- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Szevam: Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- eBay-es kütyük kis pénzért
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
-
Fototrend
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
zolikaDB
veterán
válasz bambano #15950 üzenetére
Értem. És a fenti 3 dízelmoci közül van best? Népítéletben 1.7 CDTI esetében max 5.5L-es fogyasztásról regélnek, és nagyon pozitív a megítélése ezeknek a kocsiknak. Kezd meggyőzni nagyon! Igaz, azt is olvasom, h nem versenyautó, meg alacsony fordulaton picit lomha, de ezt nem is szabad elvárni egy 100LE alatti autótól szerintem. Jól fekszi az utat, kiválóan pakolható, fűtés 1-2 perc után már beindul. Jó lesz ez!
[ Szerkesztve ]
-
_seth_
veterán
válasz bambano #15953 üzenetére
Egyetértek! Best Buy 101%!
Egyre jobban tetszenek a C vectrák, de csak az ehhez hasonlóak
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
-
zolikaDB
veterán
válasz bambano #15958 üzenetére
Úgy gondolom, mint laikus, hogy nagyobb motor, nagyobb hőtermelés a motortérben, nagyobb teljesítmény, relatíve a kopás is nagyobb összegekbe fáj javíttatás esetén, ami egy nem mai darabról lévén szó a fentiek tükrében valószínűsíthető.
De arra nem tudok válaszolni, h miért nem mindenki ilyennel jár, ha olyan kedvező a fenn- és üzembentartási költsége, mint mondjuk egy példaként felhozott 1.7 CDTI Astrának. És most nem cinikus vagyok, csak kíváncsi. -
bambano
titán
válasz zolikaDB #15959 üzenetére
mivel nagyobb a motor, nagyobb a nyomatéka, ezért más áttételek vannak az erőátvitelben. egy fűnyírót már régen 4000-es fordulaton nyígatsz, mikor ez még 2500-at is alig forog. tehát lehet, hogy elvben egy fordulat alatt több hőt termel, mint egy 1.6-os négyhengeres, viszont lényegesen kevesebbet forog.
mivel ezt nem kell nagyon forgatni, ezért a kopása kisebb, mint egy bevásárló kocsi motornak. ez még 400-500 ekm után is menni fog, ráadásul nem csak azért, mert nagy, hanem azért is, mert azt leszámítva, hogy nagy, egyszerű, mint a faék. gyakorlatilag semmi trükk nincs benne, következésképp semmi nincs, ami elromoljon benne.
és itt jön az összehasonlítás a cdti motorokkal: a cdti motor egy nagy lutri ehhez képest. nagynyomású befecskendező, porlasztócsúcsok, stb, stb. egy halom cucc van a cdti-ben, amit csúcsrajáratnak, hogy azokból a nevetséges lökettérfogatokból kihozzanak valami rendesebb teljesítményt. Sokkal nagyobb erők lépnek fel a cdti-ben, ráadásul a turbó miatt nagyobb a hőváltozás meg a hőterhelés is. Anyagtervező mérnök legyen a talpán, aki ezt rendesen megoldja. Nem véletlen, hogy nehezen terjedtek el a dízelek, volt azokkal gond bőven, mégha ezen gondok közül azért sokat megoldottak már mostanára.
Azért nem jár mindenki ilyennel, mert:
1. a népek zömének fogalma sincs a valódi költségekről
2. a népek zöme nem hajlandó tisztességes összehasonlítást csinálni hogy valós képet kapjon
3. a népek zöme nem akarja kifizetni az újkori árát és az adókat meg biztosításokat.Bővebben:
1. a népek zöme irreális fogyasztási és egyéb adatokat tételez fel az autóról. Nem állítom, hogy nem lehet kihozni belőle irreális fogyasztást, mert ki lehet. Csak akkor ne a 70-nel a külső sávban tötymörgő suzukival hasonlítsuk, hanem egy olyan autó fogyasztásával, ami hasonló menetkörülmények között közlekedik. Ja, hogy annál a tempónál egy szuzukit széttépne a menetszél? hát ez van srácok.2. ha összehasonlítod az 1.6-os g astrát ezzel, akkor ez egy területet leszámítva minden paraméterben veszíteni fog. mégpedig azért, mert almát hasonlítottál a körtével. ez, amit linkeltem, egy nagy túrakocsi kategóriába tartozó nagy túrakocsi. a g astra ehhez képest egy kicsi városi szaladgáló autó. Ezt a vectrát minimum az 535-ös bimmerrel kell összehasonlítani, mert az a szint. Ahhoz képest drága? Ahhoz képest nem... Persze, összevetheted az 1.7cdti asta karavánnal is, csak akkor kellene egy gyorsulási tesztet is mérni... 325d alatt illetlenség jasszkarizni vele, úriember biztosra nem fogad alapon.
tehát valójában nem azt kell eldöntened, hogy ez az autó a maga kategóriájában olcsó-e vagy sem, mert olcsó, ha nem a legolcsóbb. neked azt kell eldönteni, hogy ezt a kategóriát akarod-e megvásárolni vagy az elvárásaidnak másik kategória jobban megfelel.
Szerintem ez a legfontosabb kérdés, amiben döntened kell: melyik kategóriába akarsz beleülni. Meg azt sem árt eldönteni, hogy melyikből akarsz és lehet vigyorogva kiszállni
még néhány adalék. szerintem nem mindegy, hogy:
- egy ilyennel le lehet nyomni napi 1000 km-t úgy, hogy nem vagy összetörve
- ennek független hátsó felfüggesztése van, a g astrának meg valami (nem tudom a pontos szakszót) egybe-tengelyes. ha lesz hátul utasod, főleg, ha az kisgyerek, értékelni fogod, hogy a célban nem hányásnyommal a hátadon meg a hajadban szállsz ki. én csak azért nem szálltam még ki így a g astrámból, mert a gyerek az anyja mögött ült[ Szerkesztve ]
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
TasiA
senior tag
válasz bambano #15960 üzenetére
Azért a sok jó dolog mellett amit írtál, akármennyire is szépítjük, igen is többe kerül egy 3.2-es V6-os fenntartása minden szempontból, mint mondjuk egy 1.8-as, esetleg 2.2-es 4 hengeres benzinesnek. Ha van pénze az embernek, vehet ilyet, ha meg nincs, akkor nem és ez ennyire egyszerű, kár túlragozni. Ezt kéne eldöntenie az embernek, hogy mire van pénze és mire vágyik! (ahogy te is írtad) Nekem a szívem szakad meg, amiért nem engedhetem meg magamnak, mert én pl igen is erre vágyom! Nagy motor, nagy kasztni, kényelem! Kár, hogy sokba kerül Legyen az C Veki, Omega, vagy akármi más márka, más típusa.
[ Szerkesztve ]
-
bambano
titán
Szerintem meg nincs lényegi különbség, ha feltételezem, hogy 1.8-as meg 2.2-es alatt ugyanezt a c1-es vectrát értetted. ja, 60ekm-enként nem 4 gyertya kell, hanem hat, +5k, kicsit drágább a vezérlés-készlet, +30-40k körül lehet, oszt jónapot.
De már ott csúszik az összehasonlítás, hogy a c1-es gts-ben sokkal nagyobb fék van, mint a simában. Mennyit ér meg neked, hogy 5 centivel előtte, ne utána állj meg?
amit nem vitattam eddig se, az az adó, biztosítás és hasonlók tárgyköre. de az sem eszement összeg, főleg, hogy ezt az autót már nem gyártják, szóval csak több éveset tudsz venni, az meg kisebb díjú.
de nem akarok győzködni senkit, mindenki azt vesz, amit akar. azt szagolja, amit szakított...
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Laci2277
senior tag
Hali!
Most készülök kicserélni a szűrőket az astrámban, az lenne a kérdésem, hogy a Mann az milyen márka. Nyugodtan cserélhetem a benne lévőt erre? Vagy is ajánlott márka? Ha nem, akkor melyik az?
A páciens egy Astra H 1.7CDTI 2004
Köszi a válaszokat.
-
vhunor
őstag
Néhány hete (amikor bejelentették a dízel jövedéki adójának emelését) gondoltam egyet, és kipróbáltam, hogy az átlagosnál kicsit "finomabban" vezetve milyen fogyasztást tudok összehozni. Egy zalai dimbes-dombos, 150 km-es útvonalon, lakott területen 50 km/h, azon kívül 95-100 km/h-t tartva, 2 személlyel + némi csomaggal ezt sikerült produkálni.
Nem tartottam fel a forgalmat, nem tötymörögtem stb., csak nem léptem neki oda mindig amikor máskor szoktam. Amúgy "normális" használat mellett 9500 km-en átlag 5,4l.
-
Calogero
addikt
-
_seth_
veterán
Tegnap megvolt a műszaki, átment
02-es környezetvédelmi besorolásból kértem, hogy helyezzék át 04-re így kék matricát kapott a vectra piros helyett, okmányirodába ma le is papiroztattam, új forgalmit is kaptam és törzskártyából is küldenek majd újat és nekem csak a műszaki érvényesség matricáját kellett kifizetni az okmányirodában. Előműszakin a bal oldali kézifék nem fogott, ki lett cserélve a kézifék bowden (Coffle, csak ilyen volt belőle) de éppen csak javult tőle, a fékpofákat felcsiszoltam, a fékdob is meg lett csiszolva alaposan, kompresszorral minden fékpor-rozsda kifújatva de ezután sem volt jó a fék csak jobb valamivel. Majd egy ismerőstől jött az ötlet, hogy egy kevés kis vizet fújjunk be a fékdobba, kb erre gondoltam én is mint a kedves olvasó Össze is raktam víz nélkül és gondolkoztam mi legyen, majd meggyőzött, fújtunk bele egy kevés vizet... eredmény? Tökéletes a fék Hamarabb kezdi el húzni a hátsó két kereket vagy fullad le mintsem elkezdene forogni a kerék, másnap, harmadnap tesztelve is ez az eredmény... majd hosszútávon kiderül mindenesetre műszakin tökéletes volt a kézifék. Még a jobb hátsó alsó lengőkar szilentet néztük előműszakin, hogy rozsdás, néha koppant is már de még átment volna csere nélkül mindenesetre kicseréltem ami nem kis szívás mire megvan pláne, hogy házi kihúzóval meg sem moccant annyira össze volt rohadva, végül belefűrészeltem, hogy kicsi össze tudjon "esni" az anyag, a belső gömb alakú rész és a szilent fala közötti műanyagból pár hajszálvékony darab volt és több mm volt a kotyogása ami összeszerelt állapotban nem tűnt fel hiába néztem régebben, hogy mi kopoghat hátul. Meyle márkájú került bele, a legolcsóbbtól dupla árú de így is elég baráti volt (4e). Idén már nem de tavasszal kicserélem a másik hármat is. Ja és az volt benne amivel eladták, gyári opel, préselve a 96-os dátummal, van egy olyan érzésem, hogy a többi is gyári darab benne ami azt jelenti, hogy az állapotuk sem lehet sokkal jobb. A cserélt szilent oldalán fúrógépbe befogattam egy drótkefe fejet és azzal minden rozsdát letakarítottam a féknyeregről és a féktárcsáról (dobfék az üzemifék és főleg a dobfék részre gondolok mielőtt valaki arra gondolna, hogy az amúgy is fényes részt csiszoltam meg amit a tárcsák fékeznek ). Egészen olyan lett mint egy új Ezt is megismétlem majd a többi keréknél is.
Olajcsere is volt, valvoline 10w40 helyett total classic 5w40 került bele + stp motorolaj adalék. Ami feltűnt: 8 fok volt amikor beindítottam a kocsit és indítás után azonnal elindulva nem volt olyan kelletlen mint a 10-essel, azzal kicsit olyan mintha még valami akadályozná a gázpedált, ezzel a friss és 5-ös olajjal ez sokkal kevésbé volt észrevehető. Az olajleeresztő csavar már eléggé nyúzott volt így újra cseréltem. Opel márkájú olajszűrő került bele, pollen és légszűrő szintén cserélve. Benzinszűrőt is vettem de még nem volt időm berakni, talán holnap.Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
adorjant
senior tag
válasz _seth_ #15976 üzenetére
Irigyellek,hogy ennyi mindent megcsinálsz magadnak
Nekem is koppan az eleje,most hogy hűvös van,a toronygumik cserések...
Ami még rosszabb,az akku is gyengül,kihozta a hűvös idő ...2004-es gyári GM van benne,szóval időszerű a csere,de nem esik jól Körbenéztem a boltokat,hááát elég durva különbségek vannak árban... Valószínűleg Banner Starting Bull lesz a befutó,az Astrában is ez volt,6 évesen is tökéletesen működött.
Pénteken ha jól alakul a napom,megnézik a cicergő fékeket,és reményeim szerint tavaszig csak tankolok az autóba -
FF23
senior tag
válasz Jim Tonic #15978 üzenetére
2010. január 1-től változott a dolog és van benne egy ilyen kivétel, hogy:
az 1996 után az EU területén forgalomba helyezett autók kérésre átsorolhatóak a 4. osztályba, hiszen elméletileg ettől az időponttól csak EURO-II minősítésű autók kerülhettek forgalomba.Postázós üzenetekre nem válaszolok. Sajnálom...RT-AX58U v1
-
_seth_
veterán
válasz adorjant #15977 üzenetére
A szerelőkben nem bízok... lehúznak rendesen, ott kell hagyni az autót napokra és csak jó indulattal lehet azt mondani, hogy megjavítják, összegányolják így inkább csinálom én és akkor tudom, hogy valóban ki van cserélve és olyan alkatrészre amilyet kértem.
Első vagy hátsó féknek van hangja?
Jim Tonic: ahogy írták is már Műszakin szólni kell az átminősítés miatt, adnak egy papírt azzal lehet menni 15 napon belül az okmányirodába ahol új forgalmi és törzskönyv a jutalom Eddig is kék volt csak az új műszaki-zöldkártya rendszerben már pirosa kapott volna.
bambano: eddig én is így voltam az adalékokkal de még az előző olajhoz öntöttem be ugyanilyen adalékot, hogy kipróbáljam (ha esetleg nem tetszett volna meg akkor sem lett volna nagy gond mert úgyis aktuális volt az olajcsere) és halkabb, finomabban jár, a fogyasztása nem változott és 2 ismerősöm is használt ilyet, az egyik már évek óta a másik kb csak 1 éve mindkettő jó véleménnyel volt róla. 5 liter olaj megy bele, így 4,5 liter és 0,5 liter az adalék, szerelő szerint sem árt, igazából negatív véleményt nem hallottam róla, nem egy metabond de az ára sem
[ Szerkesztve ]
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
_seth_
veterán
+ Átírták a típust is ami mondjuk nem sikerült túl jól de a rendszer ezt hozta: "Vectra CD 2.0" => "J96".
AlBundy: szép darab! csak nem mostanában "újult"? Egy kis ültetés és kész is
[ Szerkesztve ]
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
adorjant
senior tag
válasz zolikaDB #15989 üzenetére
Zafira Megy,nem arról van szó,de reggel nehezebben forgatja a motort,és a műszerek is leugranak,majd ha beindult a motor,visszaáll minden. Ha járok vele,utána egy ideig jó
Banner 56aH 14500ft,2 év gari,indítóáram 450. Vartában ugyanez valami 16800ft,indítóáram 480,szintén két év gari.[ Szerkesztve ]
-
erikke17
őstag
válasz AlBundy #15985 üzenetére
Szép darab, grat hozzá
Más tegnap lett újonnan az a pánt napellenzőhöz, 4 Eur volt Én meg pánikoltam...
Még valami, X16XEL motornál milyen gyakran kell takaritani EGR szelepet? Mert 2.5 éve vettük, azóta nem volt meg aztán hogy előtte mikor volt ez is kérdéses igy tervbe van véve. Megkerestem merre van, hát mit mondjak jól be van a kábel/cső dzsungel be épitve plusz még kicsit elérhetetlen helyen is van.... Van még valami egyéb amit igy takaritani illik bizonyos kilométerek után vagy csak ez az EGR szelep van?
Előre is köszönöm.||Wot / WarThunder - Erixx93|| Steam - erixx18 ||Xbox Series X - Erikk24 || BMW R1200GS || Opel Astra F X16XEL|| BMW E39 530d 142kW||DJI Mavic Pro||
-
zolikaDB
veterán
válasz adorjant #15990 üzenetére
Ejha, nem is tudtam, gratula! Elől parkolsz, a Kossuth utca felől? Mert majd meglesem a gépsárkányodat!
(mellesleg gépeink lelke majdnem azonos, most néztem - olyan ez, mint az Opel: jót jó áron! )
erikke17: ez az 1.6 benzin motor?Más: mit szóltok, érdemes 1.7 dízelt chippeltetni? Jelentős nyomatéktöbbletet ad elvileg, 80LE-s CDTI 170-ről 235-re.
Kollarchip[ Szerkesztve ]
-
adorjant
senior tag
válasz zolikaDB #15992 üzenetére
Mikor hol találok helyet... Sajna ingyenes parkoló már csak messze van...De ha meg szeretnéd nézni,szólj,és egyeztetünk!
Neked milyen "lelked" van?
Én kifejezetten Z18XE-t kerestem,és nem bántam meg. Igaz azóta úgy alakult,hogy sokkal többet használom,mint eddig autóztam,de továbbra sem vállalnék be egy 10 éves dízelt
Fogyasztásban leginkább városban eszik többet,mint az 1.4 Astra,országúton ugyanannyi,pályán fél literrel több,de ebben már a dobozforma a ludas -
zolikaDB
veterán
Ez miért ennyi ilyen felszereltséggel? 1.7 DIT Caravan 2005
-
adorjant
senior tag
válasz zolikaDB #15995 üzenetére
Ja,hogy PC,jogos Teljesen autómámorban voltam,fel se tűnt
Ez a dízel kombi érdekes,a Classic nem éppen így néz ki,és tudtommal az már CDTI néven futott (82 lóerővel). Egy telefont megér a dolog,valószínűleg külföldi autó,szervízkönyvet sem említik,bár attól még lehet,hogy megvan.
[ Szerkesztve ]
-
zolikaDB
veterán
válasz adorjant #15997 üzenetére
A hirdetést le is vették, a lényeg: 2004 v 2005-ös Astra G Classic kombi, 1.7 dízel, 1.2m ft, és pofára nagyon szép volt.
Ezzel kapcsoaltban kérdem, h a Classic is egy felszereltség? Már többször érdeklődtem, megteszem most is: G-s Astráknál milyen felszereltségek voltak, ill ami fontosabb, gyárilag melyik a "legextrásabb"?
És egy kis totalcar-os opusz a magyar használtautópicaról és a vevőkről! Van benne igazság, én mondom!
[link] -
_seth_
veterán
Kicseréltem az üzemanyagszűrőt: [link] ideje volt már
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
Laci2277
senior tag
Hali!
Az üzemanyagszűrő cseréje mennyire bonyolult feladat, mondjuk a levegőszűrő, vagy a pollenszűrő cseréhez mérten? Valaki leírná pár lépésben, hogy mit, hogyan, merre? Kocaszerelőként érdemes neki állni, vagy inkább adjam hozzáértő kezek közé.
Astra H 1.7 CDTI
Üdv.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Helldivers 2 (PC, PS5)
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Xbox tulajok OFF topicja
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Házimozi, és Hifi kábelezés!
- Letartóztatták a bitcoin-Jézust
- A franciáknak elege van abból, hogy minden gyerek mobilozik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen