-
Fototrend
OLED Televíziók - témaösszefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Joshi
titán
Ha érdekel a téma, akkor tárgyaljátok ki itt valamelyik topikban, vagy privátban.
-
dgyuri0123
nagyúr
válasz
daneel_hu
#16797
üzenetére
"Persze ha az a kérdés, hogy az analog kockából tudsz jobb nagyítás elérni mondjuk poszter méretben vagy egy 22 mpx-es digi képből, akkor ebben az esetben lehet az előbbi lenne a jobb. Mert szebben lehet felhúzni."
Vajon miért? Azért lehet szebben felhúzni, mert a felbontása sokkal nagyobb, mint 22 mp és persze sokkal kevesebb a zaja. Lehet ezt magyarázni bármi mással, csak nincs értelme.
-
Ijk
nagyúr
válasz
daneel_hu
#16794
üzenetére
DXO szerint a 70-200 is "csak" 33MP-t tud kirajzolni. Nyilván itt már irreleváns felbontásokról beszélünk, mert 33MP már 8k-hoz elég lenne. De nem is hiszem hogy 8k anyagot 35mm-en vennének fel, ahhoz már tényleg nagyobb filmméret kell. 4k-t meg jobb objektívek azért hozzák, tehát simán el tudom képzelni hogy FHD-hez képest lesz felbontástöbblete újradigitalizált 35mm-es szalagnak, főleg ha rányomnak egy kis utóélesítést.
De véleményem szerint 4k-hoz is már IMAX filmméret dukál, egész egyszerűen az optika, a fényviszonyok miatt. De ugye itt már nagy nézési szögekről beszélünk, mozi méretek, arányok. -
daneel_hu
addikt
válasz
dgyuri0123
#16795
üzenetére
Szerintem nagyjából 18-20 mpx egy leica kocka.
Ennyit tudsz belőle kinyerni ha profi módon lett elkészítve a kép, és a film minősége is kifogástalan.És ez a 18-20 mpx ez egy "ZAJOS" 18-20 mpx.
Tehát nem olyan jó mint egy fizikálisan 18-20 mpx-es digitálissal lőtt kép.
(mondjuk egy EOS 6d mark I (22 mpx) + piros csíkos üveg- és akkor ez egy 2013-as tekkknika!)Persze ha az a kérdés, hogy az analog kockából tudsz jobb nagyítás elérni mondjuk poszter méretben vagy egy 22 mpx-es digi képből, akkor ebben az esetben lehet az előbbi lenne a jobb. Mert szebben lehet felhúzni.
-
Joshi
titán
válasz
dgyuri0123
#16795
üzenetére
"Azért mert lövésed nincs a témához..."
Ez azért túlzás, de nem is ide tartozik ez a téma. Magyarul nagyon OFF.
-
daneel_hu
addikt
40 mpx ha éles és minden pixel ki van rajzolva fizikálisan is - tehát nem csak egy szétkent fos, akkor azért az nem kevés.

Nézegettem 1-2 éve az 5ds sample cuccokat, pár fixszel és egy 70-200 f2.8-assal lövöldözték őket.
144 MB a képek mérete kicsomagolva, ilyen méretben, ilyen minőségben régebben csak digitális középformátumban tudtál lövöldözgetni.
Mondjuk egy Mamiya közepes formátumú filmes cucc dobszkenneren is tudott ilyet, de klasszikus leica kockás analog soha. (szerintem) -
stellaz
veterán
válasz
dgyuri0123
#16772
üzenetére
+1 én is stereo rendszert használok, egyáltalán nem hiányzik a sok csatornás hangzás, viszont jobb hangminőséget kapok egységnyi pénzért.
-
Ijk
nagyúr
válasz
daneel_hu
#16789
üzenetére
30-40MP a kisfilmes obik felső határa felbontóképességben. Átlag inkább 20-30MP.
Régieknél meg inkább 10-20MP lehetett az átlag, ennyiben ki is fogynak nagyjából a régi kisfilmes felvételek. Magának a filmnek ugyebár nem lehet mérni a felbontását, inkább az objektív a tényező.
Középformátumnál persze nagyobb felület miatt a felbontás is sokszorozódik, és itt most nem a digitális "játék középformátumról" van szó 44x33mm-es érzékelőkkel, hanem mondjuk egy 4x5-ről. -
daneel_hu
addikt
válasz
dgyuri0123
#16786
üzenetére
Fogalmam sincs mennyi a kihozható maximum egy régi filmből, de biztos ez is változó.
Azt is nézhetjük, hogy egy 60 éves filmnél szét kellett fényelni a jeleneteket a világosítónak, hogy értékelhető legyen a végeredmény.
Ma pedig egészen brutális sötét jeleneteket tudnak símán leforgatni, ezért hatásosabb is adott esetben, realisztikusabb.
Nekem mindkettő tetszik, mert a régi fényelés miatt az egész film álomszerű... de ettől még az van, hogy a digi a jövő. -
daneel_hu
addikt
válasz
dgyuri0123
#16780
üzenetére
Egy Canon 5ds azt hiszem 50 mpx körül van, csavarhatsz rá pár olyan üveget ami kirajzolja ezt a felbontást csont nélkül. Nagyjából azokat az üvegeket amelyek 2010-2011 után jelentek meg és piros csíkosak.
Ezt a felbontást nem tudod kihozni egy leica kocka méretű analog filmkockából, csak akkor ha középformátumról beszülénk. Szerintem olyan 20-25 mpx körül van a csúcs egy leica kockánál, nincs benne több, és ha azt vesszük, hogy ez bizony még kicsit zajos is...

Persze az analognak is megvan a maga bája, a sajátos képi világa - de amennyiben arra hegyezzük ki a dolgokat, hogy színhelyesség, realitás -, akkor bizony ma már a digi a nyerő.
2007 pedig 11 éve volt, azóta nagyon nagyon sokat fejlődött a digitális technika.
-
Joshi
titán
válasz
dgyuri0123
#16786
üzenetére
"Nem akarnád inkább a plazma topikban "erősíteni" a csapatot?"
Vagy inkább te?![;]](//cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
-
energomatt
őstag
Bármilyen nyelvre fordítanák le ezeket a fórumokat, akkor is lehetne sejteni, hogy jó eséllyel magyar.

-
dgyuri0123
nagyúr
Az előzmények nem ismeretében írsz kritikát rólam... ennyi. Még egyszer mondom, fogalmad nincs miről volt szó, de csak hajtogatod az "érveidet"... Nem akarnád inkább a plazma topikban "erősíteni" a csapatot?
![;]](//cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
Amúgy analóg tükörreflexessel kezdtem úgy 35 évvel ezelőtt, volt is pár belük, azóta volt néhány digitális tükrös gépem is, szóval ne mondd, hogy nem ismerem a technikát. Szerintem sokkal tágabb az ismeretem róluk, mint az ide írogatók 99%-ának... Mostanában szeretnék egy full frame gépet venni... a lányomnak.. Tudod mi az?

-
Ijk
nagyúr
válasz
dgyuri0123
#16784
üzenetére
Nem is érdekelt honnan ered, arra reagáltam amit leírtál.
-
dgyuri0123
nagyúr
Neked viszont fogalmad nincs honnan ered a beszélgetés és hogy mi volt az origó? Nem vagyok lemaradva, mert a mai napig aktívan foglalkozom a digitális fényképezéssel és magával a technikával. Nem az a lényeg, hogy ma létezik-e 100Mp- es kamera.. Az az eredeti kérdés, hogy hogyan lehet egy 60 éves analóg filmnek kurva jó a képe... de már nem érdekel a továbbiakban ez a téma. Csak savazzatok nyugodtan, ezt is megszoktam...

(#16782) PuMbA : Dobj egy linket légy szíves, hadd olvassam már el azt az okosságot...
-
Ijk
nagyúr
válasz
dgyuri0123
#16780
üzenetére
40-50 megapixeles digitális gépek is vannak kisfilmes formátumban jelenleg. Középformátumból meg 100Mp-150Mp.
Más kérdés hogy ekkora felbontást nagyon kevés objektív tud kirajzolni 35mm-en. De azért van ma pár olyan 50, 85mm-es obi aminek a régi megfelelői legfeljebb bottal ütik a nyomukat felbontásban.Szerintem úgy 15-20 évvel le vagy maradva digitális fényképezőkkel ha ilyeneket írsz.
-
PuMbA
titán
válasz
dgyuri0123
#16780
üzenetére
A Kodak állítja a saját 35mm-es filmszalagjairól, hogy 6K felbontást tudnak a legjobb esetben
Ha már másolják, feldolgozzák akkor lemegy 3K környékére -
dgyuri0123
nagyúr
Ezt sem hagyhatom ki bocs.... Szóval az ominózus filmet nem hagyományos filmre készítették. Erről is olvashatsz bővebben, ha érdekel egy kicsit komolyabban a téma. Íme itt a lényeg, hogy miért is lehet annyira rohadt jó képe egy 60 éves analóg anyagnak, plusz, nézd meg légy szíves a hangot is, mert nem kevéssé érdekes.. És itt a vége...
-
dgyuri0123
nagyúr
Még egy cikk részlet 2007-ből a kedvedért : Egy 20 éves Canon AE-1 fényképezőgép éppen 25 megapixelnek megfelelő felbontással rendelkezik, és ilyen szempontból technikai értelemben jobb, mint bármelyik létező digitális fényképezőgép a világon.
Vagy ugyanebből a cikkből még egy részlet:
Egy biztos, a mai film több mint 100 éves fejlesztés eredménye, a digitális technika pedig még nagyon fiatal, és ebben a pixelek száma másodlagos szerepet játszik. Annál is inkább, mivel például az analóg középformátum szimulálásához 100 megapixelre lenne szükség. valójában ennek jelentősége csak nagyításkor jelentkezik. Az interneten, weboldalakon a pixelek száma például teljesen másodlagos, mert a képernyő felbontásának megfelelően úgyis le van rontva a minőség. Kiállításokon, vagy egyéb helyzetekben viszont szükség lehet komoly nagyításokra, ilyenkor viszont az analóg fotók a legalkalmasabbak. Ilyenkor kiderül, egy 50 éves géppel készült fotót beszkennelve sokkal jobb minőségű nagyítást lehet készíteni mint egy vadonatúj digitális géppel[link] Olvasgass ha van kedved hozzá...

És ez még mindig találgatás, mert a mai napig egyre nőnek a számok, ahogyan ráébrednek a volt analóg technika képességeire. Tudnék még linkelni, de nem akarom szétbarmolni vele a fórumot.. Bocs mindenkitől..

-
dgyuri0123
nagyúr
Azért látod rossznak, mert régen és igénytelenül digitalizálták, amikor ráadásul még ratyi volt a technika is. Manapság "ki lehet/ne nyerni" sokkalt többet is az analógból, mint 8 Mp ha hiszed, ha nem. Amúgy rossz oldalakat olvastál, mert manapság már 20-40 Mp-ről beszélnek, bár a mozgóképek még sokára jutnak el oda, hogy ezt bizonyítsák. Idővel lesznek pontosabb számítások erre.. de 2-3 Mp nevetséges...

(#16777) krx21: Úgy 10-12 éve meleg2-t használok és még SD (DVD) esetén sem éreztem, hogy mást kellene beállítanom a kisebb felbontás miatt, tudniillik ami rossz, az meleg1-en is rossz lesz.
-
PuMbA
titán
válasz
dgyuri0123
#16772
üzenetére
Nincs 40MP, mert azok csak elméleti számítások, ha jobban utána olvasol. Az Interstellar és a Dunkirk kevés CGI-jét 6K-ban csinálták, mert kb. 8K lesz a vég, ami ugye tökéletesen elég lesz még minimum 100 évig. 35mm esetén egy kicsit rosszabb minőségű szalag már csak 2-3K felbontást ad pl, illetve elég megnézni pár 80-as években készült 35mm filmet, amik FullHD-ban is csak sima HD-nak (1280x720) tűnnek.
-
dgyuri0123
nagyúr
válasz
Strezi
#16771
üzenetére
Elfelejtettem megjegyezni, hogy egy ideje a boxom optikai kimenetéről küldöm egyből az erősítőbe a hangot és sokkal jobb így. Teszteltem mindkét megoldást, mert a HDMI kimenet amúgy is aktív, csak a dacon kell bemenetet váltanom és máris hallom, amit hallok. Sokkal teresebb és jóval dinamikusabb a hangja így. Visszaváltva a tv optikai kimenetére, bizony visszalépés. Összeesik a tér, elvész a basszus, a dinamika.. Szóval, érdemes lehet kipróbálni annak, akinek nem nagyon alap/közeli rendszere van. Magasban érdekes módon nem hoz semmit (nálam), de minden egyébben igen élvezetes az előrelépés. Bocs, de így teljes a "mese", ha nem hagyom ki ezt a felállást sem.
-
Dadan01
senior tag
Az két profil személyre van szabva, az rtings leírása alapján, kicsit igazítva a saját ízléshez, pl trumotion. Gamma 2.2 szerintem mindkét esetben.
-
dgyuri0123
nagyúr
"de a 8K már jobb, mint egy bármilyen filmszalag, ami 6K felbontás körül van."
Ezt mégis miből gondolod? Ki mond ilyen badarságot? Ráadásul ott az 50-70mm-es film, ami sokkal több információt hordoz képkockánként. Szóval, lehet akár 40 Mp is az a 6...
Még jó hogy az élőzene nem lehet rosszabb, egy veszteségmentes tömörítésnél sem... mert hogy ezután az fog következni, hogy az analóg forrás eleve rosszabb, mint a digitális.

(#16771) Strezi: Én is így használom. Sztereó külső DAC-om van, ami kizárólag kétcsatornás jelet tud kezelni, de semmi gond, mert az Amlogic boxommal eleve két csatornát küldetek ki, így a tévének nem kell foglalkoznia konvertálással, csak továbbküldi a jelet oszt' annyi.
Nagyon OFF : Viszont olyan hangminőséget kapok két csatornában, amilyet egy bőven millió feletti High End mozivas tudna talán. Ez számomra fontosabb, mint 10 db hangfallal teleszórni a szobát, mégis csak virnyákolás jön ki belőlük...
-
Strezi
őstag
válasz
dgyuri0123
#16750
üzenetére
+1 Optika a tévéből az erősítőbe oszt jónapot! A tv "grátisz" lefordít mindent (Atmos 7.1-ig) az erősítőnek.
-
Dadan01
senior tag
Alapvetően a trumotion beállítás és az oled fény magasabb a technikolor profilban. Gyengébb, jellemzően 720p sorozatokat szoktam isf profillal nézni, rendes 1080p filmeket, sötét vagy nagyon színes filmeket inkább technikolor. A csendesebb, nem akció filmeknek, mint pl a Három óriásplakát c., jobb az isf. Nekem így jött be eddig.
-
dgyuri0123
nagyúr
válasz
Norbi83
#16760
üzenetére
Minek erősítőt cserélni, meg mókolni, ha egyszerűbben is meg lehet oldani..

(#16765) alaves: Biztos így van. Az analóg természetesen tömörítetlen, amit ma nem ismernek. Ha eredeti minőségben szeretnék digitalizálni, gondolom több száz GB lenne a végeredmény...de lehet hogy néhány TB ?
-
alaves
addikt
válasz
dgyuri0123
#16757
üzenetére
Na, ja... az ilyen minőségú analóg alapanyagba még a 8k encode-nak is beletörne a bicskája

Ja, akkor hangban is azért jobb az analóg, mert még az Atmosnak és a Visionnak sem akkora a bitrátája hogy beleférjen a hang
(mondjuk a csatorna az több) -
Norbi83
csendes tag
válasz
dgyuri0123
#16757
üzenetére
Most megcsináltam így és működik

-
alaves
addikt
Ezt a képminőséget (1959-ből!) nézzétek meg OLED-en: Salamon és Sába királynője 1080p
...nesze neked 4k HDR 2018... -
dgyuri0123
nagyúr
válasz
dgyuri0123
#16750
üzenetére
Hirtelen ezt találtam. Nem pont oled, de a lényeg látható lejjebb görgetve, hogy hogyan működik a dolog.
-
Norbi83
csendes tag
válasz
dgyuri0123
#16750
üzenetére
Kezdek megvilágosodni

Az volt az eredeti terv mielőtt meglett az Apple, hogy azt rákötöm hdmi-vel a tv-re plusz lan kábel nas felé, majd egy optikai kábellel vissza az erősítőbe a hangot a tv-ből. Csak úgy tudtam a DD és DTS hangok nem mennek vissza úgy hogy azt az erősítő annak is érzékelje. A filmek nagy részén többnyire is dd vagy dts hang van és én azzal elvagyok.
Viszont ha ez így működik akkor egyáltalán nem ragaszkodom komolyabb hangokhoz mivel az erősítőnek valóban ez a max. Tudja még HD master audiot de az meg ritka mint a fehér holló. -
krx21
nagyúr
válasz
Partizan182
#16730
üzenetére
Köszönöm a válaszokat.
Igen én is úgy olvastam, hogy 10-ig el lehet menni... -
dgyuri0123
nagyúr
válasz
Norbi83
#16746
üzenetére
Ahhoz a HK erősítőhöz miért nem elég jó neked a DD vagy a DTS hang? A HD hangokat messze nem kezeli olyan szinten, hogy megérje vacakolni splitterrel és egyebekkel. És lehet hogy a splitter a HDR-t kezeli, de a DV-t meg lehet hogy nem tudja, szóval lassabban a vásárlással szerintem, ha nem akarsz felesleges pénzt költeni. Visszatérve optikára... DD és DTS hangod lesz, amit a tévéből ki tudsz nyerni. Én biztosan nem kapaszkodnék a HD hangok után ennyire. Sőt, én semennyire, mert sztereóban mozizok...

-
SoundBox
aktív tag
Sziasztok azt szeretném kérdezni hogy LG B7V tévénél mik a legjobb képbeállítások PS4 Pro használatához, illetve filmezéshez? Köszönöm a válaszokat
-
#72042496
törölt tag
válasz
Norbi83
#16745
üzenetére
Én ilyesmiket nézegettem annak idején, de aztán sose jutottam odáig, hogy akármelyiket is kipróbáljam. Most már szükségem sincs rá, változtak azóta az eszközeim.
Itthoni kínálatban is létezik többféle splitter, csak azoknál nem láttam, hogy a hangot feltüntetnék a specifikációknál. De szerintem azok is jók arra, amire neked kell. Ezek elvileg annyit csinálnak, hogy egy bemenetet két kimenetre továbbítanak.
Akkor van baj, ha a HK erősítő nem tudja feldolgozni a 4K videojel mellett érkező hangot. Erre tényleg csak próba után lehet rájönni. A másik ötletem egy HDMI DAC, ami 5.1 csatornás analógra konvertál, mert ha jól tudom, a 365-ösön van még többcsatornás analóg bemenet. De ez már egy elég elvetemült ötlet.
-
Norbi83
csendes tag
válasz
energomatt
#16744
üzenetére
Hát igen én sem szeretnék most még erősítőt is venni. Már így is bőven túlszárnyaltam az eredeti erre a témára szánt keretet.
-
-
#72042496
törölt tag
válasz
Norbi83
#16735
üzenetére
Szerintem ehhez kell egy HDMI splitter, amelyinek egyik ága a tévébe, másik az erősítőbe megy. Vagy, kódoltass mindent Dolby Digitalba, ahogy az előbb javasolták. Elsőnek azt éri meg kipróbálni.
Ha az Apple TV helyett olyan lejátszód lenne, amelyiken megy a DD / DTS passthrough, akkor köthetnéd a lejátszót a tévére, a tévéből pedig mehetne a hang optikán az erősítőbe. (HD és objektumalpú formátumokat leszámítva.)
-
kalimist
aktív tag
Sajnos tvOS 11.3 óta nincs passthrough a 3rd party appokban (MrMC, Infuse) hanem dekódolás után LPCM-ként megy az erősítőbe (vagy TV-be) a hang amivel még nem lenne probléma de optikán ha jól tudom csak a sztereó LPCM megy át ezért ez nem járható út a kollégának. A Beállításokban az Audio résznél lehet DD-t kapcsolni, ebben az esetben mindent DD-re konvertál, amit a TV tudna optikán küldeni az erősítőnek de ez már minőségvesztéssel jár.
-
Joshi
titán
válasz
Norbi83
#16735
üzenetére
Tévéből nem tudsz HD hangot küldeni az erősítő fele. Mivel az Apple TV 4K is csak egy HDMI kimenetes, ezért az se opció, mert akkor a 4K HDR-t bukod ha erősítőn keresztül megy a kép. Létezik valami HDMI elosztó, arra kell figyelni hogy HDMI 2.0b legyen. Ezzel szét tudod választani az Apple TV 4K jelét két jellé, így az egyik mehet a tévébe a másik meg az erősítőbe.
-
Norbi83
csendes tag
Sziasztok!
Nemrég váltottam LG 65b7v-re, illetve vettem egy Synology ds218+ nas-t és egy Apple TV 4k-t.
Ezekhez adott még egy régebbi típusú Harman Kardon 365 házimozi erősítő amit nem szeretnék cserélni csak az új házimozi hangok miatt.
Gigabites router+nas+Apple tv összekötés megoldva ez a része működik is megfelelően.
A kérdés az lenne, hogy a tovabbi összekötést hogy lehetne megoldani úgy, hogy a régebbi erősítő miatt a lehető legkevesebb kár származzon az egészből kép és hang téren is. Illettve az erősítő is megkapja a dolby digital és dts hangokat mert azokra még képes.
Kössem össze az Apple-t a tv-vel hdmi-n keresztül és esetleg a tv-ből optikai kábellel vissza az erősítőbe a hangot?
Ha erősítőbe kötöm közvetlen az Apple-t akkor viszont a képpel lesz bajom mert az erősítőn csak 1.4 hdmi van.
Nem tudom hogyan lehetne az egészből a legjobbat kihozni. Nem vagyok túl tájékozott ebben a témában és ehhez szeretnék segítséget kérni. -
-
krx21
nagyúr
B7, C7 tulajoktól kérdezem: Ti hogy használjátok az élesség állítást (0-50), illetve melyik sémával?
-
dgyuri0123
nagyúr
válasz
#72042496
#16716
üzenetére
Baromságot írtam... Nem tudom miért pont az optika jutott eszembe...
ARC-t én is használtam anno.Szóval arra gondolok, hogy ki lehet hagyni pl. a nagyon belépő szintű erősítőket, hogy ne barmolják már el a képminőséget. Az egyértelmű, hogy inkább a tévére bíznám ezeket a feladatokat kivéve, valami high end mozi kombájn esetén, ami talán még ad is egy keveset a látottakhoz. Mondjuk engem ez a veszély nem fenyeget.
-
Pro Koryak
addikt
Mondjuk pont a B8-ról nincs még teszt...
-
Nandish
tag
Sziasztok!
Rettentően remélem hogy emiatt nem kapok büntetést nem tudom hogy tilos-e ilyesmit kérdezni, de megpróbálom!
vettem egy tv-t még egy éve, egyátalán nnem voltam megelégedve vele! Viszont most szeretném lecserélni! A kérdésem az lenne hogy a lenti tipúsról van-e tapasztalatotok? Ajánnlani tudjátok?Köszönöm!
tv:
LG OLED 55B8PLA 4K UHD Smart OLED -
krx21
nagyúr
Jelentem, az átmeneti tébolyultságomból ki gyógyultam. Most már több filmnél is igazoltam, hogy a meleg 2 a jó színhőmérséklet. Nem is értem, mi tartott eddig.
A plazma THX profilját annó rögtön elfogadtam.
Technicolor séma: Élességet 12-re tettem, szuper felbontás OFF, Gamma 2.2
Szóval van az úgy, hogy az ember eltéved egy kicsit... Ezért nehéz szakma a bor kostolás, mert az érzékszervek is befolyásoltók.
-
#72042496
törölt tag
Így van, plusz úgy tudom, a VRR-hez se kell például HDMI 2.1.
Ugyanakkor HDMI 2.1 mellé (ami alatt a 48 Gbps sávszélességű interfészt értem) sem kötelező implementálni ezeket a feature-öket.
Na, az előző mondat félig lett csak magyar, de már mindegy.
-
Joshi
titán
válasz
#72042496
#16714
üzenetére
Ja hogy az eARC HDMI 2.1 nélkül is működhet? Így már érthető. Ezek szerint még jövőre se lesz HDMI 2.1.
(#16715) dgyuri0123 az ARC HDMI ficsör, csak eddig HD hangot nem vitt át mert kevés volt a sávszélesség hozzá. Mondjuk ez csak azoknak fontos akik a tévével játsszák le a filmeket. A HDR-t most én is úgy oldottam meg, hogy az Oppo 203-nak van külön egy Audio HDMI kimenete is így egyből mehetett a kép a tévébe hang meg az erősítőbe.
-
#72042496
törölt tag
válasz
dgyuri0123
#16715
üzenetére
Az eARC nem optikán megy, hanem HDMI-n, és az erősítőnek is támogatnia kell. A HDMI Ethernet csatornáját használja.
Ebben szerintem nemcsak az a klassz, hogy az erősítőkkel ahogy írtad, talán el lehet végre felejteni a videós szerencsétlenkedést. Az legalább ennyire előnyös, ha a tévé végzi a HDMI-kapcsolást és a képfeldolgozást, amit mindegyik bemenetre (eszközre) külön-külön be lehet állítani.
-
dgyuri0123
nagyúr
Pl. az, ha az erősítő nem támogatja a HDR-t, DV-t, akkor egy külső lejátszóról direkt csatlakozhatsz a tévé HDMI-jébe, de eARC-on kinyered a hangot optikán, (akár HD hang ) ami mehet a (nem hdr kompatibilis) HM erősítőbe. Így nem szükséges az erősítőt cserélni. Ez nagy dolog szerintem, főként akkor ha az embernek van egy "milliós értékű" kombájnja és nem szeretne a HDR/DV miatt erősítőt cserélni.
-
#72042496
törölt tag
Ebből nem derül ki, hogy lesz-e HDMI 2.1 (szerintem nem), csak annyi, hogy eARC lesz. (Ezt a HDMI 2.1-gyel együtt fektették le - ezért emlegetik HDMI 2.1 feature-ként -, de HDMI 2.0-ra is implementálható. Új szoftverekkel elvileg pár tavalyi erősítő is megkapja. Nagyon kíváncsi leszek rá, hogy működik majd.)
-
Joshi
titán
válasz
junior11
#16711
üzenetére
"Will the new Master Series TVs offer eARC, VRR, HFR or other HDMI 2.1 features?
The two TV models will feature eARC (enhanced Audio Return Channel) that will support Dolby Atmos pass-through. There are no other HDMI 2.1 features implemented, and the TVs will not support HFR (High Frame Rate)"
Ezek alapján lesz HDMI 2.1, de csak az eARC-ot fogja támogatni? Ennek mi értelme?
-
junior11
veterán
-
Joshi
titán
válasz
Mentolka
#16707
üzenetére
"Tehát, ha megveszem valamilyen lemezen, akkor azon normális képarányban (értsd: fekete csíkok nélkül teljes méretben) megnézhetem a 4k, HDR filmeket?
Mi a különbség ilyen szempontból a vetítő és a TV készülék között?"Két különböző képarányú filmet nem lehet egyazon képarányú kijelzőn nézni teljes képernyőn. Hogyan? Valamelyik torz lesz attól függ melyik milyen kijelzőre kerül. A mediainfó mutatja hogy éppen mekkora a videó hasznos felbontása. Az alábbi képen is láthatod, hogy nem 1920x1080 a valós képkocka hanem kevesebb. Ha mégis azt mutatja a mediainfo hogy 1920x1080 vagy 3840x2160 és mégis van fekete sáv, akkor ez azért van, mert bele van kódolva a videóba a fekete sáv is. Egyébként a gyári Blu-ray is ilyen, beleértve a 4K Blu-rayt is.
A vászont úgy állítod be ahogy akarod, addig engeded le amekkora képarányt akarsz és olyat vetítesz rá. Ahogy a moziban is.

-
Mentolka
senior tag
válasz
daneel_hu
#16705
üzenetére
Nekem ráér fél év múlva is megnézni, és nem vagyok hajlandó annyi pénzért, olyan közönség mellé beülni.
Nekem az otthoni a moziélmény, mert túl kényelmes vagyok.
Tehát, ha megveszem valamilyen lemezen, akkor azon normális képarányban (értsd: fekete csíkok nélkül teljes méretben) megnézhetem a 4k, HDR filmeket?
Mi a különbség ilyen szempontból a vetítő és a TV készülék között? -
daneel_hu
addikt
válasz
Mentolka
#16703
üzenetére
FollowTheORI írta jól: "mivel a tévé mindig is konkurenciája volt a mozinak..."
Senkinek nem érdeke, hogy neked otthon "mozifilmes" tévéd legyen.
A mozifilm gyártóknak az az érdekük, hogy elmenj a moziba és megnézd a filmet.A Blu-Ray, DVD stb... kiadások megvásárlása pedig ezen kiadók érdeke, mármint a HOME ENTERTAINMENT cégeké. Ők azok akik jogdíjat fizetnek a filmekért, hogy korongon, digitális stream formájában megjelenhessenek. Persze mindig később mint a mozifilm.

Ha azonnal akarod látni, még mindig kénytelen vagy moziba menni. Szerintem ez így van jól.Amennyiben nagyon mozi feelinget szeretnél otthonra akkor el kell felejteni a tévét és venni kell egy projektort.
-
krx21
nagyúr
válasz
FollowTheORI
#16701
üzenetére
A lényeg, hogy nincs semmilyen lefektetett szabvány. A képarány teljes mértékben a rendező szabad döntése...

-
Jah sajnos...
Én azt olvastam valahol hogy a televíziózás megjelenése (mint konkurencia) miatt alakult ki ez a cinemascope arány, meg az anamorf lencsék... ezzel akarták az a "szükséges pluszt" hozni a tévével szemben, hogy vásznon szélesebb és nagyobb a látótér.

Aztán úgy marad az egész technika azóta is... hiába cserélődött már szinte minden le a lencse mögött.
Pedig mondjuk a digitálisra átállásnál igazán ezt is javíthatták volna.
De tény hogy amíg van mozizás, addig ez a plusz és a filmgyártás is marad ezen.Annyi a mázlink, hogy az IMAX terjedésével azért valamennyit visszakapunk ebből.
Új hozzászólás Aktív témák
- Amazon Fire TV stick/box
- Témázgatunk, témázgatunk!? ... avagy mutasd az Android homescreened!
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Milyen egeret válasszak?
- Automata kávégépek
- Samsung Galaxy Z Fold7 - ezt vártuk, de…
- Az 5 legnagyobb bénázás a mobilpiacon idén
- TCL LCD és LED TV-k
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Gaming notebook topik
- További aktív témák...
- LG 55" C5 OLED evo 4K AI Smart 144Hz Gaming TV
- SAMSUNG (QE55S90DAE)140CM 4K OLED SMART CSÚCS TV ! AKCIÓ!
- LG 83B4 - 83" OLED - 4K 120Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - PS5 és Xbox Ready
- LG OLED 65G4 - 165cm, 4k - szépséghibás - ÁRON ALUL
- SAMSUNG (QE55S90FAEXZT) 140CM 4K QD OLED 144HZ SMART UJ MODELL! AKCIÓ
- Dell latitude, precision, xps, magyar világítós billentyűzetek eladóak
- GYÖNYÖRŰ iPhone 15 Pro 256GB Natural Titanium -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, 100% Akkumulátor
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy A12/Samsung Galaxy A22/Samsung Galaxy A32/Samsung Galaxy A52
- Honor 200 Lite / 8/256GB/ Kártyafügetlen / 12Hó Garancia
- Konzol felvásárlás!! Playstation 5, Playstation 5 Pro
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest

![;]](http://cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)







ARC-t én is használtam anno.
A plazma THX profilját annó rögtön elfogadtam.

Vhiktor
