ès mikor vette le innen ès nem rakta vissza. Sok ember nem lehetett.
-
vzsryl
nagyúr
válasz norbert1998 #91827 üzenetére
Márkaszervizben? Az akkor gtk.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
Bass
addikt
válasz norbert1998 #91827 üzenetére
Értem, köszönöm.Akkor ez jó hír.Sosem volt még dizel autóm,csak benzines rönyóim voltak azokat ismrem csak,láncosból is csak lada 🤣
"The gods who light up the sky at the gate of sethu"
-
Cane
őstag
Üdv!!
Olyan helyet állt elő, hogy amikor berakom tolatás fokozatba a váltót, akkor a váltó teljesen jól működik, hátra megy az autó, viszont nem világit hátul a tolatólámpa. Próbálgattam a váltót szép lassan üresből tolatóállásba tenni és kb. félúton villan fel egy pontos a tolatóláma de ha végállásba érkezik (tehát a helyére rakom a tolató fokozatot) akkor elalszik. Tehát minden oké lenne de a tolatóvilágítás csak egy ponton működik. Mi lehet ez elkopott valami vagy csak elállítódott? (Espace IV 2.0 F4R)
Előre is köszönöm a tippeket!
▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□
-
rob210
Topikgazda
-
rob210
Topikgazda
válasz molnarpeter #91836 üzenetére
Ha elkezd haldoklani, nem érdemes szarakodni vele 4200.- egy normális márka.
Renault power
-
tycon
tag
válasz molnarpeter #91836 üzenetére
Szedtem szét ilyet. Szétfűrészeltem. Elég a kapcsoló rézszalagja. Az alátét a Lagunánál nem játszik, be van kenve a nyaka ruglmas tömítővel, alátéttel elmegy a pozíciója.Középső érintkező idetesz odatesz a kapcsolásnál.
fejlesztőmérnök ny. közl. gépészmérnök
-
molnarpeter
nagyúr
válasz molnarpeter #91820 üzenetére
Scenic Saga folytatódik... Futott pár tesztkört az autó, füst megszűnt mire bemelegedett (gondolom akku levétel után porlasztók is betanultak)... de a gyűrűzés óta eltűnt a töltés. Először azt hittem, lehet köze az ülés alatti beázós R2 csatlakozóhoz, aminek a javítása párhuzamosan történt, de minden szál összeforrasztása után sem javult meg. Fordulatszámtól függetlenül nem emelkedett a feszültség, visszajelző vezetéken megvolt a 12V. Így hát kiszedtük a generátort, tekercs folytonosság ellenőrizve, viszont a feszültségszabályzó házán volt repedés+csatlakozónál letörve egy darab, ami miatt a gumi tömítés nem tudta ellátni a feladatát. Kapott újat, így máris meglett a 14,6V az akkunál, visszajelző kialudt. A blokk szétfűzése előtt alaposan le lett mosva a motor, szerintem akkor ázott be, mert különben furcsa egybeesés lenne (#EverSinceYouChangedMyOil)
-
rob210
Topikgazda
válasz molnarpeter #91840 üzenetére
Na én is megosztom a kálváriámat, ha már ez egy ilyen hét volt 🤣
Akár mit csináltunk a sceniccel mindig lelógott a szíj 0.2 mm ert.
Kiderült a fent lévő és az utángyártott bord@skerék sem ehhez a kocsihoz való.
ez volt az alap állapot a friss vezérléssel
Ki kellett 0.5/0.5 mmert esztergáltatniba bordáskerék álló részéből, meg a külső kerékből.
Így most 0.8mmel beljebb van a szélétől azaz adom vissza a kocsit. végre.Renault power
-
angyalpc2
aktív tag
Valaki használta már a https://newdialogys.renault.com honlapot? magánszemélyként?
Lépjünk azon túl, hogy 9 euró 1 óra
1 nap 28 euró
https://asos.renault.com/#/registration
De cégnevet adószámot is adni kellene...az meg nyilván nincs írjak be kamut?
(mármint a magánszemélyes adószámom van.. .csak nem céges) -
rob210
Topikgazda
válasz molnarpeter #91842 üzenetére
Amikor veszik le és nem jól tartanak ellen akkor az ék ki szokott törni belőle, mert ezek anyagukban ékeltek.
Renault power
-
molnarpeter
nagyúr
válasz molnarpeter #91840 üzenetére
Ha már említettem, hogy Scenic 2 ülés alatti csatlakozó probléma merült fel, a beázás miatt elporladt vezetékekhez kellett kapcsolási rajz. Csatlakozó bekötés pdf emerre, hátha valakinek hasznára válik:
https://www.renaultforums.co.uk/threads/renault-scenic-r2-connector-diagram.368882/ -
rob210
Topikgazda
válasz MasterMark #91847 üzenetére
Hát manapság ez már nagyon kellemetlen kérdés.
Sokat romlott az anyagminőség, amióta mindenki a gyártáson akar spórolni.
De én még mindig a daycot szeretem a legjobban.
A gates is jó, de ott már szaladtam rá hibásra.Renault power
-
MasterMark
titán
-
rob210
Topikgazda
válasz MasterMark #91849 üzenetére
Igen viszi mint a 16 szelepet és van ahol kiszakad a himbasor lefogatója. Akkor hengerfej kuka. Szóval nem érdemes megvárni, mert amúgy olcsó és szög egyszerű a vezérlése.
Skf nagyon szar én nem szerelek .
[ Szerkesztve ]
Renault power
Új hozzászólás Aktív témák
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Elemlámpa, zseblámpa
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- Azonnali processzoros kérdések órája
- Milyen okostelefont vegyek?
- Melyik tápegységet vegyem?
- Jogász topic
- Bestbuy játékok
- Kötelező BIOS frissítéssel orvosolná a Core CPU-k stabilitási gondját az Intel
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- További aktív témák...
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- Eladó teljesen új, bontatlan Nespresso Essenza mini piros színben
- Érintőgombos Jura C65 automata kávéfőző cappuccino fejjel
- Einhell CC-PO 90 polírozó, 240mm, 90W
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen