-
Fototrend
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
joe-ker
senior tag
válasz szente #15848 üzenetére
Az a fehér műanyag darab a szivattyú háza abban van maga a szivattyú.
Legegyszerűbb megnézni hogy lehúzod a táp csatit róla rámérsz multiméterrel hogy ki jön-e áram gyújtáson és indítózáskor,ha kijön akkor kap feszkót és a reléje jó,ha nem akkor a relét vagy biztosítékot kell megnézni,másik próba: adsz áramot (12V) a szivattyúnak,ha nem zúg akkor az a baja,Esetleg megkopogtathatod kalapács nyelével,lehet felragadt a lapát(le szokott törni és beszorul).Ha ez van vele akkor is csere mert bár mikor megállhat.[ Szerkesztve ]
-
csaresz002
aktív tag
válasz joe-ker #15854 üzenetére
Üdv rég nem látott Opelos kollégák,innen dójcslendből
Szivattyú témához annyit tudnék fűzni,hogy én tegnap cseréltem. kb 1évig jártam a rossz szivattyúval, ha megállt akkor megkellett kopogtatni a szivattyú tetejét,ahogy írtad. csak kicsit macerás,mert mindig olyan helyen állt be,mint benzinkút, vagy reggeli melóba indulás
más: Van itt C Omegája valakinek? (esetleg tudna mondani pár dolgot róla??) most tervezem cserélni a B-t egy 2001-es 2.2DTI-re [Ő lenne az ].
[ Szerkesztve ]
××XXx××"Ha az alkohol akadályoz a munkában, hagyd abba a munkát!"××XX××
-
_seth_
veterán
Még mindig lehet kérni 1 hónap műszaki vizsga hosszabbítást vizsgabázison?
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
Anulu79
addikt
Melyiket ajánljátok? Opel Astra F vagy Vectra A? Egy árban mozognak és nem igazán tudok dönteni. Ahogy olvastam fogyasztásban is egyformák. Mind a kettőből az 1,6-os kiviteleket nézegetem.
-
Jim Tonic
nagyúr
válasz csaresz002 #15855 üzenetére
Én arra lennék kíváncsi, milyen az az Omega C.
Amit linkeltél, az egy B2-es.És Dójcslandban tudják a vendégmunkások, mit jelent, hogy Turbolader defekt?
#15856: Én úgy hallottam, hogy nem rég szűnt meg. Nincs hosszabbítás.
[ Szerkesztve ]
Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
_seth_
veterán
Felhívtam egy műszaki vizsgaközpontot: már nincs, annyi a műszakiztató állomás, hogy már nem kell sem időpont sem várakozni és ezért megszüntették...
Próba műszakin csak a bal hátsó kézifékkel volt gond, a jobbos értéke 91 a balosé 0,15... állítottam rajta, kitakarítottam, csiszoltam de így is észrevehetően erősebb a jobb oldal. 2 éve is ezen bukott meg műszakin, most is még a kerék is azonos, azóta pedig már meg is lett csináltatva, jó is volt de nem bírja sokáig. Vizsgáztató szerint konstrukciós hiba ami rendben is van de ettől még meg kell csinálni
Ötlet? Hátul is tárcsafékes és abban van egy kis dobfék ami a kézifék.
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
_seth_
veterán
válasz Jim Tonic #15862 üzenetére
A jobbos teljesen jól megfogja áll a kerék miközben az autó gurul a balos az elfordul. Akkor ez bowden hiba lenne?
Ilyesmit eddig még nem sűrűn szereltem de tekintve, hogy előzőleg is több mint 10e forintomba került mire működött kb 2 hétig és átment vele műszakin és ahogy szétnéztem a fékben minden régi már benne (nem 2 éves).Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
_seth_
veterán
válasz Jim Tonic #15864 üzenetére
ABS van, bowden korábban nem volt cserélve. Az aránylag jó áron van kb 13e, kedvezménnyel majd 10e az egész csak kérdés, hogy ki lehet-e cserélni egyszerűen.
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
Henk
veterán
válasz _seth_ #15861 üzenetére
Hát én nem tudom mikor szűnt meg mert a múlt héten vagy előtte még intéztünk hosszabbítást, holnap rákérdezek, lehet nálunk vidéken nem kapták meg a körüzit róla.
Az a fék egy szopó, nagyon szar konstrukció. Nem fogott a bal fele valamikor, hogy mondjuk megégett volna a fékpofa? Az okozhat ilyet. Én megnézném mennyire kemény, tükrös a felülete. Aztán ha jók még össze cserélnék 1-1 pofát a bal-jobb oldalon meg jól felcsiszolni, tárcsa belsejét is aztán úgy összerakni. Meg van állító külön mindkét oldalban azzal "elméletileg" össze lehet hozni. Viszont ha valamelyik bowden meg van szorulva, rohadva akkor elképzelhető, hogy nem fog egyformán majd. Jelen esetben a balnak van esélye, akkor csere. Nem tudom pontosan milyen autóról van szó, de ezeknél a megoldásoknál szokott lenni egy "fékkar" aminek az egyik végét a bowden húzza a másik meg a fékpofát tolja meg, ennek is van egy forgáspontja, annál is elképzelhető, hogy megrohadt. Ebben az esetben azt is meg kell járatni. -
_seth_
veterán
válasz Jim Tonic #15866 üzenetére
Mérleggel gondolom a már kiszerelt bowdenre gondolsz, az is jó meló lesz de van olyan éppen Kipróbálom ha kiszedtem
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
_seth_
veterán
Debreceni céget kérdeztem
B vectra 96-os 2 literes, hátul is tárcsafékes változat.
Felcsiszoltam a fékpofát is és a betéteket is, minden mozog kérdés mennyire, mint az ábra mutatja nem eléggé
Az a kis fékkar pöcök is mozog szépen bár néhány ponton megolajoztam egy nagyon kicsit de előtte is mozgott minden, látszólag a fék hátul jó, és mégsem, lehet valóban a bowden lesz, opelforumon is a bowdent írták.
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
adorjant
senior tag
Bakker,nekem a Zafirámon is ugyanilyen (szar) a kézifék,akkor én is készítsem a szopórollert?
Mondjuk májusban kapott műszakit,szal nemtom akkor mikor megfelelő,és mikor nem,de hogy nem együtt fog,az tuti. -
_seth_
veterán
válasz adorjant #15871 üzenetére
Készülj
Nekem kétévente van bal hátsó kézifék szerviz Minden más rendben van az autón csak ez nem... idegesítő. Cserélek bowdent és majd meglátom mit tud
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
Henk
veterán
válasz _seth_ #15870 üzenetére
Kérdeztem a főnökömet is de ő sem tud róla, hogy megszűnt volna. Vizsgaállomással elég jóba vagyunk szoktak szólni ha valami lényeges változtatás van, de holnap mindenképpen megkérdezem.
Lehet akkor a kötél szar de megpróbálhatod a dobon belül beállítani azzal a menetes kitámasztóval, hogy mikor fogjon. -
_seth_
veterán
Létezik ugyanakkor nem értem, debrecenben azt mondták, hogy rég megszűnt helyben pedig. hogy menjek adnak + 1 hetet és kényelmesen megcsináltathatom a bowdent.
adorjant: egy kis csiszolás, szabályozás még segíthet talán
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
_seth_
veterán
válasz adorjant #15876 üzenetére
Én sem, pl féket először tegnap szedtem szét, a kadettet nem számolom mert ott nem volt cél, hogy össze is lehessen utána rakni csak a bontás Ja és ugye sikerült jól indítani a fékszerelési tapasztalataimat a tárcsafék-dobfék kombóval de sikerült.
Sok cucc nem kell hozzá, felemeled utána többnyire egy 19-es kulcs fogja a féknyergeket, egy csillag rögzíti az agyon a féktárcsát, és egy csavar amivel a dobfék fékpofáinak az előfeszítésést lehet állítani, drótkefe kívülre a dobra, csiszolópapír belülre és a fékpofákra, kerekenként kb 30 perc tuti van így is
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
Bozso68
senior tag
Hali!
Van egy 2006-os Astra-H 1,6 Caravanom.
A kérdésem az lenne, hogy ismer valaki valamilyen módot, szerkezetet, bármit az ESP ki-bekapcsolására, mert ugye az OFF-gombot kifelejtették belőle. Tavaly télen jártam már úgy, hogy havas úton felfelé állandóan csak leszabályzott az elektronika, és szégyen szemre visszatolatva, nekifutásból tudtam csak feljutni a dombra.
Ki-bekapcsolási lehetőség érdekelne esetleg ABS-re is.
Köszi előre is.
Zsolt -
Bozso68
senior tag
válasz bambano #15881 üzenetére
Az a helyzet, hogy tegnap voltam egy vezetéstechnikai tréningen, és hát sok újat hallottam az oktatótól, szóval nem mindig fenékig tejfel a dolog... Havas úton sokszor ABS nélkül előbb megáll a kocsi, ha ugyanis a kerék beletúrja magát a hóba, és eléri a kemény aszfaltot, nagyobb a súrlódás. Ugyanez indulásnál felfelé szintén előfordulhat, a pörgő kerék árkot váj. Persze nem minden esetben, de az esély legalább megvan rá.
-
Calogero
addikt
válasz Bozso68 #15882 üzenetére
Ha van ESP és a kapcsolósor csatlakozója be van kábelezve akkor lehet utólag Sport gombot beépíteni az autóba. Melyet hosszan nyomva tartva kikapcsolható a ESP.
Nekem van sport gombom csak ESP nincs. De ha lenne akkor se tudnám kikapcsolni, mert csak manuális váltóval szerelt autóknál lehet ezt megtenni.
[ Szerkesztve ]
-
bambano
titán
válasz Bozso68 #15883 üzenetére
Szerintem menj el mégegyszer arra a tanfolyamra és kivételesen hallgasd is meg!
lássuk:
"Havas úton sokszor ABS nélkül előbb megáll a kocsi,": igaz. más kérdés, hogy az abs célja nem a fékút rövidítése, hanem az irányíthatóság megtartása. Ha van hely kerülni, jobb az abs, ha nincs, jobb, ha nincs abs."ha ugyanis a kerék beletúrja magát a hóba, és eléri a kemény aszfaltot, nagyobb a súrlódás.": nettó marhaság. havon azért áll meg hamarabb abs nélkül az autó, mert feltúrja maga előtt a havat és a feltúrt hó fogja meg.
"Ugyanez indulásnál felfelé szintén előfordulhat, a pörgő kerék árkot váj.": az igaz, hogy árkot ás, de azt fel is tükrösíti, hirtelen megolvasztja majd megfagy a hólé. jég keletkezik, amin elindulni majdnem lehetetlen. az, hogy a kipörgő kerékkel hamarabb indulsz el havon, nettó marhaság.
ilyeneket biztosan nem mondtak neked tréningen. ezt a kijelentésemet arra alapozom, hogy nekem sem mondtak ilyet egyik tréningemen se.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Bozso68
senior tag
válasz bambano #15885 üzenetére
Természetesen, az irányíthatóság a legfontosabb, de ide vonatkozik egy szakértő kérdésre feltett válasza:
"Gulyás József kérdezi - 2010-01-30 22:11:52
Tisztelt Székely Úr!
Azt szeretném megkérdezni, hogy terepen, hóban lefelé véleménye és tapasztalata szerint ABS-el, vagy ABS nélkül lehet-e előbb megállni? Válaszát előre is köszönöm!
Válasz levélre
Tisztelt Gulyás Úr !
Terepen, vagy hóban haladva, a kikapcsolt ABS - el fékezett kerék hozza a rövidebb fékutat.
Terepen kikapcsolt ABS - el célszerű közlekedni.Üdvözlettel Székely Gyula"
A hó segít az oldalstabilitásban (persze a nem letaposott), és a környékünkön sokszor nem szórják, takarítják az utat, ez speciális körülményeket teremt.
Az emelkedőn való indulásról meg annyit, hogy egy üres platójú kisteher előttem pörgő kerekekkel anno felkúszott a főútig, nekem meg az ESP miatt csak ledadogott a hajtás.Egyébként az ABS-es kérdés összetettebb annál, hogy a-t, vagy b-t mondjon bárki is. Pláne nem a megfelelő stílusban.
[ Szerkesztve ]
-
Jim Tonic
nagyúr
válasz Bozso68 #15888 üzenetére
Nyugodtan hidd el, hogy az egész butaság, amit leírtál. Az ABS-ről is, az ESP-ről is. Amíg nem van versenyző, nem akarod direkt faroltatni az autót, kipörgetni, csúsztatni a kereket, addig sokkal jobb az ABS mint bármelyik félig képzett vezető.
A szakértő pedig orbitális ökörséget írt, vagy fogalma sincs a fizikáról. Nézzen utána a csúszási és a súrlódási erőknek...
Ja, még valami: ahol nem mész fel kipörgésgátlóval, ott anélkül esélyed sincs.
[ Szerkesztve ]
Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
fero02
veterán
Új hozzászólás Aktív témák
- NETATMO időjárás állomás készlet eladó!
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- Csúcsminőségű biztonsági kültéri okoskamera félár alatt
- Magyar menüs Saeco Picobaristo OTC (HD8927) tejtartállyal
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen