Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Xantomas

    őstag

    válasz Nordik #70761 üzenetére

    Amit anno rendeltem, aliról, m2-re az bőr bevonatúnak volt írva, végül ugyanúgy bőr mintájú műanyag volt. Nem is úgy nézett ki mint a képeken. Kb azonnal ment is a kukába.
    Most a gyári váltógombba, van betéve egy 6 sebességes betét, de nem jobb alsó R -rel, hanem bal felsővel (eddig minden szervízben anyáztak, mert nem arra ment rükibe, mint ahogy a váltókaron van, előbbit nem lehet kapni) Ez utóbbi, egy év után a kéz savasságától már eléggé tré állapotban van.

    "Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"

  • Xantomas

    őstag

    válasz mycso #70772 üzenetére

    Igen, ilyesmit rendeltem, és olyan jött, ami a fenti hozzászólásodban van.

    Most így néz ki. Kicsit viseltes. A cérna is kezd elkopni róla.



    Kész az átvezető is. Megszenvedtem vele.

    "Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"

  • Xantomas

    őstag

    válasz Steven #70789 üzenetére

    Szerintem ő a gomb átfestésére gondolt. Ha meg már festegetve lenne, kb annyiba fáj, mintha újra lenne bőrözve egy kormánybőrössel. De attól a kupak kérdés ugyanúgy nem fog megoldódni.

    Off:
    Hülye kérdés, ha tervezek, és kinyomtatok 1-2 plusz darabot SLA nyomtatóval, érdekel valakit, lesz kedve koptatni? vagy piros lesz, átlátszó, vagy fekete, de nem szürke. Kíváncsi vagyok élesben a kopásállóságára. Egy mérés, nem mérés.

    Most megy majd egy batchnyi nyomtatás aluból is, de az nem az árkategória, amit szívesen ajánlgatok, plusz a felülete sem olyan mint egy kikeményített műgyantábak, látszani fognak az acél filament szálak, mint a videóban: [link]

    "Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"

  • Xantomas

    őstag

    válasz emre #71010 üzenetére

    A legegyszerűbben úgy tudod ellenőrizni, hogy leveszed a belső kerékjárati ívet takarót, és pont a motortartó alatt van egy kivágás a kasztnin, hogy ellenőrizni tudd a bak zseléjét. Megnyomod a gumimembránt, és ha azt érzed, hogy mellette kidudorodik, és zselésen "elleállása" van, akkor jó. Ha nem, akkor már nem zárt a patron.

    Bár a konkrét videózott bak megane 2-ből van, de az elv ugyan az.
    video

    "Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"

  • Xantomas

    őstag

    válasz polonic #71074 üzenetére

    Magán a gumin van rajta. A régi, sárga feliratos Valeo volt, a mostani, szürke feliratos az SWF. Szerintem rendelnek mindenhonnan, meg piac válogatja, hogy melyiket árulják.
    Nem ér bele a fóvóka sugarába a kar, viszont ugyanúgy meg kell kicsit hajlítani, hogy a CC domborúbb üvegére rendesen felfeküdjön, mint a kb filléres, de nagyon jó STC-t.

    Amúgy kialakításukból fakadóan a klasszikus mechanikás lapátok feküdnek fel a legjobban.

    OFF:
    Nem tudtam képet csinálni, de megnéztem milyen állapotban vannak a légszűrők, egy szerbiai hosszúhétvége után. Nem olyan tragikus mint sejtettem, de azért látványosan beszürkült Kb úgy néz ki mint olajcserekor. Mindenhol égetik az avart, a tarlót, mellé szélcsend.
    Frissen mosott autóval indultunk el, mire megérkeztünk Belgrádba, vékony hamu fedte a kocsit. Naplemente után volt a legdurvább mikor bármerre néz az ember, mindenhol azt látja, hogy izzik a mező óriási foltokban, kb Belgrád, és Szabadka között mindenhol. Vasárnap du már a fejem fájt, és olyan érzésem volt, mint amikor egy nagyon durva este elfogy 1-2 doboz cigi. Az a szomorú, hogy állítólag is BP-en se volt sokkal jobb a helyzet légszennyzettséget tekintve, de az mindent elmond, hogy a hétvégén, világviszonylatban Belgrád volt a legszennyezettebb levegőjű város a Földön.

    [ Szerkesztve ]

    "Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"

  • Xantomas

    őstag

    válasz rob210 #71130 üzenetére

    Ilyet egyszer csinált a Thalia, de régebbi k7j motorral. Semmi hiba kód, csak check engine lámpa. Kínomban lehúztam a lambda szonda, FHP, és asszem a folytószelep állás érzékelő csatlakozóit, hogy telefossa a hibatárolót, és dobjon egy halom hibát rendellenes működés miatt.
    Utána pár indítás, leállás után elmúlt.
    Abban maradtam, hogy lehet van valami bug a vezérlő sw-ében, esetleg valamelyik EEPROM valamelyik blokkja döglött, vagy valamilyen környezetvédelmi normának nem felelhetett meg valamelyik számított érték, és dobott néma hibát. Utóbbi esetben elvileg nem is kellene.

    "Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"

  • Xantomas

    őstag

    Ezt a youtube csatornát találtam minap, egyszerűen nem tudom abbahagyni.
    Egy halom VHS rip van fent, reklámok, kiegészítők bemutatása, régi szervizes manualokról, jópár Renault szerelés, köztük Megane CC specifikus is.
    A kedvenceim, amikor a frissen a gyártósorról lejött, patikatisztaságú futóművet szerelik.
    Mivel francia mindegyik videó, nyelvtudás, vagy szótár nem árt hozzá, vagy csak szimplán nézni az egészet.

    "Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"

  • Xantomas

    őstag

    Ez most gy hosszú panaszkodós post lesz, tanulsággal, amit lehet cáfolni.

    Eléggé fent fogott a kuplungom, ezért elvittem egy márkafüggetlen gyors szervízbe, megkérdezni, hogy mi vele a helyzet, ebben a hidegben már ne Robot szivassam. Levegős lett, kinyomószerkezet nem remekel, vagy mi a baja.
    Megnézték, nyomogatták, lekérték alvázszám alapján hogy milyen alkatrészek kellenek bele. Válasz: azonnal, sürgősen kuplung, kinyomócsapágy, kettőstömegű csere, váltórudazati, kihajtási, külső, és belső szimeringek, és gumiharangok cseréje, váltóolaj csere, fékolajcsere, 220e km van benne, hozzam vissza három hét mulva, addigra van időpont, és alkatrész is lesz. Munkadíjjal, 640e Ft.
    Kérdezem, biztos, ND0 váltó, nincsenek kihajtásnál külső szimmeringek, pláne nem váltórudazati, 160e Ft körül van most a LUK készlet mindenhol F9Q-803hoz, és ND0 váltópároshoz, ne szórakozzunk, plusz bowdenes a váltó, nem rudas. Válasz: A rendszerük szerint ez benzines, és különben is, náluk 400e Ft a Luk készlet, és erre jönnek még rá a plusz költségek.
    Illedelmesen megköszöntem, eljöttem, beálltam a garázsba, légetelenítettem a fékeket (érdekesen a bal első színesebb volt,ott gondolom a munkahenger tömítése már nem az igazi, és levegős, holott fél éve lett komplett fékolaj cserélve benne), megjárattam a pedálokat jó sokszor. Aksi, akkutálca ki, ecu ki, váltót is légtelenítettem, és persze ment is fékolaj oda ahova nem kellene, szóval locsolhattam ki egy flakon féktisztítítót is.
    Ettől függetlenül szerintem is talán már érik egy csere. Nem tudom, önbeállós, semmi visszajelzés nincs, hogy ténylegesen mennyi szinter van a tárcsán. Az hogy levegős, már egy jel, hogy valami valahol már nem úgy zár ahogy kell, és ha szétszedik, akkor legyen is cserélve. De ez, hogy kaptam egy pofátlanul magas árat, mellé meg akartak győzni, hogy olyanokat is cserélni kell benne, ami nincs is benne, pláne egy teljesen másik motorral... ez kicsit amatör, vagy át-aszás gyanus volt. Mindegy, írtam nekik, hogy nézzenek a rendszerükre szerintem fals adatok vannak benne. Az meg hogy a munkafelvevő hibázott-e, dötsék el ők, nem vádaskodok, de szerintem a kocsin eléggé szemet szúrnak a dci feliratok, plusz nem is tudok olyan benzinesről megane2-ben amit kettőstömegűvel szeretek volna.
    Nah, szóval legyen egy határ az alkatrész árazásban. Ok, tegyenek rá 20-30%-ot, mert a munkadíjat nehezebb kitermelni, letuszkolni a vevő torkán, de amikor minden alkatrészes honlap tele van azzal, hogy 50%-os áron adják már ezeket a szetteket egy fél éve, és ezt mindenki látja, plusz ők is kevesebbért szerzik be, és meg akarnak győzni valami olyanról, ami nem igaz. Teljesen reális lett volna magasabb munkadíj, valós alkatrész árakkal, olyan beépítendő alkatrészekkel, amik ténylegesen kellenek bele, nem plusz fals adatok, hogy azzal is magasabb legyen a számla.
    Bocsi, de ez nálam nagyon kiverte a biztosítékot, holott egyszer már megfogadtam, hogy nem viszem oda többet a kocsit, mert akkor is, kaptam egy szép nagy listát, hogy mit kellene azonnal cserélni a kocsin, és ha azokat nem cserélem, akkor be sem veszik, holott csak egy adott dolgot akartam cseréltetni, mert a többi az nekem is megy.

    Csak nem tudom, hogy most, vagy akkor, ha a leendő friss jogsisunk már elkoptatta róla a tanulóanyagot, valamint a kettőstömegű is kapni fogja az áldást. Jobb régi kuplungot gyötörni, vagy inkább az újat? Magamból kiindulva, a kegyelem döfést anno én adtam meg az előző kocsi első kuplungjának.

    "Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"

  • Xantomas

    őstag

    válasz rob210 #71292 üzenetére

    Utóbbi megvolt, azért kellett másodjára is légtelenítenem a fékeket, mert elsőre elfelejetettem, plusz amikor anno a fékolajat kompletten lecseréltem, akkor is kimaradt.
    A nyergeket szeretném szétszedni, de nem volt még hozzá lélekjelenlétem. Ha már szétszedem, kipucolom, akkor már tömítésket is cserélek, letisztítom, és lefújom ezüst hőálló festékkel, a tárcsával együtt, pár rétegben, meg a betéteket is cserélem, szóval nem ilyen pár órás munka utáni rituálé.

    Még 4 helyről jött árajánlat. 230, 233 és egy 250-es, LUK-kal, meg egy 390 Sachs szettel munkadíjjal, légtelenítéssel, főtengely szimmeringgel. Ezek már barátibbak, de ezek felmérés nélkül, csak ezek az alkatrészek. Futómű állítással együtt. Azért, biztos vagyok benne, ha hozzányúlnak, azért lesz még görénység benne, és kell ezt azt cserélgetni.

    Mindenesetre, így 35e km-rel, váltóolaj csere, és xadózás után, a váltóból jövő zúgás megszűnt, ami 3-asban, és 4-es sebességben volt, mondhatni, azt a pár félreváltást "kijavította". Szóval váltóba volt értelme beletolni. Kicsit kiszívtam belőle fecskendővel. Érdekes módon, már nem olyan rikítóan zöld a színe, mint frissen volt, hanem majdnem olyan sárga, mint volt a bekeverés elött.

    MC Pite
    Igen, vegyesek a gondolataim. Az már megvan, hogy a kocsi nem marad nálunk 1,5 évnél tovább, és az utódja egy C4 Cactus lesz, euro6-os 1.6Hdi-vel. Kolega be is jelentkezett, hogy viszi is, ha eladó lesz. Ezért is megy a lamentálás, hogy melyik kocsi melyik váltóját gyilkolja.

    "Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"

  • Xantomas

    őstag

    válasz rob210 #71321 üzenetére

    Na jó, azért tegyük hozzá, hogy a youtube videók alapján is reneszánszukat élik a “körbepakolom újságpapírral, majd leködölöm” festőművészek, szóval ne csodálkozzunk.

    off: biztosítós ügyben van új fejlemény? Én most tartok lassan 2 hónapnál, de a mabisz szerint ők nem tehetnek semmit.

    "Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"

  • Xantomas

    őstag

    válasz Nordik #71337 üzenetére

    Én kábelbehúzóval szoktam takarítani. Pont átmegy, és nincs az, mint a csövekkel, hogy elakad. Ha pedig már átment a behúzó a csövön, akkor mehet utána egy adag víz, akár slagból, akár egy flakonból.

    (#71342) MC Pite: M2-nél biztos hogy van ilyesmi. Anno oldalanként egy vödör száradt földet szedtem ki a kerékjárati burkolat alól, de annyira tele volt, hogy még az első kerékjárati ív hangszigetelője mögött is volt egy jó adaggal ("zacskó", ami PU habbal van töltve, hogy kitöltse a teret, és megszünteti a kongást) Hátul ugyan ez, de mivel a hátsó kerékjárat csak félig van burkolva, ott csak a küszöb felöli oldalban áll meg a sár.

    Szerintem idényenként egyszer-kétszer érdemes leszedni, kimosni, jobb a békesség.

    "Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"

  • Xantomas

    őstag

    válasz MC Pite #71379 üzenetére

    Lehet szídni az itthoni rendszert, hogy minden veszélyes üzemi világítási rendszerhez, egész műszaki egységet érintő engedélyezés szükséges. De ha megvan az engedély, akkor lehet forgalmazni, beszerelni. A probléma azzal van, hogy az engedélyezési procedure rettentően drága, és csak nagyon rika esetben éri meg, lásd az Osram LED-es komplett lámpái Golfokba. Van piaci igény, és fizetőképes kereslet, meg is csinálták.

    Nézd a jó oldalát. az USA-ban a mai napig nem lehet, még engedélyezéssel sem LED-es fényszóróval kihozni új autót, mert, az FMVSS-t ezen a téren nem frissítik, és kész. Nem mintha az ECE-vel nagyon sietnének, és igazodnának a fejlődéshez.

    Sajnos a gépjárműipar már csak ilyen. Itt nagyon érvényesül a pillangó hatás. Ha beindul a gagyi engedélyezése, és gyártása, annak katasztrofális következménye lesz. Sajnos, ha engedélyezni fogják a retrofit LED-eket, akkor azokat hamisítani fogják, ahogy azt teszik a halogén izzókkal is.

    Minap atomjaira szedtem én is az első lámpáimat, és minden egyes elemét megtisztítítottam, a terelő lemezt bedobtam galvánónozóba, mielőt megrendeltem volna az újakat. Ég és föld. Leginkább abban venni észre a difit, hogy arra a részre, ahova nem kellene, hogy világítson, tényleg nem világít, korom sötétség van, és oda, ahova kellene, szemre kétszer világosabb minden. (Eddig az volt, hogy amikor felkapcsoltam a refit, akkkor hatalmas világosság lett. Most csak annyit érezni, hogy ott, ahova nem világít a tompított, ott is ugyan olyan világos van.) A látótávolság is megnőtt. Ennek hatására állítani is kellett a fényszórón lefele, mert a szembejövőket vakította, holott, perpill Osram Ultra Life-okat használok, mert meguntam a 1,5 havonta izzócserét, pedig már próbáltam mindent (ha jár a motor, nekem ég a tompított, nem kapcsolom le városon belül sem). Ezek már bent vannak tavasz óta.

    Aláírom, ha elmegy mellettem egy modern lámpával szerelt autó, látom a különbséget, nem is kicsit, de ez már olyan, hogy látok is vele.

    Pedig tényleg, az van, hogy a lámpán kívülről nézve nem látni semmi sérülést, mattulást, sárgulást, foncsorleválást. Annyi, hogy kicsit opálos a vetítőlecse. Most kb látni a lencse mikrolencséit.
    Hogy miért szedtem szét? Gondoltam először, hogy a lencsét megtiszítítom DSLR szenzor tisztítóval, az izzófoglalaton keresztül benyúlva. Ez jött le róla pár húzás után.

    "Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"

  • Xantomas

    őstag

    válasz MC Pite #71382 üzenetére

    Jah, nem rád gondoltam, hogy te szídod, hanem úgy általában. Sokan ki vannak akadva, hogy rossz a szabályozás, de sajnos nem.
    Egy új halogén izzót egyszerűen tudnak piacra dobni, mert szépen körbe van határolva, hogy mit lehet, és mit nem. Egy LED-es fényforrásból pedig csakis akkor tudnának, ha azt minden típushoz amihez árulni akarják, engedélyezik, és ez alatt értem a motort, évjáratot, felszereltséget is. Ez nem éri meg senkinek sem.

    Ha engednek a gyeplőn, és beveszik az XY LED gyártó LED modulját a szabályozásba, hogy abból lehet építkezni, mekkora a max méret csatlakozóstul, működjön fordított polaritással, és a lámpa bármely módosítása nélkül be lehesen rakni, akkor meg fognak indulni a gagyik, mert ráírják a specifikációban, hogy abból van, piacra is fogják automatikusan engedni, forgalmazni is lehet majd, és csak utólag fog kiderülni, utólagos felülvizsgálatokon, hogy szemét, lásd a gyerekjátékok, amiktől csecsemők fulladnak meg. Ettől tartanak, ezért sem lesz változás, plusz megvan az az érdek is, ha jobb lámpát akarsz, vegyél újabb autót, ami gyárilag beépített LED-del van szerelve. Jelenleg a mostani, legjobb H7, H1, H11 helyére tehető LED-es fényforrások sem tudják azt, hogy egy az egyben be lehessen rakni az izzó helyére, minden eddig forgalomba került típusba és úgy ahogy van, össze lehessen rakni a lámpaházat.
    7-8 év mulva esélyesen meg fognak születni az első ilyen szettek, mert gyakorlatilag egy jobb hatásfokú dióda, egy mégjobb hatásfokú, teljesen integrált MEMS táp, csatlakozó, és ház kell neki. Onnantól, hogy a táp része be tud kerülni a mostani, üveggel borított részre a lehető legkisebb keresztmetszettel, nyert ügy. Nah, ilyet még nem csinált senki. Kemény ampereket kell jelenleg áttolni, és az sajnos fűt.
    És ekkor, még mindig csak ott leszünk, hogy ugyan olyan fénye lesz, mint egy halogén izzónak, csak nem kell olyan gyakran cserélni, mert fényesebb ugye nem lehet, a fényforrásunk továbbra is pontszerű.
    Nem beszéltünk olyan problémákról, hogy a kettős spirál wolfram szál, a rázkódásokat kirugózza, amik érik, de az ónmentes forrasztás nem, annak egy idő után szájé van. Ezt persze el lehet húzni különböző rezgés elnyelő epoxival, de annak megint térfogat kell.

    Amúgy, azt nem értem, hogy az miért nem vált opcióvá, hogy, ha már ködlámpa helyére van retrofit LED-es, úgy az egész projektoros egység helyére legyen egy hivatalos alternatíva, amihez ugyan olyan átalakítási engedély, műbizonylat kötelező, mint egy fóliázáshoz, vagy szélvédő cseréhez, javításhoz. Nagyjából az összes gyártó ugyan azt a 4-5 felfogatás szabványú projektoros egységét rakta be a lámpába. (pontosabban amikor a Hellától, Osramtól) Optimálisabb vetítési kép lehetne, jobban eloszlatott fényintenzitás.

    törlő:
    Mikroszálas szövetből egy kis zsák a pálcikán, aminek a belső felén szivacs van, és ez van átitatva alkohollal. Ez a leggagyibb. Pont szenzortisztításra alkalmatlan, mert 1-2 szál mindig leválik, és néha csíkot is hagy, de erre, lámpát tisztítani, tökéletes.
    [link]

    "Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"

  • Xantomas

    őstag

    válasz forceberg #71384 üzenetére

    Rakódik az sajna mindenhova! Megnyugodhatsz :)
    Ne akard szétszedni. Vannak videók, hogy hogyan kell, hol kell elvágni, hol kell törni, mely részét kell melegíteni, hogy végül szét jöjjön. Ugyanez a visszafele. Hol kell hőre lágyuló ragasztót használni, hol kell epoxival tömíteni, stb. Egyszerűen nem éri meg a végeredményért a fáradtság, meg a szükséges anyagok. Ha már annyit megteszel, hogy benyúlsz az izzó lyukán, és egy ilyen törlővel letakarítod, közel pöpec lesz. Minden más, nem arányos a befektetett idővel, esetleg még a projektort kimozdítva le tudod törölni az elejét, de ennyi.

    Csináltam egy képet, amikor a lámpa teljes szétszedése elött próbáltam magát a projektoros egység rögzítő csavarjait kiszedni, kicsit kifordítva, de a házon belül egy inbusz kulcsra tett IPA-s törlőkendővel letisztítítani a lencse elülső felét.
    Hát, ott sem volt patika tisztaság. Ugyan ez volt igaz magára a búra belső felére.
    [kép]
    A képen látszódnak kis fehér foltok. Nah, azok a búrába bekerülő, kiszáradt menetrögzítő, ami a projektor csavarjairól jött le, mikor azokat szedtem ki. Ekkor döntöttem úgy, ha már lúd, akkor ez atomjaira lesz szedve.

    Amúgy a dzsuva 90%-a kijött szétszedés elött, de a nagy méretű cuccok zavartak, bár azok használat közben egyszerűen a gravitáció hatására elbújtak volna valemelyik sarkába a lámpának, és sosem zavartak volna, ahol visszahajtás is van, hogy takarja, és megfogja a bekerülő dolgokat.

    [ Szerkesztve ]

    "Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"

  • Xantomas

    őstag

    válasz rob210 #71390 üzenetére

    Nem mondasz hülyeséget. Ezt mondjuk nem mertem meglépni, féltem hogy foltosan száradna meg, vagy a belekerülő, koszos víz oxidációt indít meg, és megindítja a foncsorleválást, vagy a galvanizált acél alkatrészek elkezdenek rozsdásodni. Ilyenkor a külsejét is átmosod, vagy csak a belsejét töltöd fel, és ügyelsz arra, hogy kifele ne follyon sehol?

    A szervókat, ill. ha xenonos, a meghajtó elektronikáját ilyenkor leveszed a lámpákról, vagy fent hagyod, mondván, hogy a szigetelés, meg rajtuk levő zsír úgyis megvédi?

    "Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"

  • Xantomas

    őstag

    válasz MC Pite #71392 üzenetére

    Nagyjából ugyan arról beszélünk, csak pár dologban picit elbeszélve egymás mellett.
    Most is tudnak olyan LED-et csinálni, ami levilágítja a csillagokat, az égről, tiszta sor.
    De olyat, ami megfelel a mostani szabályozásoknak, tartós is, ugyan annyi a max fényereje, és egy az egyben, H7-es méret, még nem tudtak. Semmi kilógás, semmi plusz vezeték.

    Apropó Narva: Ezt a LED-es egységet próbáltam M2 lámpába. Próbáltam hajtogatni, a projektor mellé betenni a drivert, de mindenhogy pár mm híján pont úgy ne fért el, hogy rá tudjam tenni a lámpatest hátulját, úgy, hogy az ne tolja el valamerre a projektort. Érezhetően feszült az egész, a szervo meg folyamatosan dolgozgatott rajta, ami nem állapot.
    https://lumenet.hu/narva-h7-led

    Ha marad a "sörpénzből" akkor az új Osramra, csak esetemben H7-ben lehet benevezek, (bár már 3 hónapja csak halogatom, most meg el is fogyott) mert a méretei alapján elég szimpatikusnak tűnik, de csak akkor, ha a lámpa bólintását mind a négy állásában tudom használni, és marad is hely pluszban. CC-nél fontos, mert ha le van nyitva a tető, akkor kapásból autómatikusan bólint rajta egy kicsit, mert az egész kocsi súlypontja hátrébb megy, és ha pluszba meg is van pakolva, meg hátra is beülnek ketten, akkor volt már rá példa, hogy 4-esig el kellett tekerni a kapcsolót.

    Igen, elöntöttek a gagyik, de nem is teheted bele a kocsidba, egyiket sem, mert kiszúrják a színhőmérsékletéből, fényerejéből, hogy az nem halogén, és ha rossz napja van a szervnek, kiszed, és megbüntet. Ha engedélyezni kezdik, akkor mindenki elkezdi belepakolni a korábban általad is említett gagyit, mert ha mást lehet, akkor azt is lehet, és így exponenciálisan meg fog nőni a piac. (vagy szabályozza magát, és tényleg mindenki elkezdi másolni az engedélyezettet, kínában úgyis hagyománya van, hogy ami jó, azt tiszteletből is másolják)

    [ Szerkesztve ]

    "Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"

  • Xantomas

    őstag

    Hátha valakit érint.

    Megtaláltam a kocsiban az egyik kiaszottul idegesítő nyikorgás-nyekergés forrást.
    A tetőszerkezet zármechanikájában van két műanyag bevonatos stift, ami pozícionálja a tetőt csukodt, de még nem zárt állapotban. (piros a stift, zöld amibe belemegy menetes kötéssel)
    A zöld alkatrész alu, a tift menete acél, és a 10+ év alatt szépen kidarálta a menetet az acél az aluból, és nagyjából a szentlélek tartja ott. A tetőszerkezet meg minden apró hangot felerősít, így a vége az elviselhetetlen nyekergés lesz.

    Bontóknál érdeklődtem, de semmi, csak külön az alu darabokat nem adják, de amiket megnéztem azok is eléggé húshiányosak.
    [Ő lenne az]
    Újonnan drága, szóval marad a perselyezés.
    Epoxi nem megoldás, mert a hőingadozást nem bírja amit kap (1 hét alatt visszajött a hangja, a cél csak annyi volt, hogy az-e a hiba)
    Hogy mekkora a menet, még nem néztem meg pontosan, szemre M10 finom menet.
    Erre valami ötlet?
    Spirál nem játszik, mert az egyik furatban konkrétan a régi menet is nagyon épphogy látszódik.

    "Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"

  • Xantomas

    őstag

    válasz atosan #71503 üzenetére

    A: Az első hó elött leállítod egy főtött garázsba, és tavaszig elő sem veszed.
    B: Lemosod a kocsit, meg a kédereket is áttörlöd párszor szappanos vízzel, majd glicerinnel bekened, és ha megszáradt, akkor nagyon vékonyan szilikonzsírt viszel fel rá.
    C: hagyod a mosást, fogsz egy mikroszálas törlőkendőt, arra szilikonzsír, és átdörzsölgeted az összes kédert, de annyira, hogy a végén száraznak hasson.

    (#71514) atosan
    Az egy ipari hulladék, engedd el. Ugyan azt tudja és ugyan az a belseje mint a 900 ft-os kínaipiacosnak. Kicsivel többért kapsz egy Fluke klónt, amivel életed végéig elleszel.
    Tessék: [link]

    (#71516) harry : Mondjuk ezek a Uni-T -k se rosszak, ők gyártják a Conrados Voltcraftokat is, amik szintén használható szerkezetek.

    [ Szerkesztve ]

    "Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"

  • Xantomas

    őstag

    válasz ress23 #71656 üzenetére

    Akkor egy harmadik opció itt taláható:
    (#71390) rob210
    Azóta kipróbáltam, működik, kicsit leírom bővebben. Lett egy szett bontott lámpám, be is tettem az eredetiek helyére, mondanm sem kell, nem érte meg szétszedni a lámpát, kimosni sokkal gyorsabb, egyszerűbb volt, plusz az alkohol le is szedte a búra belső higrofób bevonatát, szóval nem éri meg.

    Ha nincs besárgulva a búrád (ha igen, akkor kuka, mert az UV elintézte azt is ami alatta van), akkor szedd ki a lámpát, vedd ki az izzót, és nézz bele a projektorba, hogy mi újság vele. Ha lepergett a foncsor (ott fekete), akkor kuka, vagy felújíttatás.
    Ha azt látod, hogy foncsor a helyén van, végig, akkor húzd végig rajta az ujjad. Ha azt érzed, hogy picit érdes, és koszos lesz az ujjad, akkor nyert ügyed van, csak rettentően koszos.
    Hat dologra lesz szükséged: folyékony szappan, vagy mosogatószer, olcsó ablakmosóból egy egész flakon (sparos splendid nekem bevált), desztvíz, hajszárító, szaniter tisztító.

    Kiszeded az összes izzót, és leveszed róla a szervó motort egy óvatos tekeréssel, majd kibújtatod a gömbfeje részt, úgy, hogy a projektoros résznél fogva kifele húzod a mechanikát. Berakod a kádba, és elkezded lemosni a retket a külsejéről szappanos vízzel. Feltöltöd a belsejét meleg vízzel, és ráküldesz egy adag szapant, és búrával lefele leteszed pihenni, majd ugyan ez a másikkal. Egy idő után rálögybölsz párszor, majd kiöblíted. Ha azt látod, hogy úszkálnak benne cuccok, akkor addig öblíted, míg elfogynak. Lesz benne minden, rovarok, kosz, piszok, levált fetés, foncsor. Ha megvannak, akkor a két lámpába beleküldöd a fél-fél flakon ablakmosót, rázárod ráteszed az összes kupakot, és elkezded lögybölni, csak vigyázz vele, mert ahol a szürke kupakok vannak, ott a szellőzőknél ki fog folyni. Ez kimossa a vízkövet, szappan maradékot, ráégett port, meg ami még elindult. Utána öntesz annyi deszvizet, hogy miközben mozgatod, a projektor lencséjét is befedje a lé, esetleg egy CCD tisztítóval be is nyúlhatsz, azzal is megtörölgetheted a lencsét. Esélyesen, ahol az index van, ott megindulhat a foncsor kis darabokban, ne foglalkozz vele, nem fog látszódni, az úgyis lejött volna. Majd szépen kiöblíted desztvízzel, különben vízpöttyös lesz a vízkőtől, és ami vizet tudsz, azt kirázod, kilötykölöd belőle.
    Szárítás: Index résszel lefele, a refivel felfele, az index izzó nyíilásán befújsz hajszárítóval, hogy a párát kivigye a kémény hatás,néha megkocogtatod, hogy a vízcseppek meginduljanak lefele, és a sarkában megálljon. Ezt néha kiöntögeted, finom mozdulatokkal úgy játszva, hogy a refi izzó nyílás melletti szürke szellőzőn ki tudd önteni. Ha kész, hagyod kiszáradni teljesen, majd visszeteszed az izzókat, szervót, figyelve, hogy minden a saját oldalára kerüljön, majd kocsira vissza, és beállítod a lámpát.
    Fontos, mielött meglátja egy nő, hogy mit műveltél a fürdővel, gyorsan kitakarítod. ;) Hidd el, lesz dzsuva.
    Ha nem akarod megszivatni magad, akkor az összes izzót cseréled újra. Nem fontos prémium izzókat tenni bele, az hogy tiszta, már eleve durva javulás lesz, az alap, +20-as Philips originalok is jók lesznek. Tompított W5W, távolsági H1, index PY21W.

    Tolatólámpa: csak akkor ég, ha jár a motor is, csak gyújtással nem. Magát a lámpát, és annak a csatlakozóját nézd meg, valamit a lámpatest belső földjét.

    [ Szerkesztve ]

    "Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"

  • Xantomas

    őstag

    válasz harry #71661 üzenetére

    :K Valahogy eltűnt a “H7, helyzetjelző”
    thx

    "Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"

  • Xantomas

    őstag

    válasz csabi94 #71670 üzenetére

    Nehéz téma.
    Ha 1-2 hét mulva mész megnézni, és ha jó vétel, hidd el, azt addigra már elvitték.
    Egyáltalán milyen márka, milyen típus?
    Talán amit tanácsolni tudok, saját hibáimból okulva. Ha időd engedi nézz meg több olyat is amit nem vennél meg. Azonos típus, másik évjárat, motorok, árszint. Próbáld meg vezetni mindegyiket. Ha lehet, hideg motorral próbáld ki. Bármit mond az eladó, oszd el kettővel. Nem azért, mert rosszat akar neked, hanem mert van amiről ő sem tud, ha nem a 0. km óta használja.

    Kalkulálj bele az árba a felsoroltakon kívül egy vezérlés, összes szűrő valamint egy fékbetét cserét is 1 hónapon belül. Valami úgyis lesz, egy újonnan szerzett autóval mindig kritikusabb az ember, olyan neszeket is meghall, amit ha hozzászokott, nem.

    Átvizsgálás: készülj fel, hogy olyanokat fognak mondani az autóról, amire nem is gondolnál. Egy jobb helyen fel fogják sorolni az összes hibáját, nem fogják azt mondani, hogy hibátlan, sőt, az is biztos, hogy lesznek közötte falspozitívak is. Készülj fel, hogy egy kisebb infarktust fogsz te is kihordani lábon, meg a tulaj is.
    Márkaszervíz, független szervíz, kb mindegy. Tisztelet a kivételnek, de újabban független szervizekben dolgoznak, akik márkaszervizekben, éhbérért kitanulták a szakmát, és váltottak.
    Nem az a baj, ha sérült a kocsi, hanem az, ha nem a gyári ajánlások alapján lett javítva, de ezt az örök bullshitet mindenhol leírták már.

    A sajátomat elöttem megnézte a párom apja, aki autószerelő végzettségű, de nem a szakmában dolgozik, azt mondta szép, pár nappal később elmentem én is öcsémmel, szerintünk is szép volt. Elötte kiderült, hogy a kocsit ismerik, tudják hova hordták szervízekbe az (akkor) elmúlt 7 évben, ők is ajánlották, de mondták, hogy rejtett hibái lesznek, azért, amivel lehetett, spóroltak. Kipróbáltam, nem nyekergett, nem nyikorgott, nem szólt sem indításkor, sem leáláskor a kettőstömegű, nem zörgött, tipikus hibái nem voltak. Örültem mint majom a farkának. Aztán kiderült, hogy a fék kompletten kuka, több helyen volt már bontva a műanyag belső burkolatok elektromos javítgatások miatt, ezek nem kikeményedő ragasztó gyurmával voltak rögzítve.

    (#71671) Cyborg
    Idler Pulley, az egy vezető görgő, csak egy csapágy, rajta dobbal.

    [ Szerkesztve ]

    "Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"

  • Xantomas

    őstag

    Robibá!

    8200243158, és 8200241731 csak nekem hiányzik, vagy általános betegség, esetleg nem is került rá egyes kocsikra alapból? A helyét látom hova kellene hogy menjen. Van értelme azon kívül, hogy megfogja a sarat, de egyuttal bent is tartja, ami bekerült?

    Kellenek új dobbetétek, az utángyárottak töröttek, gondoltam, akkor ezt is pótlom.

    "Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"

  • Xantomas

    őstag

    válasz rob210 #72093 üzenetére

    Ki sem kell szedni a rádiót, precode-ból is számítható a kód.
    1 és 6-os gomb lenyomva hosszan, ekkor kiadja a rádió a precode-ot és itt van a videóban az összes precode variáció alapján a beírandó kód.
    [link]
    Egyre több szanaszét túrt rádiót látok amit ilyen-olyan csavarhúzóval szedtek ki.

    "Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"

  • Xantomas

    őstag

    válasz Csatravi #72119 üzenetére

    Tudja ő azt, különben nem írta volna meg a helyes kódot. ;)

    Nah, idén is megviccelt a fék.

    Rákerültek az acél felnik, felújítva, homokolva, festve, szép szürkére, "mee nehogymá" mattfekete legyen.
    Pár méter után, valami nem ok, zúg az egész autó.
    Első szerelő: biztos szálszakadásos a gumi, törött a felni. Mivel gumi új, felni átnézve festés előtt, ezek kilőve.
    Második szerelő: Kerékcsapágy, vagy féltengely. Megnézte, Semmi baja. Akkor váltó, vigyem máshova.
    Harmadik szerelő: Előző kettővel ő is diagnosztizált, utána eljutottunk lendkeréhez, kuplunghoz és kinyomócsapágyhoz. Alu felni fel, azzal csendben van. Acél felni vissza, azzal hangos. Kerekek körbe cserélve, de mindig csak ugyan az a kerék szólt.

    A k..va acél felni mint egy kis tölcsérhangszóró felerősíti a fék rezgését. Fék szétszed, drótkefefével körbesimogatás, összerak, csendben teszi a dolgát.

    Van valakinek tippje Megane 280mm-es tárcsával szerelt ATE fékhez? Ebben nincs külön cserélhető csúszka a fékbetétnek, és emiatt hajlamos a fékporban megakadni a betét. Tényleg 10E km-ként szedjem szét, pucoljam ki? :F Nem merem bekenni semmivel sem, mert abba is csak megakad a fékpor. Esztergáltassam fel, és tervezzek oda saját csúszkát rozsdamentes acélból?

    "Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"

  • Xantomas

    őstag

    Használt már valaki M2 /S2-be olyan kabin filtert, ami nem a megszokott műanyag vázas, hanem filc keretes? Érdekelnének a prok és kontrák.

    Nekem bejött. Jobban belesimul a helyére, és a műanyaggal ellentétben tényleg lezárja a levelek útját a hőcserélő felé.

    "Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"

  • Xantomas

    őstag

    DPF nyomáskülönbség mérő szenzorhoz menő üvegszálas gumi csövet mivel kell pótolni? Ideiglenesen kivágtam belőle, és úgy raktam össze, de ez nem megoldás, mert teljesen el van gyengülve.
    Csak azért hogy gyári legyen, nem cserélném csatlakozóstul, szenzorostul, dupla csövestül.
    kódja: 8200372219
    [Video]

    "Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"

  • Xantomas

    őstag

    válasz mycso #72302 üzenetére

    Csak, hogy én is mondjak egy fogyasztást.
    M2 CC, 1.9dci, 2 fő, csomagok, Bp-Zakopane-Bp, kis kitérővel, meg az extra, fedkomp szerint 4.7-es fogyasztás, rátankolás alapján inkább 4.9. Ilyen kis fogyasztásom sem volt még eddig. Eddig mindig 5.5 -6L-re jöttek ki a hosszabb trippek, igaz, mindig pályán használva.
    Viszont ebben pálya nem volt (arrafele nincs is), csak főút, sok emelkedő, meg hosszú lejtők. Utóbbiakon, a -10C fokban igen rémisztően visszaesett a vízhőmérséklet 70C fok körülre.

    Odaúton elkezdett megint zúgni a kocsi. Febi, akku tálca alatti váltótartó bak gumija hosszában elrepedt, gyakorlatilag fém a fémen kocogott. Gondolom sem a hideg, sem a nagy kátyúzásom nem tett neki jót. Élt 1,5 évet. Belement jóféle Hutchinson oda is. Gyakorlatilag az anno belepakolt Febi alkatrészekből egyedül a zselés bak az, ami még nem ment szét, pedig csak 40e km lett beletéve azóta.

    DPF nyomásmérő cső:
    Kaptam, 5 és 6mm-es belső átmérőjű csöveket. Egyik a a dpf elötti ág, másik ami utána van. A szakadtat kicseréltem, a másikat csak levettem, kipucoltam, pontosabban belefújtam egy kis egr tisztító sprayt, lögyböltem, kiöntöttem, visszatettem. Konkrétan alig lehetett rajta átfújni. Most csövek tiszták. Első új dolog: ahogy autópályára mentem, és stabilan 2500-as fordulat felett volt, el is kezdett regenerálni.

    "Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"

  • Xantomas

    őstag

    válasz longwild #72779 üzenetére

    Szedd ki, utána leszel csak okosabb, addig csak találgatni lehet.

    Ajánlott egy mosás, és újra beállítás, ha nem tetszik, csere.

    "Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"

  • Xantomas

    őstag

    válasz rob210 #72773 üzenetére

    Robibá!

    Csak hogy utólag okosabb legyen, az aksitálca alatti váltótartóbak kiszedésének mi a gyakorlati módja? Azon kívül, hogy a szervizmanual azt mondja, hogy szedjem ki, és pont, meg táblázatban meg van adva a három csavar meghúzási nyomatéka.

    Ahogy én csináltam: Aksi ki, Motorvezérlő ki, kábelek elrendezni. Tálca ki, levegő csatorna leakaszt, oldalrahúz. Szűrőházról tartógumik leugraszt, így szabadon tud több centit mozogni.
    Motor alábakol hidraulikus emelővel, nagy felületen, alsó váltótartó kiszed, felső váltótartó 3 csavarján lazítás, motor megemel, csavarok kiszed.
    Ekkor bakot forgató mozdulattal leforgatni a középső csavarról, csavarhúzót kalapácsként használva. Új tartó a helyére, majd mindent visszatenni.

    Ennél van kevésbé szofisztikáltabb módja, vagy ezt pont így kell?
    Csak mert így baromira könnyen el tud törni a középső csavar, és lehet komplett tartó elemet cserélni.

    2: A futóművesek kihúzták hűtőtartó keret menetét, amihez a H alakú alsó keret első adott oldali nyúlványa van odafogva, (a menet fele a csavarra van rohadva).
    Azt látom, hogy egy acél szegecsanya van benne. Fúrjam ki, és új csavar, új szegecs, vagy más félprofi megoldás?

    "Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"

  • Xantomas

    őstag

    válasz rob210 #72879 üzenetére

    Nem a DPF a baj, hanem a korai DPF-ek nagy hibája hogy csak oda lett "tákolva" a kipufogórendszerre, gyors, olcsó megoldásként, egy létező, sokszor toldozott foltozott, 20 éves motorra, mint egy sebtapasz. (A mostani, legfrissebb fejlesztésű motoroknál ugye már kb közvetlenül a motor után, a legmelegebb részre van téve, hogy a lehető leggyorsabban elérje az optimális működési tartományt, mind a katalizátor, mind a részecskeszűrő, és a különböző NOx égető katalizátor anyagok is ide vannak szórva, attól függetlenül, hogy még mindig nem jó megoldás, csak jobb mint ami volt előtte)
    Amit akkor ismertek, pontosabban elismertek, nagyméretű, szabad szemmel is látható hatású koromrészecskék kiszűrésére, elégetésére, üzemi tartományban, arra tökéletesek. Nem rakódnak le a házak falain, nem teszik taccsra a mész bevonatokat városokban, nem rakódik le az emberek tüdejében, nem okoz rákot, vagyis inkább nem segíti elő. Ez tény, nem vita tárgya. Meg is lett az eredménye, tisztább, kevésbé szmogos levegő ott, ahol ezek gyorsan át is vették a régiek helyét. Mindenki tudta előre, hogy ezek élettartama nem örök, ahogy ahogy polonic is leírta a klasszikus katalizátorral együtt csak optimális üzemállapotban tud működni, és tisztulni.
    Azért azt hozzá kell tenni, hogy a DPF mérete a bele akadó korom mennyiségéjez képest hatalmas. Tényleg óriási. Nagyságrendileg, mintha egy New York méretű tök üres várost akarnánk megtölteni folyamatosan vonatokkal, úgy, hogy onnan busszal hordják el az embereket. Néha több, néha kevesebb busszal, néha meg nem mennek a buszok.

    Telik? Had teljen, az a dolga, a több részecske könnyebben ég el, mint a kevés, szétszórt, mert egymást segítik.

    Azóta ismert a PM10, annak hatása, az már átmegy a szitán, meg sok-sok olyan molekula, anyag, szilárd részecske, amit, vagy aminek a hatását nem ismerjük. Voltak is, lesznek is ilyen anyagok, és ahogy csökken a porlasztott, majd elégetett akármilyen szénvegyületű cseppek mérete, addig ezek meglesznek, mindegy, hogy milyen módon égetik el, Otto, Dízel, Atkinson, Gázturbina. És most szándékosan nem akarok belemenni alternatív hajtásrendszerekbe. Ingyen energia nem volt, nem lesz, mindig valami kárára fog menni. Valaki mindig fizetni fog, vagy így, vagy úgy.

    Az autó is egy gép, amit karban kell tartani. Ugyanúgy, mint egy mosógépet, egy varrógépet, egy számtógépet, vagy egy embert. Minden csak kompromisszum kérdése.
    Elvágja az ember a kezét, koszos környezetben, nem fertőtleníti, nem foglalkozik vele, elüszkösödik a seb, és sír, hogy le kell vágni? Hát, sajnálatos... Autó ugyan ez. Egy autót legalább ki lehet dobni, lehet venni másikat. Kezet még nem. Akinek nincs pénze, karbantartani az autót, az ne vegyen autót, és verje az asztalt, hogy legyen értelmes tömegközlekedés, hogy úgy járjon dolgozni, nyaralni, vásárolni. Akinek van autója, nem tartja karban, és szennyez vele, azt meg jól megsarcolni, hogy fájjon, és kinyissa a szemét, hogy az autón kívül is van világ. Jahogy a közösbe tett összeg, amit erre lehetne költeni az másra megy el. Ezt meg mindenki maga gondolja tovább ahogy akarja.

    Amúgy a szabályozás is szar. Mert ahogy a gyártók is rá tudják tenni az újabb motorjaikra ezt azt, hogy a környzetvédelmi normáknak megfeleljenek, úgy ezek terveit is ki kellene adni, hogy más is megtehesse. Szánalmasnak tartom, hogy kb nulla esélyed van egy pl koppra ugyan olyan, még Euró 4-es motort használni, frissíteni, módosítani, ami később változtatás nélkül Euro 5-ös egy másik autóban, csak azért mert az újabb, és akkor már létezett az a szabvány. Ugyanannyira szennyez, annyi a kibocsájtása is. Gondolok most itt Megane2-ben Euro 4-es, Megane 3-ban Euro 5-ös 130 lovas F9Q motorra. Egyikkel bemehetsz adott belvárosba, mert szennyez, a másik nem?

    Bár ez utóbbiakat nem tudom, miért pont neked írom le, nem te vagy aki ezekkel nincs tisztában :)

    gixxergabi: A DPF nem regenerálás nálam volt, de az is megdőlt, hogy nem regenerál, mert van olyan üzemállapota hibás, hiányos bejövő adatoknál, amikor csak azért is bedob egy regenerációs ciklust, mégpedig olajcsere után és ez tök jó.
    A kettős tömegű lendkerék téma ugyan ez. Az sem azért megy tönkre, mert használva van, hanem azért, mert nem kiegyenlített módon jár a motor. Nem úgy, nem annyi üzemanyag jut az adott hengerbe, előbb utóbb rezonálni kezd a motor, a lendkerék rugói nem egyenletesen kapják a terhelést, elfáradnak, oszt szájé. Mindezt elég lett volna kiszűrni azzal, hogy az autó is visszajelzést ad arról, még időben, hogy valami nem jó, és lehet olcsón javítani, tisztítani. Ezért keményen a gyártókat kéne elcsipázni, mert a szerviz sem adja ki a valós infót a járműről.

    Az emberi hozzáállással van a baj. Mindenki pozitív híreket akar hallani, nem a valóságot. Nem azt akarja hallani, hogy ez rossz, az rossz, amaz rossz, hanem egy szót: jó, mert az a megnyugtató. A gyártók átverik az embereket, belehazudnak a szemükbe, elhitetik, hogy amit adnak, az tökéletes, és ezzel valójában csak nagyobb kárt okoznak, holott csak egy félkész szemét, ami egy fejlődési lépcső. Ez sajnos azért van, mert az emberek buták, nagyon buták, nem gondolkodnak egyes helyzetekben, az ösztöneik vezérlik, és nincs olyan hogy tisztelet a kivételnek, mert mindenki ilyen. Az egyén túlélését segíti, de a környezettel való egyensúlyt nem. Mit várunk egy olyan társadalomtól, aki a tények ellenére elhiszi, hogy a Föld lapos, egy szakállas öregúr felhőkön ülve mindent látva irányítja a világ működését, hogy egy másik meg arra buzdít, hogy ölj meg mindenkit, aki nem azt gondolja amit ő, ami azért vicces, mert egy időben állítólag az első öregúr mondta ugyan ezt, majd az egyik mutogat a másikra. És most itt nem vallásra gondolok, mert ilyeneket egyik se mond. Pár ember mond ilyeneket, mások meg elhiszik, mert ezt akarják hallani, mert így könnyebb. Az igazság fáj, az igazságot nehéz megemészteni, az igazsághoz gondolkodni kell.

    "Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"

  • Xantomas

    őstag

    válasz HarleyCustom #72897 üzenetére

    Persze. Nem sérülékenyebb, mint a kocsi alatt futó fékcsövek. Inkább a motor álljon le, mert nem jut oda nafta, mint hogy ne álljon meg a kereszteződésben :)

    gixxergabi: Ohh, van még itt ahonnan ez jön. Kezdek becsavarodni az emberi hülyeségtől.
    30-án az M0-án este egy viszonylag új, szerintem Cadilac cikázott előttem, nem egyszer a belső sáv, majd a külső sáv szallagkorlátjának menve, (amúgy tükörrel le is koccolta), vagy az épp mellette elsuhanó autóknak. Gondoltam nem előzöm ki, a fene tudja, hátha infarktusa van egy idős bácsinak, vagy elalvás határon van és el-elbóbiskol, és ha úgy alakul azonnal hívni lehessen a mentőt. Amikor nem jött senki, a lehajtóm előtt, mellé mentem átnéztem, erre egy kis huszonéves f@sz két kézzel nyomkodta a telefonját, messengerezve, közben cigizet, és néha gondolom rántott a kormányon, amikor már nagyon észrevette, hogy elhagyta a sávot. Közben szépen jött felém, ekkor rányomtam a dudára. Még neki állt feljebb, elkezdte nyomni a dudát, majd utána két kézzel a középső ujját mutogatva, rátaposott a gázra, és elhúzott mellettem.
    Sajnos a VÉDÁK a mai napig nem tudják ez ilyeneket kiszűrni, pedig a legendák szerint erre is képes. Pedig egy ilyenért azonnal repülhetne a jogsi.

    "Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"

  • Xantomas

    őstag

    válasz gergo5991 #72900 üzenetére

    Mit jelent a 40 km? 50-nem araszolás, vagy 90-nel haladás 5-ösben. Nem mindegy.
    Ha ment mellé a páramentesítés (olyankor maxon tolja át a levegőt a fűtőradiátoron), jó a termosztátod, és a fűtőradiátorod akkor teljesen normális. Használd az Auto módot. Míg nem ér el egy küszöb hőmérsékletet, addig nem is kapcsolja magasabb fokozatra a ventit, hogy ne hűtse túlságosan vissza a fűtőradiátort, és így a vízkört.
    Ha nem ment maxon, akkor termosztát problémára utalhat.
    Én ilyen hidegben bekapcsolom az ülésfűtést, meg tükör, és hátsó ablakfűtést, klímát, legkisebb fokozaton, a legkisebb hőmérséklettel fújom a szélvédőre a levegőt, míg nem ér el a vízhőmérő mutató egy barátságos állapotot. Csak azután melegítem az utasteret.

    "Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"

  • Xantomas

    őstag

    válasz gergo5991 #72903 üzenetére

    Akkor meg fizikailag a motortérben levő rezgéselnyelő alkatrészek nem melegedtek át, hogy elég rugalmasak legyenek. Azok csak fémes vezetéssel kapják meg a hőt, annak meg kell egy idő. Gondolom az összes gumibak még gyári, elkezdtek kikeményedni, több párat vesznek fel, ami mg is fagy bennük, nehezebben bírják a hideget. Ez ilyen :)

    "Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"

  • Xantomas

    őstag

    válasz dj79 #72936 üzenetére

    A kulcsszó: Precode
    Ki se kell szedni a rádiót a helyéről.

    "Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"

  • Xantomas

    őstag

    válasz polonic #73095 üzenetére

    Schrödinger pora. Amíg nem szeded szét nem tudod meg mi az.

    Hámló foncsor, lakk, galván bevonat, "belélegzett" por, valamelyik műanyag alkatrész rázkódik, és darálódik, csavar alól kipörgő menetrögzítő, vezeték szigetelése alól tapadásgátló púder, atomjaira hullott kitinpáncél.

    Ilyenek minden lámpában vannak, nincs hermetikusan lezárva, ne foglalkozz vele, ha csak nem lesz zavaróan sok, vagy nem úgy működik mint azelőtt.

    "Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"

  • Xantomas

    őstag

    válasz MC Pite #73253 üzenetére

    [link]
    A féktisztítót ki kellett volna hagynod. Tele van, szobahőmérsékleten nem elpárolgó oldószerekkel, amik jól oldják a fékport, rozsdát, stb. Ide ilyenekre nincs szükség, sőt... nekimennek a felgőzölt réz, és a műanyag, vagy acél, alpaka közötti pár molekula vastag palládium rétegnek, de még a PC búrán levő lakk réteget is megtámadja, leoldja, csökken a vízlepergető képessége.
    A pálcika csak azért kell, hogy a kvázi ráégett port kicsit fellazítsd, és a nagyrészét leszedd. A maradék a fényerőbe nem sokat szól bele, de esztétikailag nem szép, ez tény.

    Itt a lényeg, az anionos felületaktív anyagok, mint pl a szappan, vagy az SLS, de csak azok.
    A maradék retket leoldja, és lebegteti, kolloidot képez a vízzel. Ezt kell a végén kiöblíteni belőle, ha lehet minnél lágyabb, tisztább vízzel, hogy le legyenek lerakódások utána, és a cseppek is egyből le tudjanak róla peregni, ne legyen zavaró.

    [ Szerkesztve ]

    "Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"

  • Xantomas

    őstag

    válasz polonic #73229 üzenetére

    Mert már oviban is egy Dzsondér volt a jele, és két kedvenc színe a sárga és a zöld ;)
    (#73231) rob210 : gyerekkorom nyarainak egy részét ezen, meg a testvérein töltöttem, és sosem zavart ennek a hangja. Elég ok egy kisebb aberrációra?

    "Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"

  • Xantomas

    őstag

    válasz eTrade #73277 üzenetére

    Az 1.9 dci nagyot lép M2-ben is, csak ki kell húzatni, ergo mindig a nyomatékmax síkján kell tartani, ergo 3700 alatt nem kapcsoljuk nagyobb fokozatra, hogy ne essen be 2600 alá. Ebben a tartományban nincs dízel "kle-kle-kle", csak benzines "wrruumm". Aztán majd a turbó idővel megmondja, hogy ezt mennyire köszöni meg, ha más nem, az olajjáratokat átmossa.
    Az ugyan ilyen bódéval, alap 150 lovas 2.0 dci nekem lomhábbnak is tűnt, de az csak egy adott autó volt.
    Ilyeneket az ember úgyis csak autópálya felhajtó után a gyorsítósávban csinál, hogy felvegye a forgalom ritmusát, aztán meg a pályán tisztul aminek tisztulnia kell ;)

    "Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"

  • Xantomas

    őstag

    válasz MC Pite #73406 üzenetére

    Csomagolástechnikában előszeretettel használnak újabban PU hab alapú térkitöltőket, amik a tárgyhoz idomulnak, és mint egy anyuka a gyermekét, körülöleli. Ezt nem egyszer láttam már okosba implementálni.

    Szerezz egy pótkereket, tedd be a helyére, és fogasd le a defektjavító szett lefogatójával, és szedj ki mindent ami a kell a kerékszereléshez (emelő, kerékkulcs, hozzá plusz fejek, vonószem, izzó készlet, meg ami eszedbe jut)

    Fogj egy fekete szemetes zsákot (nem sittes, szemetes, lényeg, hogy ne legyen túl vastag, és merev, de ne is legyen rajta sehol se sérülés), meg egy nagy flakon PUR habot.
    Leragasztod a kerék minden lyukát, random ragasztószalaggal, hogy sík legyen a felülete ne legyen rajta pont amibe bármi be tud akadni.
    Kirázod a zacskót, permetezel be egy kis vizet és elkezded belefújni a pur habot, ami szépen elkezd nőni, és térhálósodni. Amíg lágy, de már kezd kötni, szépen belepakolgatod az eszközöket, figyelve arra, hogy ússzon a tetején, ne süllyedjen el.
    A végére lesz egy tartód, amiben rázkódás mentesen megmaradnak az eszközeid.
    Voila. :D

    Nah, nem pótkerékbe, és nem kerékcsere kellékeket, hanem Peli case-be, mi így adtunk fel repülőn, csomagként milliós eszközöket, miután a gyári csomagolásban, meg téphető térkitöltő szivacsban is megdöglend vala az eszközeink hada, amit nem tudtunk kézi poggyászban elvinni. Azóta ez a legjobb. Szerintem atomtámadást is túlélne.

    "Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"

  • Xantomas

    őstag

    válasz LamerGyuri #73497 üzenetére

    Anno Hobbielektronikára is feltöltötték, meg még másik helyre. Ilyen erősítő IC van az összes korabeli VDO rádiókban, magnókban. [link]
    A lényeg, hogy az erősítő IC kimenetének A és B vezetékére kell ráadni az AUX jelet, és elvágni a trace-et, hogy ne szóljon vissza az IC-re a telefonnak, vagy akárminek az kimenete. Ez most kb az a helyzet, amikor két acélbetétes punk rúgdossa a másik vádliját. Az egyik előbb utóbb feladja, a másik nyer, de mindkettő sérül.
    Lehet még ennyi sem kellett neki simán akkor is elköszönhetett, amikor csak a jack-et megfogta, és a pár kilovoltnyi lépésfeszültség tarkón verte az elektronikát. Az már, hogy ez akkor volt, amikor ráadta a tápot, vagy még előtte, mellékes.

    (#73482) pellesmartin
    Nah, ezt hívják tanulópénznek :( légy pozitív, és örülj neki, hogy a telefonodat nem tetted vele a tönkre. Az ESD általi sérülést nem fogod égésként látni. Az az IC-n belül veri szét a tranzisztorokat.

    Mondjuk én is jóról papolok. Az vesse rá az utolsó követ a másikra, aki nem csinált még hülyeséget. A saját Update Listemnek én is próbára tettem az AUX bementét, pedig arra még boltban vehető megoldás is van, semmit nem kell hákolni, csak rádugni a fejegység csatlakozójára.
    Pár hónapnyi használat után, volt egy olyan állapot, hogy a telefon jack-en az aux-ra volt kötve, és a töltőt dugtam be a szivargyújtó aljzatba. Ilyenkor esélyesen kapott egy kicsi túlfesz tüskét a töltőtől mikor indult a töltő DC-DC konvertere (kínai testvérbarátaink nem tettek bele egy NTC-t, és TVS-t ami ezt megfogná, pedig egy Roidmi-ről van szó, ami nem Zs kategoria). A telefon, ahogy kell le is vezette az első testpontra TVS diódán keresztül, az pedig az AUX GND-je lett. Ott is köszönőviszonyba került az erősítő IC, ami azt mondta, hogy kösssssssz. Nem halt meg, csak elkezdett torzítani. Szerencsére egy IC csere megoldotta a dolgot.

    "Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"

  • Xantomas

    őstag

    válasz MC Pite #73505 üzenetére

    Ohh, nekem a Xiaomi megoldása bejött. Ha nem a töltőbe épített mikrofont, hanem a telefon mikrofonját használom, akkor nincs panasz a másik oldalról. Nem zavar semmit, csak a hangminőség nem az igazi, adó teljesítménye se túl tigris, gyakorlatilag van hogy Baja környékén is képes elnyomni az SR1, vagy 2, már nem emlékszem pontosan. Valamit valamiért
    Amúgy ezek az FM transmiterek fasorban sincsenek a Nokia C7-esem FM transmiterével. Néha elkap a nosztalgia, és arról hallgatok zenét a kocsiban, de mint telefont már nem használom. Pendrive rá MP3-akkal, azt FM-en átküldöm a rádiónak, és mehet a banzáj, ha fent a tető.

    Nincs rajta gomb témára. Engem személy szerint nem zavar, sőt... Most még egy plusz helyen kezdjek el matatni, ha léptetni akarok számot, vagy fel akarom venni a telefont, vagy növelni a kihangosítás hangerején?

    A Dension megoldása tényleg jobb, sőt. Ott CD tárat emulálva már eleve digitális adatfolyamként (spdif) megy a hang, és a digit-analog átalakítást a fejegység csinálja. A Yatour féle analóg jel nekem annyira nem jön be, de tény, olcsóbb, univerzálisabb a hardver.
    Gyakorlatilag egy Soros port + spdif kimenettel olyan adatfolyamot küldesz a Update Listre, amit akarsz. Elkezdtem csinálni raspberry pi-re egy pi hat-et, de mivel kb nulla jelentkező volt hogy ki akarja próbálni, egyet legyártottam magamnak, és ennyi. Most egy volt kollegám játszadozik vele, de ő is, kb havonta 1x unalmában valamit újítgat rajta, de ez is ment az elfeledett soha el nem készülő projektek halógödrébe.

    USB töltő: Őszintén, én azt várom, hogy legyen IKEÁ-s USB töltő kocsiba. Abban legalább nem kell majd csalódni. a QC jó dolog, hogy az aksi mit szól hozzá hosszú távon, hát... Ezek a gyorstöltők is max addig tudnak gyorsan tölteni, míg "hideg" az aksi. Onnantól, hogy megy a navi, dolgoztatja a procit, közben tölti az aksit, fűti a nap a telefont, elveszti létjogosultságát. Konkrétan az i6s, ha nem tolom rá a klímát tűző napon, nem is tölti a telefont. Nem egyszer merült le navigálás közben nyáron.
    Kell egy értelmes fejegység amit tud Android Autot, és/vagy CarPlayt, telefon be a kesztyűtartóba, vezetéskor meg mindenki hagyjon békén.

    "Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"

  • Xantomas

    őstag

    válasz Plero #73512 üzenetére

    Nem talán, hanem nem vágta el a pirosnál... sem. :B

    "Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"

  • Xantomas

    őstag

    válasz #89309696 #74115 üzenetére

    Ilyenek jöhetnek még, ezek a kedvenc videóim. A végén vártam, hogy az arany malbis dobozból előrántja a piros bondot, és a végén még egyszer felszabályozás előtt repedések mentén végigheggeszti a lendkereket, de nem történt. Most röhögünk ezen, de ezek a szerkezetek mindennaposak :)

    Amúgy érdemes néha a világ nyugati részére elnézni, milyen kreatívan oldják meg ezeket. Amikor a csávó hétköznap, naplemente környékén turbánban bűvöli a Jemaa el fna mellett a kígyót, a turistáknak, nappal
    meg betonlapon huzogatva síkolja a bazár mellett a robogó hengerfejet. Hétvégén meg az ünnepi taxis Dacia Loganjába hákolja bele hasonlóan a barkács kuplungot.
    Pár év mulva kettőstömegűben fognak rugókat cserélni, figyeld meg :B

    Csak, hogy On is legyek. Újabb 10e km ment bele a motorba, téli üzemben, szóval olajcsere... Előző csere óta 4.9l-es átlagfogyasztás jött össze fedkomp szerint, tankolás alapján valós az 5.2 l.
    Vagy én vagyok kimértebb, vagy ennyire szereti a madaras tescos prémium gázolajat (csak azt tankoltam, kivancsiságból), vagy az összes injektor egyformán halódik, bár résolaj alapjáraton egyforma, és minimális mindegyiknél, Clip egyiknél se jelez rendellenességet.

    ui: Nálam van javításra egy 4 csatornás picoscope, ráadásul az automotive változat, nem a konzumer, amit mi is használunk, mert teljesen megkukult. Hát... most, hogy megy, ez egy halál jó cucc. :B A kis beszúrható szondáival azokat a jeleket méregetem a kocsin, amit eddig nem. De legalább láttam, hogy mindegyik injektor kb azonos jelekkel dolgozik, ergo nincs köztük döglődő.
    Egy kicsit újra úgy éreztem magam, mint amikor a járműelektronikai laborjaink voltak, de nem kellett jegyzőkönyvet csinálni, mert hogy élvezzük is egy kicsit a szakmát. Megint azt éreztem, hogy anno szakirányt tévesztettem. :)

    [ Szerkesztve ]

    "Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"

  • Xantomas

    őstag

    válasz MC Pite #74169 üzenetére

    Elf FE 50W30, meg egy adag Verylube turbo. Nem akartam semmi mosó löttyöt beletenni, de rettenetesen "saras" volt a karter amikor le lett véve, mikor a főtengely csapágyak ki lettek cserélve. Azóta a lecserélt olaj sem olyan mély fekete, de szerintem most visszaállok 15 ezerre. Amit ki tudott mosni az olajjáratokból, azt kimosta.

    "Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"

  • Xantomas

    őstag

    válasz [HUN]Zolee #74369 üzenetére

    Szerintem Caerbannog gyilkos nyula nem engedi számolni rendesen. Bár akkor inkább a három és öt közt lenne baj.

    Menj végig valami fix ismert távon, autópályán, konstans sebességen, és kérj meg valakit, hogy kamerázzon, meg ha tudod olvass ki CAN-en live adatokat.

    "Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"

  • Xantomas

    őstag

    válasz rob210 #74475 üzenetére

    Lassan esedékesnek érzem a motorban levő km-ekkel a kuplung cserét, így párban a kettőstömegűvel, és egyben akkor a váltó átnézést, felújítást, ha már lekerül (és úgyis szóba került a nyelestengely csapágy kérdés). Tudsz egy megbízható váltóst ajánlani? Ahol érdeklődtem, ott inkább csak kuplung csere, váltóból meg adnak felújított cseredarabot, azt meg vagy elhiszem, hogy jó, vagy nem.

    (#74463) sztruhar : a kép alapján igencsak ideje lenne. Mondjuk érdekes, nekem előbb szakadt el a heveder, mint maga a gumi az egyik tartónál, az meg csak lógott, és táncolt.
    Kettő van, nagyon-nagyon hasonlóak, a két felfogató csavarok helyeiben különböznek. Egyik a hátsó, a másik a középső. Legigényesebb párban cserélni. 8200035447, és 8200035448. Időben gyorsabb mint rezonátor csövet cserélni. Most úgyis olyan szép idő van, hogy végre parkolóban is alá lehet feküdni, és cserélni.

    (#74476) polonic köszi a tippet, ezekre a polifenolos szűrőkre lehet én is ránézek. Olyan kellene ami filckeretes, és tökéletes lenne. Az egyik polyjet működésű 3d nyomtatónkba tettek polifenolos szűrőt, sokkal jobban megfogja a bűzt amit a nyomtató csinál, amit eddig a csak aktív szenes nem fogott meg.

    [ Szerkesztve ]

    "Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"

  • Xantomas

    őstag

    válasz molnarpeter #74822 üzenetére

    Ennyire azért ne legyünk negatívak. Az első kárszakértői szemle azért elég gyors szokott lenni. 1-2 munkanap. Onnantól meg hogy körbefotózta, van egy jegyzőkönyv, te már úgy javítod ahogy akarod, legfeljebb nem térítik meg.

    sesomaru1989: Ki a vétkes biztosítója?

    (#74807) mycso: Lett egy kisebb fokú nyálelválasztás intenzitás növekedésem :)
    Részemről a tavaszra felkészülés kimerült az ablaktörlőlapát cserében. Míg reggelente, a sarki domború tükrön jég van, és takony idő addig marad is a téli gumi.
    Most, a gyári Renault lapát a jelzés alapján megint SWF.
    [kép]

    [ Szerkesztve ]

    "Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"

  • Xantomas

    őstag

    válasz MC Pite #74826 üzenetére

    Nekem nem kell mondani. A téli szettem négyévszakos, pont a felsorolt okok miatt is :)

    "Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"

  • Xantomas

    őstag

    válasz mycso #74835 üzenetére

    Egy szett Barum quartaris 5-őt vettem. Az árához képest teljesen ok. Ami óriási hátrány, hogy gyűjti a követ, sarat, murvát, amit jól ki is dobál, azok legnagyobb örömére, akik nem szeretnek féktávot tartani.
    Csúszni nem csúszott meg, féktávban nem ézem hogy rossz lenne, darabonként a 15e ft-ot megérte. Kopni viszont kopik. Eddig olyan 3+0.5 hosszú szezonos guminak tűnik.

    "Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"

  • Xantomas

    őstag

    válasz #89309696 #74889 üzenetére

    Szerelő helyett mérnöknek? Erre ne vegyél mérget :) Inkább egymás mellett a kettő. Gyakorlat nélkül nem sokat ér az elmélet, sőt igazán alkotni is csak akkor tudsz mérnökként, ha már szerelőként megismerkedtél az árnyoldalakkal, konstrukciós hibákkal.

    A magyar valóságról pedig:

    Pénteken én is rászántam magam egy egész napos autószerelésre, átnézésre, ha már az utazós szabi meghiusult.

    Anno Robi említette, hogy biztos volt már a kocsiban váltó cserélve, mert sárga filces jelölések vannak rajta. Sorozatszám alapján is tuti, mert nem egyezik a beszerelttel. Sőt. Anno amikor lecseréltem a váltóolajat, akkor nem foglalkoztam vele, hogy a leengedett kicsit sűrűbb az olaj, mint ami kellett bele. Egy idő után hangja is lett, nem durva, de zavart. Eddigi diagnozisok: féltengely, kerekcsapàgy, féltengely vezetőcsapágy (nem ugrik be hogy hívják pontosan, ami a hosszabbik féltengelyen van), fékbetét, műanyag elemek, kettőstömegű, kuplung, kinyomócsapágy, főtengely csapágy, motortartók. Lecsekkolták ezeket, motor-váltó kapcsolat megbontás nem volt még, aztán ment tovább a találgatás, meg a rezsióradíj.

    Próbaképp ment bele egy fecskendő Xado ex120 a váltóolajba, hogy az megbontás nélkül kizárja a váltókopást. Gyönyörűen el is hallgatott fokozatosan a morgás, mostmár csak nagyobb gázadásoknál, és motorféknél van hangja 1800 körül. Ergo nem kuplung-kinyomó-kettőstömegű triumvirátus. Öröm az ürömben, hogy akkor megy mellé még egy-két adag, aztán, ha kezd a kuplung, vagy a kettőstömegű szórakozni, akkor felújított váltóval is számolni kell.

    Ha nem cserélek váltóolajat, nem derül ki, hogy a kopott váltóba lett vastagabb olaj rakva, hogy csendben maradjon. (Aztán a fene tudja hog emiatt mi kopott jobban) Csak azt nem értem, hogy ez miért nem érződött rajta, miért nem volt pl szinkron probléma, az meg hogy néha nem tudtam 3-ba meg 5-be betenni kanyarban, betudtam a saját bénaságomnak, mert elakadt a váltókulisszában a kar.

    "Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"

Új hozzászólás Aktív témák